Samsung Galaxy A40 latausongelma

Minulla siis olisi tuollainen puhelin, joka ei enää lataudu. Pitkään se toimi niin että puhelin lähti lataamaan kun sitä painoi tai napautti näytön keskiosasta tai puristi etu- ja takaosaa yhteen. Mitään arvoahan kyseisellä puhelimella ei juuri enää ole. Haluaisin kuitenkin saada sitä ladattua edes sen verrran, että saisin valokuvat puhelimen muistista talteen...Silloin kun puhelimessa oli vielä vähän varausta eikä lataus onnistunut yritin synkronoida pilvipalveluun mutta akku loppui alkumetreillä ja suurin osa kuvista jäi puhelimeeen... Ja tuolla laatikossa se on nyt lojunut useamman vuoden.

Mistäköhän kannattaisi lähteä liikkeelle? Olen ymmärtänyt että noissa Samsung Galaxy A40:ssa on tyyppivikana se että joko latausportti lakkaa toimimasta. Toinen syy lataamattomuuteeen on nähtävästi se, että mainboardin flexliittimen pinnit ovat murentuneeet ja estävät kontaktin saamisen. Erään korjausvideon mukaan siihen auttaisi hyppyliitos ohuella kuparilangalla latausportin flexliitinten välillä.

Jos avaat puhelimen kuoret esim. akun vaihtoa varten,saat myös akun flexi liittimen näkyviin. Voit myös irroittaa sen ja mitata sekä ladata akkua 5V powerilla tai usb laturilla (joissa virranrajoitus).
USB liittimen voi mitata, kun saa esiin ko. piirilevyn, josta flexi liitos lähtee emolevylle. Samalla voit tarkistaa flexi liittimet tai jopa mitata ne.
Löytyykö netistä jotain korjausohjetta sopivilla hakusanoilla?

Jos tarkoituksena on vain saada laitteesta kuvat sun muut talteen niin itse varmaan virittelisin jonkun labrapowerin syöttämään jännitettä akun tilalle, akku kun saattaa olla totaalisen kuollut eikä ota enää ollenkaan latausta vastaan jos kerran on useamman vuoden laatikossa lojunut. Yhdestä vanhasta tabletista olen tuolla tavalla datat kopioinut kun akku oli pullistunut eikä uskaltanut enää ladata. Joku about 4V verran jännitettä laitteelle ja taisi tarvita jonkun vastuksen huijaamaan laitetta että luuli akun olevan kunnossa tms.

Jos avaat puhelimen kuoret esim. akun vaihtoa varten,saat myös akun flexi liittimen näkyviin. Voit myös irroittaa sen ja mitata sekä ladata akkua 5V powerilla tai usb laturilla (joissa virranrajoitus).
USB liittimen voi mitata, kun saa esiin ko. piirilevyn, josta flexi liitos lähtee emolevylle. Samalla voit tarkistaa flexi liittimet tai jopa mitata ne.
Löytyykö netistä jotain korjausohjetta sopivilla hakusanoilla?
Joo siis noihin molempiin mainitsemiini hommiin on ihan olemasssa suht helpposelkoiset ohjeet. Kuinkahan helposti ton takakuoren saa irti, kun ei sellaista puhelinkorjauksesssa käytettävää lämpöpuhallinta ole..

EDIT. Hiustenkuivaaja + kitaran plektra soveltui näemmä oikein mukavasti liimatun takakuoren irroitukseen. :)

Viimeksi muokattu:

Statistiikka

Viestiketjuista
261 651
Jäsenet
74 829
Uusin jäsen
Pcbuild

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom