Sixtin vuokra-autoon 2 pientä naarmua = 1514 euroa

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
No jos pääset ottaan samasta paikasta kuvan. Isommilla kentillä harvoin pääsee. Esim Hki-vantaalla ei pääse.

Toisaalta jos otat sen kuvan jo poistuttuasi vuokraamon parkkipaikalta, mikä estää väittämästä, että kävit siellä välipäivänä vähän lavastamassa?
Niin, kai ne lähtökuvat olisi lavastettavissa jos on aikaa, tuuria ja kykyjä. Ihan vapaasti saa minulle väittää, että olisin lähtötilanteen kuvia lavastanut. Sitten kysytään oikeuden edessä kaikille väitteille todistusaineistoa. Edelleen ollaan tilanteessa, jossa minulla on todistusaineistoa ja vuokraajalla ei.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 023
Mitäs sen pitäis todistaa? Että sulla on *kuvia* naarmuista? :rofl:

Eihän kuva naarmusta todista mitään sen ottamisajankohdasta.

Oikein ketkun Vuokraamon vastaväite nimittäin vois olla: "naarmutit auton ja 5 min ennen palautusta otit kuvan väittäen sitä auton ekapäivänä otetuksi, väärensit kuvaan aikaleimat jne. Älä yritä, näitä selityksiä me kuullaan joka viikko. 900 egee nyt tohon käteen ja vähän äkkiä tai vietät yösi Valencian poliisilaitoksella"
Ja? Sinulla on kaksi kuvaa samasta kohtaa autoa, jotka on selvästi otettu eri ajankohtana (koska kahtena eri päivänä ei luultavasti ole niin identtinen keli, tai edes kellonaika, ja joskus jopa parkkiruutu voi olla eri, tai paikka muutenkin). Melko konkreettinen todiste tämä, ja vastapuolella on vain sanansa ja parhaimmillaan vielä muuttuvana tarinana "väärensit...". Epäilen espanjalaispoliisinkin nauravan vain päin näköä tuossa kohtaa, siis sille vuokraajalle, joka rupeaa tuollaista tarinaa sepittämään.

Kuvat on oikein hyvä todiste, ja vuokra-auto kannattaakin siksi aina kuvata. (Kuten myös nuo itsepalveluvuokraamot ohjeistavat käyttäjää tekemään.) Itse kuvasin viimeksi myös sellaisen auton, josta tehtiin sen vuokraamotyöntekijän kanssa se "vahinkokuvauslista", niin sitten jos jotain jäi siinä huomaamatta, niin eivät voi niin helposti väittää sitä minun aiheuttamakseni. Lisäksi toki samalla sain kuvat siitä, kuinka paljon autossa oli pientä jälkeä – jos olisinkin sattunut kolhimaan vähäisesti pakua, niin ainakin voisin sitten kyseenalaistaa kaikki väitteet auton olemisesta poissa käytöstä korjausten takia.

PS. Nykyaikana tuo kuvan ottamisajankohta, etenkin älypuhelimilla, on vielä lisäksi melko vakuuttavasti tallessa, jos se esim. synkronoi kuvansa sinne pilveen. Tämä ei toki ole mitenkään hirveän oleellista, jos ottaa joukon kuvia, joista edes vaikka yhdessä näkyy se autoa luovuttava tyyppi tai joku muu konkreettinen asia...
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Eli edelleen kuvaaminen on ainoa mahdollisuus saada edes jotain näyttöä puolelleen. Otan sen paljon mieluummin kuin jätän. En tiedä onko näissä asioissa vierailtu oikeudessa mutta veikkaan kuvien olevan siellä aika kovaa valuuttaa.
Sinä matkustamassa Espanjaan oikeudenkäyntiin jonkun 900 euron vuoksi? Vieraaseen maahan, jonka kieltä ja kulttuuria et tunne pätkääkään. Okei. :facepalm:

Simppeli rip-off siltä varalta että olet oikeasti niin tärähtänyt että matkustat maailman ääriin vieraaseen maahan oikeutta käymään jonkun pikkusumman vuoksi: Oikeudenkäynti määrätään jollekin päivälle. Sinä varaat työläästi matkat ja asianajajat paikalle. Vastapuoli hakee lykkäystä oikeudenkäyntiin koska todisteet tai joku muu nönnnöö syy joilla niitä ylensä haetaan. Päivämäärä siirtyy, jollonka sun liput kusee ja buukkailet taas uusia... Oletko miettinyt tommoista koskaan?


@L2K2 "vastapuolella on vain sanansa"

Okei L2K2 ja @Formica , noinhan se on kun sen haluaa noin väännellä. Kirjallinen vuokrasoppari on vain "sana", samoin kun dokumentaatio peltivauriosta maalaamon todistamana.

Keskustelu loppui sit tähän. Saitte triidivoiton. Minähän en ala kesäiltaa jankkamaan **** kanssa. Näpsikää vaan niitä kuvia onnellisena.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
@blurris Ei näissä tilanteissa oikeudessa ratkota mitä vuokrasopimuksessa lukee tai onko autossa peltivaurio. Siellä ratkotaan oliko autossa vaurio ennen ja jälkeen vuokrauksen aloituksen.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
@blurris Ei näissä tilanteissa oikeudessa ratkota mitä vuokrasopimuksessa lukee tai onko autossa peltivaurio. Siellä ratkotaan oliko autossa vaurio ennen ja jälkeen vuokrauksen aloituksen.
Lauot itsestäänselvyyksiä.

Ainakin minun allekirjoittamissani vuokrasopimuksissa otetaan kantaa siihen, mitkä olivat auton vauriot minulle luovutushetkellä. Se on sopimuspaperi, jolla on juridista merkitystä.

Mutta teidän mielestännehän vuokraamolla ei ollut kuin "sana". On hyödytöntä jatkaa asiaa kanssanne, koska emme ole edes samalla taajuudella tässä asiassa. Haluatte nähdä asian vain itsellenne mukavasta vinkkelistä, ette objektiivisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Lauot itsestäänselvyyksiä.

Ainakin minun allekirjoittamissani vuokrasopimuksissa otetaan kantaa siihen, mitkä olivat auton vauriot minulle luovutushetkellä. Se on sopimuspaperi, jolla on juridista merkitystä.

Mutta teidän mielestännehän vuokraamolla ei ollut kuin "sana". On hyödytöntä jatkaa asiaa kanssanne, koska emme ole edes samalla taajuudella tässä asiassa. Haluatte nähdä asian vain itsellenne mukavasta vinkkelistä, ette objektiivisesti.
Kuvat todistavat tapaukset joissa vauriota ei palauttaessa ollut.

Lisäksi sivistysmaan oikeus tuskin olettaa maallikon tekevän maalipinnan tarkastusta suurennuslasin kanssa, joten kuvat hyvinkin voivat todistaa että likatahraksi luultu läntti olikin jo vuokratessa autossa ollut vaurio.

Edelleen menen luottavaisesti kuvien kanssa oikeuteen, jos vuokraamo yrittää minua vedättää.
 

outonaapuri

Pallienkaivelun Yli Apustaja
Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 753
Asiaton käytös
Totta munassa kannattaa niihin lappuihin kaikki vaatia JA kuvata se auto. Ja palauttaa niin että joku sen ottaa vastaan. Blurris ja muut idiootit taas vääntää turhasta.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Totta munassa kannattaa niihin lappuihin kaikki vaatia JA kuvata se auto. Ja palauttaa niin että joku sen ottaa vastaan. Blurris ja muut idiootit taas vääntää turhasta.
Kiitos, tuosta perusteettomasta idiootiksi haukkumisesta lähti raportti.

Sen verran kuitenkin "väännän turhasta", että esim. Helsinki-Vantaalla et pysty palauttamaan niin että sen "joku ottaa vastaan". Jos olen väärässä tässä, niin kerro minullekin miten se tapahtuu. Tarvitsen sitä tietoa aika usein.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
449
Varsinaista omakohtaista kokemusta ei ole mutta jotain aikaisempaa keskustelua luin ja niissä vuokrafirma oli lopettanut vaatimukset kun oli kuvat lähettänyt. Siirtyvät helpompiin uhreihin. Ota blurris niitä kuvia, niin on edes jotain todisteita eikä tarvitse olla paska jäykkänä :)

Yrittävätköhän jotkut näistä veloittaa saman naarmun monelta asikkaalta. En ihmettelisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Auton noudot ja palautukset tosiaan voi tapahtua ilman, että vuokraamoon henkilökuntaa on paikalla. Silloin ei lappuihin pääse vaatimaan lisäyksiä eikä huolehtimaan että joku kuittaa auton kunnossa palautetuksi. Lisäksi vuokra-auto voi olla likainen, jolloin kaikkien pikkunaarmujen paikallistaminen voi olla hankalaa.

Kamera puolestaan on aina mukana ja kuvilla on todistusarvoa.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Ota blurris niitä kuvia, niin on edes jotain todisteita eikä tarvitse olla paska jäykkänä :)
Otan joka kerta, ei se siitä kiinni ole. Odotan vain sitä päivää, että siellä on joku yhtä fiksu vittupää kuin minä, joka toteaa naureskellen niistä kuvista, että "mitä kuvittelet noiden todistavan täkäläisessä oikeudessa?"

Ja ei, oikeuteen en todellakaan lähde vaikka olisin oikeassakin. Sen verran on tullut sielläkin mäihättyä, että tiedän kuinka herkästi siellä voi saada turpaansa vaikka kuinka olisi oikeassa. Siviiliriita-asiassa kun se joka argumentoi parhaiten, yleensä voittaa. Meikäläisen espanja rajoittuu zorron lukemiseen ja oluen tilaamiseen.

Maksan kiltisti 900 euroa ja oikeuteen ei lähdetä. Niin teet muuten sinäkin vaikka muuta uhoat. Hyvää kesäiltaa, ainakin täällä mun mökillä ilma on sellainen, ettei sisällä istuskella. On se yksi päivä vuodesta, kun täälläkin voi istua ulkona.
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
449
Maksan kiltisti 900 euroa ja oikeuteen ei lähdetä. Niin teet muuten sinäkin vaikka muuta uhoat. Hyvää kesäiltaa, ainakin täällä mun mökillä ilma on sellainen, ettei sisällä istuskella. On se yksi päivä vuodesta, kun täälläkin voi istua ulkona.
Menetelmä vaikuttaa hieman samalta millä torrentlataajia ahdistellaan eli pelotellaan maksamaan. Varmasti aika moni maksaa vuokraamoillekin. Ei kukaan varmasti halua oikeuteen tappelemaan, sillä riskit ovat isot. Itse vältän niitä välttämällä autojen vuokraamista mutta jos pitää vuokrata otan niin hyvät kuvat kuin mahdollista ja syynään auton ennen käyttöönottoa. Eihän se tarkoita, että sillä kaikki ongelmatilanteet välttää mutta parantaa mahdollisuuksiaan ainakin. Kuluttajana on aina aika heikoilla firmoilla vastaan mutta autovuokraamoille sentään huono julkisuus maksaa jotain mitä se ei esimerksi bittorrentrahastajille tee. Jo pelkästään tämän ketjun perusteella jätän Sixtin väliin, jos joudun vuokra-auton joskus ottamaan.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Esim. jossain Düsseldorfissa et kuvaa vuokraamon vastaanottohallissa sekuntiakaan, koska heti kun ajat sisään siellä on vastaanottaja lapa pystyssä. Ovet auki, alles raus huutaa äijä. Ja viittoo kuin SS-mies junalaiturilla mihin pitää lähteä schnell schnell juoksemaan.
Auton välitön tarkastus palautettaessa ja _kuitti_ siitä, että auto on otettu vastaan ilman lisävaurioita lienee parasta todistusaineistoa, jota asiakas voi autoa saada.

Onko kuittikaan pomminvarma vai voiko vuokraamo vaatia korvauksia myöhemmin todetuista vaurioista? Esim. 'pesun jälkeen todettiin naarmu', tjsp?
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Auton välitön tarkastus palautettaessa ja _kuitti_ siitä, että auto on otettu vastaan ilman lisävaurioita lienee parasta todistusaineistoa, jota asiakas voi autoa saada.

Onko kuittikaan pomminvarma vai voiko vuokraamo vaatia korvauksia myöhemmin todetuista vaurioista? Esim. 'pesun jälkeen todettiin naarmu', tjsp?
Sepä se jos sellaisen lapun saa. Mutta Frankfurtissa SS-setä lykkäsi kouraan lapun, jossa tämä "löysi" jonkun vitun halkeaman keulamaskista. Oli niin syvällä auton alla sekin halkeama, että peilin ja lampun avulla osoitteli sitä mulle. Mulla ei ollut mitään mahdollisuutta havaita sitä vastaanotossa. Ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin maksaa, vaikkei ollut minun aiheuttama halkeama.

Sillä halkeamalla varmaan nyhdettiin monet hyvät massit turisticolta. Saku osaa lypsämisen jalon taidon, siksi Germanyn talous kasvaa, meillä muilla menee päin vittua :cigar:

Kuitin jos saa, että tarkastettu ilman uusia vikoja niin sit on vahvoilla. Mutta kuten se on jo tässä kettingissä todettua, siellä ei läheskään aina ole kukaan vastaanottamassa. Eikä se vastaanottajan työn seuraaminen mitään auta. Kyllä minä protestoin miltei sydänkohtauksen partalle siitä maskin halkeamasta, "ettei se minun aikaansaannos ole". Arvaa kiinostiko horstia ja arvaa osasiko horst muuta kuin jotain Ala-Saksin mettäläismurretta? No ei todellakaan. Voit varautua siihen, että jos et ole natiivi ja osaa kaikkia maailman murteita, niin sua troolataan kun litran mottia. Kielitaitoa ja ymmärrystä löytyy tasan nada. Eikä sillä varmaan ole merkitystäkään. Jos ne on päättäneet koijata sinua, niin sinuahan koijataan. SS-mies saa palkan siitä, että löysi maskista moitittavaa. Arvaa luopuuko hän löydöstään sinun eduksesi?
 
Viimeksi muokattu:

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Normaaleissa pienvahingoissa pyytävät vain täyttämään suoraan ilmoituksen, jonne tulee liittää luottokorttikuitti maksusta jne. Heiltä saa myös vakuutuksen joka korvaa 100 000 puntaan asti, ja noissa tapauksissa varmasti haluavat olla mukana.
Liki tuhannen euron korvaus on kuitenkin lähellä tavanomaista maksimia, mitä omavastuunpoistovakuutus voi joutua korvaamaan tai sinun tapauksessa ylikin kun yrittivät periä sitä lähes tuplana.

Olisi ehkä ollut hyvä olla ensimmäisenä yhteydessä vakuutusyhtiöön, ja mieluiten siten, että yhteydenoton pystyy todistamaan (nauhoitettu puhelu, sähköposti tai miksei faxi). Jos noista sanamuodoista hakee "nillityspotentiaalia", niin "...what you have had to pay..." olisi yksi kandidaatti. "900 EUR on ihan jees, onhan mulla vakuutus" ei välttämättä mene läpi.

Vähän mietityttää, miten vakuutus voi olla noin halpa, vain ~50 eur/vuosi.
- ehkä todelliset vahinkotapahtumat ovat oikeasti harvinaisia? ... mutta melkein jokaisella tuntuu olevan huonoja kokemuksia joko itsellä tai ainakin lähipiirissä
- tosipaikan tullen kaivetaan esiin pykälä, jonka mukaan ei sitten korvatakaan, etenkin jos kyse on isommasta korvauksesta?
- vakuutusyhtiö nauraa tällaiset 'autossa on naarmu maksa tonni'-caset suohon ja korvattaviksi jäävät todelliset vahingot, joita on paljon vähemmän

EU:n komissio on kai puuttunut autovuokraamoiden epäterveisiin käytäntöihin. Onkohan siltä suunnalta saatavissa mitään hyödyllistä infoa? Onko vaikka vähäisen naarmun asiallinen korvausperuste täyskorjaus merkkipajalla vai olisiko parempi peruste vain arvioida naarmun vaikutus auton arvoon?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 172
Vähän mietityttää, miten vakuutus voi olla noin halpa, vain ~50 eur/vuosi.
- ehkä todelliset vahinkotapahtumat ovat oikeasti harvinaisia? ... mutta melkein jokaisella tuntuu olevan huonoja kokemuksia joko itsellä tai ainakin lähipiirissä
- tosipaikan tullen kaivetaan esiin pykälä, jonka mukaan ei sitten korvatakaan, etenkin jos kyse on isommasta korvauksesta?
- vakuutusyhtiö nauraa tällaiset 'autossa on naarmu maksa tonni'-caset suohon ja korvattaviksi jäävät todelliset vahingot, joita on paljon vähemmän
Ihan ekana tulee mieleen, että eivät hyväksy mitään korvausvaatimuksia, vaan maksavat vain korjauskuittia vastaan ja ehkä vielä edellyttävät heidän hyväksymänsä korjaamon käyttöä. Tällä kaikki "rahastetaan korjauksesta mutta ei korjata, vaan merkataan naarmu auton papereihin" tapaukset jäävät korvaamatta.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Turhaa tuohon blurrikseen mitään vastaatte. Sehän on ihan täys trolli koko äijä. Laitanpa ignore listaan pääsee siitäkin.
 
Liittynyt
26.04.2017
Viestejä
1 059
On kyllä autonvuokraus todella ahdistava kokemus, joka kerta. Aina saa olla paskajäykkänä pelkäämässä että mitä kivaa ne sieltä löytää jälkikäteen laskutettavaa. Ja aivan turha mitään kuvia ottaa, kun auto odottaa pimeässä parkkihallissa niin ei niissä kuvissa mitää pienempää jälkeä tai naarmua näy lainkaan. Tuskin edes itse siellä hallissa mitään näkee enempää kuin että onko ovet edes suurinpiirtein paikallaan ja konepelti tallella. Taidan olla vanha kun hämäränäkö on ihan olematon, usein vasta seuraavana aamuna huomaan kuinka isot kahviläikät penkeiltä löytyy.

Kerran yritin erään auton kohdalla näyttää että katsokaa mitkä naarmut puskurissa, mutta henkilökunta vaan totesi ettei ole mitään naarmuja, auto on aivan uusi, ei voi olla mitään. Joo, oli se aivan uusi auto, mutta selvästi oli ottanut takapuskuri johonkin kiinni. Aivan mahdottomuus oli saada siitä mitään todistusta, vaikka kuinka tyrkytin paperia että merkataan tuonne naarmut. Ei merkattu, koska auto ON UUSI! Kello oli jo paljon ja todellakin haluttiin jo lähteä hotellille, niin ei siinä auttanut kuin ottaa auto ajoon naarmuisena. Toinen vaihtoehto olisi istua siellä koko yö jänkkäämässä. Kyllä ne siellä vuokraamossa tietää miten pelata. Asiaa ei paljoa auta, että usein näissä firman henkilökunta ei edes halua puhua englantia. Ihme kyllä tuosta autosta ei ikinä kuulunut jälkeenpäin. Saattoi vaikuttaa myös se että oli kaikkein halvimman luokan auto, tuollainen mini-kirppu-fiiatti ei niitä niin kiinnostanut vaikka pieni naarmu puskurissa olikin. Italiassa ei ole autoa jossa olisi ehjät puskurit.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
666
Mulla on henkilökohtaisia kokemuksia Goldcarista, Hertzistä, Europcarista, Sicily By Carista, parista kreikkalaisesta pikkupuljusta ja Alamosta.

Koskaan ei ole onneksi ollut mitään ongelmia auton palautuksen suhteen. Oikeestaan ainoa ongelma on ollut se, että rentalcarsin ja Hertzin välillä oli ollut joku kommunikaatio-ongelma ja meinattiin jäädä ilman autoa, mutta lopulta saatiinkin vahingossa luokkaa parempi auto.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Turhaa tuohon @virtuaaliin mitään vastaatte. Sehän on ihan täys trolli koko äijä. Laitanpa ignore listaan pääsee siitäkin.


Mulla on henkilökohtaisia kokemuksia Goldcarista, Hertzistä, Europcarista, Sicily By Carista, parista kreikkalaisesta pikkupuljusta ja Alamosta.

Koskaan ei ole onneksi ollut mitään ongelmia auton palautuksen suhteen. Oikeestaan ainoa ongelma on ollut se, että rentalcarsin ja Hertzin välillä oli ollut joku kommunikaatio-ongelma ja meinattiin jäädä ilman autoa, mutta lopulta saatiinkin vahingossa luokkaa parempi auto.
Olennaisia tietoja puuttuu nyt. Tietysti jos mukisematta maksaa Goldcarien ym. kairaajien tuputtamat ylihintaiset "lisävakuutukset" ja pakkotankintäytöt, niin ei ne silloin keksi naarmuja. Mutta sinä tulitkin kairatuksi ja ryöstetyksi jo siinä tiskillä, ennenkuin sait auton avaimiakaan haltuusi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
283
Eipä ois Suomen Sixtistä uskonu moista. Aika paljon oon vuokraillu autoja eri maissa, ja tähän mennessä joka kerta menny ilman ongelmia, jotenki ajatellut että ihmiset turhaan pelkää autonvuokrausta kun eivät tiedä paremmin. @blurris juttuja lukeneena rupes vähän jännittämään seuraava reissu ja tuleva autonvuokraus. Viimeksi Espanjassa Aviksella pyysivät kaksi luottokorttia etukäteen, yksi ei riittänyt. Toki autokin oli kategoriaa "special", mutta eiköhän perimmäisenä syynä ole nyhtää suoraveloituksena tililtä haluamansa summat mikäli siltä tuntuu.

Samaa mieltä olen tosta kuvien ottamisesta, voihan siitä tulla itselle parempi mieli, mutta mikäli vuokra-autofirma haluaa naarmut maksattaa sulla, siinä ei kuvat auta. Ne sanoo höpö höpö, otettiin rahat sun tililtä, jos et oo tyytyväinen niin ainahan voit haastaa meidät oikeuteen? Sulla on todisteena kuvat jotka oot photoshopannu, meillä on todisteena naarmu jonka voi nähdä omilla silmillä.

Jenkit on ainoo paikka missä kaikki toimi just niin kuin piti, ajokortti ja luottokortti tiskille, pakolliset lisävakuutuksista kieltäytymiset ja homma oli selvä kymmenessä minuutissa. Ruotsissa piti Herzin rouvan kanssa kyykkiä Ford Focuksen ympärillä ja kurkkia miten näkyy sormenjälki vanteessa ja piirtää jotain vahinkokarttoja ja merkitä kiveniskemiä puskurissa piirroksiin. Espanjassa käytössä näppärä dos-pohjainen järjestelmä ja matriisiprintteri. 45min naputeltiin tietoja sinne, oli kun jostain huonosta elokuvasta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 602
Samaa mieltä olen tosta kuvien ottamisesta, voihan siitä tulla itselle parempi mieli, mutta mikäli vuokra-autofirma haluaa naarmut maksattaa sulla, siinä ei kuvat auta. Ne sanoo höpö höpö, otettiin rahat sun tililtä, jos et oo tyytyväinen niin ainahan voit haastaa meidät oikeuteen? Sulla on todisteena kuvat jotka oot photoshopannu, meillä on todisteena naarmu jonka voi nähdä omilla silmillä.
Tuskin ne sun tililtä rahaa tosta vaan ottaa. Ei niillä siihen mitään oikeutta siihen ole. Päinvastoin ne joutuvat haastamaan oikeuteen ja niillä ei ole mitään todisteita, mutta sulla on kuvat.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Tuskin ne sun tililtä rahaa tosta vaan ottaa. Ei niillä siihen mitään oikeutta siihen ole. Päinvastoin ne joutuvat haastamaan oikeuteen ja niillä ei ole mitään todisteita, mutta sulla on kuvat.
Kyllä ne vaan ottaa. Johan siitä oli esimerkkejä tämän ketjun aloituspostaajankin toimesta.

(Taasko tää jankkaus kuvista alkaa?)
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
449
Onneksi olen iCarhireinsurancen vakuutusasiakas, lähinnä koska käytän paljon eri vuokrafirmojen autoja myös ulkomailla, joten totesin sen olevan hyvä investointi epämääristen casejen suhteen (45 e / vuosi). Eli korvaa tämän(kin).
Kun olet tehnyt tuonne vakuutustapahtuman, niin olis mielenkintoista kuulla mitä vastaavat ja korvaavatko mukisematta.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
132
Mulla on ollut tollanen lisävakuutus ja kerran jopa sitä jouduin käyttämään kun menin Alfa Romeo Giuliettan naarmuttelemaan parkkihallissa Espanjassa. Avikselta tuli 400€ ylimääräinen luottokorttiveloitus reissun jälkeen. Pyysin saada kuitit ja tositteet jotka välitin korvaushakemuksen kanssa vakuutusyhtiöön. Noin viikon päästä maksoivat tuon 400€ mun tilille -20€ jotain Aviksen käsittelykuluja joita vakuutusehtojen mukaan ei pitänytkään korvata. Helppo homma siis ja nämä kolmannen osapuolen vakuutukset siis oikeasti toimivat. Jos joku ei usko voin kaivaa todisteet esiin.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
No eiköhän luottokunta voi peruuttaa ne maksut kun ilmoittaa aiheettomiksi ihan siinä kuin muutkin huuhaa veloitukset.
Voi (mutta se ei ole automaatti). Tuostakin puolesta on kokemusta. Mulla näyttää olevan kokemusta näistä vissiin liikaakin, menee varmaan jo epäuskottavaksi, mutta niin se vaan on että tosiaan tullut vuokrailtua autoja aika sankasti työn ja vapaa-ajan puolesta - ja välillä raakasti "halvin hinta voittaa ja mitään vedätyksiä en maksa" - sillä reseptillä altistuu kaikenmaailman kusetuksille sit kai kun ei suostu laardihintoja maksamaan.

Niin siitä kokemuksesta: hyvässä lykyssä pääset väittelemään Luottokunnan (tai Netshän se nykyään on) juristin kanssa siitä, että "Voiko joku NIIN hieno brändi kuin Hertz ™ kairata sua kakkoseen". Nets ei peru tuosta vaan kaikkea mitä käsket vaan se on neuvottelu, sun pitää kyetä perustelemaan asia. Ja hyvin herkästi sieltä käsketään maksamaan lasku ja olemaan yhteydessä AvisHertziSixtBudgetin reklaamaationkäsittelyosastolle, "asia varmaan oikenee". Joo varmaan oikenee. Kun vaan löytäis joskus sen osaston yhteystiedot jostain. (ja minähän en usko sekuntiakaan että oikenee - jos menet sen laskun maksamaan, niin voit sanoa hyvästit rahoillesi)

Yhteenvetona: Jonkun toimistojuristin mielestä siis joku Hertz on brändien brändi ja siellähän ei ole ainuttakaan epärehellistä yrittäjää töissä....

Voi olla juristihenkilöstäkin kiinni, mutta noin mulle on kerran käynyt. Oli irkkuvuokraus Hertziltä. Auto, minkä sain, ei ollut niin hyvä mitä spekseissä luki ja mistä olin maksanut. Valitin paikanpäällä, ei vaikutusta, nosteltiin vain käsiä ja käskettiin tyytymään asianlaitaan. Himmasin sit kotona maksut ja sain Luottokunnan juristin niskaani.

Pidätin muuten koko irkkuvuokrauksen rahat kun kerran sovintoon ei Dublinissa päästy Eikä sieltäkään päin otettu yhteyksiä sovinnon hakemiseksi. :) Eli ajoin ilmaisella autolla.
 
Viimeksi muokattu:
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Voi harmi @blurris kun juuri palautin auton islannissa budgetille joka alkoi sönkkäämään jostakin keksitystä naarmusta ja sitten otin kännykän taskusta ja näytin VALOKUVAA niin ei ylläri alkanutkaan photoshop syytökset lentämään tai muutakaan keksittyä trolli paskaa vaan totes että ok ja end of case.

Suosittelen muillekkin ignooraamaan kyseisen trollin.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Koskaan ei ole onneksi ollut mitään ongelmia auton palautuksen suhteen. Oikeestaan ainoa ongelma on ollut se, että rentalcarsin ja Hertzin välillä oli ollut joku kommunikaatio-ongelma ja meinattiin jäädä ilman autoa, mutta lopulta saatiinkin vahingossa luokkaa parempi auto.
Viimeksi Espanjassa Aviksella pyysivät kaksi luottokorttia etukäteen, yksi ei riittänyt. Toki autokin oli kategoriaa "special", mutta eiköhän perimmäisenä syynä ole nyhtää suoraveloituksena tililtä haluamansa summat mikäli siltä tuntuu.
Itselläkään ei koskaan ole ollut ongelmia auton palautuksessa, mutta olenkin yleensä vuokrannut edullisempia bulkkiautoja (ts. economy-compact-kokoluokkaa). Niiden kunto ei yleensä juuri kiinnosta ketään palauttaessa (vaan siihenpä ei parane mennä luottamaan). Kunhan tankki näyttää täydeltä, eikä autossa ole ilmeisiä uusia skraaduja, niin yleensä EVVK koko lopputarkastus. Onko muilla tullut ongelmia esiin tavallisissa autoissa vai onko kyse enemmänkin jostain premium- tai erikoisautoista? On kai jotenkin ymmärrettävää, että E-mersun tai Porschen maalipintaa syynätään tarkemmalla suurennuslasilla kuin Fiestaa.

Eipä silti, olen kuullut, että Fiat 500:n vanteeseen (muka?) tullut naarmu oli tuottanut satojen eurojen jälkiveloituksen Saksassa. Aluvanteet ja niiden vauriot kai on todellisia herkkupaloja vuokraamoille. Itselläkin meni yksi Micra kevätaurinkoisessa Münchenissä erikoistarkastukseen, kun oli tullut 4 pv/1000+ km ja auto näytti samalta kuin Focus rallimainoksessa aikanaan... vaan siitäkin tuli no-new-damage tuomioksi.:)
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
Itse otin Sixtiltä Passatin joka maksoi 9 vuorokaudelta naurettavat 305 euroa (1500 omavastuu) palautin auton melkolailla hyvänä, mitä nyt puskuriin ilmestyi Gardalla muutama jälki kun auto parkissa. Kyljet myös "naarmuilla" kun ajettiin melko pieniä teitä missä puut raapi kylkiä. Takakontissa pari maastopyörää joiden jälkien siivoaminen hotellin pyyjettä käyttäen oli aika haastavaa.

Yllätyin positiivisesti kun antoivat koko depon takaisin.

Vielä sanottava että maksoin Golfista, sain Passatin Navilla.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
 

Ville Suvanto

Modulaattori
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
472
Voi harmi @blurris kun juuri palautin auton islannissa budgetille joka alkoi sönkkäämään jostakin keksitystä naarmusta ja sitten otin kännykän taskusta ja näytin VALOKUVAA niin ei ylläri alkanutkaan photoshop syytökset lentämään tai muutakaan keksittyä trolli paskaa vaan totes että ok ja end of case.

Suosittelen muillekkin ignooraamaan kyseisen trollin.
Suosittelen myös sinulle harkitsemaan asiallisempia postauksia jatkossa.
 
Liittynyt
17.11.2016
Viestejä
11
Itsellä nyt aiemmin langassa mainitsemani Sixtin vuokraus käynnissä. Kairaaminen alkoi jo noutotiskillä, ja huomaa selvästi miten homma on suunnitelmallista.

"Joo sulla on tuo isoin omavastuu (n. 800 euroa). Me tarvitaan sulta 2x deposit siltä varalta että jotain sattuu."

"Mitä ihmettä? En mää ole varautunu 1500 euron maksamiseen. Luottokortilla on ehkä 1000 euroa atm."

"Aaa sitten sun pitää ostaa tämä alempi omavastuu (200 euroa) hintaan 60 euroa, jolloin deposit on vain 300(?) euroa."

Olen aiemmin vuokrannut ainakin neljältä eri firmalta autoja, eikä ikinä ole pitänyt tilittää noin järjettömiä depositteja. Ostin alemman omavastuun jotta saan auton alle ja pääatään matkaan. (Jälkikäteen tajusin että olisin voinut soittaa Netsille ja pyytää nostamaan luottorajaa, joka olisi maksanut kympin).

Tämän jälkeen naaman eteen heitetään auton tarkistuslappu, ja pyydetään allekirjoittamaan. Pari merkintää oli tehty molempiin etuoviin. Seems legit mutta kusetus haisee vahvasti.

"Ehei, tahdon tarkistaa auton itse."

Pihalla huomaan, että auton ovissa ei ole mitään vikaa (auto lähes pränikkä), mutta peräkontin luukussa olevaa peltiin asti ulottuvaa naarmua ei ole merkitty tarkistuslistaan.

Yrittivät siis kusettaa kahdesti jo vuokraustilanteessa, ja deposit-kusetus onnistuikin.

TL;DR: välttäkää Sixtiä kuin ruttoa.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
Oliko tuo suomessa? Itse maksoin 250e depositin tuosta Passatista. Niin taisi alkup. Sopimuksessakin lukea.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
199
Omalta Visaltani ainakin on onnistunut 1500 euron varaaminen autoa vuokratessa, vaikkei kortilla vapaana niin paljoa ollutkaan.

Muutenkaan minua ei ole yritetty mitenkään kusettaa, 10+ kertaa vuokrannut autoa. Sixtistä ei kokemusta. Viimeiseen 5 kertaan olen käyttänyt vain Hertziä, kun on aina saanut halvimpaan hintaan työpaikan sopimuksen takia. Norjan Hertzillä oli muuten aika kätevästi sähköisesti kaikki sopimusten hyväksymiset ja kuvat autossa olevista naarmuista.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Itsellä nyt aiemmin langassa mainitsemani Sixtin vuokraus käynnissä. Kairaaminen alkoi jo noutotiskillä, ja huomaa selvästi miten homma on suunnitelmallista.

"Joo sulla on tuo isoin omavastuu (n. 800 euroa). Me tarvitaan sulta 2x deposit siltä varalta että jotain sattuu."

"Mitä ihmettä? En mää ole varautunu 1500 euron maksamiseen. Luottokortilla on ehkä 1000 euroa atm."

"Aaa sitten sun pitää ostaa tämä alempi omavastuu (200 euroa) hintaan 60 euroa, jolloin deposit on vain 300(?) euroa."
Tuo deposit kusetus on uutuus mullekin. Kyllä ne on innovatiivisia perkeleet....:sangry:


Tuolta on vaikea suojautuakkin. Jättävät tietysti auton antamatta ja sinähän olet kusessa kuin lentokentän pisoaari...mistäpä sinä enää auton pieraiset siihen hätään muualta järkevään hintaan.


eikö tähän autonvuokraukseen oikeasti saada mitään rotia vaikka Euvostoliiton mahtikäskyllä sit?


Eipä ole vielä missään käynyt niin että kuvia väitettäisiin väärennetyiksi.

No, ehkä kaikki ne muut erilaiset palveluyrittäjät on supervalveutuneita nörttejä asian suhteen ja ei ole vaan sattunut kohdalle. :smoke:
Rahaa saa tyhmemmiltä llmeisesti vielä kaksin käsin niin helpolla, että kuvien kiistämistä ei jakseta tehdä? Mutta selvähän se on , että scämmiteollisuus laajenee seuraavaksi tonne jos ei pokilta saada muuten fyrkkaa riittävästi.

Ite olen miettinyt sitä Saksan scämmiä, että sille ei ei sun kaltaiset auton kuvaajat Diaz mahda mitään. Harva teistä sitä alustaa kuvaa? Myöskään lisävakuutukset harvoin kattaa alustavauriot. Täydellinen kusetusformaatti siis kyseessä.

Taidan perustaa autovuokraamon ja rupean kairaamaan oikein turbona teitä.
 

Poppamies

Que pasa, ese?
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 761
Kevennyksenä, Thaimaan saarella kiva tyttö vuokraa mulle mopon(80-120cc). Sitten selittää että täällä on huonot tiet jne, aja varovasti. No mä et oon hyvä kuski yms, ajellut jo Thaimaassa jonkin verran jne.
Sitten innostuin yksin huristelemaan kovempaa kun paikallisetkin ajaa kokoajan ohi. Tulee alamäen jälkeen mutka silmille, takajarru puolikuollut, etujarrua ei uskalla enää... Kaadan mopon ja se luisuu vesiojaan, itsellä kunnon asfaltti ihottumaa siellä täällä. Ja ekana paikalle osuu just se vuokraaja tyttönen äijänsä kanssa.
Mopo korjaajalle, joutui tilaamaan osia. 33€.
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
24
No jos se sinun vuokrauksesi on tyypillinen turistivuokraus, 2-7 vrk, niin tuskin siinä ympäristö mitään muuttuu. Kellonaika on lapsellisen helppo feikata, se ei todista yhtään mitään. Päivän sää? Sekin on feikattavissa. Lisäksi se on jossain Aurinkorannikolla tiettyyn aikaan vuodesta ikästyttävän yksitoikkoisesti samaa. Jos sulla oikeasti on joku ratkaisu tohon, niin kuulisin siitä.
Ainakin Rentalcarsilla on appi kännyyn jolla voi ottaa nuo kuvat (aikoineeen ja muine tietoineen) jolloin ne siirtyvät saman tien Rentalcarssin palvelimelle (=kolmasosapuoli). Luulisi noilla olevan jo jonkinlaista todistusvoimaa?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 007
Suosittelen myös sinulle harkitsemaan asiallisempia postauksia jatkossa.
Hmmm. Toiset jakaa vinkkejä, joilla voi yrittää saada kuvilla jotain lisäturvaa kusetuksia vastaan. Yksi käyttäjä inttää useiden viestien voimin kaikille totuutena, ettei ne kuvat auta koskaan yhtään mitään. Joku kertoo omaan kokemukseen (ja yleiseen tietoon/järkeen/oletukseen) pohjautuen asian olevan yleensä toisin, ilmeisen kyllästyneenä jankkaukseen. Viimeisimpään viestiin huomautetaan? Käyttäjän @virtuaali postaus moderaattorin toimesta olisi ollut sekin järkevämpi, kuin lainaamani postaus. :bored:
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Ainakin Rentalcarsilla on appi kännyyn jolla voi ottaa nuo kuvat (aikoineeen ja muine tietoineen) jolloin ne siirtyvät saman tien Rentalcarssin palvelimelle (=kolmasosapuoli). Luulisi noilla olevan jo jonkinlaista todistusvoimaa?
Tuolla konseptilla voiskin olla, mutta en ihan ymmärtänyt miten "Rentalcarssin palvelin" voi olla kolmas osapuoli jos kerran itse Rentalcars on se toinen osapuoli? Onko tuossa tekstissäsi kirjoitusvirhe?
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Yksi käyttäjä inttää useiden viestien voimin kaikille totuutena, ettei ne kuvat auta koskaan yhtään mitään.
Lueppa uudestaan. Tuollaista en ole väittänyt.

Muutenkin viestisi on täysin nollasisältöinen ja moderointi voisi näpäyttää tuosta. Keskustelu moderoinnista kun pitäisi käydä muualla kuin täällä.
 
Liittynyt
04.07.2017
Viestejä
24
Tuolla konseptilla voiskin olla, mutta en ihan ymmärtänyt miten "Rentalcarssin palvelin" voi olla kolmas osapuoli jos kerran itse Rentalcars on se toinen osapuoli? Onko tuossa tekstissäsi kirjoitusvirhe?
Rentalcars on kolmas osapuoli, ei toinen. Osapuolia ovat vuokraaja ja vuokralleantaja, Rentalcars on vain välittäjä näiden välillä. Ts. teet varauksen Rentalcarsin kautta, mutta varsinaisen vuokrasopimuksen vuokrausfirman kanssa.
 

blurris

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
2 217
Rentalcars on kolmas osapuoli, ei toinen. Osapuolia ovat vuokraaja ja vuokralleantaja, Rentalcars on vain välittäjä näiden välillä. Ts. teet varauksen Rentalcarsin kautta, mutta varsinaisen vuokrasopimuksen vuokrausfirman kanssa.
Ok, kiitos selvityksestä. Joo, olet oikeassa, tuossa tapauksessa on kuvilla varmaan jo jotain todistusarvoakin. Sen vuoksi varmaan luoneetkin tuon systeemin. Fiksua ajattelua.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Hmmm. Toiset jakaa vinkkejä, joilla voi yrittää saada kuvilla jotain lisäturvaa kusetuksia vastaan.
Itsekin aina kuvaan vuokra-auton monesta suunnasta ennen kuin auto liikahtaa mihinkään parkkiruudusta, mutta on kyllä hyödyllistä tiedostaa pelkkiin kuviin liittyvät heikkoudet. Mikään autosta otettu kuva ei anna vastaavaa suojaa kuin vuokraamon autoa luovutettaessa papereihin kirjaama vauriomerkintä.

Lähtökohtaisesti vuokraaja on liemessä, jos autoa palautettaessa siitä löytyy vaurioita, joita alunperin ei ole kirjattu. Omat kuvat on vähän kuin pelastusliivit, joiden parasta-ennen päiväys umpeutui 10 v sitten.

Kiiltävänhohtoinen auto on itse asiassa yllättävän haastava kohde kuvattavaksi niin, että pinnassa ehkä olevista naarmuista pystyisi varmuudella sanomaan jotain. Yleensä valoa on joko aivan liian vähän tai sitten sitä on ihan liikaa. Kannattaa joskus katsoa niitä itse autoista napsittuja räpsyjä ihan pikselintarkkuudella. Ei niistä aina tahdo erottaa edes papereihin kirjattuja selviä naarmuja, ellei pohjamaali tai pelti paista komeasti läpi. Lommot sen sijaan erottuvat yleensä varsin hyvin.
 

valurauta

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
3 528
Ei se sen kummampaa salatiedettä ole.
Niin, olettaen, että kuvien ajoitus olisi merkityksellinen ongelma. Mutuilempa kuitenkin, että käytännössä suurempi ongelma voi olla kuvien laatu: niiden perusteella ei ehkä pysty sanomaan juuta eikä jaata siitä, onko jossain pokkauksessa naarmua vaiko ei. Vuokraamo taas voi asetella valon ja kameran siten, että pienikin hankauma näyttää sen ottamassa kuvassa järkyttävältä skraadulta.

Jollain tapaa sitä kuitenkin ajattelisi, että vuokraamokin toivoisi asiakkaan olevan mahdollisimman tyytyväinen vuokrauskokemukseen. Ei oikein uskoisi, että vuokraamoiden intresseissä olisi asiakkaiden karkottaminen megalaskuilla keksityistä naarmuista. Omat kokemukset ovatkin olleet juuri sellaiset, että vuokraamot haluavat tehdä vuokrauksesta mahdollisimman helpon ja vaivattoman kokemuksen.

Onkohan kauhutarinoissa sittenkin osin kyse siitä, että autolle on oikeasti sattunut vuokrauksen aikana jotain, mitä vuokraaja ei tokikaan haluaisi itse maksaa? Autoja kuitenkin vuokraa myös ihmiset, joilla ei ole omaa autoa eikä välttämättä luontaista autonomistajan varovaisuutta kaikkia pikkukontakteja kohtaan.
 

Pelle Ethanol

Team R&T
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
216
Niin, olettaen, että kuvien ajoitus olisi merkityksellinen ongelma. Mutuilempa kuitenkin, että käytännössä suurempi ongelma voi olla kuvien laatu: niiden perusteella ei ehkä pysty sanomaan juuta eikä jaata siitä, onko jossain pokkauksessa naarmua vaiko ei. Vuokraamo taas voi asetella valon ja kameran siten, että pienikin hankauma näyttää sen ottamassa kuvassa järkyttävältä skraadulta.

Jollain tapaa sitä kuitenkin ajattelisi, että vuokraamokin toivoisi asiakkaan olevan mahdollisimman tyytyväinen vuokrauskokemukseen. Ei oikein uskoisi, että vuokraamoiden intresseissä olisi asiakkaiden karkottaminen megalaskuilla keksityistä naarmuista. Omat kokemukset ovatkin olleet juuri sellaiset, että vuokraamot haluavat tehdä vuokrauksesta mahdollisimman helpon ja vaivattoman kokemuksen.

Onkohan kauhutarinoissa sittenkin osin kyse siitä, että autolle on oikeasti sattunut vuokrauksen aikana jotain, mitä vuokraaja ei tokikaan haluaisi itse maksaa? Autoja kuitenkin vuokraa myös ihmiset, joilla ei ole omaa autoa eikä välttämättä luontaista autonomistajan varovaisuutta kaikkia pikkukontakteja kohtaan.
Tätä myös itse tässä vähän epäilen, ei oo ikinä ollut mitään ongelmia vuokraamoiden kanssa, ja autotkin on tarkistettu melko nopeasti ja sanottu että ok, silloin kun tarkistaja on sattunut olemaan paikalla. Olen kyllä itse siivonnut autot melko hyvin, en tiedä vaikuttaisiki se sitten yleispalveluun jos autot on vähän hälläväliä siivottu sisältä.

Itselläni ainakin kokrmukset juurikin niin että vuokrayhtiö ottaa takkiin ennemmin kun antaa huonon kokemuksen.

Kyllä ne toki upgradea työntää yms, mutta ei niitä pakko ole ottaa.

Lähetetty minun SM-G935F laitteesta Tapatalkilla
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 348
Aika iso kiveniskemä sulla jos se sormen levyinen on. Yleensä ne on luokkaa tulitikunpää mitä kivestä tulee. Ja kyllä 500€ saa siihen menemään jos koko puskuri maalataan mitä eivät varmasti tee vaan yrittävät rahastaa. Noin satasella saa täsmäkorjauksella noita paikattua. Epäilen, että ne edes yhtään mitään korjaisivat.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
247 271
Viestejä
4 311 799
Jäsenet
71 998
Uusin jäsen
timko

Hinta.fi

Ylös Bottom