Salasanavuoto

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
847
Nej, vi har inte ditt lösenord men det är tyvärr ingen garanti för att det inte hamnat i fel händer.

Kertaa kaksi sähköpostiosoitetta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
795
Hmm.... Itselläni näyttää yhdellä osoitteella 3 eri paikkaa, esim. joku VK, venäläisten some. No ei kyllä mitään mahdollisuuksia, että olisin tuonne rekisteröitynyt.... Samoiten dropboxia näyttää, mutta sähköpostiosoite ei kuitenkaan täsmää....
Tiedä sitten... :think:o_O
 

Requiem

For You
Premium-jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 504
Last.fm ja Adobe löytyi. Swedu löysi vain Last.fm.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Itse en ole mihinkään noihin neljästä mitä näyttää regannu, mikähän juttu tää on?
 

Dudem

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 845
Eipä onneksi näytä omat vuotaneen vääriin käsiin.
 

FlyingAntero

ɑ n d r o i d
Premium-jäsen
S Y N T H W A V E
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 121
Tämä tulikin yllättävästä suunnasta:

Linux Mint: In February 2016, the website for the Linux distro known as Linux Mint was hacked and the ISO infected with a backdoor. The site also ran a phpBB forum which was subsequently put up for sale complete with almost 145k email addresses, passwords and other personal subscriber information.

Compromised data: Avatars, Dates of birth, Email addresses, Geographic locations, IP addresses, Passwords, Time zones, Website activity

No onneksi käytän ns. spämmiosoitetta rekkautumiseen, joten ei ole isoa vahinkoa päässyt syntymään.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 554
Yksi sähköposti vuotanut dropboxilta, toinen last.fm:ltä
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Dropboxin salasanat ilmeisesti vuotaneet, joutui vaihtamaan
Mutta milloin? Meinaan tuo näytti vanhaa tunnustani, olen vaihtanut useampi vuosi sitten (siis sähköpostiosoitetta). Onneksi vuodesta 2012 ollut kaksivaihen kirjautuminen käytössä, että selväkieliset salasana ja tunnus ei vielä päästä sisään.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Ei kai sillä salasanan tuoreudella, ainakaan kaikissa tapauksissa ole mitään väliä (pahoittelut, en ole tutustunut yhtään mitä last.fm tapauksessa on viety kun en itse käytä)? Esim. Dropboxin tapauksessa ovat saaneet sähköpostiosoitteen ja suolatun salasanan tiivisteen, joka ei välttämättä aukea sitten millään.

https://haveibeenpwned.com/ tietää kertoa vastauksen tuohon aikaisemmin kysymääni, että milloin Dropboxin tiedot on viety, ja em. sivuston mukaan "vuoden 2012 puolivälissä".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
693
Mutta milloin? Meinaan tuo näytti vanhaa tunnustani, olen vaihtanut useampi vuosi sitten (siis sähköpostiosoitetta). Onneksi vuodesta 2012 ollut kaksivaihen kirjautuminen käytössä, että selväkieliset salasana ja tunnus ei vielä päästä sisään.
Tuosta on ilmeisesti jo aikaa: In mid-2012, Dropbox suffered a data breach which exposed the stored credentials of tens of millions of their customers. In August 2016, they forced password resets for customers they believed may be at risk. A large volume of data totalling over 68 million records was subsequently traded online and included email addresses and salted hashes of passwords (half of them SHA1, half of them bcrypt).
 

suklaatakka

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
87
Eräässä ketjussa mainittiin livenä käynnissä olevasta raidista eräällä sivustolla jo pari viikkoa sitten missä ko tunnuksilla mentiin ovet paukkuen joka paikkaan mutta ihmettelin yleistä asennetta ettei siitä olisi saanut puhua.
Asia on vakava.
Itse tuli sivusta seurattua kyllä ja opittua paljon. Pätevä ei kiinni jää.
Missään aiheutuneiden vahinkojen korvausmahdollisuuksista ei ole tietoa,onko niitä?
 

RageDaddy

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
766
Nej, vi har inte ditt lösenord men det är tyvärr ingen garanti för att det inte hamnat i fel händer.
 

Tlapio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 984
Juu rupes tulee ruotsalaista spämmiä ku kokeili tuolta kautta löytyykö. :dead:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
430
Itselläkin ilmoitti Haveibeenpwned että olisi Adoben kautta vuotanut. Ihmettelen vaan että mihin Adoben palveluun olisin muka rekkautunut kun itsellä ei ole mitään havaintoa eikä Adobenkaan mukaan mulla ole mitään tilejä. Mutta jostain ihmeestä haveibeenpwned sen mun emailosoitteen on saanut joten jotain siinä on pakko olla. Pitääkö esim. johonkin Fotariin tms. antaa email ennenkuin sitä pystyy käyttämään? V-tuttaa kun s*atana Adobeltakaan ei saa mitään selitystä miten he ovat emailosoitteeni saaneet ja vuotaneet kun kieltäytyvät antamasta mitään infoa vaikka kyse on minun tiedoistani jotka ovat ilmeisesti vuotaneet 2013.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Muutamasta vuodosta oli omakin osoite löytynyt, mutta yhtäkään näistä tileistä ei ole enää olemassa. Sama salasana saattaa jossain olla, mutta olen aika pitkälti vaihtanut.

Avastin vuoto oli näistä yksi. Ei kovin vakuuttava esitys tietoturvafirmalta. :dead:
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
380
Adoben vuotohan tuolta löyty vanhalla osoitteella, vuodelta 2013. Mut se olikin tiedossa, kun samalla meni luottokortti vaihtoon, ja Adobelta sai ihan mukavan hyvityksen vuodon aiheuttamasta vaivasta. Salasanoilla nyt ei ole mitään väliä, kun ei tuolloin käytössä ollutta käytetty missään muualla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 607
Dropbox ja Last.fm oli itsellä, tsekatkaa mieluummin https://haveibeenpwned.com/ koska lista vuodetuista on paljon kattavampi
Kahdesta turhasta paikasta vuodettu. Tuota alempaa en edes muista että milloin olen sinne mennyt.

Dropbox: In mid-2012
Compromised data: Email addresses, Passwords

MoDaCo: In approximately January 2016
Compromised data: Email addresses, IP addresses, Passwords, Usernames

Top 10 breaches

359,420,698 MySpace accounts
234,842,089 NetEase accounts
164,611,595 LinkedIn accounts
152,445,165 Adobe accounts
112,005,531 Badoo accounts
93,338,602 VK accounts
91,436,280 Rambler accounts
68,648,009 Dropbox accounts
65,469,298 tumblr accounts
58,843,488 Modern Business Solutions accounts
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
95
Kyllähän sieltä Last.fm sekä Nexus löytyi. Aloittaa näköjään tänään salasanojen vaihto ralli kaiken varalta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
754
Ohoh haveibeenpwned varoitti sähköpostista mutta varoitus olikin jo vuosia wanha, joten ei mitään hätää kun salasanat jo vaihtuneet muutamaan kertaan.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 085
Paljohonkohan noi ns. tarkastussivustot saavat kerättyä sähköpostiosoitteita..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
689
Dropbox löytyi, kymmenen vuotta ollut varmaan olemassa tili ja pari kertaa kirjauduttu.
Toisella sähköpostilla löytyi xsplit, kumma ettei muita kun tuolla olen kaiken maailman roskasivustoille rekisteröitynyt ja twitteriltä tulee viikottain ilmoituksia epämääräisestä kirjautumisesta vaikka en koko tiliä ole käyttänyt.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
155
Löytyi aiemmin mainittuja ja sitten vielä joku outo verkkokauppa missä sähköpostiani ei edes tunnistettu kun yritin palauttaa salasanaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
838
Dropbox, Last.fm, Nexusmods, Nihonomaru ja OwnedCore. Näistä kahteen jälkimmäiseen en muista ikinä rekisteröityneeni.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
26
Last.fm ja nexusmods oli kun katsoin.
Last.fm murtohan tapahtui jo 2012 ja sen salasanan vaihdoin ainakin jo silloin kun siitä ilmoitettiin, ja muistaakseni viime vuonna vaihdoin myös kun on vähän heikkoja minun salasanat yleensä ollut ja aloin käyttämään vähän monimutkaisempia... :D
Nexusmods taas on vähän tuoreempi juttu ja sieltäkin vaihdoin silloin samantien salasanan kun murrosta ilmoittivat.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Ennen kuin paskoo housuun ja alkaa vaihtamaan ihan kaikkia salasanoja (joka toki suotavaa tehdä, jos tietää niiden olevan paskoja ja liian moneen samoja) niin kannattaa katsoa miltä vuodelta nuo vuodot on.

Tuolta haveibeenpwned.comista kannattaa tilata automaatti-ilmoitus tulevista vuodoista käyttämiinsä sähköpostiosotteisiin. Pari kertaa on tullut sieltä nopeammin tieto kuin itse palvelusta (!) :facepalm:
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Itselläkin ilmoitti Haveibeenpwned että olisi Adoben kautta vuotanut. Ihmettelen vaan että mihin Adoben palveluun olisin muka rekkautunut kun itsellä ei ole mitään havaintoa eikä Adobenkaan mukaan mulla ole mitään tilejä. Mutta jostain ihmeestä haveibeenpwned sen mun emailosoitteen on saanut joten jotain siinä on pakko olla. Pitääkö esim. johonkin Fotariin tms. antaa email ennenkuin sitä pystyy käyttämään? V-tuttaa kun s*atana Adobeltakaan ei saa mitään selitystä miten he ovat emailosoitteeni saaneet ja vuotaneet kun kieltäytyvät antamasta mitään infoa vaikka kyse on minun tiedoistani jotka ovat ilmeisesti vuotaneet 2013.
Tuo vuoto on kuitenkin se vuoden 2013 AdobeID hack. Itse data voi olla vaikka 10 vuoden takaa. Ehkä oot silloin yrittänyt jotain ilmaista photaria ladata tms.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
98
Näköjään 4 eri sivua joita ei ole tullut käytettyä enää yli kolmeen vuoteen, eikä kyseisten sivujen mukaan yhdellekkään ole enää edes aktiivisia tunnuksia. Hyvin tainnut pysyä sähköposti jossakin kumminkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Jokin aika sitten sain ilmoituksen facebookilta, että tililleni oli yritetty kirjautua jostain Etelä-Korealaiselta ip:ltä. Ihmettelin tuota kun facebookissa käyttämäni yahoo yhteyssähköpostiosoite ei pitäisi olla yhtään kenenkään tiedossa. Tuolta haveibeenpwned sivulta sitten selvisi, että osoite oli pwned:

Nexus Mods: In December 2015, the game modding site Nexus Mods released a statement notifying users that they had been hacked. They subsequently dated the hack as having occurred in July 2013 although there is evidence to suggest the data was being traded months in advance of that. The breach contained usernames, email addresses and passwords stored as a salted hashes.

Compromised data: Email addresses, Passwords, Usernames
Olin näemmä joskus 2012 rekisteröitynyt tuonne Nexus mods yhteisöön tällä sähköpostilla jonkun GTA 4 DRM-perseilyn pakottamana. Eikö tämä nyt tarkoita, että Nexus mods käyttäjätunnukseni ja salasanani, sekä sähköpostiosoitteeni että sen salasana ovat vuotaneet? No, vaihtoon menee jok.tap.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Eikö tämä nyt tarkoita, että Nexus mods käyttäjätunnukseni ja salasanani, sekä sähköpostiosoitteeni että sen salasana ovat vuotaneet? No, vaihtoon menee jok.tap.
Ei, vaan se tuolle sivulle käyttämäsi salasana eikä sekään selkokielisenä vaan salattuna.

Facebook ilmoitus saattaa johtua vilpittömästäkin kokeilusta eli jos jollain vaikka yhtä merkkiä vaille sama sähköpostitunnari ja on sen typottanut.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
410
Ei, vaan se tuolle sivulle käyttämäsi salasana eikä sekään selkokielisenä vaan salattuna.

Facebook ilmoitus saattaa johtua vilpittömästäkin kokeilusta eli jos jollain vaikka yhtä merkkiä vaille sama sähköpostitunnari ja on sen typottanut.
Ook, eli minkäänlaista vahinkoa ei ole tapahtunut. Thanks.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 031
Viestejä
4 192 766
Jäsenet
70 842
Uusin jäsen
wpentti

Hinta.fi

Ylös Bottom