Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Luulis että noihin voisi tehdä jotkut "ketjut", nylonista esim.
Kaipa sellaisella voisi saada parannettua vetopitoa, mutta muuttuisiko sivuttaispito jopa huonommaksi väärällä hetkellä, pompottaisiko pahasti, olisiko vaarana että jumittavat pyörän vikaantuessaan? Pidän mahdollisena mutta pelkään ettei ole helppoa ja vaatii paljon R&D.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kaipa sellaisella voisi saada parannettua vetopitoa, mutta muuttuisiko sivuttaispito jopa huonommaksi väärällä hetkellä, pompottaisiko pahasti, olisiko vaarana että jumittavat pyörän vikaantuessaan? Pidän mahdollisena mutta pelkään ettei ole helppoa ja vaatii paljon R&D.
En oo miettinyt asiaa ollenkaan, tuli vain talvipyöräilystä mieleen, että siellä on tuollaisia virityksiä.
 
Liittynyt
23.04.2020
Viestejä
21
Huomasin tänään että Ninebot G2 E30 (en nyt muista tarkkaa mallia) ohjaustanko, tai siis se pystyosa, heiluu edes takas n, sentin pituista liikettä. Onko tuttu ongelma ja mitenköhän saisi korjattua? Olisin etsinyt tietoa ite, mutta kun en keksinyt mitään hakusanoja niin kysyn täältä sitten. Tarkoitan siis sitä osaa, jonka saa taitettua kantamista varten. Pelottaa ajaa tolla kun se tuntuu olevan jotenkin löysässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Huomasin tänään että Ninebot G2 E30 (en nyt muista tarkkaa mallia) ohjaustanko, tai siis se pystyosa, heiluu edes takas n, sentin pituista liikettä. Onko tuttu ongelma ja mitenköhän saisi korjattua? Olisin etsinyt tietoa ite, mutta kun en keksinyt mitään hakusanoja niin kysyn täältä sitten. Tarkoitan siis sitä osaa, jonka saa taitettua kantamista varten. Pelottaa ajaa tolla kun se tuntuu olevan jotenkin löysässä.
On olemassa mm. E22, E25 ja G30-alkuisia. Onko kyseessä iso takaveto, uudempi malli, 25 km/h rajoitettuna toimitettava eli siis G30E2? Otaksun että nivel on siinäkin ihan saman näköinen kuin vanhassa.

Oikein suljetun taittomekanismin välys johtuu joko sen väärästä säädöstä tai jonkin osan vauriosta. Kun pylväs on alas taitettuna, se säätöosa on käsiteltävissä. Melko rimpulassa ruuvissa on tuplamutterilla lukittuva säätö. Oikea kiristys on sellainen, että ajoasennossa ei ole välystä mutta mekanismi sulkeutuu kevyesti ja pakottamatta. Siellä voi siis olla myös jotain paskana, ainakin tappimuttereita on monella hajonnut.

Koko tolppanivel on myös mahdollista vaihtaa erilaiseen tarvikeosaan. En tiedä onko hyödyllinen kun en ole edes nähnyt livenä.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 866
DNAlla olisi tarjouksessa E-Way E350 350 euroa. Onko tästä mihinkään aikuiselle miehelle edes testiksi miltä skuuttailu maistuisi? Katsoin tätä ketjua niin yhden käyttäjän testin perusteella maksimi käyttömatka olisi lähemmäs 15km kuin mainostettu 30. Ei ihan riitä edes takaisin töihin, mutta kyllä tuolla kalijat kaupasta hakisi.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
DNAlla olisi tarjouksessa E-Way E350 350 euroa. Onko tästä mihinkään aikuiselle miehelle edes testiksi miltä skuuttailu maistuisi? Katsoin tätä ketjua niin yhden käyttäjän testin perusteella maksimi käyttömatka olisi lähemmäs 15km kuin mainostettu 30. Ei ihan riitä edes takaisin töihin, mutta kyllä tuolla kalijat kaupasta hakisi.
En lähtisi. Mieluummin ottaisin Xiaomilta minkä tahansa vastaavan hintaisen laitteen.

Siihen voit kyllä tottua että jos et aivan riisikeppi ole ja ajele täysin tasaisella tai alamäkeen, niin tehollinen kantama on sen 50-66% luvatusta.
Vaikka vähän tuota 50% pidemmälle pääsisikin niin akun lopahtaessa alkaa laitteen vääntökin heikkenemään, eli ihan oikeasti tähtää siihen että luvattu kantama olisi tuplasti sen mitä tarvitset.

Oikeasti näiden kanssa kerrankin pätee se vanha sanonta että nälkä kasvaa syödessä, eli sillä ehdottomalla minimivehkeellä ei tule kuin paha mieli.

Jos omalta paikkakunnalta ei löydy vuokrakoneita eikä kavereillakaan ole näitä, niin käy joskus isommassa cityssä vähän kokeilemassa vuokrakoneella ensin että maistuuko homma itselle. Pääsääntöisesti ne on jykevämpiä ja vähän helpommin itsensä tasapainottavia kuin taittomalliset kotikäyttöön tarkoitetut, mutta kyllä niillä aika hyvin osviittaa saa miltä se skuuttailu tuntuu.
 

ssg

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 866
En lähtisi. Mieluummin ottaisin Xiaomilta minkä tahansa vastaavan hintaisen laitteen.

Siihen voit kyllä tottua että jos et aivan riisikeppi ole ja ajele täysin tasaisella tai alamäkeen, niin tehollinen kantama on sen 50-66% luvatusta.
Vaikka vähän tuota 50% pidemmälle pääsisikin niin akun lopahtaessa alkaa laitteen vääntökin heikkenemään, eli ihan oikeasti tähtää siihen että luvattu kantama olisi tuplasti sen mitä tarvitset.

Oikeasti näiden kanssa kerrankin pätee se vanha sanonta että nälkä kasvaa syödessä, eli sillä ehdottomalla minimivehkeellä ei tule kuin paha mieli.

Jos omalta paikkakunnalta ei löydy vuokrakoneita eikä kavereillakaan ole näitä, niin käy joskus isommassa cityssä vähän kokeilemassa vuokrakoneella ensin että maistuuko homma itselle. Pääsääntöisesti ne on jykevämpiä ja vähän helpommin itsensä tasapainottavia kuin taittomalliset kotikäyttöön tarkoitetut, mutta kyllä niillä aika hyvin osviittaa saa miltä se skuuttailu tuntuu.
Jees kiitti. Asun juuri ja juuri vuokrakoneiden rajalla. Pääasiassa asioin juurikin rajan väärälle puolelle. Pari kertaa olen käynyt ihan vaan huvikseen ajelemassa vuokravehkeellä. Harmiksi kaikki minne on oikeasti asiaa on ajoalueen ulkopuolella joten noita vuokravehkeitä ei oikein pääse käyttämään oikessa käytössä.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
213
hmm, puolisolla oli kaupassa yhtäkkiä katkennut eway 600 maxisista kilikellon liipasin, oli murtunut poikki juuri ruuvin juuresta. ei oo iskuja osunut siihen. saakohan tollasta jostain varaosana :/
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
hmm, puolisolla oli kaupassa yhtäkkiä katkennut eway 600 maxisista kilikellon liipasin, oli murtunut poikki juuri ruuvin juuresta. ei oo iskuja osunut siihen. saakohan tollasta jostain varaosana :/
Päällisin puolin näyttää siltä että E-Way on kovasti Xiaomin vehkeiden näköinen. Xiaomille ainakin saa varaosia, E-Waysta en tiedä.
Itse tilaillut tarvikkeita www.curiousjoe.se -liikkeestä. Halvemmalla voi löytyä jostakin mutta tuolla on luotettava ja suht nopsa toimitus.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
En naureskele sille, että joku teloi itsensä, mutta toimittelijoiden agendalle kyllä. Kova poru "potkulautojen vaaroista" lainkaan kommentoimatta juovuksissa ajamisen tai tuntemattomalla ajoneuvolla kaahaamisen vaaroista. Tietysti jotain klikkipisteitä ja huomiota saa keuhkoamalla uusista ja pelottavista asiosta, mutta eihän potkulauta oikeasti ole yhtään sen vaarallisempi kuin polkupyörä. Kaikki koneet ovat vaarallisia, ja jotkut ovat ihan oikeasti vaarallisia. Potkulaudalla pitää joko käydä todella huono tuuri tai vähän yrittää, että pahasti sattuu. Se on niitä elämän pienimpiä riskejä, jos vähänkin käyttää järkeä.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
Oletko miettinyt ostavasi potkulaudan kantopussia? tai laittaa se vain johonkin jääkiekkovarustesäkkiin, silloinhan siihen suhtaudutaan ei mitenkään.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Oletko miettinyt ostavasi potkulaudan kantopussia? tai laittaa se vain johonkin jääkiekkovarustesäkkiin, silloinhan siihen suhtaudutaan ei mitenkään.
En ole miettinyt tuollaisen ostamista. Mielummin pienellä selkärepulla kantaisi tarvittavat vaihtokalsarit.
Siksi kyselin onko joku tällaiseen tilanteeseen ajautunut.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Jotenkin olen alkanut miettimään, että se Kiinalainen tarvikekontrolleri ei ole ihan pätevä muuhun kuin väliaikaiseen käyttöön.

Tässä on tullut kuitenkin rallatettua laudalla sen kanssa ~70 kilometriä ja outouksina on itsestään syttyvä ja sammuva etuvalo, joka aktivoituu aina jos joutuu painamaan pidempään jarrua esim. alamäessä ennen risteystä.

Toinen outous on huonosti reagoiva kaasuvipu siinä tilanteessa jos on vapauttanut kaasun ja painaa uudestaan lusikan pohjaan. Tekee noin kahden sekunnin viiveen, ennen kuin moottori reagoi siihen.

Kolmantena ja ehkä pahimpana "ominaisuutena" on se, että kontrolleri ei taida antaa moottorille lainkaan käskyä moottorijarruttaa etujarrun kanssa samaan aikaan tai yleensä ollenkaan.

En saa millään lukkojarrutusta tai edes tarpeeksi tehokasta jarrutusta aikaiseksi ja joudun ennakoimaan ja hiljentämään turhankin aikaisin eri tilanteisiin.

Tänään esimerkiksi lastenvaunuja työntänyt nainen poukkoili yhdistetyllä jalankulku- ja pyörätiellä puolelta toiselle puhelin kädessä ja kuulokkeet korvilla ja vaikka kuinka hiljaa tulin ohitustilanteeseen kelloa kilistämällä, meinasi tulla paskat housuun kun kurvasi jyrkästi suoraan eteen. Onneksi jäi 15 senttiä asfalttia mistä mahduin ohi ennen kuin olisin joutunut ajamaan ruusupuskaan.

Mikä hitto siinä on, että sitä puhelinta pitää räplätä kuulokkeet korvilla ja vielä lapsi vaunuissa koko ajan, eikä edes katso kunnolla eteensä tai taaksensa tuleeko sieltä joku jos on vaihtamassa puolta :mad:

Täytyy varmaan asentaa GEN2-moottori tällä viikolla takaisin ja testata miten sen kanssa toimii. Pitäisi vaan jaksaa tinata XT150-liittimet moottorin johtoihin kiinni.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nyt on GEN2-moottorin johtoihin tinattu XT-150 liittimet.

Suosittelen laittamaan kuumaliimaa liitinten yläosaan tinauksen jälkeen, etteivät liittimien muoviosat pääse pyörimään ja irtoamaan rasituksessa.

Vielä kun jaksaisi avata laudan pohjapanssarin ja alkaa vaihtamaan rengasta.

XT150-liittimet.PNG
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Hei, olisiko vapaaehtoisia PK-seudulta suorittamaan M365 Pro gen 1:n etukumin sisärenkaan vaihtoa ja jopa parhaassa tapauksessa myymään sisäkumia samalla kun ei niitäkään ole kuulema niin löytynyt helpolla. Ei oma lauta mutta tuttava ei löydä vaihtajaa mistään, itsellä ei rehellisesti aika riitä ja eipä ole enää kunnon rengasrautojakaan. Kuulema hintataso paikallisista pyöräliikkeistä kysellessä on ollut jopa 200e (aka eivät halua koskea). Jos kiinnostaa joku asiallinen euromäärä niin huudelkaa yv:llä. Ei tule enää niin ketjua seurattua.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Hei, olisiko vapaaehtoisia PK-seudulta suorittamaan M365 Pro gen 1:n etukumin sisärenkaan vaihtoa ja jopa parhaassa tapauksessa myymään sisäkumia samalla kun ei niitäkään ole kuulema niin löytynyt helpolla. Ei oma lauta mutta tuttava ei löydä vaihtajaa mistään, itsellä ei rehellisesti aika riitä ja eipä ole enää kunnon rengasrautojakaan. Kuulema hintataso paikallisista pyöräliikkeistä kysellessä on ollut jopa 200e (aka eivät halua koskea). Jos kiinnostaa joku asiallinen euromäärä niin huudelkaa yv:llä. Ei tule enää niin ketjua seurattua.

 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511

Tuo birdy on kuulema yksi näistä hintakiskojista. Olisi pitänyt kuulema pestä, tehdä sitä tehdä tätä lisätöinä yhtäkkiä ja ilman eivät suostuneet tekemään.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Aika saatanan kallista renkaanvaihron työn osuus ku vertaa omaan eiliseen kummien irrotukseen 6.5 tuuman vanteilta
Melko brutaalin näköistä ruuvirengasta tulossa, joten tarjoan tyylipisteitä 5/5. En kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuollaisen nastoituksen toiminnallisuudesta etenkään kevyessä ajokissa. Omalla intuitiolla noiden koneruuvien pitäisi olla mahdollisimman lyhyitä(jottei väännä kumiinkiinnitystä niin paljon) ja kartiokärkeen teroitettuja(jotta painetta ja otetta).
 
Liittynyt
12.09.2019
Viestejä
51
Melko brutaalin näköistä ruuvirengasta tulossa, joten tarjoan tyylipisteitä 5/5. En kuitenkaan ole ihan vakuuttunut tuollaisen nastoituksen toiminnallisuudesta etenkään kevyessä ajokissa. Omalla intuitiolla noiden koneruuvien pitäisi olla mahdollisimman lyhyitä(jottei väännä kumiinkiinnitystä niin paljon) ja kartiokärkeen teroitettuja(jotta painetta ja otetta).
M5x16 8.8 lujuuren pulttia on turha teroottaa ne kuluu muutenki nopiaa. Joskus kauvvan sitte peevees tuli käytettyä m6 ja siinä oli kyllä pitoa jäällä niin perkeleesti. Tuo pituus vähä ittiäki häirittöö et repiikö kummin paloohin vai taittuuko pultit mut jos nuo pulttipyörät tohon kukkoohin pistän nii noin 30+75 kiloa ei nyt sinänsä paha pitääsi olla ellen sitte laita isoon lautaan näitä
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Oli erittäin miellyttävä sadesää ajaa kauppaan ja takaisin.

Nyt on farkut kalsareihin saakka + reppu läpimärkinä ja pienessä hiekkapölyssä, kun takajousituksen mukana tullut lokari roiskuttaa kaikki päälle.

Tämä menisi melkein tonne vitutusketjuun. Hain tänään Alista tilatut 10 paria MR30-liittimiä ja ne olivatkin jotain RC-laitteisiin sopivia minikokoisia liittimiä.

Olihan siellä mitat, mutta katselin vaan kuvia ja eikun tilaukseen.

MR30.PNG
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
MR60 liittimien virran kesto olisi ollut kertaluokkaa parempi ja pitäisi kestää myös G30 laudoissa.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
MR60 liittimien virran kesto olisi ollut kertaluokkaa parempi ja pitäisi kestää myös G30 laudoissa.
Nyt on XT150-liittimet kiinni, mutta täytyy varmaan laittaa vielä MR60-liittimetkin tilaukseen.

Tuli tämmöinen tänään postiin noudettavaksi ja ainakin vähän helpottuu liittimien tinaaminen.

Aikaisemmin olin laittanut liittimet pihtien väliin kiinni ja kahvat kuminauhoilla tiukasti yhteen.

WhatsApp Image 2021-10-27 at 13.38.01.jpeg
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Mulla kans perseestä polvitaipeisiin olin aivan märkä. ehkä leikkaan mehukattipullosta rapakaaren.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Rengasrautoja saa pyöräliikkeistä ja youtube on täynnä videoita joista voi katsoa mallia. Itse olen onnistunut vaihtamaan m365seen ja ninebot maxiin renkaan.. Jos homma ei suju niin sitten kannattaa kysyä muilta.
Itsellä ei kiinnostusta eikä aikaa että alkaisin vääntämään. Voi olla helppo, mutta tällä hetkellä työ vie kaiken ylimääräisen ajan ja muut hommat sitten loputkin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ei voi kovin pitkää kumilätkää laittaa roiskeläpäksi, ettei ajaessa kiepsahda lokarin ja renkaan väliin.

IMG_20211027_202420.jpg
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Mulla on kans Xiaomissa nyt se lyhyt ducktail fender, eli melko lailla samaa mallia tuon ylemmässä kuvassa olevan kanssa, paljon lyhyempi kuin alkuperäinen.
Yhden lenkin ehtinyt uudella läpällä vasta heittää ja kurakelihän se oli, joten selkä paskassa kun kotiin palasin.
Pitää ottaa joskus ohiajokuvaa kun sillä vetää sadekelillä että näkee mistä hemmetistä se sen puskee sinne selkään. Jotenkin ei fysiikan lakien mukaan pitäisi olla mahdollista.

Tosin siinä mallissa kumiläpällä jatkaminen on vaihtoehto, koska osoittaa sen verran korkeammalle se häntä kuin tuossa kuvassa.
 
Liittynyt
20.10.2020
Viestejä
32
Kysymys ihmisille jotka lautojen kanssa liikkuneet julkisilla. Miten pitkän matkan bussissa suhtauduttu? (Luultavasti laukkujen kanssa alas). Entä kuinka junassa kaukojuna tai lähijuna onko ollut eroa? Saako laittaa laukkuhyllylle? Pitääkö viedä ja ostaa polkupyöräpaikka?
Ite bussissa just noin ja junassa isoihin tavaralokeroihin, joihin ei kyllä ihan kokonaan mahdu mutta paras vaihtoehto. Ja sit koittaa välttää kiireisimpiä tunteja.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Nyt laitoin originaalin kontrollerin kiinni, vaihdoin laudan sarjanumeron ja päivitin DaddyNordV2 firmwaren.

Penkillä takarengas ilmassa 86% akulla pyöritti rengasta 38km/h ja moottori lähti pyörimään suoraan kaasuvivusta.

Vaihdoin samalla lukitusmekanismiin kunnollisen vahvasta metallista tehdyn pulttisysteemin. Sen alkuperäisen saa pihdeillä taivuttamalla solmuun.

IMG_20211102_154815.jpg IMG_20211102_160854.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Tein testilenkin kauppaan ja takaisin.

Nyt etuvalo ei enää sammunut ja mennyt päälle itsestään pitkään jarruttaessa ja takajarru toimi taas normaalisti, eikä tarvinnut antaa lähtöpotkua, vaan lauta lähtee liikkeelle kaasuvivusta suoraan.

Oli kiva taas pitkästä aikaa ajaa kunnolla kiihtyvällä ja herkästi pysähtyvällä laudalla ja huomata miten täysjousitus toimi näillä asetuksilla.

Viileä sää vähän vaikutti nopeuteen. Sain kotoa lähtiessä suoralla helposti 38km/h, mutta takaisin tullessa kulki enää 35km/h.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6
Silmäilin topikia läpi, mutta ei suoraan osunut silmään muuta kun jälleen asiallista keskustelua aiheesta. Olisko siis heittää ehdotuksia minkälaista sähköpotkulautaa hommaisi, jos aikomuksena olis kulkea reilun 10km suuntaansa (pikitietä) työmatkoja mahdollisimman isoa osaa vuodesta.
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Xiaomia on ilmeisesti kehuttu, pärjääkö tuollaisella n.500€ maksavalla pro 2 n.90kg ukko miten pitkälle?
Periaatteessa budjetti voi venyä, jos sen saa perusteltua hyvällä laadulla.
Black-Friday tuonee myös jotain tarjouksia, olis vaan kiva tietää malli jota lähteä metsästämään.:kippis:
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Ninebot MAX G30 ostoslistalle.

Todella jämäkkä ja laadukas, eikä tarvitse pelätä kumien puhkeamista niin herkästi, koska on sisäkumittomat tubeless renkaat ja päällikumin voi aina paikata kamelinpaskalla tarvittaessa.

Myös takavetoisuus tuo turvallisuutta.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Silmäilin topikia läpi, mutta ei suoraan osunut silmään muuta kun jälleen asiallista keskustelua aiheesta. Olisko siis heittää ehdotuksia minkälaista sähköpotkulautaa hommaisi, jos aikomuksena olis kulkea reilun 10km suuntaansa (pikitietä) työmatkoja mahdollisimman isoa osaa vuodesta.
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Xiaomia on ilmeisesti kehuttu, pärjääkö tuollaisella n.500€ maksavalla pro 2 n.90kg ukko miten pitkälle?
Periaatteessa budjetti voi venyä, jos sen saa perusteltua hyvällä laadulla.
Black-Friday tuonee myös jotain tarjouksia, olis vaan kiva tietää malli jota lähteä metsästämään.:kippis:
Itsellä vähän tuunattu Pro2 ja työmatkaa 12km ja risat. Vähän mäkiä matkalla ja enimmäkseen pyörätietä jossa saa jarruttelematta päästellä urku auki. Elopainoa 80kg ja kyllä tuo meno-paluu on vähän nihkeää. Pariin kertaan jättänyt paluumatkalla tielle ja olenkohan kerran päässyt menopaluun kokonaan. Mutta vääntö ja maksimivauhti heikkenee kummasti kun päästään akun tasossa alaspäin. Mielelläni en alle 30% akulla ajele.
Tavaksi on sittemmin tullut ladata töissä vehje niin silloin homma toimii hyvin.
Ehkä tuo kymppi vähän tasaisemmalla voi mennä jos malttaa pitää kaasun hallinnassa eikä ihan maksimeilla ajele, mutta kyllä mä suosittelisin ottamaan vähän paremmalla akunkestolla olevan vehkeen. Varsinkin jos viileämmillä ajelee niin akkukin sitä myötä hupenee nopeammin.

Hyväksi kehuttu ja varmasti riittävän kantaman omaava vehje olisi Ninebot Max G30, mutta se on karvan verran hintavampi. Jos hyvä tarjous löytyy niin kannattaa napata pois kuljeksimasta.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Itsellä vähän tuunattu Pro2 ja työmatkaa 12km ja risat. Vähän mäkiä matkalla ja enimmäkseen pyörätietä jossa saa jarruttelematta päästellä urku auki. Elopainoa 80kg ja kyllä tuo meno-paluu on vähän nihkeää. Pariin kertaan jättänyt paluumatkalla tielle ja olenkohan kerran päässyt menopaluun kokonaan. Mutta vääntö ja maksimivauhti heikkenee kummasti kun päästään akun tasossa alaspäin. Mielelläni en alle 30% akulla ajele.
Tavaksi on sittemmin tullut ladata töissä vehje niin silloin homma toimii hyvin.
Ehkä tuo kymppi vähän tasaisemmalla voi mennä jos malttaa pitää kaasun hallinnassa eikä ihan maksimeilla ajele, mutta kyllä mä suosittelisin ottamaan vähän paremmalla akunkestolla olevan vehkeen. Varsinkin jos viileämmillä ajelee niin akkukin sitä myötä hupenee nopeammin.
Oman Pron (ei 2) osalta onkin kommenttia ollut aikaisemmin. Mutta tuollaista vastaavaa, eli osin mäkistä ja pääasiassa vapaata tietä ajellen 20 km menee käytännössä varmasti. Sanotaan 22km on se järkevän raja, sen jälkeen akkua on kaasun käytöstä riippuen luokkaa 20% eli vähän. Säästeliäämmin ajamalla ei ongelmaa.
Ja kun reppua ottaa selkään jne niin helposti se parikytä kiloa enemmän, mitä itselläsi. Tosin vain kevyttä piristystä, kulkee sen 27-28km/h.

Jos vesikeliä / pakkasta ei tule niin voisihan sitä ajaa viileän kelinkin lenkin mielenkiinnosta. Akkua on kuitenkin jo latailtu ja laudalla ikää.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Augment osui myös silmään, mutta mietityttää uskaltaako niiden touhuhin lähteä?
Eipä niiden touhuihin lähtemisessä mitään realistista harmia ole nähtävissä, mutta enemmän kysyisin onko se hintansa arvoinen. Hieman ilmaa hinnassa oli jo viime vuoden alkusyksystä ostaessa - toisaalta Augmentin tuote on nykyään eri. Ei siinä silti ole mitään kovin erikoista muuten kuin pikairrotettavan akkunsa puolesta. Jos se ei innosta, niin ostaisin muuta.

Ninebot G30 on aina suositeltava ja astetta augmenttia jäykemmän oloinen. On tosin siihenkin tullut rajusti ilmaa hintaan. Viime vuonna sai 620 eurolla Suomesta, ja tuote on vain vanhentunut ja uusissa versioissa päivityksenä lienee lähinnä kustannussäästö. On se silti 900 eurollakin hinta-laatusuhteeltaan parempi kuin 300-400 euron lelut. Nyt kun sää on menossa siihen suuntaan, että aktiivisempi käyttö alkaa hyvällä uskollakin vasta noin 4 kuukauden päästä, sellaisen saa varmasti suomihintaa halvemmalla jostain muualta tai kenties keväällä markkina on taas muuttunut.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Xiaomi mi pro 2 kulkee vakioakulla 18-22km nytte. Kesällä se kulkee 27-32km.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Viileä ilma myös rokottaa ajomatkaa.

Kävin äsken kaupassa ja palatessa oli akussa vain 78%, kun kesäkeleillä on noin 84-86%.

Ja tosiaan ne rengaspaineet täytyy pitää säästä riippumatta kunnossa. Omassa laudassa heitän kumpaankin nakkiin 4 baria.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
40
Ninebot G30 max ollut kolmisen kuukautta käytössä. Kilometrejä takana reilu 400km.

Muutamia pointteja.

Tukevan oloinen.
Kantama ihan ok, täyskaasulla 35-40km
Tehoa riittävästi, eikä viritykselle mitään tarvetta. (Tällä on tarkoitus korvata polkupyörää ja autoa, ei tapattaa itteä) Toistaiseksi ongelmatonta ja helppoa liikkumista :)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Toistaiseksi ongelmatonta ja helppoa liikkumista
Isoon Ninebottiin on harva ollut hirveän pettynyt, vaikka vikoja niissäkin esiintyy. Ajopeli sentään tuntuu korjaamisen arvoiselta vaikka huono arpa sattuisikin. Samaa ei ole voinut selvästikään kaikista saman näköisistä Wilfan kiertopalkinnoista sanoa.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
En tiedä joko muut odottaa uusia malleja sillä ajatuksella, että pitääkö laite päivittää. Ninebot.ru sivustolla mielenkiinto heräsi ninebot max g30x mallia kohtaan. Jos speksejä tulkitsen oikein niin 90km kantama. Mutta en kyllä mitenkään osaa venäjää tulkita mitä tuo laite mahdollisesti painaa. Ja milloin saatavilla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
En tiedä joko muut odottaa uusia malleja sillä ajatuksella, että pitääkö laite päivittää. Ninebot.ru sivustolla mielenkiinto heräsi ninebot max g30x mallia kohtaan. Jos speksejä tulkitsen oikein niin 90km kantama. Mutta en kyllä mitenkään osaa venäjää tulkita mitä tuo laite mahdollisesti painaa. Ja milloin saatavilla.
Jos nyt oikein tulkitsen, niin kyseessä on 19,2 Ah akulla varustettu malli vs. normaali 15,3 Ah. Josta löytyy äkkiseltään tietoa vain venäjäksi, mikä ihmetyttää vaikka kaikenlaisia koemarkkina-alueita eri tuotteilla savukkeita myöten puuhataankin. Jos ninebot.ru ei ole skämmisivusto niin uskotaan.

Joka tapauksessa 90 km toimintasäde on myyntipuh... paskapuhetta, vaikka ihan suhteessa normaalin maxin 60-70 km ajomatkaan joka toteutuu kauniina kesäpäivänä lapsen ajaessa tasaisella päällysteellä 5 barin rengaspaineella rauhallista vauhtia.

Toki 48V järjestelmällä 20 Ah olisi jo eri juttu, mutta epäilen. Silloin olisi jo akuston kokokin aika radikaalisti eri. Eikä silti 90 km ajeta edes länsimaisella 25 km/h pullamössörajoituksella aikuisen läskin ohjastamana tieliikenteessä. Hyvä jos 55.

Vielä normaaliskuutit ovat vähän vajaakykyisiä, mutta ei liian suurta matkaa ole järkeäkään tavoitella. 90 km on jo selvästi yläkanttiin. Kukaan ei halua ajaa neljää tuntia putkeen tai päivän aikana, tai jos haluaa voi lähteä myös minikaivurilla Uudeltamaalta Lappiin. Nopeaa latausta, keveyttä, luotettavuutta ja käsittelyominaisuuksia kaivataan. Prätkät erikseen.
 
Viimeksi muokattu:

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 218
Vielä normaaliskuutit ovat vähän vajaakykyisiä, mutta ei liian suurta matkaa ole järkeäkään tavoitella. 90 km on jo selvästi yläkanttiin. Kukaan ei halua ajaa neljää tuntia putkeen tai päivän aikana,
Vahva aie että hommais ens kesäksi työmatkakulkineeksi jonku sähkövispaimen. Mutta kun työmatkaa on 14,5km suuntaansa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Mistä on vähän tullut se epäilys että onko toi jo keskivertokuluttajalle liian pitkä matka sähköskuuttailtavaksi...? Voisi olettaa että akkukapa mitotettaisiin niin että sillä pärjää ns. normaalin käytön puitteissa.
Jos ei jaksa toimistolle saakka, niin ehkä sitten kotitoimistolta lounaalle lähimpään ruokalaan 2km päähän...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Vahva aie että hommais ens kesäksi työmatkakulkineeksi jonku sähkövispaimen. Mutta kun työmatkaa on 14,5km suuntaansa, niin vaihtoehdot on aika vähissä. Mistä on vähän tullut se epäilys että onko toi jo keskivertokuluttajalle liian pitkä matka sähköskuuttailtavaksi...? Voisi olettaa että akkukapa mitotettaisiin niin että sillä pärjää ns. normaalin käytön puitteissa.
Jos ei jaksa toimistolle saakka, niin ehkä sitten kotitoimistolta lounaalle lähimpään ruokalaan 2km päähän...
Vaihtoehdot ovat melko vähissä asiallisissa kuluttajalaitteissa, mutta eivät niin vähissä etteikö sopivia tuotteita olisi. Onhan tässäkin ketjussa säännöllisesti kehuttu ainakin kahta vehjettä, jotka tietyin varauksin(asutko vuoren päällä, oletko valtavan obeesi, kuljetatko repussa kiuaskiviä, ulkolämpötila jne) täyttävät nuo speksit ilman välilatausta.

Toki 15 km suuntaansa on jo pitkä matka. Jos minun pitäisi täällä syrjemmässä ajaa sellainen päivittäin, menisin tietysti järkisyin autolla. Koska skuuttaus on mukavaa, kulkisin kauniilla säällä tai muuten piruuttani sähköpotkulaudalla - muutaman euron käyttökulusäästö olisi bonusta, mutta aikaa alkaa jo kulua. Jossain muussa ympäristössä taas matka-aika voi helposti kääntyä jopa skuuttauksen eduksi autoa tai joukkoliikennettä vastaan, samoin lyhyemmällä matkalla.

Jotain tämän suuntaista toimintamatkan suppenevaa marginaalihyötyä tarkoitin edellä hahmotella. Harva yksinkertaisesti haluaa seistä potkulaudalla esimerkiksi tunnin kahdesti päivässä, jolloin siis alkaa olla samantekevää paljonko yli vaikkapa 60 km lataamatta pääsee. :hmm:
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 646
Viestejä
4 197 270
Jäsenet
70 760
Uusin jäsen
Maakkkee

Hinta.fi

Ylös Bottom