Samsung Semiconductor pääsi sopuun työntekijöidensä kanssa jättibonuksista

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kaotik
  • Aloitettu Aloitettu

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
25 255
Uutisoimme aiemmin Samsungin näyttäneen välttäneen täpärästi Samsung Semiconductorin työntekijöiden lakon tulemalla isoin osin vastaan näiden vaatimuksiin. Samsungin puolijohdepuoli uhkasi yhtiötä lakolla, koska työntekijöille oli luvassa vain murusia vaikka yhtiön voitot raketoivat aivan uusiin sfääreihin.

Nyt saavutetun sovun mukaan Samsung Semiconductorin työntekijöiden bonuksista poistetaan raja, jonka mukaan bonus voi olla korkeintaan 50 % vuosipalkasta. Työntekijät tulevat saamaan nyt bonuksena 50 % vuosipalkastaan käteen, jonka lisäksi yhtiö jakaa työntekijöilleen 10,5 % osaston voitoista osakkeina. Uusi bonusohjelma on voimassa ainakin 10 vuotta, kunhan yhtiö saavuttaa ennalta määrätyt voittotavoitteensa. Tämän vuoden osalta työntekijöiden odotetaan nettoavan bonuksia keskimäärin noin 291 000 euron edestä per työntekijä, mutta tarkat summat riippuvat myös toimenkuvasta.

Samsungin työntekijät saivat äänestää ehdotetusta sovusta kuuden päivän ajan ja lopulta äänensä sen hyväksymiselle antoi 73,7 % liittoon kuuluvista työntekijöistä. Työntekijöistä 95,5 % äänesti tarjouksen hyväksymisen puolesta.

Lähde: Samsung and its labor union bury the hatchet, sign a new wage agreement
 
Siinä Suomeenkin mallia että voitot eivät voi mennä vain jo valmiiksi mijoonia tienaaville johtajille.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
308 792
Viestejä
5 233 224
Jäsenet
83 389
Uusin jäsen
lime3

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom