Satisfactory (PC)

Joo, hirveetä spagettia on kaikki viritelmät koska on niin laiska.Oikeasti pitäisi kyllä paljon enemmän hyödyntää noita blueprinttejä niin rakentaminen ja tarvittaessa uudelleenrakentaminen ei olisi niin vaivalloista.
 
Tuli nyt reilu 10h viikonloppuna pelattua ja yllättävän hyvin puri taas. Tietenkään se suunnitelma että tekis nätin ja toimivan tehtaan jo alusta, niin toiminut. Taas on aikamoista spagettia vedetty sinne sun tänne. :D
Itellä on peliä takana +200h ja en osaa vieläkään tehdä kuten joissakin videoissa näkyy miten porukka panostanu ja nähny vaivaa niihin "tuotantolaitoksiin". Ehkä vois yrittää jossain kohtaa kunhan malttaa käyttää aikaa siihen suunnitteluun eikä siihen että miten saa liukuhihnan menemään paikasta A paikkaan B. Itsellä meinaa olla sellanen ongelma joka kerta että teen aina niin ahtaasti että sinne väliin ei sitten mahdukaan enää mitään vaikka pitäisi pari constructoria saada, tästä kun pääsisi eroon jossain kohtaa nii vois olla jo tyytyväinen :smoke:
 
Ei mulla riitä aivot tekemään sellasia hienoja rakennelmia edes 700h jälkeen. Oon alottanu uuden pelin varmaa sen 10 kertaa tässä vuosien mittaan ja joka kerta se "nyt teen todella hienon ja siistin tehtaan"-ajatus johtaa tähän:

:dead:

image.png
 
Mulla on nyt kaiken kaikkiaan joku 130h pelattu Epicin mukaan normia ja experimentalia yhteensä ja spoilerissa kuva miltä näyttää yleensä aina jo lähössä. Ei tota paljon järkevästi voi laajentaa, niin täytyy nyt saada vähän tieriä auki ja sitten yrittää tehä muualle vähän parempia mestoja, tai sitten vaan lanata toi alotus spagetti. :D
Screenshot20240916-18484700000.png
 
Yritetään viellä kerrä. eli oon lisämäs eka kerta kuvia tähän. Eli nuo on vanhasta savesta, noin 900 tuntia. Ytinvoimala, kierättää Uranium wasten ja upotta plutonium rodeina, joten ei ihan tapissa. Turbofuel voimala on viellä lisaksi, karvan alle 600K MW yhteensä. Sitten Alumiinitehäs, johon kaikki Bauxaite kartalta tulee. Myös Caterium Refinery johon tule ymäri kartta kaikki Caterium. Ja sitten Dune Desertis on Iron torni. Ihan vaan perus iron tarpeita.
Screenshot20240407-10292400000.png
Screenshot20240320-21252600000.png
Screenshot20240316-15315700000.png
Screenshot20240316-15321200000.png
Screenshot20240227-10510800000.png
Screenshot20240227-10494300000.png
Screenshot20240228-23503300000.png
Screenshot20240402-16020400000.png
 
Nyt kun alkuun jälkeen alkaa hiemän suunittella pysyviä laitoksia, nii huomaa miten paljon kaipaa modeja, esm Daisy Chain Everything, helpotta sähkön jakelua, voi vetää piuhan laittesta toiseen ja joka kontaktilla on 10 piuhapaikka. Sekä Infinite spline, voi vetää vaikka kilometrin pituisia konveiereita ja putkia. Seka tietenkin SMART, helpotta vaan yleisesti rakentelua
 
Yli 800h takana suljetusta alphasta asti. Aina aloittanut uuden pelin merkittävien päivitysten yhteydessä, joten en ole ydinvoimaan vielä päässy.

Mun ensimmäinen 1.0 Hard drive tulee olemaan pitkään listalla.
unknown_2024.09.13-23.24_1.png
 
Yli 800h takana suljetusta alphasta asti. Aina aloittanut uuden pelin merkittävien päivitysten yhteydessä, joten en ole ydinvoimaan vielä päässy.

Mun ensimmäinen 1.0 Hard drive tulee olemaan pitkään listalla.
unknown_2024.09.13-23.24_1.png
Jaa tuo, sama oli mullakin joku 4 tai 5, otin toisen sen kummemmin miettimättä, myöhemmin tajusin että jotkut alternativet on parempia kuin toiset.
Olen ite siinä vaiheessa että öljyä tarvii, lähin öljyesiintymä 3km päässä, just siellä mitä en ole lainkaan tutkinut ja joka paikassa tulee räjähtäviä öttiäisiä, sellasia jotka chargee ja putoo kukkulalta yms, pärjää jotenkuten, mutta saa olla jo varuillaan.

Tehtaat on sikinsokin vaikka kuin yrittää "optimoida" niin siansolttua tulee. Hauskaa on rakennella jo vaikka aika pää pyörällä saa jo miettiä.
Samoin opeteltavaa riittää, sain kuitenkin coal power plantit pystyyn ja sähköä riittää toistaiseksi.
Aika hyvä on rakennella sähkölinjaa sitä mukaa kun tutkii sitä tarvii kaikkialla.

Työtä myös riittää kun alkuperäiset minerit päivittäisi, tai vaihtoehtoisesti poistaa ja siirtää impure esiintymästä parempaan.

Sainpas riflen tutkittua, helpottaa kummasti explooraus :) öljyä tulee ja pitää miettiä mihin öljyn jatkojalostamot, toistaiseksi ajattelin tehdä pari satelliittifactorya ja kattoo miten yhdistelee. Dimensional storage on aika huikea apu myös.
Aikaa vie paljon kun aloin tekemään foundationeja muutamaan paikkaan, pari vanhaa coal power plantia saa mennä, tarvii coalit teräksen tekoon.

E: ilmeisesti ei ole haittaa tai myöhemmin kadu, jos tuon foundationin vetää "tyhjän" päälle, eli sinne minne normaalisti jos putoaa, kuolee?
no pitääs kattoa jostain wiki/reddit. Siellä kun on parhaiten tasaista tilaa.
 
Viimeksi muokattu:
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
 
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
Ne rodit pitää ”raahata” siihen ruutuun ja sitten painaa nappia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vee
Koitin mielestäni sitäkin, pitääpä kokeilla uudestaan jos se ei sattunu kohille. Kiitoss
 
Joku bugi? En saa hubia päivitettyä , eli sitä ensimmäistä missä pitää ola 10 rodia.. ne löytyy mutta ne ei aktivoidu siihen että voisi painaa päivitänappia?
Tai pitää vasen CTRL pohjassa ja samalla klikka sitä mitä haluat siirtä. Se sitten otta juuri sen määrä mitä hubi tai elevatori kaipaa, tai vaihtoehtoisesti siirtä repusta kaiken vaikka varaston, tai mitää mahtuu sinne.
 
Shift + klikkaus ajaa saman asian kuin tuplaklikkaaminen/raahaaminen

Semmoisenkin huomasin jos juoksee eikä jaksa kokoajan pitää shiftiä alhaalla niin voi avata vaikka rakennus valikon Q näppäimellä ja päästää shiftistä irti. Kun rakennus valikon sulkee niin hahmo juoksee vieläkin.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla
 
Tommosta löyty kun satisfactoryn redditiä selaili, aika must reddit/wiki tässä pelissä:

Ja Hold shfit to run löytyy optioneista, eli pois niin juoksee koko ajan kun kerran klikkaa shifitä, muutakin paljon sellaista mikä ei tule mieleen
Nämä on kyllä todella hyviä ja tarpeellisia vinkkejä niin uusille kuin vanhoillekin pelaajille. Vaikka olen pelannut tätä peliä vuodesta 2020 asti niin silti olen vasta nyt oppinut paljon pelaamista helpottavia asioita. Esimerkiksi hiiren keskipainikkeen käyttäminen rakentamisessa on nopeuttanut sitä huomattavasti, kun voi vaan osoittaa esinettä/rakennusta mitä haluaa tehdä lisää ja klikata hiiren keskipainiketta. Myös se on mennyt aiemmilla pelikerroilla ohi, että ruudun alareunassa olevaa 1-10 pikavalikkoa voi vaihtaa alt+hiiren rulla komennolla ja sinne saa yhteensä 10 eri pikavalikkoa tehtyä valmiiksi. Kyllähän tuo helpottaa kun voi eri rakennushommiin tehdä omat pikavalintansa valmiiksi.

Aiemmilla pelikerroilla on tullut pelattua maksimissaan siihen asti että on saanut avattua ydinvoimalaan liittyvät asiat ja sitten on aina suurten päivitysten jälkeen aloittanut taas alusta. Nyt olisi mukava sitten kerrankin pelata peli "loppuun" asti.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla
Sain avattua rocket fuelin ja se on periaatteessa parempi, nopea, mutta lyhyempi lentoaika. Tosin nyt on noin 15 rocket fuel power plantia joten energiaa tulee jo yli 2x tarpeen, mutta kaippa jossain vaiheessa tulee ydinvoimalat jonnekkin. Enemmänkin vois noita tehdä, mutta pitäs tutkia karttaa vaihteeksi. Redditistä löyty idea tuolle hypertube cannonille, myös blueprint, mutta en oo niitä vielä käyttäny, pitäs sekin opetella nyt.

Pari dronepistettä kokeilin ja aika näppärä liikutella tavaraa, mutta vähän hankalahko asettaa, junat on avattuna ollu jo hetken ja mietin missä vaihessa alkais rakentaan ja korvaan noita conveyor beltejä. Tuo truck station tuntuu vähän turhalta, sitäkin kokeilin, mutta helpompi oli vaan vetää belt rakentajaan ja drone on parempi.

Nyt on tilanteessa että uraania pitäisi etsiä ja alkaa mainaan. oliko tää nyt Phase 4, tuntuu helpohkolta, mutta nuo factoryt on työläitä laitella, joten tehnyt storageen eri osia ja varastoinut ja jossain vaiheessa vaan siirtää rakentavaan laitteeseen storageen vaikkka ja jos löytyy sopiva sauma niin pistää koko tuotantoketjun.

Explorationia pitäs tehä, tarvii hd driveja ettiä alt recipeihin ja mercer spherejä ja power slugeja ihan hitosti, onkohan joku 10-15 hdd löytyny.
Katoin pelin karttaa ja ei varmaan kuin alle 10% kartoitettu.

Pelin starter factory jo purettu ja toisessakin on vaan hiilivoimalat jäänee ja pari iron/copper veiniä + steel varmuudeksi tuottaan perustavaraa, jota aina tarvii.

En oo tehny mitään hienoja viritelmiä, kuin vasta nyt, ihan vaan äkkiä conveyor belt, assembler tai muuta ja thats it, tavaraa tulee ainakin varastoon ja osa tonne virtuaalidepotiin. Pari kertaa on peli kaatunut odottamatta.
E: Phase 4 korjaus
 
Viimeksi muokattu:
Itse tykkkään konveiereist. Juna on seurava, riipu vähen kuin pitkä. Noin 8 vaunun junalla saa aika hyvin tavara tulemaan. Dronet on itselle vaan melko high tier kaman varten. Nuo ku otta aikaa vähen kyytin kerralla. Mutta, tällä kerta aatelin kokona jättää kaikki ajoneuvot pois ja pelkät beltit laitta. Vanha save oli myös. Loppua kohen oli koko maailma belttiä niin täynnä, että en juuri käyttänyt juna ja drone platformit purkasin kokonaan. Viime savest on modeilla tehtyt blueprintit mitkä toimii vallan hyvin, vaikka modid eivät viellä toimi. On eri kokosia konveiori kokonaisuuksia. Pienin on 2 ja isoin on 2x16. Kaikki 780 konveierit. Ja tehty bleprint + modilla, eli ovat noin 3 tai 4 kertää noin pitkiä ku default antaa vetää.
 
Katselin twitchistä satisfactory striimejä ja huomasin että jotkut käyttää hypertubeja tykkinä ja lentää alueelta toiselle sen sijaan että matkustais siellä putkessa. Pitihän tuota alkaa itsekin testaileen ja on aika metka tapa mennä alueelta toiselle. Tarpeeksi kun noita ketjuttaa niin lennättää itsensä kartalta ulos. Positiivisena puolena saa myös hyvin kartoitettua karttaa kun lentää kartan laidalta toiselle.

1727297883692.png


Kuva lainattu täältä mistä löytyy myös ohjeet tuon tekemiseen:
 
Katselin twitchistä satisfactory striimejä ja huomasin että jotkut käyttää hypertubeja tykkinä ja lentää alueelta toiselle sen sijaan että matkustais siellä putkessa. Pitihän tuota alkaa itsekin testaileen ja on aika metka tapa mennä alueelta toiselle. Tarpeeksi kun noita ketjuttaa niin lennättää itsensä kartalta ulos. Positiivisena puolena saa myös hyvin kartoitettua karttaa kun lentää kartan laidalta toiselle.
Tästä näin, reddit linkki, video ja joku blueprint sivusto, en oo vielä tehny tota, eka kertaa newbiena tein jonkun, mutta en tiennyt että pitää jättää tyhjää ja pistää uus hypertube entrance lisäämään vauhtia...
vittu miks en saa tuota video kokonaiseksi, no olkoon.
 
Viimeksi muokattu:
Tästä näin, reddit linkki, video ja joku blueprint sivusto, en oo vielä tehny tota, eka kertaa newbiena tein jonkun, mutta en tiennyt että pitää jättää tyhjää ja pistää uus hypertube entrance lisäämään vauhtia...
vittu miks en saa tuota video kokonaiseksi, no olkoon.
Juu se oli tärkeää että jättää tyhjää väliin. Noita pystyy rakentamaan tiiviimmin, mutta se vauhti oikeastaan vaan heikkenee silloin.
 
Tutkimusmatkailuun oli itselle tosi hyvä tietoo se, että Packaged Liquid Biofuel on omasta mielestä paras polttoaine rakettireppuun. Sillä on pisin lentoaikaa, ei pääsee noin nopea eikä noin äkkiä noin korkealle kun turbofuelilla, mutta kun kerää etanoita, lennon kesto on itselle etusijalla

Tämä ei enää 1.0 myötä pidä paikkansa, vaan ionized fuel taitaa olla jokseenkin kaikilla tavoin parempi. Rocket fuelissa on suurempi nousunopeus, mutta muuten se on huonompi. Toki ennen endgamea biofuel on kyllä hyvä.
 
En oo hypertubea kokeillu koskaan, jotenkin tykkään enemmän samoilla ristiin rastiin mappia ja ettiä power slugeja.
Eilen kävin sellasella 6 tunnin jamboreella, 56 sinistä, 47 keltasta ja 66 purple slugia tuliaisina, joskohan noilla hetken pärjäis.
 
Jaahas, taitaa olla aika laittaa tämä kolmannelle kierrokselle. Toinen peli aavikolla hyytyi siihen kun olisi pitänyt alkaa värkkään ydinvoimaa ja droneja, junat olin saanut liikkeelle. Pelitunteja näköjään kertynyt 130h, mutta edellisestä on jo melkoinen tovi. Onko mitään mitä kannattaa huomioida nyt uutta peliä aloittaessa?
 
En oo hypertubea kokeillu koskaan, jotenkin tykkään enemmän samoilla ristiin rastiin mappia ja ettiä power slugeja.
Eilen kävin sellasella 6 tunnin jamboreella, 56 sinistä, 47 keltasta ja 66 purple slugia tuliaisina, joskohan noilla hetken pärjäis.
Ja toki prossesoid nuo Constructoris mihin on myos somersloop laitettu....Itse olen laiska, 2 kerta olen kerännyt kaikki Hard Drived ja varmaan suureman osan slugeista. En enää jaksaa....joten Laitoin 120HD ja pari konteinerilistä shardeja SCMI kautta....petos? Ehka, mutta who cares...
 
Avasin mun keskeneräisen voimalaitoksen käyttöön. 600 kuutiota öljyä minuutissa pitää 80 generaattoria lämpimänä, toivottavasti. Dokumentoittin videolle käynnistyksen.

Mites teillä on ohjaushuoneet? Itse ainakin johdotuksia tykkään miettiä/suunnitella. Tällä hetkellä toteutan kytkimien kanssa semmosta filosofiaa et A-liitimet on keskuksen sisäpuoli/ydin ja B-liittimet ulkopuoli. Eli kaikki kytkimet on keskuksessa A-puolelta yhdessä kiinni ja B-puolille on laitteet/voimanlähteet erikseen eri kytkimiin kiinni.
 
Jaahas, taitaa olla aika laittaa tämä kolmannelle kierrokselle. Toinen peli aavikolla hyytyi siihen kun olisi pitänyt alkaa värkkään ydinvoimaa ja droneja, junat olin saanut liikkeelle. Pelitunteja näköjään kertynyt 130h, mutta edellisestä on jo melkoinen tovi. Onko mitään mitä kannattaa huomioida nyt uutta peliä aloittaessa?
Kun saat isot sähkötornit auki niin kannattaa niitä vedellä samalla kun samoaa karttaa. ei toki aina, mutta aina tulee vastaan hd drop shuttle ja siihen tarvii sähköt ja toki zipline yms. Mitään hienoja viritelmiä joita redditissä joku tehny ala 720h ei tarvi tehä, vaan kunhan se assembler/tehdas toimii vaikka on sikinsokin se riittää, niin ite teen, varastoon voi laittaa kans end tuotteita ja siirtää ne vaiks manuaalisti toisaalle, ei tarvi yhteen paikkaan tunkea 1500 eri constructionia että saat turbo motoria tehtyä
 
Tuli tuossa pelattua kaverin kanssa pelin "juoniosuus" läpi ja täytyy sanoa, että loppu oli kyllä aika karvas pettymys, vaikkei juoni nyt pelissä mitenkään pääosassa ollutkaan. Odotin silti edes hieman enemmän.

Noin muutenkin jäi vähän ristiriitaiset fiilikset pelistä. Peruspelattavuus oli huippuluokkaa, peli näyttää todella hyvältä ja pyörii erittäin hyvin ja tehtaiden rakentelu on kaikkineen ihan hauskaa, suorastaan tyydyttävää. Toisaalta taas tutkimusmatkailu oli ihan alun jälkeen jokseenkin turhaa ja kaikki oli muutenkin vähän liian helppoa ja kasuaalia. Odotin koko ajan missä vaiheessa pitäisi alkaa Oikeasti Optimoimaan tehtaitaan ym. jotta saisi asioita järjellisessä ajassa tehtyä, mutta eipä sitä hetkeä oikein ikinä tullut. Viimeisen vaiheen avaruushissisetinkin sai aika nopeasti täyteen, vaikka oli vaan yksi värkki per osa tuottamassa ja biomassavaiheen jälkeen sähkön riittävyyskään ei oikein ollut enää ikinä ongelma. Edes tilankäyttöä ei tarvinnut oikeasti mitenkään optimoida, kun voit vaan rakentaa loputtomasti ylöspäin ilmaan ja clipata läpi jne. Olisin kaivannut edes vähän lisää syvyyttä ja haastetta. Hajoavia osia ja muita katastrofeja, monimutkaisempaa virranhallintaa, edes jonkinlaista survivalia, kiukkusempia vihuja jne. Noh, kyllä tuon parissa silti sen sata tuntia viihtyi, mutta nyt kun tuon on kerran pelannut "läpi" ja en esim. jotenkin visuaalisesti tyylikkäiden tehtaiden värkkäämisestä saa oikein mitään irti, niin eipä tuon pariin varmaan tule palattua, ellei jossain vaiheessa ala löytyä oikeasti peliä kiinnostavammaksi tekeviä modeja. Eipä ole vieläkään

Tässä vielä pari kuvaa endgame tehtaasta ennen kuin laitettiin servu kiinni:
Yleiskuvaa "päätehtaasta"
1727384296324.jpeg

Lähikuvaa päätehtaan spagettihelvetistä:
1727384534574.jpeg

Ydinvoimala, joka loppupelissä tuotti käytännössä kaiken tarvitun sähkön. Oikealla polttoaineen tuotanto, vasemmalla jätteenkäsittely:
1727384461933.jpeg

"Avaruushissitehdas", joka keskittyi lähinnä avaruushissiin menevän rojun tuotantoon:
1727384689521.jpeg
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas löydettyä blueprinttejä netistä ja pitihän se muutamat latailla. Perjantaina oli myös historiallinen hetki, aloin tekemään tuotantoa foundationien päälle. Ehkä mulla on toivoa saada tehtyä semi siistejäkin tuotanto linjastoja.. :D
Screenshot20240928-09532000000.png
 
Tulipas löydettyä blueprinttejä netistä ja pitihän se muutamat latailla. Perjantaina oli myös historiallinen hetki, aloin tekemään tuotantoa foundationien päälle. Ehkä mulla on toivoa saada tehtyä semi siistejäkin tuotanto linjastoja.. :D
Screenshot20240928-09532000000.png
Ootko sä pelannut tier 7:lle asti ilman perustusten käyttöä? Se on kyllä aika kova saavutus. :D
 
Ootko sä pelannut tier 7:lle asti ilman perustusten käyttöä? Se on kyllä aika kova saavutus. :D
Juu, tossa kohti tais olla jo suurin osa seiskan jutuistakin unlockattu. Mä en vaan jostain syystä oo ikinä noista perustuksista välittäny ja se on aina kostautunu jossain kohti, kun on niin hirveetä spagettia ettei millään pysy kärryillä että mitä tulee ja menee minnekin :D Mut ehkä se nyt tästä sitten lähtee..
 
Noi perustukset aka foundationit on paras kaveri kun lähtee tutkii uusia mestoja. Mieluusti ku ottaa sementtiä ja rautalevyjä kumpaakin sen tuhannen matkaa nii pääsee useimmiten himaan asti vaikka pelkästää foundationin päällä kävellen ja ite laitan aina heti alussa rakentaa sementtiä konttiin niin sieltä kiva käydä nappaamas nii alussa ei jää niistä kiinni missään kohtaa ku alkaa rakentaa korkeuksiin tehdasta.
 
Tä on älyttömän koukuttava. Yrittin vaiheks pelaa jotain muuta, tai kattoa jotain elokuva/sarja, kun hetken päästä huomaan laskeskelevan päässäni. 780:62,75x112 vaikka. Tai, että, viisainta varmaan olis vetää konveieri tuolta tuonne, nii, ei tartte tehä asia X että saavuttis asian Y.
 
Tämä ei enää 1.0 myötä pidä paikkansa, vaan ionized fuel taitaa olla jokseenkin kaikilla tavoin parempi. Rocket fuelissa on suurempi nousunopeus, mutta muuten se on huonompi. Toki ennen endgamea biofuel on kyllä hyvä.
Juu, piti se vihdoin aukaista. Ja totta, onhan tä parempi ku biofuel, lentoaikaa ei ehkä oo yhtä pitkää mutta nopeus on suurempi ja lentoaika ei oo kovin paljo lyhyempi, että kyllä se biofueli voitta.
 
ionized fuel sain just auki, vielä parempi, samantasoinen kuin rocket fuel, mutta tuntuu palavan pitempään, piti silmät ristissä vielä ruuvata tuotantolaitos sille, sain vielä alt respan auki jolla sen saa helpommin.

Phase 5 mennään, mutta alkaa olla sellaista sotkua laitokset, että pitäs siivota ja tehdä uusiksi, karttaa vaan tutkinu niin aikaa menny. biofuel on aika sink kamaa jo. no periaatteessa vehicleihin voi säästellä, mutta aika vähän käytän niitä.

Vedän käytännössä koko ajan myös isoja sähkötolppia jet packin avulla niin voi miettiä parempaa basen paikkaa, mutta tuntuu että vois tehdä eri asioita eri paikoissa, ja junaraiteet vieläkin testaamatta, hypertube cannon blueprintin kopsasin, sen minkä aiemmin postasin, ja ihan ok, mutta vois ampua pitemmällekkin, ehkä pitää tehdä oma plani sille.
 
ionized fuel sain just auki, vielä parempi, samantasoinen kuin rocket fuel, mutta tuntuu palavan pitempään, piti silmät ristissä vielä ruuvata tuotantolaitos sille, sain vielä alt respan auki jolla sen saa helpommin.

Phase 5 mennään, mutta alkaa olla sellaista sotkua laitokset, että pitäs siivota ja tehdä uusiksi, karttaa vaan tutkinu niin aikaa menny. biofuel on aika sink kamaa jo. no periaatteessa vehicleihin voi säästellä, mutta aika vähän käytän niitä.

Vedän käytännössä koko ajan myös isoja sähkötolppia jet packin avulla niin voi miettiä parempaa basen paikkaa, mutta tuntuu että vois tehdä eri asioita eri paikoissa, ja junaraiteet vieläkin testaamatta, hypertube cannon blueprintin kopsasin, sen minkä aiemmin postasin, ja ihan ok, mutta vois ampua pitemmällekkin, ehkä pitää tehdä oma plani sille.
Junaraitet myös siirtä sähköä. että jos laitat voimalaitoksessa sähköt asemalle, niin saat virta joka puolella kartta kuhan vaan aseman laitat pystyyn
 
Junaraitet myös siirtä sähköä. että jos laitat voimalaitoksessa sähköt asemalle, niin saat virta joka puolella kartta kuhan vaan aseman laitat pystyyn
Mä tein fiksuna blueprintin junaraiteille missä kulki valaistu tie vieressä ja vedin sillä länsirannalta itärannalle kartan halki. Sitten junalla sitä testatessa huomasin ettei ne blueprinteillä tehdyt raiteet olleet yhdistyneet eli ensimmäisen 40m jälkeen tökkäsi. Vähän ehkä otti päähän mutta piti sitten manuaalisesti korjata koko rata että sai toimimaan. En tiedä oliko vika siinä omassa blueprintissä vai eikö sillä oikeasti saa tehtyä yhtenäistä rataa. Haluaisin hyödyntää blueprinttejä myös muidenkin teiden tekemisessä, joissa olisi valmiina muutama kuljetin eri tuotteille, mutta jos nekään ei yhdisty kunnolla toisiinsa niin huono homma.

Tä on älyttömän koukuttava. Yrittin vaiheks pelaa jotain muuta, tai kattoa jotain elokuva/sarja, kun hetken päästä huomaan laskeskelevan päässäni. 780:62,75x112 vaikka. Tai, että, viisainta varmaan olis vetää konveieri tuolta tuonne, nii, ei tartte tehä asia X että saavuttis asian Y.
Mä oon kans huomannut suunnittelevani seuraavaa tehdasprojektia tai parannuksia nykyiseen kesken työpäivän, kaupassa käynnin tai unessani, että kyllä tää aika koukuttava peli on. :lol: Nyt oon ajatellut alkaa pitämään jotain tehtävälistaa et ois selvempää aina palata peliin kun tietää mitä tekee seuraavaksi. On ollut vähän ongelmana sitä että pelissä poukkoilee asiasta ja projektista toiseen niin että on vaan iso läjä keskeneräisiä ja huonosti toteutettuja tehtaita.
 
Haluaisin hyödyntää blueprinttejä myös muidenkin teiden tekemisessä, joissa olisi valmiina muutama kuljetin eri tuotteille, mutta jos nekään ei yhdisty kunnolla toisiinsa niin huono homma.
Konveierit eivät yhdisty, parin linjan vetoon ei oikein oo mitään järkee blueprinti tehä, mutta kun vetää jo usampia tai useampia kymmeniä kerrala, nii helpompi on ne yhdistä kun jokainen erikseen vetää. Itse käyttään vaan konveiereitä, melkein kaikkeen. Onneks on jo vanhasta maailmasta jonkun verran juurikin konveieri bluprintejä tehty Blueprint plus modilla, joten ovat paljo piteempia mitä vakio designerilla voi tehä ja noin tuplasti piteempia mitä voi manuaalisesti vetää. on 3 sta nauhasta 16aan. Myös paljo piteempia on mutta noita on hankala asettaa.
 
Tein pari omaa blueprintiä, mm sellasen batterypackin, mutta huomasin, että ei sitä ois kannattanu tehdä 2 kerrosta, vie liikaa matskuja vaan identtisen 1 kerros planin ja lisää kerroksia sitä mukaa, no kuitenkin oisko puolet kartan geyser node käytössä ja hyvä olla reservivoimaa.

Mutta kuitenkin yhä suurin osa tuotetaan sähköstä rocket fuel power planteilla, ne on suht helppo tehdä.

Mietin mitä seuraavaksi, tutkinko kartan loppuun, aloitan nuclear power planttien pystytyksen, vai korjaanko nuo vanhat factoryt paremmiksi.
Dimensional depot tutkittuna sitä viimeistä stack sizeä lukuunottamatta, muuten melkein koko research sektori tehtynä.
Vois tehdä esim smelter + construction combo yms, tai tolla bp mk3 plannerilla joitain öljyjuttuja nyt kun on tullut mukavasti alt recipejä ja karttakin yli puolet tutkittu.

ja pistin sen "yeehenge" hubertube cannonin kartan keskelle korkealle, niin pääsikin pitemmälle, ihan kartan reunaan kätevästi, en oo varma kuin korkealle pystyy rakentaan, joten jonkun verran puiden yms korkeammalle.
Siellä blueprint sivustolla on muitakin valmiita bp, en oo kuitenkaan käyttäny muita.
 
Viimeksi muokattu:
Konveierit eivät yhdisty, parin linjan vetoon ei oikein oo mitään järkee blueprinti tehä, mutta kun vetää jo usampia tai useampia kymmeniä kerrala, nii helpompi on ne yhdistä kun jokainen erikseen vetää. Itse käyttään vaan konveiereitä, melkein kaikkeen. Onneks on jo vanhasta maailmasta jonkun verran juurikin konveieri bluprintejä tehty Blueprint plus modilla, joten ovat paljo piteempia mitä vakio designerilla voi tehä ja noin tuplasti piteempia mitä voi manuaalisesti vetää. on 3 sta nauhasta 16aan. Myös paljo piteempia on mutta noita on hankala asettaa.
Eli jos niitä blueprinttejä tekee niin pitää sitten junaratojen ja konveiereiden väliin jättää rako että voi manuaalisesti ne vetää yhteeen. Onhan se tosiaan sitä nopeampi mitä useampi konveieri siellä kerralla on tulossa.
 
Olen kanssa junaradan suorissa osiin tehny kahdet blueprintit (raiteilla ja toinen ilman raidetta) ja heitän niitä vuoron perään. Huomasin muuten et blueprintiin tulee aika usein 1m ylimäärästä tyhjää hitboxiin nuolen suuntaan eli suunnitelu kehikossa se laita jossa konsoli on. Et blueprintin liitospäät kannattaa rakentaa poikittain konsoliin nähden.

Laitetaan projekti kuvaa kans. Päätin sit tehdä junaradat laajoilla kaarteilla ni en pääse paljoo hyödyntää blueprinttejä. Mut on se hienoo kun laskin kuinka paljon raide tarvii sivusiirtoa, ei tarvinnu kuin 1,5 kertaa rakentaa kaarre 608m säteellä ja aika nappiin meni laskut loppujen lopuks.

unknown_2024.09.30-08.55.png
 
Viimeksi muokattu:
Eli jos niitä blueprinttejä tekee niin pitää sitten junaratojen ja konveiereiden väliin jättää rako että voi manuaalisesti ne vetää yhteeen. Onhan se tosiaan sitä nopeampi mitä useampi konveieri siellä kerralla on tulossa.
Redditistä bongasin, että voi tehdä kiinni, mutta purkaa palasen ja laittaa takaisin, niin pitäs connectia, tässä miettiny tuota junaa, mutta en ole vielä tehny, tutkin melkein koko kartan yläreunan pientä pätkää lukuunottamatta ja kaikki dimensional depot tutkimukset tehty.

Voisin yksinkertaistaa noita factioneja mitä on, tehdä uuden end game factoryn jonnekin ja lähteä junaraidesuunnitelman kanssa sieltä liikkeelle. Plastic, rubber ja jotain muuta voisin tuoda junalla sinne, että siellä ei tuotettaisi kaikkea. Samoin iron yms copper ingotit vois tuoda niin ei tarvi kaikkea tunkea pure nodejen lähelle. Screw ja suurin osa coalista on eliminoitu tuotannosta jo, paitsi compacted coal johon tarvii coalia ja sulphuria, muutama vanha coal power plant vielä puksuttaa savua.

Puuh tulipa vähän rushittua, peli läpi :)

olipas työläs loppu, aloin junaa laitteleen niin posahti koko sähköverkko oli aika homma saada takas, en tutkinut aivan kaikkia paikkoja, piti alkaa ydinvoimalaa tekemään kun tuli sähkökatkos. plutonium voimalaa ei jaksanu, eikä jätteenkäsittelyä. Uranium voimalaa oli 2 ja lisänä rocket fuel plantteja oisko joku 20+ ja ehkä 10 fuel plant/turbo fuel, alko oleen sekavaa spagettia loppu. ja ehkä 3/4 osaa kartan geyser voimaloista

Pari pikkuasiaa lopussa, hokasin just kun läpäisin pelin, että ziplinen saa jäämään pysyvästi tarttuvaksi oikealla hiirennapilla, hitto kun tuon ois älynnyt aiemmin, toki käytin lopussa pelkästään ion rocket fuel packia ja hypertube cannonia.

Junasysteeemi jäi kesken, non ens pelikerralla, jos jaksaa tätä enää. Lopussa oli 3 eri tehdas paikkaa ,mutta pääfactory tuotti lopulta kaikki space elevator osat.

Kannattaa nuclear pastaa tehdä lähes non stop kun saa respan se kestää ikuisuuden. Samoin power management lopussa alkoi olla iso asia jo, 1 alien power plantin tein, tein toisenkin mutta piti purkaa sloopeiksi, että saa tehtaat vähän boostia (nuclear pasta tehtaat erityisesti) ei jaksanut alkaa pistää mineriä kartan joka pure copper nodeen.

Huh pienet unet tullu pitkiä pelisessioita tän kans, huikea peli, sitten pistän parit kuvat. Pistän joka factory osasta pari kuvaa kun jaksaa. Top-5 tai ainakin top-10 peli ever, omalla kohdalla tämä, vaikka tässäkin pari nyrpeää asiaa oli silti.

satisfact1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Rakensin niin vitun paskan tehtaan, että viimeisen tierin alussa loppui kiinnostus. Tässä pitäisi olla joku mahdollisuus räjäyttää kaikki rakennukset atomeiksi, mutta säilyttää teknologiapuu ja kerätyt sloopit sekä spheret.

Vissiin satisfactory-toolsilla pystyisi avaamaan puut ja teknologiat uudelle savelle, muttei saa noita keräilykamoja laitettua.
 
Voithan sä deletoida kaiken ja alottaa tekemää alusta, niin mäki oon tehny monesti just tier 5 kohdilla ku alkaa menee monimutkasemmaks.
 
Voithan sä deletoida kaiken ja alottaa tekemää alusta, niin mäki oon tehny monesti just tier 5 kohdilla ku alkaa menee monimutkasemmaks.
Ehkä se ongelma on että minne sen kaiken tavaran tuuppaa kun ei se taskuihinkaan mahdu. Tulee vaan maailma täyteen niitä harmaita laatikoita joissa ne osat on.

Ilmeisesti tässä haluttiin vaan säilyttää ne artefaktit eikä mitään muuta ylimääräistä.

Täällähän pystyy muokkaan omaa save tiedostoa et yks vaihtoehto on alottaa uus save ja tuolla muokata ne tutkitut teknologiat samaksi ja laittaa arkkuun saman verran somerslooppeja ja spherejä mitä oli ennenkin.
 
Rakensin niin vitun paskan tehtaan, että viimeisen tierin alussa loppui kiinnostus. Tässä pitäisi olla joku mahdollisuus räjäyttää kaikki rakennukset atomeiksi, mutta säilyttää teknologiapuu ja kerätyt sloopit sekä spheret.

Vissiin satisfactory-toolsilla pystyisi avaamaan puut ja teknologiat uudelle savelle, muttei saa noita keräilykamoja laitettua.
Kyllä saa keräilykamat laitettu, kaikkea pystyy laittamaan joko inventorin tai kontteinerin. Itse tein tällä kerta sille, ku ei kiinostanut snaile kerailla, niin laitoin pari kontillista powershardeja ja aukaisin kaikki alt reseptit. Pari kerta kun sen kaiken tehnyt, nii ei enää oikein jaksa. Myös inventorin voi laajenta. En muista oliko siinnä mitään maksia mutta itse katsoin 400 alottia riittävän
 

Statistiikka

Viestiketjuista
255 586
Viestejä
4 440 476
Jäsenet
73 576
Uusin jäsen
pexlo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom