Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Tsekkaa se taittomekanismin kireys. Se löystyy itellä ajaessa ja pitää kuukauden välein kiristellä vähäsen. Se aiheuttaa omassa vehkeessä ainakin just tollasta nitinää ja natinaa.
Taitaa olla ainoa todellinen "tyyppivika" noissa M365-sarjalaisissa. Jossakin kohden alkaa nitisemään todella monella. Tosin itsellä otti aikaa puolisentoista vuotta ja kilometrejä aika paljon.
Mutta tuo kertomasi lähes varmasti on tavalla tai toisella lääke. Kireys tai vähän voitelua tai sitten pala kumia väliin.

Xiaomi Pro 2, onko kokemuksia miten helpoiten saa vakionopeudensäätimen takaisin? Ilmeisesti poistettu tuo ominaisuus 2.2.9 päivityksessä.

M365 Tools softassa täppä "cruise control" päällä mutta ei toimi. Xiaomi home softasta tuota kohtaa ei löydy lainkaan.
Mikäli alaspäin päivittämistä ei ole estetty / toimii kolmannen osapuolen softien kanssa edelleen, ajat custom-firmiksen tai vanhemman virallisen sisään. Sillä tuo korjaantuu. Jatkossa ÄLÄ käytä niitä valmistajan omia softia äläkä varsinkaan päivitä niillä sitä lautaa ilman pakottavaa syytä. Huonossa tapauksessa saat laudan, johon et saa mitenkään helposti mitään kustomia sisään ja menetät vielä tosiaan ominaisuuksia samalla kerralla.

Oma laita on Pro ilman kakkosta joten en tiedä tuon firmisversioista. Mutta olettaisin tuon XiaoFlasher m365(Pro/1S/Pro2) - NineFlasher ES-G30 - Apps on Google Play tarjoavan myös siinä parikin vaihtoehtoa suoraan ilman sen suurempaa miettimistä.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
549
Xiaomi Pro 2, onko kokemuksia miten helpoiten saa vakionopeudensäätimen takaisin? Ilmeisesti poistettu tuo ominaisuus 2.2.9 päivityksessä.

M365 Tools softassa täppä "cruise control" päällä mutta ei toimi. Xiaomi home softasta tuota kohtaa ei löydy lainkaan.
Tuli tutkittua asiaa ja asennettua monopattinon CFW lautaan. Hyvin optimoitu, neljä eri tehoastetta valittavissa. Valitsin smooth version (850W) eipä tartte ite miettiä ja säätää. Laudan kun käynnistää jarru pohjassa niin nopeusrajoitukset poistuu. Kun taas käynnistää normaalisti ilman jarrua on nopeus maksimissaan 25km/h kuten vakiossa, mutta tehoa on lisätty ja muutenkin optimoitu (mm. kers poistettu käytöstä, rullailee kivasti) Firmware Public/Private Xiaomi V2 - Monopattinoitalia.it

Voin suositella lämpimästi mitä tuossa ehdein käydä testaamassa. Muuttui laudan käytös mukavasti positiivisempaan suuntaan. Myös downgradet tuli tehtyä BMS versioon 126 = täysi akun kapasiteetti 12800mAh käyttöön, sekä BLE versioon 129 jossa vähemmän ongelmia muiden softien kanssa. Poistin myös xiaomi home softan käytöstä ja tilalle asettui M365 dashboard. Nyt toimii myös vakionopeudensäädin..

Lähtötilanne oli DRV 229, BMS 128, BLE 133. Nyt siis DRV 155, BMS 126 ja BLE 129.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Xiaomi pro 2, putki johon sarvet tulee kiinni alkoi narista n. 2 viikon päästä käyttöönotosta ja nyt narina on jo sen verran kova että alkaa vi*uttaan jo koko lauta, onko tohon jotain kikka kolmosta korjata, vai laitanko suosista vaan takuuseen. Sen verran nyt kattonut että lukituskohdasta se ei kuulu johon saa sen välikuminki ostettua erikseen.

Edit: Näköjään sittekki kuuluu lukituksesta ja siinähän oliki yksi ruuvi vielä johon en ollut koskenut ja sen pieni kiristäminen vaikutti suoraan lukituksen tiukkuuteen, nyt kiristyy enemmän ja ei natise ainakaan paikallaan kokeiltaessa, pitää käydä vielä ajelulla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Totta, miksiköhän nääissä ei ol lyijyakkuja ? Olisi halvat akut.
Onhan lyijyakkupelejäkin tehty.

Säästöä sillä ei tule. Elinkaari on lyhyt ja turhaa painoa pitää raahata mukana kallisarvoisella akun energialla.

Hyvänä puolena mainittakoon suhteellisen paloturvallisuuden ohessa se, että jatkuva täyteen lataaminen onkin niissä optimaalinen strategia. Vastapainona se oikeasti ihan täyteen lataaminen kestää aina helvetin kauan, myös vähäisen ajon jälkeen.
LiPo energiatiheys on noin 1.9 kertainen LiFe verrattuna. Mutta LiFe:ä sitten taas voisi ladata 10kertaa nopeammin kuin LiPo:a .. Kyllä tuossa voisi olla markkinarako lyhyemmän matkan laudalle jonka lataa 20minuutissa täyteen.
Ilman muuta lifepo voisi olla kannattava ratkaisu totisempaan käyttöön muutenkin, myös suuremmalla kapasiteetilla. Ajetaan dieselautoillakin, jopa pick-upeilla.

Laudan kun käynnistää jarru pohjassa niin nopeusrajoitukset poistuu.
On muuten kehno idea. Moni saattaa jo tottumuksesta käynnistää jarru pohjassa, jolloin testaaja löytää virit silkasta vahingosta. Samoin tällainen yleinen niksi tulee hyvin nopeasti yleistiedoksi myös virittäjiä tutkiville viranomaisille, kuten mopon virinapit aikanaan.

Xiaomi pro 2, putki johon sarvet tulee kiinni alkoi narista n. 2 viikon päästä käyttöönotosta ja nyt narina on jo sen verran kova että alkaa vi*uttaan jo koko lauta, onko tohon jotain kikka kolmosta korjata, vai laitanko suosista vaan takuuseen. Sen verran nyt kattonut että lukituskohdasta se ei kuulu johon saa sen välikuminki ostettua erikseen.

Edit: Näköjään sittekki kuuluu lukituksesta ja siinähän oliki yksi ruuvi vielä johon en ollut koskenut ja sen pieni kiristäminen vaikutti suoraan lukituksen tiukkuuteen, nyt kiristyy enemmän ja ei natise ainakaan paikallaan kokeiltaessa, pitää käydä vielä ajelulla.
Olethan kokeillut sen ensimmäisen kikkakolmosen eli tarkastaa ja kiristää kaikki ruuvit? Tämähän on kaikissa vehkeissä tehtävä ainakin ennen käyttöönottoa ja vähäisen ajon jälkeen, sekä myöhemmin silloin tällöin tai tarpeen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 866
Onhan lyijyakkupelejäkin tehty.

Säästöä sillä ei tule. Elinkaari on lyhyt ja turhaa painoa pitää raahata mukana kallisarvoisella akun energialla.

Hyvänä puolena mainittakoon suhteellisen paloturvallisuuden ohessa se, että jatkuva täyteen lataaminen onkin niissä optimaalinen strategia.
On tehty jo todella kauan sitten ja itselläkin on ollut ties miksi tuollainen. Tosin niillä ei toki saanut virallisesti ajaa missään. Ja siihen aikaan muistaakseni 2x12V ja 7,2Ah niin ei, niillä ei todellakaan paljoa tehoa tai kantamaa ollut käytettävissä. Latausaikakin lähellä ikuisuutta.

Noissahan notkahtaa jännite kovinkin helpolla eikä virranantokyky ole lähelläkään nykyaikaisempia akkuja. Kuten totesit, painoakin on joten ei tosiaan mitään lautakamaa. Aivan eri asia tyyliin sähköperämoottorissa, jossa kohtuullisen tasaista purkukäyrää melko pitkän aikaa ilman piikkitehon tarvetta.

Sen toki voisi laskea, miten jossakin harrikkatyylisessä, jossa voi vetää peräkärryssä 200 kiloa akkuja. Järkevää? No ei mutta laskemisen ilosta, onko kustannustehokasta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Sen toki voisi laskea, miten jossakin harrikkatyylisessä, jossa voi vetää peräkärryssä 200 kiloa akkuja. Järkevää? No ei mutta laskemisen ilosta, onko kustannustehokasta.
Ei varmaan ihan äkkiä edes kustannustehokasta, mutta mahdollista ja toimivaa kyllä jo moporungolla. Kyllähän kilvelliset lyijyakkumopot ihan sinänsä käyttökelpoisia olivat ja ovat, ja nopeuden rajaaminen 25 km/h vähentää sähkönkulutusta merkittävästi. Kontion tapainen on intuitiollakin ihan käyttökelpoinen lyijyakustolla.

En kyllä itse lähtisi. Häkäpönttöjäkin käytetään vain tekemisen ilosta.

Tosin niillä ei toki saanut virallisesti ajaa missään.
Eikös maastossa(yksityisalueella varsinaisen tien ulkopuolella) kuitenkin? Kyllähän liikennevakuutuksen on saanut vaikka mihin vehkeisiin, jos nyt ei ensimmäiseen yhtiöön soittamalla ensimmäiseltä asiaa käsittelevältä. Sehän nyt vaan on vähän erikoisen merkkinen kilvetön krossimopo. :hmm: Merkki, malli, tunnistenumero, moottoriteho jne.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
549
On muuten kehno idea. Moni saattaa jo tottumuksesta käynnistää jarru pohjassa, jolloin testaaja löytää virit silkasta vahingosta. Samoin tällainen yleinen niksi tulee hyvin nopeasti yleistiedoksi myös virittäjiä tutkiville viranomaisille, kuten mopon virinapit aikanaan.
No parempi jarrusta limitit pois kuin että olisi suoraan sport modessa. Tuolla lautaan saa 6 eri ajotilaa 3 sijaan. Itellä tosin ei tarvetta ajaa yli sallitun. 25km/h tollasella laudalla on ihan riittävä. Tehoa tuossa firmiksessä tulee lisää, eli nousee mäkiin kivasti erilailla.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
40
Moikka.

Mikäköhän olisi tällähetkellä paras sähköpotkulauta fiksuun hintaan?

Mitään erityisen suurempia kriteerejä tässä nyt ole, mutta satakiloiselle saisi olla järin vankka ja kantamaa toivottavasti 30km+

Onko näihin kukaan modannut lapsen kärriä persiiseen jollain pikalukolla? Pari sähköpotkulautaa ja lasten kärri tekisi matkailuautoilusta taas hivenen laadukkaampaa, pieneen kruisailuun kun en millään mitään pyöriä haluaisi ottaa mukaan.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
549
Moikka.

Mikäköhän olisi tällähetkellä paras sähköpotkulauta fiksuun hintaan?

Mitään erityisen suurempia kriteerejä tässä nyt ole, mutta satakiloiselle saisi olla järin vankka ja kantamaa toivottavasti 30km+

Onko näihin kukaan modannut lapsen kärriä persiiseen jollain pikalukolla? Pari sähköpotkulautaa ja lasten kärri tekisi matkailuautoilusta taas hivenen laadukkaampaa, pieneen kruisailuun kun en millään mitään pyöriä haluaisi ottaa mukaan.
Xiaomi PRO 2. 499€. +90kg painoa ja mukavasti vetoja. CFW saa sitten vielä lisää potkua jos tarve.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
785
Itsellä Gigantin 499€ pro2 postissa odottelee palautusta kun kävinkin hakemassa Verkkiksestä euron halvemmalla ja vehkeen sai heti. Vaikka tuo 499€ on monessa paikassa "alennushinta" niin kyllä se on tolle ihan normi hinta.
Lauta 5/5 mitä nyt viikon päristellyt ympäri Pirkanmaata.
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
40
Augment 210.lle ääni täältä.. Tuntu aika tehottomalta tuo xiaomi vrt augmenttiin
Onko sulla tuo kk sopparilla hankittu lauta?

Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
 
Liittynyt
12.02.2019
Viestejä
66
Onko sulla tuo kk sopparilla hankittu lauta?

Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
27-28km olen omalla ES10 eli 210 edeltäjällä päässyt normaalia pyörätietä, jonkun verran mäkiä ja täydellä kaasulla. Ulkolämpötila +25, paino siinä 80kg kantturoissa. Eli riippuen ison miehen määritelmästä, nopeudesta ja tiestä niin mahdollisesti pääsee kun on tarpeeksi lämmintä. Esim. toukokuun +10 asteen lämpötiloissa range jo selkeästi tippuu.
 
Liittynyt
16.08.2017
Viestejä
5 857
Onko sulla tuo kk sopparilla hankittu lauta?

Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
On tuossa ison miehen jaloissa verikin aika tiukassa, kun keskinopeus voi olla n.20kmh, joten aikaa menee reilusti yli tunti 30km taittamiseen. Jos ei muuta, niin kompressiosukat ainakin kannattaa pukea shortsien oheen :D
 
Liittynyt
31.01.2018
Viestejä
40
On tuossa ison miehen jaloissa verikin aika tiukassa, kun keskinopeus voi olla n.20kmh, joten aikaa menee reilusti yli tunti 30km taittamiseen. Jos ei muuta, niin kompressiosukat ainakin kannattaa pukea shortsien oheen :D
Varmasti, vaan ei valmiissa maailmassa niin kiire ole, kunhan välimatkan pystyisi suorittamaan alle neljään tuntiin. Vuokralaudalla tuli heitettyä pieni 10km lenkki, eikä tuolloin puutumisista ja väsymisistä ollut vielä tietoakaan.

Kokeilusta oikeastaan innostus näitä kohtaan lähtikin, se on se vapaudentunne kuten mopoaikoina konsanaan
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Varmasti, vaan ei valmiissa maailmassa niin kiire ole, kunhan välimatkan pystyisi suorittamaan alle neljään tuntiin. Vuokralaudalla tuli heitettyä pieni 10km lenkki, eikä tuolloin puutumisista ja väsymisistä ollut vielä tietoakaan.

Kokeilusta oikeastaan innostus näitä kohtaan lähtikin, se on se vapaudentunne kuten mopoaikoina konsanaan
Itsellä riippuu todella paljon kengistä. Toisilla puutuu todella nopeasti ja toisilla taas mennään huomattavasti pidempi matka ennen puutumista. Toki vaikuttaa että ison osan ajasta iso painava reppu selässä. Joutuu vaihtelemaan mennäänkö regular vai goofy tyylillä ettei takajalka puudu.

EDIT: Työmatka siis n.20km per suunta asfalttiteitä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.07.2020
Viestejä
450
Onko sulla tuo kk sopparilla hankittu lauta?

Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
Juu sopparilla on. Aluksi oli ongelmia että lauta oli devattu kulkemaan 20km/h mutta hoitivat asian mallikkaasti ja nyt lauta kulkee sen mitä pitää :)
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Itse avasin juuri paketista e-way e600max ja on kyllä hyvännäköinen peli. Takalokasuojaan on ilmestynyt tuki ja kingsongin ohjelma toimi moitteettomasti. 13.5ah akulla pitäisi päästä isommankin ukon ihan hyvä matka etenemään. Nyt akku täyteen ja koeajolle.
 
Liittynyt
22.07.2021
Viestejä
21
Tuli euronicsiltä aika nopeasti, kun tilasin suoraan liikkeeseen. Kuudelta eilen illalla tilasin ja yhdeksältä aamulla tuli viesti et tule hakemaan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Onko muilla Xiaomi Pro2 omistajilla lauta alkanut natisemaan kummallisesti?
Juurikin tätä olin tulossa kommentoimaan. Hyvä kun kysyit.
Itsellä viikon käytön jälkeen alkoi natinat ja kiristelin kaikki ruuvit eikä oikein mikään auttanut.
Sitten keksin kääntää sitä saranakohdan sisällä olevaa mutteria hiukkasen verran ja kaikki natinat hellittivät sillä. Kääntö oli muistaakseni vastapäivään kun laudan päällä istuin. Käänsin ehkä parikymmentä astetta, eli suurinpiirtein sen mitä jakoavaimella saa käännettyä yhdellä otteella.

Oma natina oli sellaista että ajaessa tankoa vetäessä itseen päin tai työntämällä eteenpäin se natisi. Sitten kun tangon jätti pystyyn mutta avasi lukitusmekanismin niin natinoita ei ollut. Jos itselläsi tekee juurikin samaa natinaa niin sitten tuolla ruuvilla uskoisin helpottavan.
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Onko sulla tuo kk sopparilla hankittu lauta?

Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
Mulla on Xiaomin Pro2 ja ja luvattu 45km jää pienillä nousuilla maustetulla työmatkalla 26km:n.
Tämä tosin laudalla jossa tuunattu tuo regeneroiva jarruttelu pois käytöstä ja maksimit nostettu 25:stä 33:n. Käyttäjäpainoa on 80.

Nyt on pari viikkoa ollut ajossa joten katsotaan tuo työmatka viimeistään ensi viikon alulla uudestaan, kun on voinut taannoin mitattuna olla vähän uuden akun vaivoja.
 
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä lautaa vielä omistamatta. Onko tuo kers jarrutus enemmän kuluttava ominaisuus kuin matkaa pidentävä? Vai haetaanko sen poistolla parempaa vauhtia matka-ajossa pituuden kustannuksella?
 
Liittynyt
03.07.2021
Viestejä
364
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä lautaa vielä omistamatta. Onko tuo kers jarrutus enemmän kuluttava ominaisuus kuin matkaa pidentävä? Vai haetaanko sen poistolla parempaa vauhtia matka-ajossa pituuden kustannuksella?
Mä onnistuin ekoina päivinä kuluttamaan akun kokonaan loppuun kesken pidemmän matkan. Pidin virrat päällä ja talutin konetta ja sitten laskettelin mäet alas sillä.
5km talutuspätkillä onnistuin kerryttämään sen verran lisävirtaa että kaksi tasaisen pätkän ajoa (~300-400m kumpikin) sain ajeltua sillä.

Alamäessä vauhti usein kiihtyy aika hurjaksi ja kun ei koneen rakenteeseen ole täysi luotto vielä niin alamäkijarruttelut ei ole haitaksi kyllä, että se ei ollut itsellä vaikuttava tekijä. Itseasiassa mulla on nyt kyllä autojarru yli 33km/h vauhdille, mutta se ei ole regeneroivaa, eli pelkkä jarru vain.

Itse kuuntelin kokeneempia ja otin sen pois koska porukka kertoi että sillä on paha tapa polttaa kontrolleri ajan kanssa, mutta ilmeisesti se on enemmän viime vuoden mallien peruja, eli tämänvuotisiin pitäisi olla korjattu paremmaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 660
Ihan mielenkiinnosta pakko kysyä lautaa vielä omistamatta. Onko tuo kers jarrutus enemmän kuluttava ominaisuus kuin matkaa pidentävä? Vai haetaanko sen poistolla parempaa vauhtia matka-ajossa pituuden kustannuksella?
Ajomukavuus ja tosiaan jyrkissä mäissä saa kyllä controllerinkin poltettua jos kersillä paukuttaa menemään. Osaan jarruttaa painamalla kahvaa tarvittaessa niin mulle on mukavempi vaihtoehto et lauta jatkaa rullaamista eteenpäin kun vapauttaa kaasun sen sijasta et se alkais itekseen jarruttelemaan.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Lähinnä ärsyttäviä nämä kaapatut termit. Ei taida missään skuutissa olla jarrutusenergian talteenottovauhtipyörää. Kun mainosmiesten sanoja sitten parin rikkinäisen puhelimen kautta toistetaan ja puhutaan eri merkin vehkeistä ja eri kolmannen osapuolen softista, ei enää kukaan tiedä mitä jokin pöhkö lyhenne tällä kertaa tarkoittaa. Siispä on aloitettava käsitteiden määrittelystä tai selkeiden sanojen käytöstä.

Moottorijarrutus on tärkeää normaalissa skuutissa, jossa on yksi mekaaninen jarru. Tämä ajo-ominaisuuksien, ei energiansäästön takia.

Automaattinen moottorijarru kaasua löysätessä tai alamäkeen rullatessa on lähinnä rasittava. Autossa tällainen 1-poljinmoodi voi olla aivan mainio jos tykkää, pesukoneen moottorin päällä seistessä regeneroidun energian ollessa vähäistä ja kiihtyvyyden olematonta tämä ei ole kivaa. Vapaarullaus ja tarvittaessa jarruttelu ajajan päätöksellä on järkevämpää. Tämä lienee suurin syy ko. ominaisuuden muuttelemiseen.

Lisäksi edellä mainittu ylikuormittumisen ja vaurion mahdollisuus joissakin malleissa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.12.2020
Viestejä
159
Joku firma mainosti kers ominaisuudella lautaa ja kyllä itsekin ymmärrän että samaa tekniikkaa siinä ei voi olla kuin formuloissa. Mutta mukavasti lyhyempi sana tuo on kirjoittaa kuin regeneroiva sähkömoottorijarru. Tuo ylikuormitus voi tosiaan olla leluille sellainen juttu, että jahka se tilattu laite saapuu niin tarkistettava ettei ole ominaisuus päällä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Toisaalta kers tarkoittaa kineettisen energian talteenottoa ja sehän tuossa on tarkoitus tapahtua.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
549
Joku firma mainosti kers ominaisuudella lautaa ja kyllä itsekin ymmärrän että samaa tekniikkaa siinä ei voi olla kuin formuloissa. Mutta mukavasti lyhyempi sana tuo on kirjoittaa kuin regeneroiva sähkömoottorijarru. Tuo ylikuormitus voi tosiaan olla leluille sellainen juttu, että jahka se tilattu laite saapuu niin tarkistettava ettei ole ominaisuus päällä.
Ellen tippunut täysin kärryiltä niin puhe on Xiaomin PRO 2 laudasta? Kerssiä ei saa pois vakio firmiksellä. Tässä erittäin pätevä optimoitu firmis, mm.kers deaktivoitu.. Firmware Public/Private Xiaomi V2 - Monopattinoitalia.it
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 765
Juurikin tätä olin tulossa kommentoimaan. Hyvä kun kysyit.
Itsellä viikon käytön jälkeen alkoi natinat ja kiristelin kaikki ruuvit eikä oikein mikään auttanut.
Sitten keksin kääntää sitä saranakohdan sisällä olevaa mutteria hiukkasen verran ja kaikki natinat hellittivät sillä. Kääntö oli muistaakseni vastapäivään kun laudan päällä istuin. Käänsin ehkä parikymmentä astetta, eli suurinpiirtein sen mitä jakoavaimella saa käännettyä yhdellä otteella.

Oma natina oli sellaista että ajaessa tankoa vetäessä itseen päin tai työntämällä eteenpäin se natisi. Sitten kun tangon jätti pystyyn mutta avasi lukitusmekanismin niin natinoita ei ollut. Jos itselläsi tekee juurikin samaa natinaa niin sitten tuolla ruuvilla uskoisin helpottavan.
Juuri tätä samaa ruuvia itsekkin kiristelin kun sitä narinaa eilen manailin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 184
Toisaalta kers tarkoittaa kineettisen energian talteenottoa ja sehän tuossa on tarkoitus tapahtua.
Joo, toki termi voi tarkoittaa vaikka polttomoottoriauton säästölatausjärjestelmää. Toisaalta se voidaan ymmärtää suppeammin tarkoittamaan juuri versiota, jossa liike-energia säilötään nimenomaan pyörivänä liikkeenä. Joka tapauksessa mainosmiehet ovat päättäneet käyttää termiä siksi, että se assosioituu formula-autoihin ja on niin perkeleen cool, ei siksi että se on lyhyt tai muka selkeä ja kuvaava(ei ole vaan mielikuvamarkkinointia tekniikasta valmiiksi pihalla oleville kuluttaja-asiakkaille).

Lisäksi potkulaudan tapauksessa mittasuhteet ovat aivan toiset kuin autossa, joten saavutetun liike-energian talteenotto ei ole regeneroivassa jarrutuksess keskeisessä osassa. Paremminkin kyseessä on alamäkilataus; potentiaalienergian talteenotto, jos mietitään energiataloutta.

Oikeasti mainososaston ulkopuolella mikään edellämainittu ei ole järjestelmän päärooli tai olemassaolon syy potkulaudassa, vaan kyseessä on kevyt ja kustannustehokas tapa toteuttaa toisen pyörän jarru(tai peräti kaikki jarrutuskyky extreme-ratkaisuna, korkeintaan poljinlokarilla lisättynä). Voidaan vieläpä saada kyky kiihdyttää ja hidastaa yhdellä vivulla jos näin halutaan, tai suunnittelijan mielihaluista riippuen laite voi muutenkin aktivoida jarrua ilman kuljettajan inputtia. En itse pidä näitä - keveyttä ja yksinkertaisuutta lukuunottamatta - tavoiteltavina asioina kevyessä skuutissa, mutta minulta ei kysytäkään ja ovat kuitenkin ominaisuuksia joiden takana on tekninen perustelu. Ja se perustelu ja insinöörityö pohjaa muuhun kuin energiankulutuksen vähentämiseen perusoppimäärällä mitättömäksi tunnettua liike-energiamäärää talteen ottamalla.
 
Liittynyt
13.02.2017
Viestejä
1 674
Näköjään omaankin tilaukseen on nyt päivittynyt dpd:n seurantanumero jolla ainakin kuljetustilaus dpd:lle on ainakin tehty. Katsotaan eteneekö tuosta nyt sitten.
Nyt näyttää jo oikeasti lupaavalta dhgaten g30 laudan suhteen kun dpd:n seurantaan on tänään päivittynyt että paketti matkalla. Josko se siis parin viikon sisään tulisi puolasta.

edit. 30.7. Tänään lauta jo vantaalla. Postnordilla menee kikkaillessa varmaan vielä tovi, mutta eiköhän se ensi viikolla saada jo perille.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: xp9
Liittynyt
02.06.2021
Viestejä
10
Nyt näyttää jo oikeasti lupaavalta dhgaten g30 laudan suhteen kun dpd:n seurantaan on tänään päivittynyt että paketti matkalla. Josko se siis parin viikon sisään tulisi puolasta.
Huomenna tai perjantaina se on jo Eestissä ja ensviikolla sulla käytössä aika varmasti.
 
Liittynyt
15.07.2021
Viestejä
4
Ja lisäyksenä kirjoittamaasi... Jos henkilövahinkoja ei tule, omaisuusvahinkoja jää todella helposti oman lompakon varaan jos syy on joku halvin mahdollinen kiinalainen lauta. Valitettavasti joka ainoa kerta aiheen noustessa esille, joku puuttuu "turhaa tuollasta miettii"-tyylillä.
Kysäisin tästä ohimennen omalta vakuutusasiamieheltä ja hän sanoi että ei ole koskaan kuullut että olisi ongelmia sisällä lataamisen kanssa tai korvausten saamisessa vahingon sattuessa.
Itse asun nyt siis rivitalossa ja olen ladannut eteisessä mutta en öisin enkä silloin kun kotona ei ketään ole. Tarkoitus rakentaa pihalle lukittava teline jossa ladata jatkossa.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 012
Onko +30km näille "kantama 40-45km" -laudoille realismia ison miehen alla vai joutuuko pistämään kaksvuotiaan pojan laudan päälle, että range toteutuu?

Mulla olis toisinaan yksi välimatka tuon ~30km ja sen mielelläni joskus menisin potkulaudalla. Tympeitä vehkeitähän nämä ovat potkittuna jos sattuu akku loppumaan.
Sanoisin että on mahdollista, mutta riippuu paljon ajotyylistä ja ympäristöstä (joutuuko jarruttelemaan ja kiihdyttelemään paljon vai onko tietä missä voi vaan painaa menemään) sekä nopeudesta. En usko että nappi pohjassa onnistuu huippunopeudella. Ehkä tasaisella 20km/h vauhdilla voi päästä jos ei tarvitse jatkuvasti hidastella ja kiihdytellä. Johonkin 25-26km olen itse myös päässyt 83kg painoisena maantietä xiaomi m365 prolla 25km/h vauhdilla.

niin ja tietysti siitä mikä on ”iso mies”? Aika reipas vaikutus jo sillä onko 90kg vai 120kg.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
Painelin google punaisena muutaman päivän ja lopulta tein heräteostoksen: Ninebot G30e ii. Jos rde.fi saa tilaukseni vielä toimitettuakin, pitäisi tietenkin ensimmäiseksi saada: A) laite kulkemaan 30km/h, B) cruise päälle ja C) kickstart pois eli että moottori lähtee työntämään ilman vauhtiin potkimista jaloilla.

Onko kokemuksia onnistuuko scooterhacking utilitylla / xiaoflasherilla / jollain muulla, millä?
Onhan tämä rde.fi nyt aika ripuli kauppa... Laitoin tänä aamuna kahdeksan arkipäivää tilauksen jälkeen sähköpostia että onko paketti jo lähtenyt liikkeelle vai perunko tilauksen.

Kuten odottaa saattaa, muutaman tunnin päästä tuli ilmoitus että paketti lähetetty mutta ei vastausta varsinaiseen sähköpostiini.

Veikkaan että ilman kyselyä tilaukseni pysyisi edelleen "työn alla".
 
Viimeksi muokattu:

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
267
E-Way E600 Max -potkulauta kokemuksia

<Kokemukset alkaa>

03.05.2021 Tilasin laudan.
29.06.2021 Sain laudan.
Takapyörä soikio = kelvoton ajoväline.
02.07.2021 Lauta takuuhuoltoon
29.07.2021 Lauta edelleen takuuhuollossa; "ei varaosia"

</Kokemukset päättyy>

Perkele.
 
Liittynyt
17.12.2019
Viestejä
17
E-Way E600 Max -potkulauta kokemuksia

<Kokemukset alkaa>

03.05.2021 Tilasin laudan.
29.06.2021 Sain laudan.
Takapyörä soikio = kelvoton ajoväline.
02.07.2021 Lauta takuuhuoltoon
29.07.2021 Lauta edelleen takuuhuollossa; "ei varaosia"

</Kokemukset päättyy>

Perkele.
On synkkää, jumalauta. Hyvissä ajoin keväällä liikkeellä että voi ajella skootilla kesäpäivinä ja siinä tulos.

Pistää varmaan miettimään että miksei vaan hakenut lähi xxl:stä. Kohta pohtinen itse samaa kun viron pojan paketista paljastuu rikottua palautustuotetta tms.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
E-Way E600 Max -potkulauta kokemuksia

<Kokemukset alkaa>

03.05.2021 Tilasin laudan.
29.06.2021 Sain laudan.
Takapyörä soikio = kelvoton ajoväline.
02.07.2021 Lauta takuuhuoltoon
29.07.2021 Lauta edelleen takuuhuollossa; "ei varaosia"

</Kokemukset päättyy>

Perkele.
Sitkeä kaveri. Itse ei olisi jaksanut odottaa edes kahta viikkoa vaan perunut ja hommannut jonkun toisen. Kesäkausi kun on lyhyt. Ensi kesälle on kans suunitelmissa uutta lautaa niin aattelin jo vuoden vaihteen jälkeen ruveta kyttäämään sopivia tarjouksia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Joo pakko se on vaan pistää jarrut auki Zero 10:stä. Edessä levy ja palat niin pahasti lasittuneet että on täysi peilipinta jossa ei tunnu mitään. Palaa jäljellä molemmin puolin reilusti mutta puruvoimaa ei yhtään. 710km ne kesti ilman että alkaa olla riski ajaessa. Saattaa pitää ihan ensimmäisen aamun jarrutuksen edes jotenkin mutta heti kun saa sen lämmön niin jarrut ihan minimaaliset.
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
549
Toimii muuten uusin Xiaomi PRO 2 firmis 2.3.6 hienosti! Erittäin hyvä kiihtyvyys ja tasainen 25km/h vauhti. Myös vakionopeudensäädin toimii taas. BMS 141 versio avaa myös päivittyessään täyden kapasiteetin akkuun, omassa tapauksessani 12400mAh entisen vajaan 11***mAh sijaan. Näissä on 12400 ja 12800 akkuja, riippuen mitä on toimittajilta saatu kokoonpanolinjalle. BLE uusin versio on 134. Suosittelen päivittämään, tämä vakio firmis toimii paremmin mitä tässä ketjussa aikaisemmin hehkuttamani monopattinoitalian cfw, mikä on speksattu 850w sport tilassa.

1627581442897.png
 
Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
3
E-Way E600 Max -potkulauta kokemuksia

<Kokemukset alkaa>

03.05.2021 Tilasin laudan.
29.06.2021 Sain laudan.
Takapyörä soikio = kelvoton ajoväline.
02.07.2021 Lauta takuuhuoltoon
29.07.2021 Lauta edelleen takuuhuollossa; "ei varaosia"

</Kokemukset päättyy>

Perkele.
Oma lauta ollut huollossa nyt 1kk 1vko. Ei hajua progressiosta, kun en tunnu saavan mitään inffoja. Kaupan purku menossa, mutta toimittanut osapuoli lopetti myös yhteydenpidon.

Gossella kuullemma miehistövaje.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 649
Viestejä
4 197 316
Jäsenet
70 761
Uusin jäsen
aksl

Hinta.fi

Ylös Bottom