Samsungin jälkikäteen muuttuvat tarjousehdot (S22 +150€ hyvityskampanja)

Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Mitäs tälle kuuluu porukalla? Itsellä ollut vaihtolaite nyt sisässä n. kuukauden mutta hakemuksen tila ei oo päivittynyt. Postin seurannan mukaan vastaanottaja on vastaanottanut paketin 8.4. Aika käsittelylle on luvattu olevan 21 päivää. Kampanjasivulla annetun puhelinnumeron valikko ei toimi vaan jää pyörimään ikuiseen looppiin. Tukipyyntöön jonka tein kampanjasivulta ei ole vastattu. Samsungin chätti antoi sähköpostin mistä tuli automaattinen vastaus, että ole suoraan yhteydessä Samsungin tukeen :D Tää on kyllä semmosta puuhastelua, että en ihmettele miks porukka vaihtaa Applen tuotteisiin :D
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
273
Mitäs tälle kuuluu porukalla? Itsellä ollut vaihtolaite nyt sisässä n. kuukauden mutta hakemuksen tila ei oo päivittynyt. Postin seurannan mukaan vastaanottaja on vastaanottanut paketin 8.4. Aika käsittelylle on luvattu olevan 21 päivää. Kampanjasivulla annetun puhelinnumeron valikko ei toimi vaan jää pyörimään ikuiseen looppiin. Tukipyyntöön jonka tein kampanjasivulta ei ole vastattu. Samsungin chätti antoi sähköpostin mistä tuli automaattinen vastaus, että ole suoraan yhteydessä Samsungin tukeen :D Tää on kyllä semmosta puuhastelua, että en ihmettele miks porukka vaihtaa Applen tuotteisiin :D
Oma vaihtolaite oli perillä Turussa 30.3. Hyvityshakemuksen tila tänään: Vaihtoa odottava hyvityshakemus.
 
Liittynyt
03.03.2022
Viestejä
3
Sama täällä eli vaihtolaite vastaanotettu 30.3 Turussa ja vieläkin hakemuksen tila näyttää: Vaihtoa odottava hyvityshakemus.
Eikä kukaan edes vastaa noihin viesteihin mitä kampanjasivujen kautta voi lähettää asiaa koskien.
 

Tup3x

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 019
8.4. ovat saaneet. Mitään ei ole kuulunut sen jälkeen.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
70
11.4. vastaanotettu ja sen jälkeen ei mitään. On tämä kyllä ollut kokonaisuutena sellainen esitys, että eipä kyllä huvita jatkossa enää Samsungin tuotteita ostella.
 
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
23
1.4. vastaanotettu, ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Tiedä sitten pitäisikö olla suoraan yhteydessä tuohon laitetta analysoivaan firmaan, jos ei ala kuulua kohtapuoliin mitään...
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Ei ole tuon jälkeen kuulunut mitään.

Screenshot_20220504-201610_Firefox (1).png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.02.2022
Viestejä
23
1.4. vastaanotettu, ei ole sen jälkeen kuulunut mitään. Tiedä sitten pitäisikö olla suoraan yhteydessä tuohon laitetta analysoivaan firmaan, jos ei ala kuulua kohtapuoliin mitään...
Tänään tuli Samsungilta ilmoitus, että ovat tsekanneet vaihtolaitteen ja hyväksyneet sen. 30 päivän sisään pitäisi tulla rahat sitten. Eli rattaat pyörivät siellä, toki luvattua hitaammin.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Noniin, ovat ilmeisesti viimeinkin aktivoituneet. Mullekin tuli päätös hyväksytystä hyvityshakemuksesta.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Tänään tuli Samsungilta ilmoitus, että ovat tsekanneet vaihtolaitteen ja hyväksyneet sen. 30 päivän sisään pitäisi tulla rahat sitten. Eli rattaat pyörivät siellä, toki luvattua hitaammin.
Noniin, ovat ilmeisesti viimeinkin aktivoituneet. Mullekin tuli päätös hyväksytystä hyvityshakemuksesta.
Samoin. 14.4 postin toimittamasta luurista hyväksyntä nyt.
Ei ollut edes täydellisessä kunnossa vaan vanha Android 6 luuri, jossa käytön jälkiä. Ei myöskään alkuperäistä pakettia. Kuluttajien valitukset siis auttoivat. :tup:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
413
Ihan kaikkia eivät käsitelleet yhdellä kertaa, 21.4. perille mennyt odottaa edelleen. Mutta hyvä jos välillä rattaat nytkähtävät eteenpäin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Samoin. 14.4 postin toimittamasta luurista hyväksyntä nyt.
Ei ollut edes täydellisessä kunnossa vaan vanha Android 6 luuri, jossa käytön jälkiä. Ei myöskään alkuperäistä pakettia. Kuluttajien valitukset siis auttoivat. :tup:
Sisälsikö puhelimesi "käytön jäljet" myös naarmuja?

Mulle tuli ilmoitus, että ovat arvioineet lähettämäni laitteen uudelleen, syynä näytössä oleva naarmu. Naarmusta johtuen tehty uusi hyvitystarjous, joka pyydetään joko hyväksymään tai hylkäämään. Puhelimessa ei ole muita käytön jälkiä, koska sen kanssa on käytetty aina suojakuorta. Naarmukin on lähinnä pitkä hiusnaarmu, ei mitenkään edes syvä.

Pitäisikö naarmusta huolimatta tulla vähintään se kiinteä 150€ hyvitys?
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Sisälsikö puhelimesi "käytön jäljet" myös naarmuja?

Mulle tuli ilmoitus, että ovat arvioineet lähettämäni laitteen uudelleen, syynä näytössä oleva naarmu. Naarmusta johtuen tehty uusi hyvitystarjous, joka pyydetään joko hyväksymään tai hylkäämään. Puhelimessa ei ole muita käytön jälkiä, koska sen kanssa on käytetty aina suojakuorta. Naarmukin on lähinnä pitkä hiusnaarmu, ei mitenkään edes syvä.

Pitäisikö naarmusta huolimatta tulla vähintään se kiinteä 150€ hyvitys?
Minä lähetin sinne vanhan galaxy minin vuodelta 2011 mikä oli täynnä naarmuja, mutta ehjä :D Tulkitsen itse kampanjan ehtoja niin, että vähintään se 150e on tultava. Kampanja oli, että 150 euroa puhelimen arvon päälle, omassa tapauksessa puhelimen arvo oli 0e.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Sisälsikö puhelimesi "käytön jäljet" myös naarmuja?

Mulle tuli ilmoitus, että ovat arvioineet lähettämäni laitteen uudelleen, syynä näytössä oleva naarmu. Naarmusta johtuen tehty uusi hyvitystarjous, joka pyydetään joko hyväksymään tai hylkäämään. Puhelimessa ei ole muita käytön jälkiä, koska sen kanssa on käytetty aina suojakuorta. Naarmukin on lähinnä pitkä hiusnaarmu, ei mitenkään edes syvä.

Pitäisikö naarmusta huolimatta tulla vähintään se kiinteä 150€ hyvitys?
Takalasissa oli iso liimatahra kun yritin liimailla näyttöä ja takalasia kiinni ja vähän sotkin sen kanssa. Naarmuja ei niinkään, mutta selvästi käytetty ja tarkemmalla katselulla olisi kyllä selvinnyt että sekä takalasi että näyttö oli tarvike-osia kiinasta ja koko "vesitiivis" laite pysyi nipin napin kasassa pikaliimalla. :D

Mutta kuten @mixout sanoikin, tavoite oli puhelin 0€ ja +150€ "lisähyvitys". Siitähän tuossa oli kyse. Ei tuonne kannattanut juuri mitään käytettävää laitetta lähettää, kun niiden jälleenmyyntihinta vaikka torissa olisi ollut parempi. Niin vanha romu että sen hinta on 0€ sekä itselle että vastaanottajalle. Samsung lupasi kuitenkin +150€ lisähyvitystä ja siihenhän tuo koko kampanjan järki perustui (kuluttajan näkökulmasta). Nuo kampanjan ehdothan voi lukea niin että laitteen pitää olla naarmuton ja "uutta vastaava" jos siitä mielii saada jotain hyvitystä sen +150€ päälle. Jos "tyytyy" siihen 0€ arvoon, niin sitten saa olla "ehtojen" ulkopuoleltakin (varsinkin kun ehdot julkaistiin kampanjan jälkeen).

Eli @Azor kysymykseesi, mielestäni se 150€ pitäisi tulla naarmusta riippumatta. Tietenkin jos näyttö niin palasina ettei koko laitetta voi käyttää (tarkistaa IMEItä tai palauttaa tehdasasetuksia) niin sittenhän on eri asia. Mikä laite oli kyseessä ja ehdottivatko siis jotain pienempää hyvitystä kuin tuo 0€+150€?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Eli @Azor kysymykseesi, mielestäni se 150€ pitäisi tulla naarmusta riippumatta. Tietenkin jos näyttö niin palasina ettei koko laitetta voi käyttää (tarkistaa IMEItä tai palauttaa tehdasasetuksia) niin sittenhän on eri asia. Mikä laite oli kyseessä ja ehdottivatko siis jotain pienempää hyvitystä kuin tuo 0€+150€?
Summa mitä tarjoavat on alle 150€ ja kone on muutaman vuoden ikäinen Galaxy S-sarjalainen. Kun kirjautuu sinne hyvityssivuille, niin siellä ei mainita erikseen mitään X summaa euroja + 150€ vaan siellä lukee "palkkio, jonka voit saada vaihdosta" ja yksi summa joka on kuitenkin alle 150€. Miten tuota nyt pitäisi tulkita? Onko siellä mainittu summa siis pelkästä vaihtolaitteesta tarjottava hyvitys ja siihen päälle tulisi vielä se kiinteä 150€ hyvitys? Koska muutoinhan sieltä olisi tosiaan tulossa alle 150€ hyvitystä kokonaisuudessaan.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Summa mitä tarjoavat on alle 150€ ja kone on muutaman vuoden ikäinen Galaxy S-sarjalainen. Kun kirjautuu sinne hyvityssivuille, niin siellä ei mainita erikseen mitään X summaa euroja + 150€ vaan siellä lukee "palkkio, jonka voit saada vaihdosta" ja yksi summa joka on kuitenkin alle 150€. Miten tuota nyt pitäisi tulkita? Onko siellä mainittu summa siis pelkästä vaihtolaitteesta tarjottava hyvitys ja siihen päälle tulisi vielä se kiinteä 150€ hyvitys? Koska muutoinhan sieltä olisi tosiaan tulossa alle 150€ hyvitystä kokonaisuudessaan.
Paljonko ne lupaa sen listahinnaston mukaan vaihdossa kyseisestä laitteesta? Mulla ei näy edes mitää summaa missään eikä ollut edes sähköpostissa, tullut vain tieto, että hakemus on hyväksytty ja 30 päivän kuluessa tulee rahat :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Paljonko ne lupaa sen listahinnaston mukaan vaihdossa kyseisestä laitteesta? Mulla ei näy edes mitää summaa missään eikä ollut edes sähköpostissa, tullut vain tieto, että hakemus on hyväksytty ja 30 päivän kuluessa tulee rahat :D
Listan mukaan lupaavat 10 euroa. Onkohan siitä 150€ minimipalkkiosta sitten vähennetty sen naarmun takia, koska ehtojen mukaan vaihtolaitteen tulisi täyttää ehdossa 18 ("kriteerit") ilmoitetut standardit ja edellyttäen, että näitä käyttöehtoja noudatetaan täysimääräisesti.

18. Osallistujien on lähetettävä vaihtolaite, joka on vastaanotettava "uutta vastaavassa kunnossa" alla olevan ehdon 18 kriteerien mukaan.​
19. Jotta osallistuja voi saada maksun, kampanjatuote on lähetettävä hyvässä kunnossa, eli sen on täytettävä seuraavat vähimmäisehdot ("ehdot"):​
1. kokonainen ja mukana kaikki lisävarusteet, mukaan lukien latauskaapeli;​
2. vahingoittumaton (vähäisiä naarmuja);​
3. ei pysyvästi merkitty (vähäisiä naarmuja) ja​
4. lukitsematon, kaikki salasanat ja henkilötiedot poistettu.​

Siellä kuitenkin lukee, että jos haluaa vaihtaa laitteen, jota ei ole listattu Taulukossa 2 (omani on listattu vain siinä laajemmassa listauksessa), on hän oikeutettu ainoastaan 150€ arvoiseen vaihtopalkkioon, johon saatetaan tai ei saateta lisätä ylimääräinen summa vastaamaan vaihdetun laitteen jäljellä olevaa arvoa.

Eli tuon mukaan jos vaihtolaitteen jäljellä oleva arvo on 0€, hyvitys on 150€. Siitä huolimatta "ehdot" tulisi ilmeisesti täyttää, eli laitteen pitäisi olla "uutta vastaavassa kunnossa", muutoin minimihyvityksestä voidaan vähentää. Tulkitsenko oikein ja voiko se oikeasti mennä näin? Vaihtolaitteeni on hiusnaarmua lukuunottamatta ulkoisesti siisti ja täysin toimiva.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Listan mukaan lupaavat 10 euroa. Onkohan siitä 150€ minimipalkkiosta sitten vähennetty sen naarmun takia, koska ehtojen mukaan vaihtolaitteen tulisi täyttää ehdossa 18 ("kriteerit") ilmoitetut standardit ja edellyttäen, että näitä käyttöehtoja noudatetaan täysimääräisesti.

18. Osallistujien on lähetettävä vaihtolaite, joka on vastaanotettava "uutta vastaavassa kunnossa" alla olevan ehdon 18 kriteerien mukaan.​
19. Jotta osallistuja voi saada maksun, kampanjatuote on lähetettävä hyvässä kunnossa, eli sen on täytettävä seuraavat vähimmäisehdot ("ehdot"):​
1. kokonainen ja mukana kaikki lisävarusteet, mukaan lukien latauskaapeli;​
2. vahingoittumaton (vähäisiä naarmuja);​
3. ei pysyvästi merkitty (vähäisiä naarmuja) ja​
4. lukitsematon, kaikki salasanat ja henkilötiedot poistettu.​

Siellä kuitenkin lukee, että jos haluaa vaihtaa laitteen, jota ei ole listattu Taulukossa 2 (omani on listattu vain siinä laajemmassa listauksessa), on hän oikeutettu ainoastaan 150€ arvoiseen vaihtopalkkioon, johon saatetaan tai ei saateta lisätä ylimääräinen summa vastaamaan vaihdetun laitteen jäljellä olevaa arvoa.

Eli tuon mukaan jos vaihtolaitteen jäljellä oleva arvo on 0€, hyvitys on 150€. Siitä huolimatta "ehdot" tulisi ilmeisesti täyttää, eli laitteen pitäisi olla "uutta vastaavassa kunnossa", muutoin minimihyvityksestä voidaan vähentää. Tulkitsenko oikein ja voiko se oikeasti mennä näin? Vaihtolaitteeni on hiusnaarmua lukuunottamatta ulkoisesti siisti ja täysin toimiva.
No ei kai se laitteen arvo voi olla negatiivinen? :D Kamppis lupaa 150e extraa + postikulut vaihtolaitteen lähetyksestä ni ei siitä voi enää vähentää. Eli kaikki vähennykset koskien laitteen kuntoa jne jne tapahtuu vaihtolaitteen hyvitysarvosta ja se menee vaan nolliin sitten. En muista oliko nuo jo niitä ehtoja mitä lisättiin jälkikäteen. Jossain tässä ketjussakin taisi olla ne alkuperäiset ehdot.

Mutta mistä sä näit sen summan mitä ne meinas hyvittää? Mulla ei ainakaa näy missää mitää, tieto vaa että ne maksaa :D
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Mutta mistä sä näit sen summan mitä ne meinas hyvittää? Mulla ei ainakaa näy missää mitää, tieto vaa että ne maksaa :D
Hyvityshakemukseni sivulla sanotaan, että koska vaihtoon lähettämäni laite ei ollut saapuessaan heidän kriteerien mukaisessa "vaaditussa kunnossa" (hiusnaarmusta johtuen), joutuivat he arvottamaan hyvityshakemukseni uudelleen. Varmaan siksi näkyy minulla se summa eli alle 150€, joka pitäisi nyt siis joko hyväksyä tai hylätä. Kysymys kuuluu, miten se voi olla alle 150€ ja onko se ehtojen mukaista? En myöskään tiedä miten se on "arvotettu uudelleen", koska he eivät ole tehneet mitään aiempaa arviointia tai olleet yhteydessä sen jälkeen, kun paketti luovutettiin heille 1. huhtikuuta.
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Hyvityshakemukseni sivulla sanotaan, että koska vaihtoon lähettämäni laite ei ollut saapuessaan heidän kriteerien mukaisessa "vaaditussa kunnossa" (hiusnaarmusta johtuen), joutuivat he arvottamaan hyvityshakemukseni uudelleen. Varmaan siksi näkyy minulla se summa eli alle 150€, joka pitäisi nyt siis joko hyväksyä tai hylätä. Kysymys kuuluu, miten se voi olla alle 150€ ja onko se ehtojen mukaista? En myöskään tiedä miten se on "arvotettu uudelleen", koska he eivät ole tehneet mitään aiempaa arviointia tai olleet yhteydessä sen jälkeen, kun paketti luovutettiin heille 1. huhtikuuta.
No itse en kyl suostuisi. Ei ole mielestäni ehtojen mukaista. Tarkoittaisi sitä, että vaihtolaitteen arvo on alle 0 euroa. Mut nehän on tässä veivannu jo noita ehtoja mennen ja tullen kampanjan aikana et valitettavasti ei mitään uutta :D Mielenkiintoista nähdä onko tää joku yksittäistapaus, kyl omassa vaihdokissa oli myös naarmuja aivan ympäriinsä laitetta mutta ei säröjä/kolhuja tms ja ei siitä mitään tommosta tullu. Ei ollut alkuperäistä pakkausta mut kaivoin huvikseen jonku vanhimman samsungin kaapelin ja travel adapterin mukaan.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Kannatti siis suoraan laittaa 0€ laite niin siitä ei alettu vähennyksiä tekemään eikä kuntoa juuri tarkistettu. Tuossa se ongelma taitaa nyt olla se että laitteesta olisi listan mukaan saanut sen 10€ ja siksi tarkistavat laadun tarkasti. Ei silti jonkun hiusnaarmun takia pitäisi mitenkään alle sen 150€ mennä.

Ja kampanjan aikana ei mitään ehtoja ollut. Aloituspostauksessa datat tallessa.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
294
Hyvityshakemukseeni liittyen pyydettiin lisätietoja:
Ole hyvä ja toimita myös vaihtolaitteen IMEI-numero. Saat sen painamalla *#06# puhelimen näppäimistöllä tai puhelimen laatikossa näkyvistä IMEI tiedoista.
Olen kyllä ihan varma, että laitoin tuon jo alkuperäiseen hakemukseen. Mikähän tässä on mennyt pieleen?
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
Hyvityshakemukseeni liittyen pyydettiin lisätietoja:


Olen kyllä ihan varma, että laitoin tuon jo alkuperäiseen hakemukseen. Mikähän tässä on mennyt pieleen?
No tän kamppiksen tapauksessa varmaa mikä tahansa on voinut mennä pieleen :D Multa pyydeltiin kans, mut en kyllä ollu laittanu siihen alkuperäseen hakemukseen.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Hyvityshakemukseeni liittyen pyydettiin lisätietoja:


Olen kyllä ihan varma, että laitoin tuon jo alkuperäiseen hakemukseen. Mikähän tässä on mennyt pieleen?
Älä kysele, toimita vain. Kysyivät monelta kuittia uudelleen ja sama kuva kelpasi toisella kertaa. Heidän järjestelmissä vaikka ja mitä ongelmaa.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
Miten edellisen laitteen lähettäminen on onnistunut käytännössä?
Ohjeessa lukee vain, että pitää liimata pakettiin palautusosoite/tarra.
Voi varmaan lähettää ihan s pakettina helposti koodilla..? Ja liimaa sen palautusosoitteen pakettiin.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Miten edellisen laitteen lähettäminen on onnistunut käytännössä?
Ohjeessa lukee vain, että pitää liimata pakettiin palautusosoite/tarra.
Voi varmaan lähettää ihan s pakettina helposti koodilla..? Ja liimaa sen palautusosoitteen pakettiin.
Itse laitoin xss pakettina suoraan postilaatikkoon.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
33
Viime yönä oli tullut viesti sekä sähköpostia,et maksu on käsitelty. Heti näky rahat tilillä. 165e Oneplus 5T:stä
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 166
Viime yönä oli tullut viesti sekä sähköpostia,et maksu on käsitelty. Heti näky rahat tilillä. 165e Oneplus 5T:stä
Sama, paitsi puhelimena Z3 Compact (Android 6). Siinä oli näyttö ja takalasi molemmat irtoilleet ja lopulta korvattu kiinan halpispaneelilla. Nekin kiinnitin lopulta postitusta varten vain pikaliimalla. Oikeaa käyttöä se ei kestäisi, mutta eipähän irtoa näyttö pelkällä silmäilyllä/tarkastelulla. 0€ puhelin niin minulle kuin vastaanottajalle, mutta sai silti 150€ lisähyvityksen kuten pitikin.

Kiitos kaikille jotka jaksoivat asiasta hieman metelöidä sekä Samsungin että KKV suuntaan.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
Menossa vaihtoluuri s pakettina ensi viikolla eteenpäin. Onko mennyt perille asti pelkällä puh nrolla? Loin jo helposti-koodin ilman paperista saapumisilmoitusta. Ei näköjään pääse enää muokkaamaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Summa mitä tarjoavat on alle 150€ ja kone on muutaman vuoden ikäinen Galaxy S-sarjalainen. Kun kirjautuu sinne hyvityssivuille, niin siellä ei mainita erikseen mitään X summaa euroja + 150€ vaan siellä lukee "palkkio, jonka voit saada vaihdosta" ja yksi summa joka on kuitenkin alle 150€. Miten tuota nyt pitäisi tulkita? Onko siellä mainittu summa siis pelkästä vaihtolaitteesta tarjottava hyvitys ja siihen päälle tulisi vielä se kiinteä 150€ hyvitys? Koska muutoinhan sieltä olisi tosiaan tulossa alle 150€ hyvitystä kokonaisuudessaan.
Jep, eli 127€ hyvitystä tuli, eikä tullut myöskään sitä 15€ hyvitystä postikuluista. Puhelimen näytössä oli hiusnaarmu, jonka takia tarjosivat tuota 127 euroa, eli puhelimen vaihtoarvo ei ollut 0 euroa vaan käytännössä negatiivinen. Se mikä tuli yllätyksenä oli, että myöskään sitä 15€ hyvitystä postikuluista ei tullut. Miten tässä nyt kannattaisi toimia?
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
S8 puhelimen näytössä naarmuja. Hylättiin koko laite. - 6,9e ja kuluttajaneuvonta ei tunnu auttavan yhtään tässä asiassa :thumbsup:
 
Liittynyt
28.10.2021
Viestejä
76
S8 puhelimen näytössä naarmuja. Hylättiin koko laite. - 6,9e ja kuluttajaneuvonta ei tunnu auttavan yhtään tässä asiassa :thumbsup:
On kyllä melkoiset arpajaiset :D Vanhoilla paskoilla saa hyvityksen, mutta uudemmilla ei jos näytössä naarmuja. Tossakin tapauksessa JOS kampanjan ehdot täyttyisi, pitäisi saada 150e koska se luvattiin laitteen arvon lisäksi joka nyt on 0e.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Jep, eli 127€ hyvitystä tuli, eikä tullut myöskään sitä 15€ hyvitystä postikuluista. Puhelimen näytössä oli hiusnaarmu, jonka takia tarjosivat tuota 127 euroa, eli puhelimen vaihtoarvo ei ollut 0 euroa vaan käytännössä negatiivinen. Se mikä tuli yllätyksenä oli, että myöskään sitä 15€ hyvitystä postikuluista ei tullut. Miten tässä nyt kannattaisi toimia?
Reklamoin asiasta, jolloin nostivat tiedusteluni ylemmän tahon arvioitavaksi. Nyt suostuivat maksamaan vielä sen erotuksen 38€ tililleni, eli lopullinen hyvitys on 150€ + 15€ postikuluista, eli yhteensä 165€. Asia siis kunnossa.

S8 puhelimen näytössä naarmuja. Hylättiin koko laite. - 6,9e ja kuluttajaneuvonta ei tunnu auttavan yhtään tässä asiassa :thumbsup:
Kannattaa aina reklamoida suoraan vastapuolelle tällaisista epäkohdista, varsinkin jos koko laite hylätään suoralta kädeltä. Tuollaisista ehdoista ei kerrottu kampanjan ollessa käynnissä vielä helmikuussa. Itse asiassa koko ehtojen sivu oli "404 not found" kun kampanja oli käynnissä.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
Reklamoin asiasta, jolloin nostivat tiedusteluni ylemmän tahon arvioitavaksi. Nyt suostuivat maksamaan vielä sen erotuksen 38€ tililleni, eli lopullinen hyvitys on 150€ + 15€ postikuluista, eli yhteensä 165€. Asia siis kunnossa.



Kannattaa aina reklamoida suoraan vastapuolelle tällaisista epäkohdista, varsinkin jos koko laite hylätään suoralta kädeltä. Tuollaisista ehdoista ei kerrottu kampanjan ollessa käynnissä vielä helmikuussa. Itse asiassa koko ehtojen sivu oli "404 not found" kun kampanja oli käynnissä.
Ei auttanut. Lähettävät puhelimen vaan takaisin.
 
Liittynyt
05.06.2018
Viestejä
242
Mahtaisiko joku Iltalehti kiinnostua Samsungin kusetuksesta ja tekisi siitä uutisen? Ehkä kaikkien asiasta taistelleiden kannattaisi laittaa juttuvinkkiä niin Samsung saattaisi saada ansaitsemaansa kielteistä näkyvyyttä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
Ei auttanut. Lähettävät puhelimen vaan takaisin.
No jos siihen on tyytyminen. He eivät silti edelleenkään voi vedota ehtoihin joita ei ollut olemassakaan kampanjan ollessa käynnissä. Aika moni vain ei jaksa lähteä vääntämään näistä ja tyytyvät kohtaloonsa. Minulle tämä oli periaatekysymys, vaikka se maksoikin enemmän aikaa ja vaivaa suhteessa puuttuvaan korvaukseen. Onneksi ei tarvinnut lähteä vääntämään pitemmän kaavan kautta vaan asia selvisi pelkällä reklamaatiolla.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
No jos siihen on tyytyminen. He eivät silti edelleenkään voi vedota ehtoihin joita ei ollut olemassakaan kampanjan ollessa käynnissä. Aika moni vain ei jaksa lähteä vääntämään näistä ja tyytyvät kohtaloonsa. Minulle tämä oli periaatekysymys, vaikka se maksoikin enemmän aikaa ja vaivaa suhteessa puuttuvaan korvaukseen. Onneksi ei tarvinnut lähteä vääntämään pitemmän kaavan kautta vaan asia selvisi pelkällä reklamaatiolla.
Olen vedonnut tähän jo useaan otteeseen. Sieltä puolelta vaan pahoitellaan tilannetta. Mitä voin mielestäsi tehdä tässä tilanteessa?

"Olemme pahoillamme, että kampanja on tuottanut epäselvyyttä. Meidän on kuitenkin noudatettava asetettuja ehtoja."

Tiketti ollut sisällä kuluttajaneuvonnassa 4kk ja sieltäkään puolelta ei tehdä asian suhteen mitään. Oon kyllä vääntänyt tästä moneen otteeseen monen eri kanavan kautta, nyt vaan loppuu resurssit täysin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
65
"Olemme pahoillamme, että kampanja on tuottanut epäselvyyttä. Meidän on kuitenkin noudatettava asetettuja ehtoja."
Niin. Kyllähän se tuottaa epäselvyyttä, jos ehdot "keksitään" vasta kampanjan päättymisen jälkeen. Kampanjan, joka on saattanut vaikuttaa päätökseesi ostaa uusi puhelin. Tämä on se jutun pihvi. Eihän tuo voi olla juridisesti pätevää millään tavalla. Oikeudellisesti päteviä ovat ehdot, jotka olivat saatavilla tai joita ei ollut saatavilla (eli ei ollut ehtoja) silloin, kun teit kaupat kyseisen yrityksen/jälleenmyyjän kanssa.

Kuluttajansuojalain kannalta sopimusehtojen käyttöä valvoo kuluttaja-asiamies. Kuluttaja-asiamiehen linjauksia:

"Kuluttajan kannalta keskeiset, ostopäätökseen vaikuttavat ehdot on esitettävä selkeästi jo tuotteen tai palvelun markkinoinnissa."
"Kuluttajansuojalain mukaan epäselvää ehtoa tulkitaan laatijansa vahingoksi eli kuluttajan hyväksi." (epäselvä ≈ puuttuva)

Tiketti ollut sisällä kuluttajaneuvonnassa 4kk ja sieltäkään puolelta ei tehdä asian suhteen mitään.
Käsittääkseni näillä on melko pitkät käsittelyajat, voi mennä puolesta vuodesta yli vuoteen riippuen asian laadusta ja ratkaisutavasta.
 
Liittynyt
11.04.2017
Viestejä
155
Niin. Kyllähän se tuottaa epäselvyyttä, jos ehdot "keksitään" vasta kampanjan päättymisen jälkeen. Kampanjan, joka on saattanut vaikuttaa päätökseesi ostaa uusi puhelin. Tämä on se jutun pihvi. Eihän tuo voi olla juridisesti pätevää millään tavalla. Oikeudellisesti päteviä ovat ehdot, jotka olivat saatavilla tai joita ei ollut saatavilla (eli ei ollut ehtoja) silloin, kun teit kaupat kyseisen yrityksen/jälleenmyyjän kanssa.

Kuluttajansuojalain kannalta sopimusehtojen käyttöä valvoo kuluttaja-asiamies. Kuluttaja-asiamiehen linjauksia:

"Kuluttajan kannalta keskeiset, ostopäätökseen vaikuttavat ehdot on esitettävä selkeästi jo tuotteen tai palvelun markkinoinnissa."
"Kuluttajansuojalain mukaan epäselvää ehtoa tulkitaan laatijansa vahingoksi eli kuluttajan hyväksi." (epäselvä ≈ puuttuva)



Käsittääkseni näillä on melko pitkät käsittelyajat, voi mennä puolesta vuodesta yli vuoteen riippuen asian laadusta ja ratkaisutavasta.
Asia on vielä käsittelyssä siis kuluttajaneuvonnassa, ei ole eskaloitu kuluttajariitaan asti ymmärtääkseni.

Sama henkilö on käsitellyt asiaa ja lähinnä vastaukset on ollut
A) Tarvitaan kuva alkuperäisistä ehdoista (joita ei ole koskaan ollut esille) Eli tekstinpätkä, jossa sanotaan että mikä vain puhelin kävisi vaihdossa.
B) Kampanjan ehtoja voidaan muuttaa kesken kampanjan.


Koko tilanteen olen selittänyt useaan otteeseen screenshottien kanssa ja en ole saanut mitään kunnon vastausta.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
170 010
Viestejä
3 141 149
Jäsenet
57 674
Uusin jäsen
Jokergowild

Hinta.fi

Ylös Bottom