Samsung AU 9072 kuvakoko

Liittynyt
17.02.2021
Viestejä
64
Ostin verkkiksestä juuri Samsungin AU 9072 telkun 55" koossa kun oli tarjouksessa.

Ongelmani koskee sitä että paneeli ei millään näytä kuvaa reunasta reunaan.

Ylös ja molemmille reunoille jää noin puolen sentin mustat palkit.

Olen kokeillut vaikka mitkä kuva asetukset ja lähteinä olen kokeillut tv kuvaa, pc:tä, elisa viihde boksia ja xbox onea mutta aina sama juttu.

Kuvaa saa vain ns. zoomattua jolloin osa kuvasta jätetään näyttämättä mutta aivan kuin paneeli itsessään ei millään suostuisi näyttämään kuvaa ihan reunasta reunaan.

Olenkohan saanut viallisen version vai voiko tämä olla kyseisen tv mallin ominaisuus?

Läheltä otettu kuva ehkä hieman liioittelee palkin paksuutta mutta siis tosiaan noin puoli senttiä kehyksen reunasta itse kuvaan ylhäällä ja molemmilla reunoilla.

Asetuksina telkussa on nyt kuvakoko 16:9 normaali, automaattinen leveys päällä ja sovita näyttöön käytössä.

Mutta kuva ei ole yhtään suurempi samsungin käyttämässä sininen ruutu välikuvassa joka näkyy noin puoli sekuntia kun vaihtaa kuvalähdettä
240070037_10223486648451539_5522717146876427899_n.jpg
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 208
Ostin verkkiksestä juuri Samsungin AU 9072 telkun 55" koossa kun oli tarjouksessa.

Ongelmani koskee sitä että paneeli ei millään näytä kuvaa reunasta reunaan.

Ylös ja molemmille reunoille jää noin puolen sentin mustat palkit.

Olen kokeillut vaikka mitkä kuva asetukset ja lähteinä olen kokeillut tv kuvaa, pc:tä, elisa viihde boksia ja xbox onea mutta aina sama juttu.

Kuvaa saa vain ns. zoomattua jolloin osa kuvasta jätetään näyttämättä mutta aivan kuin paneeli itsessään ei millään suostuisi näyttämään kuvaa ihan reunasta reunaan.

Olenkohan saanut viallisen version vai voiko tämä olla kyseisen tv mallin ominaisuus?

Läheltä otettu kuva ehkä hieman liioittelee palkin paksuutta mutta siis tosiaan noin puoli senttiä kehyksen reunasta itse kuvaan ylhäällä ja molemmilla reunoilla.

Asetuksina telkussa on nyt kuvakoko 16:9 normaali, automaattinen leveys päällä ja sovita näyttöön käytössä.

Mutta kuva ei ole yhtään suurempi samsungin käyttämässä sininen ruutu välikuvassa joka näkyy noin puoli sekuntia kun vaihtaa kuvalähdettä
Noissa on joskus ominaisuutena tyhjää kuvan ja muovikehyksen välissä.

Telkun leveys kehyksineen pitäisi olla 123,29 cm ja kuvan leveys pitäisi olla 120,96 cm. Kehystä ja tyhjää mustaa pitäisi siis olla 11,65 mm per sivureuna.

Kuvan korkeuden pitäisi olla 68,04 cm.

Lävistäjän pitäisi olla 138,8 cm/54,646". Ei siis aivan 55". Lisäksi tuo pienempikin lukema saattaa olla sellainen, että siinä oletetaan kuvan olevan ilman nurkkien pyöristyksiä.

 
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
861
Ihan normaali ominaisuus. Saa kehykset näyttämään sirommilta.
 
Liittynyt
06.10.2017
Viestejä
690
Kuten jo mainuttu, ilmeisesti uudet ohuet kehykset mutta AV paneeli, missä lcd pixelit ei taida ihan reunoihin asti jatkua.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 326
Viestejä
4 330 090
Jäsenet
72 197
Uusin jäsen
pro.forma

Hinta.fi

Ylös Bottom