Soittoja ja tekstiviestejä oudoista numeroista

Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
114
Mulla sama, puhun niille vaan suomea niin alako soitot vähenemään.
Valtion virastoilla on muistaakseni 029- alkuiset puhelinnumerot myös polliiseilla
Näissä tuon +44 on tarkoitus vaan katsoa onko numero voimassa, eli hälyttääkö se. Ei ole merkitystä vastaako. Tuo toinen taas on sitten se huijaus soitto. Siihenkään ei ole väliä vastaako, ellei sitten suostu huijattavaksi. Jos ei vastaa, niin ne soittelee uudestaan myöhemmin eri numerosta.
Itse vastasin, mutta solkkasin suomea jollain lupsakkoolla murteella, niin se alko kyseleen et puhunko englantia ollenkaan. Sit kun huomasi etten puhu sanaakaan, niin pisti poikki. Tuskin uudestaan soittaa, jos ei saa mitään myytyä.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
2 448
Viime viikolla soittaa Jerry Microsoftilta suomalaisesta matkapuhelin numerosta ja vääntää englantia niinkuin Simpsonien Apu. Heti perään soitetaan taas toisesta numerosta ja kun vastasin niin katkaistaan puhelu. Tänään taas soitetaan jostain 010 aikuisesta ja kun unissani satuin vastaamaan niin ei kuulu mitään muuta kuin jonotusmusiikkia.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Tänään joku nainen soitti taas Kymin alueen numerosta. Jotain tietokoneasiaa, mutta empä ymmärtänyt^^
Laitoin koko Kymin alueen nyt blockkiin. Eli kaikki 05 alkuiset, paitsi 050 ja lisään sitä mukaa kun lääni muuttuu. En tunne ketään Kymistä...
Saisi operaattorit estää ulkomailta tulevat soitot, jos asiakas niin haluaa.
 
Liittynyt
30.11.2018
Viestejä
161
Tänään joku nainen soitti taas Kymin alueen numerosta. Jotain tietokoneasiaa, mutta empä ymmärtänyt^^
Laitoin koko Kymin alueen nyt blockkiin. Eli kaikki 05 alkuiset, paitsi 050 ja lisään sitä mukaa kun lääni muuttuu. En tunne ketään Kymistä...
Saisi operaattorit estää ulkomailta tulevat soitot, jos asiakas niin haluaa.
Itselle tuli 5min sitten myös, 054-alkuinen. Vastasin nimellä, tuli "Hello, hello, this is..." ja löin luurin kiinni. Kerran parissa kuukaudessa noita tulee.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Juu pari kertaa tullut sama "hello this is Jerry from it support your computer is sending virus" puhelu, ensin tuli brittinumerosta ja pari tuntia myöhemmin suomalaisesta. Mitään sanomatta punaista luuria molemmilla kerroilla tän litanian kuultuani, tai no toki etunimellä puheluihin vastaus kuten aina.

Tuli niin identtisesti molemmilla kerroilla lätinä, että taitaa olla nauhoite ja tarkoitus on klassinen, eli saada vastaaja sanomaan edes kerran kyllä johonkin, jotta heillä on sitten "tallenne" kun sanot monta kertaa kyllä johonkin tilaukseen tms...
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Noi mulle tulleet ei ole ollut tallenteita vaan live.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Juu pari kertaa tullut sama "hello this is Jerry from it support your computer is sending virus" puhelu, ensin tuli brittinumerosta ja pari tuntia myöhemmin suomalaisesta. Mitään sanomatta punaista luuria molemmilla kerroilla tän litanian kuultuani, tai no toki etunimellä puheluihin vastaus kuten aina.

Tuli niin identtisesti molemmilla kerroilla lätinä, että taitaa olla nauhoite ja tarkoitus on klassinen, eli saada vastaaja sanomaan edes kerran kyllä johonkin, jotta heillä on sitten "tallenne" kun sanot monta kertaa kyllä johonkin tilaukseen tms...
Klassinen urbaanilegenda?

Samankuuloinen lätinä johtunee siitä, että noudattaavat käsikirjoitusta noissa huijauksissa.

 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 250
Klassinen urbaanilegenda?

Samankuuloinen lätinä johtunee siitä, että noudattaavat käsikirjoitusta noissa huijauksissa.
Onpa noista ollut iltapäivälehdissäkin juttuja, että on mukamas sitouduttu johonkin kalliiseen tilauspalveluun ja kun tämä on riitautettu niin myyjältä on löytynyt (täysin ilmeisesti) muokattu keskustelu jossa ostaja muka hyväksyy ehdot.

Tottakai näillä on käsikirjoitus, mutta sen 10-15 sek mitä kuuntelin molempia puheluita ennen kuin tajusin jutun juonen niin tuli ihan täsmälleen identtisesti äänenpainot ja kaikki.

Voi toki olla, että siellä ihan oikea ihminen puhui, mutta tämmöisissä kusetuksissa aina määrä korvaa laadun niin itse huijarina tykittäisin äänitteitä alkuun ja jos jossain on vielä minuutin päästä tyyppi langoilla, niin sitten ottaisin puhelun haltuun.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Onpa noista ollut iltapäivälehdissäkin juttuja, että on mukamas sitouduttu johonkin kalliiseen tilauspalveluun ja kun tämä on riitautettu niin myyjältä on löytynyt (täysin ilmeisesti) muokattu keskustelu jossa ostaja muka hyväksyy ehdot.
Laitas linkki.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
20
Onko muille tullut soittoja +358 16 alkuisesta numerosta? Itselle soitti eilen, en vastannut eikä googlella tai numerohaullakaan tullut mitään vastaan.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
50
Onko muille tullut soittoja +358 16 alkuisesta numerosta? Itselle soitti eilen, en vastannut eikä googlella tai numerohaullakaan tullut mitään vastaan.
Tänään tuli kolmesta eri numerosta soittoja. Ensimmäiseen en vastannut, toiseen vastasin ( +358 5 -alkuinen ) ja intialaisella aksentilla kaveri alkoi puhumaan että tietokoneessani on virus jne. Haistatin vitut. Tunnin päästä tästä tuli +358 16 alkuisesta numerosta taas soitto, johon painoin punaista luuria. Intialaiset käy näköjään järjestelmällisesti numeroita lävitse. Aina noihin joku haksahtaa kun tarpeeksi yrityksiä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Tänään tuli kolmesta eri numerosta soittoja. Ensimmäiseen en vastannut, toiseen vastasin ( +358 5 -alkuinen ) ja intialaisella aksentilla kaveri alkoi puhumaan että tietokoneessani on virus jne. Haistatin vitut. Tunnin päästä tästä tuli +358 16 alkuisesta numerosta taas soitto, johon painoin punaista luuria. Intialaiset käy näköjään järjestelmällisesti numeroita lävitse. Aina noihin joku haksahtaa kun tarpeeksi yrityksiä tulee.
Itse olen google kääntäjästä opetellut ulkoa hindi -kielisen sanonnan "apana haath kheencho" ja lyön luurin kiinni. Ei noita jaksa kuunnella. Nykyään true caller blokkaa automaattisesti suurimman osan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
172
Joo mulle soiteltiin kanssa. Ensin +44 alkuisesta, huonolla linjalla joku naisääni selitti jotain tietokoneesta ja netistä. Kysyi vielä että understand? Siihen minä että en ymmärtänyt, jolloin toisti saman litanian ja jälleen loppuun tuo kysymys understand? Silloin hoksasin, että pirulainen koitti saada minua sanomaan yes. Eipä mitään, jätin naisen pölisemään ja laitoin puhelun poikki. Heti kohta tuli uusi soitto +358 alkuisesta numerosta, jossa sama nainen yritti aloittaa höpötystään. Punaista nappia samoin tein sitten. Ei soittanut kolmatta kertaa.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
Onpa noista ollut iltapäivälehdissäkin juttuja, että on mukamas sitouduttu johonkin kalliiseen tilauspalveluun ja kun tämä on riitautettu niin myyjältä on löytynyt (täysin ilmeisesti) muokattu keskustelu jossa ostaja muka hyväksyy ehdot.
Iltapäivälehti on kuitenkin Internetin jälkeen se maailman toiseksi luotetuin asia jonka jutut kannattaa uskoa kyseenalaistamatta? Lähteiden tarkistus ei auta kun yleensä niitä ei ole.

Uskooko joku ihan oikeasti, että puhelimessa sanottu "yes" voi sitouttaa sinua maksamaan yhtään mitään maassa jossa itse tilatut ja ostetut tuotteetkin saa palauttaa jos haluaa tai vaikka verukkeella siskoni sai hikan? Tai jossa kuluttajalautakunta taistelee puolestasi jos 5v/150tkm ajetussa ostamassasi autossa ilmenee joku vika 2v päästä myyntihetkestä?

Toiminut ehkä 90-luvulla jossain ketjukirje-huijauksessa mutta en näe pienintäkään riskiä että voit saada mitään maksettavaa/perintäkelpoista kertomalla puhelimessa oman nimesi ja sanan "yes".
 

janne

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
117
Britannian suunnalta tulee kovasti scammisoittoja. Kerran erehdyin kiireessä vastaamaan ja tuota koneen viruspaskaa yritti syöttää. Mikään blokkikaan ei auta kun numero vaihtuu joka kerta.

Tuleeko noihin vastaamisisesta mitään kuluja itselle? Jos ei, niin jotain kiusaa voisi alkaa tekemään takaisin. Vaikka volat kaakkoon ja luuri kaiuttimeen kiinni tjsp.

 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Itse olen google kääntäjästä opetellut ulkoa hindi -kielisen sanonnan "apana haath kheencho" ja lyön luurin kiinni. Ei noita jaksa kuunnella. Nykyään true caller blokkaa automaattisesti suurimman osan.
Mitäs tuo sanonta tarkoittaa? Ei ainakaan Google sitä tiennyt, joten sen täytyy olla todella vanha ja harvinainen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Mitäs tuo sanonta tarkoittaa? Ei ainakaan Google sitä tiennyt, joten sen täytyy olla todella vanha ja harvinainen.
Leikkaa kädet.

Jos tuossa oli jotain typoa, niin noin itse päättelin mitä translaattorein.

"apanee bahan ko chodo" voi olla hyvä kanssa, mielikuvitus on rajana. Kuuntelee vaan sen käännöksen miten lausutaan. Kannattaa kääntää englannista hinduksi.
 

MkH

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
432
Joo mulle soiteltiin kanssa. Ensin +44 alkuisesta, huonolla linjalla joku naisääni selitti jotain tietokoneesta ja netistä. Kysyi vielä että understand? Siihen minä että en ymmärtänyt, jolloin toisti saman litanian ja jälleen loppuun tuo kysymys understand? Silloin hoksasin, että pirulainen koitti saada minua sanomaan yes. Eipä mitään, jätin naisen pölisemään ja laitoin puhelun poikki. Heti kohta tuli uusi soitto +358 alkuisesta numerosta, jossa sama nainen yritti aloittaa höpötystään. Punaista nappia samoin tein sitten. Ei soittanut kolmatta kertaa.
Sen verran kuin olen asiaan tutustunut, niin tavoitteena on saada huijattava asentamaan etähallintaohjelma koneelleen, jota hyödyntäen pyrkivät sitten vedättämään eri tavoin (ks. "refund scam"). Iltapäivälehtien tyypillisiä valeuutisia, että puhelua itsessään voitaisiin käyttää mihinkään.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Iltapäivälehti on kuitenkin Internetin jälkeen se maailman toiseksi luotetuin asia jonka jutut kannattaa uskoa kyseenalaistamatta? Lähteiden tarkistus ei auta kun yleensä niitä ei ole.



Uskooko joku ihan oikeasti, että puhelimessa sanottu "yes" voi sitouttaa sinua maksamaan yhtään mitään maassa jossa itse tilatut ja ostetut tuotteetkin saa palauttaa jos haluaa tai vaikka verukkeella siskoni sai hikan? Tai jossa kuluttajalautakunta taistelee puolestasi jos 5v/150tkm ajetussa ostamassasi autossa ilmenee joku vika 2v päästä myyntihetkestä?
En tiedä mitä siellä tarkkaan ottaen on kirjoitettu.

Mutta on ihan tosiasia että ns puhelinmyyjät on myyneet milloin mitäkin ja taikoneet sen kyllä sanan vastaajan suusta ja sen jälkeen laskua perään. Tosin lasku on voinut tulla vaikka kyllää ei olisi sanonut. Reklamoidessa vastaus on että tilauksesta on todisteena tallenne, jonka jälkeen "tilaaja" ehkä muistaa vastanneensa johinkin kysymykseen kyllä ja alkaa muistelee muitakin taitavia sanakäänteitä.

Kuluttajan suojasta on apua kuluttajakauppaan, pahimmat kohdistettu yrittäjiin. Kuluttajaa pelottaa vaiva, tarinat automaattiveloituksista, joita vaikea perua saati saada rahojaan takaisin.

Mutta ainakin osassa juttuja erikseen mainittu että kotimaassa puhelimeen vastaaminen ei tänäpäivänä maksa (vs joskus aikoinaan), eli vastaamisesta ei voi veloittaa suoraan. Takaisinsoitto voi jo maksaa, samoin linkin likkaaminen, sms jne.


Mutta tämä viimeinen villitys, kuten ketjussa toisteltu, liittyy tietokone juttuihin.
 
Liittynyt
23.02.2017
Viestejä
1 811
En tiedä mitä siellä tarkkaan ottaen on kirjoitettu.

Mutta on ihan tosiasia että ns puhelinmyyjät on myyneet milloin mitäkin ja taikoneet sen kyllä sanan vastaajan suusta ja sen jälkeen laskua perään.
Oliko ihan itselle/siskolle/koulukaverin naapurille sattunut juttu, jotain lähdettä tälle vai ajattelitko vain jatkaa näitä "tornareita"? ;)
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Oliko ihan itselle/siskolle/koulukaverin naapurille sattunut juttu, jotain lähdettä tälle vai ajattelitko vain jatkaa näitä "tornareita"? ;)
Tuo nyt ihan tunnettua, eikä perustunut yhteen lähteeseen.

Jos taikoneet sanaan viittaat, niin sillä tarkoitin mm. sitä että myyjä koulutettu niin että yrittää saada siltä pokalta sen tilauksen hyväksynnän, ei välttämättä tarvi nimenomaan kyllä sanaa. Mutta osaavat ovat siinä taianomaisen hyviä.
 
Liittynyt
09.11.2019
Viestejä
161
Tänään joku nainen soitti taas Kymin alueen numerosta. Jotain tietokoneasiaa, mutta empä ymmärtänyt^^
Laitoin koko Kymin alueen nyt blockkiin. Eli kaikki 05 alkuiset, paitsi 050 ja lisään sitä mukaa kun lääni muuttuu. En tunne ketään Kymistä...
Saisi operaattorit estää ulkomailta tulevat soitot, jos asiakas niin haluaa.
Täällä sama. Tai en kyllä ehtinyt edes vastat puheluun, mutta Kymistä tosiaan outo numero. Lisäksi tuli puhelu jostain 010 -alkuisesta numerosta johon vastasin, mutta en sanonut mitään. Löi luurin kiinni.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Perhana, itselle tuli myös Kyme suuntanumerolla soitto läpi, en vastannut ja laitoin estolistalle. Hetken kuluttua tullee varmaan vielä soitto mobiilinumerosta. Numero oli tämä--> +358518978623
 
Liittynyt
27.05.2017
Viestejä
7 742
Tämä on myös hauska vastaus intialaisille huijareille:


"Meaning of “ullu ka pattha” is the son of an owl. Its mainly used as a slang in punjabi or sometimes in hindi. Its refer to as your father is an owl and you are the son of that owl. It means when a person don't know how to get things done or did something wrong. Then people called him “ullu ka patha”.

Googlen käännöskoneella voi kuunnella tuon lausumista:

)
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Onkos muille Jehovan todistajat lähestyneet puhelimitse?
Mulle tänään soitti yksi. En kysynyt mistä oli minun numeron saanut, mutta veikkaan nettiautosta, kun sanoi olevansa samalta paikkakunnalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Onkos muille Jehovan todistajat lähestyneet puhelimitse?
Mulle tänään soitti yksi. En kysynyt mistä oli minun numeron saanut, mutta veikkaan nettiautosta, kun sanoi olevansa samalta paikkakunnalta.
Joskus 2kk sitten itsellekin soitti, en itsekään tiedä mistä saanut, samassa syssysä oli tullut 2 Intia tech support puhelua myös, ihan +257 suunta nrolla, Burundi, Intia.
 
Liittynyt
21.08.2017
Viestejä
6 851
Onkos muille Jehovan todistajat lähestyneet puhelimitse?
Mulle tänään soitti yksi. En kysynyt mistä oli minun numeron saanut, mutta veikkaan nettiautosta, kun sanoi olevansa samalta paikkakunnalta.
Jos on samalla paikkakunnalla toimiva Jehovan todistaja, niin pistähän heille kyselyä EU:n tietoturva-asetuksesta, että mitä tietoja he ovat tallentaneet sinusta.
 
Viimeksi muokattu:

Karppi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.10.2019
Viestejä
2 058
Itelle tuli joku aika sitten noita puheluja melkein koko ajan, välillä aivan ihme numeroista, en yleensä vastannut ja jos vastasi niin ei kuulunut mitään.
Tuli sieltä myös puhelu suomalaisesta numerosta missä suomalainen mieshenkilö yritti alkaa kalastelemaan henkilötietoja, sanoin että en anna henkilötietoja tuntemattomille puhelimessa niin mumisi jotain ja löi luurin kiinni.

Oon laittanut nuo kaikki numerot estolistalle puhelimesta niin soitot on loppunut.
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
123
Jos on samalla paikkakunnalla toimiva Jehovan todistaja, niin pistähän heille kyselyä EU:n tietoturva-asetuksesta, että mitä tietoja he ovat tallentaneet sinusta.
Pitää kysyä. Ei nuo ole ovellakaan käyneet kuin 2 kertaa viimeisen viiden vuoden aikana.
Mun numero on ollut "salainen" ainakin 10 vuotta.
Ainoastaan silloin kun nettiautoon olen laittanut ilmoituksen, on joku puhelinmyyjä soittanut. Varmaan sieltä tuo oli mun numeron kaivanut, kun mulla on siellä ilmoitus nyt.
 
Liittynyt
04.02.2017
Viestejä
243
Omaan numeroon ei ole perus puhelinmyyjien lisäksi epämääräisiä puheluita tullut. Sen sijaan vuodenvaihteessa työtehtävien muuttumisen myötä sain firman luurin, jota en kuitenkaan pahemmin ole käyttänyt. Viimeisen parin viikon aika oli pari puhelua tullut intialaisella aksentilla englantia puhuva "Microsoft support", joitten puhelut suljin alkuunsa. Kolmaskin tuntematon numero oli soittanut, mutta siihen jätin sillä hetkellä vastaamatta. Kaikissa näkyin suomalainen numero ja yhdessä luki Kymi. Numerot olivat 040 ja 050 alkuisia. Työpuhelin on nyt loman ajaksi suljettuna, niin en tiedä jatkuisiko näitten puheluitten tuleminen.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
525
Jos on samalla paikkakunnalla toimiva Jehovan todistaja, niin pistähän heille kyselyä EU:n tietoturva-asetuksesta, että mitä tietoja he ovat tallentaneet sinusta.
Joo ne tekee jokaisesta profiilit ja myy ad firmoille kuten esim. facebook.
:facepalm:


Britannian suunnalta tulee kovasti scammisoittoja. Kerran erehdyin kiireessä vastaamaan ja tuota koneen viruspaskaa yritti syöttää. Mikään blokkikaan ei auta kun numero vaihtuu joka kerta.

Tuleeko noihin vastaamisisesta mitään kuluja itselle? Jos ei, niin jotain kiusaa voisi alkaa tekemään takaisin. Vaikka volat kaakkoon ja luuri kaiuttimeen kiinni tjsp.

Huaweissa ainakin voit tehdä prefix kanssa blokkauksen eli +44* niin blockkaa jokaisen sieltä tulevan numeron.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Jos on samalla paikkakunnalla toimiva Jehovan todistaja, niin pistähän heille kyselyä EU:n tietoturva-asetuksesta, että mitä tietoja he ovat tallentaneet sinusta.
Eivät ole onneksi soittaneet, mutta tokihan he muutenkin tunnetusti merkintöjä tekevät, joten sikäli huoli on mahdollisesti aiheellinen.

En minä ainakaan haluaisi sen tiedon joutuvan vääriin(väärempiin) käsiin, koska siellä saattaa lukea nykyisen (tai jonkin vanhan) osoitteen kohdalla, että "ei saa häiritä, vuorotyöläinen" tai "ovea ei avata, nukkuu päivällä, usein poissa". Tämähän voisi teoriassa olla murtoriski. Toisaalta jos siellä lukee, että "älkää häiritkö, herra pyysi painokkaasti ettemme julista" tai "ei saa käydä, osoitteessa asuu vihainen juoppo sikaniska", on merkinnän vaikutus neutraali tai positiivinen... ellei jälkimmäinen vuoda johonkin viralliseen tietoon ja vaikuta turvallisuusselvitykseen jne. Kyllä tietoturva on vakava asia, vaikka kuinka pitäisi jotain asiaa vähäisenä tai katsoisi, ettei itsellä ole mitään salattavaa.

Toisaalta kovasti epäilen, että "rekisterit" ovat yksittäisten ovijulistelevien todistajien muistikirjoja eivätkä mitään yhdistyksen tiedostoja. Siksipä valtakunnansalin kautta ei ehkä mitään GDPR-asiaa löydy.
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
+358503581142

Puhuu hyvää englantia, väittää olevansa Microsoftilta ja kyse kuulemma minun tietokoneesta ja kysyi että ymmärsinkö, en vastannut mitään vaan laitoin puhelimen kiinni.

Selvästi yritti kalastella vastausta "yes"
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Englannista pommittavat aika ahkeraan. Myös joku suomalaisesta numerosta tullut. Tälläiseen vastasin, niin selvästi joku call center, hirveä hälinä ja vahvalla murteella englantia.. Löin luurin korvaan. Tänäänkin kolme, eilen neljä jne. Suhteellisen rasittavaa kun pakko kuitenkin katsoa onko siellä nyt oikea soittaja vai taas näitä.
 

ttm

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 272
Tuo nyt ihan tunnettua, eikä perustunut yhteen lähteeseen.
Perustui yli kymmeneen internetistä kuultuun juttuun? Mielenkiintoisia nämä "yleisesti tunnetut faktat", jotka "kaikki tietää", mutta kellään ei ole osoittaa yhtä ainoaa tapausta, jossa tätä legendaarista temppua "Reklamoidessa vastaus on että tilauksesta on todisteena tallenne" olisi yritetty käyttää.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
4 627
Tännekkin alkanut tulemaan huijauspuheluita. Sama intialainen "Microsoft security center työntekijä" kahdesta eri numerosta, sama henkilö kuitenkin langan päässä. Paljon taustamelua ("avokonttori hälinää"), ilmiselvä intialainen aksentti ja nainen vielä kyseessä tällä kertaa.
Ensimmäinen numero oli briteistä mihin löin luurin korvaan heti kun esitteli itsensä ja toinen tuli ihan suomalaisesta numerosta. Eli saavat vaihdettua numeroa lennossa ihan mihin vaan haluavat.

Pari päivää hyöhemmin tuli puhelu vielä Kroatiasta mihin en enää edes viitsinyt vastata.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Tänään tuli vielä pari lisää, joten päivä saldo on jo viisi näitä puheluita. Alkaa jo kieltämättä vähän kyrsiä tämä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
+358 50 5725xxx
Omituista/mielenkiintoista jotta toisesta päästä ei kuulunut mitään, en vastaa näihin enää mitenkään. Katkesi itsekseen tovin kuluttua. Yritän vain vedättää soitto-aikaansa jos pystyn. Oletan jotta automatiikkansa ilmeisesti "kytkee" puhelun vasta jos/kun vastaanottaja puhuu jotain? Kellään vastaavaa kokemusta, tämä oli absoluuttinen hiljaisuus kosken puhunut mitään.
edit; most likely spam/haittapuhelu! Just that someone with search engines can find this spam-number :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.03.2019
Viestejä
694
Itsellekin tullut kahdesti +44 numerosta soitto ja pari tuntia myöhemmin 050 numerosta. Tätä ketjua lukeneena en vastannut mihinkään noista.
Salainen numero jonka olen antanut hammaslääkärille ja pariin liikkeeseen jotta saan ilmoituksen kun paketti on noudettavissa.
Ikinä ei ole kaupustelijat soittaneet ja muutenkin viimeksi tullut puhelu vuosi sitten kun oltiin uutta sohvaa tuomassa joten ei ole tarvetta edes miettiä, että jos siellä kuitenkin on jollain jtn tärkeää asiaa.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 943
Tuli lyhyehkö pingauspuhelu 044-alkuisesta numerosta. Outoa oli se, ettei numeroa löydy fonectasta eikä miltään kukasoitti-sivustolta. Saattoihan se olla työpuhelukin, mutta en viitsinyt vaivata päätäni asialla. Soittaako nykyaikana muka joku takaisin yhteenkään missattuun puheluun? Tuttujen numerot on tallessa, asialliset löytyvät numeropalveluista ja loput ovat myyjiä tai muita huijareita. Siis jos joku ihan puhelinverkon kautta soittaa. Aika harva tuota enää harrastaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 331
Mullekin tuli puhelu "Microsoftilta" vahvalla intian murteella. "Hello, I am Lisa Ohlsen from Microsoft. You have some problems in your Windows computer we must repair..." Harmi kun ei ollut kotona niin ei päässyt kiusaamaan virtuaalikoneella. Olisi kyllä houkutellut päästää joku tuollainen soittelija sandboxattuun virtuaaliwinkkariin käsiksi ja ottaa capture kaikesta verkkoliikenteestä jne.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
698
Vastaavasti tännekin tuli soittoa "Microsoftilta", aluksi +44 numerosta ja myöhemmin +35858 numerosta. Jotenkin kyllä tuntuu etteivät enää ole soittamassa takaisin kun murteella menin vastaamaan, nyt kun olisi virtuaalikone pystyssä.
 
Liittynyt
24.06.2017
Viestejä
4 425
Siitä on vuosia kun on viimeksi tullut mitään ulkomaisia kusetuspuheluita ja aina niissä on ollut ulkomaan maakoodi edessä. Tänään nyt sitten on tullut kaksi suomesta (+358), ensin 05-alkuisena ja sitten 010-alkuinen.

Ensimmäinen 05-puhelussa ehdin kuunnella, että sieltä tuli afrikkalaistyyppisellä murteella jotain "Hello this is xxxxx from..." missä kohtaa painoin puhelulle punaa. Taustalta kuului selkeä ghetto call center -meteli. 010-puhelun kohdalla kun avasin linjan sieltä kuului taas hirveä taustameteli ja jonkun naisen ääni jollekin toiselle "asiakkaalle" puhumana, että "I'm calling you from..." missä kohtaa tämä oma naruttajani sitten huusi korvaani, että "Hello?"

Pyysin englanniksi lopettamaan minulle soittelun ja poistamaan numeroni, jonka jälkeen katkaisi sieltä päästä yhteyden. Saas nähdä tuleeko lisää soittoja ja alkaako Afrikan Kuvalehden kestotilauslaskuja tulla postilaatikkoon. Kuulosti tosiaan enemmän omaan korvaani afrikkalais-ghanalaistyyppiseltä murteelta kuin intialaiselta murteelta. Ettei vaan ois Sakawa-poppoo asialla.

Aika vittumaisia tosiaan tällaiset, kun ei noita 010-numeroita esimerkiksi oikein voi blokata, kun kyse on yleensä viranomaispuhelusta. Vaikka olin juuri pari tuntia aiemmin saanut tuon 05-kusetuspuhelun ajattelin 010-puhelun liittyvän ennemmin eilen otettuihin röntgenkuviin. No, ei liittynyt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom