Itse kävin tänään lääkärin arviossa (Silmäasema, Oulu). Kuulemma on sarveiskalvossa reilusti varaa ja päädyttiin siihen, että normi kaukonäköleikkauksella (Smile) menee kun ei mulla ihan vielä tuota ikänäköä ole tullut. Se on lukulasit sitten jos/kun alkaa lukukokemus iän myötä puuroutua. Alustavasti parin viikon päästä olisi operointiaika, mutta voi olla että joudun vielä siirtämään vähän myöhempään lokakuun puolelle jos en saa lomia järjesteltyä juuri aiotun leikkauksen kohdalle.
Oli hulppea fiilis yrittää laajentuneilla pupilleilla lukea yhtikäs mitään heti kun pääsi sieltä ulos. Olihan mulla aurinkolasit vahvuuksilla joten liikkuminen ja kaukonäkö pelasi ihan hyvin, mutta silmät ei vaan tarkentanut lukuetäisyydelle lasit päässä *yhtään*. Kännyäkin piti näprätä lasit otsalla ruutu viiden sentin päästä silmästä ja mieluusti vain yhdellä silmällä tiiraten. Kyllä se näkö siitä parin tunnin päästä normalisoitui kun laajentavan tipan vaikutus lakkasi.
Oli hulppea fiilis yrittää laajentuneilla pupilleilla lukea yhtikäs mitään heti kun pääsi sieltä ulos. Olihan mulla aurinkolasit vahvuuksilla joten liikkuminen ja kaukonäkö pelasi ihan hyvin, mutta silmät ei vaan tarkentanut lukuetäisyydelle lasit päässä *yhtään*. Kännyäkin piti näprätä lasit otsalla ruutu viiden sentin päästä silmästä ja mieluusti vain yhdellä silmällä tiiraten. Kyllä se näkö siitä parin tunnin päästä normalisoitui kun laajentavan tipan vaikutus lakkasi.