Sony Xperia XZ1 -älypuhelimen pressikuvat vuosivat nettiin

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 407



Slashleaks-sivusto on julkaissut joukon renderöityjä kuvia, joissa kerrotaan olevan Sonyn tuleva Xperia XZ1 -high-end-puhelin. Kuvat ovat hyvälaatuisia ja vaikuttavat aidoilta sekä ovat hyvin linjassa aiepien kuvavuotojen kanssa. Muotoilullisesti XZ1 ei näyttäisi tarjoavan juuri mitään mullistavaa, vaan ulkonäkö on tuttu Sonyn muista viimeaikaisista malleista.



Xperia XZ1:n teknisistä tiedoista huhutaan löytyvän 5,2-tuumainen Full HD HDR-näyttö, Snapdragon 835 -järjestelmäpiiri, 4 Gt RAM-muistia, 64 Gt tallennustilaa, 19 megapikselin Motion Eye -takakamera sekä 3000 mAh akku. Laitteen metallisen kuorirakenteen kerrotaan olevan IP68-suojattu.

Sonyn odotetaan julkaisevan Xperia XZ1- ja XZ1 Compact -älypuhelimensa IFA-messuilla Berliinissä syyskuun taitteessa.

Lähde: Slashleaks

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
475
Eli käytännössä tuo XZs snapdragon 835 piirin ja HDR näytön? Ihan kiva, mutta eipä ole vielä ajankohtaista itsellä vaihtaa XZ:sta. Toivottavasti sony jatkaa nykyisellä päivityslinjalla, sillä nyt on joka kuukausi tullut uusimmat tietoturvapäivitykset.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 106
Halko tulee mieleen, ei ainakaan omaan silmään ole nätti. Olen kyllä edellisistä malleista tykännyt.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Eli käytännössä tuo XZs snapdragon 835 piirin ja HDR näytön? Ihan kiva, mutta eipä ole vielä ajankohtaista itsellä vaihtaa XZ:sta. Toivottavasti sony jatkaa nykyisellä päivityslinjalla, sillä nyt on joka kuukausi tullut uusimmat tietoturvapäivitykset.
Tai pikemminkin XZ Premiumin normaalimpaan kokoluokkaan
 

Hessu

Tukijäsen
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 420
Toivottavasti tuossa olisi joko langaton lataus tai aiempien mallien tyylinen telakka -laturi. Tuo IP 68 on ehdottoman hyvä ominaisuus. :tup:
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 590
Toivottavasti tuossa olisi joko langaton lataus tai aiempien mallien tyylinen telakka -laturi. Tuo IP 68 on ehdottoman hyvä ominaisuus. :tup:
Tää on niin tätä, olin jo ihan vakuuttunut että Nokia 8:n hankin mutta tää kyl houkuttelis kans, saanko vakuuteltua itselleni että jos XZ Premiumin hinta on 799 tää on 699 eikä 599, ja siten päädyttyä nokiaan?
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Tai wanhan mallinen compact versio... kun virrankulutus edelliseen malliin on toivonmukaan taas aisoissa!
Sonyn tehokkaat compact mallit olivat ylivoimaisia kilpailijoihin verrattuna.
Tämä... no uskoisin että tällekkin löytyy ottajansa.
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 443
Tuo comapct versio kinnostaisi jos speksit pitävät paikkansa.
SD835 4.6" FHD näyttö 2800mAh.
Tietysti ei yllä vanhempien mallien akunkestoon mutta olisi toivottu pienemmän koon puhelin mikä ei löydy tällä hetkellä markkinoilta yhtään paitsi iphone.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Vieläkö nuo ulostavat tätä sarjaa? Muutkin versiot kuten xzs & xz premium ovat käsittämätöntä tuskaa ja kärsimystä korjata. :beye:
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
835 10nm auttaa kyllä virran kulutuksen suhteen, kunhan vain pitävät hertsit riittävän alhaalla. Joten jos tuo pitää paikkansa, niin löytyy taas pitkästä aikaa puhelin jonka saa mahtumaan tähänkin kouraan ja ei häpeile liikoja normikäytössä tehokkaan suhteen.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
1 395
Samannäköinen näytöllä varustettu neliskanttinen laatta, kuin kaikkien muidenkin valmistajien puhelimet. Itse en näe, että nuo eroavat muotoilultaan mitenkään, vähän on pyöreämpää kulmaa jossain, mutta käytänössä identtisiä laattoja kaikki. Ulkonäön suhteen itselläni ei siis mitään sanottavaa, riittää kunhan on toimiva ja käytännöllinen. Jos nykyisestä Z3 Compactista aika jättää, niin täydellä raudalla varustettu XZ1 Compact kiinnostaa kyllä korvaajaksi. Samsung tyyliset halpisraudan compactit eivät herätä kiinnostusta. Kunhan eivät tee mitään idioottimaista ulkonäön ehdoilla... kuten liukasta ja helposti särkyvää lasia takakanneksi :D
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
No minä en enää nykyään oikein näe pointtia laittaa parasta cpu:ta tommoiseen postimerkin kokoiseen puhelimeen. Toki, jos joku haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Itse ottaisin snapdragon 660 ennemmin. Toki Sonyn puhelimet on muutenkin naurettavan kalliita ominaisuuksiinsa nähden. Eivät vissiin ole vielä huomanneet kiinalaisia kilpailijoita.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 712
No minä en enää nykyään oikein näe pointtia laittaa parasta cpu:ta tommoiseen postimerkin kokoiseen puhelimeen. Toki, jos joku haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Itse ottaisin snapdragon 660 ennemmin. Toki Sonyn puhelimet on muutenkin naurettavan kalliita ominaisuuksiinsa nähden. Eivät vissiin ole vielä huomanneet kiinalaisia kilpailijoita.
Mitenkä se luurin koko nyt vaikuttaa siihen minkälainen järjestelmäpiiri siihen kannattaa laittaa? Eri ihmisille sopii eri kokoiset kapulat hyvin käteen, ni onhan se nyt järkevää tarjota suorituskykyä näissä järjellisenkin kokoisissa luureissa.

Enemmän tuossa tuo FullHD on semmoinen, minkä takia vois miettiä vähän heikompaakin järjestelmäpiiriä, mutta eipä se tuossakaan teho hukkaan mene.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
No minä en enää nykyään oikein näe pointtia laittaa parasta cpu:ta tommoiseen postimerkin kokoiseen puhelimeen. Toki, jos joku haluaa maksaa, niin mikäs siinä. Itse ottaisin snapdragon 660 ennemmin. Toki Sonyn puhelimet on muutenkin naurettavan kalliita ominaisuuksiinsa nähden. Eivät vissiin ole vielä huomanneet kiinalaisia kilpailijoita.
Well ovat varmaan huomanneet, eivätkä välitä. On niissä kuitenkin laatueroja. Eihän japanilaiset kondensaattoritkaan ole olleet hinnaltaan kilpailukykyisiä aikoihin, mutta silti niitä vain myydään.
Hinnalla Sonyn on ihan turha kilpailla... häviävät sen joka tapauksessa. Eli muut alueet ovat sitten Sonyn kilpailuvaltteja.
HMD:llä se on tukeva rakenne ja luvatut päivitykset. Sonyn kilpailisin äänen laadulla ja kameralla jos olisin Sonyn suunnittelupuolella. Jostain syystä vain kaikki muut tekevät Sonyn kameroilla parempaa jälkeä kuin Sony itse...
useimmilla kiinalaisluureilla se kilpailuvaltti on hinta/paperi speksit.
On markkinoilla tilaa paremmillekkin tuotteille. En itse haluaisi että kaikki luurit olisivat samanhintaisia samoilla spekseillä muun laadun kustannuksella. Erilaiset luurit antavat kuluttajille valinnan varaa!
Esim itse en tarvitse huippuprossaa ja 8gigaa käyttömuistia. Mutta pieni koko, hyvä kamera ja laadukas kuulokeulostulos on / olisi itselle se paras ratkaisu. Toisille taas muut ominaisuudet ovat tärkeämpiä. Ja siihen eri valmistajien erilaiset painotukset ovat hyvä juttu!
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Tuo compact on iso, jos huomioi näytön tuumat. Sony ilmeisesti ei välitä koosta, kun edes navigointinappeja ei voi laittaa alalaidan hukkatilaan.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
1 833
Nyt olisi kuvia myös pienemmästä XZ1 Compactista:




Kyllä näyttää niin Z5c. Emännällä on just Z5c, kun valitsin aikoinaan hänelle tuon just koon, IP-suojauksen ja nopeuden takia.

Oisikohan tästä mun Z3c seuraaja. Katselin aikoinaan X compactia mut ei oikein napannut muotoilu ja epätietoisuus IP-suojasta. Jostain vaan luin että olisi mut ei Sony hakenut IP-sertifikaattia Japanin ulos, jos muistan oikein. Hintahan ei kyllä saisi olla ku samanhintainen, ku Z3c aikoinaan eli vähän yli 400egee.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 129
Mikähän järki on tehdä compact malli metrin surureunoilla.
En tiedä mutta sama meno on jatkunut jo Z1 Compactista lähtien:
  • Z1C: 4.3 inches (~61.8% screen-to-body ratio, 127 x 64.9 x 9.5 mm)
  • Z3C: 4.6 inches (~70.6% screen-to-body ratio, 127.3 x 64.9 x 8.6 mm)
  • Z5C: 4.6 inches (~68.9% screen-to-body ratio, 127 x 65 x 8.9 mm)
  • XC: 4.6 inches (~69.6% screen-to-body ratio, 129 x 65 x 9.5 mm)
Ehkä tuo Z3C oli aikakauteen nähden hyvä pomppu Z1C:stä mutta sitten kehitys on junnannut paikallaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
2 768
Ihan hyvä screen to body ratio tuon kokoiseksi puhelimeksi. Parempi vaatisi jo isomman näytön jotta sitä saisi merkittävästi ylöspäin tai sitten luultavasti paljon kesympää rautaa. Itse olen tuohon kokonaisuuteen kovastikkin tyytyväinen.
Joku kuvitteellinen sansung Galaxy 8 mini menisi aika samoille ulkoisille kokoluokille jollain 5.1" näytöllä. Mutta Samsungin tuntien speksit olisivat kuraa tähän verrattuna... valitettavasti.
Ja vaikka speksit silti olisivat samat jäisi tälle Sonyn mallille juttuja joissa se olisi parempi. Kuulokeliitin, luultavasti tukevampi rakenne, paremmat kaiuttimet etc. Vs sen kuvitteellisen Sampan parempi screen to body ja isompi näyttö. Mutta olisi sellainen vehje silti mielenkiintoinen vaihtoehto tälle härväkkeelle jos sellainen olisi vain olemassa.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 444
Viestejä
4 199 615
Jäsenet
70 907
Uusin jäsen
Deut

Hinta.fi

Ylös Bottom