Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

xp9

Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
110
Hyvinkin mulkku homma, että maahantuoja käytännössä päin naamaa valehtelemalla pesee kätensä hommasta, joka on muka vaikea(ei heille). Silti ihmettelen yhä kovemmin. Eiköhän tuollaisen kumin nyt sentään jostain saa. Jopa Suomesta, kunhan tietäisi mistä. Se voi ihan oikeasti odottaa vaikka missä halpakaupan nurkassa olkoonkin sitten valmiiksi väärälle vanteelle rullattuna.
Paras letkautus tuli kun kyselin takarenkaan hintaa (sama rengas). Sen sijaan että olisi kertonut hinnan niin vastasi "se rengas on osa moottoria".
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 189
Paras letkautus tuli kun kyselin takarenkaan hintaa (sama rengas). Sen sijaan että olisi kertonut hinnan niin vastasi "se rengas on osa moottoria".
Kokonainen takapyörä(rengas ja vanne) sentään näkyy Segwayn omassa jossain jenkkikaupassa varaosissa. Muistaakseni. Hintaa ei tainnut olla ja oletan että se olisi kuitenkin liikaa vielä käsitöiden lisäksi perusskuuttia korjatessa, vieläpä vikaa joka on odotettavissa uudestaankin. :kahvi: Joka tapauksessa olet siis törmännyt "computer says no" ykköslevelin NPC helpdeskiin, jonka ohi pääseminen voisi ehkä auttaa, tai sitten ei. Ehkä ei kuvaillusta päätellen.

Sanottakoon muuten asian vierestä, että minua jonkin verran hirvittää tuo "estonian keulaportti"-tyyppinen taittomekanismi, joka on rungossa akselivälillä eikä etutolpassa. Tämähän toki esiintyy monen merkkisissä ja mallisissa laudoissa ja periaatteessa mahdollistaa paremman pakattavuuden esimerkiksi autoon lastatessa. Silti se vaikuttaa periaatetasolla hieman hasardimmalta kuin tolpan taitto, jos mekanismi kuitenkin lahoaisi. Mekanismit kun totutusti ovat lähinnä marginaalisia ja alkavat välillä nitkua kiristämättä, ainakin tolppanivelissä. Ei liene mikään ongelma jos käyttäjä painaa 25 kiloa, mutta kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Tohon Rangeen vaikuttaa hyvin paljon maaston profiili. Itse asun erittäin mäkisellä alueella niin saan E600 Maxin akun tyhjäksi alle 20km matkalla helposti. Sit toiset painelee yli 40km ja kehuu kuinka akkua jäi vielä vaikka kuinka. Kyllähän range on ihan ok niin kauan kun ei tartte ottaa kaikkia tehoja irti vaan rullailee menemään tasaisella.
kyl noihi vaikuttaa moni tekijä kieltämättä.. mut erot on kyl iha käsittämätömiä nähtävästi.
Reissu minkä meen kaverille on navin mukaan 15km suunta ja "very steep hills" ja kyllä vain niit ylämäkiä löytyy matkal ja hyväkin määrä niit onkin. ja tuonkin reilu 30km reissun jälkeen kotiin päästyäni on jäänny 42-49% akkua
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
Tohon Rangeen vaikuttaa hyvin paljon maaston profiili. Itse asun erittäin mäkisellä alueella niin saan E600 Maxin akun tyhjäksi alle 20km matkalla helposti. Sit toiset painelee yli 40km ja kehuu kuinka akkua jäi vielä vaikka kuinka. Kyllähän range on ihan ok niin kauan kun ei tartte ottaa kaikkia tehoja irti vaan rullailee menemään tasaisella.
Tosin 600 max akkumäärän tarkkuus tuppasi putoamaan aivan mihin sattuu alle puolella akulla. Ja toisekseen tuo paino vaikuttanee näissä laudoissa etenkin mäkisessä maastossa varsin isosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
799
Mitä noihin Xiaomin lautoihin tulee niin kävi kyllä sääliksi vähän vanhempaa junnua (aka ei enää mikään 50kg pikkupoika) tänään kun kävin Verkkiksessä ja faijansa kanssa päätyivät ottamaan Xiaomin 1S:n. Juu muuten varmaan ihan ok mutta tuo oikean maailman range on todennäköisesti naurettava ja jos vertautuu yhtään vanhempaan M365 non Pro malliin niin ei helvetti. Tuo 250w+pieni akku=hyvä että pääset kauppaan ja takaisin jos välissä on mäkiä. Ajelin jokusen kilsan mäkistä maastoa kaverille ja takaisin ja akkua oli jäljellä yksi palkki. Tuo laite palautui tuon reissun jälkeen Verkkikseen välittömästi. Katselivat omaa lautaa ja teki mieli sanoa että pistäkään suosiolla vähän enemmän rahaa ja saatte niin paljon enemmän. Itse kelasin ettei tuo 250w->300w hyppy tuntuisi ajossa ja ettei tuo rangen nousu 10-15km tms tuntuisi missään mutta non pro vs pro mallien välillä ero oli enemmän kuin selkeä. Ymmärtääkseni tuo 1S siis vastaa käytännössä vanhaa non pro mallia.
Itsellä classic m365 xiaomi (eli suht sama kun se 1S malli) ja olen erittäin tyytyväinen. Kustom firmiksellä pääsee sen 30kmh ja tehojakin vähän nostettu. Eilen rullailin 22km ja akkua jäi vielä 30%. Painoa minulla n 65kg eli hoikalle ihan hyvä lauta imo.
10" rengasmodi odottaa asennusta jotta meno muuttuisi vähän smoothimmaksi. :)
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
963
Itsellä myös m365 perusmalli 3 vuoden takaa. Hyvin on kuljettanut läskiä töihin ja kauppaan muutaman vuoden. Miehisyyteni myös kestää kun spandexit ajelee ylämäessä (ja tasasella) ohi.

Toki tehokkaampi isommalla akulla olisi aina parempi, mutta katsellaan niitä sitten kun nykyinen ei enää täytä käyttötarpeitani.

Ylimääräiset violetit setelit menee viinaan ja naisiin eikä mihkään turhanpäiväseen sähkölautailuun :)
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Zero 10 olis nyt kotiutunut. Dekki on leveempi mikä on ihan kiva. Mut kahvat jää 5cm alemmaksi kuin E600 Maxissa. Illalla ajoon kun akku latautunut.

04502CC5-68EE-49F5-A036-301026531113.jpeg
 
Liittynyt
09.09.2020
Viestejä
24
Muita joilla ei vieläkään kuulunut mitään "starter kit":stä?
Itse sain tänään Elisalta aikanaan ennakkotilattuun Maxiin pelkän repun. En tiedä toimittavatko jälkitoimituksena ketjulukkoa ja kännytelinettä, mutta eipä noilla niin suurta käyttöä taitaisi muutenkaan olla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 253
Itse sain tänään Elisalta aikanaan ennakkotilattuun Maxiin pelkän repun. En tiedä toimittavatko jälkitoimituksena ketjulukkoa ja kännytelinettä, mutta eipä noilla niin suurta käyttöä taitaisi muutenkaan olla.
Toi kännyteline on kyllä sellanen etten uskalla siihen omaa puhelinta laittaa, vielä kun huomioi e600:n tärinän niin tuskin se pysyy siinä.
Ketjulukon annoin vaimolle pyörän lukoksi kun en jätä lautoja lukittunakaan yksin ulos, mutta toi tankopussi on ihan kätevä, siihen mahtuu 2kpl puolikasta tölkkiä jos ei ole reppu mukana.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
700
100kiloo paino ja aika tarkkaan 40km tuo ninebot max g30 jaksaa viedä jalka/pyöräteillä
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Nyt on ensimmäiset tyypit vedetty Zero 10:llä. Kyyti on huomattavasti pehmeämpää kuin E-Way E600 Maxilla. Ei täristä yhtään jalkoihin tai käsiin. Eli huomaa kyllä kun on ilmarenkaat ja jousitus. Vähän pientä totuttelua jarruttelun ja kiihdyttämisen kanssa kun perä laskee ja nousee riippuen vähän kuinka lujaa kiihdyttää ja jarruttaa. Eli tasapainoa saa hakea vähän erilailla mut kun tietää niin osaa varautua.

Mutta isoin ihmetys on että E600 Max vaan vääntää paremmin ylämäet. Eli vaikka Zero 10 tehot on 1000W/1600W ja E-Waun 600W/1200W niin E-Wau vaan kiipeää paremmin ylämäet.

Pihalla on ihan sairaan kuuma ja sain kyllä Zero 10 ylikuumenemaan. Ensimmäiset 10km ajoin kaasu pohjassa. Keskivauhti 40km/h ja huiput 55km/h. Tämän jälkeen alkoi tehot vähenemään ja 15km kohdalla löi tehot nollille. Myönnän ettei normaalisti tulisi ajettua noin pitkiä matkoja täydellä teholla mut tulipahan testattua. Myöskin kuskin 140kg painolla on varmasti osuutta asiaan ja päätin kyllä nyt hukata ainakin 40kg ensi kesäksi.

Range on vielä vähän kysymysmerkki mut illalla jatketaan. Nyt pohjilla 15km ja akkumittari näyttää about 3.5/5

Minkälaiselta vaikuttaa stongan kiristys verrattuna E-Wayhin? Näyttää ja vaikuttaa kyllä asialliselta peliltä :thumbsup:
Tämähän ei taitu Stongan kohdalta ollenkaan vaan nivelletty poikittaisputken kohdalta. Pystytolppa on ohuempi ja tämän kyllä huomaa pienenä huojumisena jos paljonkin siihen nojailee mutta ei sitä normaalissa ajossa huomaa.

edit.
Renkaissa oli paketista ottaessa vain reilu 1bar painetta. Laitoin 3.5baria näin alkuun. Tuntui sekin vähän vielä pehmeältä tai sit vaan tottunut noihin E-Wayn kumeihin.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
Kokeilin ensimmäisen kerran Segwayn omaa softaa kauppa- ja kioskireisulla ja näyttää sekin toimivan.

Ennätin viime kesänä tottumaan Endomondoon ja se ei taida enää toimia.

Hitto, että tuolla tulee hiki pelkästään ajaessa, kun saa koko ajan loikkia ja nostella keulaa kanttareissa :)

ajo_18062021.png
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Jonkinlainen sovellus myös hakusessa. Zero 10:lle ei ole mitään joten joku millä voisi helposti tallentaa reissuja ja mittaa jotain dataa. Nopeutta ja matkaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
Nyt on ensimmäiset tyypit vedetty Zero 10:llä. Kyyti on huomattavasti pehmeämpää kuin E-Way E600 Maxilla. Ei täristä yhtään jalkoihin tai käsiin. Eli huomaa kyllä kun on ilmarenkaat ja jousitus. Vähän pientä totuttelua jarruttelun ja kiihdyttämisen kanssa kun perä laskee ja nousee riippuen vähän kuinka lujaa kiihdyttää ja jarruttaa. Eli tasapainoa saa hakea vähän erilailla mut kun tietää niin osaa varautua.

Mutta isoin ihmetys on että E600 Max vaan vääntää paremmin ylämäet. Eli vaikka Zero 10 tehot on 1000W/1600W ja E-Waun 600W/1200W niin E-Wau vaan kiipeää paremmin ylämäet.

Pihalla on ihan sairaan kuuma ja sain kyllä Zero 10 ylikuumenemaan. Ensimmäiset 10km ajoin kaasu pohjassa. Keskivauhti 40km/h ja huiput 55km/h. Tämän jälkeen alkoi tehot vähenemään ja 15km kohdalla löi tehot nollille. Myönnän ettei normaalisti tulisi ajettua noin pitkiä matkoja täydellä teholla mut tulipahan testattua. Myöskin kuskin 140kg painolla on varmasti osuutta asiaan ja päätin kyllä nyt hukata ainakin 40kg ensi kesäksi.

Range on vielä vähän kysymysmerkki mut illalla jatketaan. Nyt pohjilla 15km ja akkumittari näyttää about 3.5/5



Tämähän ei taitu Stongan kohdalta ollenkaan vaan nivelletty poikittaisputken kohdalta. Pystytolppa on ohuempi ja tämän kyllä huomaa pienenä huojumisena jos paljonkin siihen nojailee mutta ei sitä normaalissa ajossa huomaa.

edit.
Renkaissa oli paketista ottaessa vain reilu 1bar painetta. Laitoin 3.5baria näin alkuun. Tuntui sekin vähän vielä pehmeältä tai sit vaan tottunut noihin E-Wayn kumeihin.
Hyvä etten ole ainoa tuon E600:n väännön huomaaja. Se vain prkl väänsi ja väänsi vs tuo Minimotors jossa 800w/1760w piikki. Kiihtyvyydessä sitten ero Minimotorsin eduksi ja huomiona että tuo Minimotors tuntuu vasta heräävän täysin juuri ennen kuin 25kmh vauhti tulee täyteen. Zero 10 herää vähän vielä rajummin mutta 25kmh asti sanoisin että mennään rintarinnan.

Mitä mieltä olet jousien tasapainosta? Haittaako tuo kova keula vs pehmeä perä?

Edit: Olisi mielenkiintoista tietää ns todelliset speksit noista ewau moottoreista. Jotenkin vaikea uskoa vain 600w moottoriksi. Vai onko noissa käytetty eri tekniikkaa esim eri variaatiota harjattomasta tms. Kun ainakin airsoft ja rc käytössä oli high torque ja high rpm variantteja moottoreista.
 
Viimeksi muokattu:

xp9

Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
110
Aika tasan viikko menee Puolasta kotiovelle, kahden DHgate-laudan kokemuksella.
Vähän rohkaisua tarvis. Trustpilotti antaa aika surkeet arvosanat dhgate.com:lle, mutta sieltäkö uskaltaa tilailla? Mistä voi varmistua, että lähtee Puolasta eikä China? Toi G30 kyllä kuumottelisi.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
34
Kävin kanssa kokeilees tota kantamaa tässä xiaomissa ja 20km lenkki meni aikaan tasan 40min kokoajan täysillä. Ulkolämpötila 28c ja moottorin lämpö lopussa 47c akkua jäi 43% . Vedetään lenkki uusiksi kun Rita saapuu.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Täs just tajusin et oon päivittänyt wilfan apin ja siltikään ei tarjoa mulle uutta firmistä.. yhä mennää 1.17 versiolla..
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 246
Osaakohan joku arvioida, millainen käytännön ero on mm. Ninebotin Max G30 E II:n, Xiaomi Mi Scooter Pro 2:n ja Pro 2 Nordicin välillä? G30:ssa on 10" renkaat, molemmissa Xiaomeissa 8,5". G30 kulkee väitetysti 45-60 kilsaa, Xiaomit näköjään molemmat 45 kilsaa. Jostain syystä Nordicilla huippunopeudeksi lupaillaan 20 km/h, kun näillä kahdella muulla vastaava lukema on 25 km/h. G30 painaa 18 kiloa, kun taas Xiaomit jää 14 kiloon.

Oman käytön suhteen päivän kilsat pyörisi todennäköisesti maksimissaan 20-30 kilometrissä ja pääosa lähiseudusta on Espoolle melko tyypillistä tasaista asfalttia muutamalla loivalla mäellä. Nyt jo etukäteen tuntuu siltä, että toinen noista Xiaomeista riittää hyvin, vaikka G30:ssa onkin isommat renkaat ja ainakin ilmoitetusti enemmän toimintasädettä, mutta toisaalta Xiaomin 500-600 vs. Ninebotin 850 euroa on aika tuntuva hintaero.

Eli vähän tosiaan haen osviittaa siihen, onko tollaiset 850 euron ja lähemmäs tonnin laitteet paremmin perusteltavissa lähinnä todella aktiivisille sähköpotkulaudan käyttäjille. Omalla kohdalla sen käyttö olisi tollaista rannalle ym. retkille kruisailua vakaalla ja luotettavalla laitteella.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
191
Vähän rohkaisua tarvis. Trustpilotti antaa aika surkeet arvosanat dhgate.com:lle, mutta sieltäkö uskaltaa tilailla? Mistä voi varmistua, että lähtee Puolasta eikä China? Toi G30 kyllä kuumottelisi.
Keväällä kun tilasin niin sai valittua lähetysmaaksi Puolan. Nyt (ainakin Ninebot Global Storessa) ei ole toimitusvaihtoehtona kuin EMS, tulee 99% varmuudella Kiinasta
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Mitä mieltä olet jousien tasapainosta? Haittaako tuo kova keula vs pehmeä perä?
En lähde arvosteleen jousitusta, koska 140kg painolla kummatkin lyö pohjaan helposti. Katsotaan sit kun saan painon joskus alas.

Tuli tehtyä vielä 25km iltalenkki Zero 10:llä. Sama ongelma kuin E-Waussakin akun kanssa. Kun viimeinen tolppa laudan akussa palaa niin ei pääse kuin 1-2km. Nimimerkillä akku loppui 2km ennen kotiovea. Meni talutushommiksi. 41km pääsin yhdellä latauksella. Tämä on kova suoritus 140kg ja 40km/h keskinopeudelle. Seuraava testi tehdään 25km/h rajoituksella.

Asetuksiin on kyllä laitettu jännitteen alaraja melko maltilliseksi niin että sinne jäi vielä 20% varausta jäljelle. tätä suositellaan et akun kunto pysyy hyvänä pitkään. Sitä pääsee kyllä säätämään ja jatkossa kun tiedän et matkaa on joku 1-2km kotio ja viimeistä tolppaa viedään niin säädän sen väliaikaisesti 10% ettei tartte taluttaa. Jos meinaan lauta sammuu niin ei anna käynnistää uudestaan kuin vasta laturissa. Eli pitää ennakoida asetuksen kanssa.

Kuten Pyrres pari päivää sit totesi niin rajoitus on toteutettu tehoperusteisesti. Eli se ei ole kovin tarkka. Itsellä 1 vaihteella se pyörii 25-27km/h mut veikkaa et joku kevyempi menee jo 30km/h. Vaihteet ei vaikuta kiihtyvyyteen. Mutta jos asetuksista menee säätään itse tehoa vaikka 50% niin se vaikuttaa myös kiihtyvyyteen ja vaihde 3 menee 50% tehoillakin vielä yli 30km/h mun painolla et aika hankala säädettävä jos haluaa tarkan 25km/h vauhdin. Mut onneksi täällä maalla ei poliiseja näy kuin ehkä kerran vuodessa.

Edit. Zero 10 kiihtyvyyden pystyy säätään asetuksista 1-5 välille. 5:lla kiihtyvyys on täysin brutaali. Laitoin itselle 2 asetukseen. Antaa mukavan pehmeän kiihtyvyyden eikä jää silläkään jalkoihin.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 881
MAX-G30 aika huoleton ja kulkee vakiona sen 25 vakiona ja 33 firmispäivityksellä ja GEN2 moottorilla sekä firmispäivityksellä 38.

Sen saa kulkemaan 54 kun siirtyy 48V akkujärjestelmään, mutta tämä maksaa reilusti lisää.

Omalla ajettu reilut 2600km ilman ongelmia.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Nyt on ensimmäiset tyypit vedetty Zero 10:llä. Kyyti on huomattavasti pehmeämpää kuin E-Way E600 Maxilla. Ei täristä yhtään jalkoihin tai käsiin. Eli huomaa kyllä kun on ilmarenkaat ja jousitus. Vähän pientä totuttelua jarruttelun ja kiihdyttämisen kanssa kun perä laskee ja nousee riippuen vähän kuinka lujaa kiihdyttää ja jarruttaa. Eli tasapainoa saa hakea vähän erilailla mut kun tietää niin osaa varautua.

Mutta isoin ihmetys on että E600 Max vaan vääntää paremmin ylämäet. Eli vaikka Zero 10 tehot on 1000W/1600W ja E-Waun 600W/1200W niin E-Wau vaan kiipeää paremmin ylämäet.

Pihalla on ihan sairaan kuuma ja sain kyllä Zero 10 ylikuumenemaan. Ensimmäiset 10km ajoin kaasu pohjassa. Keskivauhti 40km/h ja huiput 55km/h. Tämän jälkeen alkoi tehot vähenemään ja 15km kohdalla löi tehot nollille. Myönnän ettei normaalisti tulisi ajettua noin pitkiä matkoja täydellä teholla mut tulipahan testattua. Myöskin kuskin 140kg painolla on varmasti osuutta asiaan ja päätin kyllä nyt hukata ainakin 40kg ensi kesäksi.

Range on vielä vähän kysymysmerkki mut illalla jatketaan. Nyt pohjilla 15km ja akkumittari näyttää about 3.5/5



Tämähän ei taitu Stongan kohdalta ollenkaan vaan nivelletty poikittaisputken kohdalta. Pystytolppa on ohuempi ja tämän kyllä huomaa pienenä huojumisena jos paljonkin siihen nojailee mutta ei sitä normaalissa ajossa huomaa.

edit.
Renkaissa oli paketista ottaessa vain reilu 1bar painetta. Laitoin 3.5baria näin alkuun. Tuntui sekin vähän vielä pehmeältä tai sit vaan tottunut noihin E-Wayn kumeihin.
Huhhu aika hurja ku oot ostanu zero10? eiks noissa ne tangot oo menny monella poikki, jotain kiina rautaa?
Sen verrna rankan näkösiä kuvia oli redditis et jätin suosiol Zerot ja muut isommat kiinavehkeet ostamatta ja ostin laatua.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Huhhu aika hurja ku oot ostanu zero10? eiks noissa ne tangot oo menny monella poikki, jotain kiina rautaa?
Sen verrna rankan näkösiä kuvia oli redditis et jätin suosiol Zerot ja muut isommat kiinavehkeet ostamatta ja ostin laatua.
Ekaa kertaa kuulen noista tangoista. Mut en usko et tulee ongelmaksi omalla ajotyylillä. Ei ole tapana hyppiä. Se on aina vähän hankala lähtee hankkimaan lautaa kun pitää puntaroida laadun ja hinnan välillä. Ei nyt viitti laittaa jotain 3000e vaikka löytyisikin. Mielestäni zero 10 menee ihan hyvin reilun 1000e laudaksi.

Edit.
PS. Kiinassa se Inokim on myös tehty :)
 
Viimeksi muokattu:

xp9

Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
110
Keväällä kun tilasin niin sai valittua lähetysmaaksi Puolan. Nyt (ainakin Ninebot Global Storessa) ei ole toimitusvaihtoehtona kuin EMS, tulee 99% varmuudella Kiinasta

Tossa näyttäisi lukevan näin: "EU STOCK Original Ninebot by Segway MAX G30 Smart Electric Scooter foldable 65km Max Mileage KickScooter Dual Brake Skateboard G30P With APP"
Ja voi valita: DPD- Abroad Delivery (tää ei taida auttaa)
Mutta voiko tohon "EU STOCK" luottaa.
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
280
Aloin irrottamaan E-waysta ohjaustankoa, että mahtuu kaikki tavarat kunnolla autoon. No yhestä niistä saatanan ruuveista meni kanta poikki. On tuo yks perkele. :D

Edit. Onko kukaan tehnyt/yrittänyt kaupanpurkua kyseistä kapistuksesta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
30

Tossa näyttäisi lukevan näin: "EU STOCK Original Ninebot by Segway MAX G30 Smart Electric Scooter foldable 65km Max Mileage KickScooter Dual Brake Skateboard G30P With APP"
Ja voi valita: DPD- Abroad Delivery (tää ei taida auttaa)
Mutta voiko tohon "EU STOCK" luottaa.
Tilasin ekan silloin kun oli selvästi merkitty, että toimitus Puolasta. Tuli Puolasta, 10 päivää kokonaistoimitusaika. Toisen tilasin kun ilmoitus oli jo nykymuodossaan, lukee EU STOCK ym., ei mainintaa Puolasta. Tulevat kyllä EU:sta, maksoin itse viimeksi DPD-toimituksesta, tuskin oli mitään iloa. Väittivät, ettei tilausta oikeasti voi edes EMS:llä ilmaiseksi tehdä. Toimittavat siis lautoja EU-alueelle varastoon drop shippinginä, josta sitten lähettävät asiakkaille. Lautojen tulo Kiinasta varastolle EU:iin hidastaa toimituksia, tilaajia on ilmeisen paljon. Mulle molemmat laudat on tullut Puolasta, mutta sitten taas ekaan lautaan varaosana lähetetty akku tuli Unkarista, toiseen lautaan laakerisetti Kiinasta. Sama firma myyjänä siis.

Rohkaisemisessa tuskin oon paras henkilö kun molemmat saamani laudat oli jo saapuessa viallisia. Käy joko hyvä, tai huono säkä. Molemmat omat laudat nyt kunnossa.
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Mikä ero on XiaoFlasher ohjelmassa nämä tekstit:

Direct power control:

( ) In all modes, switchable

Curve: ( ) Flat ( ) Quadratic

Liittyykö "curve" tuohon "switchable" asetukseen ja mitä tuo curve tekee?
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
32
Osaakohan joku arvioida, millainen käytännön ero on mm. Ninebotin Max G30 E II:n, Xiaomi Mi Scooter Pro 2:n ja Pro 2 Nordicin välillä? G30:ssa on 10" renkaat, molemmissa Xiaomeissa 8,5". G30 kulkee väitetysti 45-60 kilsaa, Xiaomit näköjään molemmat 45 kilsaa. Jostain syystä Nordicilla huippunopeudeksi lupaillaan 20 km/h, kun näillä kahdella muulla vastaava lukema on 25 km/h. G30 painaa 18 kiloa, kun taas Xiaomit jää 14 kiloon.

Oman käytön suhteen päivän kilsat pyörisi todennäköisesti maksimissaan 20-30 kilometrissä ja pääosa lähiseudusta on Espoolle melko tyypillistä tasaista asfalttia muutamalla loivalla mäellä. Nyt jo etukäteen tuntuu siltä, että toinen noista Xiaomeista riittää hyvin, vaikka G30:ssa onkin isommat renkaat ja ainakin ilmoitetusti enemmän toimintasädettä, mutta toisaalta Xiaomin 500-600 vs. Ninebotin 850 euroa on aika tuntuva hintaero.

Eli vähän tosiaan haen osviittaa siihen, onko tollaiset 850 euron ja lähemmäs tonnin laitteet paremmin perusteltavissa lähinnä todella aktiivisille sähköpotkulaudan käyttäjille. Omalla kohdalla sen käyttö olisi tollaista rannalle ym. retkille kruisailua vakaalla ja luotettavalla laitteella.
Xiaomi Pro 2 Nordic vs Pro 2 ei tietääkseni ole muuta eroa kuin softa. 20kmh vs 25kmh.
Omassa Pro 2 nostettu tehoja softalla sekä vaihdoin 10" renkaat joilla muuttui kyllä ajettavuus huomattavasti vakaammaksi, sekä huippunopeus hieman nousi, kulkee nyt tasasella n. 38kmh täydellä akulla, kun aiemmin 33kmh. Painoa n. 70kg.
Olen itse ainakin täysin tyytyväinen tähän näillä modauksilla, en näe järkeä maksaa n.350e enemmän Max g30. Ei siitä tosin itsellä mitään kokemuksia.
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
32
Mikä ero on XiaoFlasher ohjelmassa nämä tekstit:

Direct power control:

( ) In all modes, switchable

Curve: ( ) Flat ( ) Quadratic

Liittyykö "curve" tuohon "switchable" asetukseen ja mitä tuo curve tekee?
Tätä olen myös ihmetellyt, aina tullut valittua "In all modes".
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 246
Xiaomi Pro 2 Nordic vs Pro 2 ei tietääkseni ole muuta eroa kuin softa. 20kmh vs 25kmh.
Omassa Pro 2 nostettu tehoja softalla sekä vaihdoin 10" renkaat joilla muuttui kyllä ajettavuus huomattavasti vakaammaksi, sekä huippunopeus hieman nousi, kulkee nyt tasasella n. 38kmh täydellä akulla, kun aiemmin 33kmh. Painoa n. 70kg.
Olen itse ainakin täysin tyytyväinen tähän näillä modauksilla, en näe järkeä maksaa n.350e enemmän Max g30. Ei siitä tosin itsellä mitään kokemuksia.
Kiitos, tämä vastasi aika hyvin. Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi, että rengaskokoa voi vaihtaa. Mahtuu hyvin kuitenkin?
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
32
Kiitos, tämä vastasi aika hyvin. Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi, että rengaskokoa voi vaihtaa. Mahtuu hyvin kuitenkin?
Youtubesta löytyy paljon videoita operaatiosta, edessä lokarin ruuvi täytyy vaihtaa matalampi kantaseen. Takana vähän hankalampi, lokarin alle myydään korotuspalaa mutta otti kiinni silti lokarin tukirautaan joten sitä joutui muokkaamaan, jotkut ottaneet kokonaan pois mutta sitten riskinä lokarin hajoaminen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
Ei ole itselle niin tuo RGB omaan mieleen laudassa mutta pistää valkoiseksi tms semi neutraaliksi niin on jengillä aiankin vaikea selittää hämärällä että sori en nähnyt :D. Kuvassa full on RBG mode päällä. Ja luonnollisesti tuohon saa eri efektejä ihan kuin näppiksiin.
20210618_221655.jpg
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Oma ei ole ihan noin räikee. Vaikka onhan tossakin siniset alustavalot ja pystytolpanvalo sininen. Sitten 3 ledilamppua eteenpäin ja kaksi punaista taaksepäin. Mut sanotaan kans et on kyllä kumma jos ei hämärässä erota :)

IMG_1955.jpeg
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Onko suositella lamppuja? E-way maxin oma lamppu on kyllä jostain halpa hallista varmaa..
Ninebot g30 maxiin verattuna tuntui kuin en olisi nähny eteen ollenkaa :D
 

SumpsaHV

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.03.2021
Viestejä
27
Kiitos, tämä vastasi aika hyvin. Enpä ollut edes tullut ajatelleeksi, että rengaskokoa voi vaihtaa. Mahtuu hyvin kuitenkin?
Aina mahtuu jos vain riittävästi modaa. Kun kulmanopeus ei muutu niin vauhti kasvaa reippaasti mutta vääntöä tarvitaan sitäkin enemmän. Iso rengas vaatii momenttia. Mutta jos nopeusmittaus perustuu kehänopeuteen niin arvot on ihan lepikossa.
glenn-eames-vpr-malone-20160925.JPG

Ja päinvastoin. Pienentämällä rengasta saadaan vääntöä mutta edelleen nopeusmittari näyttää ihan mitä sattuu. Eli on käytettävä GPS-pohjaista mittausta joka ei ole reaaliaikainen.
TinyWheels.jpg

Luulisi että valmistaja on mitoittanut moottorin ominaisuudet sekä antureiden arvot tietyn rengaskoon mukaan ja myös moottorin kierrosnopeus ja kestävyys liittyy toisiinsa sekä moottorin vääntö ja kuumeneminen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
Oma ei ole ihan noin räikee. Vaikka onhan tossakin siniset alustavalot ja pystytolpanvalo sininen. Sitten 3 ledilamppua eteenpäin ja kaksi punaista taaksepäin. Mut sanotaan kans et on kyllä kumma jos ei hämärässä erota :)
Muistaa vaan ihan jo hyvien tapojen mukaan ettei pidä mitään punasinivälkettä päällä. Plus TEORIASSA ainakin voi tulla poliisilta sanomista. Ja jos on punaisella valot niin muistaa että jarruvalojen erottaminen on huomattavasti vaikeampaa. Pitäisin itse punaisina varmaan jos ei olisi niin lähellä jarruvaloja nuo sivuledit.

@Hypocrisy en tiedä mutta ihan hyvin tuolla E600 lampulla pärjäsi pimeällä. Voitti Xiaomin tuikut leikiten. Joo on itsellä kypärävalo jos tarve on mutta normi kaupunkioloissa ei kyllä tarvetta. Kypärävalo sitten pimeä pimeään 1000lm voimalla valoa antamaan.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Muistaa vaan ihan jo hyvien tapojen mukaan ettei pidä mitään punasinivälkettä päällä. Plus TEORIASSA ainakin voi tulla poliisilta sanomista. Ja jos on punaisella valot niin muistaa että jarruvalojen erottaminen on huomattavasti vaikeampaa. Pitäisin itse punaisina varmaan jos ei olisi niin lähellä jarruvaloja nuo sivuledit.
Ei noi välky vaan palaa kokoajan. Ainoastaan punainen vilkkuu jarruttaessa. Toi punainen tulee takavaloista ja on kyllä melko kirkkaat nekin. Ei saa mitään erikseen päälle tai pois. Joko kaikki palaa tai mikään ei pala.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
Ei noi välky vaan palaa kokoajan. Ainoastaan punainen vilkkuu jarruttaessa. Toi punainen tulee takavaloista ja on kyllä melko kirkkaat nekin. Ei saa mitään erikseen päälle tai pois. Joko kaikki palaa tai mikään ei pala.
Ah. Itsellä kun on tosiaan efektiä vilkunnasta rullaukseen ja ties mihin. Ihan jopa erillinen kaukosäädin noille :D
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Nyt on ensimmäiset tyypit vedetty Zero 10:llä. Kyyti on huomattavasti pehmeämpää kuin E-Way E600 Maxilla. Ei täristä yhtään jalkoihin tai käsiin. Eli huomaa kyllä kun on ilmarenkaat ja jousitus. Vähän pientä totuttelua jarruttelun ja kiihdyttämisen kanssa kun perä laskee ja nousee riippuen vähän kuinka lujaa kiihdyttää ja jarruttaa. Eli tasapainoa saa hakea vähän erilailla mut kun tietää niin osaa varautua.

Mutta isoin ihmetys on että E600 Max vaan vääntää paremmin ylämäet. Eli vaikka Zero 10 tehot on 1000W/1600W ja E-Waun 600W/1200W niin E-Wau vaan kiipeää paremmin ylämäet.

Pihalla on ihan sairaan kuuma ja sain kyllä Zero 10 ylikuumenemaan. Ensimmäiset 10km ajoin kaasu pohjassa. Keskivauhti 40km/h ja huiput 55km/h. Tämän jälkeen alkoi tehot vähenemään ja 15km kohdalla löi tehot nollille. Myönnän ettei normaalisti tulisi ajettua noin pitkiä matkoja täydellä teholla mut tulipahan testattua. Myöskin kuskin 140kg painolla on varmasti osuutta asiaan ja päätin kyllä nyt hukata ainakin 40kg ensi kesäksi.

Range on vielä vähän kysymysmerkki mut illalla jatketaan. Nyt pohjilla 15km ja akkumittari näyttää about 3.5/5



Tämähän ei taitu Stongan kohdalta ollenkaan vaan nivelletty poikittaisputken kohdalta. Pystytolppa on ohuempi ja tämän kyllä huomaa pienenä huojumisena jos paljonkin siihen nojailee mutta ei sitä normaalissa ajossa huomaa.

edit.
Renkaissa oli paketista ottaessa vain reilu 1bar painetta. Laitoin 3.5baria näin alkuun. Tuntui sekin vähän vielä pehmeältä tai sit vaan tottunut noihin E-Wayn kumeihin.
On varmasti lauta kun lauta kovilla 140kilolla
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
On varmasti lauta kun lauta kovilla 140kilolla
En nyt hirveästi hypi rotvalleista alas. Kun asian tiedostaa niin ajelee nätisti. Kyllähän tuolla kylillä näkee kun känniporukka ajelee menemään kaks päällä niiin varmasti tulee jo helposti 150-180kg laudan päälle. Mut laudan valmistajat on nyt johonkin painoon mitoittanut et kestää vähän rajumpiakin tärähdyksiä hajoamatta. Rangeen vaikuttaa paljon kun joutuu kuljettamaan painoa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
En nyt hirveästi hypi rotvalleista alas. Kun asian tiedostaa niin ajelee nätisti. Kyllähän tuolla kylillä näkee kun känniporukka ajelee menemään kaks päällä niiin varmasti tulee jo helposti 150-180kg laudan päälle. Mut laudan valmistajat on nyt johonkin painoon mitoittanut et kestää vähän rajumpiakin tärähdyksiä hajoamatta. Rangeen vaikuttaa paljon kun joutuu kuljettamaan painoa.
Luehan tuo ja tarkista ihmeessä nuo pultit stongan kiinnityksestä just in case.

 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Luehan tuo ja tarkista ihmeessä nuo pultit stongan kiinnityksestä just in case.

Zero 10:ssä toi kiinnitys on toteutettu erilailla. Alakautta ja kaikki 8 kuusiokoloruuvia on ainakin vielä tallella. Suunitelmissa on kyllä käydä kaikki ruuvit läpi sunnuntaina. Huomenna vielä lenkki ja sunnuntaina tarkistaa et kaikki on kiinni.

Edit.
Lukaisin pikaisesti Reddittiä läpi niin näyttää siltä että tätä zero tuoteperhettä tehdään paljon piraattina jonka laadusta nyt ei voi sanoa mitään. Veikkaan et monet hajoamiset on tapahtunut piraattivehkeille mitä tuolla lukee. Käytetty vähän laadultaan heikompaa matskua. Joku oli ostanut uuden zero 10 400e:lla. Niin en kyllä usko et täyttää kaikkia normeja :)
 
Viimeksi muokattu:

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Xiaomi Pro 2 Nordic vs Pro 2 ei tietääkseni ole muuta eroa kuin softa. 20kmh vs 25kmh.
Omassa Pro 2 nostettu tehoja softalla sekä vaihdoin 10" renkaat joilla muuttui kyllä ajettavuus huomattavasti vakaammaksi, sekä huippunopeus hieman nousi, kulkee nyt tasasella n. 38kmh täydellä akulla, kun aiemmin 33kmh. Painoa n. 70kg.
Olen itse ainakin täysin tyytyväinen tähän näillä modauksilla, en näe järkeä maksaa n.350e enemmän Max g30. Ei siitä tosin itsellä mitään kokemuksia.
Mistäs tähän saa ostettua isompia renkaita ja niitä tarvittavia muita osia?
 

Rxd

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.07.2020
Viestejä
1 898
Switchable oli muistaakseni vaihdettavissa sillä tavalla, että laite on kiinni ja laitetaan päälle pitämällä jarrua pohjassa pari - kolme sekuntia, näin Direct Power Mode on päällä ja kiihdytys vastaa samanlaista kuin auton kaasupoljin. Xiaoflasherissa on muistaakseni ohjeet noita eri kohtia varten.
onkos sulla tietoa että kumpis näistä pitää valita?
Curve: ( ) Flat ( ) Quadratic
 
Liittynyt
18.07.2018
Viestejä
32
Aina mahtuu jos vain riittävästi modaa. Kun kulmanopeus ei muutu niin vauhti kasvaa reippaasti mutta vääntöä tarvitaan sitäkin enemmän. Iso rengas vaatii momenttia. Mutta jos nopeusmittaus perustuu kehänopeuteen niin arvot on ihan lepikossa.

Ja päinvastoin. Pienentämällä rengasta saadaan vääntöä mutta edelleen nopeusmittari näyttää ihan mitä sattuu. Eli on käytettävä GPS-pohjaista mittausta joka ei ole reaaliaikainen.

Luulisi että valmistaja on mitoittanut moottorin ominaisuudet sekä antureiden arvot tietyn rengaskoon mukaan ja myös moottorin kierrosnopeus ja kestävyys liittyy toisiinsa sekä moottorin vääntö ja kuumeneminen.
Rengaskoko on muutettu Xiaoflasherilla joten nopeusmittari näyttää aivan todenmukaisesti, tarkastettu myös GPS ssällä. Vääntö tosiaan teoriassa huonompi mutta en ainakaan omalla painollani huomannut muutosta. Lämpöjä kun olen seurannut niin pysynyt aina alle 40° C. Moottorin sekä controllerin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
@Eki79 lueskelin huvikseni noista stongan ongelmista Zeron laudoissa. On kyllä rajuja juttuja myös 10:issä. Mitä tahansa mekanismeista itse pystyputken poikkeamiseen. Ei kyllä kaduta että en ottanut sitä. Ilmeisesti sama design monessa laudassa joten ongelma ei siis yksin Zeron. Tosin, voi sitä tulla ylläreitä vielä omassakin koska pienet renkaat ja stonga pisimmällä asetuksella=isot voimat suoraan pystyputkeen vaikka jousituskin löytyy.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
@Pyrres Minkä tahansa saa rikki kun tarpeeksi antaa runtua. Vaikea sanoa moniko noista hajonneista on ollut piraatti ja tehty huonommasta materiaalista. Nähnyt kuitenkin videoita missä ollaan hypitty useammat portaat alaspäin niin luulis siinä olevan aikamoiset voimat kyseessä.

Jopa maahantuoja varoittaa tilaamasta epämääräisistä paikoista. Vähän kökkö suomennos niillä.

"Valitettavasti on olemassa vakavaa verkkomyyntiä, joka tarjoaa rinnakkaistuontia tuntemattomalla tuotteella. Toisin sanoen on suuri mahdollisuus, että nämä tuotteet eivät täytä "ZERO-standardia". Usein käytetään kopioita tärkeistä komponenteista, kuten runko, akku, moottorit, ohjausyksikkö jne."
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 518
@Pyrres Minkä tahansa saa rikki kun tarpeeksi antaa runtua. Vaikea sanoa moniko noista hajonneista on ollut piraatti ja tehty huonommasta materiaalista. Nähnyt kuitenkin videoita missä ollaan hypitty useammat portaat alaspäin niin luulis siinä olevan aikamoiset voimat kyseessä.

Jopa maahantuoja varoittaa tilaamasta epämääräisistä paikoista. Vähän kökkö suomennos niillä.

"Valitettavasti on olemassa vakavaa verkkomyyntiä, joka tarjoaa rinnakkaistuontia tuntemattomalla tuotteella. Toisin sanoen on suuri mahdollisuus, että nämä tuotteet eivät täytä "ZERO-standardia". Usein käytetään kopioita tärkeistä komponenteista, kuten runko, akku, moottorit, ohjausyksikkö jne."
Juu toki. Ei pisti vain silmään kun niin moni on tuosta juuri Zerojen kanssa huudellut kun itse otin noista selvää. En vain alkanut ennen koeajoa tutkimaan tarkemmin koska totesin että jos miellyttää niin sitten tutkii hiukan äkkiä siinä liikkeessä ollessa mutta ei itselle nyt napannut. Eikä mikään tuote ongelmaton ole. Itsellä oli yksi jarrujen pultti edessä löysällä ja oli lähtenyt liikenteeseen jo liikkeessä (todennäköisesti omalla koeajolla ja jarru kyllä toimi mutta vähän liiankin rajusti koska päästi rummun pyörähtämään vaijerin varaan jarruttamaan eli mentiin ns jarru aina täysillä. Hain uuden pultin irronneen tilalle ja homma kunnossa. Varuiksi kuitenkin lyödään E-scootilla uusi vaijeri ja pultti siihen. Lisäksi laturissa on veikeä ominaisuus, se pitää sammuttaa ennen kuin ns tunnistaa olevansa kiinni laudassa. En tiedä onko mistä kiinni mutta pitää sanoa tuosta ja demota. Demokappale kun on niin en yllättyisi vaikka olisi putoillut tms paskoontunut siinä. Samannäköinen brikki kuin Zeroissa ja ilmeisesti samalla kolmipinnisellä plugilla.

Itse tällä hetkellä haen parasta tasapainoa jarrutehon ja muiden kanssa vielä. Tuli tuossa tänään pidempää lenkkiä ajellessa huomattua että on varsin helppo saada tuo lauta poikittain täysjarrussa. Jarrut ovat kuin prätkässä eli oikea on etujarru ja vasen takajarru. Aivot mieltävät tuon pyöräksi joissa taas on toisinpäin (plus jos olisi prätkä niin vasen kahva vedettäisiin täysjarrussa kuitenkin pohjaan asti asap kun paska osuu tuulettimeen joten aivot ovat senkin takia solmussa tuon kanssa) niin voipi olla että jos ei kohta totu niin pitää swapata jarrukahvat puolelta toiselle jotta saadaan jarrut toimimaan ns "oikeinpäin". Tuli nimittäin alamäessä olevassa mutkassa tultua aika linkussa kun piti vetää täysjarrutus moisessa ja kun tuo etujarru lyö muutenkin perän todellla kevyeksi jarrulla ollessa niin pitoa ei liikaa takapäästä löydy. Tuli myös kokeiltua että miten helposti tuo keulii kiihdyttäessä että tietää miten lauta käyttäytyy. Hiekalla noin 10kmh vauhdeista kaasu pohjaan ja ei mitään kovaa nykäisyä mutta kummasti lähti etufillari nousemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 754
Viestejä
4 191 167
Jäsenet
70 785
Uusin jäsen
henkkalu

Hinta.fi

Ylös Bottom