Soittoja ja tekstiviestejä oudoista numeroista

Liittynyt
23.11.2018
Viestejä
643
Kyllä tuo näyttäisi svealle olevan rekisteröity domain, onkohan joku laittanut väärän puhelinnumeron tilaukseensa. Kirjaudu svean sivuille (älä tuon linkin kautta) ja katso onko siellä jotain ostettuna?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 099
Tällainen viesti tuli. Mitään en ole yrittänyt heidän palvelullaan maksaa. Huijausviesti vai onko joku yrittänyt ostaa minun tiedoillani?

Oon tilannut muutaman kerran esim. Svea-laskulle eikä ole tuollaista tullut. Todennäköisesti jokin kusetus.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Ainahan sinne voi kirjautua tilille ja tarkistaa. Kunhan ei seuraa mitään valmiita linkkejä viestien kautta. Kun siten ne huijaukset toimii.
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Ainahan sinne voi kirjautua tilille ja tarkistaa. Kunhan ei seuraa mitään valmiita linkkejä viestien kautta. Kun siten ne huijaukset toimii.
Ihan validi domain tuo on, ja jos viesti on plain text -tyyppinen (sms), ei tuota linkkiä voi feikatakaan.

Tämä ei tietystikään poista sitä faktaa, eli ylipäätään tämmöisiä linkkejä ei kannattaisi viesteissä klikkailla.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
9 054
Ihan validi domain tuo on, ja jos viesti on plain text -tyyppinen (sms), ei tuota linkkiä voi feikatakaan.

Tämä ei tietystikään poista sitä faktaa, eli ylipäätään tämmöisiä linkkejä ei kannattaisi viesteissä klikkailla.
onhan siinä sekin mahis, että jokin merkeistä näyttää vaa tutulta kirjaimelta.. kai sms:ssä unicode on vai? Tossa ei tosin ei siltä vaikuta. Asiahan selviäis, ku copypasteis linkin tänne ja / tai kävis tuossa osoitteessa kirjoittamalla sen itse osoiteriville ja tarkastais ne ostokset.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
onhan siinä sekin mahis, että jokin merkeistä näyttää vaa tutulta kirjaimelta.. kai sms:ssä unicode on vai? Tossa ei tosin ei siltä vaikuta. Asiahan selviäis, ku copypasteis linkin tänne ja / tai kävis tuossa osoitteessa kirjoittamalla sen itse osoiteriville ja tarkastais ne ostokset.
Niin, tämän takia niitä linkkejä ei klikkailla viesteistä. Voi kirjoittaa itse sen alkuosan ja pasteta vain loppuosan, ei päädy koskaan huijatuksi. Jos nyt on pakko käyttää sitä.
 
Liittynyt
19.01.2017
Viestejä
9
+223 95 08 16 01 numerosta "Jennika" yritti whatsupin kautta tavoitella. En nyt jaksanut vastata ja tiedustella minkälaisesta huijauksesta olisi ollut kyse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 099
+223 95 08 16 01 numerosta "Jennika" yritti whatsupin kautta tavoitella. En nyt jaksanut vastata ja tiedustella minkälaisesta huijauksesta olisi ollut kyse.
Tyypillisesti jotain "romanssikryptohuijauksia" (kts. "pig butchering scam") tai muita vastaavia joilla yritetään hyötyä herkkäuskoisista yksinäisistä. Joskus tuli varmaan kerran viikkoon nuorilta kiiltokuvamaisilta aasialaistytteleiltä viestiä "väärään numeroon" jotka ei sitten lopetakaan viestittelyä kun heille ilmoittaa että mitä ihmettä. Kertaakaan jaksanut leikkiä noiden kanssa pidempään eikä varmaan kannatakaan.
 
Liittynyt
08.12.2022
Viestejä
137
Nyt on aika monelle tullut Whatsapin kautta juuri näitä puheluja, yleensä jonkun naisen nimellä. Itsellekin tuli ihan pari päivää sitten.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
Pig butchering -huijaukset ovat tosiaan rantautuneet tännekin, ovat ilmeisesti huomanneet jotta Englanti huijauskielenä toimii täälläkin jo riittävästi. Eikä uusien valaiden kalastelu maksa käytännössä mitään jos käyttäjillä (=uhreilla/kohteilla/valailla) vain on whatsapp jatkuvasti päällä. Panos/tuotto-suhdettahan sielläkin lasketaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 698
Ite oon blockannu whatsapp puhelut kokonaan. Jos jollain on mulle asiaa niin soittakoot oikeana puheluna. Muutenkaan tuu tota whatsappia paljoa käytettyä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
161
^ Vähän vastaava tuli itselleni viestipyynnön muodossa Signalin puolella henkilöltä "Mandy" ja viestinä oli "hi". En reagoinut mitenkään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 799
En kysellyt mitä asiaa olisi ollut…
Älä suhtaudu moiseen niin Negatiivisesti? Jos tämä kovin Japanilaiselta näyttävä herkku haluaa tarjota Filippiineiltä käsin sinulle Kryptokauppa-palveluita tai reippaita tuottoja Forex-markkinoilla? Ei tämä nuorikko ole uhka vaan mahdollisuus, bitcoineilla kaikki on mahdollista :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 316
Viestejä
4 157 139
Jäsenet
70 407
Uusin jäsen
Eppupelaa

Hinta.fi

Ylös Bottom