Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei, koska se ei ole 3kk, vaan 90 päivää.1.10 Helenin 6kk sopparilla aloittavat, joko on tullut virallinen tilausvahvistus sähköpostiin? Eikös tuon pitäisi tulla 3kk ennen sopimuksen alkua?
Juuri näin. Koska oma soppari alkaa 26.10, on siitä 90pv ennen sitä 28.7 - ja tällöin minä odotan että sopimukseni tulee datahubiin...Ei, koska se ei ole 3kk, vaan 90 päivää.
Tosiaan, yritin äsken tehdä uutta sopimusta alkavaksi 1.10., mutta ei vielä onnistunut. Täytyy ilmeisesti odotella pari päivää, jotta Helenin kalenterista voi valita tuon 1.10.-päivämäärän.Ei, koska se ei ole 3kk, vaan 90 päivää.
Tuli heti tilauksen jälkeen, sivuillekin voi kirjautua ja näkyy sopimus sielläkin...Onko muille tullut Kokkolan energialta sopimusvahvistusta? Tein sopparin viime viikolla mutta mitään vahvistusta ei ole tullut.
Jep niin näkyyDatahubissa sekä helenissä näkyy nyt 1.10 alkava 6,99 snt/kwh sopimus
Jep.. sama homma.Datahubissa sekä helenissä näkyy nyt 1.10 alkava 6,99 snt/kwh sopimus
Mitä tämä käytännösä tarkoittaa? Helenin sivuilla ei ainakaan näy sellaistaDatahubissa sekä helenissä näkyy nyt 1.10 alkava 6,99 snt/kwh sopimus

90 päivää ennen pystyy tekemään, eli viimeistään huomenna pitäisi onnistua.Minulla päättyy Helenin määräaikainen 24 kk:n sopimus 30.9.2026. Yritin saada sen jatkoksi Tokmanni-edun mukaisen sopimuksen 1.10.2026 alkaen, mutta se ei Helenin sivuilla onnistunut. Helen tarjosi vain omaa uusintatarjoustaan, joka omalla pienellä 120 kWh/kk sähkönkäytöllä tulee kalliimmaksi kuin Tokmanni-edun mukainen sopimus. AI-apuri ilmoitti Tokmanni-sopimuksen tekemisen onnistuvan vasta nykyisen sopimuksen päättyymisen jälkeen. Onko joku asiakaspalveluun soittamalla saanut tämän Tokmanni-edun onnistumaan nykysopimuksensa jatkoksi?
Tänään jo se 90 päivää voimassa Heleninkin mukaan.90 päivää ennen pystyy tekemään, eli viimeistäään huomenna pitäisi onnistua.
Niin sitä viestissäni kysyinkin, onko joku aspan kautta onnistunut. En viitsisi turhaan jonossa odotella vapautuvaa asiakaspalvelijaa.Asiakaspalveluun oltu yhteydessä?
Datahubissa sekä helenissä näkyy nyt 1.10 alkava 6,99 snt/kwh sopimus
Silloin kuului laittaa viesti ketjuun että tilasi sopimuksen (tätä spämmiä taisi olla useampia sivuja), niin pakkohan se on myös laittaa viesti ketjuun että se on tullut voimaan.Helenin muutama kuukausi sitten olleita 6 kk soppareita otti varmasti moni. Ei varmaan jokaisen tarvitse käydä erikseen ilmoittamassa, että näkyy Datahubissa...

Itse ainakin olen nyt ollut iloinen että nämä henkilöt kertoneet sopimuksen olevan OK.Helenin muutama kuukausi sitten olleita 6 kk soppareita otti varmasti moni. Ei varmaan jokaisen tarvitse käydä erikseen ilmoittamassa, että näkyy Datahubissa...
Oli viikon pari saatavissa 2,99Minulla näkyy Helenillä 6,99c/kWh mutta 5,99€/kk. Mistäs tommoinen 2,99€/kk on saatu?
Oli silloin erillinen tarjouslinkkiMinulla näkyy Helenillä 6,99c/kWh mutta 5,99€/kk. Mistäs tommoinen 2,99€/kk on saatu?
Okei, olen missannut ihan täysin. Kyllähän 18€ säästö olisi kelvannutOli viikon pari saatavissa 2,99
Ja minulla 8,38snt/kWh +3,99e ja nykyinen soppari päättyy 30.9Minulla näkyy Helenillä 6,99c/kWh mutta 5,99€/kk. Mistäs tommoinen 2,99€/kk on saatu?
Oomin 24kk kiinteä näyttäisi olevan 8,79. Nostivatko hintaa vai mistä tuo 8.49 löytyy?Kiinteiden listoja päivitetty.
Hintoja nostaneet: Kokkola (18, 24 kk), Korpela, Porvoo, Vaasa
Hintoja laskeneet: Helen (6, 12 kk), Imatra (12, 24 kk), Lumme, Oomi, Turku, Vattenfall
Helenillä oli aiemmin tarjoussivulla eri perusmaksu (3,99 e) kuin Tokmanni-edussa (2,99 e) mutta tämä on nyt muuttunut. Molemmissa on nyt sama 2,99 e/kk.
![]()
![]()
Lisäksi hintahistoriaa valitulta joukolta, ajanjakso 23.4.2024 - 2.7.2026:
![]()
![]()
Ja pelkästään Helenin osalta heinäkuulta 2023 alkaen:
![]()
Hinnat elävät koko ajan, mutta listani vain viikon tai kahden välein.Oomin 24kk kiinteä näyttäisi olevan 8,79. Nostivatko hintaa vai mistä tuo 8.49 löytyy?
Minulle tuli tuo sama tarjous tänään, mutta pari päivää sitten se oli 8,48 snt/kWh + 3,99 €. En tätä vielä hyväksy, kun aikaa uuden sopimuksen hyväksymiseen on 3 kk.Ja minulla 8,38snt/kWh +3,99e ja nykyinen soppari päättyy 30.9![]()
Excel ei ole julkisena (eikä ole tulossa).
Vaan olisipa se huomattavasti kätevämpää ja useampaa paremmin palvelevaa, että data olisi keskitetysti jossakin jaettavassa sheetissa tai vielä mieluummin websivuna, kuin tuollaisissa foorumille postatuissa screenshoteissa Excel-taulukoista. Ymmärrän sen, että täysin avoimen systeemin sijaan haluat itse ylläpitää hintatietoja ja jollakin omilla proseduureillasi "vastata" niiden oikeellisuudesta, mutta sitä en ymmärrä miksi formaatin täytyy olla näin kankea.Hinnat elävät koko ajan, mutta listani vain viikon tai kahden välein.
Sama vahvistus tippui itselle. Toivotaan että ei ollut virhe vs. joku vähän kalliimpi 24kk, ja ensi keväänä saa vielä järkeviä sopimuksia.Juuri tuli Heleniltä vahvistus 22.04.2026 tekemääni soppariin:
Määräaikainen Perussähkö 1.10.26 - 31.3.27 (6 kk)
6,99 snt/kWh
2,99 €/kk
Juu niillä oli vähän aikaa vielä edullisempi 6kk tarjous saatavilla jonka olisin itsekin voinut vielä päivittää aspan kautta mutta enpä jaksanut eikä harmita, tuollainen hintaero on käytännössä pennosia ainakin itselle. Pääasia että talvi on turvattu OK-hintaisella kiinteällä. Syksyllä mennään pieni pätkä pörssissä, kun nykyinen 24kk kiinteä loppuu heinäkuun lopulla.Juuri tuli Heleniltä vahvistus 22.04.2026 tekemääni soppariin:
6,99 snt/kWh
2,99 €/kk
Liityn samaan kerhoon, Helenin sovelluksessa ja datahubissa näkyi sopimus jo heti aamusta.Juuri tuli Heleniltä vahvistus 22.04.2026 tekemääni soppariin:
6,99 snt/kWh
2,99 €/kk
Varmaan molemmat syyt pätee. Ennusteet elää koko ajan, mutta jostain syystä myös asiakaskohtaiset tarjoukset vaihtelee. Ehkä ne näkee nykyisten asiakkaiden käyttöprofiilin ja pystyvät hankkimaan osan toimittamastaan sähköstä edullisemmin pörssistä tmv.Tasan ei käy onnen lahjat.
Minulle tarjosivat tänään 12kk jatkoksi:
24kk
8,53
4,52€/kk, josta ensimmäiset 3kk 0€.
Eli pidetään tuo Kokkolan sopimus sitten
Olisiko niin, että viime viikolla oli vielä enemmän valoa tunnelin päässä mm tuon Iranin tilanteen suhteen? Tai sitten menee naamakertoimella![]()
Itse sain huhtikuussa KSATilta 7,97 tarjouksen, ärsytti kun kaupan aulassa olleet helen, fortum jne olisivat pari viikkoa aiemmin myyneet 7,45 hintaista. Outoa että sait paremman tarjouksen noin paljon myöhemmin mutta otin tuon pari viikkoa mietittyäni, kun Trumpin touhut sun muut on niin arvaamattomia lähiaikoina.Oma kulutus noin 13000 vuodessa.Varmaan molemmat syyt pätee. Ennusteet elää koko ajan, mutta jostain syystä myös asiakaskohtaiset tarjoukset vaihtelee. Ehkä ne näkee nykyisten asiakkaiden käyttöprofiilin ja pystyvät hankkimaan osan toimittamastaan sähköstä edullisemmin pörssistä tmv.
Minä sain toukokuussa 7,76 c -tarjouksen ja kun raportoin sen tähän ketjuun, niin ilmeisesti aika moni oli kysellyt samaa hintaa KSATilta, sillä minulle em. tarjouksen tehnyt myyjä lähetti seuraavana päivänä sähköpostin, jossa huomautti minun "ilmeisesti postanneen sopimuksen johonkin nettiryhmään" ja muistutti hinnoissa olevan asiakaskohtaista neuvotteluvaraa. Niinkuin minä olisin mitään hintaa kenellekään luvannut.
Keväällä voi sitte laittaa viestin että halpa 6kk nyt loppuu.Silloin kuului laittaa viesti ketjuun että tilasi sopimuksen (tätä spämmiä taisi olla useampia sivuja), niin pakkohan se on myös laittaa viesti ketjuun että se on tullut voimaan.
Ettei mene offtopiciksi, niin itselläkin näkyy oma sopimus Helenin sivuilla![]()
Mitä järkeä lähteä ny viellä vatvomaan menneitä diilejä???Mikä oli nyt keväällä/kesällä halvin 24kk diili? 7.3c otin itse.
Mitä jos katsoisit @Shiraus postauksia tähän ryhmään - julkaisee aina parin viikon välein kiinteiden sähkösoppareiden hintatietoja.Mikä oli nyt keväällä/kesällä halvin 24kk diili? 7.3c otin itse.
Kiinnostaa mikä oli pohjahinta.Mitä järkeä lähteä ny viellä vatvomaan menneitä diilejä???
PörssisähköMikä oli nyt keväällä/kesällä halvin 24kk diili? 7.3c otin itse.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.