Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
17.09.2020
Viestejä
76
Ehkä se peili pitäisi saada integroitua kypärään :D
Kokeilin sarviin kiinnitettävää peiliä eikä ollut hyvä – oma ruho peitti näkymän ja toisekseen juuri tärinä heikensi kokemusta myös. Näiden vuoksi sitten tilasin kypärään laitettavan peilin ja se onkin ollut todella hyvä. En nyt tähän hätään muista, että mistä niitä tilasin. Luultavasti Aliexpressin kautta. Pari euroa/kpl.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Piruvie tuohan on kypärään menevähän ois kätsy, voisin sellaisen pistää tilaukseen. tiennytkään, että sellasiiki saatavilla
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 202
Kannatan omaa ketjua näillä firmis muokkauksille yms virityksille. Kaikki muu keskustelu hukkuu niiden alle.
Höpönlöpö.
Ihan naurettavaa jos joka helvetin aihe menee siihen että jos sieltä hitusen eksytään sivuun niin pitäisi kirjoittaa eri ketjuun.

Kohta ei pizza ketjuun saa enää pistää kuvia kuin yhden tyyppisestä pizzasta....
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Piruvie tuohan on kypärään menevähän ois kätsy, voisin sellaisen pistää tilaukseen. tiennytkään, että sellasiiki saatavilla
En tiennyt itsekään ja heitin ihan läpällä koko jutun.

eBaysta näyttäisi saavan kypäpeilejä ja jopa aurinkolaseihin kytkettäviä peilejä.

Omassa kypärässä on jo tällä hetkellä punainen takavalo ja suuntavilkut. Enää puuttuu peili ja GoPro kamera :)
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Kyselin jo aikaisemmin, onko kenelläkään kokemusta, että näkeekö tuollaisesta lisäpeilistä yhtään mitään laudan ohjaustangon tärinän vuoksi?

Sitten tulee lisäksi mieleen miten paljon se vie tilaa lautaa kuljettaessa ahtaissa paikoissa, tai jos lauta pitää saada linkkuun kuljetuksen ajaksi.
Eipä itsellä ahtaiden osalta olisi ongelmaa, himassa nostaa varastoon ja autossa mahtuisi peilinkin kanssa kulkemaan. Mutta hankkimatta on jäänyt.

Oikeastaan itsellä palvelisi kyllä vähän tärisevänäkin. Tulee välillä ajeltua pikatien reunaa ja vähän kapeampaa seututietä tms. Pimeällä peilistä näkisi valot ihan varmasti aikaisemmin kuin ilman peiliä. Ja valoisaan aikaan taas huomattavasti mukavampi, jos se takaa lähestyvä rekka näkyy. Normaalisti toki kuulee jo äänestä mutta jos samaan aikaan tulee toinen vastaan, on jo heikompaa.

Jos kuuntelisi napeilla musiikkia ajellessa, en kyllä uskaltaisi ilman peiliä liikenteeseen lähteä. Tosin siltikin miettisin kolmannen kerran, onko se musiikki välttämätön.

No, oma lautailu siirtyi hetkeksi tauolle odottelemaan parempia rengasrautoja (saa suositella parhaat). Näköjään siis Xiaomin osalta tahti on rengas per 1000 km.
Mielenkiintoista kyllä, eturengas on edelleen alkuperäinen ja ehjä, vaikka vetävä onkin ja kieltämättä aika sileä jo. Takarenkaita on nyt mennyt kaksi, alkuperäinen ja korvaava. Paineita oli nyt muistaakseni 3,6bar joten riittävästi. Renkaassa kuitenkin päältä katsoen muutama parin millin pistohaavan näköinen jälki ja hidas, mutta olemassa oleva vuoto. Ilmeisesti pari päivää sitten pimeällä ajeltu soratie olikin lanaamisen lisäksi pinnoitettu uudella murskeella ja se nyt pyrkii olemaan varsin terävää. Edellinen taas meni pitkän viiltohaavan takia eli jotain muuta kuin joku normi, pieni kivi.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
En mä nyt kauheen pahana pitäis jos isoimmille merkeille olisi omat ketjunsa ja esim tämä ketju yleiselle keskustelulle skuuteista.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Onko kukaan testannut paljonko pääsee augmentin es210 tai es210LR laudalla? On niin pirun kylmä ettei oo viitsinyt lähteä omaa testaan yhtäsoittoa, mutta jonkun 28km pääsin ekalla latauksella ja 20% jäi akkua. Tosin tuo loput 20%-30% oli aika nuhasta menoa. Missä vaiheessa akkua muissa laudoissa putoo tehot?
Taisin vähän huonosti esittää kysymykseni :D kuinka pitkän matkan olette päässeet tuolla es210 tai es210LR laudalla? Nettisivujen mukaan suoralla täydellä kaasulla 30km 80kilosella kuskilla. Oma kokemus on es210lr laudalla n. 28km 70kg useammassa setissä ja latausta jäi 20%.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
En mä nyt kauheen pahana pitäis jos isoimmille merkeille olisi omat ketjunsa ja esim tämä ketju yleiselle keskustelulle skuuteista.
Johtaa lopputulokseen, jossa lopulta se yleisempi asia keskustellaan moneen kertaan useammassa ketjussa. Ei ehkä niin hyvä ajatus sekään vaikka toisaalta tämäkin ketju tulee vielä ennen syksyä paisumaan melkoisesti. Joku faq muutaman yleisimmän osalta voisi olla varsin pätevä. Tosin kukapa sitä jaksaisi ylläpitää? Ehkä perusjutut ja jatkoon linkkejä niihin kohtiin, missä asiaa on yleisessä keskustelussa käyty? Ehkä samaa asiaa ei kuitenkaan kysyttäisi joka toinen päivä uudelleen.

Ja faq voisi olla toki myös kaikesta varoittelusta ja muusta. Kun näitäkin keskusteluja lukee myös foorumin ulkopuolistakin porukkaa ja myös sitä, joka ei oikeasti ymmärrä aiheesta yhtään mitään, olisi ihan hyvä jos huomioi myös ne riskit. Nyt kun kaikesta keskustellaan samassa ketjussa, ei asia fillariketjujen tapaan ole välttämättä selvä.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
7
Moro!

Mulla olis ylimääräisenä Augmentin es one 10. Hankittu 08/20 ja kruisattu 469km sen jälkeen. Akku ja lauta säilytetty talven ajan lämpimässä ja akkua ylläpidetty säännöllisesti.

Kiinnostaisiko jotain foorumilta ostaa pois kuleksimasta?

Myydään sähköpyörään siirtymisen vuoksi.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Onko lamppuja suositella? vai riittääkö laudan oma? (tuski hirveesti kai toimintasädettä kans vie se?)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Onko lamppuja suositella? vai riittääkö laudan oma? (tuski hirveesti kai toimintasädettä kans vie se?)
Riippuu täysin laudasta. Itsellä riitti juuri ja juuri Xiaomi M365 Pron stongan korkeudella oleva valo jonka lumen/watti yms määrät eivät päätä huimanneet mutta sijoitus ja valokuvio oli ok. Joissain laudoissa taas on tehokas lamppu mutta se on renkaan päällä mistä se ei valaise tietä kunnolla vs ylempänä oleva valo. Pieniä juttuja mutta vaikutus yhdellä numeron muutoksella tai valon pienellä sijoittelun muutoksella on yllättävän iso. Jos enemmän ajat yöllä niin voin lämpimästi suositella ihan rehtiä kypärälamppua. 50e saa jo 1000lm lampun jonka saa kiinni stongaan tai kypärään. Itsellä on moinen (1000lm lamppu+mukana tulevat kiinnikkeet kypärään+ladattava isohko akku joka ei lopu tunnissa) fillarilla ajaessa kypärässä ja ei tulisi mieleenkään ajaa pimeällä kovin paljoa paskemmalla.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Onko lamppuja suositella? vai riittääkö laudan oma? (tuski hirveesti kai toimintasädettä kans vie se?)
Kesällä ei kauasti tarvitse, muuta tarkenna vielä oletko hankkimassa jotain ladattavaa polkupyörän lamppua vai ottaisitko virrat laudasta ja mihin sen sijoittaisit?

Tämä kuva on jo ollut täällä, mutta tuommoinen aputanko antaa vähän enemmän mahdollisuuksia valaisimen ja muun roinan sijoittamiselle.

Itse käytin viime syksynä SolarStorm X3 valaisinta ja siihen omaa akkukoteloa, josta pystyy myös samalla lataamaan USB:llä esim. kännykkää.

Ensi syksyksi virittelen jo vähän isompaa valosysteemiä, jossa virrat otetaan laudan akusta. Silloin tulee olemaan kaksi erillistä valaisinta joissa kummassakin 14 lediä ja voin erillisillä kytkimillä päättää onko yksi valo käytössä vai kummatkin.

IMG_20210501_003503.jpg
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Kesällä ei kauasti tarvitse, muuta tarkenna vielä oletko hankkimassa jotain ladattavaa polkupyörän lamppua vai ottaisitko virrat laudasta ja mihin sen sijoittaisit?

Tämä kuva on jo ollut täällä, mutta tuommoinen aputanko antaa vähän enemmän mahdollisuuksia valaisimen ja muun roinan sijoittamiselle.

Itse käytin viime syksynä SolarStorm X3 valaisinta ja siihen omaa akkukoteloa, josta pystyy myös samalla lataamaan USB:llä esim. kännykkää.

Ensi syksyksi virittelen jo vähän isompaa valosysteemiä, jossa virrat otetaan laudan akusta. Silloin tulee olemaan kaksi erillistä valaisinta joissa kummassakin 14 lediä ja voin erillisillä kytkimillä päättää onko yksi valo käytössä vai kummatkin.

tollanen tanko kyl kätevän näkönen. jotain pyörä, otsa lamppua meinasin, ladattava mielellään tai paristoilla, nekin kun voi ladata mut pitäs sit varuiks olla tiivis jos pieni sade keli yllättää toki sillo mennään varmaa laudan omalla lampulla.
kiitos!
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Riippuu täysin laudasta. Itsellä riitti juuri ja juuri Xiaomi M365 Pron stongan korkeudella oleva valo jonka lumen/watti yms määrät eivät päätä huimanneet mutta sijoitus ja valokuvio oli ok. Joissain laudoissa taas on tehokas lamppu mutta se on renkaan päällä mistä se ei valaise tietä kunnolla vs ylempänä oleva valo. Pieniä juttuja mutta vaikutus yhdellä numeron muutoksella tai valon pienellä sijoittelun muutoksella on yllättävän iso. Jos enemmän ajat yöllä niin voin lämpimästi suositella ihan rehtiä kypärälamppua. 50e saa jo 1000lm lampun jonka saa kiinni stongaan tai kypärään. Itsellä on moinen (1000lm lamppu+mukana tulevat kiinnikkeet kypärään+ladattava isohko akku joka ei lopu tunnissa) fillarilla ajaessa kypärässä ja ei tulisi mieleenkään ajaa pimeällä kovin paljoa paskemmalla.
Näissä olisi oikein mukava huomioida myös muut. Eli ei se taskulamppu tangossa välttämättä ole muille mukava, vaikka itselle sitä onkin. Eli tuo valokuvio on oikeinkin hyvä huomio. Sitähän ei kyllä taida olla minkään laudan omassa valossa, ainakaan itse en tiedä. Tosin pienitehoisia joten ei niin suuri asia.

Laudasta saa kyllä sähköt otettua, kuten @living_death mainitsi. Vaatii kyllä osaamista jollain tasolla joten en suosittele jos ei luota kykyihin ja haluaa takuunkin pitää. Toisaalta olen jo aikoja sitten ihmetellyt, miksi laudoissa ei ole edes usbia.

Otsavalosta ollaan samaa mieltä. Tässä viime päivinä muutaman kerran ajellut jonkun viiden kympin halppis ledlenserin kanssa ja laudan oman valon lisäksi oikein mukava nimenomaan huonommilla teillä. Mutta mihinkään keskustaan en lähtisi tuollaisen kanssa vaan järkevä valo tankoon ja sillä. Tehokas otsavalo kun on muille varsin epämiellyttävä laite. Eli yksi valo ei välttämättä ole ainoa oikea valinta.

Amazon tai muu ja hakusanaksi StVZO niin tulee Saksalaiseen standardiin istuvaa järkevällä valokuviolla. Hallinnassa oleva hajavalo kun palvelee sekä itseä, että muita. Syksyksi itsellä ajatus hankkia joku fiksu tällainen kera tuplatelineen, jotta saa fillariinkin saman. Siksi siis omaa akkua.
 
Liittynyt
13.09.2018
Viestejä
101
Wilfa e-way e-500 sopii myös tuo ohjelma jolla saa speed limitin pois. Rengas ilmassa 35kmh näyttää kulkevan.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
No nyt vaihdoin 1.18 versioon muttei vieläkään. Auttakaa tyhmää. eikä mulla oo mitään play modea sielä.
Veikkaan et nyt on jätetty kertomatta yksi olennainen asia. Arvaan että yrität tätä iPhonella? AppStoresta löytyy myös kyseinen sovellus ja itse testasin niin siitä juuri puuttuu kyseinen valikko että saisi nopeusrajoituksen pois. Eli pitää olla Android puhelin.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Wilfa e-way e-500 sopii myös tuo ohjelma jolla saa speed limitin pois. Rengas ilmassa 35kmh näyttää kulkevan.
Näissä rengas ilmassa kannattaa olla vähän kriittinen. En toki tunne jokaisen laudan toimintaa ja vielä vähemmän siellä taustalla olevaa säätöä mutta jos vähänkään tuntee PI tai PID-säätimen sielunelämää, voi tuota miettiä paremmin.

Ei mennä syvemmälle joten hyvin pintapuolisesti. Eli normaalisti rengas maassa ja paino päällä nopeus ei muutu kovinkaan nopeasti. Ei siis tarvetta nopealle reagoinnille. Rengas ilmassa on epänormaali tilanne, jossa muutokset ovat nopeampia, mitä softaa tehdessä on mahdollisesti ajateltu. Korva kertoo näissä paljon. Pyöriikö moottori tasaisella nopeudella vai katkotaanko ohjausta ja massa pitää liikkeen yllä.

Asiaan vaikuttaa myös virtarajat, joita ei rengas ilmassa luonnollisesti edes lähestytä. Jos niistä ei ole tietoinen, voi todellisuus olla aivan muuta, kuin se rengas ilmassa.

Eli lopulta se on todellisuus, mikä toteutuu tien päällä.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Kuva on Facebookista, mutta katselin kiinnostuneena tuota etujousitusta, mutta pitää harkita kahteen kertaa ostamista jos se vetää pystyputken noin paljon kiinni kuljettajaa kohti, vai väärentääköhän kuvakulma.

182908399_3962751853805474_6961849436972347398_n.jpg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Kuva on Facebookista, mutta katselin kiinnostuneena tuota etujousitusta, mutta pitää harkita kahteen kertaa ostamista jos se vetää pystyputken noin paljon kiinni kuljettajaa kohti, vai väärentääköhän kuvakulma.

Kyllä tuossa kuvakulma väärentää. Ei voi mitenkään muuttua tuo kulma, muutoin pitäisi itse rungon muuttua johonkin suuntaan. Onhan tuo rungossa kiinni oleva pystyputki se ratkaiseva osa,
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 251
Jos noi iskarit on pidemmät kuin normaali haarukka niin kääntäähän se hieman tankoa taaksepäin kun caster kulma kasvaa.
Veikkaan kyllä että johtuu pääasiassa kuvasta.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tosiaan ajaminen muuttuu epävarmaksi, jos ohjaustanko alkaa olemaan lähellä kuljettajaa.

Ollut jo pidempään suunnitelmissa hommata ensin eteen jousitus ja sitten taakse. Riippuu lompakon paksuudesta missä vaiheessa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Toki kuvakulma hämää, mutta ongelma voi silti olla todellinen kun lauta kääntyy takakenoon. Toki riippunee makuasioista ja kuljettajan mitoista, onko tämä oikeasti haitaksi. Ei se silti hyvältä näytä.

Siksipä pitääkin samalla kertaa hankkia yhteensopiva takajousitus. :smoke:

Monessa takajousituspaketissa muunnoksen jälkeisen lokasuojaversion peittävyys arveluttaa. Ei olisi kovin kiva, jos pitää ensin laittaa rahaa haisemaan ja sitten kastua ja likaantua aina vähänkin sateessa tai hiekalla ajaessaan.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Toki kuvakulma hämää, mutta ongelma voi silti olla todellinen kun lauta kääntyy takakenoon. Toki riippunee makuasioista ja kuljettajan mitoista, onko tämä oikeasti haitaksi. Ei se silti hyvältä näytä.

Siksipä pitääkin samalla kertaa hankkia yhteensopiva takajousitus. :smoke:
Toki tuossa kuvassa lauta on hieman takakenossa. Mutta pitää huomioida, ettei se ole todellinen tilanne. Kuvassa laudan päällä ei ole painoa ja kun sitä lisätään, on tilanne lähes varmasti lähellä alkuperäistä. Ainakaan merkittävää eroa ei voi tuon kuvan perusteella ajatella olevan.

Takajousitus taas korjaisi kuvassa tilanteen. Mutta paino laudalle jne...
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Kuvassa laudan päällä ei ole painoa ja kun sitä lisätään, on tilanne lähes varmasti lähellä alkuperäistä. Ainakaan merkittävää eroa ei voi tuon kuvan perusteella ajatella olevan.
Toki iskunpituus on lyhyt. Kuitenkin käsitykseni muunnossarjan rakenteesta on sellainen, että korkeus voi olla lähellä alkuperäistä lähinnä jousituksen ollessa pohjaanlyöntitilanteessa, ja normaalikuormalla lepoasento ei voi olla pohjassa, vaan sen pitäisi enemmänkin olla noin puolivälissä liikerataa. Samoin ulosjousto on normaali ajotila, ja silloin taas asento keulii.

Toivottavaa olisi, että alustasarja olisi edes jollakin tasolla säädettävä. Lisäksi ainakin jollain merkillä oli erikseen monojousen jäykkyys, tosin vain kahdella vaihtoehdolla eli "lapset ja mallivosut" ja "aikuiset ja läskit".

Toisena mutuna esitän, että pienikin kallistus taaksepäin voi kannustaa siirtämään painoa aiempaa enemmän taakse jäykkäperälle, mikä ei tee hyvää ainakin jos etujousituksen olemassaolo kannustaa samalla ajamaan kovempiin möykkyihin. Siispä voisi olla aiheellista asentaa taakse edes jonkinlainen korotuspalasarja, jos jousitus kuitenkin jostain syystä halutaan vain eteen eikä missään nimessä taakse.

Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
 
Viimeksi muokattu:

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
En ajatellutkaan tuota sivutukea ja se on äärimmäisen tärkeä kapistus kun liikkuu kaupoissa yms. ja ostoskori on dekillä.

Tässä muuten (jälleen) kuva Facebookista, missä valaisin on etulokarin yläpuolella kun siitä oli tänään aiemmin puhetta.

182312465_891188408395566_8797552103375269926_n.jpg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Toki iskunpituus on lyhyt. Kuitenkin käsitykseni muunnossarjan rakenteesta on sellainen, että korkeus voi olla lähellä alkuperäistä lähinnä jousituksen ollessa pohjaanlyöntitilanteessa, ja normaalikuormalla lepoasento ei voi olla pohjassa, vaan sen pitäisi enemmänkin olla noin puolivälissä liikerataa. Samoin ulosjousto on normaali ajotila, ja silloin taas asento keulii.

Toivottavaa olisi, että alustasarja olisi edes jollakin tasolla säädettävä. Lisäksi ainakin jollain merkillä oli erikseen monojousen jäykkyys, tosin vain kahdella vaihtoehdolla eli "lapset ja mallivosut" ja "aikuiset ja läskit".

Toisena mutuna esitän, että pienikin kallistus taaksepäin voi kannustaa siirtämään painoa aiempaa enemmän taakse jäykkäperälle, mikä ei tee hyvää ainakin jos etujousituksen olemassaolo kannustaa samalla ajamaan kovempiin möykkyihin. Siispä voisi olla aiheellista asentaa taakse edes jonkinlainen korotuspalasarja, jos jousitus kuitenkin jostain syystä halutaan vain eteen eikä missään nimessä taakse.

Sivutukihan menee joka tapauksessa uusiksi tai sepitettäväksi, joten itse kallistuisin siihen, että samaan konkurssiin asennetaan molempiin päihin jousitus.
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".

Säädettävyydestä olen oikeastaan samaa mieltä. Toki, kuten totesit, lyhyt isku. Joten optimitilanteessa tulisi voida säätää sekä asentoa kuorman kanssa ja iskun / jousen jäykkyyttä. Näin tuskin on halvassa, paremmassa voisi olla.

Jalka taas on toisaalta hyvä pontti mutta laudasta riippuen taas ei. Etujousella lähellä takapyörää oleva toimii joko sellaisenaan tai "kiinasta halvalla tuppi jalkaan"-mallilla korjaus. Jos taas taakse jousta samaan aikaan, jalka vaatii joka tapauksessa jatkoa ja luultavammin vähän reilummin.

Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".
Rakenteen realiteetit taitavat tarkoittaa yleensä sitä, että paljon alkuperäisiä osia säästettäessä jousituksen asentaminen korottaa sitä "akselia" tai siis päätä, johon se asennetaan. Muussa tapauksessa joustovaraa ei olisi.

Jos taas halutaan vaihtaa paljon osia, voi olla helpompaa laittaa samalla kertaa myös toisen pään jousitus. Muuten alettaisiin rakentaa koko ajoneuvon rungon ja toiminnallisuuden keskeisimpiä kappaleita uusiksi.
Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
Tämähän se olisi. Jos jousitus on huono ja sillä saadaan löysä tai pomppiva kyyti eli huononnetaan jäykästä, tuote on turha ja paska.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.05.2021
Viestejä
3
Veikkaan et nyt on jätetty kertomatta yksi olennainen asia. Arvaan että yrität tätä iPhonella? AppStoresta löytyy myös kyseinen sovellus ja itse testasin niin siitä juuri puuttuu kyseinen valikko että saisi nopeusrajoituksen pois. Eli pitää olla Android puhelin.
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe
Kai nyt pöytälaatikosta löytyy joku vanha antero mitä voi käyttää potkiksen kanssa?

Tuskin tarvitsee edes sim-korttia, kunhan laittaa sijainnin käyttöön jos ei ala muuten toimimaan (kaverin saksanmallin MAX-G30 vaatii sijainnin päälläolon).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 037
Kai nyt pöytälaatikosta löytyy joku vanha antero mitä voi käyttää potkiksen kanssa?

Tuskin tarvitsee edes sim-korttia, kunhan laittaa sijainnin käyttöön jos ei ala muuten toimimaan (kaverin saksanmallin MAX-G30 vaatii sijainnin päälläolon).
Bluetoothin käyttö usein teknisistä syistä vaatii sijaintia, mikä on kyllä mulkku homma. Tekniset syyt ja tekosyyt, muna vai kana. Käytännössähän sitä valmistajan softaa ei käyttöönoton jälkeen mihinkään tarvitse, jos ei ilkeyttään siihen pakoteta(jolloin homma kannattaa itse korjata). Lähinnä akun varauksen prosenttinäyttö on usein syynä koko paskan käyttöön, ja vain siksi etteivät ole viitsineet tehdä kunnon näyttöä tai edes mahdollistaa sitä nopeusmittarin näytölle.

Lähtökohtana pitää olla, että skuutti kuten autokin toimii ilman luuria. En edes viitsi yrittää käyttää mitään puhelintelinettä. En muutenkaan uskalla, eikä teoriassakaan toimi läppäkuoren kanssa. Lisäksi hyvin turha.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Hommaa jonkut Prepaid-liittymän tai Telia Dot liittymän?

Joudun hommaamaan jälkimmäisen siinä vaiheessa, kun laitan lautaan GPS-jäljittimen jolla voin katkaista etänä akusta virransyötön.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Tulevat valot (toista en jaksanut kytkeä). Kännykkäkuva ei paljon kerro, mutta tuota yhtä oli ohjattu 13.8V virtalähteellä.

IMG_20210506_041615.jpg
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Löysin tän ketjun about kuukausi sitten ja oon aktiivisesti lurkannu. Tänään lähti E-Way E600 Max tilaukseen.
Saako laudan pohjaan tai reunoille kiinnittety jotenkin hienosti välkkyvät RGB ledit? Esimerkkivideolla näppäimistöni, ja valaistus jonka haluaisin myös skuuttiini.
En äkkiseltään löytäny tästä ketjusta mitään RGB juttuja. Onko joku ledittänyt lautaansa?
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Löysin tän ketjun about kuukausi sitten ja oon aktiivisesti lurkannu. Tänään lähti E-Way E600 Max tilaukseen.
Saako laudan pohjaan tai reunoille kiinnittety jotenkin hienosti välkkyvät RGB ledit? Esimerkkivideolla näppäimistöni, ja valaistus jonka haluaisin myös skuuttiini.
En äkkiseltään löytäny tästä ketjusta mitään RGB juttuja. Onko joku ledittänyt lautaansa?
Ei taida pysyä kauaa ledistripin omalla liimalla ainakaan.

Itse tilasin uuden pohjapanssarin ja rakentelin siihen.

image.png
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Ei taida pysyä kauaa ledistripin omalla liimalla ainakaan.

Itse tilasin uuden pohjapanssarin ja rakentelin siihen.
Mistä ostit? Onko vaikea?
Millä saa pysymään ledit kiinni? Voisko ne paremmin sijottaa vaikka ton dekin reunoille pohjan sijasta? olisko yhtää parempi?
vai pitäiskö ehkä oottaa eka että saan lautani ...
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Mistä ostit? Onko vaikea?
Millä saa pysymään ledit kiinni? Voisko ne paremmin sijottaa vaikka ton dekin reunoille pohjan sijasta? olisko yhtää parempi?
vai pitäiskö ehkä oottaa eka että saan lautani ...
Netistä löytyy jopa valmiita settejä jossa on läpinäkyvä plexilasi ledstrippeineen, johtoineen kaikkineen + ohjeet.

Toi oma viritys vaatii ihan sikana osia ja työkaluja ja osaamista kytkeä oikeaan paikkaan, että toimii. Isoin työ oli vetää varovasti taltalla alustasta reitti ledinauhoille ja ostaa muoviliimaa, kuumaliimapistoolia, led-kontrolleria, virtajohdon jakajaa, jännitteen alenninta 36 -> 12 volttia yms. mutta tykkään rakennella.

No, toi on ainakin Wifin kautta ohjattavissa kännykällä kun sen jossain vaiheessa saan liitetyä sähköjärjestelmään ja vilkkuu jopa musan mukaan mitä tulee luurista :)
 

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Netistä löytyy jopa valmiita settejä jossa on läpinäkyvä plexilasi ledstrippeineen, johtoineen kaikkineen + ohjeet.

Toi oma viritys vaatii ihan sikana osia ja työkaluja ja osaamista kytkeä oikeaan paikkaan, että toimii. Isoin työ oli vetää varovasti taltalla alustasta reitti ledinauhoille ja ostaa muoviliimaa, kuumaliimapistoolia, led-kontrolleria, virtajohdon jakajaa, jännitteen alenninta 36 -> 12 volttia yms. mutta tykkään rakennella.

No, toi on ainakin Wifin kautta ohjattavissa kännykällä kun sen jossain vaiheessa saan liitetyä sähköjärjestelmään ja vilkkuu jopa musan mukaan mitä tulee luurista :)
Nyt linkkiä kehiin bro :D enmä tiedä mistä tollasia löytyy! Ja joo ei oo työkaluja eikä tietoa/taitoa eli tollai setti jossa on kaikki meges + ohjeet ni kerrokerrokerro!
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876

AkQ

Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
260
Hmm okei no sähköhommista en tiiä yhtikäs mitään. Ja onko toi kotelo vaa ninebot max g30:ta varten? käykö se sama kotelo tohon E-Way E600 Max kans vai .. ?
Vaikuttaa melko vaikealta:o
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Hmm okei no sähköhommista en tiiä yhtikäs mitään. Ja onko toi kotelo vaa ninebot max g30:ta varten? käykö se sama kotelo tohon E-Way E600 Max kans vai .. ?
Vaikuttaa melko vaikealta:o
En osaa vastata suorilta. Jos joku laittaisi kuvaa omastaan?
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Ei saatana. Tulee turhan kallista lystiä jos ei saatana iPhoneen saa sitä sovellusta mitenkään runkattua. Hyvä IPhone toimii hyvin ja makso 900€ en viittis vaihtaa vaan jonku ”halvan” 800€ eeväy sähkö scootterin tähren. Elämä on valintojentalo. Ja ihanan kallis sellainen. Autolainakin vielä painaa päälle. voevoevoe
Fakta nyt vaan on sellainen että lähes kaikki viritys hommat ja modaukset toimii paremmin Android laitteilla koska avoin järjestelmä. Applen oma suljettu ekosysteemi estää monta juttua. Kyllähän noita luureja saa ihan parilla kympillä jotain käytettyjä. Itselläkin iPhone pääluurina mut löytyy noita kännyköitä lähemmäksi 20kpl pöytälaatikosta.

Ei tartte edes mitään sim-korttia toi sovellus.
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
kertokaas millain on rullaillut e-way virityksen jälkeen, jotka jo uskaltaituivat virittelemään ja sikäli kilometrejäkin jo kertynyt.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
kertokaas millain on rullaillut e-way virityksen jälkeen, jotka jo uskaltaituivat virittelemään ja sikäli kilometrejäkin jo kertynyt.
Hyvin on toiminut. Eikä tota voi oikeastaan virittämiseksi sanoa. Kumminkin valmistajan virallinen sovellus ja kyseistä lautaa myydään jossainpäin maailmaa ihan 40km/h kulkevana. Eli osat, moottori, elektroniikka ja piuhoitukset on mitoitettu tohon vauhtiin. Ainoa et range luonnollisesti on lyhyempi kuin ilmanvastus ja vauhti kasvaa. About 30km ajeltu nyt. Sovelluksessa on ihan perinteisesti rajat 20km/h, 25km/h ja unlimited. Ewayn omasta sovelluksessa ihan samat asiat mut puuttuu toi unlimited
 
Liittynyt
29.11.2020
Viestejä
242
Hyvin on toiminut. Eikä tota voi oikeastaan virittämiseksi sanoa. Kumminkin valmistajan virallinen sovellus ja kyseistä lautaa myydään jossainpäin maailmaa ihan 40km/h kulkevana. Eli osat, moottori, elektroniikka ja piuhoitukset on mitoitettu tohon vauhtiin. Ainoa et range luonnollisesti on lyhyempi kuin ilmanvastus ja vauhti kasvaa. About 30km ajeltu nyt. Sovelluksessa on ihan perinteisesti rajat 20km/h, 25km/h ja unlimited. Ewayn omasta sovelluksessa ihan samat asiat mut puuttuu toi unlimited
no joo.. lähinnä nyt vain mietityttää se fakta että ilmeisesti sovellus oli joku vanha testiversio? eipä kai sinällä väliä.. kunhan pääsee kotii 16km suunta lenkin jälkeen, luultavasti pystyn lataa jonkun aikaa määränpäässä mutta ei aina varmaan mahdollista, toki saan helposti aina bussin tai junan napattua jos käyki, että yty loppuu. Edit: Ei ole tarkoitus kaahailla, en varmaan uskaltais ko max 30 hujakoil ajel, tai kokeilla, kuitenkin aika turvaton olo noiden kyydeissä ilman kunnon suojia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.04.2021
Viestejä
28
Voit olla aivan oikeassa mutta tuon kuvan perusteella en oikein laskisi sen varaan. Fiksusti tehty jousitus tarkoittaisi lähes alkuperäistä kulmaa kuorma päällä tai jos näin ei olisi, tulisi toki olla tieto "vaatii taakse jne".

Säädettävyydestä olen oikeastaan samaa mieltä. Toki, kuten totesit, lyhyt isku. Joten optimitilanteessa tulisi voida säätää sekä asentoa kuorman kanssa ja iskun / jousen jäykkyyttä. Näin tuskin on halvassa, paremmassa voisi olla.

Jalka taas on toisaalta hyvä pontti mutta laudasta riippuen taas ei. Etujousella lähellä takapyörää oleva toimii joko sellaisenaan tai "kiinasta halvalla tuppi jalkaan"-mallilla korjaus. Jos taas taakse jousta samaan aikaan, jalka vaatii joka tapauksessa jatkoa ja luultavammin vähän reilummin.

Oikeastaan tärkein pointti on sen jousituksen ja iskunvaimennuksen toimivuus. Jos toimii, kaikki muu on tehtävissä sen mukaisesti. Heikkolaatuisella taas ei tee yhtään mitään. Enkä välttämättä haluaisi sitä betaversiota, vaatii melko järeää osaa palvellakseen laudassa.
Tossa kuva oman E600 MAXin etujousituksesta, ja tossahan pääsee juuri tuota jousen jäykkyyttä säätämään. Kulma ei mielestäni ajossa muuttunut yhtään, mutta ilman massaa, keula on hieman korkeammalla. Vakio jalkatuen kanssa pysyy kyllä pystyssä.
 

Liitteet

Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Tossa kuva oman E600 MAXin etujousituksesta, ja tossahan pääsee juuri tuota jousen jäykkyyttä säätämään. Kulma ei mielestäni ajossa muuttunut yhtään, mutta ilman massaa, keula on hieman korkeammalla. Vakio jalkatuen kanssa pysyy kyllä pystyssä.
Mistä hommasit jousen?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 484
Viestejä
4 163 870
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom