Samsung julkaisee Exynos-järjestelmäpiirin RDNA2-grafiikkaohjaimella 11. tammikuuta

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 603
Samsung on julkaissut kiusoittelutwiitin, jossa varmistetaan RDNA2-grafiikkaohjaimella varustetun Exynos-järjestelmäpiirin julkaisu 11. tammikuuta.
Twiitin perusteella Samsung uskoo ainakin piirinsä pelisuorituskykyyn.

 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Mitäköhän tuolla nyt pitäisi pelata, ei taida olla yhtään järkevää mobiilipeliä jolle GPU suorituskyky olisi ongelma ihan adrenoilla jne.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
4 262
Mitäköhän tuolla nyt pitäisi pelata, ei taida olla yhtään järkevää mobiilipeliä jolle GPU suorituskyky olisi ongelma ihan adrenoilla jne.
Jos nykylaitteita korkeammasta suorituskyvystä ei ole iloa (jota en ihan usko), niin onhan se on mahdollista että tämä tarjoaa parempaa suorituskykyä per watti kuin kilpailijat. Hyötysuhde on erittäin tärkeää mobiililaitteissa. Pidempi akkukesto ja vähemmän (yli)kuumenemista kelpaa aina
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Jos Exynos 2100:n mukaisesti pidättäydytään poissa Mongoose-ytimistä ja vastaavista sähläilyistä, tämähän voisi olla superhyvä emulointiin "on the go".
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mitäköhän tuolla nyt pitäisi pelata, ei taida olla yhtään järkevää mobiilipeliä jolle GPU suorituskyky olisi ongelma ihan adrenoilla jne.
Ensimmäsenä tulee mieleen että sille voisi olla helpompaa ja halvempaa portata pelejä kun grafiikka-arkkitehtuuri on samaa kuin pc/konsoleilla eikä tarvita erillisiä optimointeja, vaan pelimoottorissa on jo valmiiksi hyväksi hiottu tuki rdna2:lle mikä skaalautuu noinkin vähävirtaiselle raudalle. Esimerkiksi uuteen Switch-käsikonsoliin voisi olla potentiaalinen SoC-ehdokas.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Ensimmäsenä tulee mieleen että sille voisi olla helpompaa ja halvempaa portata pelejä kun grafiikka-arkkitehtuuri on samaa kuin pc/konsoleilla eikä tarvita erillisiä optimointeja, vaan pelimoottorissa on jo valmiiksi hyväksi hiottu tuki rdna2:lle mikä skaalautuu noinkin vähävirtaiselle raudalle. Esimerkiksi uuteen Switch-käsikonsoliin voisi olla potentiaalinen SoC-ehdokas.
Tuskin nyt Switchiin mitään Exynos-piiriä laitetaan. Onhan se selvä, että AMD:n IP myös ARM-arkkitehtuurilla on kova sana, mutta nyt taisi olla enemmän kyse siitä, mitä kukaan jollain Android-luurilla pelaa.

Eikä se grafiikka-arkkitehtuuri yksinään riitä. Käyttihän Microsoft kautta Xbox-linjaston ensimmäisestä lähtien DirectX:ää eikä ne pelit siltikään noin vain porttautuneet, erityisesti Xbox 360:n kohdalla, jossa käytettiin PowerPC:tä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 415
nyt taisi olla enemmän kyse siitä, mitä kukaan jollain Android-luurilla pelaa.
Ei varmasti sovi noin 30v+ suomalaisen ajatusmaailmaan, että puhelimella mitään pelailtaisiin, mutta koko maailman mittakaavassa ja nuoremmissa ikäryhmissä mobiilipelaaminen on varsin suosittua.
Osa peleistäkin alkaa olemaan jo graafisesti lähellä PC/konsoliversioita, joista esimerkkeinä voinee mainita esim. CoD Mobile, PUBG Mobile ja Genshin Impact. Mainitut pelit omaavat 120fps tilan (GI tällä hetkellä vain iOS puolella), johon tätä GPU tehoa kaivataan.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Juu, mobiilipelaamisen ei tarvitse olla "vain" Clash of Clans, Pokémon Go, Toon Blast, tms. Vaikka siis näiden markkinointibudjetit alkaa olla jo sellaisia, että PC-/konsolipuolen "AAA"-pelit jäävät nuolemaan näppejään.

Tietysti myös mitä tehokkaampaa mobiilirautaa, sitä enemmän ja monipuolisempaa tarjonta tulevaisuudessa. Switchistäkin huhutaan, että on viimeinen laatuaan. Saattaa hyvin olla, ehkä parin revision päästä.

Eihän esim. Steam Deckin kaltaista tuotetta kaipaisi, jos voisi jo taskusta löytyvää luuria hyödyntää pelaamiseen mobiilisti (vs. "mobiilipelaamiseen").
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Jos nykylaitteita korkeammasta suorituskyvystä ei ole iloa (jota en ihan usko), niin onhan se on mahdollista että tämä tarjoaa parempaa suorituskykyä per watti kuin kilpailijat. Hyötysuhde on erittäin tärkeää mobiililaitteissa. Pidempi akkukesto ja vähemmän (yli)kuumenemista kelpaa aina
Se, että tarjolla on korkeampaa suorityskykyä itsessään luo tarvetta itselleen ajan kanssa, koska silloin pelikehittäjät voivat portata ja kehittää raskaampia pelejä mobiilipuolelle, koska tietävät tarjolla olevan rautaa, joka pystyy pyörittämään niitä raskaampia pelejä. Markkinataloudessa mahdollisuudet synnyttävät tarpeita.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Mitäköhän tuolla nyt pitäisi pelata, ei taida olla yhtään järkevää mobiilipeliä jolle GPU suorituskyky olisi ongelma ihan adrenoilla jne.
No ainakin LifeAfter (2019) ja Geshin Impact (2020) pelit kyykkää parhaimmilla grafiikka-asetuksilla edellisen sukupolven Snapdragon 888 lippulaivapiirillä. Sinällään suorituskyky riittäisi mutta puhelimia ei saada jäähdytettyä riittävästi, joten laite throttlaa.
CuggboP.png

RoAs62Q.png
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
No ainakin LifeAfter (2019) ja Geshin Impact (2020) pelit kyykkää parhaimmilla grafiikka-asetuksilla edellisen sukupolven Snapdragon 888 lippulaivapiirillä. Sinällään suorituskyky riittäisi mutta puhelimia ei saada jäähdytettyä riittävästi, joten laite throttlaa.

Millonkohan joku keksii tehdä Reverse wireless chargingia käyttävät pikkuisen tuularin puhelimen taa. Nythän noita on, mutta kaikki johdollisia. Olisi kätevä jos reverse chargingin kautta saisi syötettyä virran ja laite olisi pieni ja kevyt.

Toki pidemmässä pelaamisessa myös itse puhelin pitää olla laturissa. :)
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Millonkohan joku keksii tehdä Reverse wireless chargingia käyttävät pikkuisen tuularin puhelimen taa. Nythän noita on, mutta kaikki johdollisia. Olisi kätevä jos reverse chargingin kautta saisi syötettyä virran ja laite olisi pieni ja kevyt.

Toki pidemmässä pelaamisessa myös itse puhelin pitää olla laturissa. :)
Olisi kyllä äärimmäisen energiatehoton ratkaisu! Ja se puhelimen laturissa pitäminen pistää luuria kuumaksi entisestään niin siinä heti toinen haaste.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Olisi kyllä äärimmäisen energiatehoton ratkaisu! Ja se puhelimen laturissa pitäminen pistää luuria kuumaksi entisestään niin siinä heti toinen haaste.
Energiatehoton joo, mutta jos halutaan että se puhelimen suorituskyky ei tipu niin tuuletin tarvitaan. Ei siihen oikein muu auta. Toki jos laitetaan metallinen takakuori ja lämmöt siihen niin sitten voi sormilla "verijäähdyttää" sen. :think:
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Akku lienee suurin ongelma jäähydytyksen puolesta. Lämpötilan säätely tärkeää ja palikka vie leijonan osan puhelimen sisuksista. Jos sitä saisi pienemmäksi ja paremmalla teknologialla kuin nykyiset litiumakut, niin jäähdytykseen voisi reilummin panostaa. Toki, voisi myös jo nyt vähän paksumpaa laitetta tehdä, ei pelipuhelimen tai lippulaivan tarvitse olla siro omasta mielestäni! Nytkin S21+ kädessäni ja tää on lämmin jo TechBBS:ää hakatessa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 069
Mitäköhän tuolla nyt pitäisi pelata, ei taida olla yhtään järkevää mobiilipeliä jolle GPU suorituskyky olisi ongelma ihan adrenoilla jne.
Sitä sopii miettiä samalla kun laskee tästä paljonko tuossa pisneksessä liikkuu rahaa...

mobile.png
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 452
Hyvä että tullaan hieman lähemmäs applen piirejä suorituskyvyssä mutta virrankulutus ja jäähdytysteho voi olla kysymysmerkki ennen jonkin tuotteen julkaisua.
Itse en harrasta mobiilipelamista ja kaikki pelit mitä olen koittanut on optimointi jäänyt tasolle 5% niin siinä saataisi se paras suorituskyky lisäys.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Sitä sopii miettiä samalla kun laskee tästä paljonko tuossa pisneksessä liikkuu rahaa...

Kyllähän tuo nyt on tiedossa, ei ollut pointti. Nimenomaan jos teet peliä niin sellainen joka pyörii mahdollisimman monella laitteella. Eli mitä tällä piirillä tekee, ei hirveästi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 069
Kyllähän tuo nyt on tiedossa, ei ollut pointti. Nimenomaan jos teet peliä niin sellainen joka pyörii mahdollisimman monella laitteella. Eli mitä tällä piirillä tekee, ei hirveästi.
Niin mitäpä sitä mitään uutta tekemään kun kaikki olemassaolevat toimii jo nykyisillä laitteilla?
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
On se eri fiilis pelata Project Makeoveria 4K 120fps ilman throttlausta. Kehitystä tarvitaan!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 205
Niin mitäpä sitä mitään uutta tekemään kun kaikki olemassaolevat toimii jo nykyisillä laitteilla?
Enemmän tuo oli piikki tuota mobiilipelialaa kohtaan, ei rautaa vastaan. Hienoa jos näiden takia alkaa tulla kunnollisia AA pelejä jotka ei ole tehty maksimaalinen rahantuotto ensimmäisenä prioriteettina, toisena maksimi ajankäyttö ja sen jälkeen se pelin mielekkyys. Vähän vaan epäilen. Mutta se siitä offtopicista.
 
Liittynyt
17.01.2017
Viestejä
1 685
Enemmän tuo oli piikki tuota mobiilipelialaa kohtaan, ei rautaa vastaan. Hienoa jos näiden takia alkaa tulla kunnollisia AA pelejä jotka ei ole tehty maksimaalinen rahantuotto ensimmäisenä prioriteettina, toisena maksimi ajankäyttö ja sen jälkeen se pelin mielekkyys. Vähän vaan epäilen. Mutta se siitä offtopicista.
En usko sen olevan niin yksinkertaista, eikä mobiilipelialan syyttäminen hirveästi auta. Puhelimella kuitenkin tehdään kaikkea mahdollista muutakin, jopa niin, ettei "puhelin" enää kuvaa parhaiten itse laitetta.

Erityisesti some syö käyttäjän huomiota, eikä kaikkien notifikaatioiden keskeltä ehdi keskivertokäyttäjä keskittymään mihinkään. Mobiilipelit kilpailevat siitä syystä niistä pienistäkin minuuteista ja maksimoivat addiktoitumista kuin myös mikromaksuja.

PC:lläkin voi tehdä kaikkea muuta, mutta valtaosa siitä ei ole notifikaatioiden jongleeraamista, kuten puhelimella. Siksi PC:llä voi pelata hyvin paneutuneestikin itse asiaan, koska kaikki muut häiriötekijät ovat edelleen siellä puhelimessa, ei PC:llä.

Esim. valtaosa kokee, että on aina oltava tavoitettavissa, taas kerran puhelimella. Myös työasioissa. Teamsiin voi vastata puhelimellakin. PC:llä ollessasi ei samaa odotusta ole, ellet ole vaikka työajalla. Muuten teet juuri, mitä huvittaakin tehdä. Eli pelit eivät taistele ajastasi.

Konsolit nauttivat jopa PC:tä enemmän käyttäjän ajasta, koska ovat varta vasten pelaamiseen suunniteltuja laitteita eli sellaisen käyttäjä muuta ei kaipaa. Toki voi pleikkarilta katsoa Netflixiäkin nykyään, mutta viihdekäyttöä se on silti. Puhelimella voi kaiken tämän, somettaa, pelata, ottaa selfieitä.

Onko siis ihme, että mobiilipelaaminen "haisee"? No, väitän, että koko TechBBS:n foorumikunta pelaa reilusti enemmän muilla laitteilla niitä "parempia" pelejä.

Mutta valtaosalle kansasta se puhelin on se ainoa laite, jolla pelaaminen voisi olla mahdollista, eikä siellä ole pelaamista samoin ajateltu käyttötarkoituksena. Ja silti ne mobiilipelaajat upottavat kokonaisia päiviä pelaamiseensa puhelimella. Pari minuuttia jotain, sitten iigee auki, takas peliin, WhatsApp-ryhmässä paukkuu, lisää peliä...

Yritä siinä sitten myydä mobiilipelaajalle jotain "kunnon" peliä. Pelkästään introakaan ei kukaan jaksaisi. Esim. GTA:t iPhonella on jo unohdettuja, mutta nyt taas trilogia maistuu PC:llä. Miksiköhän?

Fortnitea ja Genshin Impactiakin pelataan huviksi vaikka sen bussimatkan ajan, että pääsee töihin tai kotiin. Selvä juttu. Onhan näitä kokeiluja ollut... PlayStation Now, Xbox xCloud, ym. striimauspalvelut, joilla pääsisi "tosipelien" makuun. Ja luvut kertovat karmean tarinan, että Toon Blast on nelinkertainen AAA-peli niihin verrattuna.

/argumentti
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
1 844
Xbox Ultimaten Beta jossa ohjain on kerrostettu pelin päälle oli suht toimiva ratkaisu mitä nopeasti kokeilin Cities Skyline pelillä. En tiedä mitkä osat näkymästä tuotetaan laitteessa ja mitkä palveluna. Jos tämä alkaa yleistymään niin jotakin RPG tai taktikointeja voisi harkita näppäilevänsä myös reissussa puhelimella.
 
Liittynyt
05.12.2018
Viestejä
2 382
Sitä sopii miettiä samalla kun laskee tästä paljonko tuossa pisneksessä liikkuu rahaa...

Mobiilipelaamisessa pyörii aika isot rahat usein PC-pelaamista harrastavat eivät tiedä tätä, koska usein mobiili, pc-pelaajat ja konsolipelaajat ovat aika vahvasti erillisiä asiakasryhmiä. Hyvin harva asiakas harrastaa molempia. Vaikka tälläisiäkin ihmisiä toki on.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 151
Xbox Ultimaten Beta jossa ohjain on kerrostettu pelin päälle oli suht toimiva ratkaisu mitä nopeasti kokeilin Cities Skyline pelillä. En tiedä mitkä osat näkymästä tuotetaan laitteessa ja mitkä palveluna. Jos tämä alkaa yleistymään niin jotakin RPG tai taktikointeja voisi harkita näppäilevänsä myös reissussa puhelimella.
Ainoastaan se ohjain on paikallisesti tuotettua. Muuten se on vain striimausta.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Ei muuten tullut Exynos 2200 piiriä eilen ja huhujen mukaan se olisi hyllytetty Galaxy S22 -sarjasta :hmm:.
With no official word on what is going on, we can only turn to the rumor mill for answers, which is currently on fire. You should take this next bit with a grain of salt, but on January 10—before it was clear there would be no Exynos event—plugged-in Samsung leaker Ice Universe tweeted that "Samsung postponed the release of Exynos2200." Another leaker, Dohyun Kim claims Exynos 2200 will be removed from the Galaxy S22 lineup entirely. Rather than the usual split of Exynos for some regions and a Qualcomm Snapdragon chip for other regions, every Galaxy S22 would use a Snapdragon chip. How Samsung could ever do this a month before launch is unclear, but we'll have to see what the actual S22 ship date is.
Sinällään siirtyminen kokonaan Snapdragon piirin selittäisi S22 mallin myöhästymiset ja toimitusongelmat.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 603
Olihan tuosta huhuttu jo jonkin aikaa: Report: Samsung will ditch Exynos 2200 processor for Samsung Galaxy S22 range - MSPoweruser

Näytti olevan korealaisella vuotajalla oikeat sulat päässään. Itse nimittäin yllätyin, kun Samsung alkoi puhumaan Exynos 2200 -piirin saapumisesta. Olin jo alitajuisestikin käsittänyt, että vasta seuraavalla kierroksella!

Esitellään S22 julkaisussa,
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723

Esitellään S22 julkaisussa,
En ole varma olisinko silti mieluummin ottanut tuon kaikkialle Qualcommin piiri kuin Exynoksen todennäköisesti huonommalla energiatehokkuudella. Toivotaan että energiatehokkuus on parantunut, vaikka valmistusprosessi ei ole niin hyvä kuin kilpailijan.

Sinällään tuo talon sisällä tehty 2200 voi myös olla kilpailuetu näin piiripulan aikaan. Qualcomm tuskin saa riittävästi piirejä kaikille halukkaille ja hinnat nousee. Samsung taas voi valmistaa omaa piiriään omissa tehtaissa "ohi muiden" tilausten.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134

Tämän huhuilun mukaan ongelma on GPU:n lämmöt.
Ensimmäisissä huhuissa toukokuussa 2020 RDNA2 GPU:lla varustettu piiri sai GFXBench Aztec High testissä tulokseksi 58FPS. Viime kesänä 1,31Ghz taajuudella ja beta-ajureilla tulos oli 51,5 FPS. Näistä ei tosin tiedetä, minkälainen järjestelmäpiiri on ollut käytössä. 2020 vuoden puolella Exynos 2200:n ominaisuudet tuskin ovat olleet vielä selvillä. Joka tapauksessa Samsungilla on jopa hieman varaa pudottaa tehoja, kun Snapdragon 8 gen1 ja Dimensity 9000 näyttävät pyörivän jossain +40FPS samassa testissä (lähde 1, lähde 2)

 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723

Tämän huhuilun mukaan ongelma on GPU:n lämmöt.
Ensimmäisissä huhuissa toukokuussa 2020 RDNA2 GPU:lla varustettu piiri sai GFXBench Aztec High testissä tulokseksi 58FPS. Viime kesänä 1,31Ghz taajuudella ja beta-ajureilla tulos oli 51,5 FPS. Näistä ei tosin tiedetä, minkälainen järjestelmäpiiri on ollut käytössä. 2020 vuoden puolella Exynos 2200:n ominaisuudet tuskin ovat olleet vielä selvillä. Joka tapauksessa Samsungilla on jopa hieman varaa pudottaa tehoja, kun Snapdragon 8 gen1 ja Dimensity 9000 näyttävät pyörivän jossain +40FPS samassa testissä (lähde 1, lähde 2)

Kaikkiin paketteihin mukaan tuuletin:
1641982443380.png

:D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 039
Näissä mobiili-GPU:issa vaan tuo peak-suorituskyky on aika turha tieto. Pitäisi tietää se tehonkulutus tuolla suorituskyvyllä, jotta voisi arvioida että kuinka pahasti se keittää älypuhelimen.

10" tabletissa varmaan voisi ajaakin vähän korkeammilla kelloilla. Ja 25Wh akkukin kestäisi siedettävästi silti...

Itse epäilin jo koko Samsung - AMD RDNA yhteistyön julkistuksessa, että kiuasta pukkaa.
 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Itse epäilin jo koko Samsung - AMD RDNA yhteistyön julkistuksessa, että kiuasta pukkaa.
Kiuasta pukkaa, mutta jos se on nopeampi "alikellotettuna" kuin mikään android kilpailija niin mitä väliä?

Puhelinten pelisuorituskykyä pitäisi mitata jollain 15min testillä jossa vain viimeisen 5min tulos laskettaisiin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 134
Kiuasta pukkaa, mutta jos se on nopeampi "alikellotettuna" kuin mikään android kilpailija niin mitä väliä?

Puhelinten pelisuorituskykyä pitäisi mitata jollain 15min testillä jossa vain viimeisen 5min tulos laskettaisiin.
Kaiken huippuna on, kun valmistajat sitten säätävät suorituskykyä alemmas jälkeenpäin, kun julkaisussa oli vähän liikaa tehoa.
Huomasin aiemmin, että Asus on rajoittanut ZenFone 8:n suorituskykyä dynaamisessa virranhallintatilassa. Ensin tehtiin pieni pudotus kesäkuussa ja myöhemmin isompi pudotus joulukuussa. Muutokset näkyvät melko selvästi ZenFone 8:n kaikkien tulosten keskiarvosta kuukausittain Geekbench 5 -tietokannasta. (Sama tapahtui aiemmin myös Xiaomi Mi 11 mallilla)



Testasin ZenFone 8:n suorituskykyä uudelleen LifeAfter pelissä dynaaminen tilassa ja huomasin, että tehokkaammat Kryo 680 ytimet (1x2.84 GHz Kryo 680 & 3x2.42 GHz Kryo 680) pyörivät alle 1,2Ghz:n kellotaajuudella. Ennen suorituskyvyn rajoitusta tehokkaammat ytimet toimivat tarvittaessa täydellä teholla

Keskimääräisessä ruudunpäivitysnopeudessa ei ole iso ero (43->40FPS) mutta pelikokemuksessa on. Aiemmin peli pyöri paikoitellen 60FPS noin 10min ennen kuin thorttlaus iski päälle. Nyt peli toimii vain pari minuuttia 60FPS ja loppuaika pyöritään 40FPS:n molemmin puolin. 30FPS:n yläpuolella tosin pysytään nyt paremmin, kun puhelin ei hirtä missään vaiheessa niin pahasti kiinni lämpöjen kanssa.

Ennen rajoituksia (dynaaminen)



Rajoitusten jälkeen (dynaaminen):



Kun siirrytään performance tilaan, niin kaikki suorituskyky on käytössä mutta vain hetken liian korkeiden lämpöjen vuoksi. Lopputuloksena pelikokemus on heikompi (ka 35FPS) kuin dynaaminen tilassa lämpökuorman kasvaessa välittömästi liian suureksi, ettei jäähdytys enää toivu siitä. Kuvaajassa näkyvistä 60FPS:n "piikeistä" päätellen GPU yrittää tehdä rajusti töitä mutta thorttlaus lopettaa sen heti alkuunsa.

Rajoitusten jälkeen (performance):

 

mRkukov

Hrrrr...
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 723
Ja sitten uusien puhelinten testituloksia verrataan aina vanhojen puhelinten testituloksiin julkaisussa. Kertoo todellisesta nopeudesta oikein hyvin. :whistling:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 963
Viestejä
4 215 667
Jäsenet
70 982
Uusin jäsen
Lahtaaja

Hinta.fi

Ylös Bottom