Seagate kovo raksuttaa ikävästi

Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
103
Tosiaan, kaverilta saamani 320gb siikakeitin pitää tällasta ääntä:
https://drive.google.com/open?id=0B-xUcexcISenYkdKblBnTGdaa1E
Taustalla on myös tuulettimen ääni, mutta se kovosta lähtevä ääni on toi joka kuulostaa raapimiselta.Kuinkas huolissaan tuosta pitäisi olla? Crystaldiskinfon mukaan levyn kunto on hyvä, mutta sehän ei toki kerro koko totuutta. Levyllä ei myöskään oo mitään tärkeää dataa, kakkos/harrastuskone on kyseessä. Kiinnostais vaan teidän näkemys siitä, että kuinka lähellä kuolemaa toi kovo voisi olla, jos semmosta arviota voi edes antaa?

Laitetaan nyt speksit joka tapauksessa:
Core2quad Q9300
Asus p5ql/epu
4x2gb ddr2 ram
320gb seagate 3,5 tuumanen kovo
500w antec neopower HE
Asus gtx 750
Windows 10 64bit
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Linkki ei toimi ainakaan mulla. Varmaan oot ehkä tarkistanut, mutta mulla ainakin firmware päivityksen jälkeen loppu nakutus ja rutina. Ei varmaan maksa mitään koittaa?
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
103
Outoa ettei linkki toimi, itselläni toimii myös incognito tilassa. En oo kyllä firmwarea kokeillut päivittää, sitä voisi kokeilla, kunhan etin jostain ohjeen siihen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
274
Seagaten sivuilta exe ja rullaamaan :)

Edit: Sanoin huonosti, linkki toimii, mutta play:ta kun painaa niin sitten crashaa.
 
Liittynyt
11.01.2017
Viestejä
103
Voisihan tuota koittaa, tosin nyt koneessa kiinni oleva Q9300 pikkuveljeni mukaan crashaili vakiokelloillakin silloin kun hän käytti sitä, ja ilmeisesti crashi firmware päivityksen aikana voi rikkoa kovon. Kokeilen ainakin jonkin aikaa, että toimiiko/saanko ton prossun toimimaan vakaasti ennen firmiksen päivitystä.

E: millanen ilmoitus tulee kun klikkaat linkkiä?
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
4 099
Levyn kunto crystalmarkissa on hyvä niin kauan kunnes on rikki. Tarkemmat tiedot kertoo enemmän.
 
Liittynyt
05.01.2017
Viestejä
923
Ton tiedoston saa ladattua, ei mullakaan selaimes toiminu. Kuulosti kevyesti samalta ku 90 luvun kovot. Itselläni on Seagaten 320GB kovo, jolla ajettu melkein 60k tuntia (löytyykö googlaamallakaan yhtä paljon), CDI näyttää hyvää ja kyllä sekin ääntä pitää, joskin ei tollasta raapimista. Hitaaltakin tuntuu. Noh, ainakin uusiin levyihin verrattuna.. Pystyykö smart-data edes kaikkia mekaanisia vikoja tunnistamaan?

En mä silti huolissaan olis (joskaan en mitään tärkeää tuolla pitäisi), vanhemmat Seagatet (varsinkin se surullisenkuuluisa 1,5TB malli) pitää kyllä tommosia ääniä, ihan ominaisuus.

TD;DR - mun 320GB Seagaten 60k mututuntumalla käyttäisin niin huoletta kuin tuossa tilanteessa voi käyttää.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
244 732
Viestejä
4 277 672
Jäsenet
71 522
Uusin jäsen
Simonopo

Hinta.fi

Ylös Bottom