Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Prisma myy nyt alennuksella jupiterin 3. vaihteista etuvetosähköpyörää 999 €uroon. Ostin tuon syksyllä halvemmalla, hyvin on kauppa ja muut reissut jaksanut. Tosin etujarrun kahva katkesi juurestaan kun kaatui tuulenpuuskassa parkissa.Olisiko antaa suosituksia naisten pyörästä? Tarkoituksena kulkea pääasiassa kaupungissa töihin ja takaisin (2+2km). Ajattelin hintahaarukaksi 1000-2000€.
Äiti ollut tyytyväinen tähän: Helkama e-Aino 26" Kaupunkisähköpyörä 7-vaihdetta runko 52 cm musta | Prisma.fi-verkkokauppa , mutta siitä on myös kevyemmin kalustettu versio, joka menee budjettiin: Helkama Aalto 7-V kaupunkisähköpyörä 28” 7-vaihdetta runko 48 cm mattamusta | Prisma.fi-verkkokauppaOlisiko antaa suosituksia naisten pyörästä? Tarkoituksena kulkea pääasiassa kaupungissa töihin ja takaisin (2+2km). Ajattelin hintahaarukaksi 1000-2000€.
Ajattelin aloittaa kuntoilun sähköpyörällä ajatuksella että on mukavaa pyöräillä eikä tarvi pakottaa itseä liikkeelle. Eli ei varmaan ihan halvinta pyörää.
Oma ikä lähestyy 60 joten joka tuo omia rajoja pyörän valintaan.
Ideaali valinta olisi hihnavetoinen/täysjousitettu pyörä, mutta onko näin kalliilla pyörillä vastinetta rahalle?.
Olen katsellut YouTube Bossmanaatin videoita joiden pohjalta ajattelin itselle seuraavaa.
Lankeleisi Mg 600 lite. Tämän joutuu itse kasaamaan jonka en usko olevan ongelma.
Toisen ääriipään valinta Haibike Trekking 9 ABS. Eli iso hintahaitari.
Jotain tästä välistäkin varmaan löytyy jotain hyvää hinta/laatu sähköpyörää.
Jos en tilaa Lankeleisiä niin Oulun alueen liikkeistä joku pyörä.
Hihnaveto varmasti hyvä kun on huoltovapaa.. ketjupyörällä kyllä pärjää ihan hyvin jos ei valmis maksaa hihnalisää ja haluaa myös oheistoimintaa eli tykkää välillä huoltaa pyörää. Täysjoustoa ei kannata (imho) ellei ole jotain erityistä syytä sille..normi polut ja ajot menee ihan ok jäykällä.Ajattelin aloittaa kuntoilun sähköpyörällä ajatuksella että on mukavaa pyöräillä eikä tarvi pakottaa itseä liikkeelle. Eli ei varmaan ihan halvinta pyörää.
Ideaali valinta olisi hihnavetoinen/täysjousitettu pyörä, mutta onko näin kalliilla pyörillä vastinetta rahalle?.
Olen katsellut YouTube Bossmanaatin videoita joiden pohjalta ajattelin itselle seuraavaa.
Lankeleisi Mg 600 lite. Tämän joutuu itse kasaamaan jonka en usko olevan ongelma.
Itse hankin sähköpyörän tarkoituksena parantaa kuntoa. Ajan pelkästään asfaltilla ja hiekkatietä. Oma valinta on toinen "kotimaisista" halvemman luokan pyöristä jos harrastus ei olisikaan mieleinen. Vaan kyllähän se sähköpyöräily osoittautui innostavaksi lajiksi, joka kannustaa yhä suurempiin nopeuksiin ja pidempiin matkoihin. Tehokkaampaa laitetta kuin 60 Nm ja 504 wh ei ole tarpeen. Oma ikä päälle 70 mutta olen kuntoilutarkoituksessa pyöräillyt koko ikäni. Tärkeätä on, että pyörään saa osia ja huoltoa omalla paikkakunnalla.Ajattelin aloittaa kuntoilun sähköpyörällä ajatuksella että on mukavaa pyöräillä eikä tarvi pakottaa itseä liikkeelle. Eli ei varmaan ihan halvinta pyörää.
Itse en ole pyöräillyt ajokortin saamisen jälkeen, niin pitää pyörän hankintaa miettiä pitempään.
Millaisen satulan tarvii että ei kankku kipeydy ajossa tai minkälainen on huono malli?.
Eräs kaveri tuumasi kun hankin sähköpyörän ja korvasin toisen auton sillä, että sähköpyörällä ajamisessa on kuntoilu kaukana. Vaikken mikään ylipainoinen ollutkaan niin 84kg:sta tippui reilussa vuodessa paino 76 kiloon ja nyt tasaantunut siihen puoleen väliin. Huimasti parantunut yleiskunto muutenkin. Ajelen touring tyyppisellä jäykkäperällä ja silloin tällöin pistäydyn metikossa. Ajan myös talvet läpeensä nastarenkailla tiettyyn pakkasrajaan asti. Hyvin riittää omaan tyyliin jäykkäperäinen.Ajattelin aloittaa kuntoilun sähköpyörällä ajatuksella että on mukavaa pyöräillä eikä tarvi pakottaa itseä liikkeelle. Eli ei varmaan ihan halvinta pyörää.
Eräs kaveri tuumasi kun hankin sähköpyörän ja korvasin toisen auton sillä, että sähköpyörällä ajamisessa on kuntoilu kaukana. Vaikken mikään ylipainoinen ollutkaan niin 84kg:sta tippui reilussa vuodessa paino 76 kiloon ja nyt tasaantunut siihen puoleen väliin. Huimasti parantunut yleiskunto muutenkin. Ajelen touring tyyppisellä jäykkäperällä ja silloin tällöin pistäydyn metikossa. Ajan myös talvet läpeensä nastarenkailla tiettyyn pakkasrajaan asti. Hyvin riittää omaan tyyliin jäykkäperäinen.
Mulla oli tuo. Maastopyörä ei se sinänsä ole, mutta hiekkatietä ja neulas polkuja oli kiva lasketella.![]()
FitNord Ranger 300 Sähkömaastopyörä G2, musta - Kuntokauppa.fi
FitNord Ranger 300 on monipuolinen sähkömaastopyörä, jossa on suuri akku, 45 Nm moottori ja viisi avustustasoa. Mukava ajoasento ja pitkä toimintamatka!www.kuntokauppa.fi
Onko näistä halvemmista mihinkään, kannattaako tonnin budjetilla ostaa käytetty mieluummin?
![]()
FitNord Ranger 300 Sähkömaastopyörä G2, musta - Kuntokauppa.fi
FitNord Ranger 300 on monipuolinen sähkömaastopyörä, jossa on suuri akku, 45 Nm moottori ja viisi avustustasoa. Mukava ajoasento ja pitkä toimintamatka!www.kuntokauppa.fi
Onko näistä halvemmista mihinkään, kannattaako tonnin budjetilla ostaa käytetty mieluummin?
Eihän toi ole mikään maastopyörä vaikeaan maastoon.Surkean pieni akku tuossa ainakin on.
Takamoottori lisää jousittamatonta massaa takapäähän jolloin vähänkään pahemmassa maastossa meno menee vaikeammaksi.
Joustokeula on halvinta mahdollista kierrejousimallia eli se on tuntumaltaan pomppukeppi ja painaa kuin synti(mistä osittain kertoo koko pyörän iso paino)
Kaikki muutkin osat on todennäköisesti sieltä halvimmasta päästä.
Joo, omastakin mielestäni tuohon päätyessään kannattaa sitten maksaa 200 e lisähintaa tuplasti isommasta akusta, pysyy sitten varmasti iskussa pitkään kun lataussyklejä kertyy puolet vähemmän.Surkean pieni akku tuossa ainakin on.
No akun kennoja mainostetaan kuitenkin Samsungin tekemiksi, joten siltä osin asiat on hyvin. Shimano Deore on myös hyvää ja kestävää ja helposti vaihdettavaa osasarjaa. Eturatas näytti sen verran massiiviselta, ettei tuolla neulaspolkuja kummempia metsäpätkiä kannata ajella. Kaupunkipyöränä varmaan aivan käypä peli silti.Kaikki muutkin osat on todennäköisesti sieltä halvimmasta päästä.
Akkuhan tuossa on melko varmasti loppu jos on ns. esittelypyörä mikä ollut välillä virroissa ja varastoitu vaan.Ois paikallisessa marketissa Tunturi e275 SE Man, 1000€ hintaa. Jotain iäkästä jäämistöä, onkohan tuo musta-oranssi 2022-vuoden malli.
Mutta kysymys: Onko tonnin väärti?
Käyttötarkoitus on pyöräillä kevyehköjä metsäpolkuja ja sorapintaisia rantareittejä, ei mitään raskasta maastorymistelyä.
Pyörä näytti olevan täysissä sähköissä esillä, mitenhän tuohon suhtautuisi?
- RUNKO: Alumiini
- ETUHAARUKKA: RST AERIAL RL AIR 100mm
- TAKAVAIHTAJA: Shimano RD-M4120 Deore Shadow 10-v
- ETUVAIHTAJA: -
- VAIHDEVIVUT: Shimano SL-M4100 Deore, 10s
- JARRUT: Shimano ML-4100/MT410 Deore hydraulinen
- SÄHKÖMOOTTORI: Shimano STEPS E7000 60Nm
- AKKU: Shimano BT-E8014 Lithium-ion 418Wh
- SÄHKÖAVUSTUS: Boost, Trail, Eco
- OHJAINYKSIKKÖ: CE7000 1,39" (4cm)
- AKUN KANTAVUUS / LATAUSAIKA: 3,5 h 80%, 6,5 h 0->100%
- KAMPISARJA: Shimano FC-E8000 165mm 36T
- TAKARATASPAKKA: Shimano CS-M4100 11-42T
- VANTEET: Rodi Black Rock 584x21C, kaksoisseinämä
- RENKAAT: Schwalbe Smart Sam 27.5x2.2
- OHJAINKANNATIN: A-Head, alumiini 55 mm
- OHJAUSTANKO: XLC Butted alloy W:780mm R:25mm BS:9 DIA:31.8mm
- KÄDENSIJAT: Herrmans Luna
- ISTUIN: Selle Royal Essenza
- ISTUINKANNATIN: Alumiini , 31.6 mm
- POLKIMET: Alumiini
- VALAISIN: Edessä ja takana
- LUKKO: -
- LOKASUOJAT: -
- TAVARATELINE: -
- MUUTA: Etuvalo,joka ottaa virtansa akusta, takana paristovalaisin, soittokello
Jossain e275:ssa ainakin näytti olevan 418 Wh akku.Akkuhan tuossa on melko varmasti loppu jos on ns. esittelypyörä mikä ollut välillä virroissa ja varastoitu vaan.
Pyöränä ei varmasti mitään vikaa, mutta paljonko se uusi akku tuohon maksaa?
Miltä säädöt näyttävät E-tube sovelluksessa? Pelkkä torque säätö ei vielä kaikkea kerro.Oisko vinkkiä.. mun tunturissa shimanon ep6 85nm motti.. olen säätänyt että eco 35nm trail 63nm ja boost 85.. silti en huomaa mäessä mitään tehon lisäystä kun vaihtaa trail->boostille?? Mistä voi olla kyse?
Akku merkki ei vielä kerro mitään. Kennojen valmistaja sen sijaan voi kertoa ja merkitä. Jos siis kennojen valmistaja on tyyliin Samsung, tai LG, niin voitaneen olettaa että akku on laadukas.Kannattaako perusmallin sähköpyörä valita akkumerkin perusteella? Löytyyköhän akuista jonkinlaista listaa mitkä on hyväksi todettuja?
Alkaa jo melko paljon kiinnostamaan kun näkee noita 999€ tarjouksia.
Kyllä me mun järjellä on niin että boostilla pitäis tulla viel hyvä tehonlisäys..mut eroa en oikeen mäessä huomaaMiltä säädöt näyttävät E-tube sovelluksessa? Pelkkä torque säätö ei vielä kaikkea kerro.
Assist characters = matala arvo on pehmeä, korkea arvo on agressiivisempi, eli antaa enemmän voimaa samalla poljinvoimalla.
Max torque = tämä on se raaka voima mitä moottori avustaa
Assist start = vaikuttaa siihen kuinka nopeasti moottori alkaa avustamaan. Eli vähäinen arvo, niin on pehmeää ja korkea arvo, niin voi tuntua nykäisyltä.
Eli jos haluat boost tasosta selvästi tehokkaamman, niin torque ja assist character täysille. Vastaavasti sitten traililla ne vähän pienemmälle.
Käytämme välttämättömiä evästeitä, jotta tämä sivusto toimisi, ja valinnaisia evästeitä käyttökokemuksesi parantamiseksi.