Sea of Thieves (PC, XBOX ONE)

Gobi

Make ATK Great Again
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 745
3b9907bf-92ef-46e4-9a02-ecbd453252cc.jpg


Sea of Thieves

Olen katsellut jo useamman pätkän Tubesta ja vaikuttaa kerrankin hyvältä merirosvouspeliltä.
Onko techiläiset ehtineet pelaamaan suljettua betaa?
 
Viimeksi muokattu:
Mitä olen itsekin seurannut: Soolopeliksi tämä on huono, joten vaatii vähintään yhden kaverin. Kaikki progressio on kosmeettista, ei mitään uusia taitoja tms. Arkkujen etsiminen näyttää aika puuduttavalta. Laivataistelu on kohtuu huonosti toimiva, kun laivat on tasoa kunnossa/uponnut. Tykit mastot, peräsin, purjeet eivät mene rikki. PvP on varmaan lähinnä noobien kiusaamista: pöllitään toisten arkut.

Grafiikka, purjehtiminen on ihan sinänsä pätevää.

Ehkä kaveriporukalla tuosta saa muutaman viikonlopun naurut, en povaa pitkää ikää.
 
Kaikki progressio on kosmeettista, ei mitään uusia taitoja tms.
Onhan tuolta tietääkseni kaiveltu että sieltä olisi tulossa niitä endgame bosseja, ja itsensä saa johonkin Legendary kerhoon (vaikeampia tehtäviä, parempia lootteja jne.).
Toisaalta, mistäpä noita varmaksi tietää kun ovat vain valistuneita arvailuja
 
Tämä julkaistaan tiistaina, pitää vaania tuomioita. Vaihteeksi kiinnostava teema ja crossplay olis mannaa kun kaverit pelaa Xboxilla ja itte mieluiten PC:llä.
 
Niin, jos ostan tämän PClle ja pelailen crossplay kavereiden kanssa joilla xboxit, tunnistaakohan savet jos vaihdankin välillä alustaa ja pelaan itsekin xbox x:llä olohuoneessa?

Jos hallituksen puheenjohtaja katsoo töllöä olkkarissa niin pysyttävä mancavessa :rofl:
 
Tunnistaa kyllä savet, vaikka välillä vaihtaa pc:ltä boxille. Tai näin ainakin forza 7:ssa
 
Peli kyllä kiinnostas mutta tuo 69e PC versiostakin on semmosta ryöstöä että taitaa jäädä ostamatta
 
Peli kyllä kiinnostas mutta tuo 69e PC versiostakin on semmosta ryöstöä että taitaa jäädä ostamatta
Normihinta on kieltämättä aika suolainen mutta nämä on näitä Microsoftin hienoja Play Anywhere hintoja kun sama koodi toimii niin XBOX/PC. Itse tilasin Amazon.comista jenkkiosoitteen kera. Hintaa jäi hieman reilu 50e. Varmaan myös Singaporen Microsoft Storen kautta kikkailu toimii.
 
Viimeksi muokattu:
Toimiiko tämä Gamepassin 14d trialilla sen 14 päivän ajan? 69€, tai edes 50€ on vähän suolainen kun en ole ihan täysin vakuuttunut, mutta ilmaiseen 14 päivän testiin tarttuisin kyllä kirkuen.
 
Toimiiko tämä Gamepassin 14d trialilla sen 14 päivän ajan? 69€, tai edes 50€ on vähän suolainen kun en ole ihan täysin vakuuttunut, mutta ilmaiseen 14 päivän testiin tarttuisin kyllä kirkuen.

Olettaisin että toimii. Olisi aika omituista jakaa tuota 14 päivän trialia ilman että sillä pystyisi pelata sen tarjoamia pelejä.

Itse taidan odotella viikon pari julkaisun jälkeen jotta mahdolliset tekniset ongelmat on korjattu ja sitten tuolla Game Pass trialilla kokeilen onko tästä seuraavaksi peliksi kaveriporukkaan.
 
Checking pirate roster..siihen se jumii,latailee viikon ja server plaplaa lost.
Pc versio. Muilla samaa? Yarrrrr,näitä ea ja 70€..
 
Viimeksi muokattu:
Riittääkö win10 versioon pelkkä game pass vai pitääkö olla live gold?
 
Betaa testailin ja potentiaalia ois, mutta sisältöä mielestäni puuttuu.

Tuntuu tällä hetkellä vähän liikaa "lasten peliltä" + kuten yllä todettua, tuo hinta on ihan posketon. 20€ voisin maksaa :D
 


Hyvä peli ensimmäisen neljän tunnin jälkeen. Tossa on mun piraattiuran alku tältä aamulta. En ollu juurikaan kattonu mitään ennakkoja pelistä, joten pelin alkutaival on ihan näppäinten opettelua ja mekaniikkojen selvittelyä. Loppua kohden sitten pääsee jo vauhtiin. Ja soolona koko touhu, aamulla yhdeksän aikaan ei ollu paljon pelikavereista pelkoa :D

Pari kohtaamista, ensimmäisen hävisin ja vihu upotti mut. Toka meni sekavammin&paremmin, ja upotin vihun törmäämällä :D

Tarkotus ois ihan kohtsillään jatkaa, ja kattoa saisko tähän aikaan päivästä jo peliseuraa. Mukavampaa porukalla!
 
Ei oikee servut toimi. Miten tää save juttu toimii kun jättää hommat kesken? Siat oli ainakin kadonnut kun lopetti pelin.

Pelin saa ilmaiseksi win10 kun lataa game passin xboksille ja 14päivän trialin ottaa. xboksilaiset ja pc voi pelata keskenään.
 
Todella hyvä peli. Nyt oli illalla serveriongelmia, meiltä kaatu serveri alta justiinsa kun oltiin ottamassa turpaan krakenilta.

Tässä on mun toka nelituntinen:

Pelataan io-tekin porukalla, 4 henkeä. Tehdään tehtäviä, upotetaan vihollisia. Etsitään aarteita saarilta. Joudutaan kuseen myrskyssä. Tuhotaan skeleton-fortti ja mad-loots. Loppupäässä kaatuu kesken kraken-taistelun, ja sitten tilttaa koko paska eikä päästä enää peliin takaisin.



Alussa on sellasta tyhjää arpomista parikymmentä minuuttia, sitten opetellaan Galleonin toimintaa ja ammutaan paljon huteja. Pikkuhiljaa meininki paranee, ja high-laitteina vaikka nämä:

1h27min Yhytetään vihollisen Galleon ja ammutaan se saaren rantaan, sitten ryövätään heidän raidinsa loppu ja tapetaan merirosvo-skeleton päälikkö
2h20min Otetaa ohi ajaessa osumaa fortista, ja sitten joudutaan myrskyyn
2h45min Skullfortin valtaus
3h35min Etsitään käärmesaarelta pullopostina löytyneiden karttojen perusteella arkkuja, ja törmätään outoihin merkkeihin jotka jää ratkaisematta
4h31min Kraken hyökkää, aloitetaan taistelu mutta peli kaatuu

Edellä mainittujen välissä käydään saarilla, etsitään aarteita, tehdään questeja, napataan kanoja ja sikoja häkkeihin, hätyytellään muita piraatteja ym.

Yksinpelinä iskee mun pelinystyröihin lujaa, moninpelinä kuin miljoona volttia. Ei oo ihan äsken ollu näin hauskaa minkään pelin parissa, ja sen tekee nimenomaan toi ydin-mekaniikka joka imee mukaansa. Laivaa on mukava 'ajaa'. Miekalla on kiva huitoa. Tykeillä ja aseilla on reteetä ampua. Meritaistelut on helvetin hienoja, maataisteluissa on menoa ja meininkiä.

Yksinpelinä 5/5, moninpelinä 11/5.
 
nää saaret tuntuu jotenkin tosi tyhjiltä. Pari skeletonia ja tynnyreitä lähinnä tullut vastaan. Pelaajia ei ole missään vaikka servut huutaa hoosiannaa? Vähän vielä semmonen mielikuva että kauheesti karkkia ilman sisältöä. Noh huomenna jatkuu
 
Eilisen parituntisen perusteella suuri pettymys. Saarilla ei ole juuri mitään, pvp tuntuu turhalta koska ei ole mitään voitettavaa/hävittävää kyydissä olleiden arkkujen/kallojen lisäksi(bounty systeemi olisi loistava lisäys), pelin sisäisellä rahalla ei saa ostettua mitään järkevää, tehtävät ainakin tässä vaiheessa toistavat todella pahasti itseään ja tuntuukin, että kaikki pelissä on nyt jo nähty.

Potentiaalia pelissä on reilusti ja toivottavasti rare tuo uutta sisältöä hyvään tahtiin. Tällä hetkellä fiilis, että tuli maksettua 40e ylihintaa.
 
Kyllä jos tästä olis 70€ maksanut niin pettymys olisi valtava, 3h takana ja "kaikki" nähty, uninstall...

Idea loistava, kaikki toimii, myrsky on oikeasti myrsky missä joutuu juoksemaan ruorin ja ruuman väliä ja voin kuvitella mitä se on yksin kun jo kahdestaan oli täysi työ pitää alus kurssissa ja pinnalla.

Sisältöä ei vain ole tarpeeksi.
 
Joo ihan hauskaa kavereiden kanssa, mutta tuskin tätä paria viikkoa pidempää jaksaa. Tehtävät alkavat toistamaan itseään ja yleinen progression puute, kaikki saavutukset yms ovat kosmeettisia.

Btw pro tip. Xbox passilla (toimii myös PC) saa pelin ilmaiseksi.
Kaksi ekaa viikkoa maksuton, sen jälkeen 10e/kk.

Kerkee hyvin testaamaan riittääkö mielenkiinto.
 
Eilen muutaman tunnin pelasin ja pettynyt olo jäi, vaikka koettiinkin useita todella hauskoja hetkiä.

Peli on graafisesti erittäin pätevän näköinen, pelattavuus on oikein hyvällä tasolla ja tekninen toimivuus servuongelmia lukuunottamatta myös kovaa luokkaa. Kaikin puolin tuntuu, että pelillä on loistava pohja ja sillä olisi erinomainen mahdollisuus nousta suureksi kulttipeliksi, jota jaksaa pelata vielä pitkään.

Mutta, sitten tulee se iso mutta. Missä on itse sisältö? Missä ovat tavoitteet? Missä on se pointti, joka saisi minut pysymään pelin parissa alkuhuuman jälkeen?

Pelissä voi tehdä tehtäviä, joita saa NPC-hahmoilta. Tehtävät itsessään ovat ainakin alkuvaiheessa varsin simppeleitä, mutta niitä on silti hauska tehdä, kun kaikki on uutta. Mutta kun uutuuden viehätys katoaa, niin hyvin nopeasti kysyy itseltään, että miksi minä näitä teen? Missä on se tavoite, jota haluan tavoitella ja minkä vuoksi haluan tehdä töitä. Tehtäviä tekemällä ja aarteita myymällä saa rahaa. Mutta mitä sillä rahalla tekee? No jotain kosmeettisia juttuja voi ostaa, eivätkä nekään vaikuta erityisen mielenkiintoisilta.

Kanssapelaajia vastaan voi taistella merellä ja maissa. Tämä toimii varsin saumattomasti ja hyvin, sekä on yleensä erittäin hauskaa. Yritetään upottaa vastustajan alusta ja samalla pitää oma paatti pinnalla, sekä mahdollisesti pyritään jalkautumaan vihollisen alukseen. Etukäteen et kuitenkaan voi tietää, että onko vastustajalla mitään aarteita, joista voisit itse hyötyä. Saattaa olla, että sinua ei käytännössä palkita mitenkään siitä, että saat tuhottua vastustajan aluksen kokonaan, vaikka se kokemuksena onkin varsin hieno. Alkuhuuman jälkeen homma vaan alkaa maistumaan puulta hyvin nopeasti, kun mitään syvällisempää ideaa tai tarkoitusta ei tunnu taisteluissakaan olevan.

Kun puhutaan tämän kaltaisesta pelistä, jossa vietetään aikaa omalla aluksella ja purjehditaan merellä yhteisvoimin, niin olisi varsin luonnollisen tuntuista ja hienoa, jos voisi hiljalleen tehdä töitä sen eteen, että saisi itselleen hienomman ja paremman aluksen - tai vaihtoehtoisesti voisi varustaa nykyistä alusta entistä paremmaksi. Vaan ei. Pelistä löytyy pari eri kokoista paattia, joiden valinta riippuu käytännössä siitä, kuinka monta pelaajaa on yhdessä pelaamassa. Alusta ei tarvitse millään tavalla ostaa tai ansaita, eikä sitä voi päivittää kuin kosmeettisesti. Kaiken lisäksi aluksen uppoutumisesta ei koidu usein mitään haittaa, jos ei satu menettämään isoa määrää aarteita sen mukana. Jos koko ryhmä ei kuole, niin takaisin peliin pääsee helposti ja kuolema ei tunnu juuri miltään, sekä sama koskee aluksen uppoamista. Uusi alus odottaa heti ja mitään ei sen eteen tarvitse tehdä. En oikein päässyt perille edes siitä, että miten aluksessa oleville aarteille käy, jos pelistä poistuu ja palaa sinne takaisin. Tai jos haluaakin palata peliin pienemmällä porukalla, jolloin haluaisi käyttää pienempää paattia. Ymmärtääkseni aluksen aarteet on helppo menettää ja alus periaatteessa uusiutuu, kun aloittaa uuden pelin.

Alus ei tunnu omalta oikein millään tavalla. Se tulee ja menee, näyttää aina pitkälti samalta ja sitä ei tarvitse ostaa itselleen.

Koko pelissä ei yksinkertaisesti tunnu olevan mitään pointtia. Peruspelaaminen on hauskaa alkuhuumassa, mutta kun se häviää, niin käteen ei jää oikein mitään. Haluaisin kovasti tätä peliä pelata, mutta minulle ei anneta oikein mitään syitä jatkaa pelaamista muutaman päivän jälkeen.

Aion vielä pelata jonkin aikaa ja katsoa, että onko minulta jäänyt jotain oleellista huomaamatta, mutta toistaiseksi tämä on todella suuri pettymys ja nykyisellään peli voi kuolla pois erittäin nopeasti. Ärsyttää, kun hyvä pohja heitetään hukkaan tällä tavoin.
 
Viimeksi muokattu:
Aika moni näyttää odottaneen että tässä olis jokin ei-kosmeettinen 'gear progression'. IMO se on ehkä tän pelin parhaita puolia, että geari-progressio on puhtaasti kosmeettista.

Pelihän tekee kaikkensa että se olisi ultra-kasuaali; kuka tahansa voi PC:llä ja Xboxilla hypätä peliin ja olla parissa minuutissa mähisemässä veteraanien kanssa *saman tasoisella gearilla*. Jos pelissä ois MMO-tyylistä geari-progressiota, jossa kasvatellaan leveliä ja hankitaan tehokkaampi pyssyjä, niin se rajaisi vääjäämättä vasta-alkajat pois pelaamasta kokeneiden pelaajien seurasta koska kokeneemmat pelaajat on paljon paremmin varustettuja (lue: noobilla ei ole mahdollisuuksia taistelussa) sekä osaavat pelin mekaniikat ulkoa. Rare selvästi ei halua tätä, vaan pitää pelin siltäpuolin ultra-kasuaalina, jolloin pelaajien 'taidot' aluksen, purjeiden, kanuunoiden ym. käsittelyssä ratkasee paljon taistelun lopputulemia.

Sama tietty kuolemisen ja aluksen hukkaamisen kanssa. Tämäkin mielestäni hyvä.

Laivaahan voi tehdä oman-näköiseksi sijoittamalla bountyt laivan kosmeettisiin helyihin. Sillon se ei tuntune enää "random laivalta", vaan juurikin siltä sun laivalta jossa "kultanen leijona keulakoriste" muistuttaa siitä että sen saadaksesi tappelit parit fortit ja väijytyksen läpi. Sama hahmon vaatteista, aseista, soittimista jne. Aika paljon tuntui olevan jo noita kosmetiikka-upgreideja saatavilla, ja itse katselin että eilisen 8h pelaamisen jälkeen oli hahmolla 14k rahaa, ja jotain 120k maksais purjeet mitkä haluaisin :D Eli siinä mielessä pelattavaa/grindattavaa on ihan helvetisti jäljellä!

Se mikä mua vähän eilisen jälkeen jäi harmittamaan oli että odotin kartan/pelimaailman olevan isompi, ja saarten olevan monipuolisempia. Skelefortissa mikä klaarattiin nähtiin vissiin viittä? eri skeleä + bossi, joten niitä lienee ihan ok. Mutta jotain muita mobeja ois kiva nähä.

Questeja edelleen tehnyt niin vähän ettei oikein ole mikään päässy toistamaan itseään. Enemmän haahuiltiin vaan pitkin mappia :D Tänään pitäis katella mitä ne legendary piraatit tarjoaa!
 
Aika moni näyttää odottaneen että tässä olis jokin ei-kosmeettinen 'gear progression'. IMO se on ehkä tän pelin parhaita puolia, että geari-progressio on puhtaasti kosmeettista.

Pelihän tekee kaikkensa että se olisi ultra-kasuaali; kuka tahansa voi PC:llä ja Xboxilla hypätä peliin ja olla parissa minuutissa mähisemässä veteraanien kanssa *saman tasoisella gearilla*. Jos pelissä ois MMO-tyylistä geari-progressiota, jossa kasvatellaan leveliä ja hankitaan tehokkaampi pyssyjä, niin se rajaisi vääjäämättä vasta-alkajat pois pelaamasta kokeneiden pelaajien seurasta koska kokeneemmat pelaajat on paljon paremmin varustettuja (lue: noobilla ei ole mahdollisuuksia taistelussa) sekä osaavat pelin mekaniikat ulkoa. Rare selvästi ei halua tätä, vaan pitää pelin siltäpuolin ultra-kasuaalina, jolloin pelaajien 'taidot' aluksen, purjeiden, kanuunoiden ym. käsittelyssä ratkasee paljon taistelun lopputulemia.

Sama tietty kuolemisen ja aluksen hukkaamisen kanssa. Tämäkin mielestäni hyvä.

Laivaahan voi tehdä oman-näköiseksi sijoittamalla bountyt laivan kosmeettisiin helyihin. Sillon se ei tuntune enää "random laivalta", vaan juurikin siltä sun laivalta jossa "kultanen leijona keulakoriste" muistuttaa siitä että sen saadaksesi tappelit parit fortit ja väijytyksen läpi. Sama hahmon vaatteista, aseista, soittimista jne. Aika paljon tuntui olevan jo noita kosmetiikka-upgreideja saatavilla, ja itse katselin että eilisen 8h pelaamisen jälkeen oli hahmolla 14k rahaa, ja jotain 120k maksais purjeet mitkä haluaisin :D Eli siinä mielessä pelattavaa/grindattavaa on ihan helvetisti jäljellä!

Se mikä mua vähän eilisen jälkeen jäi harmittamaan oli että odotin kartan/pelimaailman olevan isompi, ja saarten olevan monipuolisempia. Skelefortissa mikä klaarattiin nähtiin vissiin viittä? eri skeleä + bossi, joten niitä lienee ihan ok. Mutta jotain muita mobeja ois kiva nähä.

Questeja edelleen tehnyt niin vähän ettei oikein ole mikään päässy toistamaan itseään. Enemmän haahuiltiin vaan pitkin mappia :D Tänään pitäis katella mitä ne legendary piraatit tarjoaa!
Mielestäni on yksinkertaisesti huono idea pyrkiä balanssiin sitä kautta, että pelissä ei voi saavuttaa mitään. Kaikkien muuttujien poistaminen yhtälöstä on todella laiska ja tylsä tapa balansoida peli. Balanssia voidaan hakea esimerkiksi siten, että uusia aluksia tai aseita voi saavuttaa pelaamalla, mutta ne eivät automaattisesti ole merkittävästi aiempaa parempia, vaan lähinnä erilaisia. Useinhan peleissä voi saavuttaa jotain uutta, joka voi taitavissa käsissä olla aiempaa parempi ideaalitilanteessa, mutta vaatien samalla pelaajalta paljon taitoa. Lisäksi pelaajia voidaan istuttaa progression mukaisesti samoihin instansseihin, joka estää isojen tasoerojen syntymistä.

Nyt tuntuu, että koko peli on tehty kasuaalisuuden ja balanssin ehdoilla, mutta samalla siitä on unohdettu kaikki tavoitteet ja pitkän tähtäimen pelaaminen. Saavutettava ja sisältö yksinkertaisesti loppuu pahasti kesken, vaikka haluaisikin jatkaa pelaamista paljon pidempään.

Enkä näe sitä minään ratkaisuna, että tietyt kosmeettiset tavarat tai muutokset maksavat niin paljon, että niitä varten on grindattava paljon. Jos se 50 tunnin grindaus johtaa vain siihen, että jokin asia näyttää hieman erilaiselta, mutta mikään pelillisesti ei muutu, niin eipä se kovin palkitsevaa ole.

Lisäksi jos peliä kerran toteutetaan näin vahvasti balanssin ehdoilla, niin pelaajien välisestä taistelusta tulisi tehdä huomattavasti palkitsevampaa. Nyt voi todella herkästi käydä niin, että saat upotettua vastustajan aluksen, mutta et saa siitä mitään muuta kuin hyvän mielen hetkeksi. Tuo voitto ei välttämättä tuo sinulle rahaa tai mitään muutakaan konkreettista tai missään näkyvää. Voit tuhota sata alusta ja sitä ei näe mistään, eli on hyvin vaikea tai jopa mahdoton tietää, että olet jotain sellaista onnistunut saavuttamaan.

Tämä peli ei yksinkertaisesti palkitse pelaajia riittävän hyvin, jotta se houkuttelisi pelaamaan ja tekemään asioita. Pelkkä timanttinen gameplay riittää alussa vielä, mutta kun mistään ei kunnolla palkita, niin alkuhuuma unohtuu nopeasti - ja sen myötä koko peli jää pölyttymään.
 
Aika moni näyttää odottaneen että tässä olis jokin ei-kosmeettinen 'gear progression'. IMO se on ehkä tän pelin parhaita puolia, että geari-progressio on puhtaasti kosmeettista.

Mitäpä sellanen TF2 tyylinen suuntaus. Uusia aseita saa pelaamalla, mutta ne ei varsinaisesti ole parempia vaan erilaisia variaatoita.

Esimerkkinä vaikka vakio haulikko;
- Joku variaatio voisi esim ampua kovemmalla vahingolla, mutta kantaman puolesta pitäisi mennä ihan iholle kiinni.
- Tai vaikkapa joku joka ampuu kaksi laakia, mutta kestää 3 kertaa kauemmin ladata.

Niin sanotusti kaikilla pärjää, mutta variaatiot parantavat ja samalla huonotavat ominaisuuksia.
Näin pelityyliä voisi vaihdella ja olisi edes jotain muuta kerättävää kuin röpelöskinit.
 
Eilen muutaman tunnin pelasin ja pettynyt olo jäi, vaikka koettiinkin useita todella hauskoja hetkiä.

Peli on graafisesti erittäin pätevän näköinen, pelattavuus on oikein hyvällä tasolla ja tekninen toimivuus servuongelmia lukuunottamatta myös kovaa luokkaa. Kaikin puolin tuntuu, että pelillä on loistava pohja ja sillä olisi erinomainen mahdollisuus nousta suureksi kulttipeliksi, jota jaksaa pelata vielä pitkään.

Mutta, sitten tulee se iso mutta. Missä on itse sisältö? Missä ovat tavoitteet? Missä on se pointti, joka saisi minut pysymään pelin parissa alkuhuuman jälkeen?

Pelissä voi tehdä tehtäviä, joita saa NPC-hahmoilta. Tehtävät itsessään ovat ainakin alkuvaiheessa varsin simppeleitä, mutta niitä on silti hauska tehdä, kun kaikki on uutta. Mutta kun uutuuden viehätys katoaa, niin hyvin nopeasti kysyy itseltään, että miksi minä näitä teen? Missä on se tavoite, jota haluan tavoitella ja minkä vuoksi haluan tehdä töitä. Tehtäviä tekemällä ja aarteita myymällä saa rahaa. Mutta mitä sillä rahalla tekee? No jotain kosmeettisia juttuja voi ostaa, eivätkä nekään vaikuta erityisen mielenkiintoisilta.

Kanssapelaajia vastaan voi taistella merellä ja maissa. Tämä toimii varsin saumattomasti ja hyvin, sekä on yleensä erittäin hauskaa. Yritetään upottaa vastustajan alusta ja samalla pitää oma paatti pinnalla, sekä mahdollisesti pyritään jalkautumaan vihollisen alukseen. Etukäteen et kuitenkaan voi tietää, että onko vastustajalla mitään aarteita, joista voisit itse hyötyä. Saattaa olla, että sinua ei käytännössä palkita mitenkään siitä, että saat tuhottua vastustajan aluksen kokonaan, vaikka se kokemuksena onkin varsin hieno. Alkuhuuman jälkeen homma vaan alkaa maistumaan puulta hyvin nopeasti, kun mitään syvällisempää ideaa tai tarkoitusta ei tunnu taisteluissakaan olevan.

Kun puhutaan tämän kaltaisesta pelistä, jossa vietetään aikaa omalla aluksella ja purjehditaan merellä yhteisvoimin, niin olisi varsin luonnollisen tuntuista ja hienoa, jos voisi hiljalleen tehdä töitä sen eteen, että saisi itselleen hienomman ja paremman aluksen - tai vaihtoehtoisesti voisi varustaa nykyistä alusta entistä paremmaksi. Vaan ei. Pelistä löytyy pari eri kokoista paattia, joiden valinta riippuu käytännössä siitä, kuinka monta pelaajaa on yhdessä pelaamassa. Alusta ei tarvitse millään tavalla ostaa tai ansaita, eikä sitä voi päivittää kuin kosmeettisesti. Kaiken lisäksi aluksen uppoutumisesta ei koidu usein mitään haittaa, jos ei satu menettämään isoa määrää aarteita sen mukana. Jos koko ryhmä ei kuole, niin takaisin peliin pääsee helposti ja kuolema ei tunnu juuri miltään, sekä sama koskee aluksen uppoamista. Uusi alus odottaa heti ja mitään ei sen eteen tarvitse tehdä. En oikein päässyt perille edes siitä, että miten aluksessa oleville aarteille käy, jos pelistä poistuu ja palaa sinne takaisin. Tai jos haluaakin palata peliin pienemmällä porukalla, jolloin haluaisi käyttää pienempää paattia. Ymmärtääkseni aluksen aarteet on helppo menettää ja alus periaatteessa uusiutuu, kun aloittaa uuden pelin.

Alus ei tunnu omalta oikein millään tavalla. Se tulee ja menee, näyttää aina pitkälti samalta ja sitä ei tarvitse ostaa itselleen.

Koko pelissä ei yksinkertaisesti tunnu olevan mitään pointtia. Peruspelaaminen on hauskaa alkuhuumassa, mutta kun se häviää, niin käteen ei jää oikein mitään. Haluaisin kovasti tätä peliä pelata, mutta minulle ei anneta oikein mitään syitä jatkaa pelaamista muutaman päivän jälkeen.

Aion vielä pelata jonkin aikaa ja katsoa, että onko minulta jäänyt jotain oleellista huomaamatta, mutta toistaiseksi tämä on todella suuri pettymys ja nykyisellään peli voi kuolla pois erittäin nopeasti. Ärsyttää, kun hyvä pohja heitetään hukkaan tällä tavoin.
En nyt vielä ole kirvestä kaivoon heittämässä mutta onhan pelissä omat ongelmansa.

Pohjimmiltaanhan pelin idea on puhtaasti PvP:ssä. Kaikki PvE elementit käytännössä pyrkivät luomaan kannustimia PvP-taisteluille. PvE:n tuomat "tavoitteet" ovat siinä että saat rankkia, josta seuraa vaikeampia/pidempiä tehtäviä, joista seuraa enemmän rahaa jolla voi ostaa kosmetiikkaa, jolla puolestaan voi osoittaa PvP:ssä että on kokenut pelaaja. Tehtäviä on toki kolmea eri tyyppiä (ilmeisesti lisääkin on tulossa) plus pullot jotka tuovat hieman vaihtelua grindaamiseen ja lisäksi on sitten skeleton fort raidit ja saa nähdä mitä grindaamalla saatava "Pirate Legend" status käytännössä peliin tuo. Ilmeisesti ainakin vaikeampia tehtäviä ja joku salamesta jonne eivät pääse kuin "Pirate Legend" statuksen omaavat. Tässä ei ole sinänsä mielestäni mitään vikaa kunhan vaan PvP toimisi kunnolla, josta päästäänkin sen ongelmiin....

PvP:llä on muutamia ongelmia joista osa on pysyviä, osa olisi pienillä muutoksilla fiksattavissa ja osa ehkä vähän helpottaa jatkossa ilman muutoksiakin
1) Laivoja on kohtuullisen vähän per sessio. Toki tämä on vaikeasti balansoitava koska kukaan ei halua olla jatkuvasti taistelussa tai yrittää saada Skeleton Forttia kymmenen laivan keskeltä. SoT:ssa ei ilmeisesti ole mitään suoraa maksimipelaajamäärää per servu vaan queue -järjestelmä pyrkii huomioimaan laivojen sijainteja eri servuilla ja spawnaamaan sen mukaan sopivalle servulle. Periaatteessa hyvä idea mutta vaatisi mielestäni kyllä hieman balansointia siihen suuntaan että laivoja on enemmän.
2) Respawn mekaniikka, jossa voit aina respawnata takaisin laivalle tai upotettu laiva spawnaa lähelle uppoamiskohtaa. Käytännössä tämä aiheuttaa sen ettet oikeasti voita taisteluita ellei vastustaja luovuta. Tähän tarvittaisiin pienehkö muutos, jossa esim. sen jälkeen kun koko miehistö on samaan aikaan kuollut niin respwaneja ei enää olisi tai kun laiva on upotettu niin se spawnaisi vaikka kauimmaiseen kolkkaan kartalla suhteessa uppoamispaikkaan. Nyt miehistön on liian helppo palata nopeasti samaan taistelutilanteeseen riippumatta siitä ovatko he kuolleet tai onko laiva upotettu.
3) Ongelmia nyt alkuvaiheessa korostaa servuongelmat ja toisaalta se että alkuvaiheen tehtävät ovat kovin lyhyitä jolloin on epätodennäköistä että merillä seilaava laiva sisältää useamman arkun. Saa nähdä helpottaako tämä jatkossa kun useammalla pelaajalla on vaikeampia tehtäviä joissa kerätään viideltä saarelta parikymmentä arkkua. Toisaalta tätäkin voisi ehkä jotenkin helpottaa eli olisi jonkinlainen indikattoori onko laivassa jotain arvokasta. Kallothan parhaimmillaan hohkaavat ruumasta mutta esim. joku automatisoitu piraattilippu salossa voisi olla yksi ratkaisu.

Mitäpä sellanen TF2 tyylinen suuntaus. Uusia aseita saa pelaamalla, mutta ne ei varsinaisesti ole parempia vaan erilaisia variaatoita.
Noh en tiedä kuinka monessa pelissä tämäkin ollaan oikeasti saatu toimimaan. Lopputulos tuppaa yleensä olemaan aina se että joko eroja ei ole (eli pelkkää kosmetiikkaa) tai valikoimasta 1-n kpl ovat niitä "OP pyssyjä" joista saa aidosti jotain etua ja joita kaikki sitten käyttää jos vaan saavat unlockatua.
 
No-niin!

Se olis Luumu Piratesin toinen seilauspäivä takana, ja koko striimi on nauhoitettuna tässä:



Alku menee häslätessä. Löytyi semmonen 'kökkö' ominaisuus että peliä ei voi käynnistää kolmen pelaajan galleonissa ja kutsua sitten myöhemmin tuleva neljäs pelaaja mukaan. Ei vaan pääse. Jouduttiin alottamaan tämän takia 'uudestaan'.
Ja sitten jos kolmella aloittaa, niin siihen neljänneksi tulee joku randomi; huoh. Eli tästä striimistä ekat 35min meni pelkkään sähläämiseen :)

  • 35min kohdalla lähdetään matkaan, ja heti kohdataan pienempi alus jota ruetaan jahtaamaan. Valitettavasti ei olla vielä mestari-piraatteja, joten seuraa pitkä ja erittäin kurvikas taistelurupeama. Saamme hyviä osumia ja ajamme vihollista takaa n. tunnin välillä ampuen, kunnes luovutetaan ja lähdetään jatkamaan seikkailua.
  • 1h:27min luovutetaan taistelu, ja heti perään joudutaan myrskyyn. Myrskyn aikan ovela vihollinen hyökkää kimppuun, tilanne selvitetään ja matka jahtuu kohti questi-saarta. Matkalla huomataan että vihollinen seuraa yhä
  • 1h41min Saavutaan questisaarelle ja tapetaan meitä seuranneet viholliset
  • 1h57min kohdilla Kraken yhyttää meidät, mutta onnistumme tällä kertaa häätämään merten pedon matkoihinsa. Sen jälkeen random seikkailua, saaria, hylkyjä
  • 2h38min kohdassa havaitaan Kallo, eli skeleton fortti. SINNE!
  • 2h 48min Skeleton fortin taistelu alkaa. 2h53min meidän kimppuun hyökkää slooppi ja perään toinenkin, puolustetaan laivaa ja upotetaan molemmat tunkeutujat vuorollaan, tämän jälkeen klaarataan fortti ja poistutaan paikalta laiva täynnä Bootya!
  • Loput pari tuntia seikkaillaan, käydään kaivamassa aarteita, ei löydetä muita pelaajia :)

Asetin itselleni tavoitteen että pitäisi saada kustomoitua laiva; tarvitaan 210k kultaa. Harmillisesti kahden päivän seikkailun jälkeen on vasta n. 30k kasassa, joten lisää rosvoilua luvassa!
 
Tuli tätä itekin testailtua jokunen tunti ja aika helvetin tyhjä olo jäi, Ei tässä ollut oikein mitään mikä saisi käynnistämään pelin uudelleen sen jälkeen kun sen ekan kerran sammuttaa.
 
Aika samoilla linjoilla edellisten kanssa. Ei todellakaan 70e arvoinen, mutta kannattaa kokeilla 14pv ilmaisella xbox game pass kokeilulla. Kyllä harmittaisi, jos tästä 70e oisin maksanut.
Grafiikka on hienoa, sääefektit ja vesi upeita ja peli pyörii hyvin.
Sisältöä pelissä ei ole kuin ehkä pariksi illaksi ellei laske eriväristen purjeiden grindaamista sisällöksi. Questit ovat joko luurankojen tappoa saarella tai aarteen kaivamista saarelta ja tätä sitten toistaen.
Peli on kyllä hyvä sandbox, mutta ilman kontenttia. Ehkäpä puolenvuoden päästä tilanne on toinen.
 
Mitä nyt youtubesta katsonut pelivideoita tästä niin täytyy todeta, että Microsoft-storen hinta, 69,99€ ei todellakaan ole sopiva hinta näin sisällöttömälle pelille. Sopivampi hinta pelistä olisi 20€-30€. Ei todellakaan hitto 70€.

Silloin betan aikaan sanoivat että se vastaisi noin 10% peli sisällöstä, mutta mitä itse olen nähnyt pelistä videoita, niin tuntuu että todellinen luku olisi 70%-80%.

Tuo Kraken-bossi taistelukin näyttää aika säälittävän tylsältä.

Mukavahan se tässä on huudella vaikka en ole peliä pelannut muuten kuin silloin betassa. :D
 
Tuo Kraken-bossi taistelukin näyttää aika säälittävän tylsältä.

Se oli kyllä antikliimaksi. Lonkeroita tuli vedestä jotka vähän heilu siinä ja paikoitellen imasi kavereita veteen.
Niitä sit suhailtiin pistooleilla ja tykeillä kunnes ne häviää. Sit jatketaan ihan ku mitään ei olis tapahtunu.
 
Eipä tässä oikeestaan ole mitään mullistavaa mitä betassa ei olisi jo nähnyt. Peli itsessään on oikein hyvin tehty ja pelimekaanikat on hyvät. Ainoastaan kontentti puuttuu.

Järjetön tuo 70e hintalappu. Otetaan vertailun vuoksi vermintide 2 jonka hinta oli 28e julkaisussa.
 
Hitusen köyhältähän tuo sisältö vaikuttaa noiden striimien perusteella. Vähän harmi,kun muuten peli vaikutti teknisesti aika toimivalta ja kyllähän tuo graafinen puolikin oli kunnossa.

Näköjään tuommoinen solidi 60/100 peli. Pitääpä kokeilla kun saa steamista kolmella eurolla.
Ei taida ilmaantua stiimin aleihin kovin nopeesti. :vihellys:
 
Ei taida ilmaantua edes steamiin?
 
MS peli ja xbox exclusive (toimii myös xbox-pc:lle), ei tule steamiin ellei valve ostaa microsoftilta xbox-juttuja.
 
Olipa hyvä ettei tullut lähdettyä mihinkään hype junaan ja sitten @Kapteeni_kuolio tyylisesti täällä olisi pakko yrittää kehua, kun on niin ihq hyvä.

On monia tapoja tehdä peleistä tasapainoisia ja kiinnostavia. Aloittaa voisi hyvin aloittelijoiden servereillä ja pienellä laivalla, sitten rakentaa kohti isompaa ja parempaa. Olisi mitä tavoitella. Ihan hyvin peli voisi karsia pelaajia eri laivojen/taitotasojen välillä. Keinoja on todella monia, nyt haiskahtaa että tässä on haluttu ottaa helpot massit pois kuleksimasta ja tiedtty itsekkin että on vaan rahkeet/rahat/ideat/taidot lopput. Saas nähdä, että tuleeko tästä ikinä pelattavaa ja jos tulee niin montako vuotta se vielä tulee viemään.

Todella suuri sääli, koska tälle todella oli kysyntää.
 
ja sitten @Kapteeni_kuolio tyylisesti täällä olisi pakko yrittää kehua
Lainaan tähän viestiä toiselta alueelta ja boldaan oleellisen:

Oudolta kyllä kuulostaa, ihan kuin porukka olisi vittuuntunut siitä että jotkut nauttivat tästä pelistä. Perinteinen "kokeilematta paskaa" meininki taas. Itse olen nyt 30h pelannut kaveriporukassa ja on ollut törkeän kivaa, vaikka lopettaisin nyt seinään niin minusta peli on maksanut jo itsensä takaisin. Se on tietysti jokaisen oma asia mitä pitää ns. sopivana tuntihintana pelistä, minusta pari euroa tunti on jo aivan riittävä. Eipä se sen hankalampaa ole, jos et tykkää niin älä osta, kukaan ei ole pakottamassa.
Yksin jos pelaa, niin en kyllä ehkä hankkisi.

Kyllä meillä on ollut ihan rehellisesti helvetin hauskaa tämän parissa.

Ei tämä toki hintansa arvoinen ole tässä kunnossa, mutta ei myöskään kaduta yhtään.
 
Sanotaanko nyt näin, että vituttaa se, minkä tasoisiin peleihin jotkut ovat tyytyväisiä. Kun standardit laskevat, niin kaikki kärsivät.

Tällä pelillä on erinomainen pohja, jonka päälle saisi rakennettua pitkäikäisen ja huikean pelin, mutta tavoitteiden ja sisällön puute, sekä uskomattoman kömpelöt toteutukset esimerkiksi pelin aloittamiseen ja partyn kokoamiseen liittyen pilaavat kokonaisuuden lähes totaalisesti.

Itse ainakin ärsyynnyn kaikkein eniten juuri siitä, että hyvän pohjan omaavaan peliin ei tehdä kunnollista sisältöä ja heitetään näin se pohjatyö hukkaan. Tästä pelistä voi edelleen tiettyyn rajaan asti nauttia, mutta mahdollisuuksia olisi ollut tuhat kertaa parempaankin.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
258 785
Viestejä
4 496 523
Jäsenet
74 292
Uusin jäsen
GeGGoZ

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom