Satisfactory (PC, early access)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Mennyt tämänkin EA-julkaisu hieman tutkan alta, tätä jo viime vuonna odottelin kovasti ja nyt peli onkin sitten jo early accessissa ja kovasti on kerännyt positiivisia revikoita :think:
Factorio ei graafisen ilmensä takia kiinnosta tippaakaan mutta nyt joutuu tosissaan taas pohtimaan mistä repisi aikaa tälle pelille.. :dead:



Satisfactory

What is Satisfactory about?
Satisfactory is an FPS open-world factory building sim. You play as an engineer on an alien planet tasked to complete ‘Project Assembly’ - a massive machine for a mysterious purpose. Conquer nature, build multi-story factories, and automate to satisfaction!
Ja ne Epic Store itkut muualle sitten kiitos.. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Rapeet 60h upottanu tähän jo ja on kyllä jostain syystä ihan perhanan koukuttava! Factorio ei jaksanu kovin pitkään kiinostaa,mutta tää vaan vetää mukaansa.
Se mitä pelissä on nyt avattavissa,niin on aika nopeesti koluttu. Mutta kovasti ovat lisää tekemässä,linkissä on niiden live roadmap luettavissa. Sieltä saa vähän suuntaa aikataululle mitä on tulossa.
Roadmap — Satisfactory

Edit: Tosta alta vielä linkki niiden viralliseen discord kanavaan:
https://discord.gg/satisfactory
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Factorio on pelattu "läpi" ja tämä on pakko hankinta. .
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
230
Itse pelasin vähän toistakymmentä tuntia, sain HUBin upgradet nippuun ja niin pois päin. Olisi pitänyt enää koko tehdas pistettyä uudestaan kasaan ja tehtyä se tehokkaaksi.

Odottelen tässä seuraavaa isompaa pätsiä jossa olisi lisä-contenttia.

Peli itsessään oli oikein kivaa ja suorastaan aiheutti jatkuvaa tarvetta vaan kasvattaa tehdasta. Toivon että suunnitelma kasvaa ja saadaan peli myös valmiiksi joku päivä. Omasta mielestäni pakkohankinta, ja hinta 30e on kyllä reilu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tulipa ostettua, on kyllä julmetun koukuttavaa menoa. Heti on aivot solmussa kun yrittää miettiä noita tuotantolinjojen optimointeja. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Uusin suuri päivitys on tullu, alla patch notet:

UPDATE #1 — Satisfactory




Hello Pioneers!



The update with Conveyor Lifts, Sulphur and Quartz is now live on Early Access. For the Sulphur and Quartz research to unlock, you will have to find either and pick them up.

Big thanks to everyone playing the Experimental Build and helping making this update stable! You should be able to continue saves that have been played on the Experimental Build with the Early Access version.

In addition to the new features, the update includes a bunch of bug fixes, balancing changes, quality of life additions and other changes for you all. As usual, you can find the details to all of those in the patch notes below.





NEW FEATURES

  • Added the Conveyor Lift (currently with placeholder visuals)
    • Rebuild or build a new factory with Mk.1 - 4 of the vertical Conveyor Belt!
  • Added the Quartz Research
    • New Parts and Recipes: Quartz Crystal, Crystal Oscillator

    • Explorer Vehicle: The vehicle currently best suited for traversal

    • Ingame Map: Enjoy revealing the game map via exploration and the Radar Tower
  • Added the Sulfur Research
    • New Parts and Recipes: Sulphur, Black Powder, Explosives, Ammunition

    • Nobelisk Detonator: Blow up trees, bushes, rocks, creatures and friends

    • Rifle Mk.1: An automatic rifle for the purpose of Pioneer safety


BALANCING

  • Added several new alternate Recipes

  • Alternate recipes can no longer be hand crafted

  • Moved all Oil Nodes in the Dune Desert (northeast corner of the map) to the Spire Coast (the coast west of the Dune Desert)

  • Adjusted purity of Oil Nodes in the Desert Canyons east and west of the Northern Forest

  • Fabric recipe now requires Biomass instead of Leaves

  • Fixed the milestone cost of the Alternate Heavy Modular Frame

  • Clearance adjustments for several buildings to fit more snugly
    • Splitter and Merger

    • Smelter, Constructor and Assembler

    • Miners and Oil Pumps

    • A few others
  • Adjusted the cost of the Programmable and Smart Splitter

  • Adjusted the cost of Caterium Milestones 2 and 3

  • Added Alien Organs research after Alien Carapace (making it possible to turn Alien Organs into Medicinal Inhalers)

  • Adjusted the cost of making Medicinal Inhalers (more Mycelia, less Nuts)

  • Greatly increased the amount of parts around Crash Sites for new games

  • Reduced Caterium Ore required to make Caterium Ingots from 4 to 3

  • Reduced the Quickwire cost of Quickwire alternate recipes

  • Increased Power Pole Mk.2 & 3 connections by 1 and 2 respectively

  • Increased the parts cost of some Buildings and Equipment
    • Generators: Fuel Generator, Geothermal Generator

    • Production Buildings: Manufacturer, Miner Mk.2, Oil Pump, Oil Refinery

    • Equipment: Xeno Basher, Jetpack, Gas Mask
  • Tweaked the Rebar Gun damage

  • Increased the duration that a Gas Mask Filter lasts

  • Beacons can now be built in the Manufacturer

  • Power Shards can no longer be used as fuel

  • Conveyor belts max incline bumped from 30 to 35 degrees


BUG FIXES

  • Fixed rounding of power numbers

  • Some VO message fixes

  • Fixed that sorting the Inventory when in a building menu making the resource pick-up HUD appear

  • Fixed that the Vehicle gas throttle isn’t active while standing still (no more spinning tires when standing still)

  • Fixed playtime showing up wrong in the Load Menu

  • Fixed some Crash Sites that didn’t have costs / rewards

  • Fixed a focus issue to enable players to exit a menu via escape after closing an in-menu popup

  • Fixed that trying to place a Conveyor Belt with a Pole on the seam between two foundations caused a “Floor is too steep” warning (bye bye, sweet meme)

  • Fixed that changing a sound volume, exiting the options menu and going back to apply resets the audio settings

  • Fixed a bug with the cost of Conveyor Belts and Power Lines not updating correctly while building

  • Fixed the Hub upgrade effect to be visible for both client and server

  • Fixed so the Hub upgrade effect doesn’t trigger when joining as client

  • Fixed the duplicate mesh in the Hub Biomass Burners

  • Fixed that the player character and creatures no longer receive projected decals

  • Fixed the Gas Mask sound not triggering after entering Gas for the first time

  • Fixed that players can receive duplicate rewards from the Harddrive Research

  • Fixed that simulated vehicles would consume fuel even when standing still

  • Fixed the bug where inventory size wasn’t updated until the player opened the inventory

  • Fixed the outdated Power Pole descriptions

  • Fixed that messages can now always be skipped via the Enter key (rebinding the chat key changed the skip message key as well before this)

  • Fixed the Stackable Conveyor Pole not aligning with other Conveyor Connections

  • Unpossessed Player Characters that are killed or already dead now spawn Death Crates

  • Generators and Power Poles now show the correct name in their menu (Biomass Burner, Coal Generator, Power Pole Mk.2, etc.)

  • Stackable Poles can no longer be built within each other

  • Hopefully fixed a crash related to Power Lines being saved in a bad state

  • Players don’t move upwards infinitely when flying with the Jetpack and equipping a different body slot equipment anymore

  • Client players can now sort the inventory in various storages

  • Removed Compass Icon of locally controlled vehicle

  • Fixed so that recipes get unlocked if you load a save with prerequisites already met

  • Fixed an invalid Geyser so players can build the Geothermal Generator on it


QUALITY OF LIFE

  • Hub parts are now returned to the player on respawn or passed to other players if possible when their death crate is spawned

  • Implemented additional Hand Slots for Equipment that can be unlocked via Milestones

  • Resource tooltips now show the recipes that are necessary to make them

  • Connecting Conveyor Belts with conflicting directions is no longer possible

  • Reduced download size by approx. 2.5gb

  • Added a cancel/fail sound for dismantling
FACTORY

  • Added power connections to the Hub Biomass Burners

  • Adjusted Hub floor collision so the player can walk onto it without having to jump

  • Renamed Storage Container Mk.2 to Industrial Storage Container

  • Added a second input and output to the Industrial Storage Container (previously Storage Container Mk.2)

  • Updated the visuals of Splitters & Merger

  • Adjusted alignements of Inputs/Outputs on Foundry, Coal Generator, Fuel Generator, Oil Refinery, Constructor, Smelter and Assembler

  • Re-aligned Foundry and Smelters inputs to allow for tighter connections
VEHICLES

  • Updated the Truck description

  • Updated the Vehicle Recording point visuals
RESOURCES

  • Added a new Cable mesh and texture


UI

  • Added an Experimental label in the main menu and ingame

  • Overhauled the compass icons and functionality

  • Added a set of reticules for the Colour Gun

  • Updated several UI elements to scale better with localised text

  • Updated the Milestone message so that longer milestone names fit

  • Updated the Jetpack HUD box to include a fuel counter

  • Changed production time text in recipes to be more intuitive


OPTIMISATION

  • Adjusted culling distance on Crash Site meshes

  • Fixed some culling distance problems

  • Added sprite last LODs for some assets

  • Optimised the Willowtree asset (used primarily in Northern Forest)

  • Some texture optimisations

  • Reduced distance field distance and the trace distance

  • Adjusted settings on a bunch of assets to save on performance (Disabled Lightmap UVs, reversed index buffer and ADJ buffer)

  • Updated LOD settings, reduced triangle count and improved LOD timings on the Gas Pillars

  • Updated LODs and improved reduction parameters on several resources

  • A bunch of more LOD adjustments on many different assets

  • Disabled ladders ticking on start-up


WORLD

  • Adjusted and fixed gameplay and resource nodes in several locations
    • Northern Forest Limestone location

    • Red Jungle pathway fixes

    • Terrain fixes in Western Dune Forest

    • Lake Forest jump, path and gameplay fixes

    • Connection tunnel between Grassfields and Rocky Desert

    • Desert Canyon
  • Landscape and visual adjustments in several locations
    • Rocky Desert, Northern Forest, Desert Canyons, Dune Desert, Titan Forest, Red Bamboo Fields, Dune Desert
  • Did a pass over a bunch of foliage interactions (destructible by Vehicles & Chainsaw, pickupable, etc.)

  • Changed the mesh of a small bush used primarily in Grassfields

  • Improved cliff textures and material

  • Boosted the emissive effect on large shell cliffs (primarily used in the Blue Crater)

  • Placed better Gas perimeter indications in several map locations (Gas areas around the map should be easier to see now)

  • Made the Yellow Power Slug more… yellow.


WILDLIFE

  • Hogs now have a cooldown on their stagger

  • Made the Alpha Hog more aggressive

  • Made a small fix to the Hog panic state

  • Stingers (spider-like creature) now drop Alien Organs

  • Added LODs for the Stinger

  • Expanded the amount of resources Lizard Doggo can find

  • Added new sounds to the Space Giraffe/Tick/Whale/Penguin


NARRATIVE

  • Added Tiers of research Milestones into the unlock dialogues
 
Viimeksi muokattu:

Focus0

System Specialist
Liittynyt
01.12.2016
Viestejä
2 053
Tämä on mennyt täysin ohi :eek:
Pakko laitella ostoslistalle koska Factorio oli jo erittäin koukuttavaa naksuttelua :hungry:
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
uli uli, nyt kyllä iski suoraan suoneen! Factorio kiinnosti kyllä kovasti, mutta graafisen ulkoasun takia ei vain pystynyt. Otin jo ostohousut kaapista, mutta kuinkas kypsä tämä tekele on? Prison Architectin jälkeen olen yrittänyt pysyä poissa early accesseista, siis sen takia että peli oli kyllä mainio, mutta ei enää kiinnostanut sitten 1.0-julkkarissa, mikä oli tavallaan harmi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
uli uli, nyt kyllä iski suoraan suoneen! Factorio kiinnosti kyllä kovasti, mutta graafisen ulkoasun takia ei vain pystynyt. Otin jo ostohousut kaapista, mutta kuinkas kypsä tämä tekele on? Prison Architectin jälkeen olen yrittänyt pysyä poissa early accesseista, siis sen takia että peli oli kyllä mainio, mutta ei enää kiinnostanut sitten 1.0-julkkarissa, mikä oli tavallaan harmi.
Liki 40 tuntia lasissa ja sanoisin että erittäin kypsä. Ennen tätä viimeisintä pätsiä tuli nuo kaikki tunnit eikä muistaakseni ainuttakaan game breaker bugia, tai bugeja ylipäätään.
Ainoa asia mikä nyt näkyy niin on se että kaikki pelin featuret ei ole vielä auki koska ovat "under development", mutta ne featuret mitä on jo auki ja pelattavissa niin niihin saa kyllä upotettua helposti kymmeniä tunteja.
Teknisesti ihan heittämällä yksi parhaita EA-pelejä mitä olen koskaan pelannu.

Ihan 5/5 peli.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Liki 40 tuntia lasissa ja sanoisin että erittäin kypsä. Ennen tätä viimeisintä pätsiä tuli nuo kaikki tunnit eikä muistaakseni ainuttakaan game breaker bugia, tai bugeja ylipäätään.
Ainoa asia mikä nyt näkyy niin on se että kaikki pelin featuret ei ole vielä auki koska ovat "under development", mutta ne featuret mitä on jo auki ja pelattavissa niin niihin saa kyllä upotettua helposti kymmeniä tunteja.
Teknisesti ihan heittämällä yksi parhaita EA-pelejä mitä olen koskaan pelannu.

Ihan 5/5 peli.
Hyvä tietää.
Pitää nyt kuites malttaa odotella syksyyn, ehtis tulla tuo Update2, ja ehkä tässä välissä vois keksiä muuta tekemistä, kesä ja kärpse jne
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
61
Joko tämä peli kuoli ja kuopattiin?Ei ole tällä hetkellä oikein mitään pelattavaa ja ajattelin tätä kokeilla.Tietenkään mitään tarjouksia pelistä mistään löytänyt ja 30e on kova hinta eary access pelistä.Twitch on jo unohtanut kyseisen pelin, pitäisikö itsekkin?
 
Liittynyt
22.10.2019
Viestejä
1 334
Joko tämä peli kuoli ja kuopattiin?Ei ole tällä hetkellä oikein mitään pelattavaa ja ajattelin tätä kokeilla.Tietenkään mitään tarjouksia pelistä mistään löytänyt ja 30e on kova hinta eary access pelistä.Twitch on jo unohtanut kyseisen pelin, pitäisikö itsekkin?
Millä perusteella olisi kuopattu? Ei mikään nähdäkseni viittaa siihen.

Pelin kotisivuilla on blogia tältä syksyltä, sekä lupailtu että Update #3 olisi tulossa joulukuun kolmas päivä.

Sen verran pitkällä tämä peli on, että aika varmasti jollain tapaa viedään varsinaiseen julkaisuversioon asti, koska se on takuuvarmaa rahaa mitä sieltä tulee.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Ei ole kuollut, elää vahvasti ja aktiivisesti saa päivityksiä.

Itellä on varmaan joku arviolta 300 tuntia pelattu. :)
 
Liittynyt
29.08.2018
Viestejä
61
Tarkoitin vain että ihmisten kiinnostus peliä kohtaan tuntuu olevan melko laimeaa tällä hetkelllä.Mutta pakko kai se on hankkia,kun kaiken maailman rakentelu kerran kiinnostaa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Tarkoitin vain että ihmisten kiinnostus peliä kohtaan tuntuu olevan melko laimeaa tällä hetkelllä.Mutta pakko kai se on hankkia,kun kaiken maailman rakentelu kerran kiinnostaa.
Onko tarkoitus sitten saada tuhansia katsojia katsomaan striimiäsi vai miksi tuolla olisi mitään merkitystä?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Se ettei pelistä keskustella aktiivisesti täällä, ei tarkoita etteikö ihmisiä kiinnostaisi.
Käypä esim Satisfactoryn Discordissa, siellä on 90k ihmistä juttelemassa pelistä.. :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Tuli hankittua tää peli Epicin joulualesta kun ei jäänyt 10€ alennuksen jälkeen paljoa hintaa. On kyllä heti alusta asti hyvin koukuttava rakentelupeli.
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Yhdyn edelliseen, eilen iltasella hommasin tän koneelle ja meinas jäähä unet lyhyeksi...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tää on tosiaan paha, ite alottelin alusta ties monettako kertaa toissa päivänä ja taas hukattu 14 tuntia elämästä kahteen päivään. :dead:

Tuossa muuten helkkarin hyvä sivusto pelille, löytyy interaktiivista karttaa ja kaikkea muuta pientä: Satisfactory - Calculator
Sen verran spoileria että toi kartta paljastaa kaikkien resurssien lokaatiot, että jos joku haluaa ne löytää ite niin ei kannata sitä karttaa vilkuilla. ;)
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Itsellä on vielä ensimmäinen pelisessio menossa, eli en ole aloittanut kertaakaan alusta. Mutta tosiaan tuo ensimmäinen base ja tehdas mitä on rakentanut ei nyt missään nimessä ole kaunis tai ihanteellinen. :) Koko ajan kyllä kehittyy tekemään asiat fiksummin ja kyllähän tuossa saa käyttää aikaa suunnitteluun, että saa materiaalien tuotannosta kaiken irti.

Mietin vain, että kannattaako tuossa edes aloittaa täysin alusta uutta peliä jos tahtoo tehdä baset ja tehtaat vähän siistimmin, toimivammin ja muuten vain paremmin kun tuossahan voi vaan purkaa kaiken ja rakentaa uudestaan (ilmeisesti myös hubin ja avaruushissin)?

Tuo calculator sivusto on kyllä siinä mielessä kätevä paikka, että sillähän voi etsiä itselleen parhaan paikan baselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Itsellä on vielä ensimmäinen pelisessio menossa, eli en ole aloittanut kertaakaan alusta. Mutta tosiaan tuo ensimmäinen base ja tehdas mitä on rakentanut ei nyt missään nimessä ole kaunis tai ihanteellinen. :) Koko ajan kyllä kehittyy tekemään asiat fiksummin ja kyllähän tuossa saa käyttää aikaa suunnitteluun, että saa materiaalien tuotannosta kaiken irti.

Mietin vain, että kannattaako tuossa edes aloittaa täysin alusta uutta peliä jos tahtoo tehdä baset ja tehtaat vähän siistimmin, toimivammin ja muuten vain paremmin kun tuossahan voi vaan purkaa kaiken ja rakentaa uudestaan (ilmeisesti myös hubin ja avaruushissin)?

Tuo calculator sivusto on kyllä siinä mielessä kätevä paikka, että sillähän voi etsiä itselleen parhaan paikan baselle.
Eka kertaa kun ite "alotin alusta", niin purin kaiken ja aloin tekemään alusta asti kaiken paremmin ja se onnistuu kyllä noinkin, paitsi että maasto on täynnä sitten niitä laatikoita. :D
Noi pari muuta uudelleenalotusta on johtunu kovo/käyttisasennusten aiheuttamasta "wipestä" kun en ole muistanu ottaa savea talteen eikä ainakaan vielä tainnu olla pelissä pilvitallennusta.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 047
Kannattaa myös katsoa patch noteista onko resurssien paikkoja muuteltu. Ainakin jossain vaiheessa tasapainottelivat karttaa ja sitten olikin minerit tyhjän päällä kun node oli siirretty :)
 
Liittynyt
19.05.2017
Viestejä
529
Dodii, puoli päivää peliä takana ja ihan en ole vielä päässy perille tuosta automatisoinnista... pikkuhiljaa...

Alkuun on vaan niin pirusti kaikkee "aukastavaa" et meinaa tipahtaa kärryiltä...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Update 3 trailer ja lopussa sanotaan että Steam julkaisu tulossa pian™...

 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Voi ei! Piti ehtiä tuota KingdomComia pelaamaan het kun saan ekan ONIn pelattua, tämä julkaisu pilaa kaiken!
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Eikös tuo julkaistu 19. päivä maaliskuuta 2019 ja siinä on se vuosi lukossa Epic storeen, eli oletettavasti Steam julkaisu on siis 20.3.2020 näillä näkymin. Eli reilu kuukausi vielä...
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 221
Eikös tuo julkaistu 19. päivä maaliskuuta 2019 ja siinä on se vuosi lukossa Epic storeen, eli oletettavasti Steam julkaisu on siis 20.3.2020 näillä näkymin. Eli reilu kuukausi vielä...
Okei, viimeksi kun katsoin niin peli oli edelleen EA:ssa. Jospa se vielä hetken sitten kypsyisi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Mitenkäs käy vanhojen save-tiedostojen kanssa kun tämä update 3 tulee experimentalista ulos? Varmaan täytyy aloittaa kokonaan alusta.

En kyllä muista että olis koskaan nähnyt noin pitkää patch note -listaa kuin tämän pelin kohdalla. :lol: Hyvältä kyllä vaikutta tuo päivitys muuten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Mitenkäs käy vanhojen save-tiedostojen kanssa kun tämä update 3 tulee experimentalista ulos? Varmaan täytyy aloittaa kokonaan alusta.

En kyllä muista että olis koskaan nähnyt noin pitkää patch note -listaa kuin tämän pelin kohdalla. :lol: Hyvältä kyllä vaikutta tuo päivitys muuten.
Oletan että ne kyllä toimii, mutta joskus kävi tosiaan niin että uuden päivityksen myötä esim jotkut nodet olikin vaihtanu paikkaa ja sit sun minerit jauhaa tyhjää. Taitaa muutenkin olla sen verran iso pätsi että ite pohtisin sit koko ajan että toimiiko asiat oikein jos en alota alusta.
Ite alotan alusta ihan suosiolla, nykyinen tehdas meni niin perseelleen muutenkin että lopahti vähän mielenkiinto.. :darra:
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Mitenkäs käy vanhojen save-tiedostojen kanssa kun tämä update 3 tulee experimentalista ulos? Varmaan täytyy aloittaa kokonaan alusta.
Pitäisi toimia, mutta muutoksien takia joutunee tekemään korjauksia tehtaaseen, developerit ei itsekään vielä tiedä mitä...

Kuitenkin tuolla on porukka raportoinut, etteivät ole saaneet toimimaan.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Aika hyvin taas koukuttanu tää ton experimental updaten jälkeen. Oli aika projekti saada hiilivoimalat tulille.


Joku bugikin iski ton klipin nauhottelun jälkeen kun sähköt kippas,vesipumput ei lähteny enään tulille,vaikka niille syötettiin riittävästi virtaa biogeneraattoreilla. Korjaantu kun purkas pumput ja rakensi ne uudelleen.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
230
Onko meillä porukkaa täällä joka tykkäisi lähteä vaikka tyhjistä kun saadaan Update 3 experimentalin puolelta pois? Jotenkin olisi mielekkäämpää rakennella yhdessä.
 
Liittynyt
18.05.2017
Viestejä
21 331
En tiedä onko ihan väärä peli itelleni mutta en kyllä meinannut ihan heti päästä sisään homman viehätykseen. Rakentelupeleistä Minecraft, Terraria, Starbound ja tietyllä tavalla myös No Man's Sky on miellyttäneet mutta tässä tuli heti alkuun vaan sellainen huonolla tapaa NMS-fiilis. Mikään ei oikein tunnu loksahtelevan siististi kohdalleen ja ärsyttää rakentaa rumaa rakennelmaa. Jotenkin se 2D/3D ruudukko vaan sopii omaan makuun paremmin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
En tiedä onko ihan väärä peli itelleni mutta en kyllä meinannut ihan heti päästä sisään homman viehätykseen. Rakentelupeleistä Minecraft, Terraria, Starbound ja tietyllä tavalla myös No Man's Sky on miellyttäneet mutta tässä tuli heti alkuun vaan sellainen huonolla tapaa NMS-fiilis. Mikään ei oikein tunnu loksahtelevan siististi kohdalleen ja ärsyttää rakentaa rumaa rakennelmaa. Jotenkin se 2D/3D ruudukko vaan sopii omaan makuun paremmin.
Alun tehdasrakennelmat on kyllä karuja mutta siinä vaiheessa kun avaa betonin ja alkaa tekemään perustuksia niin kyllähän nuo kaikki koneet niissä loksahtavat siistiin gridiin. Itsekin nyt alottin alusta uudelleen update 3:sta pelaamaan ja oon purkanut jos lähes jokaisen osan mitä alussa rakensi jotta on voinut laittaa ne siistimmin perustusten päälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Onko meillä porukkaa täällä joka tykkäisi lähteä vaikka tyhjistä kun saadaan Update 3 experimentalin puolelta pois? Jotenkin olisi mielekkäämpää rakennella yhdessä.
Hyppääpä tuonne sigusta löytyvään Elite Discoon, meitä on pari siellä jotka jauhaa mm. Satisfactorya ja pohdittiin just josko alottaisi co-oppina kun Update 3 tulee liveen. ;)
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
En tiedä onko ihan väärä peli itelleni mutta en kyllä meinannut ihan heti päästä sisään homman viehätykseen. Rakentelupeleistä Minecraft, Terraria, Starbound ja tietyllä tavalla myös No Man's Sky on miellyttäneet mutta tässä tuli heti alkuun vaan sellainen huonolla tapaa NMS-fiilis. Mikään ei oikein tunnu loksahtelevan siististi kohdalleen ja ärsyttää rakentaa rumaa rakennelmaa. Jotenkin se 2D/3D ruudukko vaan sopii omaan makuun paremmin.
Oletko koskaan Factorioon tutustunut? 2D versio tehtaan rakentelusta: Factorio

Tässä Satisfactoryssa siirrytty 3D maailmaan tuo rakentelu, joka vaatii oman hahmottelukyvyn...
 
Liittynyt
26.08.2017
Viestejä
1 273
Tämä peli on kyllä huono semmoisille jotka tykkävät vain rakennella asioita ja tutkia maailmaa, kuten myös Factorio. Kyseessähän on kuitenkin ns. hinutuspelejä joissa on tarkoitus lähinnä hienosäätää tehdastaan loputtomiin aina vain monimutkaisemmilla virityksillä. Itsellä paloi mielenkiinto lopulta siihen kun piti ruveta supercomputeria väsäämään ja sille automatisoivaa linjaa.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Tulipas hyvä bugi vastaan lauantaina kun pelaili. Jos fluid bufferit menee täyteen,niin peli jumahtaa totaalisesti. Veden kanssa tota ei tapahtunut,mutta öljyä kun jalosti,niin heavy residue oil(vai mikä se nyt olikaan) ja fuel tuon aiheutti. :hmm: Toivottavasti saavat tuon fiksattua,nyt on ratkaisuna käydä noin 30m välein tyhjentämässä ne manuaalisesti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
98
Experimentalissa bugeja riittänee vielä hyvin ja koko ajanhan korjaavat koodia että pääsevät tuomaan julki bugittomamman Update 3:n vanillan puolelle. Sitä tässä odotellaan, en viitsi Experimentalia asennella koska en ihan niin paljoa rakasta betatestausta. Tallennuksethan kyllä siirtyisivät sujuvasti vanillaan, oletettavasti.

Ohessa pari patch notea nyt jo korjatuista bugeista.

Koodi:
Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.3.0.1 - Build 114399
BUG FIXES
• Fixed a crash on load related to new space elevator parts that happens on older saves
• Pipeline description now states the correct maximum throughput
• Flower Petal research 3 now actually gives the Color Cartridge recipe
• Overclocking research now has the correct cost
• Crash fixed, Rifle Cartridges are now correctly produced in the Manufacturer
• Turbo Fuel recipes number is fixed up and it now produces liquids properly. Unpackaging is now also unlocked with the alternate recipes
• Alternate recipe fix: Infused Uranium Cell requires Uranium Pellet now
• Fixed Workshop/Workbench having a mismatched number of hammer steps
• Fixed a bunch of water volumes on the map causing the Water Extractor to stop outputting. Affected Water Extractors will have to be rebuilt
• Fixed a crash that occurred when feeding the Coal Generator with alternative fuels like Compacted Coal
• Fixed so machines do not stop outputting when reloading a save


Patch Notes: Early Access (EXPERIMENTAL) - v0.3.0.2 - Build 114480

 Another hotfix to address two more issues which could result in some saves not starting up and some Manufacturer setups not working.
 
BUG FIXES
• Fixed Manufacturers only pulling recipe ingredients from from specific belts
• Fixed a crash on load related to animation notifies
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 186
Onhan niillä kuukausi aikaa ny saada toimimaan, ku 20. päivä maaliskuuta oletettavasti Steam julkaisu ja tän Update 3 trailerissa siitä vielä mainitsee.
Saapi nähdä millä hintaa meinaavat julkasta...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Onhan niillä kuukausi aikaa ny saada toimimaan, ku 20. päivä maaliskuuta oletettavasti Steam julkaisu ja tän Update 3 trailerissa siitä vielä mainitsee.
Saapi nähdä millä hintaa meinaavat julkasta...
Pelihän toimii erinomaisesti live-versiossa, on toiminu alusta saakka.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tarkoitin siis tuota Update 3 tuomaa putki sun muita uusia juttuja...
Juu hokasin kyllä. Noi bugithan on nimenomaan experimentalissa. Hyvin on bugit kuitenkin yleensä fiksattu koska itse olen alusta asti pelannu pelkkää liveversiota eikä siinä ole juurikaan bugeja ilmenny.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Pelin tasapainotus tuntuu ainakin toimivan tuossa up3 versiossa kun noita avaruushissin tehtäviä on helpompi suorittaa eikä sen vaatimia osia pysty enään valmistamaan käsin.

Kivasti oli edellinen päivitys muuttanut jotain noiden vesipumppaamojen toiminnassa kun hetken aikaa pelaili niin sähköverkko lakkasi kokonaan toimimasta. Pumppaamot ei jostain syystä pumpanneet vettä ja ne piti rakentaa uudestaan. Tuossakin tarvii aina jonkun biovoimalan, että saa veden taas kulkemaan ja hiilivoimalat takaisin päälle.
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
3 573
Katsotaan sitten, kun saa jostain mukavasta alennuksesta Steamiin, esim. Humble Bundlen kautta :tup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Update 3 tuli eilen liveversioon.
Kokeiltiinpa YoVissyn kanssa pikaisesti myös tuota moninpeliä, mutta pettymys oli suuri kun huomattiin että moninpeli on hostpohjainen, eli kun hosti lopettaa pelin, niin se loppuu muiltakin. :(
Dediservut on kuulemma tulossa joten niitä nyt sitten odotellessa, tollasenaan toi ei ole hauskaa..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 274
Update 3 tuli eilen liveversioon.
Kokeiltiinpa YoVissyn kanssa pikaisesti myös tuota moninpeliä, mutta pettymys oli suuri kun huomattiin että moninpeli on hostpohjainen, eli kun hosti lopettaa pelin, niin se loppuu muiltakin. :(
Dediservut on kuulemma tulossa joten niitä nyt sitten odotellessa, tollasenaan toi ei ole hauskaa..
Ainut kiertotie tuohon on, että laittaisi save-tiedoston johonkin pilvipalvelimelle josta se synkronoituisi kaikille pelaajille automaattisesti. Näin jokainen voisi sitä omalla ajallaan pelata myös yksin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 057
Tiistaina Steam-julkaisu:

 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 480
Viestejä
4 163 695
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom