Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju

Tila
Keskustelu on suljettu.

Timo 2

Premium-jäsen
Tukijäsen
Liittynyt
11.02.2018
Viestejä
12 123
@Jimm's
Nytkun DDR5 muisteja julkaistaan ovista ja ikkunoista, tuleeko huomenna vaiko ylihuomenna listoille?
En ole jimms, mutta eiköhän ne tule samaan aikaan listoille alder lakeprossujen kanssa. Samaan aikaan tulee varmaankin myös alder lake emolevyt.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
En ole jimms, mutta eiköhän ne tule samaan aikaan listoille alder lakeprossujen kanssa. Samaan aikaan tulee varmaankin myös alder lake emolevyt.
Menee offtopicin puolelle mutta:

Näitä on listattu ja julkaistu jo... Yhtään Z690 emoa ei taida olla "virallisesti" vielä julkaistu. DDR5-muisteissa eri juttu.
 

a85

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 009
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
 
Liittynyt
12.04.2021
Viestejä
215
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
 
Liittynyt
05.09.2021
Viestejä
8
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
Meikäläisen kesän Asus Cashback hakemus käsiteltiin ja hyväksyttiin n. viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Sen jälkeen on tullut muutama muistutusposti että "hakemus on hyväksytty, rahat tilillä 90 päivän kuluessa hyväksymisestä, kiitos kärsivällisyydestä".
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
Meikäläisen kesän Asus Cashback hakemus käsiteltiin ja hyväksyttiin n. viikon sisällä hakemuksen jättämisestä. Sen jälkeen on tullut muutama muistutusposti että "hakemus on hyväksytty, rahat tilillä 90 päivän kuluessa hyväksymisestä, kiitos kärsivällisyydestä".
@Ucco sen tuossa tiesikin eli kantsii ehdottomasti kysellä ASUSin tuesta näiden perään!
 
Liittynyt
03.12.2016
Viestejä
70
Ostin itse kesällä Asus cashback kampanjasta aikalailla roipetta. Edelleen käsittelyssä myös itsellä.

Ilmeisesti noissa on ideana että asiakkaat kerkeävät unohtamaan koko homman niin ei tarvitse maksaa. Kannattaa lyödä sähköpostia perään Asuksen supportiin jos rahoja kaipailee.
Noissa on oikeasti se 90 "työpäivää" eli 3kk siihen menee.
Omalla kohdalla niin hakemus sisään 30.6, hyväksytty 13.7 ja rahat tilillä 11.10
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
531
Ehkä väärä ketju kysyä mutta kysympä kuitenkin: Onko joku saanut jo rahoja takaisin tuosta Asus x Corsair kamppiksesta? Mulla näyttää tilaksi Approved, mutta ei ole rahoja vielä näkynyt (syyskuussa ostettu).
Yli kolme kuukautta meni kerran omassa keississä, joten noissa kyllä menee oman aikansa.
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 337
Mulla ei Asuksen cashbackin suhteen tapahtunut kuuteen kuukauteen mitään, mutta sitten kun laitoin Asukselle postia, niin rahat tuli tilille noin viikon kuluttua. Kannattaa ihan oikeasti olla yhteydessä Asukselle, jos rahoja ei meinaa kuulua.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
234
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
 
Liittynyt
06.08.2021
Viestejä
16
Kilpailu- ja kuluttajaviraston Alennusilmaisut markkinoinnissa -sivulla on kohtia, joihin Jimm'sin olisi hyvä kiinnittää enemmän huomiota.

Tarjousindikaattori ei esimerkiksi saa unohtua päälle hintojen noustessa: "Jos tarjouksessa oleva tuote on ollut aikaisemmin myyjän valikoimassa, tarjoushinnan pitää olla edullisempi kuin myyjän samasta tuotteesta aikaisemmin perimä hinta." Tällaista ikävää unohtumista näyttää tapahtuneen toistuvasti.

On harmillista joutua nostamaan moista esille.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
4
Ajattelin tilata teiltä koneen osista ja ottaa siihen kokonamispalvelun. Mikä prossujäähdytin uusille lga1700-kannan prossuille sopii?
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Kilpailu- ja kuluttajaviraston Alennusilmaisut markkinoinnissa -sivulla on kohtia, joihin Jimm'sin olisi hyvä kiinnittää enemmän huomiota.

Tarjousindikaattori ei esimerkiksi saa unohtua päälle hintojen noustessa: "Jos tarjouksessa oleva tuote on ollut aikaisemmin myyjän valikoimassa, tarjoushinnan pitää olla edullisempi kuin myyjän samasta tuotteesta aikaisemmin perimä hinta." Tällaista ikävää unohtumista näyttää tapahtuneen toistuvasti.

On harmillista joutua nostamaan moista esille.
Moikka! Kiitos huomautuksesta ja palautteesta!
Meillä tuotteet hinnoittelee aina ihmiset robotin sijaan, joten joskus näitä harmillisia virheitä sattuu. Onneksi asiakkaamme ovat valppaina ja näitä lipsahduksia tosiaan korjaillaan kyllä hetimiten. Laitan muistutuksen eteenpäin.
 
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 349
Voisi ihminen kaivata robotin apua joka hintamuutoksen kohdalla soittaisi kelloa "tästä on tarjous päällä!" jotta muutoksen tekevä epätäydellinen ei-robotti ymmärtäisi katsoa että onko aihetta ottaa tarjoustarra pois.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Ajattelin tilata teiltä koneen osista ja ottaa siihen kokonamispalvelun. Mikä prossujäähdytin uusille lga1700-kannan prossuille sopii?
Moikka! Meillä on ennakkomyynnissä valmiitakin paketteja:

Näissä on käytetty ASUS Z690 -emoja joissa on sekä LGA2100 että LGA1700 -kiinnikkeet, sellainen lienee siis tässä vaiheessa turvallisin vaihtoehto niin voi vapaammin valkkailla jäähyä.
Kaikkiin jäähyihin ei valitettavasti sisälly tai ole vielä LGA2100 -kiinnikkeitä tilattavissa mutta valikoimaa laajennetaan koko ajan.

Noctuan kiinnikkeet on jo listoilla: Tuotehaku - Jimms.fi
Arctic lähettää ostajalle kiinnikkeet kuittia vastaan: LGA1700-MOUNTING KITS FOR ALDER LAKE | ARCTIC

Mutta, varsinaiseen kyssäriin: ainakin MSI:n Core Liquid C ja P -sarjan AIOt ovat suoraan boksista LGA 1700 -yhteensopivia.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Voisi ihminen kaivata robotin apua joka hintamuutoksen kohdalla soittaisi kelloa "tästä on tarjous päällä!" jotta muutoksen tekevä epätäydellinen ei-robotti ymmärtäisi katsoa että onko aihetta ottaa tarjoustarra pois.
Pitäisihän sen kyllä ymmärtää ilman robottiakin katsoa :)
Tosiaan, muistuteltu - näitä onneksi sattuu aika harvoin. Muistuttelin samalla b-stockin hinnoittelusta.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 116
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Miten jos teiltä ottaa näyttöön pikselitakuun sellaiseen tuotteeseen jota ei ole teillä varastossa, tilaatteko niin kauan näyttöjä että tulee se yksilö missä ei ole vikoja?
Tähän ois kiva saada vastaus ihan mielenkiinnosta. @Jimm's Ite tilasin juurikin näytön pikselitakuulla jota ei ollut suoraan varastossa.
Moi! Jos tukkurilta saapunut kappale ei läpäise pikselitakuutarkistusta niin tilataan uusi.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
927
Näykkäri sit lähti teillepäin takuuseen, asiallisesti pakattuna.

Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
957
@Jimm's Mikä on tilanne DDR5 muistien suhteen? Koska ETA näille?

Kilpailija (Multitronic) saa oman arvion mukaan DDR5 Kingston Furyt 11.11 varastoon. (11.11 ilmeisesti aika yleinen päivä sillä Proshop saa osan Z690 emolevyistä 11.11 varastoon) Saksassa Alternatella on jo jotain Corsairin DDR5 muisteja suoraan hyllyssä. Verkkokauppa.com myy jo Kingstonin Fury DDR5 muisteja "ennakkotilauksena". Proshopista saa G.Skillin DDR5 muisteja tilattua, tosin näillekki "tilauksessa"-status.

Mutta teidän sivuilla vain tiedote huonosta saatavuudesta eikä mitään arviota milloin tulee varastoon/avataan myyntiin? :confused:

Jos ette vielä tiedä, niin voitteko kertoa milloin tiedätte enemmän? Lähipäivinä, tänään/huomenna/viikonloppuna? Uskon että osa hätäisimmistä Alder Lake ostajista jotka DDR5:en haluaa, niin tekevät tilauksena näillä näppäimillä (allekirjoittanut mukaan lukien). Sillä saatavuus on tosiaan rajattua.

Traumatisoituneet RTX 3000 sarjan ostajat (allekirjoittanut mukaan lukien) haluavat niistä viisastuneena laittaa heti kuin vain mahdollista niin tilaukseen nämä DDR5 muistit.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.03.2018
Viestejä
1 349
Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
Historiallisesti nämä ovat ns. korttivalmistajan ongelmia. Heillä on usein vanhastakin mallistosta kappaleita mihin vaihtaa, joskus uusia, joskus tehdaskorjattuja. Heidän mielestään viallista korttia vastaavia. Jos ei ole, yleensä vaihtavat tuoreempaan malliin joka on lähinnä viallista vastaava. Rahoja harvemmin lähdetään palauttelemaan vaan joku kortti sieltä kyllä tulee tilalle.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Näykkäri sit lähti teillepäin takuuseen, asiallisesti pakattuna.

Mites, kyseessä on kortti jota ei enää valmisteta niin uutta ei vaan voi hyllystä napata, sitten kai rahojen palautus tai muu hyvitys?

Jos sitä ei siis pystytä korjaamaan niin sitten rahoista ainakin osa takasin?
Historiallisesti nämä ovat ns. korttivalmistajan ongelmia. Heillä on usein vanhastakin mallistosta kappaleita mihin vaihtaa, joskus uusia, joskus tehdaskorjattuja. Heidän mielestään viallista korttia vastaavia. Jos ei ole, yleensä vaihtavat tuoreempaan malliin joka on lähinnä viallista vastaava. Rahoja harvemmin lähdetään palauttelemaan vaan joku kortti sieltä kyllä tulee tilalle.
Hei! Niissä tapauksissa missä alkuperäinen tuote ei ole saatavilla niin pyritään mahdollisuuksien mukaan tarjoamaan tilalle jotain vastaavaa. Ilmoitamme tästä asiakkaalle erikseen. Näissä tapauksissa asiakas voi myös itse ehdottaa korvaavaa tuotetta, mutta siitä voi tapauksesta riippuen joutua maksamaan välirahaa. Asiakaspalvelusta voit kysyä tarkemmin juuri sinun tapaukseesi liittyen lisätietoja, jos jokin on jäänyt epäselväksi. :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
12
Moikka! Meillä on ennakkomyynnissä valmiitakin paketteja:

Näissä on käytetty ASUS Z690 -emoja joissa on sekä LGA2100 että LGA1700 -kiinnikkeet, sellainen lienee siis tässä vaiheessa turvallisin vaihtoehto niin voi vapaammin valkkailla jäähyä.
Kaikkiin jäähyihin ei valitettavasti sisälly tai ole vielä LGA2100 -kiinnikkeitä tilattavissa mutta valikoimaa laajennetaan koko ajan.

Noctuan kiinnikkeet on jo listoilla: Tuotehaku - Jimms.fi
Arctic lähettää ostajalle kiinnikkeet kuittia vastaan: LGA1700-MOUNTING KITS FOR ALDER LAKE | ARCTIC

Mutta, varsinaiseen kyssäriin: ainakin MSI:n Core Liquid C ja P -sarjan AIOt ovat suoraan boksista LGA 1700 -yhteensopivia.

tilausta tehdessä luotin tähän
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
187
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.

Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.

Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
1 487
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla ongelmia, jotka eväävät takuun.

Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin express takuupalvelua
Eip o ollu ongelmia, just meni prossu takuusee.. En tiiä sitte millä saat jälkiä emoihin
 

uffee

Tukijäsen
Liittynyt
26.07.2017
Viestejä
187
Eip o ollu ongelmia, just meni prossu takuusee.. En tiiä sitte millä saat jälkiä emoihin
Pcie-väylän vierestä oli ilmeisesti toinen kuva, jossa näytti olevan yhteen johtimeen tullut kupari esiin (kuvan perusteella ei katkennut). Ja alkuperäinen ongelma oli emolla CPU:n punaisen ledin palaminen ajoittain, mikä ei sinällään vaikuttanut koneen toimintaan muuten.

Pitäisi kai jatkossa testata kaikki emot ennen koppaan laittoa ulkopuolella. Ei kyllä vastaavia kolhuja ole muilla valmistajilla tullut kuin tuolla ASUS lankulla, vaikka historiassa on ollut MSI:tä, Asrockkia, Gigabyteä yms. alla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.

Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.

Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
Et ole ainut.

Aina kannattaa "taistella", eikä alistua firmojen mielivaltaan. Jos hyväksyy tilanteen, niin se on firmalle signaali, että voivat jatkaa samaa toimintaa jatkossa.

Oma keissi kesti pari kuukautta, kymmeniä sähköposteja ja tunteja omaa aikaa kului siihen että kuluttajana pidin omista oikeuksistani kiinni.

Jimms pesi kätensä asiasta, eikä vastannut tarkempiin kysymyksiini miksi takuu oli evätty. Perivät vielä sen 50eur sakkomaksun "aiheettomasta takuupalautuksesta".

Jimms antoi huoltofirman yhteystiedot ja olin suoraan yhteydessä sinne, kun Jimmsiltä ei vastauksia saanut. Huoltofirmassa oltiin erittäin ystävällisiä ja lähetin tuotteen sinne uudestaan. Lopulta sain uuden tuotteen huoltofirman kautta. Silti Jimms ei suostunut palauttamaan 50eur sakkomaksua takaisin, vaikka olivat perineet sen aiheettomasti. Siitäkin piti vääntää. Lopulta palauttivat rahani. Eikä näkynyt minkäänlaisia pahoitteluja siitä että olivat aiheettomasti perineet minulta 50 euroa.

Kuluttajaviranomaisesta oli suuri apu prosessin edetessä ja suosittelen kaikille viranomaisen käyttöä vastaavassa tilanteessa.
 
Liittynyt
27.03.2017
Viestejä
166
Itellä oli kans valmiina emossa pinni cpu kannas mutkalla, mutta ei menny takuisiin oli muka oma vika. No kyseinen pulju ollu boikotissa siitä lähtien saa niitä osia muualtaki ihan sama vaikka maksas enempi.
 
Liittynyt
02.10.2020
Viestejä
419
Itellä oli kans valmiina emossa pinni cpu kannas mutkalla, mutta ei menny takuisiin oli muka oma vika. No kyseinen pulju ollu boikotissa siitä lähtien saa niitä osia muualtaki ihan sama vaikka maksas enempi.
Pitäisikö varalta tehdä editoimaton ja katkokseton unboxing -video, jossa näytetään pakkauksen purkamisesta alkaen hyvin tarkkaan koko emolevy ja CPU ennen asennusta, myös pinnit? Jos ei huomattu ongelmia, niin jatketaan videointia asennusvaiheella: CPU, muistit, emolevy koteloon, piuhat, näytönohjain, virta päälle, kuva näytölle ja BIOS.
Itse olen ottanut valokuvia asennuksen eri vaiheista. Ehkä seuraavalla kerralla teen videon (en ole vielä koskaan tarvinnut takuuta uusien komponenttien kanssa mutta kerta se olisi ensimmäinenkin).
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Olenkohan ainoa, joka taistelee Jimssin takuiden kanssa? Kaksi palautusta saman mallisesta emosta, josta aina palauttaessa löydetään makrokuvilla naarmuja / ongelmia, jotka eväävät takuun.

Ensimmäisellä kerralla jopa naaivisti ajatellen käytin Jimssin Express takuupalvelua (joka ilmeisesti nyt jo kadonnut), jotta sain uuden emon pikaisesti tilalle. Tällöin palauttaessa omat kuvat jäi ottamatta, niin en sitten lähtenyt tuulimyllyjä vastaan taistelemaan. Tällä kertaa kuvia kuitenkin otettu, enkä esim. Heidän taipunutta pinniä näistä löytänyt. Ja vaikuttaa, ettei emoa ollut Jimssillä muuten testattu kuin etsitty nämä kohdat toimimattomuuden / takuun eväämisen pohjaksi.

Vuosikymmenen varmaan Jimssiltä tavaraa tilaillut, eikä ennen takuiden kanssa ole tarvinnut pelata, ja muutenkin vähäiset asiakaspalvelu keissit hoituneet hyvin, joten toimintatapa tuntuu vieraalta. Jotenkin vaikea kuvitella, että joutuisi esim. nimeltä mainitsemattoman globaalin verkkokaupan kanssa väittelemään vastaavista ja yrittää kaivella syyllistä kissojen ja hiirien kanssa.
Pcie-väylän vierestä oli ilmeisesti toinen kuva, jossa näytti olevan yhteen johtimeen tullut kupari esiin (kuvan perusteella ei katkennut). Ja alkuperäinen ongelma oli emolla CPU:n punaisen ledin palaminen ajoittain, mikä ei sinällään vaikuttanut koneen toimintaan muuten.

Pitäisi kai jatkossa testata kaikki emot ennen koppaan laittoa ulkopuolella. Ei kyllä vastaavia kolhuja ole muilla valmistajilla tullut kuin tuolla ASUS lankulla, vaikka historiassa on ollut MSI:tä, Asrockkia, Gigabyteä yms. alla.
Hei ja kiitos palautteesta! Tuotteeen visuaalinen tarkistus on olennainen osa takuukäsittelyä, ja sellainen suoritetaan varmasti muuallakin kuin Jimm’sillä. Emolevyjä, kuten muitakin tuotteita, joudutaan valitettavasti jonkin verran hylkäämään tarkistuksessa ilmenneiden fyysisten vaurioiden vuoksi - takuutapaukset hoituvat kuitenkin onneksi pääsääntöisesti hyvin ja sujuva takuukäsittely on sekä meidän että asiakkaan etu.
Jotta voisimme yksilöidä palautteen ja ohjata sen oikeaan paikkaan, toivoisimme että ilmoittaisit RMA-tapauksesi numeron yksityisviestinä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Et ole ainut.

Aina kannattaa "taistella", eikä alistua firmojen mielivaltaan. Jos hyväksyy tilanteen, niin se on firmalle signaali, että voivat jatkaa samaa toimintaa jatkossa.

Oma keissi kesti pari kuukautta, kymmeniä sähköposteja ja tunteja omaa aikaa kului siihen että kuluttajana pidin omista oikeuksistani kiinni.

Jimms pesi kätensä asiasta, eikä vastannut tarkempiin kysymyksiini miksi takuu oli evätty. Perivät vielä sen 50eur sakkomaksun "aiheettomasta takuupalautuksesta".

Jimms antoi huoltofirman yhteystiedot ja olin suoraan yhteydessä sinne, kun Jimmsiltä ei vastauksia saanut. Huoltofirmassa oltiin erittäin ystävällisiä ja lähetin tuotteen sinne uudestaan. Lopulta sain uuden tuotteen huoltofirman kautta. Silti Jimms ei suostunut palauttamaan 50eur sakkomaksua takaisin, vaikka olivat perineet sen aiheettomasti. Siitäkin piti vääntää. Lopulta palauttivat rahani. Eikä näkynyt minkäänlaisia pahoitteluja siitä että olivat aiheettomasti perineet minulta 50 euroa.

Kuluttajaviranomaisesta oli suuri apu prosessin edetessä ja suosittelen kaikille viranomaisen käyttöä vastaavassa tilanteessa.
Kiitos palautteesta! Mikäli nyt on puhe tuosta tämänkesäisestä kuuloketapauksesta, niin hylkäämisen syy oli yksinkertaisesti se, että ilmoitettua vikaa ei saatu toistumaan meillä tai valtuutetussa huollossa useista yrityksistä huolimatta. Sinulle kuitenkin vaihdettiin korvaavat kuulokkeet hyvän tahdon eleenä. Kuulokkeitasi testasi kaikkiaan kuusi henkilöä ja ne ovat nyt demokäytössä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Kiitos palautteesta! Mikäli nyt on puhe tuosta tämänkesäisestä kuuloketapauksesta, niin hylkäämisen syy oli yksinkertaisesti se, että ilmoitettua vikaa ei saatu toistumaan meillä tai valtuutetussa huollossa useista yrityksistä huolimatta. Sinulle kuitenkin vaihdettiin korvaavat kuulokkeet hyvän tahdon eleenä. Kuulokkeitasi testasi kaikkiaan kuusi henkilöä ja ne ovat nyt demokäytössä.
Te ja huolto mokasitte. Siitä johtui tämä "hyvän tahdon ele". Huolto myönsi mokauksen, te ette myöntäneet, ettekä näköjään vieläkään myönnä.

Tiivistetysti: Huolto etsi vikaa väärällä tavalla, ilman että vika ilmeni. Kysyin Jimmsiltä lähetittekö huoltoon vikakuvaukseni, Jimms ei vastannut. Kuulokkeet tulivat minulle viallisena takaisin ja 50eur sakkomaksun kanssa.

Tuotteen vika oli ensimmäisessä huollossa hieman korjaantunut, mutta ei kokonaan. Ja koska huollossa kuulokkeiden vikaa etsittiin väärällä tavalla, eivät huollossa saaneet dokumentoitu vikaa millään lailla. Tuurilla vika hieman korjaantui.

Dokumentoin vian kuluttajaviranomaisen neuvosta ja tämä äänipätkä lähetettiin sekä Jimmsille että huoltoon.

Toisella huoltokerralla huolto etsi vikaa vieläkin väärällä tavalla, kunnes vasta puhelinkeskustelun jälkeen, alkoivat etsiä vikaa tavalla jossa se ilmenee.

Jos sinä diagnosoit tuotetta ilman että löydät siitä omasta mielestäsi vikaa ja samalla vika osittain korjaantuu, mutta ei korjaannu kokonaan, etkä saa siitä tehtyä validia dokumentaatiota, niin tämä ei voi olla kuluttajan vika. Vastuu on silloin myyjällä sekä huollolla. Tämä ei poista sitä faktaa, että tuote on viallinen. Huolto kantoi oman vastuunsa ja antoi viallisten kuulokkeiden tilalle toimivat. Jimms peri aiheettoman sakkomaksun, vaikka huolto oli aiheellinen. Kuluttaja ei voi olla vastuussa huollon ja myyjän tekemistä virheistä huoltoprosessin aikana.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Pitäisikö varalta tehdä editoimaton ja katkokseton unboxing -video, jossa näytetään pakkauksen purkamisesta alkaen hyvin tarkkaan koko emolevy ja CPU ennen asennusta, myös pinnit? Jos ei huomattu ongelmia, niin jatketaan videointia asennusvaiheella: CPU, muistit, emolevy koteloon, piuhat, näytönohjain, virta päälle, kuva näytölle ja BIOS.
Itse olen ottanut valokuvia asennuksen eri vaiheista. Ehkä seuraavalla kerralla teen videon (en ole vielä koskaan tarvinnut takuuta uusien komponenttien kanssa mutta kerta se olisi ensimmäinenkin).
Ei siitä ainakaan haittaa ole. Kuluttajaviranomainen suositteli dokumentoimaan vian, että on näyttöä. Ja myös kuvaamaan paketin (lähetyskuitti talteen), ennen kuin sen lähettää huoltoon.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Te ja huolto mokasitte. Siitä johtui tämä "hyvän tahdon ele". Huolto myönsi mokauksen, te ette myöntäneet, ettekä näköjään vieläkään myönnä.
Meillä kuulokkeet testattiin meille toimitetun viankuvauksen sekä siihen tehtyjen täydennysten pohjalta - tuloksetta. Takuutapauksissa onkin ensiarvoisen tärkeää laatia vikakuvaus huolellisesti jotta ilmoitettu vika saadaan toistumaan.
Huoltoliikkeen toimintaan emme luonnollisesti voi ottaa kantaa, mutta meille ilmoittivat että vika ei ollut heilläkään toistunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 056
Meillä kuulokkeet testattiin meille toimitetun viankuvauksen sekä siihen tehtyjen täydennysten pohjalta - tuloksetta. Takuutapauksissa onkin ensiarvoisen tärkeää laatia vikakuvaus huolellisesti jotta ilmoitettu vika saadaan toistumaan.
Huoltoliikkeen toimintaan emme luonnollisesti voi ottaa kantaa, mutta meille ilmoittivat että vika ei ollut heilläkään toistunut.
Vikakuvaus oli huolellisesti laadittu. Ja myöhemmin vielä vika dokumentointu ääniklipillä.

Eli te kuitenkin testasitte itse kuulokkeet, ettekä lähettäneet niitä suoraan valmistajan omaan huoltoon? Sain toisen käsityksen sähköpostivastauksestanne:

Minä: "Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin miksi lähetitte sen valmistajan huoltoon? Tehän siellä ne käsittelette ensiksi. Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin sehän on helppo huomata teidän toimesta ja lähettää tuote heti minulle takaisin. Eikä pitää tuotetta sitä siellä yli kohtuulliseksi pidettävän rajan. Tuote oli teillä 1/12 takuuajastaan."

Jimms:
"Hei,

on joitain tuotteita, joiden takuukäsittely tapahtuu valmistajan omassa huollossa. Tämä kyseinen tuote kuuluu tällaisen menettelyn piiriin. Pahoittelut kuitenkin että palautuksen käsittely oli näin pitkä.
 

Jimm's

Jimm's PC-Store
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 983
Vikakuvaus oli huolellisesti laadittu. Ja myöhemmin vielä vika dokumentointu ääniklipillä.

Eli te kuitenkin testasitte itse kuulokkeet, ettekä lähettäneet niitä suoraan valmistajan omaan huoltoon? Sain toisen käsityksen sähköpostivastauksestanne:

Minä: "Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin miksi lähetitte sen valmistajan huoltoon? Tehän siellä ne käsittelette ensiksi. Jos tuotteessa ei ole vikaa, niin sehän on helppo huomata teidän toimesta ja lähettää tuote heti minulle takaisin. Eikä pitää tuotetta sitä siellä yli kohtuulliseksi pidettävän rajan. Tuote oli teillä 1/12 takuuajastaan."

Jimms:
"Hei,

on joitain tuotteita, joiden takuukäsittely tapahtuu valmistajan omassa huollossa. Tämä kyseinen tuote kuuluu tällaisen menettelyn piiriin. Pahoittelut kuitenkin että palautuksen käsittely oli näin pitkä.
Moikka! Tämän tapauksen kommunikaatiossa on ollut parantamisen varaa ja sen osalta olemmekin käsitelleet palautteen sisäisesti. Kuulokkeet lähetettiin meille saapumisen jälkeen edelleen valtuutettuun huoltoon käsiteltäväksi.
Kun kuulokkeet palautuivat huoltoliikkeestä meille, ne testattiin myös meillä.
 
Tila
Keskustelu on suljettu.
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
240 238
Viestejä
4 195 339
Jäsenet
70 880
Uusin jäsen
sammyjj

Hinta.fi

Ylös Bottom