Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Kai se noin on kaikissa?
Muutamassa laudassa mitä olen ajellut niin vakkari ei rajoita alamäessä vaan antaa vauhdin nousta vaikka 40km/h. Tämä E600 pitää vauhdin asetetussa vauhdissa myös alamäessä eli jarruttaa moottorilla. Tämä nyt on omasta mielestäni tyhmää tuhlata hyvää liike-energiaa joten kytken vakkarin pois ja annan rullata ihan niin lujaa kuin kulkee
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
@Eki79 ja muut E600 omistajat pistäkäähän kehittäjälle viestiä noista kaasun ja maksimi nopeuden ongelmista. GPS:n mukaan oma kulkee kaasu pohjassa 23.4kmh. Tuo pitää saada pumpattua siihen isoimpaan lailliseen. Kokeilin myös kikkailla tuolla kaasun asetuksella ja ei eroa. Sama max nopeus.

Edit: Huomasin äsken että etuvanteessa on venttiilin reikä eli jos haluaa ilmarenkaan eteen se onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
@Pyrres mites noi e600 renkaat vertautuu ilmakumeihin? Käsittääkseni e500 on samat renkaat, lähinä pito ja joustavuus noissa mietityttää
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ei paljoa näy vieläkään kuvaa E600 Maxin sisuksista, vaikka kuinka paukuttaa googlea :dead:

Tossahan on tosiaan sellanenkin mahdollisuus et piuhat on samat mitä Max G30 controllerissa (vaikkakin aika pieni mahdollisuus varmaankin), mikä sit tarkottais et ongelman pystyis ratkasemaan länttäämällä vaan G30 Maxin controller sisään, sithän se on käytännössä sama kun G30, mut paremmalla akulla ja moottorilla. G30 firmikset menis sit suoraan ja hommahan olis sit sillä selvä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
@Pyrres mites noi e600 renkaat vertautuu ilmakumeihin? Käsittääkseni e500 on samat renkaat, lähinä pito ja joustavuus noissa mietityttää
Kuten aiemmin mainitsin niin renkaat ovat kovemmat kuin ilmakumit irtosoralla yms pienillä epätasaisuuksilla mutta eivät mitenkään full on epämukavat tai inhottavat. Isommissa töyssyissä ottavat nätisti vastaan ja tuntuvat kestävän varsin rujoa töyssyä ilman yllätyksiä. Pitoa tuntuu riittävän nätisti ja jarrutusmatka esim huomattavasti lyhyempi kuin M365:ssä oli. Jääsohjossa pito oli hiukan pienemmän oloinen vs Xiaomin ilmarenkaat koska kuvio on matalampaa ja urat kapeammat joten rengas ei pureudu sohjoon yhtä hyvin/heitä sitä sivuun. Hiekalla, asfaltilla yms pito on kyllä ainakin oman kokemuksen perusteella riittävä. Kokeilin toki jaksaako sutia rinkiä lautaa kallistaen ja ilman että seisoo laudalla ja nätisti pyöri ympyrää jättäen mustaa raitaa asfalttiin aka ei tuo pehmeimmästä päästä ole seoksena.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Dodiin lisää settiä E600:sta (kyllästymiseen asti). PRKL että nuo gripit raivostuttavat. Käteni eivät ole mitkään pikkutytön kädet mutta jopa ilman hanskoja gripit tuntuvat pahoilta jarruttaessa tai kaasuttaessa. Pakottavat kädet liian kauaksi jarrukahvasta ja samalla estävät peukalon luonnollista pääsyä kaasulle mukavasti aiheuttaen turhaa jännitystä ja rasitusta ranteelle. Pitää vaihtaa asap. Akku tuntuu kestävän oikein mainiosti pidempiäkin lenkkejä. Tänäänkin reilu 20km lenkkiä takana ja akkua palkkien mukaan noin puolet ja matkalla oli mäkiä missä sähköpyöräkin hyytyy totaalisesti ja joudut polkemaan tosissaan joten joutui tuotakin potkimaan ylös. Iso osa myös hiekkaa ja muuta ei optimaalia alustaa.

Huomioita pimeässä ajamisesta: Valot ovat pirun kirkkaat vs edellinen 365 Pro ja jarruvalo on jotain mahtavuutta vs Xiaomi. Jos ajat valot pois päältä se vilkkuu jarruttaessa mutta valot päällä ajaessa se muuttuu ns normaaliksi jarruvaloksi eli kirkastuu kun jarrutat. Aivan mahtavaa koska vihaan noita vilkkuvia paskoja. Moottorijarru näkyy näytöllä vilkkuvina viitenä palkkina aka näet selkeästi kun akku latautuu.

Mites onko kenelläkään ideaa mistä saisi jotain mukavaa pientä heijastavaa teippiä jota voisi laittaa esim vanteiden reunoille? Tuossa ei ole yhtään heijastinta ja ei olisi ehkä huono idea lisätä jotain sivuille.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Itse tilasin aikoinaan tätä heijastavaa teippiä ja hyvin pysyy kiinni:
Juu katselin tuossa niin Motonetissä pitäisi olla heijastavaa vanneteippiä sopivan värisenäkin hyllyssä. Pitää huomenna ajella hakemaan.

Tuli muuten tuota Eway appiä tutkiessa vastaan firmiksen nimi joka sekin viittaa testiversioon. Vaikuttaa siltä että softa on todella kiireessä kyhätty ja itse laudastakin tosiaan puuttuvat kaikki heijastimet vaikka niiden paikat kyllä löytyvät jne jne. Eli todnäk. tästä kiireestä johtuen esim DNA:n ja muiden toimitukset kusevat. Kiireessä pistetty tuotetta pihalle ja ei ollakaan saatu ajoissa liikkeelle. Verkkis sattui olemaan sen verran iso että sai erän ja sain sieltä haettua vs DNA:lta tilaamani ei ole vieläkään edes lähtenyt liikenteeseen.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Millaisella lukolla tuon Xiaomin Mi Electric Scooter Pro2 saisi järkevästi kiinni johonkin tolppaan? Haussa hyvän hinta/laatusuhteen lukko.
Vähän vielä empii, mutta toisaalta aika taatusti käyttäisin kuitenkin noita Voi/Tier/mitänäitäon sen verran taas kesällä että oma kannattaisi.
Entä onko jokin selvästi parempi hintaansa kuin tuo Xiaomin vehje, joka irtoaa tällä hetkellä 499€?
 
Liittynyt
17.04.2021
Viestejä
48
Juu katselin tuossa niin Motonetissä pitäisi olla heijastavaa vanneteippiä sopivan värisenäkin hyllyssä. Pitää huomenna ajella hakemaan.

Tuli muuten tuota Eway appiä tutkiessa vastaan firmiksen nimi joka sekin viittaa testiversioon. Vaikuttaa siltä että softa on todella kiireessä kyhätty ja itse laudastakin tosiaan puuttuvat kaikki heijastimet vaikka niiden paikat kyllä löytyvät jne jne. Eli todnäk. tästä kiireestä johtuen esim DNA:n ja muiden toimitukset kusevat. Kiireessä pistetty tuotetta pihalle ja ei ollakaan saatu ajoissa liikkeelle. Verkkis sattui olemaan sen verran iso että sai erän ja sain sieltä haettua vs DNA:lta tilaamani ei ole vieläkään edes lähtenyt liikenteeseen.
En tosiaan huomannutkaan,mutta nyt kun kävin kattoon,ni eihän siinä tosiaan ole mitään heijastimia
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Millaisella lukolla tuon Xiaomin Mi Electric Scooter Pro2 saisi järkevästi kiinni johonkin tolppaan? Haussa hyvän hinta/laatusuhteen lukko.
Tätä on kehuttu hinta-laatusuhteeltaan. Painoa toki 1,3 kiloa. Lukitus etupään vinoputkesta johonkin tolppaan/telineeseen onnistuu hyvin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tätä on kehuttu hinta-laatusuhteeltaan. Painoa toki 1,3 kiloa. Lukitus etupään vinoputkesta johonkin tolppaan/telineeseen onnistuu hyvin.
Itse pistin vähän enemmän rahaa ja ostin Onguardin taittolukon. Eipä tuo juuri vaijeria parempi ole jos on välineet mutta isolla osalla tuskin on jäädytyskamoja kannossa joka paikassa vs kunnon peltisakset tms. Taittolukon ilona itse koen että saa pieneen tilaan ja pois tieltä ja on mielestäni huomattavasti sujuvampi kiinnittää vanteen läpi lähimpään tolppaan/pyörätelineeseen tms kun ei ole niin U-lukon pituuden varassa (fillarissa on sitten jytkympi U-lukko ihan sen takia että vaatii vähän enemmän vaivaa hajottaa joten ei ehkä kallis pyörä lähde niin herkästi kävelemään kun pyörää ei tuosta vain kanneta kauppaan mukaan).

En tosiaan huomannutkaan,mutta nyt kun kävin kattoon,ni eihän siinä tosiaan ole mitään heijastimia
Juu ei yhtään heijastinta. Kävin Motonetin oranssia vannenauhaa hakemassa rullan ja vedin vanteet (vanne on varsin pieni prätkiin suunnitellulle teipille että jokunen ryppy tuli mutta parempi kun ei mitään), laudan kylkiin pari raitaa ja takalokariin lisäheijastinta. Eteenpäin kun näkee itse katsella ja kirkas valo kuitenkin keulilla pimeässä. Nyt näkyy todennäköisesti hiukan paremmin niin pimeässä kuin valoisassa kelissä.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Itse pistin vähän enemmän rahaa ja ostin Onguardin taittolukon. Eipä tuo juuri vaijeria parempi ole jos on välineet mutta isolla osalla tuskin on jäädytyskamoja kannossa joka paikassa vs kunnon peltisakset tms. Taittolukon ilona itse koen että saa pieneen tilaan ja pois tieltä ja on mielestäni huomattavasti sujuvampi kiinnittää vanteen läpi lähimpään tolppaan/pyörätelineeseen tms kun ei ole niin U-lukon pituuden varassa (fillarissa on sitten jytkympi U-lukko ihan sen takia että vaatii vähän enemmän vaivaa hajottaa joten ei ehkä kallis pyörä lähde niin herkästi kävelemään kun pyörää ei tuosta vain kanneta kauppaan mukaan).
Eikös tuolla U-lukolla kuitenkin voi pistää ihan vaikka etutolpasta, kun lukon koko varmistaa ettei skootteri mahdu kikkailemallakaan ulos, kun tuollainen taittosetti on mahdollista taitella yllättävänkin pitkäksi lenkiksi eikä siten soveltuisi kuin vain vanteen läpi?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Eikös tuolla U-lukolla kuitenkin voi pistää ihan vaikka etutolpasta, kun lukon koko varmistaa ettei skootteri mahdu kikkailemallakaan ulos?
Periaatteessa, mutta käytännössä yläputki on kiinni neljällä pultilla. Niiden avaaminen vie räikän kanssa noin 30s huomaamattomasti näyttäen siltä että vain hengaat laudan luona. Stonga irti, johdot irti, lukko veke ja lauta kantoon ja lauta on täysin ehjä ja sen irroitus on vienyt alle minuutin vaatien kuusiokoloavaimen. Vanteen lukitus vaatii joko lukon tai kiinnityspisteen rikkomusta tai vanteen jättämistä joten saat laudan mutta huomattavasti vaikeammin ja mahdollisesti rikkinäisenä/ilman vannetta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Jos käytössä u-lukko on tämä mielestäni parhain tapa.
Ei ole vielä tullut vastaan kauppaa tms jossa kuvanmukaisesti ei pysty lukitsemaan.
No juu, tuo kyllä on ihan pätevä tapa myös. Noh... nää on makuasioita. Itse harvemmin lukitsen/jätän lautaani mihinkään vaan se kulkee kaupassa ostoskärrynä jne jne joten haluan mahdollisimman pienen lukon joka ei ole tiellä. U-lukko ehdottomasti jos haluat minimoida riskin laudan lähtemisestä kävelemään. Kunnon U-lukkoa kun ei tuosta vain irroiteta. Eipä sillä että sekään mitään 100% varmuudella estäisi. Itse katselin Itiksen portailla aikanaan kun lukkoa rälläköitiin auki ja moni katsoi muttei puuttunut tilanteeseen mitenkään. Hommasin järkkärit paikalle ja saatiin tilanteeseen selvyys, pyörän avain hukassa ja pystyi näyttämään todeksi että pyörä oli hänen mutta kyllä rehellisesti vitutti tuo ihmisten nössöys puuttua.

Menee ohi aiheen mutta tuossa päivä pari sitten ollessani pihalla testaamassa laudan eri säätöjä tuli oikein iso korsto naapurin äijä kyselemään olenko kuullut lapsen kovia paniikinomaisia avunhuutoja yhdestä rapun asunnoista ja mietti että pitäisiköhän sitä ensikerralla soittaa poliisit... Helvetti soikoon lapsi huutaa sankarin mukaan paniikissa apua, lasta ei koskaan näy ulkona kuten muita perheen lapsia ja äijällä ei ole pokkaa mennä koputtamaan ovelle tai vaihtoehtoisesti soittaa poliiseita. Itse en ole mikään korsto mutta jos moisen kuulisin niin olisin kyllä samantien hakkaamassa oveen että mitäs perkelettä täällä tapahtuu (ja olenkin niin tehnyt ja saanut yhden varsin rajun entisen naapurin ukon suorittaman pahoinpitelyn päättymään).
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
96
EDIT: Ja @alapta ; En itse ole laittanut omaan mitään aineita vaan pitänyt rengaspaineet tarpeeksi kovina (vuotavat jonkin verran hitaasti mutta varmasti ja rengasta puristamalla vaikea huomata eroa 2bar vs 4bar. 1400km ilman yhtään puhkeamaa ja on ajettu kaikilla alustoilla.
Okei! Hyvä kuulla, tuntunut että ihmiset valitelleet renkaiden puhkeamisesta, luultavasti ajelleet vain turhan alhaisilla paineilla sitten. Oletko minkälaista painetta pitänyt renkaissa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Okei! Hyvä kuulla, tuntunut että ihmiset valitelleet renkaiden puhkeamisesta, luultavasti ajelleet vain turhan alhaisilla paineilla sitten. Oletko minkälaista painetta pitänyt renkaissa?
3.5 tai vähän yli. Kovat ovat noilla mutta noin se ns "pitäisi" olla jos haluaa ettei puhkea niin herkästi.


Löin tosiaan vähän heijastavaa nauhaa ja ainakin nyt erottuu hiukan. Toivottavasti sama pimeässä.
20210418_163947.jpg
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Okei! Hyvä kuulla, tuntunut että ihmiset valitelleet renkaiden puhkeamisesta, luultavasti ajelleet vain turhan alhaisilla paineilla sitten. Oletko minkälaista painetta pitänyt renkaissa?
Jos renkaassa on ilmaa, se puhkeaa joskus. Siitä ei pääse mihinkään. Auton renkaitakin menee joskus, toki harvakseltaan. Fillarin renkaan laitto taas lienee niin helppo, ettei niistä jakseta paljoa puhella.
Itsellä siis M365 pro, josta renkaita menee puheiden mukaan jatkuvasti. Kolmas kausi tuolla ja yksi takarengas on mennyt eikä sitä mikään paine olisi pelastanut koska kohtuullisen mittainen viilto. Terävä kivi, lasia tms mahdollisesti. Mutta muutoin on sora-alustallakin ajeltu ja pärjätty. Paineita se kolme ja puoli tai enempi.

Mutta tosiaan paineita on syytä katsella riittävän tiheään. Pieni rengas joten aika pieni vuotaminen saa paineen aikaa myötä vajaaksi.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Jos renkaassa on ilmaa, se puhkeaa joskus. Siitä ei pääse mihinkään. Auton renkaitakin menee joskus, toki harvakseltaan. Fillarin renkaan laitto taas lienee niin helppo, ettei niistä jakseta paljoa puhella.
Itsellä siis M365 pro, josta renkaita menee puheiden mukaan jatkuvasti. Kolmas kausi tuolla ja yksi takarengas on mennyt eikä sitä mikään paine olisi pelastanut koska kohtuullisen mittainen viilto. Terävä kivi, lasia tms mahdollisesti. Mutta muutoin on sora-alustallakin ajeltu ja pärjätty. Paineita se kolme ja puoli tai enempi.

Mutta tosiaan paineita on syytä katsella riittävän tiheään. Pieni rengas joten aika pieni vuotaminen saa paineen aikaa myötä vajaaksi.
Venttilit kun on perus halpaa kiinalaista niin tulos on että vuotavat noin kovilla paineilla väkisin hitaasti mutta varmasti. Sama juttu autoissa, prätkissä, fillareissa kuin laudoissakin. Ei ne isot paineet vaan ne liian alhaiset paineet tappaa renkaan. Ennen oli toisin kun rengasprofiilit oli korkeita, rengasrakenne oli erilainen ja tuloksena liian kovat paineet=vähän pitoa ja riski puhkeamisesta isompi... Nyky rengastuksella liika paine on parempi kuin liian pieni. Autoissakin monesti liian pienet suositukset jopa tehtaalta (olen entinen automekaanikko joten en puhu ihan random netistä lukemaani) ja esim itse laitoin autossakin sen 0.2-0.5bar extraa aina, etenkin jos matalaprofiiliset ja leveät renkaat. Todella moni ajaa fillareilla, laudoilla yms aivan liian alhaisilla paineilla tuloksena että töyssyyn/kanttariin tms ajaessa rengas lytistyy ja sisäkumi puristuu vanteen ja renkaan väliin ja puhkeaa tai rengas irtoaa vanteelta vuotaen tyhjäksi tai jopa vaurioituu. Näitä näkee kyllä autoissakin mutta onneksi ei niin paljon. Itsellä on olisiko viimeisen 10v aikana sattunut kaksi rengasrikkoa, toinen autolla ruuviin ajettuani ja sen paikkasin tienvarressa ja toinen oli omaa vikaani pyörässä kun vaihdoin talvirenkaita huonolla rengasraudalla ja nipistin sisäkumin renkaan ja vanteen väliin.

Mites muuten muilla on ollut suhtautuminen soittokellon käyttöön? Sain itse äsken huudot koiranomistajalta koska käytin hyvissä ajoin kelloa että koiranulkoiluttaja tietäisi että olen tulossa pyörätietä koska koira oli todella pitkällä löysällä hihnalla 10m omistajan edellä mennen, ihan vain ettei koira innostu laudasta ja jää alle. Kuulema olen täysi kusipää ja että miksi perkeleessä soittelen kelloja ja säikyttelen koiria ja kauhea kirkuna ja kiroilu samantien asiasta. Selitin ystävällisesti miksi soitin kelloa ja sain lisähuutoa siihen malliin että rollaattorilla kulkeneet vanhuksetkin käskivät akan painumaan mäkeen ja opettelemaan käyttäytymään :D.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Mites muuten muilla on ollut suhtautuminen soittokellon käyttöön? Sain itse äsken huudot koiranomistajalta koska käytin hyvissä ajoin kelloa että koiranulkoiluttaja tietäisi että olen tulossa pyörätietä koska koira oli todella pitkällä löysällä hihnalla 10m omistajan edellä mennen, ihan vain ettei koira innostu laudasta ja jää alle. Kuulema olen täysi kusipää ja että miksi perkeleessä soittelen kelloja ja säikyttelen koiria ja kauhea kirkuna ja kiroilu samantien asiasta. Selitin ystävällisesti miksi soitin kelloa ja sain lisähuutoa siihen malliin että rollaattorilla kulkeneet vanhuksetkin käskivät akan painumaan mäkeen ja opettelemaan käyttäytymään :D.
Tuollaiset tapahtumat ei sinänsä johdu laudan käytöstä, vaan syynä on tuon toisen osapuolen mielenterveys. Olisi voinut ihan yhtälailla hermostua vaikka väärän värisistä sukista.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tuollaiset tapahtumat ei sinänsä johdu laudan käytöstä, vaan syynä on tuon toisen osapuolen mielenterveys. Olisi voinut ihan yhtälailla hermostua vaikka väärän värisistä sukista.
Juu toki mutta ihan mielenkiinnosta että minkalaisia asenteita on tullut eteen ja mikä on yleinen kanta ollut muilla, en yleensä turhia kelloa soittele ellei ole juuri koiraa pitkässä hihnassa tai muuta muuttujaa kuten lapsia tms vaan otan leveän linjan ja vedän ohi vain. Itse tosiaa en liikoja soittele koska itse välillä säikyn enemmän kelloa kuin itse fillaria tms jos ei ihan vierestä mene ja kokenut paremmaksi vetää pienimmän haitan periaatteella tarpeeksi suurella välimatkalla ohi vaan ja sillä selvä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Juu toki mutta ihan mielenkiinnosta että minkalaisia asenteita on tullut eteen ja mikä on yleinen kanta ollut muilla, en yleensä turhia kelloa soittele ellei ole juuri koiraa pitkässä hihnassa tai muuta muuttujaa kuten lapsia tms vaan otan leveän linjan ja vedän ohi vain. Itse tosiaa en liikoja soittele koska itse välillä säikyn enemmän kelloa kuin itse fillaria tms jos ei ihan vierestä mene ja kokenut paremmaksi vetää pienimmän haitan periaatteella tarpeeksi suurella välimatkalla ohi vaan ja sillä selvä.
Täytynee myöntää ettei omassa laudassa edes ole kelloa, kun en ole löytänyt es4 tankoon sopivaa mallia.

Aina muita ohittaessa pidän vauhtieron pienenä ja sivuetäisyyden maksimissa ja koitan tulla huomatuksi vaikka yskäisemällä sopivassa kohtaa. Nykyään ihmiset erottavat yskäisyn äänen normaalia paremmin ja vaistonvaraisesti ottavat etäisyyttä :D
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Täytynee myöntää ettei omassa laudassa edes ole kelloa, kun en ole löytänyt es4 tankoon sopivaa mallia.

Aina muita ohittaessa pidän vauhtieron pienenä ja sivuetäisyyden maksimissa ja koitan tulla huomatuksi vaikka yskäisemällä sopivassa kohtaa. Nykyään ihmiset erottavat yskäisyn äänen normaalia paremmin ja vaistonvaraisesti ottavat etäisyyttä :D
Tuo yskäisy voikin olla hyvä idea :D. Kukas vääntää soittokelloksi jonkun kajarin yskimään oikein räkäistä yskää nappia painamalla :D.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Millaisella lukolla tuon Xiaomin Mi Electric Scooter Pro2 saisi järkevästi kiinni johonkin tolppaan? Haussa hyvän hinta/laatusuhteen lukko.
Vähän vielä empii, mutta toisaalta aika taatusti käyttäisin kuitenkin noita Voi/Tier/mitänäitäon sen verran taas kesällä että oma kannattaisi.
Entä onko jokin selvästi parempi hintaansa kuin tuo Xiaomin vehje, joka irtoaa tällä hetkellä 499€?
Jos DHGatesta saa vielä sitä Max G30 siihen n. 500€ pintaan niin melkeen tilaisin suoraan sen ennemmin. Mukavemmat ja isommat renkaat, tehokkaampi moottori, isompi akku ja ylipäätään taitaa olla mukavempi ajaa. Toki on pikkasen painavampi, mutta jos se muutama lisäkilo ei oo ongelma niin vaikea keksiä syytä et miks Pro 2 tuon sijasta ottais, jos siis nyt olis ostamassa.
 

Kaotik

Banhammer
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
14.10.2016
Viestejä
21 452
Jos DHGatesta saa vielä sitä Max G30 siihen n. 500€ pintaan niin melkeen tilaisin suoraan sen ennemmin. Mukavemmat ja isommat renkaat, tehokkaampi moottori, isompi akku ja ylipäätään taitaa olla mukavempi ajaa. Toki on pikkasen painavampi, mutta jos se muutama lisäkilo ei oo ongelma niin vaikea keksiä syytä et miks Pro 2 tuon sijasta ottais, jos siis nyt olis ostamassa.
Näyttäisi olevan ~500€ pintaan, mutta jos ja kun tuosta kuitenkin jotain hajoaa, mites takuuasiat hoituu tuollaisen kiinalaiskauppiaan kanssa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Jos DHGatesta saa vielä sitä Max G30 siihen n. 500€ pintaan niin melkeen tilaisin suoraan sen ennemmin. Mukavemmat ja isommat renkaat, tehokkaampi moottori, isompi akku ja ylipäätään taitaa olla mukavempi ajaa. Toki on pikkasen painavampi, mutta jos se muutama lisäkilo ei oo ongelma niin vaikea keksiä syytä et miks Pro 2 tuon sijasta ottais, jos siis nyt olis ostamassa.
On tuolla Xiaomillakin puolensa. Rehellisesti kyllä se paino on aikamoinen ainakin tuossa omassa E600:ssa vs Xiaomi. Xiaomi on pirun ketterä ja kevyt heitellä paikasta toiseen kun tuota E600:sta joka ymmärtääkseni on hyvin pitkälti sama design kuin G30 on enemmän raahattava ja käytetävä kuin mopoa siinä missä Xiaomi on rehellisesti vielä potkulauta. Se tuntuma ja vakaus on ihan eri luokkaa. Jos G30 on yhtään samanlainen ajettava niin jos kaupungissa meinaa ajaa ja käyttää julkista liikennettä ja lisärange ja teho ei ole kaikki kaikessa niin kokonaisuutena en sanoisi Xiaomiakaan huonoksi valinnaksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Näyttäisi olevan ~500€ pintaan, mutta jos ja kun tuosta kuitenkin jotain hajoaa, mites takuuasiat hoituu tuollaisen kiinalaiskauppiaan kanssa?
Huollot tolle vehkeelle Suomessa tekee joku Witt, eikä ainakaan pikasella silmäyksellä nää takuuehdot mitenkään houkuttelevat ole, ainakaan sen vertaa et penniäkään lisää olisin siitä maksamassa.



Käytännössähän toi suomeks luettuna tarkottais sitä et oli vika mikä tahansa niin 80€ + osat maksat jokatapauksessa. Ei se vaan yksinkertasesti ole mahdollista vältellä hiekkaa, soraa saatika märkää maata, mutta todellisuudesta en sit tiedä et miten toi takuu toimii. Kuitenkin kulutusosat, eli pääasiassa renkaat ei tuohon kuulu, eikä näemmä edes akutkaan. Toki jos se nyt heti paketista nostaessa leviää niin tuskin vänkäävät vastaan, mutta ottaen huomioon et kuinka yksinkertaisia laitteita nämäkin loppupeleissä on, niin se on aika vaikea saada vakioasetuksilla ajettavaa vehjettä menemään hajalle ellei tarkotuksellisesti kurita sitä akkua väärissä lämpötiloissa tai jotain muuta yhtä typerää.

Varaosia molempiin, sekä Max G30 että tuohon Pro2 on runsaasti saatavilla et sitä voi itekin korjailla, mikä nyt on melkeen aika suositeltavaa kun ei se loppujenlopuks rakettitiedettä ole, varsinkaan oikeilla työkaluilla. Toki jos se takuun puuttuminen mietityttää niin sit kannattaa harkita ja vaikkapa kysellä et minkälaisia kokemuksia takuusta porukalla on suomesta ostetuista vehkeistä, vaihtaako ne nopeasti puhjenneet renkaat veloituksetta ja miten noi muut kuluvat osat, akut yms. Verkkiksen sivuilla on ainakin maininta et akulla on 12kk takuu, mikä ei käytännössä tarkota mitään muuta ku et jos se akku on valmiiks rikki niin sit sen saa vaihdettua, mutta jos se toimii miten pitää niin se on aika epätodennäköstä et vuoden aikana sille mitään tapahtuu.

Jokatapauksessa voihan siltä myyjältäkin sit kysellä varaosia jos meinaa käydä silleen et heti jotain menee rikki. Takuita siitä ei kuitenkaan ole et mitään saa, joten on parempi olettaa et takuuta ei ole kun et sellanen olis.
On tuolla Xiaomillakin puolensa. Rehellisesti kyllä se paino on aikamoinen ainakin tuossa omassa E600:ssa vs Xiaomi. Xiaomi on pirun ketterä ja kevyt heitellä paikasta toiseen kun tuota E600:sta joka ymmärtääkseni on hyvin pitkälti sama design kuin G30 on enemmän raahattava ja käytetävä kuin mopoa siinä missä Xiaomi on rehellisesti vielä potkulauta. Se tuntuma ja vakaus on ihan eri luokkaa. Jos G30 on yhtään samanlainen ajettava niin jos kaupungissa meinaa ajaa ja käyttää julkista liikennettä ja lisärange ja teho ei ole kaikki kaikessa niin kokonaisuutena en sanoisi Xiaomiakaan huonoksi valinnaksi.
Joo toki käyttötarkotuksen mukaan, Pro2 on vielä alle 15kg ja mitoiltansa pari senttiä lyhyempi ja kapeampi kun Max G30, mut jos pari senttiä pituutta ja leveyttä ja n. 4kg lisäpainoa tuntuu siltä et sillä ei omassa käytössä ole kauheasti väliä, eli ei oo ottamassa julkisiin tjsp kovin usein mukaan niin samalla hinnalla kun saa paremman vehkeen sillä kannettavuuden hinnalla niin itelle se valinta olis selkeä.

Ei se Pro2 kuitenkaan huono vehje ole, ja jos se kannettavuus on tärkeä kriteeri niin kyllä se 4kg pikkasenkin pidemmissä kantohommissa alkaa jo olemaan ihan tuntuva ero. Mut kuten sanoin, käyttötarkotuksen mukaan.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
96
3.5 tai vähän yli. Kovat ovat noilla mutta noin se ns "pitäisi" olla jos haluaa ettei puhkea niin herkästi.
Joo ostin tuommoisen Xiaomin sähköisen pumpun ja laitoin sillä 55psi eteen ja 58psi taakse.

Ensimmäinen lenkki Xiaomin Pro 2 laudalla takana, mukavahan tuolla oli kulkea! Äkkiseltään kyllä tuntuu, että rangen pitäisi omaan käyttöön aivan mainiosti tuolla riittää. 110kg painoa itselllä, 15km jälkeen näytti arvioiduksi jäljellä olevaksi matkaksi 21km, vähän mietitytti, että hyytyykö mäissä, mutta ainakin alikulkujen mäet ylös pääsi ongelmitta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
No suomesta ostaessa nuo takuuehdot ovat ihan täyttä paskaa ja eivät ole mitenkään ns pelättävä asia. Kuluttajansuoja on keksitty ja sillä saa paljon aikaan. Oli kyse luvattoman nopeasti heikenneistä akuista tai käteen jääneestä stongasta. Tuokin että huoltotoimenpiteet tehty (kunnon huolto-ohjeita ei oikein ole ja ne pitää käytännössä itse miettiä oli kyse paikkojen rasvauksesta, ruuvien kiristyksestä tai jarrujen säädöstä) ei ajettu siellä täällä tai tuolla on ihan täyttä paskaa vaan silloin voidaan todeta että laite ei täytä Suomessa ulkokäyttöön myytävän kalliin kulkineen perusvaatimuksia. Suomessa et voi välttää soraa, lätäköitä yms yms. Lisäksi miksi mainostaa esim IP luokituksia jos laite ei saa edes kastua. Turhaa pelottelua nuo tekstit sivuilla. Toki jos on aikaa tilata osia ja haluaa samalla parannella niin sanoo suosiolla takuulle soronoo ja päivittää akut ohjaimet yms kun laite on auki. Kuinka monella vain on tietotaito on sitten eri asia.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Noh.... ainakin Airwheelin takuukorjaus (latausliitin irtosi rungosta) tehtiin todella mallikkaasti.
Nimenomaan. Suurin osa takuukeikoista hoituu kyllä ja kuluttajansuoja antaa aika hyvät lähtökohdat että jos se ei suju saat ainakin rahasi takaisin. Osa puljuista vaan viljelee noita juttuja etenkin jos ovat itse maahantuoja sekä ainoa valtuutettu huoltaja. Pyrkivät minimoimaan sen että jengi tulisi ja vaatisi korjauksia ja/tai voisivat periä mahdollisimman paljon noita palvelumaksuja yms paskaa.
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Onko kenelläkään kokemusta noista g30 max:in jousituksista/iskareista? Näyttäisi saavan etu ja takapäähän. Joku täällä oli sellaisen etupäähän asentanutkin. Saisikohan sillä vähän tota tärinää vähennettyä hiekkatiellä? Täällä landella kun joutuu väkisinkin välillä ajamaan sorateitä, niin varsinkin sorastuksen jälkeen täristää niin että meinaa hampaat tippua suusta. Kiinnostaisi tietää olisko niistä mitään apua tähän asiaan, vai onko vaan yritettävä vältellä pahempia sorateitä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Onko kenelläkään kokemusta noista g30 max:in jousituksista/iskareista? Näyttäisi saavan etu ja takapäähän. Joku täällä oli sellaisen etupäähän asentanutkin. Saisikohan sillä vähän tota tärinää vähennettyä hiekkatiellä? Täällä landella kun joutuu väkisinkin välillä ajamaan sorateitä, niin varsinkin sorastuksen jälkeen täristää niin että meinaa hampaat tippua suusta. Kiinnostaisi tietää olisko niistä mitään apua tähän asiaan, vai onko vaan yritettävä vältellä pahempia sorateitä.
Ajatko jalat suorina vai joustatko polvista? Jos suorina kuten moni niin aloita jousittamalla itsesi. Tämä siis sen perusteella että kaikki kuvat mitä olen nähnyt ovat olleet sentin kahden "jousituksia" päivitysosina. Eriasia jos on kunnolla joustovaraa yms niin voi olla jotain hyötyäkin.

Edit: Mitä tarkemmin rupesin miettimään niin harmi sinänsä että tilanne on näin. Voisi kiinnostaa itseäkin koska G30 pohjainen laite itselläkin. Harmi että järkevä toteutus ei vain ole kovin todennäköinen/mahdollinen. Etenkin kun keula napsii ne pahimmat ja siihen ei saa järkevästi rakennettua maagisesti joustovaraa ilman todella rajua uudelleensuunnittelua. Perässä sentään olisi tilaa rakennella ja sinne todennäköisesti saisi jonkinlaisen järkevähkön jousituksen mutta mikä olisi sen kestävyys ja vaikutus maavaraan yms. Noiden pohja kun ei ole metallivahvisteinen niin se voi aiheuttaa mukavia yllätyksiä jos laskee sopivassa kohdassa pohjan maahan jouston takia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Kyllä polvista vielä joustoa löytyy ja tulee sitä käytettyäkin. Tuonne kunnon sepelille kun ajaa vauhdilla, niin ei siinä oma jousto enää auta. Joutuu hidastamaan että pysyy kädet tangossa, kun niin täristää. Toi parin sentin jousitus/vaimennus kyllä riittäisi hyvin noiden max 1cm kivien ylitykseen, mitä tässä ajettiinkin takaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Kyllä polvista vielä joustoa löytyy ja tulee sitä käytettyäkin. Tuonne kunnon sepelille kun ajaa vauhdilla, niin ei siinä oma jousto enää auta. Joutuu hidastamaan että pysyy kädet tangossa, kun niin täristää. Toi parin sentin jousitus/vaimennus kyllä riittäisi hyvin noiden max 1cm kivien ylitykseen, mitä tässä ajettiinkin takaa.
Mitä äkkiä huvikseen katsoin paria arvostelua Amazonista yms niin yksi youtube ja yksi Amazon arvostelija mainitsi että etujousitus on mukavampi, mutta käytännössä se ei poista juuri tuota mitä itse haet aka pikkutärinää kivillä ja hiekalla. Jousituksessa pitäisi olla lisää joustovaraa tai sen pitäisi olla todella agressiivisesti säädetty progressiivinen jousitus (mitä todennäköisesti ei edes pystyisi järkevästi rakentamaan noin lyhyelle joustolle) jotta se pystyisi parin sentin matkalla toimimaan haluamallasi tavalla tai tuloksena on muuten se että laudan keula on yhdestäkin pikkukivestä pohjattuna ja jousitus ei oikeastaan tee mitään. Tuo hakemasi herkkyys vaatii fillareissakin jo laadukkaampaa haarukkaa ja yli 100mm joustovaraa jos halutaan pysyä järkevässä hintaluokassa.
 
Liittynyt
18.04.2021
Viestejä
19
En tiedä olenko oikeassa paikassa mutta nyt olis tulossa argumentin uutus tua es one 210 lr 48v ja 450w niin pitää keksiä miten siitä saa rajoittimen pois ja oma tutkimukseni ei ole tuottanut tulosta. Voin pienesti korvatakkin henkilölle joka oikeasti ratkaisee tavan sen poistoon ilman osien vaihtelua
 
Liittynyt
17.08.2020
Viestejä
91
Mitä äkkiä huvikseen katsoin paria arvostelua Amazonista yms niin yksi youtube ja yksi Amazon arvostelija mainitsi että etujousitus on mukavampi, mutta käytännössä se ei poista juuri tuota mitä itse haet aka pikkutärinää kivillä ja hiekalla. Jousituksessa pitäisi olla lisää joustovaraa tai sen pitäisi olla todella agressiivisesti säädetty progressiivinen jousitus (mitä todennäköisesti ei edes pystyisi järkevästi rakentamaan noin lyhyelle joustolle) jotta se pystyisi parin sentin matkalla toimimaan haluamallasi tavalla tai tuloksena on muuten se että laudan keula on yhdestäkin pikkukivestä pohjattuna ja jousitus ei oikeastaan tee mitään. Tuo hakemasi herkkyys vaatii fillareissakin jo laadukkaampaa haarukkaa ja yli 100mm joustovaraa jos halutaan pysyä järkevässä hintaluokassa.
Vähän mietin itsekin, ettei siitä hirveätä hyötyä ole. Mutta jos edes vähänkin pienentäisi tärinää, niin siitäkin olisi jo apua. Olisi mukavampi ajella noita hiekkateitä, eikä tarvitsisi kaikkia sorakohtia väistellä. Tasaiselle alustallehan nämä laitteet on tehty, eikä mihinkään maaseudun sorateille.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Mites muuten muilla on ollut suhtautuminen soittokellon käyttöön? Sain itse äsken huudot koiranomistajalta koska käytin hyvissä ajoin kelloa että koiranulkoiluttaja tietäisi että olen tulossa pyörätietä koska koira oli todella pitkällä löysällä hihnalla 10m omistajan edellä mennen, ihan vain ettei koira innostu laudasta ja jää alle. Kuulema olen täysi kusipää ja että miksi perkeleessä soittelen kelloja ja säikyttelen koiria ja kauhea kirkuna ja kiroilu samantien asiasta. Selitin ystävällisesti miksi soitin kelloa ja sain lisähuutoa siihen malliin että rollaattorilla kulkeneet vanhuksetkin käskivät akan painumaan mäkeen ja opettelemaan käyttäytymään :D.
Tätä on pitänyt itsekin kysellä. Tuntuu olevan kovin vaikea laji. Jos soitat kelloa, pelästytään ja ollaan kiukkuisia. Jos taas et, pelästytään ja ollaan kiukkuisia. Tosin kellon soitto tuntuu olevan niin vieras, että sitä pelästytään ehkä jopa enemmän.
Koirien (niiden omistajien) osalta tuo on aivan toivotonta. Se kilometrinen fleksi, minimissään koira kulkee toisella puolella ja omistaja toisella. Ja sieltä ne murhaavimmat katseenkin tosiaan saa vaikka omasta mielestäni olisi kaikkien kannalta turvallisinta kiinnittää "vähän" paremmin huomiota sen fleksin vaarallisuuteen. Jokaisella ilmalla se naru ei kuitenkaan ole liian hyvin näkyväkään.
Seuraava on toki ihan normaalit jalankulkijat. Kolmea, neljää rintasin välittämättä sen paremmin muista. Ei fillari sieltä takaa sen paremmin kuulu kuin lautakaan joten sen varaan ei pitäisi laskea vaan vähän ajatella muitakin.

Koko komeuden kruunaa kyllä kuulokkeet. Osa ei tiedä mitään, soittaa kelloa tai ei. Lopputuloksena pelästyvät ja taas ollaan kiukkuisia.

Itse tapaan kyllä pudotella ajoissa reilusti vauhtia mutta sillähän tilanne ei parane kun täälläkin on niitä kiireisiä, joilla laudan pitää kulkea mieluusti tuplat sallitusta ja tunnutaan ajelevan myös paikasta riippumatta niin. Saa entistä paremmin vihat niskaansa kun olet ainoa, jonka "saa kiinni". Ja jos paikka on sopiva, kiertelen kyllä kadun puolelta niitä koiria ihan suosiolla. Läheskään jokaisessa paikassa näin ei toki pääse järkevästi tekemään.

Sanoisin jalankulkijoiden välinpitämättömyyden lisääntyneen. Fillarilla on ihan samat ongelmat kuitenkin kuin laudalla ihan jo rauhallisesti ajellen. Tosin kaikissa porukoissa on niitä, kenellä olisi korjattavaa omassa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
En tiedä olenko oikeassa paikassa mutta nyt olis tulossa argumentin uutus tua es one 210 lr 48v ja 450w niin pitää keksiä miten siitä saa rajoittimen pois ja oma tutkimukseni ei ole tuottanut tulosta. Voin pienesti korvatakkin henkilölle joka oikeasti ratkaisee tavan sen poistoon ilman osien vaihtelua
Ei siinä oo kun yks vaihtoehto. Sun pitää saada firmis jollain tapaa ulos siitä vehkeestä (oli se sitten puhelinapplikaatiosta repimällä tai joku toinen tapa, en tiedä mikä) ja sen jälkeen vielä keksiä miten sitä muokataan. Eikä sekään vielä oikeen riitä vaan sen jälkeen se pitäs saada onnistuneesti asennettua vakiofirmiksen tilalle, jonka en usko onnistuvan kovinkaan helpolla, ainakaan suoraan sen puhelinapplikaation kautta ellei keksi jotain kikkaa millä sen saa huijattua luulemaan sitä uudemmaks versioks vakiosoftasta.

Suurin kysymys oikeastaan on jo lähtökohtasesti se, että onko tohon tarjolla edes softapäivityksiä ja voiko niitä asentaa bluetoothin välityksellä. Augmentteja ei kuitenkaan myydä maailmanlaajusesti, eikä niille näinollen ole muodostunut samanlaista yhteisöä joka on keskittyny niiden rassaamiseen kuten esim Xiaomeilla ja Max G30:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tätä on pitänyt itsekin kysellä. Tuntuu olevan kovin vaikea laji. Jos soitat kelloa, pelästytään ja ollaan kiukkuisia. Jos taas et, pelästytään ja ollaan kiukkuisia. Tosin kellon soitto tuntuu olevan niin vieras, että sitä pelästytään ehkä jopa enemmän.
Koirien (niiden omistajien) osalta tuo on aivan toivotonta. Se kilometrinen fleksi, minimissään koira kulkee toisella puolella ja omistaja toisella. Ja sieltä ne murhaavimmat katseenkin tosiaan saa vaikka omasta mielestäni olisi kaikkien kannalta turvallisinta kiinnittää "vähän" paremmin huomiota sen fleksin vaarallisuuteen. Jokaisella ilmalla se naru ei kuitenkaan ole liian hyvin näkyväkään.
Seuraava on toki ihan normaalit jalankulkijat. Kolmea, neljää rintasin välittämättä sen paremmin muista. Ei fillari sieltä takaa sen paremmin kuulu kuin lautakaan joten sen varaan ei pitäisi laskea vaan vähän ajatella muitakin.

Koko komeuden kruunaa kyllä kuulokkeet. Osa ei tiedä mitään, soittaa kelloa tai ei. Lopputuloksena pelästyvät ja taas ollaan kiukkuisia.

Itse tapaan kyllä pudotella ajoissa reilusti vauhtia mutta sillähän tilanne ei parane kun täälläkin on niitä kiireisiä, joilla laudan pitää kulkea mieluusti tuplat sallitusta ja tunnutaan ajelevan myös paikasta riippumatta niin. Saa entistä paremmin vihat niskaansa kun olet ainoa, jonka "saa kiinni". Ja jos paikka on sopiva, kiertelen kyllä kadun puolelta niitä koiria ihan suosiolla. Läheskään jokaisessa paikassa näin ei toki pääse järkevästi tekemään.

Sanoisin jalankulkijoiden välinpitämättömyyden lisääntyneen. Fillarilla on ihan samat ongelmat kuitenkin kuin laudalla ihan jo rauhallisesti ajellen. Tosin kaikissa porukoissa on niitä, kenellä olisi korjattavaa omassa.
Ihme kyllä mut itellä ei oo vielä tullu huonoja kokemuksia vastaan. Aina välillä tulee vastaan niitä tilanteita et tuut takaa ja kävellään koko kadun leveydeltä tjsp, mutta niihin on kyllä riittänyt vauhdin hidastaminen ja kerran kellon kilauttaminen. Jos pikkulapsia niin tulee hidastettua lähestulkoon kävelyvauhtiin ihan vaistonomasesti, ei oo jääny yhteen kertaan kun ne pomppiikin kadun puolelta toiselle ja jos vauhtia ois ollu enemmän niin jotain ois sattunu. Koirankävelyttäjät jos tulee vastaan ja hihnaa on koiralla pikkasen liikaa niin vetävät kyllä asianmukaisesti lyhyemmäks jotta pääsee ohi ilman vaaratilannetta. Vielä ei oo tullu toisaalta sellasta tilannetta vastaan et koira pitkällä hihnalla ja ite tulossa takaa, mut eiköhän sekin vielä kerkee tulla joskus. Tai sitä et kuulokkeet päässä ja mitään ei kuulla, niissä on bonarina tosin se et lähtökohtasesti sillon kävelevät yksin niin siinä on kyllä toisella puolella tietä ihan hyvin tilaa.

Kelloa en kyllä ite kilistele ellei oo pakko, mikä toisaalta on jääny välillä mietityttämään et oisko se hyvien tapojen mukasta kilauttaa silti jos näyttää siltä et mahdollisuus on säikähtämiselle kun paahtaa ohi, oli se nyt sitten vaikka kuinka toiselta puolelta katua tahansa.

Aina kyllä meen niin kaukaa ohi kun mahdollista, enkä toisaalta kertaakaan vielä oo saanu minkäänlaista palautetta. Toisaalta jos joku rupee nyt kadulla kiukuttelemaan asiasta niin taitaa olla mulle aivan vitun sama muutenkin, niissä tilanteissa on ihan se ja sama mitä sanot kun päätökset siitä kumpi on oikeessa on vastapuoli tehny jo siinä vaiheessa kun on alkanu vääntämään. Lähtökohtasesti noissa tilanteissa on suunnitelmissa jatkaa vaan matkaa, turhaan sitä molempien aikaa hukkaamaan tollaseen touhuun mikä ei kumpaakaan hyödytä ja herättää vaan vitutusta molemmissa osapuolissa. Lähtekööt juoksemaan sit perään jos kiinnostaa.

Toki tilanne muuttuu jos tuli ite tehtyä moka, siinä kyllä tulee jäätyä pahoittelemaan jos sellaseen tilanteeseen ikinä joutuu, mutta jos varsinaisesti mitään väärää ei oo tehny niin sit se on kyllä ajanhukkaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Vähän mietin itsekin, ettei siitä hirveätä hyötyä ole. Mutta jos edes vähänkin pienentäisi tärinää, niin siitäkin olisi jo apua. Olisi mukavampi ajella noita hiekkateitä, eikä tarvitsisi kaikkia sorakohtia väistellä. Tasaiselle alustallehan nämä laitteet on tehty, eikä mihinkään maaseudun sorateille.
Sanoisin että lähtisin itse leikkimään renkaan koolla jos mahdollista (ei hajua saako G30 pohjaisiin isompia mahtumaan) ja toinen on kunnon geelipintaiset ajohanskat+hyvät gripit. Tekee oikeasti ison eron ja on halpa kokeilu.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Kellon kilisyttelyn suorittaisin etäältä, jolloin kävelijöille ei tule olo ettei ehdi havaita mistä tullaan, vaan ehtivät rauhassa havaita tilanteen.
Näin sen itsekin teen. Itseä ainakin vituttaa jos kelloa soitetaan suunnilleen metri selän takana ja oletetaan että kukaan ehtii reagoida. Mitä noihin kelloihin tulee. Niissäkin toki on eroja. On tullut havaittua joskus että tietyt kellot päästävät ääniä jotka tuntuvat ärsyttävän enemmän. Kuuluvat toki pitkälle yms mutta osa äänistä ovat varsin aggressiivisen kuuloisia.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Näin sen itsekin teen. Itseä ainakin vituttaa jos kelloa soitetaan suunnilleen metri selän takana ja oletetaan että kukaan ehtii reagoida. Mitä noihin kelloihin tulee. Niissäkin toki on eroja. On tullut havaittua joskus että tietyt kellot päästävät ääniä jotka tuntuvat ärsyttävän enemmän. Kuuluvat toki pitkälle yms mutta osa äänistä ovat varsin aggressiivisen kuuloisia.
Pitäisi saada napin taakse vehje joka soittaa mp3 tiedoston, hiljaa jos painaa nappia vähän ja kovaa jos painaa nappia kovaa.

Mp3 tiedostoon laittaisin jonkun erottuvan mutta ei ärsyttävän äänen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Pitäisi saada napin taakse vehje joka soittaa mp3 tiedoston, hiljaa jos painaa nappia vähän ja kovaa jos painaa nappia kovaa.

Mp3 tiedostoon laittaisin jonkun erottuvan mutta ei ärsyttävän äänen.
Eipä tuo vaikea olisi toteuttaa ja rehellisesti on sitä huomattavasti tyhmempiäkin ideoita kuultu. Tuon eron kun huomaa jo autojen tööteissä. Osa on todella agressiivisia "HV TÄÄLTÄ TULEN MINÄ" tööttejä ja osa on mallia "hei anteeksi voisitko ehkä jos viitsit väistää tai olla ajamatta meikäläisen päälle... jos vaan viitsit" malleja. Onneksi nuo scoottien kilistimet nyt pääosin ovat aika neutraaleja. Kuuluvat mutteivat ole perinteisiä mekaanisen herätyskellon huonoja muistoja herättäviä pärinöitä potenssiin 10.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
958
Kyllä se vika on siinä huomioäänen vastaanottajassa jos tarpeeksi ajoissa annettu äänimerkki menee tunteisiin.
Sillä äänimerkillähän ei yleensä käsketä vaan ilmoitetaan vain omasta lähestymisestä.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 838
Ihme kyllä mut itellä ei oo vielä tullu huonoja kokemuksia vastaan. Aina välillä tulee vastaan niitä tilanteita et tuut takaa ja kävellään koko kadun leveydeltä tjsp, mutta niihin on kyllä riittänyt vauhdin hidastaminen ja kerran kellon kilauttaminen. Jos pikkulapsia niin tulee hidastettua lähestulkoon kävelyvauhtiin ihan vaistonomasesti, ei oo jääny yhteen kertaan kun ne pomppiikin kadun puolelta toiselle ja jos vauhtia ois ollu enemmän niin jotain ois sattunu. Koirankävelyttäjät jos tulee vastaan ja hihnaa on koiralla pikkasen liikaa niin vetävät kyllä asianmukaisesti lyhyemmäks jotta pääsee ohi ilman vaaratilannetta. Vielä ei oo tullu toisaalta sellasta tilannetta vastaan et koira pitkällä hihnalla ja ite tulossa takaa, mut eiköhän sekin vielä kerkee tulla joskus. Tai sitä et kuulokkeet päässä ja mitään ei kuulla, niissä on bonarina tosin se et lähtökohtasesti sillon kävelevät yksin niin siinä on kyllä toisella puolella tietä ihan hyvin tilaa.

Kelloa en kyllä ite kilistele ellei oo pakko, mikä toisaalta on jääny välillä mietityttämään et oisko se hyvien tapojen mukasta kilauttaa silti jos näyttää siltä et mahdollisuus on säikähtämiselle kun paahtaa ohi, oli se nyt sitten vaikka kuinka toiselta puolelta katua tahansa.

Aina kyllä meen niin kaukaa ohi kun mahdollista, enkä toisaalta kertaakaan vielä oo saanu minkäänlaista palautetta. Toisaalta jos joku rupee nyt kadulla kiukuttelemaan asiasta niin taitaa olla mulle aivan vitun sama muutenkin, niissä tilanteissa on ihan se ja sama mitä sanot kun päätökset siitä kumpi on oikeessa on vastapuoli tehny jo siinä vaiheessa kun on alkanu vääntämään. Lähtökohtasesti noissa tilanteissa on suunnitelmissa jatkaa vaan matkaa, turhaan sitä molempien aikaa hukkaamaan tollaseen touhuun mikä ei kumpaakaan hyödytä ja herättää vaan vitutusta molemmissa osapuolissa. Lähtekööt juoksemaan sit perään jos kiinnostaa.

Toki tilanne muuttuu jos tuli ite tehtyä moka, siinä kyllä tulee jäätyä pahoittelemaan jos sellaseen tilanteeseen ikinä joutuu, mutta jos varsinaisesti mitään väärää ei oo tehny niin sit se on kyllä ajanhukkaa.
Eihän sitä suoraa palautetta oikeastaan noin tule, mitä @Pyrres mainitsi mutta aika paljon voi päätellä ilmeestä ja monesta muustakin seikasta. Toisaalta en koe mitenkään tarpeelliseksi jäädä ihmettelemään tilannetta, jossa ei ole itse töpeksinyt eikä mitään sattunut. Ei se pelästymistä muuksi muuta ja kyllä siinä kohden voi katsoa peiliin jos poukkoilee miten sattuu tai ei saa koiraa pysymään järkevässä paikassa.

Toki pienempien lasten osalta on ehdottomasti syytä olla korostetun varovainen. Toisaalta harvoin on mitään ongelmaa, osaavat olla varovaisia varsinkin yksin liikkuessaan. Kaverin kanssa voikin sitten tulla ylimääräistä mutkaa fillaroidessa ja siihen on syytä varautua.

Koirien kanssa kohtaaminen ei useinkaan ole ongelma, takaa tuleminen on. Ja juuri siellä on niitä kuulokkeiden käyttäjiä joten tuo edellä mainittu "kelloa ajoissa" ei edes toimi.

Oikeastaan soisi olevan ihan lakiin kirjattu se, kummalla puolella sitä kevyen liikenteen väylää kuljetaan. Helpottaisi joissakin kohdin kun ehkä jäisi se turha pomppiminen pois. Tai kävelee mitä puolta tahansa niin eiköhän siellä voi myös pyrkiä pysymään. Eikä koko leveydeltä niin sekin auttaa. Yhteispeliähän tuo liikkuminen kuitenkin on. Eikä se lautailijakaan halua kenenkään päälle ajaa tai siihen koiran talutusnaruun. Kyllä siinä ottaa kipeää kaikkiin osapuoliin.

Kyllä se vika on siinä huomioäänen vastaanottajassa jos tarpeeksi ajoissa annettu äänimerkki menee tunteisiin.
Koira pelästyy. Omistaja pelästyy. Joku pelästyy. Mutta kyllä, samaa mieltä olen itsekin. Ei pitäisi olla ongelma, tosin jo valmiiksi muut huomioiden ei sitä kelloa tarvitsisi käytännössä koskaan eikä mieltäänkään tarvitsisi pahoittaa.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Eihän sitä suoraa palautetta oikeastaan noin tule, mitä @Pyrres mainitsi mutta aika paljon voi päätellä ilmeestä ja monesta muustakin seikasta. Toisaalta en koe mitenkään tarpeelliseksi jäädä ihmettelemään tilannetta, jossa ei ole itse töpeksinyt eikä mitään sattunut. Ei se pelästymistä muuksi muuta ja kyllä siinä kohden voi katsoa peiliin jos poukkoilee miten sattuu tai ei saa koiraa pysymään järkevässä paikassa.

Toki pienempien lasten osalta on ehdottomasti syytä olla korostetun varovainen. Toisaalta harvoin on mitään ongelmaa, osaavat olla varovaisia varsinkin yksin liikkuessaan. Kaverin kanssa voikin sitten tulla ylimääräistä mutkaa fillaroidessa ja siihen on syytä varautua.

Koirien kanssa kohtaaminen ei useinkaan ole ongelma, takaa tuleminen on. Ja juuri siellä on niitä kuulokkeiden käyttäjiä joten tuo edellä mainittu "kelloa ajoissa" ei edes toimi.

Oikeastaan soisi olevan ihan lakiin kirjattu se, kummalla puolella sitä kevyen liikenteen väylää kuljetaan. Helpottaisi joissakin kohdin kun ehkä jäisi se turha pomppiminen pois. Tai kävelee mitä puolta tahansa niin eiköhän siellä voi myös pyrkiä pysymään. Eikä koko leveydeltä niin sekin auttaa. Yhteispeliähän tuo liikkuminen kuitenkin on. Eikä se lautailijakaan halua kenenkään päälle ajaa tai siihen koiran talutusnaruun. Kyllä siinä ottaa kipeää kaikkiin osapuoliin.


Koira pelästyy. Omistaja pelästyy. Joku pelästyy. Mutta kyllä, samaa mieltä olen itsekin. Ei pitäisi olla ongelma, tosin jo valmiiksi muut huomioiden ei sitä kelloa tarvitsisi käytännössä koskaan eikä mieltäänkään tarvitsisi pahoittaa.
Eipä itsekään olisi sen kummemmin jäätyä ihmettelemään ellei sankari olisi nostanut saatanallista metakkaa samantien ja halusin selittää että miksi kelloa soitin ja ystävällisesti sen kautta muistuttaa miksi se 10m liina tai fleksi pidettynä maksimi pituudella ei ole optimaalinen kävelykadulla/kevyenliikenteen väylällä. Tuossakin koomisinta oli että heti kun ajoin rinnalle ja koira huomasi minut lähti välittömästi tulemaan kohti selkeän uteliaana eli soitin ja hidastin aiheesta.

Ja mitä noihin jakoihin kummalta puolta pitäisi kulkea on jo ratkaisu mutta kukaan ei oikein tunnu noudattavan sitä. Tämäkin väylä mitä itse kuljin oli leveähkö kävelykatu jossa on pyörille oma puolensa ja kävelijöille oma puolensa. Harmi vain että jengi ei huomioi/noudata tuota ohjetta ja bonuksena joku kaupungin suunnittelija on keksinyt sijoittaa kaikki roskikset pyörätien puolelle eli esim koira paskoo niin omistaja kerää paskat ja joutuu loikkimaan koiran kanssa pyöräpuolen yli ja takaisin jos ei halua kantaa pussia monta sataa metriä mukanaan.

Edit: E600 omistajat... Jos ette omaa kunnon äijäkouria... Hakekaa ihmeessä uudet gripit. Hain itse kokeeksi halpis Prisman 5e mallit ja samantien sain rennomman otteen ja käsien jännitys laski heti. Jarruun ei tarvitse kurottaa ja peukalon kääntö kaasulle hanskat kädessä ei tunnu enää pahalta. Ainoa mitä kannattaa varoa... Älkää vetäkö kaasun puoleista kahvaa liian lähelle kaasua/kiinni kaasuun. Nimimerkillä onneksi testasin kaasun liikkeen ja tuntuman ennen virtoja. Olisi ollut kiva ylläri kun kaasu jumitti pohjaan kumin kitkaa vasten.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 483
Viestejä
4 163 825
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom