• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Sony PS5 Dualsense 49,00€ riippuen väristä

Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Toimii mielestäni ihan yhtä hyvin nykyään kuin xboxin ohjaimet pc:llä. Suosin jopa pleikkarin ohjainta vaikka molempia löytyy.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Dualsensessä toimii haptiset/aktiiviset mitkälie olkanäppäimet ainakin Sonyn peleissä. Muutoin vaan ergonomiakysymys imho.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Samalla tavoin toimii PC:llä kuin Dualshock 4 ja monessa uudemmassa pelissä tuki ohjaimen ominaisuuksille kuten dynaamiset liipasimet. Akku on omasta mielestä huonohko, pikainen googletus sanoo 6-12 tuntia mutta oma kokemus on että jokaisen pelikerran jälkeen saa olla lataamassa tai seuraavalla kerralla joutuu kaapelia etsimään.
Ehdottomasti parhain ohjain käteen omasta mielestä :tup:
 
  • Tykkää
Reactions: Foz
Koodilla KEVÄT26 saa lisäksi 10€ alennuksen yli 70€ tilauksesta
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Dualsense soveltuu ihan hyvin PC-käyttöön, ainakin jo Steam on käynnissä, eli Steam input on toiminnassa. Firmiksenkin pystyy nykyään päivittämään ihan PC:llä.
Huom. Ohjaimen edistyneemmät haptiikat ja liipasintoiminnot vaatii USB-johdon käyttöä.
 
Tokmannilta taitaa lähteä halvimmalla (44,95e) uutiskirjeen mukana tulevalla koodilla ja myymälänoudolla
 
Dualsensessä paljon tarkemmat tatit, Näkee hyvin pc:llä ohjaimia kalibroidessa, jopa uuden xebox/series x ohjaimen tattien keskialua on sinnepäin/missä lienee, mutta dualsenseissä yllättävän tarkka.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Kannattaa hankkia myös PC-käyttöön, koska:
- Näissä on paremmat värinät kuin Xbox-ohjaimessa tai sen klooneissa. Ilmeisesti pelintekijöillä on parempi hallinta sen suhteen, että miten kova värinä on. 8BitDo:lla usein otan värinät pois käytöstä, koska ne ovat niin häiritsevät.
- Gyrolla on parempi tähdätä kuin tikulla (esim. Horizon Zero Dawn). Ei toki yhtä hyvä kuin hiiri.
- Kaiuttimesta on joskus iloa (Spider-Man 2: kolahdus + värähdys kun läimäyttää vastustajan pään metalliputkeen tuntui mahtavalta)
- Xbox-ohjaimiin verrattuna naamanapit toimivat paremmin, kun niitä ei voi painaa osaksi alas ilman aktivoitumista.

Huonoja puolia ovat johdon pakollisuus, jotta em. ominaisuuksista on hyötyä, kolmannen olkapäänapin puuttuminen ja paska nappi valikon/menun avaamiseen.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.

Itse käytän DualSenseä ainoastaan pakon edessä, eli niissä parissa PS5 pelissä joita silloin tällöin pleikkarilla pelailen. Ergonomia on omaan käteen todella kamala versus Xbox ohjain vaikka minulla on pienet kädet. Kannattaa ainakin testata ennenkuin ostaa.
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Monet on täs nyt puhunu PS vs Xbox ohjaimist, mut mun mielestä jos on vaan PC käyttöön nii ei mitään syytä ostaa kumpaakaan. Esim 8BitDo:n ohjaimet on objektiivisesti parempia kuin kumpikaan noista (ja halvempia). On myös paljon muitakin (8BitDo:n lisäksi), mutta en niistä kommentoi koska en omista niitä/muista nimiä.
Tietty se miltä ojain tuntuu kädessä on sitten henkilökohtanen preferenssi.
 
Dualsense soveltuu ihan hyvin PC-käyttöön, ainakin jo Steam on käynnissä, eli Steam input on toiminnassa. Firmiksenkin pystyy nykyään päivittämään ihan PC:llä.
Huom. Ohjaimen edistyneemmät haptiikat ja liipasintoiminnot vaatii USB-johdon käyttöä.
Kannattaa hankkia myös PC-käyttöön, koska:
- Näissä on paremmat värinät kuin Xbox-ohjaimessa tai sen klooneissa. Ilmeisesti pelintekijöillä on parempi hallinta sen suhteen, että miten kova värinä on. 8BitDo:lla usein otan värinät pois käytöstä, koska ne ovat niin häiritsevät.
- Gyrolla on parempi tähdätä kuin tikulla (esim. Horizon Zero Dawn). Ei toki yhtä hyvä kuin hiiri.
- Kaiuttimesta on joskus iloa (Spider-Man 2: kolahdus + värähdys kun läimäyttää vastustajan pään metalliputkeen tuntui mahtavalta)
- Xbox-ohjaimiin verrattuna naamanapit toimivat paremmin, kun niitä ei voi painaa osaksi alas ilman aktivoitumista.

Huonoja puolia ovat johdon pakollisuus, jotta em. ominaisuuksista on hyötyä, kolmannen olkapäänapin puuttuminen ja paska nappi valikon/menun avaamiseen.
Ainakin Dualsense Edge:llä kyseiset ominaisuudet toimii tietokoneella ihan bluetoothinkin kautta nykyään, Pragmataa kun pelasin niin sai gyron, tärinät ja dynaamiset liipamiset ihan ongelmitta käyttöön ilman kaapelia.
Voin kokeilla normi Dualsensellä jos jollekin kynnyskysymys ostaako vai ei.
 
Ainakin Dualsense Edge:llä kyseiset ominaisuudet toimii tietokoneella ihan bluetoothinkin kautta nykyään, Pragmataa kun pelasin niin sai gyron, tärinät ja dynaamiset liipamiset ihan ongelmitta käyttöön ilman kaapelia.
Voin kokeilla normi Dualsensellä jos jollekin kynnyskysymys ostaako vai ei.
Pelikohtaista. Suurimmassa osassa suurin osa ominaisuuksista toimii vain johdolla kytkettynä. Pcgamingwikin mukaan Pragmatassa värinät on tasolla "Basic rumble only." jos käyttää bluetoothia.
 
Pelikohtaista. Suurimmassa osassa suurin osa ominaisuuksista toimii vain johdolla kytkettynä. Pcgamingwikin mukaan Pragmatassa värinät on tasolla "Basic rumble only." jos käyttää bluetoothia.
Näyttäisi tosiaan olevan ihan kehittäjien käsissä miten toimii kun tuota pidempää listaa katselee, eli hyvä pitää johtokin lähettyvillä jos nämä ominaisuudet tärkeät :tup:
 
Onko näitä kuinka typerä hankkia PC-käyttöön vs. ostaa Xbox-ohjain tai jokin muu ohjain? Juuri tässä DS4-ohjain kädessä diabloa mätkin, mutta tuosta on akku melko finaalissa, eikä tuo micro usb:kään ole mieleinen.
Makukysymyksiä.
Itselle istuu Xboxin ohjaimet paremmin, plus niissä on (paljon) pidempi "akunkesto".
Ja kuten mainittu, jos peli tukee niitä "parempia" haptiikoita, niin pitää olla johdolla...

On niitä kuitenkin tullut muutama kpl alennuksista ostettua, ihan PC-käyttöönkin...
 
Tämähän poiki paljon keskustelua. Itselläni jäänyt jo pois myydyn PS4:n jäljiltä tuo DS4-ohjain, ja sitä käytellyt niin piuhalla kuin langattomasti DS4Windowsin kanssa. Xbox-ohjainta en ole montaa kartaa kädessän pitänyt, joten siitä ei ole mielipiteitä. Edullisemmat 8bitdo:n ohjaimet on tuntunut ainakin jossain verkkiksessä hipelöidessä vähän rimpuloilta, mutta ei niistäkään kokemusta ole.

Tämä tarjous nyt vain sattui silmille juuri hetkellä, kun suljin pelin ruudulta ja tavoittelin piuhaa ohjaimen lataamiseksi. Pari vuotta lepäili ohjain itsekseen, ja nyt on akku käytännössä kokonaan entinen. Todellisuudessa itte pelailen yhtään mitään, varsinkaan ohjaimella, niin harvoin, että isoa rahaa ei muutenkaan viitsi maksaa. Siksi tuo vanha ohjain on palvellut hyvin.. :)
 
Huom. Ohjaimen edistyneemmät haptiikat ja liipasintoiminnot vaatii USB-johdon käyttöä.
Toimii ainakin itsellä langattomasti, dualsensex ja rewasd asennettuina mutta tuskin ne noihin esim gtassa steamin kautta pelattuna vaikuttaa, hienosti toimii adaptiiviset liipasimet jne ilman johtoa:hmm:
 
Toimii ainakin itsellä langattomasti, dualsensex ja rewasd asennettuina mutta tuskin ne noihin esim gtassa steamin kautta pelattuna vaikuttaa, hienosti toimii adaptiiviset liipasimet jne ilman johtoa:hmm:
Edistyneempi rumble taitaa olla se ominaisuus, joka ei yksinkertaisesti toimi langattomasti natiivisti:
"Because haptic feedback is audio-based and requires the controller's audio device to be exposed to the connected PC, it is not supported over Bluetooth. Some games will fall back to regular rumble instead of having no rumble when the controller is connected via Bluetooth."

En tiedä miten hyvin pelit edes käyttää sitä hyväkseen, mutta kuvittelisin vaikkapa Returnalin olevan hyvä testipeli. Äkkiseltään tulee siit pelistä mieleen esim. sadetippojen tunteminen ohjaimella.

 
  • Tykkää
Reactions: Foz
Edistyneempi rumble taitaa olla se ominaisuus, joka ei yksinkertaisesti toimi langattomasti natiivisti:
"Because haptic feedback is audio-based and requires the controller's audio device to be exposed to the connected PC, it is not supported over Bluetooth. Some games will fall back to regular rumble instead of having no rumble when the controller is connected via Bluetooth."

En tiedä miten hyvin pelit edes käyttää sitä hyväkseen, mutta kuvittelisin vaikkapa Returnalin olevan hyvä testipeli. Äkkiseltään tulee siit pelistä mieleen esim. sadetippojen tunteminen ohjaimella.

Artikkelin mukaan DS5Dongle:lla DS:n haptics pitäisi saada toimimaan langattomasti:


En ole kokeillut.
 

verkkokauppa myös vaikka 54,00
 
Kävin tuon Telian 35€ hintaisen hakemassa. Onhan laatuvaikutelma ihan erilainen kuin edeltäjällään, mutta toisaalta niin on painokin. Ehkä tottumuskysymys, mutta nelonen tuntuu istuvan omiin sormiin paremmin.

Näytti toimivan vanhalla DS4windowsillakin ongelmitta BT:n yli, mutta muodon vuoksi asensin DualSenseX:n. Liekkö tuosta maksullisesta versiosta suurta iloa? Muutoin varmaan tule pelailtua mitään, missä kovasti iloitsisin adaptiivisista triggereistä tai paremmasta haptisesta palautteesta - ja aina voi käyttää kaapelia tai rakennella tuon edellä mainitun pi zero -vastaanottimen.

Jostain syystä ohjain ei myöskään lataudu läppärin USB C -virtalähteellä (HP tai Dell mahtoi olla). Saa katsella piuhoja vähän uusiksi, jottai ei ylimäärästä kaapelia ole työpisteellä tyhjän panttina.

Edit: No, eurolla lähti Pi Pico, sama askarrella ja iskeä johki piiloon
 
Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
309 360
Viestejä
5 248 720
Jäsenet
83 488
Uusin jäsen
Cwat

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom