Selain kirjautuu vieraiden ihmisten instagramiin automaattisesti

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Parin kuukauden ajan konettani on vaivannut todella omituinen ilmiö. Kun menen Opera-selaimella instagram.com -sivustolle, olen välillä kirjautuneena tuntemattoman käyttäjän tunnuksilla. Tänään taas tuo kyseinen hämäryys tapahtui. Olen kirjautuneena japanilaisen ig-käyttäjän tunnareilla, kirjaudun ulos ja kun parin kymmenen minuutin päästä avaan sivun, olen taas kirjautuneena sisään. Tämä toistui muutaman kerran. Aiemmin olen ollut ainakin kolmen eri käyttäjän tunnuksilla kirjautuneena ja niissä sama juttu: kirjaudun ulos ja hetken päästä olen taas kirjautuneena sisään.

Millään muilla selaimilla tätä ei tapahdu. Käytössä on Windows 10, tuorein Opera -selain ja Telian mobiilinetti vanhan kännykän hotspotin kautta Wifi-tikulla koneeseen. Olen ajanut Windowssin malware -haun, päivittänyt käyttiksen ja disabloinut remote -käytön omalta koneeltani.
 

Desgorr

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
6 071
Tsekkaa tietokone ainakin Malwarebytesilla haittaohjelmilta. Ja adwcleanerilla. Olisin myös Instagramiin yhteydessä asian tiimoilta.

Muistan kanssa joskus aikoinaan kun olin yhdelle sivulle kirjautuneena, vaikka se en ollut minä.
 
Liittynyt
18.03.2017
Viestejä
511
Tuo vähän kuulostaisi joltakin sen tapaiselta kuin että Operaa käytettäessä Instagramin istuntotunnus (cookie tai jokin vastaava) muodostetaan jotenkin väärin (esim. liian lyhyenä), ja käyttäjien määrän kasvaessa alkaa tulla satunnaisia "osumia" kun kahden käyttäjän istunnot osuvat samalle istuntotunnukselle.

Seuraava kysymys onkin sitten, miten Instagram muodostaa istuntotunnuksen. Oletettavasti se muodostetaan Instagramin päässä. Jos siellä päässä on ajossa jokin erityinen koodinpätkä Operan Instagram-integraatiota varten, se voisi selittää miksi virhe esiintyy vain Operan kanssa.

Instagramin sovelluskehittäjille suunnatun sivuston alkulehdellä on tiedote viime vuoden aikana tehdyistä muutoksista:

Instagram sanoi:
UPDATE

The remaining Instagram Legacy API permission ("Basic Permission") was disabled on June 29, 2020. As of June 29, third-party apps no longer have access to the Legacy API. To avoid disruption of service to your app and business, developers previously using the Legacy API should instead rely on Instagram Basic Display API and Instagram Graph API . Please request approval for required permissions through the App Review process.

Legacy API user identifier available on Basic Display API until September 30, 2020
To assist with migration, we have temporarily made the unique user identifier from the Legacy API - ig_id - available on Basic Display API. However, the ig_id field will be deprecated on Basic Display API on September 30, 2020, so please ensure you are using other fields (e.g. the Facebook "id" field) or your own unique identifier for your users. See our developer documentation here to learn more.

[...]
Pistää silmään että tuolla mainitaan Legacy-API:n korvikkeeksi luotu "ig_id"-kenttä, ja alkuperäisessä kysymyksessä mainittiin "japanilainen käyttäjä ig". Olisikohan tässä jotain sekoilua liittyen tuon ig_id:n käytöstä poistumiseen?

Tuon Legacy-API:n korvaava Basic Display API näyttää toteuttavan autentikaationsa OAuth 2.0:lla, joten sillä puolella luulisi perusasioitten olevan kohdallaan. Toki sekin on mahdollista toteuttaa päin prinkkalaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
97
Kiitos vastauksista. Kyseessä oli siis ihan täysiverinen sisäänkirjautuminen. Pystyin säätämään tilin asetuksia ja tekemään kaiken saman mitä omalla tililläni sisäänkirjautuneena. Ajoin muutaman malware-skannauksen koneelta, mutta mitään ei löytynyt. Otin myös yhteyttä instagramiin support ticketin ja press-mailiosoitteen kautta, mutta eivät vaivautuneet vastaamaan.

Päädyin asentamaan Windowssin puhtaalta pöydältä uudestaan, kun se on emolevyn vaihdon jälkeen ollut muutenkin mielessä. Sen jälkeen outoja kirjautumisia ei ole tapahtunut.

Tuo vähän kuulostaisi joltakin sen tapaiselta kuin että Operaa käytettäessä Instagramin istuntotunnus (cookie tai jokin vastaava) muodostetaan jotenkin väärin (esim. liian lyhyenä), ja käyttäjien määrän kasvaessa alkaa tulla satunnaisia "osumia" kun kahden käyttäjän istunnot osuvat samalle istuntotunnukselle.

Seuraava kysymys onkin sitten, miten Instagram muodostaa istuntotunnuksen. Oletettavasti se muodostetaan Instagramin päässä. Jos siellä päässä on ajossa jokin erityinen koodinpätkä Operan Instagram-integraatiota varten, se voisi selittää miksi virhe esiintyy vain Operan kanssa.

Instagramin sovelluskehittäjille suunnatun sivuston alkulehdellä on tiedote viime vuoden aikana tehdyistä muutoksista:



Pistää silmään että tuolla mainitaan Legacy-API:n korvikkeeksi luotu "ig_id"-kenttä, ja alkuperäisessä kysymyksessä mainittiin "japanilainen käyttäjä ig". Olisikohan tässä jotain sekoilua liittyen tuon ig_id:n käytöstä poistumiseen?

Tuon Legacy-API:n korvaava Basic Display API näyttää toteuttavan autentikaationsa OAuth 2.0:lla, joten sillä puolella luulisi perusasioitten olevan kohdallaan. Toki sekin on mahdollista toteuttaa päin prinkkalaa...
Tämä kuulostaa ihan mahdolliselta. Laitoin Operalle bugi-raportin. Ilmoittelen, mitä vastaavat.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
5 681
Tähän ehkä olisi riittänyt Operan selaustietojen poisto evästeineen tai koko Operan poistaminen, mutta kerta windowsin uudelleen asennus oli mielessä muutenkin niin mikäpä siinä sitten.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 388
Viestejä
4 332 126
Jäsenet
72 205
Uusin jäsen
Mielo

Hinta.fi

Ylös Bottom