ShadowPlaylla tallennettujen videoiden ongelma

Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
365
Ongelma on siis se, että VLC ja editointiohjelmat (Vegas/Premiere) zoomaavat videon kun taas Windowsin elokuva/kuva ohjelmassa video näkyy oikein.

Tiedoston mukaan resoluutio olisi oikea eli 2560x1440


Mutta VLC ja muut ohjelmat avaavatkin videon 1920x1440 ja video on zoomattu.




ShadowPlayn asetuksiin olen lukinnut näytön oman reson eli 2560x1440. Pelissä resona on 1080x1440. Eli VLC yrittää soittaa videota ingame resolla eikä videon resolla, miksi?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
53
Pixel aspect ratio on väärä, ja mikä ihmeen kuvasuhde tuo 3:4 on? Helpoimmin varmaan pääset editoimalla jollain mp4-editorilla pixel tai picture aspect ration oikeaksi, silloin kuvanlaatu pysyy alkuperäisenä. Käytin itse aikanaan YAMBia mutta kai sillekin on vaihtoehtoja.

Edit: nyt kun katson tarkemmin noita kuvia niin epäilen että vastaus voikin olla vain VLC. Eli tuo pixel/picture aspect ratio ei välttämättä auta, jos kerran se muissa softissa aukenee oikein. Mitä kuvatietoja VLC antaa tiedostosta, saako siinä MPC-HC:n tapaan avattua suoraan ohjelman näkemät videon pikselimitat ja kuvasuhteen?
 
Liittynyt
29.12.2016
Viestejä
365
Pixel aspect ratio on väärä, ja mikä ihmeen kuvasuhde tuo 3:4 on? Helpoimmin varmaan pääset editoimalla jollain mp4-editorilla pixel tai picture aspect ration oikeaksi, silloin kuvanlaatu pysyy alkuperäisenä. Käytin itse aikanaan YAMBia mutta kai sillekin on vaihtoehtoja.

Edit: nyt kun katson tarkemmin noita kuvia niin epäilen että vastaus voikin olla vain VLC. Eli tuo pixel/picture aspect ratio ei välttämättä auta, jos kerran se muissa softissa aukenee oikein. Mitä kuvatietoja VLC antaa tiedostosta, saako siinä MPC-HC:n tapaan avattua suoraan ohjelman näkemät videon pikselimitat ja kuvasuhteen?
VLC:n mukaan video olisi 2560x1440


Vegas Prossa on sama zoomaus ongelma, mutta se ilmoittaa videon resoluutioksi 1920x1440

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Enpä osaa tuohon syytä sanoa. Mitähän Avidemux sanoo kyseisestä tiedostosta?
Avidemux - Main Page


Mutta miksi ihmeessä pelin resoluutio on tuollainen?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 039
Viestejä
4 193 316
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom