Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
mie oon ajanu nyt Xiaomi mi pro 2:lla 3300 kilometriä.
Ostin laudan elisalta kun se oli 500e hinnalla alennuksessa keskikesällä.

Takakumi puhkesi 1500 km kohdalla. ja 2000km kohdalla vaihdoin huvikseni 10" renkaat tähän, helpottui ajaminen. Mutta mäet kiipee erittäis surkeasti isoimmilla renkailla. Eli luultavimmin laitan 8,5" renkaat takaisin tähän kun nämä 10" puhkeaa.
Käytössä on myös Speed+range akku (51v)+Rita-adapteribundle.

Olen ajanut kaatosateessa tällä. Laitoin vain silikonia pohjaan sekä johtojen reikiin sekä laitoin kaasukahvan sekä näytön päälle kumin.
Ei tässä ole mitään vikaa. lokarit ei mahtunu enään paikoilleen 10" renkaiden takia, on liian ahdast. takalokarin laitoin mitensattuu kyllä, kun se on pakko olla, kun muuten perse on märkänä lätäköstä ajaessa.
Ostin myös puolihydrauliset jarrut tähän semmonen isompi jarru curious joe:lta. Kun edelliset jarrupalat olivat aivan umpisurkeat enkä viittiny maksaa pelkistä jarrupaloista 8e/kpl+16e dhl toimitukseen. niin ostin suoraan sitten nuo.

Olisihan tuo ihan kätevä idea joskus ostaa käytettynä toinen samanlainen, kun laadultaan nämä on kyllä tehty kestämään.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
@Rxd
Tuollainen lyhyempi ducktail-lokari olisi omiaan siihen. Itse tilasin valollisen sellaisen 8€:llä Wishistä. Ilman valoa, jos haluaa alkuperäisen valon vaihtaa itse siihen, oli halvempi.
Menee 10" kumien kanssa ilman korotuspalaa kivasti, kahdella korotuspalalla ruhtinaallisesti. Itse tykkäsin yhden korotuspalan väliin ja tilaa on hienosti. Paljon enemmän kuin alkuperäisellä lokasuojalla kahden korotuspalan kanssa.

Etulokari olikin sitten vähän eri juttu. Itse jouduin lokasuojan sisäpinnasta kanssa hiomaan ulokkeita pienemmäksi ja etuhaarukan sisään piiloon jäävästä osasta vähän kaventamaan, mutta nyt mahtuu. Pienet kivet siellä välillä kyllä rohisee ajoittain eli ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole.

Mutta sama juttu mäkien kanssa, heikkoa tekee, varsinkin jos akku alkaa olemaan alle 50%.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
@Rxd
Tuollainen lyhyempi ducktail-lokari olisi omiaan siihen. Itse tilasin valollisen sellaisen 8€:llä Wishistä. Ilman valoa, jos haluaa alkuperäisen valon vaihtaa itse siihen, oli halvempi.
Menee 10" kumien kanssa ilman korotuspalaa kivasti, kahdella korotuspalalla ruhtinaallisesti. Itse tykkäsin yhden korotuspalan väliin ja tilaa on hienosti. Paljon enemmän kuin alkuperäisellä lokasuojalla kahden korotuspalan kanssa.

Etulokari olikin sitten vähän eri juttu. Itse jouduin lokasuojan sisäpinnasta kanssa hiomaan ulokkeita pienemmäksi ja etuhaarukan sisään piiloon jäävästä osasta vähän kaventamaan, mutta nyt mahtuu. Pienet kivet siellä välillä kyllä rohisee ajoittain eli ei hirveästi ylimääräistä tilaa ole.

Mutta sama juttu mäkien kanssa, heikkoa tekee, varsinkin jos akku alkaa olemaan alle 50%.
no mulla on tuossa enemmän voltteja käytössä. Mutta huomaan kyllä myös sen eron selkeästi silloin jos lisäakun olen jättänyt reppuun kytkemättä paikoilleen.

Ylämäen pääsen lisäakun avustuksella 25km/h (10" renkailla)
Vakioakulla ja 8,5" renkailla sama mäki meni 28km/h
mietin vain että kuinkahan lujaa olisin päässyt 8,5" renkailla menemään ja tuon lisäakun kanssa. Vaihdoin nimittäin 10" renkaat samaan aikaan kun otin tuon lisäakun käyttöön.

maksimivauhti on 37-38 km/h jonka tämä laite saa gps-nopeusmittarin mukaan maksimissaan ennenkuin "moottorijarrutus" iskee vastaan lisäakun ja 10" renkaiden olleen käytössä yhtäaikaa.
vakioakulla ja 8,5" renkailla se teki tuon 32km/h kohdalla.

Rengaskoon äpistä laitoin 8,80 jotta se nopeus on todellinen gps-nopeudella mitattuna.

Ajan suurimman osan ajasta 29A rajotuksella säädetty sport mode. käytännössä piikkaa korkeintaa 25A kohdalla sovelluksen mukaan.
nopeutena pidän 28km/h keskimäärin kun ajan.

/edit
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
27
Onko palstalaisilla kokemuksia Inokimista tai E-Wheelsistä? Ninebottiahan täällä onkin käsitelty sivutolkulla.
E-Wheels on oikeasti KingSong. Eli sama valmistaja kun E-Way:llä. E-Waystä täällä on paljon kirjoiteltu ja pätee sen kehut ja haukut tuohon E-Wheelsiin.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Hämäsi tuo avoimesta päästä puhuminen, kiintoavain kun on aina avoin ja yhdistelmä taas kiintolenkki tms.

Mutta tottahan kiintoavaimen käyttäminen on vain askeleen jakoavainta parempi. Lenkki, hylsy jne on aina parempi jos siihen on mahdollisuus. Laudassa kuitenkin momentit sellaisia, että vähän heikompilaatuisellakin aukeaa jos muuta ei ole. Tosin jos työkaluja ei entuudestaan ole, kannattaa tottakai se muutama kymppi uhrata ja hankkia ne laudan kanssa tarpeelliset vähän parempina.
No joo noista nyt käytetään aika kirjavasti eri termejä kun katsoo millä nimillä noita myydään. Kiintolenkkiäkin myydään kiintoavaimena jne. Itse olen sen oppinut jo aikoja sitten autojen kanssa, että työkalujen pitää istua kunnolla, jos jotain tiukassa olevaa/lukitteella olevaa aukaisee tai muuten ottaa riskin pyöristää kannan. Sitten homma muuttuukin aina pykälää hankalammaksi varsinkin jos on rajallisesti työkaluja käytössä.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
156
Kunnon työkalut ostoon jos vähänkään tuntee tarvetta tehdä enemmän itse. Hankin joskus 20v sitten Kamasan isoimman hylsysarjan joka sisältää tuumaisia ja millisiä hylsyjä, lenkkejä jne… Tuotteella 25v takuu ja hinta n. 300€ on tullut säästettyä moninkertaisesti itse tehtyjen remonttien ansiosta. Autoja, prätkiä, mopoja, polkupyöriä, perämoottoreita yms tullut huollettua tuon avulla. Torxien kanssa kannattaa vielä huomioida se, että ellei tiedä minkä kokoinen on oikea kärki kyseiselle ruuville, kokeilee sitten kaikkia niin että löytyy liian iso. Moni avaa juuri pykälää pienemmällä joka toimii hetken, ennen kuin alkaa kulmat pyöristyä.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
lokarit ei mahtunu enään paikoilleen 10" renkaiden takia, on liian ahdast. takalokarin laitoin mitensattuu kyllä, kun se on pakko olla, kun muuten perse on märkänä lätäköstä ajaessa.
Tuossa kuvatus aiemmin mainitsemastani ducktailista. Tilaa jää reilun laisesti yhden korotuspalan kanssa. Täältä joltakin foorumilaiselta itse ostin 10" renkaat ja niiden mukana tulivat korotuspalat, tiedä sitten kuuluvatko pakettiin vai oliko erikseen ostettu.

Jos lokarista itsestään vielä niin kantokoukku on muovia, toisin kuin alkuperäinen joka on metallia. Molemmat kuitenkin ruuvilla kiinni eli jos haluaa niin voi vaihtaa metallisen.
Valo ei näytä aivan yhtä kirkkaalta kuin alkuperäinen, mutta hämärällä ihan riittävä. Valon johto on hyvin päällystetty ja riittävän pitkä vähän eksoottisemmallekin läpiviennille, jos haluaa välttää alkuperäistä johdon sijaintia joka on kieltämättä aika nafti kymppituumaisten kanssa.
 

Liitteet

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
MAX G30E II
Mikä tossa Verkkis outletin alelaudassa on eroa ei outlet lautaan?
Äkkiseltään näyttäisi että kuntoluokitus. Outletin vehkeet oli yksittäiskappaleita, eli ei kokonainen poistoerä vaan asiakkaalla kokeilussa käyneitä.

Ei pahan hintaisia kyllä kun kattoo että 520€ ja olikohan toinen 550€. Hitto kun tekisi mieli investoida ensi kesäksi tuollaiseen. Ei sillä että Xiaomi Pro2 huono olisi mutta lisäkantama tuollaisessa on maukas.
 
  • Tykkää
Reactions: Rxd

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Facebookin myyntiryhmässä on nyt tarjolla 1000 kilsaa ajettu MAX-G30 400€/tarjous hinnalla jos jotakuta kiinnostaa.

Toivottavasti ei ole pöllitty kun tyyppi myy laturin puuttumisen takia, vaikka laudassa on sisäänrakennettu laturi ja tarvitsee vain mikkihiirijohdon.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Toivottavasti ei ole pöllitty kun tyyppi myy laturin puuttumisen takia, vaikka laudassa on sisäänrakennettu laturi ja tarvitsee vain mikkihiirijohdon.
Ilmoitusta näkemättä: siltähän se juuri vähän kuulostaa, että myyjä ei edes tiedä miten Max ladataan.

Toisaalta nykyään en ihmettele, vaikka joku ihan rehti normo ei tunnistaisi mikkihiirtä ja luulisi sen olevan joku potkulaudan poropietariosa.

Kummassakin tapauksessa vaikuttaa tapaukselta, jolta ns. en ostaisi käytettyä autoa.

Niinikään ilmoitusta näkemättä olisi mahdollista sekin, että myyjä on ostanut käytettynä tai muusta syystä alunperin saanut mukana pikalaturin, eikä sen kadottua tai hajottua ole tajunnut mikkihiirivastakkeen olemassaoloa.

Jos arvaan oikein ja ilmoituksessa on nyt kaksi vehjettä myynnissä, aiempi vielä alennetulla hinnalla, niin kyllähän kaikesta tulee sellainen epäilys, etteivät myytävät esineet välttämättä ole ihan omia.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
@Tonnin Seteli

Myyjä muokannut ilmoitustaan ja kylkeen tullut myös toinen myyntiartikkeli.

Alkuperäisessä ilmoituksessa myi pikkuveljen MAX-G30 lautaa.

Hintakin tippunut viime kerrasta.

myynti-ilmo.PNG
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Rakensin sähköpyörän laudan tilalle. Ostaisko joku Vaasasta pois mun E-way E600 Max? Ei tärinäongelmia (joillakin ollut soikeita renkaita), lokariin asennettu 3d-tulostettu tuki 0km kohdalla. Kilsoja 250km. Kulkeutuisi myös Kuopioon tod.näk. Saa ottaa yhteyttä YV:llä. Myydään - [VSA/(KPO?)] E-way E600 MAX sähköpotkulauta

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen lautaan, jaksaa vetää ylämäkeen 90kg kuskia painavalla repulla 25km/h ongelmitta. Nuo umpikumit ovat kyllä ärsyttävät jos ei ole asfalttia alla. En tiedä olisinko rakentanut sähköpyörää tilalle jos olisi ollut ilmakumit.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Rakensin sähköpyörän laudan tilalle. Ostaisko joku Vaasasta pois mun E-way E600 Max? Ei tärinäongelmia (joillakin ollut soikeita renkaita), lokariin asennettu 3d-tulostettu tuki 0km kohdalla. Kilsoja 250km. Kulkeutuisi myös Kuopioon tod.näk. Saa ottaa yhteyttä YV:llä.

Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen lautaan, jaksaa vetää ylämäkeen 90kg kuskia painavalla repulla 25km/h ongelmitta. Nuo umpikumit ovat kyllä ärsyttävät jos ei ole asfalttia alla. En tiedä olisinko rakentanut sähköpyörää tilalle jos olisi ollut ilmakumit.
Kannattaa tehdä myynti-ilmoitus tänne myyntiosastolle ja sitten linkki siitä tähän ketjuun.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Nyt ei jää enää epäilyksiä onko laillisesti myyjän käsissä.
Näin voinee todeta. Ilmeisesti Maxin eroavuus vastaavien tuotteiden enemmistöstä on tyypille tuntematon seikka ja nopea adapterin googlaus ei tätä paljastanut - tokihan kaupoissa on lisävarusteadapteria myynnissä sekä mallikohtaisesti että muita jotka sopisivat. Jos purut ovat sen verran kastuneet, ettei liitäntäkantta raottamalla huomaa integroitua adapteria, ei voi keksiä hakea sopivaa johtoa myyntiä varten vaatekomeron romuläjästä tai vitosella/taskualennuksella motonetista.
 
Liittynyt
01.02.2019
Viestejä
443
Kännykkäteline hajosi yllättäen puhelinta siihen laittaessa. Nyt pitäisi hommata uusi joka kestäisi kauemmin kuin tämä (6kk). Onneksi hajosi puhelinta telineeseen laittaessa, ei vauhdissa. Olisiko suositella jotain kestävämpää telinettä?
Screenshot_2021-10-08-17-30-11-896_com.whatsapp.jpg
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kännykkäteline hajosi yllättäen puhelinta siihen laittaessa. Nyt pitäisi hommata uusi joka kestäisi kauemmin kuin tämä (6kk). Onneksi hajosi puhelinta telineeseen laittaessa, ei vauhdissa. Olisiko suositella jotain kestävämpää telinettä?
Kaverilla kävi ihan samalla tavalla.

Mulla on Bilteman kännykkäteline ja on toiminut hyvin.

 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
350
Yllä olevalle pisteet siltä osin et itsellä on Curiousjoe.se:stä tilattu pirun paljon saman näköinen teline. Hyvin on toiminut, joskin ruuvin pyörittelyä on jonkin verran jos haluat ajaa ilman puhelinta, kun avonaisena se kolisee ja jos ei halua kolinaa niin on ruuvattava kokonaan kiinni asti. Pieni vauva, mutta vaiva kuitenkin.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Yllä olevalle pisteet siltä osin et itsellä on Curiousjoe.se:stä tilattu pirun paljon saman näköinen teline. Hyvin on toiminut, joskin ruuvin pyörittelyä on jonkin verran jos haluat ajaa ilman puhelinta, kun avonaisena se kolisee ja jos ei halua kolinaa niin on ruuvattava kokonaan kiinni asti. Pieni vauva, mutta vaiva kuitenkin.
Pitää tosiaan ääntä jos jättää ruuvit auki ilman puhelinta, mutta olen jo tottunut ruuvaamaan kiinni jos en aseta puhelinta telineeseen lähtiessä.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Mikä on mikkihiiri-liitin? Eli mie oon vähän tämmönen joka ei tietäisi vaikka miten auto toimii. Mutta siis sisäänrakennettu laturi? Outoa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Mikä on mikkihiiri-liitin? Eli mie oon vähän tämmönen joka ei tietäisi vaikka miten auto toimii. Mutta siis sisäänrakennettu laturi? Outoa
G30 Maxissa on dekin sisällä adapteri eli vastaava osa kuin useimmissa skuuteissa se ulkoinen tarvike. Siinä on normaali irrotettava liitäntäjohto ja suojakansi. Näitä on yleisesti kuluttajavehkeissä kolmea erilaista, ja mikkihiiri on se keskimmäinen eli mikkihiiren näköinen eli pienempi näistä suojamaadoitetuista. Tämä on siis isompi kuin luokan II laitteiden kaksinapainen ja pienempi kuin pöytä-pc:n virtsalähteen normaali malli. Mikkihiirijohtoa käytetään yleisesti kaikenlaisissa kuluttajasähkölaitteissa. Sen näkee silmällä kun katsoo skuutin liitäntäpaneelia, että siihen menee samanlainen johto kuin vaikkapa yleisiin läppärin muuntajiin.

Jos on ostanut Maxin, tietää että siinä on tällainen johto eikä kokonaista ulkoista laturia(siis vakiona mukana). Jos myy varastettua tavaraa, ei ehkä tiedä tätä ja luulee, että mukana kuuluisi olla ulkoinen adapteri kuten useimmissa skuuteissa, läppäreissä ja joissakin telkkareissa.

Lisätäkseni hämmennystä(myös löytötavaraa ilman tarvikkeita myyvän hämmennystä) Maxiin on olemassa myös ulkoisia adaptereja. Se vaan ei tule mukana vaan on lisävaruste. Toisin sanoen mikkihiirirasian vieressä on DC-liitin, johon menee ulkoinen virtalähde. Tässä on ideana se, että on voitu myydä erikseen nopeampaa latausaikaa varten tehokkaampaa ulkoista adapteria, mutta samalla tämä aiheuttaa, että on epävirallisesti mahdollista ladata jollain muullakin adapterilla ellei löydy mikkihiirtä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
717
Mikkihiiri on C5 ja 6. 7 ja 8 on kaksinapainen versio.

Tässä tarkoitetussa johdossa on C5, Maxin kyljessä C6.
Aijaa, muistin että kaverilla oli juuri tälläinen skuutti jolle otin mukaan C7-piuhan ja ladattiin jostakin random lämpötolpasta. Ehkä se on joku eri sit, ei pysy malleissa mukana..
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Partakoneen liittimen näköinenkö se siis on? Mie oon kännissä selaanssa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Aijaa, muistin että kaverilla oli juuri tälläinen skuutti jolle otin mukaan C7-piuhan ja ladattiin jostakin random lämpötolpasta. Ehkä se on joku eri sit, ei pysy malleissa mukana..
Tarjonnassa ei tosiaan voi pysyä mukana, enkä epäile etteikö jossain skuutissa ole myös C7 ja sisäinen liitäntälaite. Ainakin moneen ulkoiseen muuntajaan tarvitaan 7.

Partakoneen liittimen näköinenkö se siis on? Mie oon kännissä selaanssa
Vastaava kolminapainen. Yksi isompi pyörylä ja kaksi tätä vähän pienempää. Näyttää mikkihiiren päältä.

Tai enhän minä edes tiedä, mitä kaikkia liittimiä partakoneissa on. Ainakin C7 ja pienempiä kaksinapaisia. Vaihtelee ainakin sen mukaan, onko verkkovirtaan liitettävä vai suojajännitteellä toimiva.
 
Viimeksi muokattu:

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Kännykkäteline hajosi yllättäen puhelinta siihen laittaessa. Nyt pitäisi hommata uusi joka kestäisi kauemmin kuin tämä (6kk). Onneksi hajosi puhelinta telineeseen laittaessa, ei vauhdissa. Olisiko suositella jotain kestävämpää telinettä?
Quadlock, puhelin pysynyt 200km/h vauhdissa prätkässä ilman ongelmia.

Päälle vielä että huomaamaton
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Läppäreiden latureissa on monesti tämmöinen "mikkihiiriliitin".

Tässä on se hyvä puoli, ettei tarvitse kantaa mukana isoa möhkälettä. Riittää vaan toi latausjohto.

mikki.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
Läppäreiden latureissa on monesti tämmöinen "mikkihiiriliitin".

Tässä on se hyvä puoli, ettei tarvitse kantaa mukana isoa möhkälettä. Riittää vaan toi latausjohto.
Lisäksi tällainen johto on lähes joka kodissa ja ostettavissa monesta kaupasta. Tarvikkeiden rikkominen ja matkasta unohtaminen ei siis ole niin ongelmallista. Haittapuolena ilman varusteita varastetun skuutin varustelu myyntikuntoon on helppoa ja halpaa. Jos vorolla on silmät päässä. :lol:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 247
Kukaan laittanut e600 maxiin g30:n tubelessia eteen?
Etuvanteessa näyttäisi olevan venttiilin reikä niin voisi kokeilla, suolaisen hintainen vaan toi ninebotin rengas, 50€
Niin olisi kiva tietää ettei siinä ole mitään yllättäviä esteitä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kukaan laittanut e600 maxiin g30:n tubelessia eteen?
Etuvanteessa näyttäisi olevan venttiilin reikä niin voisi kokeilla, suolaisen hintainen vaan toi ninebotin rengas, 50€
Niin olisi kiva tietää ettei siinä ole mitään yllättäviä esteitä.
Miksi ei onnistuisi ja sen "kovan" hinnan tasapainona voisi ajatella helposti 3000-5000 kilometrin huoletonta ajoa.

Kannattaa ostaa originaalirengas, sillä siinä on sisäpinnalla geelikerros turvaamassa rengasrikkoja.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Jep sitä ajattelin, kaipa se on talvihuollossa kokeiltava, on toi umpikumi aika kova.
En ole ikinä ajanut täyskumisella, mutta luultavasti hampaiden paikat saa helposti irti ja rannetuppitulehduksen.

Itselläni on nyt täysjousitus ja kummasti pehmeni meno :thumbsup:
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
27
Pitää tosiaan ääntä jos jättää ruuvit auki ilman puhelinta, mutta olen jo tottunut ruuvaamaan kiinni jos en aseta puhelinta telineeseen lähtiessä.
Muutaman ajokerran jälkeen tuon oppii kyllä ruuvaamaan kiinni. Itselläni on myös tämä Bilteman versio ja puhelimesta voi nostaa koko laudan ilmaan. Ei varmasti irtoa luuri tuosta.
Toki tuolla jämäkkyydellä voi olla huonojakin puolia eli jos on yhtään mitään löysästi kiinni kapulassa niin täyskumirenkaisella ja jousittamattomalla laudalla saa ravistettua irti kaiken mahdollisen kapulasta. Ei siis kannata ihmetellä jos kamera lopettaa tarkentamisen tai jotain muuta erikoista :D On mielestäni silti sähkölautaan se paras ja tukevin ratkaisu.
Se aivan toinen ääripää on sitten sellainen superlöysä puhelinteline mikä heiluu kun hullun sukupuolielin syysmyrskyssä mutta pysyy kuitenkin tangossa kiinni, eikä puhelin tipu. Puhelin siis laitetaan muovitaskuun ja tässä taskussa on klipsikiinnike joka lukkiutuu stongassa olevaan vastakappaleesen. Riippuu vähän laudasta miten sellainen omaan lautaan sopii. Fillareissa olen pitänyt sellaista koska tulee ajeltua säällä kuin säällä (toisin kun sähkölaudalla) ja hyvin toimii. Näitähän on satoja erilaisia malleja eri valmistajilta ja eroja aivan hemmetisti. Suuri osa suoranaista lannoitetta, mutta osassa on hyvät kiinnityshärpäkkeet - en nyt muista oman yksilöni merkkiä tai mallia.
Se kaikkein ultimaalisin superhyvä teline vielä odottaa löytämistään. Tuota Biltsun telinettä voin kyllä lämpimästi suositella useimpien tarpeisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Ajaako porukka talvisin? Oletteko kokeillu ruuvata nastoja umpikumeihin? Miten toimii? Jos ajatte talven ympäri niin millä laudalla/kumeilla ajatte?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Ajaako porukka talvisin? Oletteko kokeillu ruuvata nastoja umpikumeihin? Miten toimii? Jos ajatte talven ympäri niin millä laudalla/kumeilla ajatte?
saako näitä nastoja jostai ostettua jos 10" kumeihin laittais.
eihän tuo xiaomi pro 2 mene miksikään vaikka kaatais saavilla vettä päälle. Aika monet on talvet menny. itseä vaa mietityttää se että olisiko sitä hyvä edes ottaa enään edes sisälle vai aina säilyttäisi ulkona, ettei vesi kondensoidu
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Hommaa tubeless jos on vähänkään kiva ajella.

Kävin eilen hakemassa postista ledinäytöllä olevan jännitemittarin. Kiva katsoa miten muuttuu kiihdyttäessä ja akun tehon pienentyessä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 036
saako näitä nastoja jostai ostettua jos 10" kumeihin laittais.
eihän tuo xiaomi pro 2 mene miksikään vaikka kaatais saavilla vettä päälle. Aika monet on talvet menny. itseä vaa mietityttää se että olisiko sitä hyvä edes ottaa enään edes sisälle vai aina säilyttäisi ulkona, ettei vesi kondensoidu
Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että perusrenkaiden nastoittamisen hyöty voi jäädä aika vähäiseksi ja tuoda lisää harmia. Myös laitteet ovat sellaisia, että renkaan kausivaihto kuulostaa liian vaivalloiselta. Lähinnä realistisena vaihtoehtona pitäisin pysyvää siirtymistä vähän rajumpaan ja tahmeampaan renkaaseen, ja sekin kuitenkin heikentäisi suorituskykyä eli toimintamatkaa niinä 90-100% ajopäivistä, jolloin vakiorengas olisi parempi.

Jatkuva ulkosäilytys kiinteäakkuisen pelin kanssa kaatuu siihen, että sitä on kuitenkin tuotava sisälle latausta varten - joko ulkolatausmahdollisuuden puuttuessa tai siksi, että lämpötila laskee alle sallitun latauslämpötilan. Lisäksi kyllähän kulku on parempi kun lähdetään ajoon huoneenlämpöisellä akulla.

Esim. Augmentin kanssa jatkuva kylmävarasto- tai katossäilytys voisikin pelata hyvin. :hmm:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Jotenkin olen saanut sellaisen käsityksen, että perusrenkaiden nastoittamisen hyöty voi jäädä aika vähäiseksi ja tuoda lisää harmia. Myös laitteet ovat sellaisia, että renkaan kausivaihto kuulostaa liian vaivalloiselta. Lähinnä realistisena vaihtoehtona pitäisin pysyvää siirtymistä vähän rajumpaan ja tahmeampaan renkaaseen, ja sekin kuitenkin heikentäisi suorituskykyä eli toimintamatkaa niinä 90-100% ajopäivistä, jolloin vakiorengas olisi parempi.

Jatkuva ulkosäilytys kiinteäakkuisen pelin kanssa kaatuu siihen, että sitä on kuitenkin tuotava sisälle latausta varten - joko ulkolatausmahdollisuuden puuttuessa tai siksi, että lämpötila laskee alle sallitun latauslämpötilan. Lisäksi kyllähän kulku on parempi kun lähdetään ajoon huoneenlämpöisellä akulla.

Esim. Augmentin kanssa jatkuva kylmävarasto- tai katossäilytys voisikin pelata hyvin. :hmm:
mullahan on tuossa omassani rita adapteri ja saan siihen ulkoisen akun kytkettyä. Eli onnistuisikohan sen sisäisen akun ruuvaaminen vain irti :hmm:
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 900
Luulis että noihin voisi tehdä jotkut "ketjut", nylonista esim.
eturenkaassa on moottori, takarengaassa on sitten vanteet. Eli eturengashan on kokonaan sulkeutunut, ettei siitä saa mitään millään kiinnitettyä. Jotkuhan on sanonu että pyörän eturenkaaseen jos laittaa nippusiteitä niin ne toimis hyvinä kitkoina talvella ajaessa. Mutta tälläiseen potkulautaan ei semmoisia saa kiinni.

/e toki eihän tähän itseasiassa edes mahdu mitään patenttia. nykyinen 10" eturengas jossa on moottori on senverran suurikokoinen että tilaa pyöriä renkaassa on 1 milli. jouduin jopa etulokasuojan sen tekia irroittamaan.
Ellei olemassa ole jotain spraytä joka muuttaisi kumin kitkarenkaaksi :geek:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 461
Viestejä
4 162 839
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom