Seasonic Focus lyhyet kaapelit

Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Mini ITX koteloon olisi tarvetta lyhyille kaapeleille, lähinnä ATX, CPU ja PCie. Powerina Seasonic Focus. Olisiko jollain heittää vinkkiä mistä noita voi ostaa?
 

demu

Conducător & Geniul din Carpați
Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
4 402
En suosittele.
Kaapelit ovat tavallisesti valmistajakohtaisia, ja samallakin valmistajalle on yleensä useita erilaisia (virtalähdepään) liitinstandardeja. Ja kaapeleiden liittymet saattavat vaihdella tietyllä power -mallilla valmistusvuodenkin mukaan.

Jos välttämättä halut vaarantaan oman itsesi ja kokoonpanosi turvallisuuden niin Cablemod tekee erilaisia korvaavia kaapelisarjoja (mm. Seasonic XP3 Series, Seasonic XP2 Series, Seasonic FL2 Series, Seasonic KM3 Series).

En halua lähteä arpomaan, mitkä kaapelit noista sopivat tietylle Seasonicin malleille. Noita Focus -virtalähdesarjojakin kun on aika monta erilaista (ja vuosimallierojakin on, kuten mainitsin).
1639942577123.png

Kalliitakin ovat.

Cablemodisilta voi tietenkin tiedustella. Tai Seasonicilta.
Kiinasta (Aliabba / Ebay) tilaamalla saattaa löytyä jotakin, mutta koti- ja henkivakuutukset kannattaa laittaa kuntoon ennen kokeiluja.
 

KiD83

Persu
Liittynyt
13.02.2018
Viestejä
1 027
Jos ne alkuperäiset kaapelit löytyy niin lyhentele ne itse sopiviksi.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Kiitos vastauksista, pitää katsoa tarkemmin valmistusvuosi yms. Gx 750 on malli. Tai sitten harjoitella kaapelin lyhennystä mukana tulleilla "ylimääräisillä" kaapeleilla.
 

njs

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 168
Täältä tilasin omani SF750:seen ja voin suositella: DreambigbyRayMOD | Etsy
Erittäin siistiä jälkeä ja hintakin kohdallaan. Tilasin mustat sleevatut, 2 x GPU 8p ja yhden SATA johdon, hintaa tuli $20 + postit $6.8.
Jos epäilyttää niin voihan noi johdot tarkistaa yleismittarilla kun saapuu.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 507
Itse lyhentely lienee helpointa esim. powerin päästä. Ottaa pinnit liittimestä irti, lyhentää johdot, laittaa uudet pinnit, tökkii takaisin liittimeen kiinni. Johtojen ollessa kaikki samanvärisiä, ne kannattaa toki sitten merkata, ettei mene sekaisin...
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Kiitos tutkin ton njs:n linkin.
Pitäisi toki käydä ostamassa työkalu ja pinnejä..
 

The Groke

Kärttyinen mörkö
Tukijäsen
Liittynyt
25.01.2021
Viestejä
827
Dreambigbyray on "isojen poikien" kehuma, vaikka mitään takuuta tuon tyyppisissä ei tietenkään ole. Ilmeisesti siistiä jälkeä ja myös liitosten laatu on ihan ok. Noilla sen Etsy -hinnoillahan ei länsimaissa saa edes tarvikkeita, saati sitä rakennustyötä.

Puhdasta kiinalaista halpatyövoimaahan tuo on, luonnollisesti, ja materiaalien laadusta ei kukaan voi tietää mitään. Voi olla ihan ok, tai sit voi olla vähemmän ok.

Tuota "saman mallisarjan sisälläkin pinout voi vaihdella" -näkemystä olen kuullut muutamaan kertaan. Itselläni ei ole kokemusta kuin Corsaireista (RMx, SFx) ja Seasoniceista (Focus Gold) ja sen perusteella mitä noista tein kotiläksyjä niin niissä ei kyllä mallisarjan sisällä eroja ole. Eiollut omissa yleismittarinkaan mukaan, ja vaikka siinä N on niin pieni ettei todista mitään, niin itse luen tämän "internetissä kerrottiin, niin sen on pakko olla totta" -sarjaan. Siitä huolimatta pinout pitää tarkistaa aina itse ennen kuin iskee custom kaapelit kiinni.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Pistin tilaten tuolta etsystä
31$ + 7$ postit + verot
Saas nähdä mitä tulee
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Kaapelit saapuivat tänään, liittimet vaikuttaa hyviltä kuten silikoni kaapelikin. Mutta mutta vertasin cpu ja pcie kaapeleita alkuperäisiin ja eihän tuo kytkentä ole sinnepäinkään kuin alkuperäisissä. No loppiaisena sitten pinnejä irti liittimistä ja uudelleen järjestelemään. Sekä atx kaapelia tutkimaan. Pistin viestiä myyjälle, katsotaan vastaako jotain. Harmillista.
Edit: Käsipystyyn virheen merkiksi, atx kaapelia tutkiessani huomasin että kaikki
referenssikuvat olivat laitteen liittimestä ei kaapelista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Sen verran tarkennuksena, että ymmärrän kyllä sen että kaapelit voi tehdä monella tapaa. Riitää kun maat menee maahan ja voltit keskenään oikein, mutta kun esim. Pcie kaapelin tupla johto menee gpu:n päässä toinen maa pinniin ja toinen 12v pinniin ja se aiheuttaa sen että yksi psu:n 12v pinni menee sitten vastaavasti maahan gpu:ssa, niin voi olla että seuraa ongelmia
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Kannattaa myös katsoa onko niissä alkuperäisissä muutakin kuin johtoa. Voi alkaa kone vaikkapa kippailemaan näyttisrasituksessa, jos puuttuu konkat.
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Eipä ole konkkia, jotain kuvia olen nähnyt atx piuhoista joissa on, sukan alla konkat piilossa, mutta niin hienoja ei mulla ole koskaan ollut
 
Liittynyt
21.05.2021
Viestejä
63
Yhtä viestiä jo vähän editoinkin ettei jää kuvaa siitä että Etsy kauppias DreambigbyRayMOD | Etsy olisi tehnyt huonoa jälkeä.
Atx kaapelin tutkiminen paljasti että katson kuvia laitteen liittimen näkökulmasta, enkä kaapelin liittimen.
Asiallinen myyjä, joka jaksoi kommunikoida kanssani.
Minun moka.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 172
Yhtä viestiä jo vähän editoinkin ettei jää kuvaa siitä että Etsy kauppias DreambigbyRayMOD | Etsy olisi tehnyt huonoa jälkeä.
Atx kaapelin tutkiminen paljasti että katson kuvia laitteen liittimen näkökulmasta, enkä kaapelin liittimen.
Asiallinen myyjä, joka jaksoi kommunikoida kanssani.
Minun moka.
Tuli tuolta tilattua custom kaapelit. Olen todella tyytyväinen. Siisti yleisilme, oikeat kytkennät (noh kaapelin perusvaatimus) ja juuri sen pituiset kun halusin. Kammat nyt ovat suht halpoja muovisia mutta ajavat asiansa.

1x24p -500mm
1xcpu 8p - 700mm
2xgpu 8p - 350mm
1xsata with 1 header 50mm (no combs)
Paracord cable, black color
Each cable with 2 black combs, black plugs

Kaikkine kuluineen postiin tuotuna 90,52$. Olivat postissa 9 arkipäivää tilauksesta.

IMG_20220326_111100.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
604
Kyllä mittatilauskaapeleilla saa todella huolitellun lopputuloksen viimeisteltyä. Iso peukku! :thumbsup:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 136
Viestejä
4 196 809
Jäsenet
70 854
Uusin jäsen
rata-mestari

Hinta.fi

Ylös Bottom