• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

BF Sennheiser HD 599 kuulokkeet, Verkkokauppa.com, 129 €

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joxx
  • Aloitettu Aloitettu
Tuote:Sennheiser HD 599 kuulokkeet
Tarjoushinta:129€
Normaalihinta:232€
Kauppa:Verkkokauppa
Voimassa:Kampanjahinta 129,00 on voimassa 1.12.2025 klo 23.59 asti. Kampanjan eräkoko: 120 kpl.
Linkki:Sennheiser HD 599 -kuulokkeet 129,00

Kommentti tarjouksesta:Onko ok kuulokkeet musiikin kuunteluun ja pelaamiseen?

Refut Sennheiserin omasta kaupasta 85 €. Käytännössä sama kuin normi 599. Joskus näitä sai 60 euron pintaan, ja Sennheiser Daysin aikaan 15 prosentin alennuksella.

Taisin viimevuonna maksaa 599:eista jonkun satkun verkkokaupassa. Hyvät kuulokkeet on mutta vähän nämä tarjoukset on taas mitä on.

Refut Sennheiserin omasta kaupasta 85 €. Käytännössä sama kuin normi 599. Joskus näitä sai 60 euron pintaan, ja Sennheiser Daysin aikaan 15 prosentin alennuksella.

Tuolta tuli itse aikanaan tilattua ja täydellinen kunto.

Itse ostin jokunen vuosi sitten 599 SE:t ja olen tykännyt. Ääni on erinomainen ja netistä löytyy helposti myös equtusohjeita, jos haluaa kuulokkeiden toiston lähemmäs harman curvea. Basso näissä on ehkä hieman köykäinen(equtuksella korjaantuu) , mutta omaan makuun täysin riittävä. Itse ostaisin nimenomaan SE:t, koska perusversion Noctua-väritys ei iske yhtään.

Niin nämä eivät ole mitkään pelaamiseen brändätyt muovilelut vaan kuulokkeet. Varmasti äänen puolesta hyvät, mutta ergonomiat jne. voivat riippua toki ihmisenkin omasta anatomiasta. Tietenkään mikrofonia näissä ei ole eli siinä mielessä nämä ovat vain kuunteluun. Jos on tarkoitus siirtyä jostain "pelikuulokkeista" näihin, niin kyllä se ääni aika merkittävästi paranee lähes poikkeuksetta.

Rakennehan on avoin, joten mitään ympäröivää ääntä nämä eivät suoranaisesti suodata tai blokkaa ja jonkin verran ääntä kuuluu myös ympäristöön.

Muistaakseni oli nämä mulla kokeilussa hetken vuosia sitten, mutta säätämätön ääni ei ollut mun mieleen ja turhan paljon piti säätää equalizerilla (ei muistu nyt mikä on suomeksi), että olisi ollut omaan makuun sopivat.

Pelaamisessa ei ollut paras vaihtoehto, kun äänen suunta oli vähän vaikeasti hahmotettava. Ei johtunut pelkästään siitä, että ovat avoimet kuulokkeet, kun niitä on ollut muita mulla käytössä.

Musiikkiin oli ok suoraan pakkauksesta (mutta silti piti omaan makuun säätää taajuuksia). Leffoihin piti liikaa säätää. Ei mennyt itsellä jatkoon.

Päädyin lopulta beyerdynamic dt 990 pro kuulokkeisiin. Toimii itselle säätämättöminäkin ja vähän, kun säätää niin ovat olleet itselle erinomaiset. Parhaat kuulokkeet mukavuudeltaan, jos ei muuta.

Huom. tämä tosiaan monta vuotta sitten niin en tiedä ovatko tehneet kyseiselle hd 599 mallille tässä välissä mitään, mutta toin nyt omat kokemukseni.

Itse taas koen, että näillä äänen suunnan hahmottaa erinomaisesti esim. Cs2:sta pelatessa. Näin ne mielipiteet vaihtelevat.

Voi myös vaihdella jonkun verran ihan kuulokeyksilöiden välillä. Se "avoin soundstage" mikä voi aiheuttaa sellaisen liian ns. kaikumaisen (ei tietenkään kaiu, mutta kyse siis siitä avoimuudesta) ympäristön voi korostua enemmän tai vähemmän ihan vähäisistäkin muutoksissa ihan pehmusteissakin mikä sitten vaikuttaa fyysisesti miten ne kuulokkeet on päässä korviin nähden.

Nuo kyllä sen verran makuasioita, että ei sitä tiedä mikä kuuloke itselle sopii ennen kuin itse pääsee testaamaan.

Mikä USBC adapteri tämän kanssa olisi järkevä peruskuurolle?
Siis anteeks mikä?

Ja niinkuin TimelessAge sanoi, sennheisereissa yleisesti on todella tasainen flätti soundi. Alapää melkein mitätön omaan korvaan, ja kyllähän se noissa testikäppyröissäkin näkyy. Mutta tämä on siis sennheiserin ominaisuus ja tarpeeksi kauan kun sitä kuuntelee, siihen "tottuu." Joitakin asioita on korjattavissa "equalizerilla" eli taajuuskorjaimella. Esimerkiksi Equalizer APO:lla, siihen on myös valmiita profiileita näiden luurien kanssa. DACilla tai vahvistimella voi vaikuttaa myös jonkun verran. Itse suosin aina ulkoista DACia (eli ei sinne tiettarin etu/takapaneeliin niitä kuulokkeita ikinä)

Minulta kyseiset luurit löytyvät juurikin SE versiona tilattuna aikanaan 60 eurolla, mutta taisivat olla tunnin päässä juuri suppean ja flätin soundin takia. (En silti halua basso painoitteista vaan esim AKG, ATH ja Beyerdynamic toimii omaan korvaan 10x paremmin, kaikista kokemusta) ATH:ta ei niin vaan syrjäytetä tässä huushollissa. Pelaamiseen minulla on ATH:n puolelle liian puoltava mielipide mutta yleisesti tiedän ihmisiä jotka pelaavat sennheisereillä ja ihmisiä jotka pelaavat juurikin tällä mallilla ja ovat tyytyväisiä ja kyllä ne siellä dustissa pyörii samaan aikaan katsomaan kun minä, että kyllä niillä pitäisi pelaaminen onnistua.

Lähtökohtasesti uusia kuulokkeita ostaessa suosittelen lämpimästi käydä testaamassa. Näitä gaming härpäkkeitä toki vaikea päästä testaamaan kun mikään oikea kivijalka hifiliike ei sellaisia hyllyssä pidä, mutta noita senukoita on. Tämä siis sellainen yleinen ohjenuora koska mielipiteitä äänenlaadusta ja tarvittavasta äänenlaadusta on jokaisella oma. Minulla nämä luurit menivät tunnin käytön jälkeen vaatekaappiin laatikkoon ja ovat siellä vieläkin mutta samaan aikaan tilanneita kavereita pitää niitä päässä päivittäin.

edit. Ja tosiaan avoimet, vähän on suljettavissa nahkaisilla pädeillä mutta se on taas asia erikseen!

TLDR - Flat/tasainen puhdas soundi (suosittelen dac/amp) - Equalizer on melkein pakollinen ( riippuen millaisesta soundista tykkäät sekä mihin olet tottunut vrt. JBL bassboost soundi) -> täysin eri) - Sopii pelaamiseen sekä musiikkiin, päivittäiseen käyttöön tehdyt

Viimeksi muokattu:
Siis anteeks mikä?

Itse suosin aina ulkoista DACia (eli ei sinne tiettarin etu/takapaneeliin niitä kuulokkeita ikinä)
No tämä mutta kännykälle. USBC adapteri on yleensä dac, eikö? Onko noissa eroja ja kun tietenkin on niin suosituksia kysyn.

No tämä mutta kännykälle. USBC adapteri on yleensä dac, eikö? Onko noissa eroja ja kun tietenkin on niin suosituksia kysyn.
Okei. Näköjään. Ei tullut mieleen että joku tälläisiä haluaisi puhelimen kanssa käyttää kun langattomat sekä langattomat napit ovat vastamelulla kyllä kätevämmät ja mukavammat. Omaan korvaan jopa laadukkaammat. Ei tietoa itsellä kyseisestä aparaatista, mielenkiintoinen kapistus kaikenkaikkiaan.

Apple dongle on varsin pätevä, varsinkin jenkkien versio, eikä maksa kuin n. 10€. Läpi kulkee myös mikrofoni jos sattuu olemaan esimerkiksi amazonista tilattu in-line "boom mic" kaverina luureilla.

Naksun "parempi" kuulemma on tuommoinen cx31993 + MAX97220 combo, sellaisen pistin aliexpressistä tilaukseen ja sekin alle 10€.

Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=a-jlS_OlSUg&t

Kiitos kaikille näkemyksistä. Voidaan unohtaa pelikäyttö, koska käytän erillistä vahvistinta ja suhteellisen hyviä kaiuttimia pelaamiseen ja musiikin kuunteluun.

Nämä olisivat ensimmäiset avoimet kuulokkeet minulle. Tiedän, että basson taso on flat, mutta en viitsisi ostaa yli 400€:n kuulokkeita satunnaiseen kuunteluun. Kuuntelen pääasiassa flac tiedostoja wasabi exlusive ja bit perfect muodossa. Onko joku kokeillut oratory 1990 asetuksia joko näillä kuulokkeilla tai jollain muilla ja tuoko mitään parannuksia oikeasti taajusvasteeseen? Joutuisin luopumaan bit perfect ja wasabi exlusive asetuksista. Erillistä DAC/AMP en aio vielä hankkia. Kuuntelisin vahvistimen kuulokeliitännän kautta.

Viimeksi muokattu:
Vahvasti suosittelisin miettimään aiemmin mainitsemiani Beyerdynamic DT 990 Pro kuulokkeita vaihtoehtona: Beyerdynamic DT 990 Edition - Hinta 159 €

Tällä hetkellä näyttää olevan tarjouksessa 159€. Saanut halvemmallakin aiemmin, mutta tuohon hintaan ihan ok nykyäänkin.

Ovat melko neutraalit, avoimet ja ilman säätämistä toimivat käytännössä kaikkeen. Omiin korviin myös erittäin mukavat. Pystyy olemaan päässä vaikka 12h ilman, että korvat hikoilisi tai puristaisi päässä mikä ei ole mikään oletus valitettavan monen kuulokkeen kohdalla. Monissa saman hintaluokan kuulokkeissa on joko älyttömän ylikorostettu basso tai treble särähtää korviin. Näissä ei ole itselle ollut sitä ongelmaa.

Itse päädyin noihin juuri sen perusteella, että pitää olla ok kuuloinen ilman erillisiä lisälaitteita ja oletustasjuusasetukset toimisi omaan makuun tarpeeksi hyvin.

Mutta niin kuin @Takis mainitsi niin näitä eri kuulokkeita miettiessä kannattaa käydä testaamassa ihan myymälässä, jos mahdollista.

Vahvasti suosittelisin miettimään aiemmin mainitsemiani Beyerdynamic DT 990 Pro kuulokkeita vaihtoehtona: Beyerdynamic DT 990 Edition - Hinta 159 €

Ovat melko neutraalit, avoimet ja ilman säätämistä toimivat käytännössä kaikkeen. Omiin korviin myös erittäin mukavat. Pystyy olemaan päässä vaikka 12h ilman, että korvat hikoilisi tai puristaisi päässä mikä ei ole mikään oletus valitettavan monen kuulokkeen kohdalla. Monissa saman hintaluokan kuulokkeissa on joko älyttömän ylikorostettu basso tai treble särähtää korviin. Näissä ei ole itselle ollut sitä ongelmaa.
Menee vähän offtopiciksi, mutta kyllähän näissä nimenomaan on diskantti hyvin korostunut eli "treble spike". Omistin nämä myös aikanaan ja vaikka en ole erityisen herkkä diskantille, jouduin silti muutaman desibelin sitä alentamaan tietystä kohdasta. Mutta tämä tietysti on aina henkilöstä kiinni, ehkä sinun korville se ei tuota ongelmaa.

Menee vähän offtopiciksi, mutta kyllähän näissä nimenomaan on diskantti hyvin korostunut eli "treble spike". Omistin nämä myös aikanaan ja vaikka en ole erityisen herkkä diskantille, jouduin silti muutaman desibelin sitä alentamaan tietystä kohdasta. Mutta tämä tietysti on aina henkilöstä kiinni, ehkä sinun korville se ei tuota ongelmaa.
Joo siksi mainitsin, että "melko neutraalit", kun en muistanut tuohon hetkeen, että mikä oli ylikorostettu. Ei tosiaan omiin korviin särähdä, vaikka yleensä olen tosi herkkä just diskantinnylikorostuksille kuulokkeiden kohdalla. Ehkä vaan tottunut noihin.

Mutta joo, menee liikaa ohi aiheen. Hyvä, kun mainitsit asiasta kuitenkin! Yleisestikin kannattaa lukea arvosteluista niistä taajuuksista, että onko mitkäkin kuulokkeet kuinka sopivia omaan käyttöön ilman taajuussäätämistä.

Tuli ostettua nää "bf-huumassa". Vanhat oli Focusrite Scarlett -bundlen mukana tulleet. On nää kyllä hiton mukavat päässä, varmaankin kun ei tuu sitä paineentunnetta mikä tulee suljetuista. Voin kyllä kuvitella, että jos on vielä minuakin isompi pää niin ei oo niin mukavat kun asettuu aika napakasti korville. Soundi on vähän neutraalia lämpimämpi.

Statistiikka

Viestiketjuista
293 207
Jäsenet
80 439
Uusin jäsen
aljaber

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom