Niin, nykyisillä konsoleilla. En puhunut PS6:sta. Siitä ei ole kenelläkään varmuutta vielä että millainen se on, mutta veikkaan ettei siinä ole fyysistä levyasemaa lainkaan. Lopputuloksena sillä ei tietenkään voi pelata kuin niitä vanhoja pelejä, jotka löytyvät tililtä digitaalisena (jos nyt se PS6 edes tukee kovin vanhoja pelejä).
Monilla on myös PS5 pelkästään digiversiona ja leijonanosa niistäkin, joilla on levyversio, ostavat uudet pelinsä digiversioina. Tämä on fakta, johon Sony pohjaa päätöksensä. Vanhojen pelien pelaajat ja hamstraajat ovat pieni vähemmistö ja ymmärrettävästi muutos harmittaa heitä.
Kuva jostakin reddit-keskustelun lainauksesta vuoden takaa -->
Tämä lyttäys on kyllä jännä termi tässä, mutta siis yleisesti ottaen olen pahoillani, jos otat henkilökohtaisesti sen, jos sanon, että mielestäni fyysiset mediat ovat kömpelöitä ja että arvostan itse siksi enemmän digitaalisia menetelmiä.
En keräile myöskään fyysisiä kirjoja, CD-levyjä, LP-levyjä, DVD/BluRay-levyjä jne. Ne ovat kaikki mielestäni kertakäyttökamaa, jopa enemmän kuin monet pelit. Tai no, musiikki ei tietenkään ole kertakäyttöistä, mutta sillä fyysisellä levyllä/kotelolla ei ole minulle mitään arvoa.