Sähkötupakka

Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
699
Entisenä tupakoijana olisin utelias kuulemaan, millaisia terveysvaikutuksia olette kokeneet aloitettuanne sähköröökin vetämisen?
Ja sori jos on väärä ketju, en jaksa nyt tuhansia viestejä tästä aiheesta kahlata...
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Käytin sähkötupakkaa muutama vuos takaperin ja nyt alotin uudestaan vähän alta vk sitten. Ainakin aamunen tupakkayskä ja hengenahdistukset kadonneet, niinku viime kerrallakin. Eikä tarvii kokoajan rykiä paskaa keuhkoista/kurkusta. Mitään negatiivista en oo ainakaan ite huomannut, tosin vapotan muutaman millilitran vaan päivässä jotain 3-6mg nesteitä. Tupakkaa meni se 20-30kpl päivässä ja kokoajan tosi paska olo keuhkoissa ja kehossa.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
21
Itselläni kun 10v sitten aloitin sähköröökin polton tavan röökin jälkeen niin ensimmäisenä hävisi kuiva yskä jota oli röökiä polttaessa muutenkin tuntui henki kulkevan paremmin nyt olen ollut ilman sähköröökiä 1.5v eikä olo ole sen kummempi kuin sähkäriä vedellessä .Sähköröökistä tosin lekurit tarkastuksissa aina muistivat mainita popcorn keuhkoista
 
Liittynyt
12.04.2022
Viestejä
699
Käytin sähkötupakkaa muutama vuos takaperin ja nyt alotin uudestaan vähän alta vk sitten. Ainakin aamunen tupakkayskä ja hengenahdistukset kadonneet, niinku viime kerrallakin. Eikä tarvii kokoajan rykiä paskaa keuhkoista/kurkusta. Mitään negatiivista en oo ainakaan ite huomannut, tosin vapotan muutaman millilitran vaan päivässä jotain 3-6mg nesteitä. Tupakkaa meni se 20-30kpl päivässä ja kokoajan tosi paska olo keuhkoissa ja kehossa.
Ok, jos saan vielä kysyä, niin mikä sinut sai aloittamaan "sähköttämisen" uudelleen? Siis olitko siinä välissä kuitenkin vedelly röökii?
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Ok, jos saan vielä kysyä, niin mikä sinut sai aloittamaan "sähköttämisen" uudelleen? Siis olitko siinä välissä kuitenkin vedelly röökii?
Turhautti silloset laitteet mitkä saatto vuotaa taskuun kaiken tai tuli dry hittejä.. Vaikka ite rakenteli ne niin siltikään ei ollu täysin varmoja. Nykyää noi toimii niin pirusti pienemmällä vaivalla ja suoraan paketista. Ja tosiaan joo tupakkaa ja nuuskaa tuli käytettyä, nyt ei oo ikävä kumpaakaan.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Mä voisin tästä sivusta kommentoida, että aika vitullista sekakäyttöä ollut viime ajat. Yrittänyt siis kokoajan siirtyä analogisesta röökistä sähköön, mutta asiaa ei ole yhtään helpottanut se että akka ramppaa jatkuvasti partsilla röökillä ja etenkin kaljotellessa on niin helppoa lähteä mukaan..

Sähkön puolesta puhuu se että ainaiset aamu-yskimiset yms loppuu samantien, toisaalta taas näin etätöissä sitä tulee helposti imeskeltyä aivan liikaa koneen ääressä.

Mut silti ehdottomasti sähkön kannalla.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
121
Mulla loppui vapottelu siihen kun ei enää pystynyt tilaamaan coileja ja nesteitä UK:sta. Onko kivijalkaliikkeissä miten kattavasti coileja, lähinnä Innokin ja Aspire kiinnostaa koska molemmat pelasi MTL-käytössä vähintäänkin hyvin. Tai no Hellvape Hellbeast oli pääsääntöisesti käytössä ja siinä Nautilus Mini sovitin..
 
Liittynyt
28.06.2020
Viestejä
228
Mä voisin tästä sivusta kommentoida, että aika vitullista sekakäyttöä ollut viime ajat. Yrittänyt siis kokoajan siirtyä analogisesta röökistä sähköön, mutta asiaa ei ole yhtään helpottanut se että akka ramppaa jatkuvasti partsilla röökillä ja etenkin kaljotellessa on niin helppoa lähteä mukaan..

Sähkön puolesta puhuu se että ainaiset aamu-yskimiset yms loppuu samantien, toisaalta taas näin etätöissä sitä tulee helposti imeskeltyä aivan liikaa koneen ääressä.

Mut silti ehdottomasti sähkön kannalla.
Ite sain naisystävän lopettamaan samaan aikaan sähköröökillä niin ei oo tuota ongelmaa, uskon että toi on hankala tilanne kun itellä tupakan haju triggeröi halut pahasti. Tosiaan mikään tarkotus tätä ei oo jatkaa kuin tyyliin puolvuotta tai vuos ja sitten olla ilman mitään tai ostaa siihen loppuun jotain mietoja niksapusseja töitä varten maksimissaan.
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Mulla loppui vapottelu siihen kun ei enää pystynyt tilaamaan coileja ja nesteitä UK:sta. Onko kivijalkaliikkeissä miten kattavasti coileja, lähinnä Innokin ja Aspire kiinnostaa koska molemmat pelasi MTL-käytössä vähintäänkin hyvin. Tai no Hellvape Hellbeast oli pääsääntöisesti käytössä ja siinä Nautilus Mini sovitin..
No itellä on nyt ehkä vuoden verran ollu toi Innokin Zenith tankki (mikä itsessään hemmetin hyvä MTL käyttöön) ja kyllä siihen on ainakin Finnvapesta tai Puffista coileja saanut.. Varmaan muualtakin. Tosin niitä menee paskaksi todella harvoin, oisinko joku 2kk sitten viimeksi vaihtanut ihan vaan sen takia kun rupesi tuntumaan että pitkään ollu sama. Ihan toista kuin jonku nautiluksen kanssa missä coilit alkoi käryämään vähintään kerran viikossa tai oli valmiiksi paskana.
 
Liittynyt
09.03.2021
Viestejä
121
Kiitos tiedosta, itselläkin on juuri tuo Innokin Zenith ja kerran kun Puffin liike on aika lähellä niin otan sen uudelleen käyttöön. Hellvape+Nautilus yhdistelmää käytin pelkästään sen takia koska kuluttaa mielestäni vähemmän nestettä. Tosin helppoudessa Innokin on edellä ja tosiaan coilit kestää.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Entisenä tupakoijana olisin utelias kuulemaan, millaisia terveysvaikutuksia olette kokeneet aloitettuanne sähköröökin vetämisen?
Ja sori jos on väärä ketju, en jaksa nyt tuhansia viestejä tästä aiheesta kahlata...
Hommasin sähkötupakan toukokuussa 2017, poltin sen rinnalla röökiä jonkin aikaa, mutta höyryttelyn osuus kasvoi pikkuhiljaa ja tupakka jäi pois kokonaan saman vuoden joulunpyhinä. Mutta jo kesällä huomasin että haju- ja makuaisti palautuivat. Keuhkoista tuli varsinkin aamuisin ulos jotain röökimönjää. Hapenottokyky parani ja kaikenlainen liikunta alkoi tuntua paremmalta. Hampaat eivät enää värjäydy tupakansavusta.
Suu kuivaa höyrytellessä, joten olen opetellut juomaan vettä säännöllisesti.

Suurin muutos on ollut "niksojen" luonne ja voimakkuus. Olen yhä riippuvainen nikotiinista ja sitä tekee mieli, mutta pidättäytyminen onnistuu pidempiä aikoja. Tupakoidessa pari tuntia oli aikalailla maksimi, jonka jälkeen alkoi hermoilu, ärsyyntyminen ja kaiken ajattelun valtaava tupakanhimo. Sähkötupakan kanssa tuo himo on lievempi ja esim. 3-4 tunnin juna- tai lentomatkat sujuvat ilman sen suurempia tuskia. Ehkä noin 12 tunnin kohdalla alkaa tulla jo ihan fyysisiä vieroitusoireita nikotiinista.

Olen kyllä edelleen nikotiinikoukussa ja erittäin vahvasti tapariippuvainen höyryttelystä, mutta en koe sähkötupakkaa yhtä orjuuttavaksi kuin savukkeita. En nykyään pidä laitetta mukana esim. kaupungilla käydessä, ellen ole menossa vaikkapa keikalle tai illanviettoon. Täysin nikotiinittomaan nesteeseen en ole siirtynyt, mutta vahvuus pyörii jossain 1-2mg/ml tienoilla. Aloitusannos oli 18mg/ml. Nestettä minulla kuluu ihan reippaasti, noin 100ml viikossa. Tämä johtuu pitkälti siitä, että höyryttelen sisällä ja varsinkin koneella istuessa. Lisäksi käyttämäni tankki ja atopäät kuluttavat nestettä vauhdilla.
Vertailun vuoksi poltin tupakkaa noin 15-20kpl päivässä, eli aikalailla kerran tunnissa koko hereilläoloajan ja stressaavissa tilanteissa useita peräkkäin. Ennätys taisi olla kaksi ja puoli askia teatteriproduktion ensi-iltapäivänä...

Tavoitteena on päästä nikotiinista kokonaan eroon, mutta se vaatii stabiilin elämäntilanteen, ja tässä on nyt viimeiset 2 vuotta ollut kaikenlaista. Olin korona-ajan todella ahdistunut ja lisäksi on ollut henkilökohtaisessa elämässä isoja muutoksia, joten en ole halunnut lopettaa.
 
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Onko nyt noissa makustoren Lubrisolve 5L VG/PG 70/30 kanistereissa ollut lähiaikoina mitään sivumakuja vai onko ihan hyvää tavaraa?
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
FInnvapesta ei saanut enää vg eikä pg purkkeja. Sanoi että niihinkin on lätkäisty tupakkavero ja litran pullolle tulisi hinnaksi 450€. Tilasin sitten Makutalosta josta sai vielä järkihinnalla.
Onko tästä jotakin tietoa? Jos tuohon mennään niin veippaus loppuu siihen kyllä.
 
Liittynyt
15.10.2017
Viestejä
591
FInnvapesta ei saanut enää vg eikä pg purkkeja. Sanoi että niihinkin on lätkäisty tupakkavero ja litran pullolle tulisi hinnaksi 450€. Tilasin sitten Makutalosta josta sai vielä järkihinnalla.
Onko tästä jotakin tietoa? Jos tuohon mennään niin veippaus loppuu siihen kyllä.
Joo siellä tuli käytyä pyörähtämässä viime lauantaina, sano että lakiuudistus on tulossa syksyllä mutta silti ei ollu tavaraa hyllyssä. Puffilta kävin ite hakemassa pohjaa. Mikäli noin käy niin alkaa taas spaddu palamaan
 
Liittynyt
08.12.2018
Viestejä
1 504
Joo siellä tuli käytyä pyörähtämässä viime lauantaina, sano että lakiuudistus on tulossa syksyllä mutta silti ei ollu tavaraa hyllyssä. Puffilta kävin ite hakemassa pohjaa. Mikäli noin käy niin alkaa taas spaddu palamaan
No voi kiva. Pitää hakee sitten tynnyrit jemmaan. Eikö ne veippausnatsit jo kohta vois jäädä eläkkeelle.
 
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Oliko se kuukausperin itekin kävin katsomassa jospa sais pohjanesteitä finnvape tikkurilasta, niin eipä ollut. Pitää varmaan pistää pari kanisteria tilaukseen ja sit lopettaa nikotiinitouhut siihen, oon itse maltillisella 1mg/ml vapetellut menemään niin ei tule olemaan vaikeaa paitsi tietenkin tapariippuvuus.

EDIT: Näköjään puffilassa 5L kannun hinta noussut 10e ja pari euroa 1000ml purkeissa.
 
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Laitoinpa vapetalolta 2x 5000ml VG ja 1x 5000ml PG tilaukseen, 148e ilmaiset postit.

Tuosta saa just kivasti sekoiteltua 70/30, mut tulee olee hirveetä läträämistä. Parikymppiä halvemmalla ois saanut makustoresta tuota lubrisolven 70/30 , mutta epäilyttää tuo laatu, ku jotkut taannoin valittivat sen sisältävän jotain sivumakua.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 438
Suosituksia uudesta modista? Huomenna pitäisi lähteä kaupoille ja pitäisi löytää perus WW-säädöllä ja vaihdellavalla 18650 oleva modi. Hankalaksi on tehty tämäkin kun ei tiedä yhtään että mitä laitteistoa liikkeellä on hyllysssä.
 
Liittynyt
15.06.2022
Viestejä
56
Suosituksia uudesta modista? Huomenna pitäisi lähteä kaupoille ja pitäisi löytää perus WW-säädöllä ja vaihdellavalla 18650 oleva modi. Hankalaksi on tehty tämäkin kun ei tiedä yhtään että mitä laitteistoa liikkeellä on hyllysssä.
Oisko geekvape aegis tai solo?
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
417
Suosituksia uudesta modista? Huomenna pitäisi lähteä kaupoille ja pitäisi löytää perus WW-säädöllä ja vaihdellavalla 18650 oleva modi. Hankalaksi on tehty tämäkin kun ei tiedä yhtään että mitä laitteistoa liikkeellä on hyllysssä.
Eleaf iStick Pico? Tuollainen useamman vuoden ollut käytössä eikä ole mitään ongelmia ollut. Tuossa ekassa versiossa ainoa miinus on, että tankit pitää olla 22mm tai alle, mutta taitaa lakien kiristyessä taas tankkien koot olla pienenemään päin. Taitaa tuosta stickistä olla jo uuttakin versiota, johon taitaa isompikin tankki mennä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
"Hänen mukaan tuotteita ostaneilta asiakkailta on myös pyydetty allekirjoitus lomakkeeseen, jossa tuotteen vakuutetaan tulevan elintarvikekäyttöön. "

Esim. Puffilla on sama käytäntö kuin oli Finnvapella. Jos tämä ei enää jatkossa riitä niin onko kaikilla sähkötupakkatoimijoilla edessä sama kohtalo eli konkurssi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
57
"Hänen mukaan tuotteita ostaneilta asiakkailta on myös pyydetty allekirjoitus lomakkeeseen, jossa tuotteen vakuutetaan tulevan elintarvikekäyttöön. "

Esim. Puffilla on sama käytäntö kuin oli Finnvapella. Jos tämä ei enää jatkossa riitä niin onko kaikilla sähkötupakkatoimijoilla edessä sama kohtalo eli konkurssi.
Siltähän se näyttää kyllä. Naurettavaa pelleilyä tämä suomen touhu. Pitää koittaa tankata varastot ennen kuin myynti loppuu.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Kun nuo lomakkeet tulivat paikallisessa Puffissa käyttöön, niin ensimmäistä sellaista allekirjoittaessa sanoin ihan myyjälle ääneen, että tämä menettelytapa ei tule kovin kauaa kestämään päivänvaloa.

Höyryttely on tutkitusti vähemmän haitallista kuin tupakointi ja jokainen röökin polttamisesta pois siirtyvä on voitto kansanterveydelle niin elinvuosissa kuin euroissakin. Sähkötupakan verotuksessa pitäisi siis ottaa huomioon se, miten valtavasti se vähentää tupakoinnin aiheuttamia haittoja.
Sinänsä minulla ei siis ole mitään sähkötupakan verottamista vastaan. Mutta on ilmiselvää, että politiikkaa ohjaa moralismi eikä järki. Ja tämän politiikan lähtökohta on se, että paha nikotiini nyt vaan on poistettava Suomesta.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
36
Kun nuo lomakkeet tulivat paikallisessa Puffissa käyttöön, niin ensimmäistä sellaista allekirjoittaessa sanoin ihan myyjälle ääneen, että tämä menettelytapa ei tule kovin kauaa kestämään päivänvaloa.

Höyryttely on tutkitusti vähemmän haitallista kuin tupakointi ja jokainen röökin polttamisesta pois siirtyvä on voitto kansanterveydelle niin elinvuosissa kuin euroissakin. Sähkötupakan verotuksessa pitäisi siis ottaa huomioon se, miten valtavasti se vähentää tupakoinnin aiheuttamia haittoja.
Sinänsä minulla ei siis ole mitään sähkötupakan verottamista vastaan. Mutta on ilmiselvää, että politiikkaa ohjaa moralismi eikä järki. Ja tämän politiikan lähtökohta on se, että paha nikotiini nyt vaan on poistettava Suomesta.
Ei välttis ole noinkaan, tupakoitsijat poistuvat nuorempana pois eläkepoolista rasittamasta kansanterveyden hoitovelkaa. Lyhyt pyrähdys keuhkosyövällä on paljon halvempaa kuin 30 vuoden kituutus letkuissa ja hoidoissa, jonka lisäksi perkeleille pitää maksaa vielä eläkettäkin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
569
Täällä taisi olla useampikin tämän tankin käyttäjä, mistä olette viimeaikoina hankkinut Uwell crown 4 0.23 Ohm coilit? Itse pari viime kertaa tilannut amazon.de:sta, mutta nyt ei näyttänyt kukaan (ainakaan järkevistä hinnoista) toimittavan Suomeen.
 
Liittynyt
11.07.2022
Viestejä
22
Jäi nic salt nesteet tulliin, onkohan mitään kikkaa saada ne sieltä vai mitenhän tässä käy? Ennen on tullut ihan mukisematta, mutta nyt kun britit ei enää ole EUssa niin taisi siihen tyssätä. Vuosi sitten tilasin Espanjasta mutta eihän sitä enää muistanut mistä...
 

tjkoo

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 538
Täällä taisi olla useampikin tämän tankin käyttäjä, mistä olette viimeaikoina hankkinut Uwell crown 4 0.23 Ohm coilit? Itse pari viime kertaa tilannut amazon.de:sta, mutta nyt ei näyttänyt kukaan (ainakaan järkevistä hinnoista) toimittavan Suomeen.
Kysy puffilta tai muulta paikalliselta sähkötupakka-kauppiaalta. Jos tilaavat muutakin ko. toimittajalta niin saatat saada huomattavasti halvemmallakin.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
1 313
Jäi nic salt nesteet tulliin, onkohan mitään kikkaa saada ne sieltä vai mitenhän tässä käy? Ennen on tullut ihan mukisematta, mutta nyt kun britit ei enää ole EUssa niin taisi siihen tyssätä. Vuosi sitten tilasin Espanjasta mutta eihän sitä enää muistanut mistä...
Minulla jäi sähköröökinesteet tulliin joskus vuosi sitten kun muuttui se tullaus brittien osalta, ja soittelin silloin tulliin. Muistaakseni kirjoitin siitä täälläkin (eli löytynee postaushistoriasta) mutta muistaakseni sanoivat siis tullissa että ne paketit tuhotaan suorilta, tosin siinä minun casessa oli jotain outoa sekoilua kun tulli ei tuhonnut sitä pakettia syystä X ja ei se tullin nainenkaan tajunnut mitä siinä oli tapahtunut. En sitten tehnyt mitään sille paketille (kun ei sitä voinut lopulta tullata mitenkään kun se on laitonta jne.) kun tullin nainen sanoi että se kyllä palautuu sitten lähettäjälle tuossa minun tapauksessa, mutta normaalisti siis ne tuhoavat ne ainakin hänen mukaansa.

EDIT: niin tuossa minun em. casessa yritin olla hyvä tyyppi ja tullata ne sähköröökinesteenä ja maksaa siitä tullit.
 
Liittynyt
17.12.2018
Viestejä
36
Oon haaveillut tollasesta piipun muotoisesta vaposta, googlailin niitä ja monia malleja on, mutta saako noihin sitten atoja suomesta, olen melko uusi käyttäjä enkä ymmärrä noista juurikaan. Menee hankalaksi jos pitää kaikki aina uusia netistä tilaamalla. Nesteet varmaan on samoja.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Nyt on niin outo tilanne, että pitää kysellä ihan suomenkieliseltä foorumilta neuvoa ja tämä taitaa olla aktiivisempi kuin e-savukkeen foorumi...

Muutettiin uuteen kämppään toukokuun lopulla. Pari viikkoa muuton jälkeen Zeus Nano alkoi käyttäytyä oudosti. Tankki imaisee nesteet johonkin sisuksiinsa omia aikojaan, ilmatie menee nesteestä tukkoon ja vaihtoehdoiksi jää joko imeä mehut suuhun tai puhaltaa tankkiin jolloin kaikki kadonnut neste tulee ilmarei'istä ulos. Käytin tankkia ihan paikallisessa Puffissakin ihmeteltävänä, mutta eivät hekään keksineet syytä. Lupasin heille että testaan vielä sub ohm coililla, joten toissapäivänä laitoin tankkiin 0,6-ohmisen atopään ja se toimi moitteettomasti, kunnes viime yönä oli imaissut nesteet sisään. Laitoin tankin yötä vasten täyteen ja aamulla nesteestä oli noin neljäsosa jäljellä.

Koska tuo päivittäinen nesteellä sotkeminen alkoi ottaa päähän, niin ostin sitten suutuspäissäni Nautilus 3:n. Sen kanssa taas atopäät palavat loppuun todella nopeasti, parhaimmillaan kestävät pari päivää ja pahimmillaan kärähtävät parissa tunnissa. Myös maku menee kehnoksi tosi nopeasti. Olen kokeillut 1,8, 1,6 ja 0,7 ohmin vastuksia, myös 0,7 mesh coilia. Minulla oli vuosia sitten Nautilus 2 enkä silloin muista tällaista ongelmaa, vaan 1,8-ohmiset kestivät siinä helposti parikin viikkoa.

Molemmat tankit olen purkanut, putsannut ja tarkastanut, eikä mitään näkyvää vikaa ole. Zeuksesta tosin en mene takuuseen, koska sillä on jo ikää ja sieltä voi vaan olla joku tiiviste mennyt huonoksi ilman näkyvää vahinkoa.
Nesteenä on itse sekoitettu 50/50 10% maulla (Damsel). Nautilukselle ajattelin vielä kokeilla PG-painotteisempaa nestettä, koska atopäiden reiät ovat pienemmät kuin Zeuksessa.

Olen alkanut miettiä, että koska ongelmat alkoivat pian muuton jälkeen, niin voiko syy olla asunnon ilmanvaihto? Asun 70-luvun luhtitalossa, jossa on koneellinen poistoilma ja korvausilma tulee ikkunoiden kutta, eli asunnossa on melko tymäkkä alipaine. Jos näin on, niin onkohan oikeastaan mitään tehtävissä?
Vai onko atopäissä yleisesti laadunvalvonta mennyt jotenkin huonoksi ja molempien valmistajien atopäistä isompi satsi maanantaikappaleita liikkeellä?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
313
Nyt on niin outo tilanne, että pitää kysellä ihan suomenkieliseltä foorumilta neuvoa ja tämä taitaa olla aktiivisempi kuin e-savukkeen foorumi...

Muutettiin uuteen kämppään toukokuun lopulla. Pari viikkoa muuton jälkeen Zeus Nano alkoi käyttäytyä oudosti. Tankki imaisee nesteet johonkin sisuksiinsa omia aikojaan, ilmatie menee nesteestä tukkoon ja vaihtoehdoiksi jää joko imeä mehut suuhun tai puhaltaa tankkiin jolloin kaikki kadonnut neste tulee ilmarei'istä ulos. Käytin tankkia ihan paikallisessa Puffissakin ihmeteltävänä, mutta eivät hekään keksineet syytä. Lupasin heille että testaan vielä sub ohm coililla, joten toissapäivänä laitoin tankkiin 0,6-ohmisen atopään ja se toimi moitteettomasti, kunnes viime yönä oli imaissut nesteet sisään. Laitoin tankin yötä vasten täyteen ja aamulla nesteestä oli noin neljäsosa jäljellä.

Koska tuo päivittäinen nesteellä sotkeminen alkoi ottaa päähän, niin ostin sitten suutuspäissäni Nautilus 3:n. Sen kanssa taas atopäät palavat loppuun todella nopeasti, parhaimmillaan kestävät pari päivää ja pahimmillaan kärähtävät parissa tunnissa. Myös maku menee kehnoksi tosi nopeasti. Olen kokeillut 1,8, 1,6 ja 0,7 ohmin vastuksia, myös 0,7 mesh coilia. Minulla oli vuosia sitten Nautilus 2 enkä silloin muista tällaista ongelmaa, vaan 1,8-ohmiset kestivät siinä helposti parikin viikkoa.

Molemmat tankit olen purkanut, putsannut ja tarkastanut, eikä mitään näkyvää vikaa ole. Zeuksesta tosin en mene takuuseen, koska sillä on jo ikää ja sieltä voi vaan olla joku tiiviste mennyt huonoksi ilman näkyvää vahinkoa.
Nesteenä on itse sekoitettu 50/50 10% maulla (Damsel). Nautilukselle ajattelin vielä kokeilla PG-painotteisempaa nestettä, koska atopäiden reiät ovat pienemmät kuin Zeuksessa.

Olen alkanut miettiä, että koska ongelmat alkoivat pian muuton jälkeen, niin voiko syy olla asunnon ilmanvaihto? Asun 70-luvun luhtitalossa, jossa on koneellinen poistoilma ja korvausilma tulee ikkunoiden kutta, eli asunnossa on melko tymäkkä alipaine. Jos näin on, niin onkohan oikeastaan mitään tehtävissä?
Vai onko atopäissä yleisesti laadunvalvonta mennyt jotenkin huonoksi ja molempien valmistajien atopäistä isompi satsi maanantaikappaleita liikkeellä?
Oikeastaan vastasit itse tuohon ongelmaan, eli nesteet. Nuo etenkin tietyt makutiivisteet aiheuttaa noita ongelmia. Hieman tehokkaammilla laitteilla tuo ei ole niin yleistä. Eli tietyt nesteet palaa kiinni coiliin aika herkästi. Itsellä aikanaan sitä oli kuitenkin, mut ongelmat meni ohitse omilla sekoituksilla.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Oikeastaan vastasit itse tuohon ongelmaan, eli nesteet. Nuo etenkin tietyt makutiivisteet aiheuttaa noita ongelmia. Hieman tehokkaammilla laitteilla tuo ei ole niin yleistä. Eli tietyt nesteet palaa kiinni coiliin aika herkästi. Itsellä aikanaan sitä oli kuitenkin, mut ongelmat meni ohitse omilla sekoituksilla.
Vuoden päivät on tullut tuota Damselia silloin tällöin ostettua ja tehtyä nesteet aivan samalla 50/50 kaavalla, joten mikähän tässä yhtälössä on sitten voinut muuttua varsinkin tuon Zeuksen osalta? Vai onko vaan loppuun ajettu tankki? Siihen menee siis Geekvapen B-coilit jotka taitavat olla kaikki mesh coileja ja minun kokemukseni mukaan tosi kestäviä. Parhaimmillaan yli kaksi viikkoa päivittäistä käyttöä aamusta iltaan ennen kuin alkaa maistua pahalta. Tosin nyt tuon yhden kerran jälkeen tämä 0,6-ohminen ei ole enää tulvinut.

Nautiluksen kanssa pidän kyllä mitä tahansa mahdollisena, koska siinä atopäät ovat hyvin erilaiset ja myös tankin ilmatiet ahtaammat. 50/50 ei pitäisi kuitenkaan olla mikään ongelma tuollaiselle suht "tiukalle" MTL-tankillekaan, joten voi vika hyvinkin olla makutiivisteessä. Onhan tuo Damsel siis vähän sinne tummempaan päin taittuvaa ja melko makeaa.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
50/50 nesteellä ei tarvi lämpöjen paljoakaan nousta ku voi alkaa jo kusemaan, että voinu olla vaikka ihan vaan helteistäkin tuo.
Hyvin huomaa jos on vähän ärjympää setuppia ja vetelee kesällä oikein antaumuksella niin nesteet niin notkeita että alkaa tulvimaan ja sitten taas talvella joutuu laskemaan watteja kun ei meinaa wickata tarpeeks.
No ei nämä kyllä varmaan monellakana ole ollu ongelmana, itelle osunu kohdalle molemmat tilanteet.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
50/50 nesteellä ei tarvi lämpöjen paljoakaan nousta ku voi alkaa jo kusemaan, että voinu olla vaikka ihan vaan helteistäkin tuo.
Hyvin huomaa jos on vähän ärjympää setuppia ja vetelee kesällä oikein antaumuksella niin nesteet niin notkeita että alkaa tulvimaan ja sitten taas talvella joutuu laskemaan watteja kun ei meinaa wickata tarpeeks.
No ei nämä kyllä varmaan monellakana ole ollu ongelmana, itelle osunu kohdalle molemmat tilanteet.
Siis sehän tässä on oudointa, että tuo Zeus on ruvennut imemään nesteet sisäänsä omia aikojaan esim. yön aikana tai joskus niinkin että jätän sen tyyliin viideksi minuutiksi itsekseen ja slurpsista vaan, sinne häviää melkein koko 3,5 ml tankillinen.

Mutta nyt tosiaan tuolla 0,6-ohmisella käynyt näin vain kerran. Normaalisti käytän tuossa tankissa 1,2-ohmisia, mutta pidän aina nollakutosen jemmassa siltä varalta että tekee mieli oikein elostella.
 
Liittynyt
12.04.2018
Viestejä
362
Vaikuttas siltä että joku tiiviste vuotaa, tekeekö saman jos laitat ilmaröörit kiinni kun et käytä ?
Mutta onneksi noissa tankeissa tulee kaikki tiivisteet mukana niin eikun vaihtamaan, niin ja kannattaa kattoa ettei itse aton tiivisteet mene rullalle / tule jälkiä kun laitat paikalleen.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Vaikuttas siltä että joku tiiviste vuotaa, tekeekö saman jos laitat ilmaröörit kiinni kun et käytä ?
Joo, viimeisimmän tapauksen aikaan oli ilma-aukot nimenomaan kiinni testimielessä.

Olen tuohon muutaman tiivisteen vaihtanutkin, kun ovat ihan menneet poikki, joten kaikkia ei ole enää varalla. Itsekin epäilin yhdessä välissä että voisiko vika olla atopäiden tiivisteissä tai muuten vaan siellä yläosan reiässä johon atopää ottaa vastaan.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Paikallisessa Puffissa sanoivat odottavansa pohjanestekuormaa jo toista kuukautta. Onkohan vika saatavuudessa, logistiikassa vai enteileekö että käy finnvapet?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
209
Pohjanesteisiin tulee syksyllä sama vero kuin makuaineisiin, eli litran pullo pohjaa maksaa silloin muutaman sata euroa. Tilaa netistä pohjat vaikka kotimaisesta liikkeestä nyt kun kerkeät.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Pohjanesteisiin tulee syksyllä sama vero kuin makuaineisiin, eli litran pullo pohjaa maksaa silloin muutaman sata euroa. Tilaa netistä pohjat vaikka kotimaisesta liikkeestä nyt kun kerkeät.
Olen tästä muutoksesta tietoinen. Mietin vaan että mitä Puffin päässä meinataan asian kanssa, jos myyjäkään ei tiedä missä mennään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Pohjanesteisiin tulee syksyllä sama vero kuin makuaineisiin, eli litran pullo pohjaa maksaa silloin muutaman sata euroa. Tilaa netistä pohjat vaikka kotimaisesta liikkeestä nyt kun kerkeät.
Puffila oli nyt sitten lopettanut pohjanesteiden myynnin kokonaan, nikotiininestettä ja makuja vielä myivät.
 
Liittynyt
19.01.2022
Viestejä
68
Pitääköhän se vain suosiolla lopettaa. Oli tarkoitus puolittaa vahvuus vielä kerran tai kaksi, mutta ei 2mg nesteestä vierottautuminen kauaa kirpaise. Tapariippuvuus sitten asia erikseen. Pitää ruveta vaikka syömään porkkanoita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 368
Viestejä
4 158 637
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom