No selvisihän se. Tosiaan kun täysi amatööri näissä, niin nappasin vaan liittimet kiinni ja thats it, tosiaan kun ei ne mene kuin yksin päin. No avasin ja hups, ne olikin alunperin liittimessä väärinpäin. Virta moottorille meni johdot oikein päin liittimeet, mutta latauspiuhat juurikin väärinpäin. No nyt on piuhat käännetty ja tilattu uus laturi, veikkaanpa että nyt toimii. Akun kapasitetti sitten taas eri homma, se selvii sitten... aina oppii jotain uutta
Jätän sormen heristelyn väliin, ja kommentoin kapasiteettia.
Akun sanottiin olevan 18650 10s3p. Kennojen halkaisija on mallinimen mukaisesti 18 mm ja pituus 65 mm. Rakenne on kymmenen kennoa sarjassa ja kolme rinnan, eli yhteensä 10 * 3 = 30 kpl. Paketin mitat täsmäävät:
65 mm plus paketointi on noin 68 mm
Kaksi kertaa 18 mm plus paketointi on noin 40 mm
15 * 18 mm plus paketoinnit on noin 290 mm
= Kahdessa rivissä 15 kpl vierekkäin (yht. 30 kpl)
Massa oli 1,2 kg, jolloin kennoa kohti jää 40 g. Siihen massaan saa halvahkon 3300 mAh 18650:n. Vahva veikkaus on, että kiinalainen mainosmies on laskenut joka ikisen kennon kapasiteetin yhteen, eli vaikkapa 30 * 3300 mAh = 99 Ah, ja pyöristänyt ylöspäin 100 Ah:Iin. Jännitekin on ilmoitettu hieman kaunistelevasti. Oikeasti akku on 42 voltin sijaan 36 V, eli 10 * 3,6 V. Totta on, että akku on täpötäyteen ladattuna noin 42 V (10 * 4,20 V), mutta eivät kunnon valmistajat niitä noin laske, vaan nimellisjännitteellä laskettuna.
Laatuvalmistajan ilmoittamana akku olisi 36 V 9,9 Ah. Aika iso ero kiinalaisen 42 V 100 Ah:iin. Jos ei ole enempää huijattu, lataus kestäisi 2 A-laturilla kuutisen tuntia. Jos täyttyy esim. neljässä tunnissa, on huijattu vielä enemmän kuin "vain" kaunisteltu jännite ja ynnätty totaalisen väärin sarjaankytketytkin kapasiteetit mukaan. Toki 2 A-laturi voi oikeasti olla 1,5 A, jolloin liian pienikin akku kestää täyttyä asiallisen kauan, mutta kilometritulos on heikko.