Taisi kyllä AMD:n edustaja kommentoida, että on pelkkä Black Friday sesonkitarjous ja nousevat takaisin. Mene ja tiedä sitten pitääkö kuinka paikkansa vai onko pelkkää myyntikikkailua AMD:n puolelta ts. jäävät sitten kuitenkin matalaksi, tai eivät ainakaan nouse täysin takaisin.Ei tarkoitus kitistä mutta hienosti on tuo 7000-sarjan Ryzeneiden hinnanpudotus laitettu BF-alennukseksi![]()
Oikea vastaus on varmaan että nimenomaan noiden mallien MSRP nousee takaisin ylös, mutta vuodenvaihteessa AMD tuo markkinoille uusia malleja jotka käytännössä korvaavat ne alemmilla hinnoilla. TS, sama mitä kävi 5800X:lle kun 5700X julkaistiin.Taisi kyllä AMD:n edustaja kommentoida, että on pelkkä Black Friday sesonkitarjous ja nousevat takaisin. Mene ja tiedä sitten pitääkö kuinka paikkansa vai onko pelkkää myyntikikkailua AMD:n puolelta ts. jäävät sitten kuitenkin matalaksi, tai eivät ainakaan nouse täysin takaisin.
Mielenkiintoista spekulointia, no aika näyttää mihin mennään. Yksi Suomen kauppiaista on jo ns. Normaalihinnan pudottanut esim. 7600x kohdalla 299€ ja tarjous on kymppi pois siitä. Pari sakua oli hilannut hinnan 300€ tuntumaan toinen alle ja toinen yli. Pitäisin erikoisena jos hinta maanantaina olisi sen lähemmäs 400€ ko. tuotteelle.Oikea vastaus on varmaan että nimenomaan noiden mallien MSRP nousee takaisin ylös, mutta vuodenvaihteessa AMD tuo markkinoille uusia malleja jotka käytännössä korvaavat ne alemmilla hinnoilla. TS, sama mitä kävi 5800X:lle kun 5700X julkaistiin.
AMD on jostain syystä allerginen MSRP-pudotuksille. Ennemmin antavat hintojen tippua niiden alle, tai myyvät tuotetta tiheillä väliaikaisilla tarjouksilla tai bundlehässäköillä. Jos mikään ei auta, niin sitten ulos uusia, halvempia SKUita.
Tässä ketjusa on tosiaan noita takuukäytäntöjä puitu ja on luvattu pistää viestiä eteenpäin/tarkastella käytäntöjä, antaa lisää koulutusta, yms mutta silti on jäänyt vaikutelma ettei mitään ole tehty. Viimeisin oli kuukausin sittenJimm'sin takuun toimimisesta on noussut esille epäilyjä. Olisin kiinnostunut kuulemaan mikä on Jimm'sin näkemys näihin epäilyihin.
Takuun kunnollinen toimiminen on ensiarvoisen tärkeää ostopäätöstä tehtäessä.
Ei ole aikaisemmin ollut, BF ja viikonloppu on ollut Jimmsin systeemi. Kohtahan tulee joulukalenteri tarjoukset tosin.Onkohan Jimms osallistumassa Cyber Monday -karkeloihin tänä vuonna? Ryzen 7700X kaipailisi näytönohjainta vielä kaveriksi.![]()
Näiden tietojen valossa täytyy toistaiseksi jäädyttää ostokset Jimm'siltä. Asiakaspalvelu ei vaikuta olevan sillä tasolla millä sen pitäisi olla. Kyllä asiakkaan täytyy pystyä luottamaan siihen, että tuotteen rikkoutuessa takuuaikana takuu toimii vaivattomasti.Tässä ketjusa on tosiaan noita takuukäytäntöjä puitu ja on luvattu pistää viestiä eteenpäin/tarkastella käytäntöjä, antaa lisää koulutusta, yms mutta silti on jäänyt vaikutelma ettei mitään ole tehty. Viimeisin oli kuukausin sitten
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Mitään arviota milloin näitä tulossa? https://www.jimms.fi/fi/Product/Show/185530/rog-strix-b650e-i-gaming-wifi/asus-rog-strix-b650e-i-gaming-wifi-mini-itx-emolevybbs.io-tech.fi
Aiempi oli kesäkuussa
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
@Jimm's onko tämä mennyt ohi? Onkohan mahdollista saada tätä valikoimaan? MSI Optix MPG321UR-QD - Rebel Against the Ordinary | MSI Gaming Monitorbbs.io-tech.fi
Ja tätä ennen maaliskuussa.
Sinä hyödyt siitä, mitä Jimm's tietää! / Jimm's PC:n oma ketju
Vähintäänkin mielenkiintoinen tuo kaupankäynnin kiistatilanteet ketjun case ssd Jimm'siltä. Aina jotenkin luullut, että Jimm's lisä hinnoissa ostaisi sitten kunnollisen takuukäsittelyn mutta ilmeisesti samanlaista kuluttajan polkemista tarjolla kuin muistakin elektroniikkaliikkeistä. Noh, eipä...bbs.io-tech.fi
Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.Itselläni ei ole koskaan ollut huonoja kokemuksia Jimm'sin toiminnasta. Ei tavaroita hankkiessa tai takuuhommissa.
Toki huonot kokemukset on lähes poikkeuksetta myös niitä äänekkäimpiä joten ei suoraan niistäkään voi mitään johtopäätöstä tehdä.Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Tietämättä tarkemmin tilastoja voisi kuvitella, että ongelmalliset takuukeissit vs. ostotapahtumat on aika häviävällä prosentilla.Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
Väittäisin, että Jimmsin asiakaskokemus on lähes aina hyvä. Jimmsillä on volyymia nykyään todella paljon (Suomen mittakaavassa) ja hyvät kokemukset nousevat äärimmäisen harvoin esiin missään.Ei liene ihme, että on myös hyviä kokemuksia. Se ei vaan riitä, että asiakkaan kokemus on joskus hyvä, tai edes useinmiten. Se pitää olla (lähes) aina hyvä, ja nyt on esillä aika paljon ongelmia asiakaspalvelussa.
En tiiä mut oma yritystililtä tilattu SSD lähti kyllä aika pikaisesti matkaan vaikka BF tarjous olikin. Toisaalta UPS tilaus ei ole vielä lähtenyt eli riippunee pitkälti tuurista.Itselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä.![]()
Samoin kiitokset täältäkin, oli jo maanantaina oma 13600k lappeenrannan postissa haettavissa, ripeää toimintaa!Tuntuu lanka olevan aika täynnä nurinaa/vaatimuksia, niin ajattelin käydä vain kiittämässä jälleen mukavasta BF-tarjonnasta ja helvetin ripeästä palvelusta. 5800X3D tuli jo pk-seudulla lähipostiin noudettavaksi![]()
Omat BF-tilaukset Jimmsiltä odottavat edelleen käsittelyä. Kaikkialta muualta viikonlopun aikana tilatut tavarat on jo laitettu matkaan.En tiiä mut oma yritystililtä tilattu SSD lähti kyllä aika pikaisesti matkaan vaikka BF tarjous olikin. Toisaalta UPS tilaus ei ole vielä lähtenyt eli riippunee pitkälti tuurista.
Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle.Omat BF-tilaukset Jimmsiltä odottavat edelleen käsittelyä. Kaikkialta muualta viikonlopun aikana tilatut tavarat on jo laitettu matkaan.![]()
Ei tullu nallekarkkeja kummankaan BF tilausen mukana jotka itse eilen MH:lta hain.. :/ Liekö Sampsa käynyt syömässä kaikki..?Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle.![]()
Siellä on epäilemättä pieni backlog tilauksia hoidettavana, joten en yhtään ihmettele jos niitä käsitellään yötämyöden.Omat romppeet kuitattiin käsitellyiksi neljän aikoihin yöllä, eli ilmeisesti siellä painetaan pitkää päivää. Tilauksen kommentitkin oli luettu, sillä saivat pyynnön mukaisesti samaan lähetykseen laitettua molemmat tilaukset. Toivottavasti tulee myös nallekarkit kummallekin tilaukselle.![]()
Itse lähinnä ihmettelen miksi palvelu on huonontunut? Kaikkia tilaamiani tuotteita on edelleen saldoilla kumminkin.Katsoin kuluvan vuoden tilaukseni jimmsiltä.
On näköjään viisi tilausta tullut tehtyä tänä vuonna. Pari kalliimpaa tuotetta lähti liikkeelle tukkurin varastolta ja kolme tilatuista tuotteista taisi olla hyllyssä. Tilaukset ovat ns normaaleja tilauksia, en ole ruksinut "nyt vauhtia"-painiketta.
Ensimmäinen päiväys on tilauspäivä ja toinen milloin tuotteen seurantakoodi on tullut sähköpostiin. Paketti on ollut noudettavissa seuraavana päivänä paikallisesta postista (tarkistettu omapostista).
Pe 14.10. Ke 19.10.
La 23.4. Ti 26.4.
Pe 25.3. Ti 29.3
Ti 1.2. Ti 1.2.
Pe 7.1. Ti 11.1.
En nyt tiedä mitä tuohon nyt pitäisi sanoa tämän datan perusteella.
Yleensä viive tilauksen ja lähetyksen välillä on tilauspaikasta riippuen ollut muutamasta päivästä varmaan kahteen viikkoon.
Tämä on suurin syy miksi tykkään tilata Jimmsiltä. Tuote voi olla hieman kalliimpi mitä muualla, mutta kyllä se saapuukin nopeammin perille kuin liikkeet joiden varastosaldo on sama mikä tukkurilla tjsp... pisin elektroniikkatilaus liikkeestä X on ollut lähes vuosi ja tuote ei koskaan päätynyt heidän varastoon. Tosin tilattu tuote itsessään oli ehkä kuriositeetti... mutta massatuotettu kuitenkin.
En henkilökohtaisesti koe ongelmaksi näitä Jimmsin toimitusaikoja ja verrattaessa muihin paikkoihin joista olen tilannut tuotteita niin... aina ne kaikki tuotteet ovat perille tulleet ennemmin tai myöhemmin.
"Heti mulle nyt" -asenteella lienee parasta fyysisesti käydä hakemassa tuotteet mistä saa.
Annan nyt samalla ruusuja myös chätin väelle.
Aina siellä on vuorossa ollut asiakaspalvelija osannut ehdottaa ratkaisuja mieltä painaneisiin kysymyksiin ja laitteisiin liittyviin ongelmiin... ja apua on chätti-historian perusteella haettu aamu viiden ja keskiyön välillä ja aina joku on tosiaan "vastannut" kysymyksiini.
Kuten monesti ketjussa olen tuonut esille, tyytyväinen asiakas täällä. Rekisteröityneenä & tilaushistoriaa vuodesta 2013 ja sitä ennenkin tilannut anonyymisti.
Moikka.Itse lähinnä ihmettelen miksi palvelu on huonontunut? Kaikkia tilaamiani tuotteita on edelleen saldoilla kumminkin.
Muistakaa myös että nyt on vuoden kiireisintä aikaa verkkokaupoilla. Jos tuote liikahtaa viikossa niin se on jo hyvä tilanne.Itse lähinnä ihmettelen miksi palvelu on huonontunut? Kaikkia tilaamiani tuotteita on edelleen saldoilla kumminkin.
Kiitos palautteesta, tämä välitetty eteenpäinMiksi tuotteiden tekniset tiedot ei ole tekniset tiedot välilehdellä?
Tällaista 60cm löytyisi kirjoitushetkellä suoraan varastosta Phobyalta:Onko teillä/saisitteko hankittua pidempiä 4-PIN molex jatkokaapeleita? Vielä en tiedä tarkkaa matkaa mutta sanotaan että korkeintaan 150 cm olisi kotelosta matkaa jäähdyttimeen. Millään 30 cm jatkopaloilla ei olisi mielekästä tehdä vaikka jäisikin alle metriin matka. 50 cm ja pidemmät kiinnostaa.
Pitäisi siis saada tietokoneen virtalähteestä kaapeli kotelon ulkopuolelle ulkoiseen jäähdyttimeen antamaan virtaa pumpulle ja mahdollisesti toinen antamaan virta aquacomputerin quadrolle.
Yleisesti ottaen esimerkiksi postin ja matkahuollon paketteja pidetään noutopisteessä viikon, jonka aikana paketti tulisi noutaa. Jos heräsi vielä lisäkysymyksiä tilaukseen liittyen, suosittelen olemaan uudelleen yhteydessä asiakaspalveluun 24/7Kiittäen Ylistän Jimms'sin Jumalia jotka meille näitä armopalojaan jakavat ja huomiotaan suovat...
Mut asiaan, mulla tilauksessa nyt näyttis jolla toimitusaika 5-7 pv ja odottaa tuotetta mutta ongelma on se että oon kaupungista poissa välillä 1.- 6.12. niin miten tiukkaan se toimitus suunnilleen menee että tuleeko siihen 7.pv jälkeen se? Aspa chatissa sitä mieltä että pitäis keretä tuohon 7.pv kyllä.
Kiitos palautteesta, tämä laitettu eteenpäinTakuuasioinnista ei ole Jimmsin kanssa kokemusta, mutta asiakaspalautuksissa voisivat ottaa mallia esim. Verkkokaupasta.
Verkkokaupassa viet tuotteen tiskille, myyjä katsoo, että kaikki kunnossa ja hyvitys samantien kortille.
Jimmsillä täytetään tuotteesta kuin tuotteesta RMA-lappuja ja sitten odotetaan 24h-48h, että onko edes RMA-hakemus hyväksytty. Tämän jälkeen tuote toimitetaan Jimmsille ja sitten odotellaan taas 2-3 päivää, että saako tuotteesta hyvityksen.
Jossain tietokoneiden ja arvokkaampien komponenttien kohdalla vielä juuri ja juuri ymmärtää tarkkaan syynäämisen, mutta tarvitseeko sitä jokaista hiirimattoa ja parin-kolmen kympin hiirtä oikein ammattilaisen tarkistaa? Luulisi, että näillä RMA-käsittelijöilläkin jonkunlainen palkka on. Ja kusetetaanko noilla palautuksilla oikeasti niin paljon, että esim. jokainen alle satasen romu kannatta syynätä tarkkaan läpi![]()
Kiitos palautteesta, tämäkin laitettu eteenpäinVäittäisin, että Jimmsin asiakaskokemus on lähes aina hyvä. Jimmsillä on volyymia nykyään todella paljon (Suomen mittakaavassa) ja hyvät kokemukset nousevat äärimmäisen harvoin esiin missään.
Lisäksi näistä negatiivisista kokemuksista kuullaan yleensä vain asiakkaan oma kertomus omasta näkökulmasta, eikä Jimms pysty näihin yksittäistapauksiin oikein vastaamaan, koska eivät ole varsinaisesti julkista tietoa, mitä yritys saa noin vain levittää.
Toki silti huteja varmasti osuu matkalle, eikä niiltä voi täysin välttyä. Jimmsillä on varmasti parannettavaa takuuasioissa, mutta pääosin nekin hoituvat hienosti. Itsekin IT-alan jälleenmyyjänä aikanaan jonkin aikaa toimin, niin sen perusteella pyytäisin Jimmsiä olemaan aktiivisemmin yhteydessä valmistajaan, jos takuukeissi ei ole täysin selvä. Etenkin, kun hylätystä takuukeissistä laskutetaan asiasta, niin pitäisi olla ehdoton varmuus siitä, että tuote ei oikeasti mene takuuseen. Jos valmistajalta saadaan mustaa valkoisella, että ei mene takuuseen, niin Jimms voi pyyhkiä asiasta kätensä ja mainehaittaa tulee selvästi vähemmän.
Lisäksi suosittelen kaikkia asiakkaita pitämään miellyttävän asenteen, vaikka joku tapaus ei heti menisi omien toiveiden mukaan. Jos välittömästi turhautuu ja käyttäytyy ikävällä tavalla asiakaspalvelua kohtaan, niin tiedän kokemuksesta, että silloin ei tule saamaan parasta palvelua. Jos taas pysyy asiallisena ja ei turhaudu ollenkaan, niin voi saada jopa sellaista palvelua, mitä ei lähtökohtaisesti asiakkaille tarjota. Ihmisiä me kaikki ollaan.
Kiitos palautteesta! Paketit saadaan yleisesti ottaen matkaan 1-4 arkipäivässä kunhan tuotteita löytyy suoraan varastosta. Vuoden kiireisimpinä aikoina saattaa tämä arvio muuttua 1-6 arkipäiväksi johtuen suuremmista tilauspiikeistä. Varastolla painetaan kuitenkin hiki hatussa hommia että saadaan kaikki paketit pikaisesti matkaanItselläkin kokemukset Jimmsistä ovat lähinnä pelkästään positiivisia. Hinnoittelu on kilpailukykyistä ja verkkokaupan ulkoasu on selkeä ja toimiva. Toki kun edellisen kerran tarvitsin takuu- tai palautusasioita hoidella niin Jimm's oli vielä itsenäinen yritys. Ainoa muutos huonompaan on tämän ~12 vuoden asiakkuussuhteen aikana on ollut toimitusajat. Jimmsiltä sai silloin muinoin (ne kuuluisat vanhat hyvät ajat) aina tarpeeseen tavaran viimeistään ylihuomiseksi, kun kilpailevista yrityksistä sai odottaa pakettia perille viikon. Nyt on homma kääntynyt päälaelleen, Jimmsin toimitusajat oman kokemuksen mukaan venyvät varastotavaran osalta siihen luvattuun maksimiin, kun ulkomailta tilattaessa tulee melkein samassa ajassa perille ja kotimaisilta kilpailijoilta lähtee paketti liikenteeseen lähes aina viimeistään tilausta seuraavana päivänä.![]()
Ei millään pahalla, mutta noiden tapausten pohjalta, joita tässä ketjussa on ollut tämä kuulostaa sanahelinältä. Mutta toivon todella ettei tämä ole sitä.Kiitos aktiivisesta keskustelusta! Yhdelläkään yrityksellä ei ole tänäpäivänä varaa palvella tarkoituksella huonosti tai keplotella takuutapauksia, koska palaute ja maine näistä leviää nopeasti. Tämän takia meilläkin nämä tapaukset otetaan suurella vakavuudella ja tapaukset tarkistetaankin asiakaskeskeisesti. Mikäli kuitenkin ratkaisuista jää jotain hampaanväliin, kannattaa näistä reklamoida meille kirjallisesti asiakaspalvelun sähköpostiin, niin käydään asia vielä uudelleen läpi. Meillä ollaan viimevuosina panostettu isosti asiakaspalveluun (esimerkiksi 24/7 aspa) jonka johdosta meidän asiakastyytyväisyys onkin korkealla asteella ja tavoitteena on pitää se siellä.![]()
Lähtökohtaisesti takuuosastomme yrittää hoitaa takuukäsittelyt sisäisesti, koska käsittelyajat venyvät kun tapaukseen lähdetään hakemaan valmistajan kantaa.Sitten kun tulee teidän näkökulmasta vähän erikoisempi ja ei niin suoraviivainen takuu tapaus, niin vaikuttaa että olette helposti sysäämässä vastuun asiakkaalle, ette aina osaa kysyä itseltänne oikeita kysymyksiä, joihin vastaamalla selviäisi kenelle vastuu kuuluu, ettekä ole kysyneet heti valmistajan mielipidettä näissä tapauksissa.
Lisäksi näissä tapauksissa monesti myös viestintä on pettänyt ettekä ole osanneet aina ottaa opiksi edellisestä ei niin suoraviivaisesta tapauksesta ja soveltaa sitä tähän uuteen tapaukseen.
Hinnoittelua tarkasteltu, ei saada tällä kertaa laskettua enempääOnnistuuko hieman laskea AMD Ryzen 5 4500 prosessorin hintaa? kun ei käytettynä saa mistään ja HP emolevylle ei kelpaa kun 4000 sarja tai mahdollisuus ostaa ilman jäähyä joka tulee mukana.