• Hyvät tarjoukset -alueen ohjeet ja säännöt

• Uuden tarjouksen kohdalla valmispohjan ja etuliitteen käyttö on pakollista!
    • Otsikkomuotoilu: Tuote, kauppa, tarjoushinta
    • Ainoastaan tarjouksia, jotka toimitetaan Suomeen
    • Ei ref-linkkejä
    • Venäjän hyökkäyksestä Ukrainaan huolimatta jotkut yritykset jatkavat Venäjällä liiketoimintaa. Tälläisissä tapauksissa tarjousketjuissa voi kertaalleen linkittää tähän viestiketjuun ja jatkaa keskustelua aiheesta siellä.

Tekniikka Samsung T7 ulkoinen SSD 2 TB

Tuote: Samsung T7 ulkoinen SSD 2 TB
Tarjoushinta: 149€
Normaalihinta: 229.9€ (30 pv alin 160€)
Kauppa: Gigantti
Voimassa: 19.5
Linkki: Samsung T7 ulkoinen SSD 2 TB (harmaa)

Kommentti tarjouksesta: Hyvä SSD jota itse olin odottanut tarjoukseen muutaman kuukauden

Screenshot 2025-05-12 at 5.58.09.png

Minkälaisiin käytännön nopeuksiin tällaisilla ulkoisilla lätyillä on nykyään mahdollisuus päästä verrattuna sisäisiin PCIe levyihin? Onko mitään saumaa käyttää esim. pelien asennuslevynä?

Minkälaisiin käytännön nopeuksiin tällaisilla ulkoisilla lätyillä on nykyään mahdollisuus päästä verrattuna sisäisiin PCIe levyihin? Onko mitään saumaa käyttää esim. pelien asennuslevynä?
Itsellä tämä on yleensä ollut sellaista 300MT/s (ei mbps). Sekä kirjoittaessa että lukiessa. En tiedä rajoittaako USB portti minulla tätä.

Pelinhän voi asentaa vaikka perinteiselle kiintolevylle - lähinnä kai kyse omista hermoista.

Tälle luvataan "Read Speeds up to 1050 MB/s, 256-Bit AES Hardware Encryption, Thermal Control, Write Speeds up to 1000 MB/s" - jos katsoo vaikka Saksan Amazonin arvosteluita niin helposti on ihmisillä Cystaldiskmarkissa 850-1000MB lukuja seq readissa.

Eli hakkaa perinteisen SATA SSD:n jos USB-liitäntä on ajantasalla.

Itsellä tämä on yleensä ollut sellaista 300MT/s (ei mbps). Sekä kirjoittaessa että lukiessa. En tiedä rajoittaako USB portti minulla tätä.
Itse kun päivitin emolevyn uudempaan niin tuollaiset ongelmat katsoivat. Yksi iso syy itsellä emolevyn päivitykseen oli juuri tämä Samsungin T-sarja. Nykyisessä USB4-valmius odottamassa tulevaa.

USB nimeäminen on varsin kamala, mutta riippuu tosiaan portista ja levyn kyvykkyydestä:
USB 3.0 / USB 3.1 Gen1 / USB 3.2 Gen1 = 5Gbps -> 5Gbps/8 = 625MB/s
USB 3.1 / USB 3.1 Gen2 / USB 3.2 Gen2 = 10Gbps -> 10Gbps/8 = 1250MB/s
USB 3.2 / USB 3.2 Gen2x2 = 20Gbps -> 20Gbps/8 = 2500MB/s

Tämä T7 kun on sisäisesti Gen2 levy, niin pääsee tuonne ~1000MB/s siirtonopeuksiin sopivassa portissa, esimerkkinä uudempi T9 on Gen2x2 levy, jolla pääsee ~2000MB/s tienoille (väylässä on hieman overheadia).
USB4 ja Thunderbolt 4 ovat taas sitten 40Gbps (~4000MB/s), eli tuplaa jälleen nopeuden USB 3.2 Gen2x2 verrattuna. Thunderbolt 5 sitten 80Gbps / ~8000MB/s (vastaa paremman pään sisäistä PCIe 4.0 x4 levyä).

Noilla asemilla on yleensä tapana hidastua, jos välimuisti on liian pieni ja Samsungilla se on juuri sitä ja Tom`s hardwaren testissä Samsung T7 kirjoitusnopeus hidastui välimuistin tullessa täyteen 867 MBps nopeudesta --> 337 MBps loppunopeuteen, kun dataa oli siirretty 84GB.

Statistiikka

Viestiketjuista
277 700
Jäsenet
77 661
Uusin jäsen
b456s

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom