Saman pelin linux ja windows -versiot

Liittynyt
01.01.2021
Viestejä
1 159
Olen tässä nyt pelannut linuxin puolella Rise of the Tomb Raideria ja tuli mieleen, että eroaakohan pelit näyttävyydeltä ja grafiikoiltaan toisistaan eri käyttöjärjestelmien välillä. Peligrafiikka varmaan sama, mutta tuli ekana mieleen että jaksaako pelien kehittäjät kehittää grafiikkamoottoreita molempiin, esim säteenseurannat jne. panostusta. Säteenseuranta nyt oli vain esimerkki joka tuli mieleen vaikka sitä ei nyt mulla ole käytössä kun olen AMD:n puolella ja tuskin tuo ROTR sitä edes käyttääkkään. Kysymys on ihan yleisluontoinen, ei pelkästään tuosta Rise of the Tomb Raiderista ja säteenseurannasta jne.
 
Eiköhän useimmissa peleissä ole käytössä jokin iso ja tunnettu pelimoottori kuten Unreal Engine tai Unity, ja nämä taitavat yleensä tukea varsin kattavasti myös Linuxia. Mututuntumalta arvaisin, ettei ainakaan isoja eroja ole.
 
Yksi mielenkiintoinen ilmiö ainakin itselläni on tullut vastaan että linuxilla osa peleistä pyörii paljon paremmin kuin windowsilla, esimerkkinä My Summer Car joka windowsissa osaa ainakin itselläni käyttää vain yhtä prossucorea mutta linuxissa kaikki coret kuormittuvat ja peli pyörii paljon paremmin. Vastaavia tapauksia on toki mutiakin mutta tuo nyt tuli ensimmäisenä esimerkkinä mieleen hurjan suorituskykyboostin takia.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
256 208
Viestejä
4 452 961
Jäsenet
73 674
Uusin jäsen
Eemeli77

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom