Samsung Galaxy Note8:n pressikuvat vuosivat nettiin

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389



Alan luotettavimmaksi tietovuotajaksi tituleerattu Evan Blass on julkaissut Twitterissä Evleaks-tilillään pressikuvat elokuun lopulla julkaistavasta Samsung Galaxy Note8 -älypuhelimesta. Ensin julki tuli kuva laitteen etupuolelta ja hetken päästä kollaasi, jossa laite näkyy kahdessa eri värissä ja joka puolelta.



Keväällä kauppoihin tulleisiin Galaxy S8 -malleihin nähden Note8 on kuvien perusteella hieman kulmikkaampi, jonka myötä myös näytön ja ulkomittojen välinen suhde vaikuttaisi olevan hieman korkeampi. Takakuoressa kamera-asetelma on kaksoiskameraratkaisun myötä kooltaan suurempi ja sormenjälkitunnistin on edelleen (harmillisesti) sijoitettuna kameran viereen.

Huhujen mukaan Note8:sta tulee löytymään 6,3-6,4-tuumainen Infinity Display -näyttö 18,5:9-kuvasuhteella, Exynos 8895- tai Snapdragon 835 -järjestelmäpiiri, optisen zoomauksen mahdollistava 13 megapikselin kaksoiskamera, S Pen -kosketuskynä sekä vedenkestävä rakenne. Samsung julkaisee Galaxy Note8:n Unpacked-tapahtumassa New Yorkissa 23. elokuuta ja io-tech on paikalla raportoimassa uutuudesta tuoreeltaan.

Lähde & kuvat: Evleaks

Huom! Foorumiviestistä saattaa puuttua kuvagalleria tai upotettu video.

Linkki alkuperäiseen uutiseen (io-tech.fi)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 544
Miksiköhän Samsung käyttää tuota älyttömän pitkulaista kuvasuhdetta. Olisi edes 18:9, niin olisi edes vähän järkevämpi.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389
Miksiköhän Samsung käyttää tuota älyttömän pitkulaista kuvasuhdetta. Olisi edes 18:9, niin olisi edes vähän järkevämpi.
Ihan toimivahan tuo on tuntunut olevan, ainakin Galaxy S8 -mallien perusteella. Jää paremmin tilaa navigointi- ja ilmoituspalkeille ja nettisivuja yms. on mukavampi selailla, kun mahtuu enemmän sisältöä ruudulle. Lisäksi tuon kuvasuhteen näyttö istuu aika hyvin nykypäivän älypuhelimen mittasuhteiden sisään, ts. täyttää valtaosan etupuolesta.

Tuo sormenjälkitunnistimen sijainti on sen sijaan varsin ankea - harmi että ovat sijoittaneet sen edelleen tuonne kameran viereen.
 
Viimeksi muokattu:

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Erikoista marmatusta sormenjälkitunnistimen sijainnista. Eikö pitäisi olla puolueeton uutisoidessa? S8+ -mallissa varsinkin toimii oikein erinomaisesti. :)
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389
Erikoista marmatusta sormenjälkitunnistimen sijainnista. Eikö pitäisi olla puolueeton uutisoidessa? S8+ -mallissa varsinkin toimii oikein erinomaisesti. :)
Aikalailla puhdas faktahan tuo on, että kyseinen sijainti on epäkäytännöllinen useimpiin muihin vaihtoehtoihin verrattuna. Asia on todettu suunnilleen jokaisen Galaxy S8:n testanneen median toimesta :think:
 

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Aikalailla puhdas faktahan tuo on, että kyseinen sijainti on epäkäytännöllinen useimpiin muihin vaihtoehtoihin verrattuna. Asia on todettu suunnilleen jokaisen Galaxy S8:n testanneen median toimesta :think:
Kaikki oikeakätisiä? :think:
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389
Kaikki oikeakätisiä? :think:
Valtaosa varmasti kyllä (noin 9/10 maailman ihmisistä on oikeakätisiä). Fiksuin ratkaisu olisi, että tunnistin olisi yhtä hyvällä sijainnilla sekä oikea- että vasenkätisille. Itse tässä juuri GS8+:aa vasemmassa kädessä hypistelen ja olisihan tuo tunnistin vasurillekin paremmalla paikalla keskellä takakuorta noin Samsungin logon tienoolla.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
Miksiköhän Samsung käyttää tuota älyttömän pitkulaista kuvasuhdetta. Olisi edes 18:9, niin olisi edes vähän järkevämpi.
S8+ yhtenä puhelimena ja käyttäjänä (muut Oneplus 3 ja 3T) itse tykkään tuosta pitkulaisemmasta muodosta aiempiin Samsungin isoihin verrattuna (Note. malleja). Käteni on kokoa "normaali konttorirotan perusräpylä" joten yhden käden käyttökin hoituu ilman softakikkailuja :)

edit: mobiletypoja korjattu
 
Viimeksi muokattu:

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Valtaosa varmasti kyllä (noin 9/10 maailman ihmisistä on oikeakätisiä). Fiksuin ratkaisu olisi, että tunnistin olisi yhtä hyvällä sijainnilla sekä oikea- että vasenkätisille. Itse tässä juuri GS8+:aa vasemmassa kädessä hypistelen ja olisihan tuo tunnistin vasurillekin paremmalla paikalla keskellä takakuorta noin Samsungin logon tienoolla.
Noniin. Itse pidän S8+ oikeassa kädessä ja tunnistin on mielestäni oikein hyvässä paikassa. Kivaa, että vasenkätisiäkin muistetaan edes joskus. :)
 

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
S8+ yhtenä puhelimena käyttäjänä (muut Oneplus 3 ja 3T) itse tykkään tuosta pitkulaisemmasta muodosta aiempiin Samsungin isoihin verrattuna (Note. malleja). Käteni on kokoa "normaali konttoriritan perusräpylä" joten yhden käden käyttökin hoituu ilman softakikkailuja :)
Joo sama täällä. Ei ole ollut ongelmia.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389
Kivaa, että vasenkätisiäkin muistetaan edes joskus. :)
Mielestäni olisi aina optimi, jos eri käyttäjäryhmät otettaisiin huomioon mahdollisimman tasapuoleisesti. Tästä syystä keskeinen sijainti olisi paras. Lisäksi tuo tunnistin sijaitsee etenkin pienikätisille epämukavan ylhäällä ja samalla kameran linssi tuhriintuu helposti rasvaisista näpeistä (onneksi kamera sentään huomauttaa linssin putsaustarpeesta). Ei mikään yleisesti kovin toimiva ratkaisu siis, vaikka sopiikin varmasti jollekin käyttäjäryhmälle.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
Erikoista marmatusta sormenjälkitunnistimen sijainnista. Eikö pitäisi olla puolueeton uutisoidessa? S8+ -mallissa varsinkin toimii oikein erinomaisesti. :)
Useita ns huippupuhelimia käytössä samaan aikaa joka päivä ja minusta tuo takana oleva sornenjäljen tunnistin ei ole yhtä toimiva minulle sijoituksellaan kuin edessö oleva.

Esim ns taskusta otettaessa en onnistu avaamaan "valmiiksi" lukitusta..kun ei vain aukea, värähtää joten reagoi mutta ei tunnista. Eikä toimi yhtä varmasti verrattuna esim Oneplus 3 ja 3T, liian usein päädyn naputtelemaan salasanaa..

Toinen omaan käyttöäni vastaan hangoitteleva käyttötapa on puhelimen pitäminen pöydällä, lukituksen avaaminen S8+:ssa vaatii puhelimen poimimisen pöydältä käteen..

Noh, pieniä nämä vaivat ovat tietysti ja yhdelle murheita, toiselle mieluisia piirteitä. Onneksi on erilaisia puhelimia erilaisille käyttäjille :)

edit: mobiletypoja korjattu.. tähänkin postaukseen :)
 

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Mielestäni olisi aina optimi, jos eri käyttäjäryhmät otettaisiin huomioon mahdollisimman tasapuoleisesti. Tästä syystä keskeinen sijainti olisi paras. Lisäksi tuo tunnistin sijaitsee etenkin pienikätisille epämukavan ylhäällä ja samalla kameran linssi tuhriintuu helposti rasvaisista näpeistä (onneksi kamera sentään huomauttaa linssin putsaustarpeesta). Ei mikään yleisesti kovin toimiva ratkaisu siis, vaikka sopiikin varmasti jollekin käyttäjäryhmälle.
Kaikille toimivaa ratkaisua ei taida olla olemassakaan. Nexus 6P:n takana alempana olevaan lukijaan sormi osui turhan usein, kun kättä piti taskussa. Eteen tuo lukija ei nykyään enää mahdu, paitsi sitten joskus kun se on integroituna näyttöön.
 

Juha Kokkonen

Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
13 389
Kaikille toimivaa ratkaisua ei taida olla olemassakaan. Nexus 6P:n takana alempana olevaan lukijaan sormi osui turhan usein, kun kättä piti taskussa. Eteen tuo lukija ei nykyään enää mahdu, paitsi sitten joskus kun se on integroituna näyttöön.
Ei varmasti kaikille toimivaa ratkaisua olekaan, mutta valtaosalle mahdollisimman hyvin sopiva ratkaisu aina löytyy. Pointtini oli, että tämä Samsungin nykyinen linja ei ole sitä (perustuen omiin kokemuksiin, muilta käyttäjiltä kuulemiini kokemuksiin sekä lukuisiin kansainvälisen median arvosteluihin).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
227
..
Toinen omaan käyttöäni vastaan hangoitteleva käyttötapa on puhelimen pitäminen pöydällä, lukituksen avaaminen S8+:ssa vaatii puhelimen poimimisen pöydältä käteen.


Tämä.

Oikeastaan lompakko kiittää tästä trendistä eikä tarvitse edes miettiä Note 5:stä vaihtoa juuri tuon sormenjälkilukijan sijainnin takia.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
390
Jos sormenjälkilukija olisi edessä alalaidassa "näytössä" eli siellä missä kuuluukin, ei kukaan haluaisi sitä enää taakse.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 045
Pakko on jotain laittaa näin Note puhelinten omistajana, tälläkin hetkellä vieläkin käytössä Note4. Juurikin tässä mallissa se sormenjälkilukija on edessä siinä fyysisessä näppäimessä. Itse sormenjälkilukija on ollut itselle ja tulee varmasti myöhemmin olemaan täysin turha. Olen niin tottunut siihen swipe salasanan laittamiseen ettei tulisi mieleenkään käyttää tommosta sormejälki hommelia.
Tossa Note8 itseäni eniten harmittaa fyysisen näppäimen puute, ainakin jossain määrin ja ehkä enemmän tuo sivuille kaartuva näyttö. Olen aina pitänyt puhelimissani mm. Noteissa niitä takakuoria +näyttökalvon yhdistelmiä.

Ei silti, olisi jo korkea aika vaihtaa puhelinta ja melko varmasti kallistunkin Note8:iin. Toisaalta edelleenkin hienosti on Note4 pelittänyt :)

Niin kuin @epv mainitsikin, "Kaikille toimivaa ratkaisua ei taida olla olemassakaan" Ja tämä on täysin totta :)
 

Dessu

ᴰᵉˢˢᵘ
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
562
Toinen omaan käyttöäni vastaan hangoitteleva käyttötapa on puhelimen pitäminen pöydällä, lukituksen avaaminen S8+:ssa vaatii puhelimen poimimisen pöydältä käteen.
Ei vaadi jos avaat asetusten kautta smartlockin ja laitat luotetut paikat päälle. Itse käytän tuota kun ei tarvii kotona ollessa ollenkaan iirisskanneria tai sormenjälkitunnistinta.

Toinen kätevä tapa mitä tulee käytettyä on smart lockin kautta luotetut laitteet. Mulla on handsfree liitetty puhelimeen luotetuksi laitteeksi ja aina kun se on yhdistetty ja kantavuusalueella (=koko ajan silloin kun handsfree käytössä ajaessa) ei näppäinlukkoa tarvitse.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
Pakko on jotain laittaa näin Note puhelinten omistajana, tälläkin hetkellä vieläkin käytössä Note4. Juurikin tässä mallissa se sormenjälkilukija on edessä siinä fyysisessä näppäimessä. Itse sormenjälkilukija on ollut itselle ja tulee varmasti myöhemmin olemaan täysin turha. Olen niin tottunut siihen swipe salasanan laittamiseen ettei tulisi mieleenkään käyttää tommosta sormejälki hommelia.
Tossa Note8 itseäni eniten harmittaa fyysisen näppäimen puute, ainakin jossain määrin ja ehkä enemmän tuo sivuille kaartuva näyttö. Olen aina pitänyt puhelimissani mm. Noteissa niitä takakuoria +näyttökalvon yhdistelmiä.

Ei silti, olisi jo korkea aika vaihtaa puhelinta ja melko varmasti kallistunkin Note8:iin. Toisaalta edelleenkin hienosti on Note4 pelittänyt :)

Niin kuin @epv mainitsikin, "Kaikille toimivaa ratkaisua ei taida olla olemassakaan" Ja tämä on täysin totta :)
Tuo reunoilta kaartuva näyttö on myös sellainen jota en ole oppinut järin arvostamaan, ensihuuman mentyä "se nyt vain näyttää kivalta mutta ei muuta"...
Sivupalkissa tärkeimmät kuvakkeet mutta aina vain herätyskelloa tulee sieltä kaivettua, ehkä vanha koira ei vain opi uusia temppuja :)
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
164
Ei vaadi jos avaat asetusten kautta smartlockin ja laitat luotetut paikat päälle. Itse käytän tuota kun ei tarvii kotona ollessa ollenkaan iirisskanneria tai sormenjälkitunnistinta.

Toinen kätevä tapa mitä tulee käytettyä on smart lockin kautta luotetut laitteet. Mulla on handsfree liitetty puhelimeen luotetuksi laitteeksi ja aina kun se on yhdistetty ja kantavuusalueella (=koko ajan silloin kun handsfree käytössä ajaessa) ei näppäinlukkoa tarvitse.
Hyviä ominaisuuksia nuokin, jää käyttämättä kun puhelimessa on erisyistä tietoa ja pääsyjä jotka "edellyttävät" lukitusta ja sen tahdottua avaamista (tahdottua...ääh, tietentahtoen tehtyä tms.). Mutta muutoin hyviä ja helpottavia ominaisuuksia
joita soisi tulevan lisääkin ihmisten digiarkea helpottamaan.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
654
Ei nyt ihan joka puolelta noi kuvat. Mahtaako tästä vielä löytyä 3.5mm plugi?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
155
Ajattelin aluksi, että sormenjälkilukija omassa S8+:ssa olisi ollut huonossa sijainnissa, mutta sehän on juuri oikeassa paikassa. Etusormi osuu suoraan oikeaan kohtaan, ilman epämääräistä sormen taivuttelua. Jos se olisi keskellä alempana, joutuisi taivuttaa sormea ja korjaamaan otetta.

Aluksi käytin enemmän iirisskanneria avaamiseen, mutta se on aika haastavakäyttöinen aurinkoisella kelillä. Nykyään käytän enemmän sormenjälkeä kirjautumiseen kun tietää, että se toimii melkein aina heti ensimmäisellä yrityksellä.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 120
Kaikki oikeakätisiä? :think:
Itse olen vasenkätinen mutta käytän puhelimia oikealla kädellä. Tuntuu paljon luonnollisemmalta jättää vasen käsi vapaaksi muihin askareisiin. En sitten osaa sanoa, olenko poikkeus vai toimivatko muutkin vasurit samoin? Joka tapauksessa sen verran mitä olen Galaxy S8 luureja hypistellyt, niin ei se sormenjälkilukijan paikka oikein tunnu hyvältä.
 

epv

Team Full ROM
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
35
Itse olen vasenkätinen mutta käytän puhelimia oikealla kädellä. Tuntuu paljon luonnollisemmalta jättää vasen käsi vapaaksi muihin askareisiin. En sitten osaa sanoa, olenko poikkeus vai toimivatko muutkin vasurit samoin? Joka tapauksessa sen verran mitä olen Galaxy S8 luureja hypistellyt, niin ei se sormenjälkilukijan paikka oikein tunnu hyvältä.
Oikeassa kädessä minullakin puhelin on. Hyvin osuu sormi aina oikeaan paikkaan. Minulla on tosin käytössä sampan alcantara-suoja. :think:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 015
Viestejä
4 192 117
Jäsenet
70 841
Uusin jäsen
Package

Hinta.fi

Ylös Bottom