Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
22
Pari päivää nyt kokemusta tuosta e-way 600maxista. Ite pärrännyt semmosen 10kilsaa. Tyttö ominut toistaiseksi aika reilulla prosentilla (Onneksi se saa oman parin viikon päästä) vajaa 40kilsaa yhteensä näytti olevan ja näytti vieläkin 50% akku varausta. Joten akku näyttää kyllä kestävän hyvin. Oman kympin lenkin kokemuksella kiva vekotin. Työmatkoihin tuon kesäksi pääasiassa hommasin. Semmonen 15kilometriä yhteensuuntaan. Eli tähän mennessä positiivista sanottavaa pelkästään. Ei nitku eikä kolise. Jämäkkä peli.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Onkohan kellään tietoa Xiaomi M365 Pro 1 version tai vaikka muidenkin versioiden custom asetuksissa että vääntö ei loppuisi 50% paikkeilla vaan esimerkiksi vaikkapa 30% paikkeilla.
Nyt kun ajelee niin hädin tuskin vetää loivaa ylämäkeä ylös kun vääntö loppuu vaikka akussa 50% virtaa, samaa se on oikeastaan alusta lähtien tehnyt.
Onkohan tämä ruksittu battery saving voltage threshold asetus juurikin kyseiseen asiaan vaikuttava?
332A22E4-09A0-4951-ADFC-AA5E3C786685.jpeg
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
En kyllä lähtisi tota jännitettä laskemaan tosta 34V:sta. Akusto on oikeesti jo lähes tyhjä tuolla jännitteellä. Pilaa vaan kennot jo päästää liian tyhjäksi. Totuus nyt vaan on se että kun akun varaus laskee niin sieltä saatava teho vähenee kokoajan. Itsellä E600 Maxissa kun akku on 100% niin tulee hyvin tehoa 1200W mutta kun varaus on about 60-70% niin se on enää jotain 1000W luokkaa. 30-40% kohdalla tehoa tulee enää 800W tienoille. ja sitten kun se lopulta menee ecolle jossain 10% niin tehoa on enää 250W
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
En kyllä lähtisi tota jännitettä laskemaan tosta 34V:sta. Akusto on oikeesti jo lähes tyhjä tuolla jännitteellä. Pilaa vaan kennot jo päästää liian tyhjäksi. Totuus nyt vaan on se että kun akun varaus laskee niin sieltä saatava teho vähenee kokoajan. Itsellä E600 Maxissa kun akku on 100% niin tulee hyvin tehoa 1200W mutta kun varaus on about 60-70% niin se on enää jotain 1000W luokkaa. 30-40% kohdalla tehoa tulee enää 800W tienoille. ja sitten kun se lopulta menee ecolle jossain 10% niin tehoa on enää 250W
Okei, eli ehkä parempi olla sorkkimatta tuota, tuo ruksihan ei kyllä ole tuossa edes päällä normaalisti vaan sen siis ite klikkasin ja siinä on silloin valmiiksi tuo 34V, eli liekkö sitten aina tuo valittuna kuitenkin rajana.

48V lauta se on vissiin hommattava seuraavaksi tai sitten akku ja käyttää sitä tässä Xiaomissa myös.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Minkä riskin ja minkä käryn käydessä? Osaatko kertoa, että mitä se sitten maksaa?
Kolaroinnit sikseen, mutta narahtaessa tulee tosi rumat sakot!
Jos ajelet liikennettä vaarantaen katsastamattomalla ja vakuuttamattomalla moottoripyörällä, niin kyllä sen katsoisin riskin ottamiseksi!
Miten niin "minkä käryn"? Jos poliisi pysäyttää ja paljastuu kulkupelin tieliikennekelvottomuus, eli käry käy.

Tietääkseni lievemmästä skuutin ylinopeudesta on satasen tai kahden sakkoja saatu.
Jos joku 50mk/h kulkevan pelin kanssa käryää, niin tuskin noin vähällä pääsee.
Kyseleppäs joltain tutulta poliisilta tarkemmin missä lukemissa voisi sakot olla. Minä kun en ole viranomainen.

Edit: Kävi myöhemmästä viestistä selville, että ei asu lainattu henkilö suomessa ja ilmeisesti se olisi jostain vain pitänyt arvata? Siis sen lisäksi, että alkuperäinen vastaukseni koski yleisesti kotimaista tilannetta, mutta jonka em. henkilö otti henkilökohtaisesti. Voi voi.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Kolaroinnit sikseen, mutta narahtaessa tulee tosi rumat sakot!
Jos ajelet liikennettä vaarantaen katsastamattomalla ja vakuuttamattomalla moottoripyörällä, niin kyllä sen katsoisin riskin ottamiseksi!
Miten niin "minkä käryn"? Jos poliisi pysäyttää ja paljastuu kulkupelin tieliikennekelvottomuus, eli käry käy.

Tietääkseni lievemmästä skuutin ylinopeudesta on satasen tai kahden sakkoja saatu.
Jos joku 50mk/h kulkevan pelin kanssa käryää, niin tuskin noin vähällä pääsee.
Kyseleppäs joltain tutulta poliisilta tarkemmin missä lukemissa voisi sakot olla. Minä kun en ole viranomainen.
Ja bonuksena että olihan noista ihan ratsioita muistaakseni viime kesänä. Poliisi testasi niin pyöriä kuin lautoja pyöräteillä yms.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Joo, siis minä tässä ihmettelin vain lähinnä sitä, että mielenkiintoista että jotkut käyttäjät jaksavat valittaa ja vikistä sähköpotkulautoja koskevassa ketjussa tehden samalla oletuksia muista käyttäjistä.

Minä en ensinnäkään edes asu Suomessa, niin en oikein ole varma että mistä @RawDataSystems tietää paikalliset rajoitukset ja mitä rajoituksia nyt siis olen rikkonut omalla sähköpotkulaudallani? Käsittääkseni en mitään, kun asiaan olen kuitenkin ennen laudan tilaamista tutustunut?

Toisekseen vaikka asuisin Suomessa, niin en silti ymmärrä mitä järkeä on tulla tänne päivittelemään ja vikisemään muiden laitteista. Suomen lait ovat mitä ovat, ne kieltää monia asioita ja jokainen omalla moraalillaan sitten punnitsee että kuinka tarkkaan niitä pykäliä haluaa noudattaa. Toki riskit ja seuraukset on hyvä aina tiedostaa, mutta eikö sitä nyt voisi pitää ihan oletusarvona kun aikuisia keskustelijoita täällä kaikki ollaan? En minäkään mene autoketjuun itkemään ja moralisoimaan että meneeköhän tuo ruostepurkki edes katsastuksesta läpi ja mitä meinasit moisella purkilla tehdä kun ei näytä liikennekelpoiselta, kai pysyy vain peltoautona?

Toki suomalaiset nyt ovat niin kateellista kansaa eikä muiden asioista osata pysyä erossa, että aina on pakko tulla moralisoimaan ja vikisemään miten muut tekee väärin. Tähän olen kyllä jo suomalaisena tottunutkin.
Sen sijaan että olisit oikaissut omien paikallisten pykälienne olevan erilaisia, piti vielä tuosta detaljista vaieta ja pyytää perustelemaan.
Sanoisin, että turhasta valitat, kun itse pyrit keskustelussa harhaan johtamaan.

Paikallisista rajoituksistahan minä yleisesti kirjoittelinkin. En sinun mahdollisen asuinmaasi rajoituksista.
Suomesta voi luonnollisesti ensisijaisesti olettaa olevan kysymys, ellei mitään muuta mainita.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Mielenkiintoista, että noin passiivisagressiivisesti voi uhriutua. :hmm:
Sen sijaan että olisit oikaissut omien paikallisten pykälienne olevan erilaisia, piti vielä tuosta detaljista vaieta ja pyytää perustelemaan.
Sanoisin, että turhasta valitat, kun itse pyrit keskustelussa harhaan johtamaan.

Paikallisista rajoituksistahan minä yleisesti kirjoittelinkin. En sinun mahdollisen asuinmaasi rajoituksista.
Suomesta voi luonnollisesti ensisijaisesti olettaa olevan kysymys, ellei mitään muuta mainita.

Mitä tulee lopputekstiisi... no, voihan sitä joku noinkin ajatella.
Ei, vaan kyse on siitä, että asuinmaalla ei pitäisi olla minkään valtakunnan merkitystä. Tässä ketjussa keskustellaan sähköpotkulaudoista yleisesti, ei käsittääkseni vain Suomen lakien mukaan tieliikennekäyttöön sallituista potkulaudoista. Täten tänne on ihan turha tulla moralisoimaan muiden laitteista tai tulla vittuilemaan, että toivottavasti on syvät taskut. Tai kertomaan miten sinä et käsitä, miksi joku moisia vehkeitä tilaa tai ottaa riskejä. Katsos kun ketään sellaisen riskin ottavaa tuskin kiinnostaa sinun mielipiteesi asiasta pätkääkään jos ei lakikaan kiinnosta. Ja täällä on tosiaan tarkoitus keskustella ihan kaikista sähköpotkulaudoista.

En tiedä miten olen sinua harhaan johtanut tarkoituksella, kun olen aiemmissa viesteissäni täällä kertonut mm. laudan tulevan DPD:n lähetin toimituksella (DPD ei toimi Suomessa vaan niiden palvelut hoitaa Postnord). Lisäksi siinä viestissä jota lainasit moralisoidaksesi on vielä kaksi kuvaa, josta voi jo päätellä ettei kuva ole Suomesta jos kylttejä osaa lukea. Miten siis olen johtanut harhaan? Olen keskustellut täällä muiden kanssa omasta sähköpotkulaudastani ja sen käytöstä. Sinä olet tullut tänne moralisoimaan ja tehnyt oletuksia siitä missä asun, miten rikon lakeja ja kyseenalaistanut miksi ottaa moisia riskejä. Ja siihen minä vastasin, että niin mitä riskejä ja mitä lakeja olen rikkonut, kun herra moraalinvartija kerran tietää ilmeisesti minua paremmin?
 
Liittynyt
19.10.2017
Viestejä
5
Onko E-Way E500 mistään kotoisin? sellainen olisi harkinassa.
Ostin kyseisen E-Way E500 laudan. Tänään kävin ihan pienellä (4km) lenkillä. Todella ärhäkkä peli alkukiihdytyksessä, vääntöä riittää ja mäet nousi vaivatta. Akun kestosta en vielä osaa sanoa. Mikäli tehokasta lautaa tarvitsee niin tässä mallissa ainakin tehoja riittää.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
Tänään kusti toi pari kappaletta plussia.

Muutama kysymys, manuaali puhuu akusta 6.0Ah, vaikka myynti-ilmoitus ja muu matsku puhuu 7,5Ah. Onkohan syytä huoleen?

Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
 
Liittynyt
22.04.2021
Viestejä
6
Fb:ssä oli joku kirjoittanut että e-wayn vanhemmat laudat sai kulkemaan 33kmh sk8 urban applikaatiolla, uskaltaako joku kokeilla E500 tai e600 max mallilla?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Tänään kusti toi pari kappaletta plussia.

Muutama kysymys, manuaali puhuu akusta 6.0Ah, vaikka myynti-ilmoitus ja muu matsku puhuu 7,5Ah. Onkohan syytä huoleen?

Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
Itsellä tosiaan on S1 pro, jossa on peräti 5 nappulaa ja pystyy muokkaamaan vaikka mitä asetuksia, kuten voiko paikalta lähteä, nopeusrajoituksia, cruise controllia yms. Tuosta Plus mallista itselläni ei ole kokemusta ollenkaan, joten siitä joutuu selvitystyön itse tekemään. Tietääkseni tuo Plus malli kulkee vakiona 30km/h joka on varmasti passeli mutta kuinka paljon noita muista asetuksia voi säätää, en osaa sanoa. Luulisi nyt ainakin että cruise controllia voisi on/off säätää.

Edit, kirjoita sitten ihmeessä kokemuksia tuosta Plus laudasta kun on hieman kilometrejä takana. Luulisi että se on kaiken puolin parempi kuin pro malli, paitsi ehkä säätömahdollisuuksista, koska tuossa näyttö on tehty paljon modernimmaksi (1 näppäin) kuin S1 pron 80 luvun näyttö/näppäimet joita on 5. Mutta Plus mallissa on selkeästi parannettu paljon pro mallin puutteita kuten taittomekanismi, jalka, vesitiivistys?, ja varmasti muutamia muita.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Itsellä tosiaan on S1 pro, jossa on peräti 5 nappulaa ja pystyy muokkaamaan vaikka mitä asetuksia, kuten voiko paikalta lähteä, nopeusrajoituksia, cruise controllia yms. Tuosta Plus mallista itselläni ei ole kokemusta ollenkaan, joten siitä joutuu selvitystyön itse tekemään. Tietääkseni tuo Plus malli kulkee vakiona 30km/h joka on varmasti passeli mutta kuinka paljon noita muista asetuksia voi säätää, en osaa sanoa. Luulisi nyt ainakin että cruise controllia voisi on/off säätää.

Edit, kirjoita sitten ihmeessä kokemuksia tuosta Plus laudasta kun on hieman kilometrejä takana. Luulisi että se on kaiken puolin parempi kuin pro malli, paitsi ehkä säätömahdollisuuksista, koska tuossa näyttö on tehty paljon modernimmaksi (1 näppäin) kuin S1 pron 80 luvun näyttö/näppäimet joita on 5. Mutta Plus mallissa on selkeästi parannettu paljon pro mallin puutteita kuten taittomekanismi, jalka, vesitiivistys?, ja varmasti muutamia muita.
Kokemuksia ei taida oikein tulla, kun pojille nuo menee, mulla on noita 2 pyöräisiä ihan tarpeeksi muutenkin.

Cruisea tässä ei tietääkseni ole.

Ensivaikutelma, ihan hyvä laatutaso, mutta nuo power/töötti napit + niiden "jalusta" aikamoisen kököt. Pitää opetella kohta mistä painaa ja vaatii jonkin verran voimaa.

Jousitus, edestä vaikuttaa tosi jäykältä (veikkaan että noiden >50kg poikien alla ei jousta ollenkaan), takaa tuntuu toimivan hyvin.

Jostain syystä paketit avatun oloisia, ovatko sitten ladanneet valmiiksi täyteen, tai liittäneet akut tjsp. Skuutit kyllä ihan käyttämättömiä.

Varmasti rahalle hyvin vastinetta, 3 vaihteella rengas ilmassa mittari näytti 28. Haluasin muokata siten, ettei pääsisi yli 20 km/h.

Hauska yksityiskohta, suojastyrokseissa on mallimerkintä (s1 plus), mutta itse skuutissa ei ole.

Tangon korkeuden säätö, kaksi vaihtoehtoa (olin ymmärtänyt että olisi 3).

Alle viikossa tuli Puolasta.
 
Viimeksi muokattu:

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Fb:ssä oli joku kirjoittanut että e-wayn vanhemmat laudat sai kulkemaan 33kmh sk8 urban applikaatiolla, uskaltaako joku kokeilla E500 tai e600 max mallilla?
Jos joku testaa tuon niin samantien ohjeistus kuka mitä häh ja kokemukset miten meni. Ja saako takaisin vakiosoftalle.
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Keltanokan kommentteja Augment ES210LR laudasta:

-Paketti tuli tilaamisesta kotiovelle seuraavana päivänä, eli uskomattoman nopeasti Seinäjoelta Helsinkiin
-Käyttöönotto oli helppoa, akussa oli varausta 50%, jotta pääsi heti testaan ja renkaat kovat ku kivet.
-Lauta on jämäkkä ja yllättävän iso 160cm naiselle, vie mennessään kun pässiä narussa
-Lauta painaa kun synti, n.14kg ja vähän hankala kannettava, koska akku sijaitsee pystyputkessa ja tekee siitä kohdasta paksun ottaa kiinni. Tämä on toki korjattavissa olkanauhalla, koska pystyputkeen ei oikein kahvaa taida saada kiinni.
Hd894bd4802c847709c10a46e14ab914bp.jpg
Capture.JPG

-Tilasin laudan isommalla akulla, akkussa lukee 460Wh ja paperilla 480Wh, en tiedä onko tällä suurempaa merkitystä.
-Kiihtyy nopeasti ja tuntuu helpolta hallittavalta kunhan tottuu ajamiseen, en kumminkaan uskalla pienimpiinkään töyssyihin mennä hidastamatta, sillä en tiedä vielä millaisen "kynnyksen" yli pääsee kaatumatta.

Ajatukset laitteesta on positiiviset ja odottavat, sää ei näyttäs olevan armollinen seuraavaan viikkoon et pääsis harjoittelee :D Ainakin nyt tuntuu siltä, että jos tarvetta tulee kauppaan mennä, nii talutan lauttaa, en ala kantamaan, koska on niin ropakas. Tilasin laudalle kiinasta kantokassin ettei tarvii autoon kurasena laittaa ja sellainen pieni kassi ohjaustankoon on harkinnassa. En tiedä tarvitseeko sellasta kun kumminkin on aina reppu mukana.. Hankin varmuuden vuoksi Bilteman turvalukon, sitä ei taida tuohon lautaan saada kiinni, jos joku on saanut niin laittaisko kuvia kuinka onnistui?? Renkaiden täyttämisestä ja paineista niin onko kokemusta onnistuuko renkaan täyttö ihan perus polkypyörän pumpulla jossa painemittari? Tiedän, että xiaomilla on oma pumpunsa tähän, mutta pärjääkö ilman? :D

Capture1.JPG
 

Liitteet

Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Jousitus, edestä vaikuttaa tosi jäykältä (veikkaan että noiden >50kg poikien alla ei jousta ollenkaan), takaa tuntuu toimivan hyvin.
Kannattaa heittää voiteluöljyt jousituksiin ja hieman omalla painolla pumppaa sitä. Sen pitäisi hieman parantaa tuon jousituksen keveyttä. 50kg on kyllä niin kevyt mutta ainakin joustaa sitten katukivityksissä yms paremmin.
 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
16
Ei ainakaan minulla yhdistänyt lautaan kun kokeilin äsken :3
Luulis että tohon E-way 600 lautaankin on sitten tulossa sovellus jos kerta e-wayn vamhempiinkin lautohin on vai onko tota vanhempaa e-wayn lautaa myyty laajemmallekin ku pohjoismaihin
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Harmi. Tarkennuksena että E-Way e2 pro mallissa toimii alkuperäisen fb postauksen mukaan. .
Redditin mukaan myös Sencor Scooter on toiminut e2 Pron kanssa, mutta tosiaan tuskin tämäkään toimii E600 MAX:n kanssa. Sama kehittäjä kuin SK8:ssa, näytti olevan myös muitakin sovelluksia eri laudoille samalla kehittäjällä.


Näköjään löytyy myös E-Way sovellus tuolta kehittäjältä:

 
Liittynyt
21.04.2021
Viestejä
16
Redditin mukaan myös Sencor Scooter on toiminut e2 Pron kanssa, mutta tosiaan tuskin tämäkään toimii E600 MAX:n kanssa. Sama kehittäjä kuin SK8:ssa, näytti olevan myös muitakin sovelluksia eri laudoille samalla kehittäjällä.


Näköjään löytyy myös E-Way sovellus tuolta kehittäjältä:

Joo mut tää ja toi sencor ei ainakaan yhdistäny omaan e-600 lautaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Xiaomi pro2 ollut nyt jonkin aikaa ja muut kuin nopein moodi on olleet aika turhia. Saako näitä muokattua niin ettei vaikuta takuun osalta?

Maksiminopeus riittää, mutta eco moodi on turhankin hidas ja keskimmäinen moodi liian nopea suhteessa siihen että sitä jaksaisi edes laittaa päälle, vaan mieluummin pitää S moden ja ajaa puolikaasulla.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 448
Xiaomi pro2 ollut nyt jonkin aikaa ja muut kuin nopein moodi on olleet aika turhia. Saako näitä muokattua niin ettei vaikuta takuun osalta?

Maksiminopeus riittää, mutta eco moodi on turhankin hidas ja keskimmäinen moodi liian nopea suhteessa siihen että sitä jaksaisi edes laittaa päälle, vaan mieluummin pitää S moden ja ajaa puolikaasulla.
Itse mietin samaa, ainakin tähän löytyy downgrade firmware millä kuulemma saisi lisää nopeutta ja vääntöä. Itse kaipaisin nimenomaan vääntöä vähän lisää, hidastuu turhan paljon pienissäkin mäissä, mutten ole vielä kehdannut flashata.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kugoo s1 plus kummallisuuksia, nyt kun molemmat otettu paketista.

Toisessa 2 tangon säätökorkeutta, toisessa 3.

Toisessa paremmat virta/töötti napit kuin toisessa.

Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
-Paketti tuli tilaamisesta kotiovelle seuraavana päivänä, eli uskomattoman nopeasti Seinäjoelta Helsinkiin
Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.
-Lauta on jämäkkä ja yllättävän iso 160cm naiselle, vie mennessään kun pässiä narussa
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.

Ainakin vanha versio on päämitoitukseltaan melko sama kuin G30. Dekki vaan matalammalla ja painoa tietysti paljon vähemmän, joten oman tottumukseni puitteissa Augment on itse asiassa hieman kevyen ja epävakaan tuntuinen. Tottumuskysymyksiä ja suhteellista. Ilmeisesti uudemmat ovat lisäksi akseliväliltään lyhyempiä.

Renkaiden täyttämisestä ja paineista niin onko kokemusta onnistuuko renkaan täyttö ihan perus polkypyörän pumpulla jossa painemittari? Tiedän, että xiaomilla on oma pumpunsa tähän, mutta pärjääkö ilman?
Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.

Kierrettävällä liitoksella olevilla pumpuilla homma onnistuu parhaiten. Ei tosin välttämättä jokaisella täyttöletkulla jokaiseen potkulaudan renkaaseen. Kierteen pituus/asetussyvyys saattaa joskus olla vähän toleranssien eri päistä ja venttiili jäädä aukeamatta. :rage:

Xiaomin pumpun tulin tällä viikolla uteliaana tilanneeksi DNA:n tarjouksesta, mutta ei ole heti toimitettavissa joten en vielä päässyt testaamaan. Uskon kyllä toisten kehuja.

Pahoinvointiin saakka uudelleen mainittu iskaripumppu on toinen toimiva ja kevyt väline känniskootterin rengaspaineen lisäykseen. Ongelmana on analogimittariversioissa pitkä asteikko pienessä taulussa, eli esimerkiksi 3 barin paineen luettavuus ja näyttämän tarkkuus ei aina merkistä riippuen ole ihan paras mahdollinen.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kugoo s1 plus kummallisuuksia, nyt kun molemmat otettu paketista.

Toisessa 2 tangon säätökorkeutta, toisessa 3.

Toisessa paremmat virta/töötti napit kuin toisessa.

Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
999
Toinen asia, pystyykö plussan parametreja säätämään jotenkin? Kokeilin töötti+virta-comboa, mutta ei tuntunut olevan vaikutusta.
Mikä controlleri siinä vehkeessä on? Omassa Kugoo Kirin M4 Prossa on TF-100 ja ainakin siinä pääsee P-valikkoon painamalla virta ja mode nappulaa samaan aikaan. En siis tosiaan tiedä ollenkaan onko tuossa S1 plussassa sama kun en ole koskaan lautaa nähnytkään, heitän vain vinkkinä että sitäkin yhdistelmää voi kokeilla jos nappulat löytyy kun saman merkkisiä kuitenkin.

Kugoo s1 plus kummallisuuksia, nyt kun molemmat otettu paketista.
Toisessa 2 tangon säätökorkeutta, toisessa 3.
Toisessa paremmat virta/töötti napit kuin toisessa.
Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
Kuulostaa siltä, että olet saanut potkulaudat kahdesta eri erästä. Kugoo ainakin satavarmasti näitä lautojaan päivittelee erien välissä ja tekee parannuksia palautteen mukaan. Esimerkiksi tästä Kugoo Kirin M4 Prostakin on käsittääkseni ainakin 14Ah versio jota myytiin ensin ja nykyään tulee 16Ah akulla. Lisäksi laudan taittomekanismi on vaihtunut ainakin kolme kertaa erien välissä, mitä olen muiden saman laudan omistajien kuvia ja kertomuksia nähnyt netissä. Omani taitaa olla ihan uusinta erää kun tällä viikolla saapui, koska tässä tuo taittomekanismi on sellainen mitä en ollut koskaan nähnytkään vaikka olin nuo kaksi aiempaa taittomekanismia bongannut jo muiden omistajien kuvista netistä lautaa odotellessani. Paljon muitakin enemmän tai vähemmän pienempiä parannuksia löytää erien välillä. Tämä siis tosiaan Kugoon toisessa mallissa, eli en tiedä onko kyseisen firman normitoimintaa?
 
Viimeksi muokattu:

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Mikä controlleri siinä vehkeessä on? Omassa Kugoo Kirin M4 Prossa on TF-100 ja ainakin siinä pääsee P-valikkoon painamalla virta ja mode nappulaa samaan aikaan. En siis tosiaan tiedä ollenkaan onko tuossa S1 plussassa sama kun en ole koskaan lautaa nähnytkään, heitän vain vinkkinä että sitäkin yhdistelmää voi kokeilla jos nappulat löytyy kun saman merkkisiä kuitenkin.



Kuulostaa siltä, että olet saanut potkulaudat kahdesta eri erästä. Kugoo ainakin satavarmasti näitä lautojaan päivittelee erien välissä ja tekee parannuksia palautteen mukaan. Esimerkiksi tästä Kugoo Kirin M4 Prostakin on käsittääkseni ainakin 14Ah versio jota myytiin ensin ja nykyään tulee 16Ah akulla. Lisäksi laudan taittomekanismi on vaihtunut ainakin kolme kertaa erien välissä, mitä olen muiden saman laudan omistajien kuvia ja kertomuksia nähnyt. netissä Omani taitaa olla ihan uusinta erää kun tällä viikolla saapui, koska tässä tuo taittomekanismi on sellainen mitä en ollut koskaan nähnytkään vaikka olin nuo kaksi aiempaa taittomekanismia bongannut jo muiden omistajien kuvista netistä lautaa odotellessani. Paljon muitakin enemmän tai vähemmän pienempiä parannuksia löytää erien välillä. Tämä siis tosiaan Kugoon toisessa mallissa, eli en tiedä onko kyseisen firman normitoimintaa?
Manuaalit, sivu 3. Toisessa 6Ah, toisessa 7,5Ah.. Pitää laittaa Geekbuyingille viestiä.
IMG_20210423_171510.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Miten mä varmistun, että molemmissa on 7,5Ah akku, ilman avaamista?
Tuskin mitenkään kovin helposti. Onkohan erona akkukennojen kapasiteetti vai akuston koko/kennojen määrä? Ensinmainitussa voisi kepulivalmistaja huijata wräppäämällä kennoihin väärät päälliset ja jälkimmäisessä laittamalla osan hiekalla täytettyjä. Tällöin asiasta ei varmistuta edes avaamalla.

Oikea kapasiteetin määritys vaatisi avaamista ja akun testaamista analysaattorilaturilla tai jollain muulla improvisoidulla koejärjestelyllä.

Koeajamalla voinee päästä melko hyvään selvyyteen siitä, onko kahdessa vehkeessä sama akkukapasiteetti. Sikäli kun mitään puijausta ei epäile vaan miettii vain sitä, onko nimellinen kapasiteetti sama eli molemmat samaa versiota. Eihän sekään ole mikään selviö, että kapasiteetti on oikeasti eri vaikka paketeissa on eri painoksen manuaalit. Kiinalaisten tuotteiden manuaaleissa lukee muutenkin mitä sattuu.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Tuskin mitenkään kovin helposti. Onkohan erona akkukennojen kapasiteetti vai akuston koko/kennojen määrä? Ensinmainitussa voisi kepulivalmistaja huijata wräppäämällä kennoihin väärät päälliset ja jälkimmäisessä laittamalla osan hiekalla täytettyjä. Tällöin asiasta ei varmistuta edes avaamalla.

Oikea kapasiteetin määritys vaatisi avaamista ja akun testaamista analysaattorilaturilla tai jollain muulla improvisoidulla koejärjestelyllä.

Koeajamalla voinee päästä melko hyvään selvyyteen siitä, onko kahdessa vehkeessä sama akkukapasiteetti. Sikäli kun mitään puijausta ei epäile vaan miettii vain sitä, onko nimellinen kapasiteetti sama eli molemmat samaa versiota. Eihän sekään ole mikään selviö, että kapasiteetti on oikeasti eri vaikka paketeissa on eri painoksen manuaalit. Kiinalaisten tuotteiden manuaaleissa lukee muutenkin mitä sattuu.
Joo, tosin tosta myydään 6 ja 7,5 ampeeritunnin versiota. Ei noilla muilla eroilla ole merkitystä, mutta akku saisi olla sitä mitä ostettu
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Eway Scooter päivittynyt yksityiskohtaisella changelogilla: "fixed some bugs" ja ainakaan ensimmäisellä kahdella testauksella ei kaatuillut enää :hammer:

Edit: Android-versiosta kyse
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.

Ainakin vanha versio on päämitoitukseltaan melko sama kuin G30. Dekki vaan matalammalla ja painoa tietysti paljon vähemmän, joten oman tottumukseni puitteissa Augment on itse asiassa hieman kevyen ja epävakaan tuntuinen. Tottumuskysymyksiä ja suhteellista. Ilmeisesti uudemmat ovat lisäksi akseliväliltään lyhyempiä.


Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.

Kierrettävällä liitoksella olevilla pumpuilla homma onnistuu parhaiten. Ei tosin välttämättä jokaisella täyttöletkulla jokaiseen potkulaudan renkaaseen. Kierteen pituus/asetussyvyys saattaa joskus olla vähän toleranssien eri päistä ja venttiili jäädä aukeamatta. :rage:

Xiaomin pumpun tulin tällä viikolla uteliaana tilanneeksi DNA:n tarjouksesta, mutta ei ole heti toimitettavissa joten en vielä päässyt testaamaan. Uskon kyllä toisten kehuja.

Pahoinvointiin saakka uudelleen mainittu iskaripumppu on toinen toimiva ja kevyt väline känniskootterin rengaspaineen lisäykseen. Ongelmana on analogimittariversioissa pitkä asteikko pienessä taulussa, eli esimerkiksi 3 barin paineen luettavuus ja näyttämän tarkkuus ei aina merkistä riippuen ole ihan paras mahdollinen.
Tässä se yksi syy miksi autonrenkaiden täyttöön soveltuva painemittari on niin hankala käyttää näissä. Tuo kierreosa on lyhyempi ja mittari ei lukitu siihen kuten pitäisi ja onnistuu vaan päästämään ilmat pihalle renkaasta. Kuvassa tosin traktorin venttiili, mutta sama pituus autoissa, ei nyt vaan muuta sattunut olemaan himassa.
20210423_173015.jpg
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Nopean toimituksen(seuraavaksi työpäiväksi) onkin aika moni maininnut. Piti käydä tarkastamassa ja itse viime kesänä tilasin perjantaiaamuna, lähetys oli noudettavissa maanantaiaamuna. Erinomaista.
Myönnettäköön että Augmentin lauta on tosiaan "iso" siinä mielessä, että yleisissä pikkupyöräisissä(365 yms) on selkeästi sirompi olemus.

Ainakin vanha versio on päämitoitukseltaan melko sama kuin G30. Dekki vaan matalammalla ja painoa tietysti paljon vähemmän, joten oman tottumukseni puitteissa Augment on itse asiassa hieman kevyen ja epävakaan tuntuinen. Tottumuskysymyksiä ja suhteellista. Ilmeisesti uudemmat ovat lisäksi akseliväliltään lyhyempiä.


Jos venttiilit ovat samanlaiset kuin vanhassa Augmentissa, niin auton täyttöpistooli, vastaavalla kynsilukituksella oleva käsi- tai jalkapumppu tai huoltoaseman vehkeet ovat sitten erittäin hankalia. Osalla kokeilluista vehkeistä hommasta ei tullut yhtään mitään. Kyseessä on siis ns. auton venttiili, mutta se on Augmentissa ja monessa muussakin aika paljon hankalammassa raossa kuin henkilöauton pyörissä.

Kierrettävällä liitoksella olevilla pumpuilla homma onnistuu parhaiten. Ei tosin välttämättä jokaisella täyttöletkulla jokaiseen potkulaudan renkaaseen. Kierteen pituus/asetussyvyys saattaa joskus olla vähän toleranssien eri päistä ja venttiili jäädä aukeamatta. :rage:

Xiaomin pumpun tulin tällä viikolla uteliaana tilanneeksi DNA:n tarjouksesta, mutta ei ole heti toimitettavissa joten en vielä päässyt testaamaan. Uskon kyllä toisten kehuja.

Pahoinvointiin saakka uudelleen mainittu iskaripumppu on toinen toimiva ja kevyt väline känniskootterin rengaspaineen lisäykseen. Ongelmana on analogimittariversioissa pitkä asteikko pienessä taulussa, eli esimerkiksi 3 barin paineen luettavuus ja näyttämän tarkkuus ei aina merkistä riippuen ole ihan paras mahdollinen.

Kaipa se on sit itsekin käännyttävä xiaomin ilmakompressorin puoleen :) kyllähän tohon soppariin noi renkaat kuuluu, mutta jos niitä pitää useinkin täytellä niin taitaa päästä helpommalla itse hoitaa. :D
 
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Tässä se yksi syy miksi autonrenkaiden täyttöön soveltuva painemittari on niin hankala käyttää näissä. Tuo kierreosa on lyhyempi ja mittari ei lukitu siihen kuten pitäisi ja onnistuu vaan päästämään ilmat pihalle renkaasta. Kuvassa tosin traktorin venttiili, mutta sama pituus autoissa, ei nyt vaan muuta sattunut olemaan himassa.
Onkos tälläsistä adaptereista mitään iloa? Onhan se helpompaa napin painalluksella laittaa 2.5-3 barit kuin polkupyörän analogisella pumpulla tihrustaa et onko paineet sinne päin lainkaan :DCapture123.JPG
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Onkos tälläsistä adaptereista mitään iloa? Onhan se helpompaa napin painalluksella laittaa 2.5-3 barit kuin polkupyörän analogisella pumpulla tihrustaa et onko paineet sinne päin lainkaan :D
Tuollainen tuli Xiaomin mukana ja olen itse varuiksi lyönyt puoli baria lisää painetta sen varalta että karkaa irroittaessa liikaa. Ilmatila kun on todella pieni. Ja varaudu että venttiili vuotaa muutenkin aina vähän joten joudut täyttämään väliajoin.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Onkos tälläsistä adaptereista mitään iloa? Onhan se helpompaa napin painalluksella laittaa 2.5-3 barit kuin polkupyörän analogisella pumpulla tihrustaa et onko paineet sinne päin lainkaan :D
Tuollaisella onnistuu kyllä, mutta itse käytän messinkistä suoraa venttiilinjatkoa. Tossa messinkisessä on se hyvä puoli, että putken sisällä kulkee tanko, joka avaa venttiilinneulan vain silloin kun on mittari kiinni siinä päässä ja ei päästä niin paljon ilmaa pihalle kuin kierrettävä. Olisin laittanut kuvan siitä, mutta olen näköjään hukannut koko jatkon. Täytyy ottaa maanantaina töistä uusi matkaan jollei löydy.

P.S. Noita messinkisiä ja myös noita kumijatkoletkuja saa ihan suomestakin rengasliikkeistä kun vaan käy tiskiltä kysymässä, niin ei tarvitse kiinasta asti tilata. Tai ainakin sellaisista liikkeistä jotka tekevät raskaankaluston rengastöitä. Kumijatkot ovat kuorma-auto käytössä yleisiä jotta saa sisemmän pyörän paripyöristä täytettyä helpommin ja messinkiset useimmin trukkien venttiilien jatkona helpottamassa täyttöä. Muovista suoraa jatkoa ei kannata ottaa, koska se ei pohjaa kunnolla noihin lyhyisiin kierteisiin ja joutuisi tosi tarkasti itse lyhentämään sen sopivaan pituuteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
20.04.2021
Viestejä
40
Tuollaisella onnistuu kyllä, mutta itse käytän messinkistä suoraa venttiilinjatkoa. Tossa messinkisessä on se hyvä puoli, että putken sisällä kulkee tanko, joka avaa venttiilinneulan vain silloin kun on mittari kiinni siinä päässä ja ei päästä niin paljon ilmaa pihalle kuin kierrettävä. Olisin laittanut kuvan siitä, mutta olen näköjään hukannut koko jatkon. Täytyy ottaa maanantaina töistä uusi matkaan jollei löydy.

P.S. Noita messinkisiä ja myös noita kumijatkoletkuja saa ihan suomestakin rengasliikkeistä kun vaan käy tiskiltä kysymässä, niin ei tarvitse kiinasta asti tilata. Tai ainakin sellaisista liikkeistä jotka tekevät raskaankaluston rengastöitä. Kumijatkot ovat kuorma-auto käytössä yleisiä jotta saa sisemmän pyörän paripyöristä täytettyä helpommin ja messinkiset useimmin trukkien venttiilien jatkona helpottamassa täyttöä. Muovista suoraa jatkoa ei kannata ottaa, koska se ei pohjaa kunnolla noihin lyhyisiin kierteisiin ja joutuisi tosi tarkasti itse lyhentämään sen sopivaan pituuteen.
Oliskohan tällänen mistään kotoisin augmenttiin? Venttiilinjatke Venttiilinjatke 210 mm - 0,00 EUR

Ei oo ihan ominta alaa nämä rengastouhut, mutta tässähän tätä oppii :D
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Xiaomi pro2 ollut nyt jonkin aikaa ja muut kuin nopein moodi on olleet aika turhia. Saako näitä muokattua niin ettei vaikuta takuun osalta?

Maksiminopeus riittää, mutta eco moodi on turhankin hidas ja keskimmäinen moodi liian nopea suhteessa siihen että sitä jaksaisi edes laittaa päälle, vaan mieluummin pitää S moden ja ajaa puolikaasulla.
Takuun osalta on vähän vaikea sanoa mutta jos saat flashattyä alkuperäisen takaisin, ei ongelmia luultavammin edessä ole jos ei selvästi ole poltettu jotain, joka ei originaalilla onnistuisi tms. Mutta jonkin tason riskin otat joka tapauksessa.

Oman laudan osalta en jäänyt tuota miettimään vaan varsin pian uutena kustomia tupaan.

Itse mietin samaa, ainakin tähän löytyy downgrade firmware millä kuulemma saisi lisää nopeutta ja vääntöä. Itse kaipaisin nimenomaan vääntöä vähän lisää, hidastuu turhan paljon pienissäkin mäissä, mutten ole vielä kehdannut flashata.
Ainakin alkuperäiseen Prohon juuri näin. Tai siis downgradea ei omassa tarvinnut, sisällä olleen pystyi korvaamaan kustomilla. Uudemmissa taas on monesti riski, että jotain asioita on hankaloitettu joten valmistajan tarjoamaan uusimpaan ei todellakaan ole syytä päivittää harkitsematta tarkkaan, onko siihen mitään syytä. Kustomia ajatellessa ei pääsääntöisesti kannata ottaa riskiä.

Varsinkin vajaalla akulla omasta saa paremmin vääntöä ulos verrattuna alkuperäiseen. Nopeuksia on myös nostettu hieman mutta vain kevyesti. Halutessaan joka moodin voi siis kyllä kustomoida erikseen sen mukaan, mikä itselle sopii parhaiten. Itsellä on tällä hetkellä esim D huiput käytännössä 22km/h eli ei paljoa S:ää alempi mutta tehoa rajoitetummin. Mukavampi joissain tilanteissa kaupungilla tms kun lauta käyttäytyy rauhallisemmin.

Ja toki siitä ecosta voi myös tehdä mieluisensa. Itsellä on vähän jäänyt säätämättä, joku 10 km/h huiput mutta järkevästi tehoa olisi ihan toimiva. Nyt vähän jo turhan vähän tehoa mutta nopeutta liikaa. Tulee välillä ajeltua jalankulkijan rinnalla tms niin niissä tilanteissa eco sopivien asetusten kera on ollut ihan paikallaan.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Oliskohan tällänen mistään kotoisin augmenttiin? Venttiilinjatke Venttiilinjatke 210 mm - 0,00 EUR

Ei oo ihan ominta alaa nämä rengastouhut, mutta tässähän tätä oppii :D
Tarvitseeko augmentin kanssa jatkoa? Kaikissa ei mutta monessa kyllä.

Xiaomissa tulee tuon kaltainen letkunpätkä mukana, en ole käyttänyt kertaakaan. Omasta mielestäni täysin turha ja kelvoton tekele. Nämä tuli joskus pari vuotta sitten tilattua: 2.17US $ 15% OFF|4pcs/set Car Truck Caravan Tyre Wheel Valve Extensions Extender Caps Stem Chrome|cap stem|cap capchrome caps - AliExpress Huomattavasti paremman oloisia käytettäviä. Toisaalta suosittelen Xiaomin kompuraa edelleen. On ollut pitkään jo käytössä ja ehdottomasti hintansa arvoinen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Kaipa se on sit itsekin käännyttävä xiaomin ilmakompressorin puoleen :) kyllähän tohon soppariin noi renkaat kuuluu, mutta jos niitä pitää useinkin täytellä niin taitaa päästä helpommalla itse hoitaa. :D
Ainakin pitää mielellään usein mitata paine(kuten autostakin etenkin ellei ole rengaspaineen valvontaelektroniikkaa). Jos on pelkkä mittari, ilmaa karkaa joka kerta, huonosti käyttäessä vähän enemmänkin. Pienissä pyörissä ilmaa on niin pieni määrä, että paine muuttuu oleellisesti jo melko pienellä sihauksella. Siksi on syytä olla jokin täyttövehje, ja ihanteellisesti pieni sellainen, jotta sen saa helposti tarvittaessa mukaankin.

Se 2,5-3 bar on sitten aika maltillinen paine - varmaankin tarpeeksi kevyelle ajajalle, mutta jos on edes vaarana että joku isompi ihminen ajaa välillä, enemmän on parempi. Sitäkin kannattaa kokeilla, meneekö ajotuntuma oikeasti liian kovaksi, vaikka ajaisi ihan maksimipaineilla. Enemmän on enemmän myös toimintamatkan kannalta.

Suurin sallittu ei välttämättä aina ihan selvästi tule ilmi tällaisista renkaista. G30 tubelessrenkaissa ilmoitetaan suurin kantavuus 3,8 barin paineella. Tämä on jonkin muun lähteen mukaan maksimipaine, mutta tiedon oikeellisuudesta en osaa sanoa mitään. Yleensähän renkaan kantavuus ilmoitetaan jollain nimellisarvolla, joka ei ole suurin sallittu täyttöpaine. Augmentin kumeissa lukee "inflate to 240 kPa" mille viittaan kintaalla. Se on joka tapauksessa alakanttiin, etenkin kun Augmentin ilmoittama sallittu kuormitus on 100 kg. 2,4 käy ehkä 60 kiloon asti hatusta vetäen. Olen käyttänyt noin 3,5 ja ajanut neljälläkin kilolla.

Sinänsä lisäystarve ei ole ollut suuri, mutta en ole metrimääräisesti paljon ajanutkaan. Sisätiloissa tapahtuneen 5kk talvisäilytyksen jälkeen talouden molempiin känniskoottereihin piti lisätä suunnilleen saman verran - 3,5 oli laskenut noin kahteen joka rullassa. Sekä Augmentin sisäkumillisissa 10" että G30 tubeless 10" pyörissä. :hmm:

Tarvitseeko augmentin kanssa jatkoa? Kaikissa ei mutta monessa kyllä.
Ei varsinaisesti tarvitse jatkoa, mutta juuri yllä mainitun kierteen pituuden takia voi tarvita, pumpun liittimestä riippuen.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 406
Viestejä
4 160 010
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom