Sony Xperia XZ Premium

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Onkos kukaan saanut vielä käsiinsä tätä puhelinta ja minkälaisia kokemuksia on tullut kamerasta?

Itse olen kiinnostunut tästä ja olisi tarkoitus korvata Z5C (Z3C oli edellinen). Harmi ettei pienessä form factorissa tule enää vedenkestäviä flagshippejä pohjoismaihin, vai onko joku löytänyt jonkun vaihtoehdon? Samoin, onko fyysisellä qwertyllä vaihtoehtoja Androidilla (Z5:lle on bluetooth sleevejä olemassa näppiskellä, toivottavasti tällekin tulee)...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 064
En tiedä onko vaihtoehto mutta edellisen sukupolven X performancen viimeisiä kappaleita myydään vielä järkevähköön hintaan. Vedenpitävä ja pienempi mitä XZp.
 
Viimeksi muokattu:

Juha Uotila

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 935
Onkos kukaan saanut vielä käsiinsä tätä puhelinta ja minkälaisia kokemuksia on tullut kamerasta?

Itse olen kiinnostunut tästä ja olisi tarkoitus korvata Z5C (Z3C oli edellinen). Harmi ettei pienessä form factorissa tule enää vedenkestäviä flagshippejä pohjoismaihin, vai onko joku löytänyt jonkun vaihtoehdon? Samoin, onko fyysisellä qwertyllä vaihtoehtoja Androidilla (Z5:lle on bluetooth sleevejä olemassa näppiskellä, toivottavasti tällekin tulee)...
Eihän tätä uutta ole edes vielä julkaistu/tuotu myyntiin. Tulee aikaisintaan touko-kesäkuussa
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
En tiedä onko vaihtoehto mutta edellisen sukupolven X performancen viimeisiä kappaleita myydään vielä järkevähköön hintaan. Vedenpitävä ja pienempi mitä XZp.
... No tossa ei ihan hirveästi ole eroa tuohon Z5:een, joten oletan että tämä XZ Premikka olisi oikeasti jo kehittynyt. Pari pykälää uudempi piirisarja ja sen lisäksi optisella kuvavakausella kamera (jos ymmärsin oikein). Jos ei ole vieläkään, niin jää hyllyyn sitten...
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Viimeksi muokattu:

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
No, nyt puhelin ollut käytössä 5 päivää. Onko kysymyksiä?

Xperia Z5 compactiin verrattuna:
+ Akku
+ Nopeus
+ Kamera
+ Näytön laatu
- Koko
- Hinta
- Yhden käden käyttö melkein mahdotonta.

Samsung S8 verrattuna
+ Vanillampi Android
+ Näytön laatu (sisä/ulkokäytössä)
- Koko
- Yhden käden käyttö melkein mahdotonta.
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 599
Tuossa minun ensituntumat:



Varsinainen testi julkaistaan ensi viikolla io-techissä.
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Jäädäänpä odottelemaan testiä siis :) Itse käytän tätä lompakkokuorien kanssa, jolloin tämä kasvaa aika massiiviseksi. Harmi ettei Sony ole tehnyt vedenpitävää compaktia samoilla spekseillä :(
 

Sampsa

Sysop
Ylläpidon jäsen
Team Tesla
Liittynyt
13.10.2016
Viestejä
12 599
Tuo laite on tosiaan älyttömän kokoinen, kamera on hyvä vaikka Ois puuttuukin
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
198
Tässäkään sonyssa ei kai saa vielä kuvattua raw-tiedostoja eikä kamerasovelluksessa ole täyttä manuaalitilaa?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Tässäkään sonyssa ei kai saa vielä kuvattua raw-tiedostoja eikä kamerasovelluksessa ole täyttä manuaalitilaa?
Samalta kamera appis näyttää kuin aikaisemmissakin xperioissa, en ainakaan itse huomannut mitään eroa. Manuaalitila on puolivillainen ja vain JPG tallennus on saatavilla. En löytänyt myöskään 3:n osapuolen kameraohjelmistoa jolla olisi raw-kuvaus onnistunut.

960fps hidastus on käytettävissä ainaostaan ulkona auringonpaisteessa, sisällä on ihan turha edes haaveilla sen käytöstä (rakeista ja värisevää kuvaa tulee...)
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Argh, muistikortit on hitaita näissä sonyissä. Sain 100/90 pystyvään MB-MC128GA/EU samsungin kortille huimat luku: 74MB/s kirjoitus: 27MB/s vasta sen jälkeen kun formatoin kortin puhelimessa. Aluksi oli 13/10.

EDIT: XDA:ssa on vähän samansuuntaisia kokemuksia...
 
Liittynyt
08.06.2017
Viestejä
169
Itsellä ollu nyt muutaman päivän käytössä ja muuten ok tuo kamera mutta sisätilassa kuvaaminen ei kyllä ole tämän vahvin osa :D rakeisia ja epätarkkoja todella helposti jos ei ole kunnon valaistusta eikä salama auta yhtään :/ tämä siis automaatti tilassa.

Edittiä vielä sen verran että mikä muistikortti tälle kannattais hommata?
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Jaa-a, itsellä on tuo 128GB Samsung Evo+, joka on paperilla 100/90 kortti, mut käytännössä hitaampi kun Sony:t näyttää olevan hitaita noiden rauta-toteutuksien kanssa. 10 vuoden takuu myös eikä paha hinta...
 

dun

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 074
Ei ole minullekaan vielä tullut. Tosin nyt on tullut jo XZ1 compact tarjolle, joten se taitaa olla oma luuri seuraavaksi.
 

Jyrmo

Volvoja ja Saabbeja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
312
Alko tulemaan samaa ongelmaa kuin vanhassa Z3. Eli näyttöön alkaa palamaan noita keltaisia spotteja. Vittujen kevät..
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
241 188
Viestejä
4 215 210
Jäsenet
71 013
Uusin jäsen
Phaik

Hinta.fi

Ylös Bottom