Jatkoa tähän. Soitin Väreen asiakaspalveluun numeroon 037773131 ja sieltä nauhalta lopulta sain numeron Helenin asiakaspalveluun 096178080. Tuota puhelinnumeroa en Helenin sivuilta löydä.
Soitin Helenille. Asiakaspalvelija totesi, että 1.10. alkavaa sopimusta ei näy eikä pitäisikään näkyä, koska on mahdotonta, että sellaista sopimusta oltaisiin voitu maaliskuussa myydä. Asiakaspalvelija ei ole voinut myydä maaliskuussa sopimusta alkamaan lokakuussa. Totesi, että minulla on siis vain Helenillä pörssisähkösopimus olemassa eikä sen perässä mitään muuta. Sanoi, että minulla saattaa olla tilausvahvistus mutta siltikään sopimusta ei ole, koska lokakuussa alkava sopimus on mahdoton.
Totesin, että minulla on nimenomaan sopimusvahvistus, paperissa lukee sopimusvahvistus kaikkine alkamisajankohtineen ja hintatietoineen eikä mitään tilausvahvistusta. Asiakaspalvelijalla Väreellä ei ollut mitään ongelmaa myydä tällaista kokonaisuutta. Väreeltä varmistin vielä toukokuussa, että 1.10. alkava sopimus näkyy järjestelmässä ja se siirtyy Helenille sellaisenaan. Väre vahvisti asian minulle toukokuussa. Tässä kohtaa asiakaspalvelija sanoi, että itsekin siirtynyt Väreeltä Helenille, ei ole enää mitään pääsyä Väreen järjestelmiin ja pahoitteli tilannetta. Sanoi, että tilanne on vähän kurja. Tässä kohtaa asiakaspalvelija antoi rivien välistä ymmärtää, että hänen kätensä ovat sidotut ja voi vain toistaa sitä virallista mantraa mitä Helenillä nyt pitää toistaa. Ääneen pohdin, että taitaa Helenillä olla aika joustamattomat järjestelmät, mihin asiakaspalvelija kommentoi, että voihan sen niinkin muotoilla että Väreellä oli vähän erilaista.
Asiakaspalvelija neuvoi minua tekemään reklamaation ja liittämään siihen Väreeltä saamani sopimusvahvistuksen. Hän toivoi, että asia edistyy sitä kautta. Sanoi, että sitten täällä päästään kuuntelemaan puhelinnauhoituksia. Ne ovat kuitenkin kaikki tallella vaikka Väreen tulevaisuuteen tehtyjä sopimuksia ei päästä näkemään.
Harmittava juttu kaiken kaikkiaan. Mutta varoituksen sanana siis kaikille, että kovin helpolla Helen ei tunnu noita keväällä solmittuja sopimuksia kunnioittavan, mikäli olit ne Väreen kanssa solminut. Koska minulla on sopimusvahvistus, niin uskon vielä, että tämä menee maaliin mutta on tämä silti uskomatonta, että minun pitää Helenille tämä homma nyt todistaa, vaikka Väre vielä pari viikkoa sitten asian vahvisti.