Tollasen nyt tein alkaa vasta lokakuussa. Kyl mä keväällä varmaan pörssin ku toi toistaiseksi voimassa.
![]()
Mistä tollanen jos saa kysyä?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollasen nyt tein alkaa vasta lokakuussa. Kyl mä keväällä varmaan pörssin ku toi toistaiseksi voimassa.
![]()
Seinäjoen energiaMistä tollanen jos saa kysyä?
Ymmärrän pointtisi, mutta jos kukaan nyt harkitsee tuota, niin missä tahansa skenaariossa Vaasan Sähkön kiinteä 24 kk on tuota parempi: 9,99 c/kWh, eka vuosi 0 €/kk, toinen vuosi 5,90 €/kk. Pelkästään ylimääräiset 6 kk perusmaksuttomuutta hyödyttää enemmän kuin tuon lahjakortin verran.Lidl sovelluksen kautta saa vattenfall 24kk sopimus 10,20snt/kWh perusmaksu 5,95€ (6kk ilman perusmaksuja) kaupan päälle 30€ lidl lahjakortti
Ei mikään loistava mutta hienoa että näitä lahjakortteja saa myös nykyään sähkösopimuksista
Vaasan sähkön hinta on hyvä, kun sinulla on vähän kulutusta (1500kWh vuosikulutus kerrostalokämpässä).Ymmärrän pointtisi, mutta jos kukaan nyt harkitsee tuota, niin missä tahansa skenaariossa Vaasan Sähkön kiinteä 24 kk on tuota parempi: 9,99 c/kWh, eka vuosi 0 €/kk, toinen vuosi 5,90 €/kk. Pelkästään ylimääräiset 6 kk perusmaksuttomuutta hyödyttää enemmän kuin tuon lahjakortin verran.
Paremmalla tarjouksella toki Lidl-lahjakortti olisi oikein mainio täky.
Tämän lukitsin juuri alkuviikosta. Turku Energialta siirryn, eivät laittaneet mitään vastatarjousta. Kiittelivät vain asiakkuudesta. Sähkölämmitys ja juuri tuon saman noin 15000kWh menee vuodessa.Keravan energian 24kk soppari paras tällä hetkellä 15000kWh vuosikulutuksella?
Lämmitys vie noin puolet (VILP) ja loput menee käyttösähköön omakotitalossa ja sen ympäristössä. Muuten aika tasaista, mutta syksyllä on muutaman päivän sesonki missä menee hieman enemmän sähköä.
Perussähkö 24kk
9,33
snt/kWh
Perusmaksu:
5,50
€/kk
Kiinteä
Meinasin nuorelle ehdottaa että ottaa Alajärven Sähkön toistaiseksi voimassa olevan talveksi (4,50€/kk ja 9,50snt/kwh) ja keväällä sitten pörssisähkön taas. Kämppänä 30-40m2 yksiö pienkerrostalossa jossa sähkölämmitys omalla mittarilla. Vesi kuuluu vuokraan joten vain tuo sähkölämmitys eroaa normaalista kaukolämpökerrostalon vuokrakämpästä. Nykyisessä kämpässä pörssisähköllä laskua ei tule edes joka kuukausi koska on kuukausimaksuton ensimmäiset 6kk ja minimilaskutus on 5€, eli ruuanlaittoon on mennyt todella vähän sähköä.
No mistäs sitä voi tietää jos vertailukohtana on useita sopimuksia, joista vain osan hinta on tässä kohtaa tiedossa ja joiden minkään ajallista kestoa ei ole tiedossa.Tuleeko Vaasan energian sopimuksesta halvempi?
Ihan samaan päädyin itse kun 31kk pitkältä tarkastelujaksolta löin todelliset kk kulutukset exceliin. Ei ole kiinteissä näillä hinnoilla edes melkein mitään järkeä.Pari viikkoa sitten löin aiempien vuosien kulutuksia laskuriin ja totesin, että näillä kiinteiden hinnoilla ei ole mitään järkeä siirtyä pörssistä kiinteään sopimukseen edes talven ajaksi. Viime talveksi sain napattua edullisen 6kk sopimksen.
Vuodet eivät ole veljeksiä ja siten melkein kolmen vuoden historia ei tietenkään heijasta tulevaisuutta( itselläkin on miellyttävän alhainen viimeiset 31 kk: 4,97 snt/ kWh marginaaleineen, ja 42 kuukaudeltakin 5,21 snt/ kWh) mutta vaikka tämä vuosi on peräti 6,9 snt/ kWh marginaaleineen, saa tulla aika paha talvi, jotta edes puolen vuoden keskihinta olisi lähelläkään halvimpien soppareiden hintoja.Ihan samaan päädyin itse kun 31kk pitkältä tarkastelujaksolta löin todelliset kk kulutukset exceliin. Ei ole kiinteissä näillä hinnoilla edes melkein mitään järkeä.
Heti soittivat nyky-yhtiöstä että perusmaksualennuksella ja lahjakortilla sais jo kattaa ton kiinnitysturvan, laittais vaikka joulu-helmikuu kiinteen hintaan 9cnt, miltä kuulostaa kumman ottais?Tollasen nyt tein alkaa vasta lokakuussa. Kyl mä keväällä varmaan pörssin ku toi toistaiseksi voimassa.
![]()
Pörssissä on aina riskinsä sähkölämmityksen kanssa, talvella varsinkin. En itse lähtisi lottoamaan, vaan pysyisin Aikasähkössä, jos sen hinta pysyy samana.Heti soittivat nyky-yhtiöstä että perusmaksualennuksella ja lahjakortilla sais jo kattaa ton kiinnitysturvan, laittais vaikka joulu-helmikuu kiinteen hintaan 9cnt, miltä kuulostaa kumman ottais?
![]()
Niin no mulla on myös 2 takkaa + ilmalämpöpumppu, ja mietin tota kiinnitysturvaa että ei tarvi pahimman ajan lottoilla.. toiki toistaseksi voimassa niin voihan sen vaihtaaki. Onneks on 10pv aikaa miettiä ja sitteki 14pv peruutus, jos vaikka soittasivat toisesta firmasta vielä vastatarjoustaPörssissä on aina riskinsä sähkölämmityksen kanssa, talvella varsinkin. En itse lähtisi lottoamaan, vaan pysyisin Aikasähkössä, jos sen hinta pysyy samana.
Minä otin varmuuden vuoksi ja myös kokeeksi talvea silmälläpitäen, kun ei tuo ole kuin 90 senttiä kuukaudessa. Vielä ei ole syyskuun kiinnityshintaa näkyvissä, ilmeisesti "muutamia viikkoja" ennen kuun vaihdetta tulee.Onko kukaan ottanut tuon Helenin hintakiinnityspalvelun? Onko joku antaa mitä kiinnityshintoja ne tarjoilee?
Ahaa, eli sitten lienee ihan turha tuote vrt. PKSn kiinnitykset?Minä otin varmuuden vuoksi ja myös kokeeksi talvea silmälläpitäen, kun ei tuo ole kuin 90 senttiä kuukaudessa. Vielä ei ole syyskuun kiinnityshintaa näkyvissä, ilmeisesti "muutamia viikkoja" ennen kuun vaihdetta tulee.
viime tammi-helmikuu oli ainakin täällä etelässä kylmin 40 vuoteen, silti jäi maltilliseksi pörssihinnat. en lähde vielä panikoimaanItse juuri mietin, lukitsenko hinnan tammi-maaliskuu 12,7 sentillä. Kulutus kuussa varmaankin noin 1200. Tietäisi ainakin mitä maksaa eikä tarvitsisi seurata jatkuvasti.
Itsellä säästyi 6kk talvikiinteällä 450e. En ajatellut ottaa pörssiä nytkään.viime tammi-helmikuu oli ainakin täällä etelässä kylmin 40 vuoteen, silti jäi maltilliseksi pörssihinnat. en lähde vielä panikoimaan
Eihän tuo ihan verrattavissa ole, mutta kuitenkin yksi lisätyökalu pakkiin, jos alkaa näyttää pahalta tammi-helmikuussa.Ahaa, eli sitten lienee ihan turha tuote vrt. PKSn kiinnitykset?
Saako porukka näissä KV soppareissa nyt miten helposti nollaa tai alle vai vaatiiko täydellistä automaatiota ja muuta hikoilua? 24 kk soppari ei nyt lähtökohtaisesti houkuttele, mutta muuten ihan houkutteleva hinta.Oomi Jousto 24 kk nyt hinnassa 8,79 snt/kWh (+/- kulutusvaikutus). Perusmaksu 5 kk ajan 0 e/kk, sen jälkeen 5,90 e/kk.
Sähkösopimus – Tee sähkövertailu ja löydä sopivin | Oomi
Sähkösopimus heti helposti ja vaivattomasti kaikkialle Suomeen. Katso Oomin sähkösopimukset ja sähkön hinnat. Tee sähkövertailu ja valitse sinulle sopivin!oomi.fi
Sama. Tänä vuonna tammi ja helmikuu olivat omalla kulutuksella meinaan pörssilläkin aika kovia, 15 snt/kwh ja 17,5 snt/kwh.Itse juuri mietin, lukitsenko hinnan tammi-maaliskuu 12,7 sentillä. Kulutus kuussa varmaankin noin 1200. Tietäisi ainakin mitä maksaa eikä tarvitsisi seurata jatkuvasti.
Suomen sähkömarkkinalain mukaan muutto on lakisääteinen peruste päättää määräaikainen sähkösopimus kesken sopimuskauden ilman sopimussakkoa, ellei sopimuksessa ole erikseen sovittu sen siirtämisestä. Sekä määräaikaisessa että toistaiseksi voimassa olevassa sopimuksessa kuluttajan lakisääteinen irtisanomisaika muuton yhteydessä on 14 vuorokautta. [1, 2, 3, 4]Lokakuusta päättyy edellinen sopimus. Muutto tulossa vuodenpäästä. Eikös 24kk saa päättää veloituksetta, jos muuttaa toiseen asuntoon? Tietäisi kiinnittää halvinman 24kk diilin jos tuo tulee onnistumaaan.
Olisi tuo vaasan sähkön 12kk ilman kk maksua vielä ollut päivän tarjouksessa.
Oliko kenellä niitä soppareita missä likimain järkeviä kiinnitysmahdollisuuksia talvikuukausille?
Pari päivää tässä vielä olisi aikaa ennenkuin 15kk 9,45snt/kWh lukittuu
Viimetalven pörssisekoilut ei enää maistu ja vuoden keskihinta on ollut varmaan juuri tuolla 9,5snt/kWh tienoilla. Ainakin takka pitäisi fiksata ja puita haalia jos pörssiin jäisi...
Siltä varalta, että Olkiluoto 3sen 20% alasajolla on vaikutusta pörssiin niin tuli otettua Korpela kvartaali (6,95 snt/kWh + 3,95 e/kk) alkamaan 1.9.
Toki ja syyskuun osalta otin sitäkin silmällä pitäen pikku vakuutuksen. Mielenkiintoista mille tasolle Korpelan seuraava kvartaali asettuu.enemmän vaikuttaa OL3 100% alasajo huollon ajaksi 10.9.2026 - 30.10.2026
Lumme energian 24kk +/- kulutusvaikutus 8,79snt/kWh kahden talven "vakuutus".Oliko kenellä niitä soppareita missä likimain järkeviä kiinnitysmahdollisuuksia talvikuukausille?
Pari päivää tässä vielä olisi aikaa ennenkuin 15kk 9,45snt/kWh lukittuu
Viimetalven pörssisekoilut ei enää maistu ja vuoden keskihinta on ollut varmaan juuri tuolla 9,5snt/kWh tienoilla. Ainakin takka pitäisi fiksata ja puita haalia jos pörssiin jäisi...
Ota soppari jossa hintalukitus kvartaaleittain.Menee kyllä jännäksi kun nykyinen 2v sopimus päättyy joulukuun puolessa välissä. Parikin vaihtoehtoa: ottaa uusi pitkä sopimus tämän päivän hinnoilla, TAI ottaa joulukuussa oletettavasti kalliimpi toistaiseksi voimassaoleva sopimus ja uusi pitkä sopimus kun hintapaine kesää kohden helpottaa. On vain yksi ja miljoona "muttaa" välissä. Mitä hinnoille tapahtuu ja missä kohtaa.
Mikä tuote se tämä on. Mä olen näemmä tippunut ratsailta taas. Eli onko toistaiseksi voimassa oleva tuote, joka vaihtaa hintaa kvartaalitasolla?Ota soppari jossa hintalukitus kvartaaleittain.
Juu. Firmoja en osaa sanoa mutta noita pitäis kyllä löytyy.Mikä tuote se tämä on. Mä olen näemmä tippunut ratsailta taas. Eli onko toistaiseksi voimassa oleva tuote, joka vaihtaa hintaa kvartaalitasolla?
Tietämättä yhtään paremmin taustoja, sanoisin näin yleisesti, että mikäli pystyt todistettavasti osoittamaan, että olet maksanut kaikki sinulle aiheellisesti maksuun osoitetut laskut, niin kiistäisin kaikki lähes 2v myöhemmin tulleet laskut ja vaatisin selvitystä, että mihin perustuen minua laskutetaan jälkikäteen ja osoittamaan, että mitä olen heidän mielestään jättänyt aikanaan maksamatta.Onko muilla käynyt niin että 1v 8kk tulee sähköpostiin viesti että päättyneestä sopimuksesta on "eriä" maksamatta?
Mulle tuli aalto energialta tuo ja heidän sivuille kun kirjauduin niin oli kolme laskua 11/24 12/24 ja nyt 8/26 tuo
viimeinen oli korko 0,17eur ja huomautusmaksu 5eur.
Meni hetki ihmetellessä kun en enääedes muistanut että olin kys yhtiön asiakas pätkän juurikin loppuvuonna 24.
Kaivelin pankin tiliotteista että kyllä olin maksanut ja jopa etuajassa. spostin laitoin pe ja ei mtn ole kuulunut.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.