Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold pitää meteliä

Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Rakentelin uuden masiinan ja uusi Seasonic 750W FOCUS+ 750 Gold virtalähde pitää hybriditilassa ajoittain merkillistä epätasaista rohinaa. Painamalla napin pohjaan, eli normaalitilassa, tuo rohina poistuu. Tarttiskohan alkaa kyselemään takuun perään vai onko ominaisuus?
 
Liittynyt
01.12.2017
Viestejä
1 564
Luultavasti tuo virtalähde mietiskelee että laittaako tuulettimet päälle vai pois jos liikkuu siinä sopivalla rajalla missä tuulettimet hybriditilassa aktivoituvat.

Jos normaalitilassa ei kuulu mitään erikoisia ääniä niin mututuntumalla heitän ettei takuu auta.
 
Liittynyt
10.09.2017
Viestejä
240
Mulla on samaa 850w ja on kyllä melko ärsyttävä ääni. Luulin että joku ML sarjan tuulettimista on rikki ennen kuin sain paikannettua äänen juuri virtalähteeseen :shifty:
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Otin vielä virtaläheen kotelon ulkopuolelle pöydälle, pistin kuormitusta koneelle ja ihmettelin vieressä. Kun kuorma kasvaa niin se tosiaan käyttää vähän väliä hetken päällä tuuletinta. Tuo tekee sen säännöllisen rutinan esim. pelatessa. Kyselen myyjäliikkeestä mielipidettä asiaan.
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Ajelin Jimm'sille ja esittelin videospektaakkelin kännykältä, jossa Seasonic rutisee pöydällä. Olivat samaa mieltä, että tuuletin ei ole normaali. Nuo samat Seasonicit oli loppu, mutta ottivat palautuksen vastaan ja sain pienellä välirahalla hyllystä Corsairin vastaavan heti mukaan. Jimm's hoiti homman hienosti ja mikä parasta, loppui powerin rutinat.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Minulla on sama virtalähde Platinumina ja sama ongelma. Valitettavasti kyseessä on mitä ilmeisemmin ominaisuus, pistin nimittäin ensimmäisen takuuseen ja tilalle tuli uusi, jossa on täsmälleen sama ääni. Ääni alkaa kuulua kun tuuletin on siinä rajoilla, että lähteekö pyörimään. Käytän virtalähdettä aktiivimodessa, jolloin tuota ongelmaa ei tule, mutta oli kyllä pettymys Seasonicin laatu minullekin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 879
Käytän virtalähdettä aktiivimodessa, jolloin tuota ongelmaa ei tule, mutta oli kyllä pettymys Seasonicin laatu minullekin.
Itse käytän myös Seasoniccia normaalitilassa aktiivisena. Sen ääni on hiljainen koko ajan ja semipassiivisuudelle ei ole tarvetta. Jos tämä on liian kova tuuletinääni virtalähteestä, niin G-sarjassa oli vieläkin kovempi :)
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Jos tuulettimen pitäisi vaihdella ns. ”fanless” ja ”silent” -tilojen väliä niin ei se tuollaista rutinaa sentään voi pitää mitä minun kappale piti. Ihan periaatteestakin vien takaisin jos satasen maksanut hiljaisena myyty laite noin ääntää. Vaikka pahin rutina tuli vain kiihdytyksessä, ei yksikään muu tuuletin kopassa noin ääntele missään vaiheessa. Uskoisin, että mulla oli vain sattunut huono tuuri tuuletinlotossa. Corsair saa nyt kelvata kun tuntuis pelittävän ilman sivuääniä.
 
Liittynyt
21.02.2017
Viestejä
5 006
Sama virtis ja aktiivinen tila täälläkin käytössä juuri hybriditilan ääntelyn takia.

Extraääntä (joka ei ihan normaalilta tuuletinääneltä kuulosta) tosiaan kuuluu hybriditilassa aina kun virtis puhaltaa kuumaa ilmaa ulos, mikä tapahtuu pulsseissa. Aktiivitilan kun laittaa päälle niin tuo ylimääräinen ääni loppuu heti, vaikka virtis puhaltaa kuumaa ilmaa kokoajan ulos.

Onneksi aktiivisessa tilassa äänentaso on melko alhainen idlessäkin, niin ei tämä nyt varsinainen ongelma ole, mutta kyllä lievästi paskamöivät -maku tuosta suuhun jäi kun oletin saavani virtiksen joka on täysin äänetön idlessä. :tdown:
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 708
Platinaversio enkä ole mitään moista huomannut, vaikka olenkin aika herkkäkorvainen. Liekö sattunut toimiva yksilö.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Tuosta. Corsair on kun ei oiskaan

Huono tuuletinkäyrä ainakin on noissa, jos idlessä pyörähtelee. Jos taas rasituksessa vaihtelee päälle ja pois niin varmaan olisi hyvä olla vähän älyä ja kuormitustakin mitata ja siitä ottaa algoritmeja.

Pääasia kuitenkin että vastaava poweri toimii, Seasonicista alkaa tulla paskanmaku suuhun kun aivan äskettäin Radeonit eivät toimineet Focuksilla.
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
1 264
Joo, onneksi poweri on äänetön myös aktiivitilassa, muuten olisi ollut pakko vaihtaa merkkiä/mallia. Noin puolen metrin päästä tuulettimen äänen pystyy työpöytäkäytössä erottamaan, mutta metrin päästä ei enää kuulu mitään.
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Huono video ja äänet hiljaisella, mut ehkä idea selviää kun kääntää volyymia ja katsoo tarkkaavaisena.
Huono tuuletinkäyrä ainakin on noissa, jos idlessä pyörähtelee. Jos taas rasituksessa vaihtelee päälle ja pois niin varmaan olisi hyvä olla vähän älyä ja kuormitustakin mitata ja siitä ottaa algoritmeja.

Pääasia kuitenkin että vastaava poweri toimii, Seasonicista alkaa tulla paskanmaku suuhun kun aivan äskettäin Radeonit eivät toimineet Focuksilla.
Kyllähän tuokin Seasonic oli hissukseen fanless-tilassa pienellä kuormalla. Pelit tms. päällä rasituksen kasvaessa aloitti nuo rutinansa. Varsinkin kun videon ottamisen jälkeen säädin Fractalin kotelotuulettimien kontrollin PWM-moodiin ja järkeville käyrille biosista, tuo powerin rutina oli aika korvaan pistävä muun koneen hiljennyttyä. Toivottavasti oli normaalia heikompi yksittäistapaus tästä powerista.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
1 553
Huono video ja äänet hiljaisella, mut ehkä idea selviää kun kääntää volyymia ja katsoo tarkkaavaisena.

Kyllähän tuokin Seasonic oli hissukseen fanless-tilassa pienellä kuormalla. Pelit tms. päällä rasituksen kasvaessa aloitti nuo rutinansa. Varsinkin kun videon ottamisen jälkeen säädin Fractalin kotelotuulettimien kontrollin PWM-moodiin ja järkeville käyrille biosista, tuo powerin rutina oli aika korvaan pistävä muun koneen hiljennyttyä. Toivottavasti oli normaalia heikompi yksittäistapaus tästä powerista.
Jep, täytyy itsekkin alkaa kattelemaan muita powereita, taino. Enhän minä itselle lähiaikoina mutta kun noita kone-kyselyitä riittää "konepaketit"-osiossa.
 

Eksuu

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
15.04.2018
Viestejä
2 343
Tuntuu nuo focus mallit olevan suuressa suosiossa myös täällä foorumilla eli joitain (toivottottavasti) maanantaikappaleita löytyy. Miksei Prime sarjaa ole enempää käytössä? Onko hinta sitten liian korkea verrattuna kilpailijoihin? Itsellä Seasonic 750 prime gold ja olen ollut tyytyväinen. Tuskin enää mitään muuta tulen ostamaan tulevaisuudessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Vähän samanoloinen vika kuin Corsairin surullisessa GS sarjassa, joka rakutti ja tikitti kun tuuletin ei pyörinyt, mutta tuulettimen pyöriessä ei pitänyt ylimääräisiä ääniä.

Mulla on Seasonicilta vanhempi P-660-XP2, jonka kanssa ei ole koskaan ollut mitään jupinoita. Ääntäkään ei ole päästänyt kuluneen kolmen (tai neljän) vuoden aikana.

Onkohan Prime sarjassa vastaavaa, vai onko tuo nimen omaan tuota Focus sarjaa piinaava ominaisuus?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Onkohan Prime sarjassa vastaavaa, vai onko tuo nimen omaan tuota Focus sarjaa piinaava ominaisuus?
Luulis et tämä mun rutinatuuletin olis ollut vain yksittäinen tuontantolinjan läpi päässyt virhekappale. Vaikea tosin vahvistaa kun en ehjää päässyt testaamaan ja tähän korvaavaan hiljaiseen Corsairiin voi vain verrata tämän buildin kanssa.
 
Liittynyt
07.12.2016
Viestejä
271
Tuosta. Corsair on kun ei oiskaan
Itse en osannut tuota edes yhdistää virtalähteeseen, arvelin että kotelo resonoi kiintolevyn pyöriessä tms. Tuli vielä niin harvoin tuo ääni, ettei jaksanut vielä alkaa tutkimaan sen tarkemmin. Nyt kokeilin aktiivitilassa niin piti hetken samaa ääntä silläkin, kun sopivasti rasitus laski pelin jälkeen. No onneks on 10v takuu..
Sama poweri kuin aloittajalla.
 
Liittynyt
30.12.2018
Viestejä
249
Itse en osannut tuota edes yhdistää virtalähteeseen, arvelin että kotelo resonoi kiintolevyn pyöriessä tms. Tuli vielä niin harvoin tuo ääni, ettei jaksanut vielä alkaa tutkimaan sen tarkemmin. Nyt kokeilin aktiivitilassa niin piti hetken samaa ääntä silläkin, kun sopivasti rasitus laski pelin jälkeen. No onneks on 10v takuu..
Sama poweri kuin aloittajalla.
Omassa buildissa tuo Seasonic pyöri käytännössä jatkuvasti kuten tuossa mun rutinan demystifiointivideossa jos peli tai muu kuormittava sovellus oli päällä. Aktiivitilassa ei niin paha ollut, mutta ei voinut silti hyväksyä moista rutinaa. Jimm'sin vaihdokkina tarjoama Corsair RM750x:n on kun ei oliskaan, tuuletin ei pidä meteliä ja massatut komponentit eivät resonoi :tup:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
108
Oma rm750x v2 lopetti elämänsä ja uutta ei kikantista saanut tilalle, joten vaihtoehdoksi taitanee jäädä seasonicin prime ultra sarja jimmyltä kun focus on saanut vähän turhan paljon huonoa palautetta. :grumpy:

Jostain syystä myös Sanpin E-sports poweri Rog Thor 850w mallina kiinnoistaisi (seasonic prime sisuskalut), mutta se hinta :eek:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
857
Focus Plus Gold 650W (2017 malli) mulla ja sama ongelma oli. Mutta normi moodissa tuuletin ei ollut hiljaisimmista päästä. Korjasin vaihtamalla paremman tuulettimen alkuperäisen "Hong Hua FDB fan" tilalle.
 
Liittynyt
23.08.2018
Viestejä
624
Sama homma Seasonic Focus Plus Platinum 750W virtalähteellä. Pelatessa alkoi pitämään todella ärsyttävää ääntä hybrid modessa. Ihan kun tuuletinprofiili olisi arponut, milloin tuuletin on päällä. Ongelmaa ei ollut kun laittoi tuulettimen pyörimään jatkuvasti, mutta tämähän ei ole idea kun laite ostettu nimenomaan hiljaisuuden ja hybrid moden takia.

Laite palautukseen ja tilalle Seasonic PRIME Fanless 600W Titanium. Ei pidä tuuletin ääntä eikä pitäisi olla coil whineakaan.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 765
Jäsenet
70 409
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom