Selainta käyttäessä ajottain mustaruutu/AMD software adrealine herjaa virheraporttia

Elikkäs rautana tällä hetkellä Radeonin 6800 XT, 7800X3D GPU ja 32GB DDR5 rammia. Viimeaikoina alkanut nyt lähinnä selaimen ( Chromen ) kanssa tulla sellaista ongelmaa, että koko kone käytännössä jumittuu/tilttaa/saattaa bootata ja AMD software adrealine herjaa virheraporttia tai että on crashannut. Alkaako tässä GPU veteleen viimesiä vai onko tuo kyseinen softa jotenkin buginen/ajureissa vikaa tjsp? Näytönohjain pitäisi olla kyllä kunnolla kiinni.

- Chromen asennus uusiksi
- AMD ajurit - lataat uudet, poistat vanhat, kone pois verkosta, bootti , asenna uudet, bootti

AMD piirisarja ajurit kans sisään (chipset drivers for AM5 https://www.amd.com/en/support/download/drivers.html)
Kiitoksia nyt lähti toimiin hyvin, kun ddu:lla puhdisti ajurit ja asensi uudelleen. Ei oikein AMD:lla itse oo tykännyt ajurit jos ne asentaa aina vanhan päälle. Pitäisi ottaa tavaksi asentaa DDU:lla aina puhtaaksi ennen uusimpia ajureita.

Kiitoksia nyt lähti toimiin hyvin, kun ddu:lla puhdisti ajurit ja asensi uudelleen. Ei oikein AMD:lla itse oo tykännyt ajurit jos ne asentaa aina vanhan päälle. Pitäisi ottaa tavaksi asentaa DDU:lla aina puhtaaksi ennen uusimpia ajureita.

Suoraan Radeon Softwaresta olen asentanut, ei tarvitse edes käynnistää konetta uudelleen ja hyvin toimii. Windows sen sijaan on sotkenut ajurit updaten kautta useampaan kertaan, josta on aiheutunut kuvaamiasi oireita. DDU:lla yritin aikoinaan tätä käytöstä estää (block windows update tms.) mutta aina välillä se tapahtui silti. Enää ei pitäisi tapahtua koska vaihdoin Linuxiin :D

Joo, yhteensattuma päivityksiä ties mistä ohjelmasta, joka voi sekoittaa.

DDU:ta itse en käytä melkein ikinä, kuin hyvin sotkuisissa tilanteissa.

Statistiikka

Viestiketjuista
271 828
Jäsenet
76 808
Uusin jäsen
Raitzi

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom