Soittoja ja tekstiviestejä oudoista numeroista

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Minkäs sortin numero "04281598" on olevinaan? Ei maakoodia tms edessä ja aika lyhkästä sorttia

Muu googlailu heitti ainakin ranskalaisten numeroiden sivustolle.

+358 40940 2386 tuolta tulee paljon hälärditä, vois jo olla joukkorikos kanteen nosto.

Kommenteissa, jotkut siis vastailleet ja jotain koijausta huijausta, myyntiä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448

Muu googlailu heitti ainakin ranskalaisten numeroiden sivustolle.
Niin, mutta koska maakoodia ei ollut sen pitäisi olla Suomesta suomalaisella liittymällä käsittääkseni?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Niin, mutta koska maakoodia ei ollut sen pitäisi olla Suomesta suomalaisella liittymällä käsittääkseni?
Kyllähän ne keksii vaikka minkälaisia numeroita. Mullekin soitti joku päivä sitten 040... jotain - ja se tulin googlen mukaan lontoosta, nimi ja osoitekin löytyi. Ei tosin mikään perinteinen brittinimi.

Uutisissa varoitelleet jos tulee +88 alkuisesta numerosta, niin siihenkään ei kannata soittaa takaisin. On satelliittipuhelimen numero ja soitto maksaa kymppejä. Kaikenlaista harmia, ja ei noita saa kukaan kuriin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 051

Itsellenikin tuli maanantaina pari puhelua numeroista jotka olivat alkuosaltaan muotoa +358 44 xxxxxxx ja +358 45 xxxxxxx. En vaivautunut vaihtamaan kuulumisia soittajan kanssa.

kukasoitti.fi-sivustolta löytyikin sitten kummankin numeron osalta havaintoja. Eli kyseessä on ilmeisesti intialainen(?) huijari, mukamas MS:n HelpDesk tms.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 405

Itsellenikin tuli maanantaina pari puhelua numeroista jotka olivat alkuosaltaan muotoa +358 44 xxxxxxx ja +358 45 xxxxxxx. En vaivautunut vaihtamaan kuulumisia soittajan kanssa.

kukasoitti.fi-sivustolta löytyikin sitten kummankin numeron osalta havaintoja. Eli kyseessä on ilmeisesti intialainen(?) huijari, mukamas MS:n HelpDesk tms.
Itsellekin tuli tuommoinen yritys päästä tietokoneelle.
Ihmetyttää että jos joku on niinkin terävä että saa siitä englantia-murteella-sönkötyksestä selvää, niin alkaa silti antamaan tietojaan soittajalle.:hmm:
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
288
Numerosta 158587 tuli pari viikkoa sitten jotain viestiä tyyliin "Pakettisi on jumissa Terminal 2:ssa maksamattomien postikulujen vuoksi. Klikkaa tästä linkistä blablabla" tms. Pikainen googlaus paljasti huijaukseksi, joten eikun numero estoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Tänään ensimmäisen tech support kusetus, Suomen suuntanumerolla tietty, kukasoitti ei löytänyt sillä mitään negatiivista vielä, (+358 40 568 4487) joten varmaan kohtuu uusi. Pelkällä "hello/haloo" vastasin ja hetken hiljaisuuden päästä Intian englannilla mainostetaan computer tech support, tässä kohtaa luuri kiinni ja nro estoon. :alien:
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Tänään on ollut puhelimessa vilkasta, soittoja on tullut kolmesta eri numerosta. Britanniasta tulleelle löin luurin korvaan vastaamatta, muihin vastasin ja kuulin pelkkää hiljaisuutta tai taustahälyä. Kaikki numerot nyt blokattu.

+441798235684 (alkanut näemmä pommittamaan tänään kukasoitti.fi perusteella)
+358479437846
+358405673387

Viimeisin näyttää olevan jokin puupääfirma:
 
Viimeksi muokattu:

?..

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
06.04.2018
Viestejä
3 125
Itsellekin tuli tuommoinen yritys päästä tietokoneelle.
Ihmetyttää että jos joku on niinkin terävä että saa siitä englantia-murteella-sönkötyksestä selvää, niin alkaa silti antamaan tietojaan soittajalle.:hmm:
Vaikka siellä olisi maailman parasta englantia tai suomea puhuva henkilö niin tyhmähän se on joka noille pääsyn koneelle antaa, tai ylipäätään heidän kanssa jutustelee.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
1 405
Vaikka siellä olisi maailman parasta englantia tai suomea puhuva henkilö niin tyhmähän se on joka noille pääsyn koneelle antaa, tai ylipäätään heidän kanssa jutustelee.
Minä sitten olen tyhmä kun tuli toinenkin soitto "Windowsin huollosta", yritin selittää että Suomessa on varoitettu soitoista joissa yritetään päästä antamaan tietoja.
Kumpikaan ei paljon ymmärretty toista, ja laitoin sitten kiinni kun nainen vain jatkoi vihaisena selittään siitä ongelmastaan.
 

kromo

Make ATK Great Again
Team Linux
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
190
Näitä soittoja on parin viime viikon aikana tippunut muutamia, yhteistä on 0400-numero jolle Fonecta Caller näyttää käyttäjäksi Vilhon/Raimon tms ns. vanhemman henkilön nimen, taustalta kuuluu intialaisen call centerin hälyä ja puhutaan englantia intialaisittain murtaen. Olen lyönyt luuria korvaan ja blokannut numeron, intialaisittain murrettua engelskaa saa kuulla ihan riittävästi työn puolesta virallisista ja tunnetuista numeroistakin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Tännekin tullut muutaman viikon sisällä ei-julkiseen numeroon useampia vedätys-yrityksiä numeroista;
+358 40 54****
+358 3 99****
+44 1798****
+358 44 72****
Yhteen vastasinkin siten jotta kuulin soittajankin, ed. duunikokemuksella kaukoidän callcenter. (Intia 99%, Bangladesh/Pakistan puhuu yleensä selvästi huonompaa Englantia) Loput näitä "soita-takaisin-jos-olet-riittävän-tyhmä", eli puhelu katkesi heti jos vastasi.
Tätä numeroa ei ole koskaan ollut minkäänlaisilla julkisilla listoilla, saatika listattu missään.
Joten numero on suht' pomminvarmasti saatu palveluntarjoajilta / operaattoreilta. Operaattoreillahan ei näytä olevan mitään kiinnostusta näiden estämiseen, ts. heille riittää jos/kun tienaavat näistä edes sentinkin.
Telian ja Elisan johtoportaassa on varmaan laskettu kuinka paljon johdon tulospalkkioita voidaan nostaa jos vaikkapa miljoonan asiakkaan numerot lähetetään kaukoitään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 837
Viikko sitten tuli suomalaisesta kännykkä numerosta soittoa ja heti kun kuulin sanat Microsoft jotain, niin luuria korvaan ja numero estoon. Aiemmin mainitulla Intia englannilla tietenkin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
3 682
Itselläkin tuli tuollainen puhelu pari viikkoa sitten. Ilmeisesti ne osaa spoofata jotenkin sen numeron. Luulisi että verkon puolelta tuollaiset puhelut voisi tiputtaa pois.
 
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
373
Tänään oli joku tavoitellut numerosta +358248090353, Fonectalla tai Googlella ei löytynyt mitään. Takaisin soittaessa "Numero ei ole käytössä." Kellään mitään tietoa?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
276
Tänään oli joku tavoitellut numerosta +358248090353, Fonectalla tai Googlella ei löytynyt mitään. Takaisin soittaessa "Numero ei ole käytössä." Kellään mitään tietoa?
Aika kuumoittava. Voisiko olla joku myyntineuvottelija ja niiden järjestelmä soittaa aina uudesta nrosta.
 
Liittynyt
02.04.2019
Viestejä
373
Voi olla, eikä kuumottele yhtään. Jos nyt joku olisi tuollaiseen vastannut niin tietäisi laittaa blokkiin koko +358248090*** avaruuden.

Kiitos kuitenkin avustasi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 055
Perjantaina tuli tällainen soitto, ruotsin suunta mutta onneksi puhelimessa on autoestot päällä ja meni suoraan spämmiosastoon. +46102879507
 

Mop

Liittynyt
30.07.2017
Viestejä
459
Ei soitto vaan tekstiviesti numerosta 06 5390. Vaadittiin lisämaksua postipaketin painon ylityksestä ennenkuin paketti toimitetaan. Eli huijausviesti. Sivusto on sen verran aidon näköinen, että kyllä se osan saa harhautettua.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
540
Tänään on pitkästä aikaa tullut jo kaksi hämärää soittoa jostakin. Eka tuli päivällä yllättäen kiinteestä numerosta mikkeli suuntana 0158669917 joku muija siellä yritti sonköttää melko huonolla englannilla jostakin hyvästä diilistä. Jep estoon.
Äsken sitte tuli lontoosta jonkin näköinen testi soitto. Pisti kiinni kun en sanonnut mitään. Selkeesti oli joku linjan päässä kun hengitys äänet kuului. Numerosta +442080895339. Estoon vaan sekin.
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Yks pv joku soitti Sloveniasta :D En ehtiny vastaamaan ku googlasin maatunnusta.
 
Liittynyt
19.05.2018
Viestejä
101
+44 28 3761 9001, Armagh, Pohjois Irlanti. Jätin vastaamatta. Pari edellistä tullu Itävallasta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Nyt on parin viikon ajan joka arkipäivä soittanut +358409402***. Kolme viimeistä numeroa vaihtuu päivittäin ja Fonecta Caller sanoo että soitetaan paljon numerosta, joten estoon on mennyt numerot. Soittaa aina kaksi kertaa peräkkäin.

Ei vaan paljon näytä robinson-kielto vaikuttavan näihin..
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Nyt on parin viikon ajan joka arkipäivä soittanut +358409402***. Kolme viimeistä numeroa vaihtuu päivittäin ja Fonecta Caller sanoo että soitetaan paljon numerosta, joten estoon on mennyt numerot. Soittaa aina kaksi kertaa peräkkäin.

Ei vaan paljon näytä robinson-kielto vaikuttavan näihin..
Suosittelen lämpimästi maistraatti + Trafi (tai mikä niiden nimi tässä kuussa sattuukaan olemaan) kieltoja tuon Robinsonin kaveriksi. Lisäksi kevyttä harkintaa, minne numeronsa laittaa niin varsin rauhassa saa olla. Tuntuu enää soittelevan "voitasko tarkistaa nää vakuutukset" ja sitäkin harvoin.

Mutta aina joku kokeilija löytyy, tosin nyt alkavat olla nekin luovuttaneet. En edes muista, koska olisin viimeksi kuullut "tilasit, osallistuit" jne selityksiä sille, miten muka on annettu lupa soitella. Luonnollisesti kannattaa jättää väliin kaikki se, missä edes etäisesti mitään suoramarkkinointiin viittaavaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
443
Suosittelen lämpimästi maistraatti + Trafi (tai mikä niiden nimi tässä kuussa sattuukaan olemaan) kieltoja tuon Robinsonin kaveriksi. Lisäksi kevyttä harkintaa, minne numeronsa laittaa niin varsin rauhassa saa olla. Tuntuu enää soittelevan "voitasko tarkistaa nää vakuutukset" ja sitäkin harvoin.

Mutta aina joku kokeilija löytyy, tosin nyt alkavat olla nekin luovuttaneet. En edes muista, koska olisin viimeksi kuullut "tilasit, osallistuit" jne selityksiä sille, miten muka on annettu lupa soitella. Luonnollisesti kannattaa jättää väliin kaikki se, missä edes etäisesti mitään suoramarkkinointiin viittaavaa.
Ei tule numeroa kyllä laitettua oikeastaan mihinkään ylimääräiseen eikä osallistuttua kilpailuihin. Jostain on numero kaivettu vaan.
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
10
Minun numerolla esiintyen tehtiin talvella soittoja suomalaisille esiintyen Microsoftin työntekijänä. Asia selvisi mulle, kun ihmiset soittivat minulle väittäen että olen koittanut tavoitella heitä. Tällaisia "takaisinsoittoja" tuli mulle yli 100. Nyt ainakin takaisinsoitot ovat loppuneet, joten epäilen, että minun numerolla esiintyen ei enää näitä huijaussoittojakaan tehdä.

Jos soitot vielä jatkuu, niin numeronvaihto on edessä.

Kenen tahansa numero voi joutua tällaiseksi uhriksi, sillä ymmärtääkseni on hyvin vaivatonta tehdä tällaisia "spoofed" soittoja esiintyen haluamallaan puhelinnumerolla.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
743
Varmaan muutaman viikon ajan tullut jotain epämääräisiä puheluita Britannian/Kreikan/Sveitsin/Itävallan suuntanumeroista.

Johonkin noista vastasin ja yritti myydä huonolla englannilla jotain sijoitustuotteita. Headhunterit soittelee välillä Britanniasta niin varmaan sen takia menin vastaamaan.

Poliisi muuten saattaa soittaa tuntemattomasta. Tosin ainakin löytötavaran kohdalla tuli ensin Facessa viesti...
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
12 044
Minun numerolla esiintyen tehtiin talvella soittoja suomalaisille esiintyen Microsoftin työntekijänä. Asia selvisi mulle, kun ihmiset soittivat minulle väittäen että olen koittanut tavoitella heitä. Tällaisia "takaisinsoittoja" tuli mulle yli 100. Nyt ainakin takaisinsoitot ovat loppuneet, joten epäilen, että minun numerolla esiintyen ei enää näitä huijaussoittojakaan tehdä.

Jos soitot vielä jatkuu, niin numeronvaihto on edessä.

Kenen tahansa numero voi joutua tällaiseksi uhriksi, sillä ymmärtääkseni on hyvin vaivatonta tehdä tällaisia "spoofed" soittoja esiintyen haluamallaan puhelinnumerolla.
Teitkä ilmoituksen operaattorille ja rikosilmoituksen?
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
10
Teitkä ilmoituksen operaattorille ja rikosilmoituksen?
Kyllä. Olen ilmoittanut tapahtuneista operaattorille, poliisille ja kyberturvallisuuskeskukselle.

Operaattorin vastaus oli, että eivät voi mitenkään estää tällaista tapahtumasta, sillä soittajan päätelaite kertoo verkolle numeron, josta soitetaan, ja sitä on helppo huijata.

Soitot tullee Intiasta, joten aika vähän taitaa olla tehtävissä numeronvaihdon lisäksi, jos nämä joskus jatkuvat.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Operaattorin vastaus oli, että eivät voi mitenkään estää tällaista tapahtumasta, sillä soittajan päätelaite kertoo verkolle numeron, josta soitetaan, ja sitä on helppo huijata.
Nyt mutuilen, mutta onko joskus ollut niin että operaattorit joskus luotti vain luotettuihin kumppaneihin, eli näin pyrkivät siihen ettei väärät soittajan numerot tulleet heidän asiakkaille asti.


Jos jokin palvelu (Esim. VoIP) tarjosi mahdollisuutta valita oman soittajan numeron niin "luotettavat" ei antaneet vapaasti valita, vaan piti varmistella että oikea numero.

Toki sinun on vaikea reklamoida jos sinulle ei ole soitettu, mutta joku kohde voisi mutista, niin hänen operaattori näkisi mistä puhelut tulee.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Poliisi muuten saattaa soittaa tuntemattomasta. Tosin ainakin löytötavaran kohdalla tuli ensin Facessa viesti...
Poliisi otti yhteyttä naamakirjan kautta ??? Kuulostaa hyvin oudolta koskei fb-tilit ole koskaan varmennettuja, ts. tiedä kuka ne oikeasti omistaa. Mistä tiedät jotta kyseessä oli poliisi ja mikä taho heiltä näin teki? Jokin em. mättää...
Terveydenhuollon puoleltakaan kun ei koskaan lähetetä mitään edes sähköposteihin vaikka olisi itse paikan päällä varmentanut oman email-osoitteensa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Kyllä. Olen ilmoittanut tapahtuneista operaattorille, poliisille ja kyberturvallisuuskeskukselle.
Operaattorin vastaus oli, että eivät voi mitenkään estää tällaista tapahtumasta, sillä soittajan päätelaite kertoo verkolle numeron, josta soitetaan, ja sitä on helppo huijata.
Soitot tullee Intiasta, joten aika vähän taitaa olla tehtävissä numeronvaihdon lisäksi, jos nämä joskus jatkuvat.
Saisivat estettyä jos asia heitä yhtään kiinnostaisi. Mutta koska tienaavat itsekin näistä oman osuutensa niin heitä ei vaan kiinnosta. Minua silti periaatteessa kiinnostaa mikä operaattori ?
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
2 736
Bugittaako sielä puhelinmyyjillä joku joukkopuhelusofta vai häh?

Mulle on tullu nyt pari viikkoa puheluita numeroista:
+358409210535
+358409210534
+358409210531

Ekalla kerralla vastasin eikä kuulunu mitään. Toisella kertaa painoin punasta luuria niin samalla sekunnilla soitti sama numero uudestaan. Sen jälkeen oon aina painanu nuille punasta luuria ja kaikki soittaa välittömästi uudestaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Yks pv joku soitti Sloveniasta :D En ehtiny vastaamaan ku googlasin maatunnusta.
Sloveniasta on minulle parin viikon sisään tullut varmaankin yhtä monta häirikkösoittoa kuin kotimaisista numeroista, olisiko molempia noin 5-6.

Ikivanha Galaxy S7 näyttää aina maatunnusta vastaavan maan nimen, kun numero on ylipäänsä näkyvissä, ja en muista mistä saakka näin on ollut. Nyt vasta tajusin epäillä, että tämä ei taidakaan olla (ainakaan vielä 8.0.0 alkaen) Androidin uusi vakio-ominaisuus, vaan Samsungin puhelinapplikaation tai Fonectan applikaation aiheuttama toimintatapa.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
telguarder on tehokas puhelujen esto ja muutakin Android -teleihin. Kun tuan asensin, eipä ole häiriköt vaivanneet.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Miksei suomalaisilla puhelinoperaattoreilla voi olla asetusta, jolla ulkomailta saapuvat puhelut estettäisiin? Alkanut tulla spämmiä nyt itsellekkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Poliisi otti yhteyttä naamakirjan kautta ??? Kuulostaa hyvin oudolta koskei fb-tilit ole koskaan varmennettuja, ts. tiedä kuka ne oikeasti omistaa. Mistä tiedät jotta kyseessä oli poliisi ja mikä taho heiltä näin teki? Jokin em. mättää...
Minulta varastettiin lompakko Kanarialla ja muutama viikko tapahtuneen jälkeen sikäläinen poliisi oli yrittänyt soittaa, ja koska en päässyt vastaamaan niin laittoivat Facebookissa viestiä. Tuntui kummalliselta, mutta en nyt oikein tiedä että mikä tässä voisi olla huijausta.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Minulta varastettiin lompakko Kanarialla ja muutama viikko tapahtuneen jälkeen sikäläinen poliisi oli yrittänyt soittaa, ja koska en päässyt vastaamaan niin laittoivat Facebookissa viestiä. Tuntui kummalliselta, mutta en nyt oikein tiedä että mikä tässä voisi olla huijausta.
Et kertonut miten yksityiskohdat meni. Joten vaikea arvioida onko huijaus.

En tiedä miten liittyy ketjuun tai mihin ketjuun sopisi paremmin. Mutta jos uskotaan että oikea poliisi on sinuun ottanut yhteyttä Facebookin kautta, niin kerro yksityiskohdat.

Miten ne varmisti että olet sinä
Miten ne oli varmistanut että ovat se miksi väittävät.

Tästä ketjun aiheeseen, samat ongelma toki puheluissakin.

On olemassa konsteja miten tunnistautua, mutta esim suomessa toimivat heikosti paikallisestikkin, saati miten tunnistaa toisesta EU maasta, tai ties mistä tulevan yhteydenoton aitouden, ja miten yhteyttä ottavaa tunnistaa kohteen (siis jos oikea aito, eikä vedätys tarkoitus).

Joten hyvin suuresti kiinnostaa miten espanialaiset poliisit homman hoiti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
;)
Minulta varastettiin lompakko Kanarialla ja muutama viikko tapahtuneen jälkeen sikäläinen poliisi oli yrittänyt soittaa, ja koska en päässyt vastaamaan niin laittoivat Facebookissa viestiä. Tuntui kummalliselta, mutta en nyt oikein tiedä että mikä tässä voisi olla huijausta.
Vahvasti epäilyttää jottei ainakaan fb-yhteydenottaja ollut lainkaan poliisi, vaan joku joka olisi "toimittanut" sinulle lompakkosi takaisin luonnollisesti vaatimatonta korvausta vastaan :love: Varastivat ensin lompakon ja sitten tätä viehettä nykimällä saavat vielä muutaman roposen lisääkin? Kuvittelisin jotta tuohon voisi mennä aika monikin, kun muistaa kaiken sen vaivan/rahan mitä menee kaikkien mahdollisten korttienkin uusimiseen...
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Eilen tuli puhelu +44 alkuisesta numerosta ja kahden tunnin päästä siitä +3585 alkuisesta, jossa sanottiin asian liittyvän tietokoneeseeni.
Taustaäänistä päätellen kumpikin soitto tuli jostain isosta tilasta missä on paljon intialaisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
;)
Vahvasti epäilyttää jottei ainakaan fb-yhteydenottaja ollut lainkaan poliisi, vaan joku joka olisi "toimittanut" sinulle lompakkosi takaisin luonnollisesti vaatimatonta korvausta vastaan :love: Varastivat ensin lompakon ja sitten tätä viehettä nykimällä saavat vielä muutaman roposen lisääkin? Kuvittelisin jotta tuohon voisi mennä aika monikin, kun muistaa kaiken sen vaivan/rahan mitä menee kaikkien mahdollisten korttienkin uusimiseen...
Joo, mahdollisesti jokin tällainen kuvio tässä oli kyseessä. Lompakossa oli minun ajokortti sekä käyntikortti, josta ainakin saivat nimen ja puhelinnumeron. Eivät mitenkään alkaneet siinä FB-keskustelussa varmentamaan itseään tai minun henkilöllisyyttä. Lompakko olisi kuulemma ollut noudettavissa poliisiasemalta, mutta annoin asian olla kun olin kaikki kortit jo kerennyt uusia ja olin silloin jo takaisin Suomessa.
 
Liittynyt
26.03.2017
Viestejä
498
Eilen tuli puhelu +44 alkuisesta numerosta ja kahden tunnin päästä siitä +3585 alkuisesta, jossa sanottiin asian liittyvän tietokoneeseeni.
Taustaäänistä päätellen kumpikin soitto tuli jostain isosta tilasta missä on paljon intialaisia.
Mulla sama. Väitti, että mun tietokoneelle on hakkeroitu. Sanoin: "yeah right" ja lopetin puhelun.
 
Liittynyt
28.11.2019
Viestejä
45
Eilen tuli puhelu +44 alkuisesta numerosta ja kahden tunnin päästä siitä +3585 alkuisesta, jossa sanottiin asian liittyvän tietokoneeseeni.
Taustaäänistä päätellen kumpikin soitto tuli jostain isosta tilasta missä on paljon intialaisia.
Tänään tuli mulle ekaa kertaa puhelu näistä numeroista. Ensin soi +44 alkuisesta numerosta ja muutama tunti sen jälkeen +3585 alkuisesta. En vastannut ja laittelin molemmat numerot estoon.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
38
Sitä mukaa, kun jaksaa laittaa estolistalle numeroa, niin seuraava numerosarja on jonossa. Kertaalleen soitti joku tuntemattomasta numerosta ja siellä alkoi hiljaisuuden jälkeen höpinä englanniksi. Työpuhelin vielä kyseessä. +44 on kyllä ylivoimainen voittaja näissä numeroissa.
 

Ransteri

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
12.11.2019
Viestejä
737
Tänään tuli mulle ekaa kertaa puhelu näistä numeroista. Ensin soi +44 alkuisesta numerosta ja muutama tunti sen jälkeen +3585 alkuisesta. En vastannut ja laittelin molemmat numerot estoon.
Näissä tuon +44 on tarkoitus vaan katsoa onko numero voimassa, eli hälyttääkö se. Ei ole merkitystä vastaako. Tuo toinen taas on sitten se huijaus soitto. Siihenkään ei ole väliä vastaako, ellei sitten suostu huijattavaksi. Jos ei vastaa, niin ne soittelee uudestaan myöhemmin eri numerosta.
Itse vastasin, mutta solkkasin suomea jollain lupsakkoolla murteella, niin se alko kyseleen et puhunko englantia ollenkaan. Sit kun huomasi etten puhu sanaakaan, niin pisti poikki. Tuskin uudestaan soittaa, jos ei saa mitään myytyä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 029
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom