• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

    • Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Seagate IronWolf Pro 18TB

Nyt olis teratavun hinta kohdillaan! Onkohan olemassa edukasta koteloa ett saisi tuon ulkoiseksi, ja plug n play-tyylillä suoraan reitittimen usbiin? Samaan tyyliin kuin jo ennestään kytkettynä oleva WD MyCloud.
Nim.merkillä "Ei tekniikan ihmelapsi" 😅
E: Esim tämä?
 
Viimeksi muokattu:
Pistin kuus tilaukseen vaikka tarkoitus oli odottaa että sais enemmän teroja samaan levymäärään mut tällä hinnalla kannattaa kokeilla, saas nähdä miten käy.
 
Nyt olis teratavun hinta kohdillaan! Onkohan olemassa edukasta koteloa ett saisi tuon ulkoiseksi, ja plug n play-tyylillä suoraan reitittimen usbiin? Samaan tyyliin kuin jo ennestään kytkettynä oleva WD MyCloud.
Nim.merkillä "Ei tekniikan ihmelapsi" 😅
E: Esim tämä?
Eiköhän se näin pitäisi toimia. Kannattaa varmaan tekaista ketju aiheesta. Ihan mielenkiintoinen ja kustannustehokas ratkaisu.
 
EIkös tämä ole ihan toistuvaa toimintaa Datatronicilla? Myyvät tavaraa halvalla, sitten tulee peruutus ja ilmoitus hintavirheestä.


 
Viimeksi muokattu:
EIkös tämä ole ihan toistuvaa toimintaa Datatronicilla? Myyvät tavaraa halvalla, sitten tulee peruutus ja ilmoitus hintavirheestä.

Olispa kyllä suht perseestä jos näitäkään ei lähetettäisi. Ei olisi todellakaan pelisääntöjen mukainen peruutus. Jos en olisi vasta ostanut 200€:lla 16 teraista kovoa niin olisi tarttunut tähän. Hinta oli ilman muuta edullinen, mutta ei missään nimessä sitä luokkaa, että kuluttajan pitäisi tulkita se hintavirheeksi.
 
Nyt tuli Datatronicilta sähköpostia, että peruvat tilauksen järjestelmässä olleen hintavirheen takia.
 
Screenshot_20241021_172532_Gmail.jpg
 
Sama pelihän jatkuu niin kauan kuin sen annetaan jatkua. Firma vetoaa itsekin kuluttajansuojalakiin, joten toivottavasti moni lähtee testaamaan viemällä tuota eteenpäin. Pidän päivänselvänä asiana, että kääntyvät kuluttajan puolelle tässä asiassa. Täytyy olla melkoisen ulapalla, että tuon voi tulkita joksikin ilmeiseksi virheeksi, jonka kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää. Tässä ei olla oikeasti lähelläkään tuon ehdon tarkoittamaa tilannetta.
 
Ottaen huomioon että @Datatronic on myös täällä foorumilla sponsorina, asia saattaisi kiinnostaa myös @Sampsa .

Ei tuo todellakaan ole niin ilmeinen hintavirhe että se olisi pitänyt huomata vaikka toki todella hyvä tarjous olikin.
 
Häh, tuohan nyt on ihan höpöä että se olis ilmeinen hintavirhe tuolla Exoksella. Itse ostin vajaa 1,5 vuotta sitten 16 Tt Exoksen uutena ilman alennuksia hintaan 279,99 e, ja nytkin Verkkokauppa.com myy samaa levyä n. 316 eurolla.

200 e kuulostaa minusta sopuhinnalta tuolle levylle, ja 100 e tai alle olisi itselleni ilmeinen hintavirhe.
 
Sama pelihän jatkuu niin kauan kuin sen annetaan jatkua. Firma vetoaa itsekin kuluttajansuojalakiin, joten toivottavasti moni lähtee testaamaan viemällä tuota eteenpäin. Pidän päivänselvänä asiana, että kääntyvät kuluttajan puolelle tässä asiassa. Täytyy olla melkoisen ulapalla, että tuon voi tulkita joksikin ilmeiseksi virheeksi, jonka kuluttajan olisi pitänyt ymmärtää. Tässä ei olla oikeasti lähelläkään tuon ehdon tarkoittamaa tilannetta.
Laittelin välittömästi pienen vastineen myynnin sähköpostiin. Minusta saa kyllä todella pitkäaikaisen kirjekaverin kun pissitään silmään väärin perustein ja luodaan ehdointahdoin sopimusrikkomus.
 
Jooh peruutus tuli tännekin Exoksesta. Hintahistorian mukaan samaa levyä on myyty viime vuonna 247 euron hintaan, joten ei tuo 70 euron ero tämän hintaluokan tuotteessa ole kyllä todellakaan mikään "selkeästi merkittävä hintavirhe" 4 vuotta vanhasta kovalevymallista. Pitää nyt katsoa jaksaako alkaa vääntämään asiasta, mutta erittäin ikävä fiilis kyllä jää tällaisesta toiminnasta.
 
"Tässä tapauksessa, hintaero on niin suuri, että se täyttää "ilmeisen virheen" kriteerit."

Proshop on myynyt levyä 381 € hintaan kesällä. Ja nyt 203 € hinta 47 % halvemmalla (vrt. Proshopin normaaliin hintaan) on ilmeinen hintavirhe kaksi vuotta vanhasta levystä? Vähän on matkaa vielä yli 80 % alennuksiin, missä vasta alkaa kuluttajariitalautakunnassa keskustelu, oliko hintavirhe ilmeinen vai ei.
 
Varmaan lipsahtanut sisäänostohinta myyntihinnaksi. Ei kyllä mitenkään mahdu "ilmeisen hintavirheen" määritelmään. Nyt vaaditaan vain vähän selkärankaa yritykseltä.
 
Selkeä hintavirhe olisi, jos pilkku olisi lipsahtanut väärään kohtaan. Tässä tapauksessa hintavirhe ei ole sillä tavalla merkittävä, että vaikkapa asiakas olisi voinut sen välittömästi ymmärtää vääräksi hinnaksi.
 
Jännä ettei täällä riitä ymmärrystä edes Datatronicille, joka tekee parhaansa tarjotakseen mahdollisimman alhaiset hinnat (ja esim. ilmainen kasaus iotechiläisille) ja hyvän palvelun alalla, jossa katteet ovat aivan marginaalisia. Sitten kun näille tapahtuu pieni kämmi hinnoissa, niin ollaan verenhimoisesti vaatimassa omia oikeuksiaan. Tuossa jos jokaisesta kovosta tulee vaikka 100e tappio, puhutaan äkkiä tuhansista euroista, jonka takaisin saaminen saattaa vaatia esimerkiksi 50-100 tuhatta euroa myyntiä (jos kate luokkaa 5-10%). Ja pitäisi myös maksaa työntekijöiden palkat yms.

Toki täällähän ihmiset eivät tee virheitä, joten onkin täysin oikein, että muiden tekemistä virheistä välittömästi kuuluu hyötyä. Kyllä itsekin on monesti tullut näitä tilailtua, mutta jos firma sanoo, että kyseessä oli hintavirhe, olen tyytynyt kohtalooni. Ja on mielestäni eri tapaus, jos virheen tekee Amazon tai vaikkapa Elisa (liikevoitto yli 100 miljoonaa vuodessa), versus Datatronic, jonka liikevaihto oli 9,8 miljoonaa ja liikevoitto niinkin järkyttävä kuin 71 tuhatta. Liikevoittoprosentti siis mahtavat 1,7%.

No kukin taaplaa tavallaan.
 
versus Datatronic, jonka liikevaihto oli 9,8 miljoonaa ja liikevoitto niinkin järkyttävä kuin 71 tuhatta. Liikevoittoprosentti siis mahtavat 1,7%.
Em. liikevaihto on siis vuoden 2023, edellisenä vuonna ollut 5,1 M€, kasvua siis yli 90 % vuodessa! Selvästi haettu kasvua katteen kustannuksella. Ei siis ole mitään erityistä syytä sääliä siitä että yhteisten pelisääntöjen noudattaminen voi virheen osuessa maksaa hieman ylimääräistä.

Jos yhdessä maassa verkkokauppaa harjoittavalle yritykselle voi antaa siimaa verrattuna Amazoniin, niin eikö samalla logiikalla voisi lopettaa Suomesta koko etämyynnin ja palata paikallisten kivijalkaliikkeiden aikaan? Näin olisi mahdollista saada tarvitsemansa heti ilman odotusta, mutta nyt suurimmassa osassa maata ei kannata etämyynnin takia.

En olisi ostanut kyseistä, huomasin vaan tarjouksen aiheuttaneen reilusti keskustelua :)
 
Alkaisin ainakin katella foorumille parempaa sponsoria. Sen verran tiheään tuo Datatronic kämmäilee ja aiheuttaa pettymyksiä että vaikuttaa jo maineeseen. Onnea kaikille käräjille lähteville minunkin puolesta.
 
Em. liikevaihto on siis vuoden 2023, edellisenä vuonna ollut 5,1 M€, kasvua siis yli 90 % vuodessa! Selvästi haettu kasvua katteen kustannuksella. Ei siis ole mitään erityistä syytä sääliä siitä että yhteisten pelisääntöjen noudattaminen voi virheen osuessa maksaa hieman ylimääräistä.

Jos yhdessä maassa verkkokauppaa harjoittavalle yritykselle voi antaa siimaa verrattuna Amazoniin, niin eikö samalla logiikalla voisi lopettaa Suomesta koko etämyynnin ja palata paikallisten kivijalkaliikkeiden aikaan? Näin olisi mahdollista saada tarvitsemansa heti ilman odotusta, mutta nyt suurimmassa osassa maata ei kannata etämyynnin takia.

En olisi ostanut kyseistä, huomasin vaan tarjouksen aiheuttaneen reilusti keskustelua :)
Mietin jaksanko edes vastata, kun puhut "liikevaihdon kasvusta katteen kustannuksella". Neljän edellisen vuoden (2020-2023) liikevoittoprosentit 2,9%, 1,1%, 3,2% ja 1,7%. Eli eiköhän tuo liikevaihdon ja liikevoiton suhde johdu vain siitä, että inflaatio on muuttanut tuotteiden hintoja, ja todennäköisesti samalla katteet pienentyneet.

Ja en minä mistään maista puhunut mitään, vaan pointtini oli se, että pienelle yritykselle 10 000 euron tappio on todella paljon suurempi kuin Elisan saatikka Amazonin kokoiselle yritykselle. Ja varsinkin, kun tuosta tulee Datatronicille kuluja, vaikka eivät niitä toimitakaan. Joutuvat vastailemaan sähköposteihin jne., joka ei todellakaan ole ilmaista. Jos olisi niin helppoa sormia napsauttamalla hoitaa ongelma, niin uskoisin heidän sen tehneen, tuskin haluavat lisätyötä peruuttelujen ja sähköpostien kanssa, jonka lisäksi mahdolliset tappiot.

Mielestäni sääli on väärä sana. Itse ainakin ihailen yrittäjiä, sillä työtunnit ovat monesti kaukana siitä 8h/päivästä, ja Suomi on muutenkin yrittäjän kannalta kaikkea muuta kuin ihannemaa. Yrittäjyyteen lähtemistä pitäisi kannustaa ja lisätä entisestään, jotta tänne saataisiin työpaikkoja, vaikka tämä nyt menikin jo hieman aiheen ohi.

Alkaisin ainakin katella foorumille parempaa sponsoria. Sen verran tiheään tuo Datatronic kämmäilee ja aiheuttaa pettymyksiä että vaikuttaa jo maineeseen. Onnea kaikille käräjille lähteville minunkin puolesta.
Minulla on hyvin eri käsitys maineesta. Järjestelmän automaation aiheuttamat virheet eivät ainakaan itsellä laske mainetta, jos niiden osuus tuotteista on luokkaa 0,0001 % tai vastaavaa. Datatronicilla varmaan kymmeniä tuhansia tuotteita ellei satoja tuhansia, ja virheitä ollut joku 5-10? Joo voisihan ne kaikki aina käsin käydä läpi ennen julkaisua, tai estää automaattiset hinnan haut tukkureilta jne. Tuossakin voi olla tilanne, että hinnat tulevat suoraan tukkureilta, ja tukkureilta joku on kämmännyt hinnan sinne. Mutta tukkurien ei ole pakko sillä hinnalla myydä, koska samat ehdot eivät päde kuin kuluttajan ja yrityksen välisissä kaupoissa.

Mutta tämä off topicista, huvittaa vain tämä ajatusmalli mikä monilla on, että virheitä ei saisi tehdä. Kai täällä osa on sitäkin mieltä, että jos pyöräilijä tulee suojatielle auton eteen vaikka on väistämisvelvollinen, niin on ihan oikeutettua ajaa yli, itsepähän ajoi eteen sääntöjenvastaisesti. Tai jos joskus unohtaisit piipata itsepalvelukassalla vaikkapa muovipussin tai yhden tuotteen, saisit siitä suoraan rikosrekisteriin merkinnän näpistyksestä ja sakot. Tai vahingossa veisit kassan ohi tuotteen, niin samat seuraamukset.

Automaattisesta tietojenkäsittelystä en mitään ymmärrä, mutta eikö tällaiset hintavirheet saisi estettyä siten, että ennen hintojen päivittämistä tekisi tarkistuksen, onko uusi hinta virheellinen? Jos hinta tippuu yli 30 % -> tarkistetaan hinta käsin. Mutta tämä onkin jo korkeampaa matematiikkaa, joten jätän arvuuttelun tähän.

Ihan totta, 9 M€ liikevaihto on aika nappikauppaa tällä alalla, joten voisi jokainen harkita kohdallaan, onko tämä nyt se oikea aika lähteä kamppailemaan KRIL:iin. Isot korporaatiot vähän asia erikseen. Niiden kanssa voi purnata periaatteesta. 😅
Ei ole itselle ominaisinta alaa, mutta ainakin jossain verkkokaupoissa rajapinnat tukkureilta verkkokaupan sivuille ovat hyvinkin yksioikoisia (eli kaikki tuotetiedot yms. tulevat samasta paikasta, eikä niitä pysty edes itse vaihtamaan, vaan vaatii käytännössä ilmoituksen tälle "palveluntarjoajalle", että vaihtaisivat tietoja), eikä niihin pysty tekemään käytännössä mitään modauksia. Toki voi olla, että lähivuosina tilanne on muuttunut parempaan, ja tuommoisen tsekkauksen saa tehtyä.

Toisaalta jos tukkureilta tulevat hinnat, niin eiväthän heitä kiinnosta mitkään lisätsekkausmahdollisuuksien lisäykset, koska ei heidän tarvitse myydä väärällä hinnalla välikäsiyritykselle, sillä kuluttajien oikeudet eivät päde yritysten välisiin kauppoihin. Ja tuollaisen kehittäminen voi äkkiä maksaa aika paljon, jos se on edes mahdollista.
 
Viimeksi muokattu:
Automaattisesta tietojenkäsittelystä en mitään ymmärrä, mutta eikö tällaiset hintavirheet saisi estettyä siten, että ennen hintojen päivittämistä tekisi tarkistuksen, onko uusi hinta virheellinen? Jos hinta tippuu yli 30 % -> tarkistetaan hinta käsin. Mutta tämä onkin jo korkeampaa matematiikkaa, joten jätän arvuuttelun tähän.

Ihan totta, 9 M€ liikevaihto on aika nappikauppaa tällä alalla, joten voisi jokainen harkita kohdallaan, onko tämä nyt se oikea aika lähteä kamppailemaan KRIL:iin. Isot korporaatiot vähän asia erikseen. Niiden kanssa voi purnata periaatteesta. 😅
 
Automaattisesta tietojenkäsittelystä en mitään ymmärrä, mutta eikö tällaiset hintavirheet saisi estettyä siten, että ennen hintojen päivittämistä tekisi tarkistuksen, onko uusi hinta virheellinen? Jos hinta tippuu yli 30 % -> tarkistetaan hinta käsin. Mutta tämä onkin jo korkeampaa matematiikkaa, joten jätän arvuuttelun tähän.
Täähän se helpoin tapa olisi, oon joskus muinoin nähny kyllä verkkokauppajärkän joka tuotteiden tuonnissa osaa hälyttää et jos hinta muuttuu liikaa; tietty jos tuota ei ole ja tuon kehittäminen on kallista niin voi olla et bisneksen kannalta on linjattu että enemmän automaatiota on parempi vaikka se aiheuttaa tälläisiä lisäkuluja.

Noh, ei siinä. Makuutetaan heidän tilillään toista tonnia rahaa. Sinällänsä en koe et että tuo olisi ollut mitenkään hintavirhe kun käytettynä levyjä liikkuu tuohon hintaluokkaan ihan hyvin, ja siitä ei ikinä tiedä olisiko sieltä tullutkin jokin recertified-levy kun näitä virheitä on kokoajan heillä verkkokaupassa.
 
Kuluttajalla nyt vaan "valitettavasti" on oikeuksia. Oli myyjäfirma kuinka sympaattinen tahansa. Pahin skenaario on, että "hintavirheitä" alettaisiin käyttää markkinoinnissa yleisemmin. Jos firma tällaiseen kaatuu, niin ehkä sellaisen yrityksen on parempikin pysyä pois markkinoilta.
 
Vähän sama kuin saisi RTX4080:n kuudella sataa, teoriassa on mahdollisuus tällaiseen tarjoukseen, mutta käytännössä menee varmaan virheen piikkiin tämän hintaluokan tuotteessa. Ne kympin parin arvoiset sisäänheittotuotteet 50%:n alella ei ole mikään yleinen ohjenuora. No, aina voi kinastella, jos harrastuksia kaipaa.

Kaupalle olisi varmaan järkevintä iskeä tilanneille selkeä lisäalennus oikean alehinnan päälle, ns. riita puoliksi, mutta näitä näkyy yllättävän harvoin.
 
Vähän sama kuin saisi RTX4080:n kuudella sataa, teoriassa on mahdollisuus tällaiseen tarjoukseen, mutta käytännössä menee varmaan virheen piikkiin tämän hintaluokan tuotteessa. Ne kympin parin arvoiset sisäänheittotuotteet 50%:n alella ei ole mikään yleinen ohjenuora. No, aina voi kinastella, jos harrastuksia kaipaa.

Kaupalle olisi varmaan järkevintä iskeä tilanneille selkeä lisäalennus oikean alehinnan päälle, ns. riita puoliksi, mutta näitä näkyy yllättävän harvoin.

Ei tuossa taida oikein olla voitettavaa kaupan puolelta jos yrittää tarjota hinnan alennusta kun puhutaan komponteista ja niiden katteista. Näissä tilanteissa yleensä iso osa tilauksista tehdään ainoastaan sen virhehinnoittelun takia, ei oikean tarpeen vuoksi. Jos tarjoat vaikka koko katteen verran alennusta (eli Datatronic tekisi tappiota per levy koska ilmaiset postikulut + käsittely), niin tuo arviolta muutaman kymmenen(?) euron alennus otettaisiin asiakkaiden puolelta lähinnä vittuiluna. Jos tarjoat ns. reilun alennuksen eli nykyiseen hintatasoon nähden vaikka joku 70-80 euroa, on se edelleen lähinnä vitsi koska ero virhehintaan on edelleen niin valtava. Tuohonkaan ei tarttuisi kukaan ja keskustelua käytäisiin edelleen kuinka kauppa yrittää vedättää asiakkaita naurettavan huonoilla vastatarjouksilla. Todennäköisesti vähemmällä kohulla ja mainehaitalla selviää kun peruu vaan suoraan kaikki tilaukset.

Jos olisi jonkun toisen alan tuotteista kyse ja katteissa olisi reilusti varaa niin vaihtoehtoja olisi varmaan muitakin kuin nykyiset eli perutaan kaikki tilaukset tai otetaan takkiin kunnolla ja käsitellään kaikki tilaukset sellaisenaan.
 
tehdashuolletun = viiden sijaan YHDEN vuoden takuun Seagate Exos X18 16 Tt SATAIII 256 Mt 3,5" Factory Recertified -kovalevyn pystyy noutamaan ainakin H:gin Verkkiksestä 209,99 hintaan

 
Viimeksi muokattu:
tehdashuolletun = viiden sijaan YHDEN vuoden takuun Seagate Exos X18 16 Tt SATAIII 256 Mt 3,5" Factory Recertified -kovalevyn pystyy noutamaan ainakin H:gin Verkkiksestä 209,99 hintaan


Tuo on ollut säännölisesti Amazon.de:ssa 200-210€. Perushinta tuosta.
 
Mutta tämä off topicista, huvittaa vain tämä ajatusmalli mikä monilla on, että virheitä ei saisi tehdä. Kai täällä osa on sitäkin mieltä, että jos pyöräilijä tulee suojatielle auton eteen vaikka on väistämisvelvollinen, niin on ihan oikeutettua ajaa yli, itsepähän ajoi eteen sääntöjenvastaisesti.
Liikenteessä ei ole yliajo-oikeutta, vaikka toinen osapuoli tekisi virheen.

Eiköhän tässä aika monella hierrä se, että yrittäjä nyt vetoaa oikeuteensa purkaa sopimus ilmeisen hintavirheen perusteella. Ongelma vaan on, että se virhe ei ole kuluttajasuojan mukaan ilmeinen. Semmoisesta väittämisestä asiakkaalle tulee aika herkästi silmäänpissitty olo, eikä sellaista toimintaa oikein jaksa ihailla.

Tässäkin tilanteessa rehellisyys olisi todennäköisesti tuonut paremman lopputuloksen: Hei, tilaamasi tuote Seagate Exos 14 Tt -kiintolevy on valitettavasti ollut meillä myynnissä hetken alihintaan järjestelmävirheen vuoksi. Tästä syystä joudumme perumaan tilauksesi. Jos et hyväksy peruutusta, ota yhteyttä xxx@yy.zz. Ja sinne tulleiden yhteydenottojen perusteella sitten yritetään ensiksi jotain kompromissiratkaisua, ja jos ei vieläkään mene asiakkaalle läpi, kunnioitetaan tehtyä sopimusta, niellään tappiot ja toimitetaan tilaukset niitä loppuun asti vaatineille. Eikä höpistä mitään ilmeisestä hintavirheestä.
 
En tilannut levyä, enkä tilaisi sitä vaikka saisi vieläkin "tarjoushinnalla". Syy: en tarvitse.

Mutta jos olisin ollut kiinnostunut tästä, niin sen verran pihalla olen taustaselvittämättä näitä, etten olisi arvannut tuota suorilta hintavirheeksi. Hinta ei tavallaan kuitenkaan ollut sillä tavalla asiasta vihkiytymättömälle poikkeuksellinen, että sen olisi voinut heti tietää virheeksi.

Näin ollen kaupan on jokseenkin hankala tässä kohtaa vedota ainakaan sen tason hintavirheeseen, jossa voisivat siihen vedoten vailla seurauksia tilaukset perua. Toki tällainen kampanja saattaa kuitenkin johtaa siihen, että saavat edes hieman rajattua tappioita kun kaikki eivät välttämättä lähde asiaa riitauttamaan.

Se on oman arvokeskustelun paikka, että missä määrin porukka nyt vaan hyväksikäyttää yrittäjää, kun inhimillinen virhe on tapahtunut. Harmillisesti tällaiset hintavirhetapaukset tänä päivänä lähtevät helposti leviämään kuin kulovalkea ja järjestelmässä saattaa olla tilauksia sisässä merkittävä määrä, ennen kuin virhe huomataan. Kun artikkeleita on myytävänä kerrallaan potentiaalisesti tuhansia nimikkeitä, tällaisia virheitä voi sattua.
 
Tilasin kuusi koska edellisiä levyjä on myös kuusi ja voisi vaihtaa yksi kerrallaan isompaan. Tarkistin käytettyjen, uusien ja kotimaan hintatason ja totesin että tämä on ihan OK tarjous, ei huikea.

Noh, eipä sitten. Terat alkaa kohta oleen loppu, ja jos levyn hinta on 400+ kpl e niin tilaan mielummi Saksasta 20-24 teran luokasta levyjä. Saksasta kuitenkin saa noita ~16 teran luokan levyjä ja kotimaasta recertified pariin hunttiin niin ei tuo nyt niin utopistinen hinta ole, voihan olla et tukkuri on saanut ison erän näitä edullisesti, ovat kuitenkin vanhentunutta tekniikkaa.
 
Kyllähän toi nyt ihan normaalin alennuksen tai loppuvarastoerän myynnin rajoissa on ainakin Exoksen kohdalla jos hinta oli 176€ ja viime vuonna samaa levyä on myyty halvimmillaan 247€ hintaan, eli eroa on vain 71 euroa. Itsellä on ainakin ollut muutakin tekemistä kuin seurata aktiivisesti jotain kovalevyjen hintojen kehitystä. NAS on kiinnostellut jo pidempään ja siihen käyttöön yritin nyt ostaa muutaman levyn mutta säästyipä rahat heräteostoksesta, hyvä etten ehtinyt ihan pistää Synologya tilaukseen.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
264 464
Viestejä
4 585 783
Jäsenet
75 436
Uusin jäsen
MuumiEU

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom