Niinhän se ostos on sidottu tiliin myös Steamissa, Originissa ja käytännössä kaikissa muissakin vastaavissa palveluissa PC-maailmassa. En tiedä käytätkö niitä, eikä kiinnostakaan, mutta minä olen joka tapauksessa ollut niihin todella tyytyväinen viimeiset 20 vuotta (varsinkin Steamiin) ja koska PC-pelejä ei myydä fyysisinä ja silti myyntiä kertyy ihan kivasti, niin oletan että merkittävä osa muista asiakkaista on samaa mieltä. Minä näen tämän Sonyn päätöksen aika pitkälti vastaavana palveluna, mutta konsolille. Hinnoittelu selviää myöhemmin, eli siihen en ota kantaa muuten kuin että jos se jatkuu samana kuin Storessa nyt, niin sitten voi olla Sonylla vaikeita ratkaisuja edessä.Jos ostat jotain ja se osto on sidottu käyttäjätilille niin sen käyttäjätilin voisi kuluttajaystävällisen ajattelun myötä myös säilyvän siellä ja Sonyltä odotettaisiin toimia joilla se varjelisi niitä. Se että se lukee siellä ei ole hyvä asia missään tilanteessa koskaan ikinä.
Ja tuskinpa sieltä Sonynkaan tililtä omia aikojaan niitä ostettuja pelejä katoilee. Se on sitten eri asia, jos jotain käyttäjää ei kiinnosta kirjautua palveluun edes ilmoituksen myötä.
Minun elämältä ei mene pohja, vaikka nämä kaikki palvelut kippaisivat kerralla. Käytän niitä ihan tyytyväisenä sen aikaa kuin ovat tarjolla. Joku toinen saa olla eri mieltä ja järkyttyä tästäkin mielipiteestä ihan vapaasti.
Jos sanon, että minulle tuolla muutoksella ei ole väliä ja että ymmärrän miksi Sony on suuntansa valinnut, niin se ei tarkoita ettenkö ymmärtäisi, että ihan kaikki eivät välttämättä ole samaa mieltä. Se ei siis tarkoita, etteikö muiden näkökulmalla olisi yhtään mitään merkitystä. Se merkitys on vaan minulle vähäinen ja Sonylle todennäköisesti täysin olematon.Onko tämä korporaation päätöksen lopettaa fyysisen median puollustelu sun uusi/koko persoonallisuus? En ihan ymmärrä tuota miten intohimoisesti tarjoat tuota näkökulmaa jossa muiden näkökulmalla ei ole merkitystä.
En minä mitään "korporaatiotoimintaa" erityisesti kannata, mutta en kannata myöskään jääräpäistä jumittamista vanhoissa teknologioissa.
Hetkonen. Tuossa edellisessä sanoit, että tarjoan mukamas näkökulmaa, jossa muiden näkökulmalla ei ole mitään merkitystä. Sitten kuitenkin sanot itse, että minun näkökulmalla ei ole mitään merkitystä, koska sinulla on toisenlainen näkökulma. Aukeaako silmät yhtään tuolle ristiriidalle edes tällä esimerkillä? Paksumpaa rautalankaa ei ole nyt tarjota.Monikin käyttänyt tässä ketjussa ja PS5 ketjussa oli myös havaittavissa samaa. Sen lisäksi olet itse käyttänyt tuon kaltaista anekdoottia tokalla sivulla. Sillä ei ole mitään merkitystä asian kannalta miten sinä koet levyt.
Btw. Noita konsoliketjuja en juurikaan seuraa, kun niissä keskustelu on toistuvasti juuri tällaista tunnepitoista, tahallista väärinymmärtämistä ja jankuttamista. Aivan liian raskasta sellainen varsinkin näin lomaillessa. Tämä keskustelu menee sentään vielä jonkin tason viihteestä, mutta kehän kiertäminen hieman tökkii, eikä viitsisi ihan kaikkia lisätä ignorelistallekaan.
Viimeksi muokattu: