Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista. Toimitusaka venyy ja venyy koskien E-way 600 Maxia. Päädyin pistämään tilauksen Elisalta... Sen ptäisi sentään olla huomenna perillä.
 
Liittynyt
19.08.2018
Viestejä
213
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista. Toimitusaka venyy ja venyy koskien E-way 600 Maxia. Päädyin pistämään tilauksen Elisalta... Sen ptäisi sentään olla huomenna perillä.
Minulla on myös Elisan kautta eilen tehty ennakkotilaukset kahdesta e600max skuutista, status on käsittelyssä enkä tiedä milloin todellisuudessa saavat postiin.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
96
Tuli hankittua tuossa tuommonen Xiaomin Scooter Pro 2. Vielä paketissa odotellessa parempia kelejä. Useaan kertaan törmännyt, redditissä/youtubessa, kun on suositeltu että kannattaa laittaa jokin puhkeamisen esto aine renkaisiin. Onko suositella jotain tiettyä, vastaan tuli kyllä tuommonen Slime. Onko jotain suositeltua ainetta mitä kannattaa laittaa, vai laittaako ollenkaan, Suomesta en löytänyt vastaavaa ainakaan?
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista. Toimitusaka venyy ja venyy koskien E-way 600 Maxia. Päädyin pistämään tilauksen Elisalta... Sen ptäisi sentään olla huomenna perillä.
Mitenkäs se DNA:n syy on jos valmistaja/maahantuoja ei ole tuotetta toimittanut heille?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Minulla on myös Elisan kautta eilen tehty ennakkotilaukset kahdesta e600max skuutista, status on käsittelyssä enkä tiedä milloin todellisuudessa saavat postiin.
Joo no valmistajan päässä voi sitten olla jotain ongelmaa koska DNA ainakin syyttää valmstajaa ettei tuotetta olisi toimitettu varastolle. Mikä taas on varsin erikoinen tilanne kun Verkkokaupasta voisin noutaa tuotteen heti (varasin itse varuiksi) ja tulen todennäköisesti viikonloppuna moisen sieltä hakemaan jos ei mitään kuulu DNA:n päästä. Ei vain huvittaisi kantaa sitä möhköä pakettia jukisissa. Mielummin odotan päivän kuin ihmettelen että mitenkäs tämä mahtuu ratikkaan yms.

EDIT: Ja @alapta ; En itse ole laittanut omaan mitään aineita vaan pitänyt rengaspaineet tarpeeksi kovina (vuotavat jonkin verran hitaasti mutta varmasti ja rengasta puristamalla vaikea huomata eroa 2bar vs 4bar. 1400km ilman yhtään puhkeamaa ja on ajettu kaikilla alustoilla.

EDIT2: Voi hyvin kyllä olla että otan tuon Verkkiksestä muutenkin ihan jo sen takia että sieltä tilatussa voin sentään todeta toiminnan että miellyttää/vastaa odotuksia ja perua nuo operaattoreiden säädöt joissa kukaan ei osaa kuin luvata ja luvata. Vaikka sen piru joutuukin jotenkin kantamaan sieltä...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
25.03.2021
Viestejä
3
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista. Toimitusaka venyy ja venyy koskien E-way 600 Maxia. Päädyin pistämään tilauksen Elisalta... Sen ptäisi sentään olla huomenna perillä.
Tein saman liikkeen DNA—>Elisa. Elisalla nuita ilmeisesti on varastossa. Saa nähdä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tein saman liikkeen DNA—>Elisa. Elisalla nuita ilmeisesti on varastossa. Saa nähdä.
Niin se DNA:kin väitti sivuillaan. Kunnes toimituspäivä muuttui 14.4->15.4->16.4....

Mitä itse laitteeseen tulee...
Varsin mielenkiintoinen video, tuon mukaan takapäässä olisi jousitus o_O. Tuotenimi täsmää kutakuinkin (ei Maxia, speksit täsmää rangea lukuunottamatta mutta laitteessa hiukan eri look kuin kuvissa... Aito, ei aito, toinen malli? Ainakin jos feikki niin ihan hyvin tehty video.

Ah, never mind. Tuo E600 on näköjään joku erillinen tuote mistä ei aiemmin sattunut silmään mitään tietoa. Myös e-way.fi osoite on toiminnassa ja tuotekuvaukset ovat siellä luettavissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
960
Tuli hankittua tuossa tuommonen Xiaomin Scooter Pro 2. Vielä paketissa odotellessa parempia kelejä. Useaan kertaan törmännyt, redditissä/youtubessa, kun on suositeltu että kannattaa laittaa jokin puhkeamisen esto aine renkaisiin. Onko suositella jotain tiettyä, vastaan tuli kyllä tuommonen Slime. Onko jotain suositeltua ainetta mitä kannattaa laittaa, vai laittaako ollenkaan, Suomesta en löytänyt vastaavaa ainakaan?
Tämä pitäisi olla sopivaa. CRC BikeFix renkaanpaikkausaine 150ml | Motonet Oy

Itse ajattelin tuota laittaa jos ei parempia ehdotuksia tule. Oma Pro 2 vielä matkalla.

Millaista vaijerilukkoa suositellaan? Kauppareissun ajaksi olisi mukava saada vakuutuksen vuoksi lukittua pylväseen tms.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
6
Moi!

Kävin äsken hakemassa Augmentilta uuden ES 210 laudan ja olen kyllä hieman pettynyt.
Applikaatio yhdistyy Bluetoothilla hienosti automaattisesti. Yhdistyksen jälkeen skuutin voi käynnistää 10 kertaa ilman applikaatiota jonka jälkeen menee "lukkoon". Applikaatiosta näkee nyt myös akun varaustilan prosentteina sekä ajetun matkan. Applikaatiosta voi skuutin laittaa myös suoraan lukkoon ja sen jälkeen avata esim. kauppareissun ajaksi.

Seuraavaksi kuitenkin pettymykset, tehon/väännön lisäys tuntuu todella minimaaliselta. Odotin enemmän, eron kyllä huomaa, mutta aika minimaalinen. Akku nyt latauksessa ja testaan onko täydellä akulla ero suurempi.
Isoin pettymys oli kuitenkin, että "asetus" valikko on hävitetty kokonaan eli nopeuden rajoitinta ei voi poistaa ollenkaan ja lauta pitää aina potkaista matkaan liikkeelle lähtiessä joka on äärimmäisen ärsyttävää. Applikaation kautta saa eABS:n tai vakionopeudensäätimen päälle tai pois mutta siinä on ainoat asetukset.

Voi olla, että pitää nyt lauta laittaa myyntiin jos ei mitään keinoa nopeuden rajoittimen poistolle ole. Itsekin ajan "pitkiä" välimatkoja missä auttamatta 25km/h on liian vähän. En toki tarvitse skuuttia mikä menee yli 50km/h vaan kuten edellinen Augmentin lauta noin 30-35km/h.
 
  • Tykkää
Reactions: jll
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Niin se DNA:kin väitti sivuillaan. Kunnes toimituspäivä muuttui 14.4->15.4->16.4....

Mitä itse laitteeseen tulee...
Varsin mielenkiintoinen video, tuon mukaan takapäässä olisi jousitus o_O. Tuotenimi täsmää kutakuinkin (ei Maxia, speksit täsmää rangea lukuunottamatta mutta laitteessa hiukan eri look kuin kuvissa... Aito, ei aito, toinen malli? Ainakin jos feikki niin ihan hyvin tehty video.

Ah, never mind. Tuo E600 on näköjään joku erillinen tuote mistä ei aiemmin sattunut silmään mitään tietoa. Myös e-way.fi osoite on toiminnassa ja tuotekuvaukset ovat siellä luettavissa.


Maxissa ei tota takajousitusta ole isomman akun takia. Controllerille luvataan 25A videon mukaan, mut nähtäväks jää mitä se oikeasti kestää. Nyt vaan pitää venailla et joku saa laudan käsiinsä ja kurkkaa sisuksiin, voi kyllä mennä pikkunen hetki.

Oletettavasti tota myydään toistaseks vaan pohjoismaissa pikasen googletuksen perusteella. Voi siis mennä jonkinaikaa et mitään firmiksiä tolle pystyy muokkaamaan.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
768
Ensimmäinen satulalla varustettu sähkökulkuneuvo hakusessa. Onko nuo kontiot ihan kiinalatua? Entä onko kokemuksia tästä tai ehdottaa jotain hyvää mallia? E-GO TRENDY SÄHKÖSKOOTTERI, sininen – E-Wheels sähköskootterit (Holvi)

Toiveena on että akku riittäisi oikeasti hyvin noin 10km työmatkan. Mielellään tuplat jos akkua ei joku kerta saa täyteen ladattu töissä.
Jos fättiä meinaat alle niin kannattaa katsoa etu sekä takajousitettu malli, ei näyttänyt hintaan vaikuttavan ainakaan hinnat alkaen malleissa. Preecon sivuilla esim 899€ täysijousitettu.

Luultavasti kaikki alle tonnin vehkeet noissa malleissa on aikalailla samaa kiinalaatua.
 
Liittynyt
18.09.2018
Viestejä
333
Moi!

Kävin äsken hakemassa Augmentilta uuden ES 210 laudan ja olen kyllä hieman pettynyt.
Applikaatio yhdistyy Bluetoothilla hienosti automaattisesti. Yhdistyksen jälkeen skuutin voi käynnistää 10 kertaa ilman applikaatiota jonka jälkeen menee "lukkoon". Applikaatiosta näkee nyt myös akun varaustilan prosentteina sekä ajetun matkan. Applikaatiosta voi skuutin laittaa myös suoraan lukkoon ja sen jälkeen avata esim. kauppareissun ajaksi.

Seuraavaksi kuitenkin pettymykset, tehon/väännön lisäys tuntuu todella minimaaliselta. Odotin enemmän, eron kyllä huomaa, mutta aika minimaalinen. Akku nyt latauksessa ja testaan onko täydellä akulla ero suurempi.
Isoin pettymys oli kuitenkin, että "asetus" valikko on hävitetty kokonaan eli nopeuden rajoitinta ei voi poistaa ollenkaan ja lauta pitää aina potkaista matkaan liikkeelle lähtiessä joka on äärimmäisen ärsyttävää. Applikaation kautta saa eABS:n tai vakionopeudensäätimen päälle tai pois mutta siinä on ainoat asetukset.

Voi olla, että pitää nyt lauta laittaa myyntiin jos ei mitään keinoa nopeuden rajoittimen poistolle ole. Itsekin ajan "pitkiä" välimatkoja missä auttamatta 25km/h on liian vähän. En toki tarvitse skuuttia mikä menee yli 50km/h vaan kuten edellinen Augmentin lauta noin 30-35km/h.
mites ylämäet, tuntuuko niissä tuo ''tehonlisäys''?
jos toi asetusvalikon puuttuminen on isoin pettymys, niin tuossa ei sitten ole omaan käyttöön mitään vikaa :D vielä kun osaisi päättää minkä skuutin ostaisi
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473


Maxissa ei tota takajousitusta ole isomman akun takia. Controllerille luvataan 25A videon mukaan, mut nähtäväks jää mitä se oikeasti kestää. Nyt vaan pitää venailla et joku saa laudan käsiinsä ja kurkkaa sisuksiin, voi kyllä mennä pikkunen hetki.

Oletettavasti tota myydään toistaseks vaan pohjoismaissa pikasen googletuksen perusteella. Voi siis mennä jonkinaikaa et mitään firmiksiä tolle pystyy muokkaamaan.
Joo todennäköisesti menen Verkkiksestä itse hakemaan omani illalla. Sisuksiin en toki ole ihan heti kurkkimassa mutta saa annettua ainakin jotain inputtia minkälainen lauta on kyseessä vs CF M365 Pro omien kokemusten perusteella.

EDIT: Lisäksi jos joku haluaa koeajaa/tutkiskella niin vaikuttaa siltä että joissain Giganteissa onnistuu;
Sähköpotkulauta on ennakkomyynnin aikana esiteltävänä seuraavissa myymälöissä:

  • Helsinki Itäkeskus
  • Espoo Lommila
  • Tampere Kaleva
  • Espoo Suomenoja
  • Vantaa Tammisto
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Joo todennäköisesti menen Verkkiksestä itse hakemaan omani illalla. Sisuksiin en toki ole ihan heti kurkkimassa mutta saa annettua ainakin jotain inputtia minkälainen lauta on kyseessä vs CF M365 Pro omien kokemusten perusteella.

EDIT: Lisäksi jos joku haluaa koeajaa/tutkiskella niin vaikuttaa siltä että joissain Giganteissa onnistuu;
Sähköpotkulauta on ennakkomyynnin aikana esiteltävänä seuraavissa myymälöissä:

  • Helsinki Itäkeskus
  • Espoo Lommila
  • Tampere Kaleva
  • Espoo Suomenoja
  • Vantaa Tammisto
Kokeilehan sit eri puhelinappeilla ottaa yhteyttä lauttaan, mitä niitä g30max tai m365 yhteensopivia nyt onkaan, jos xiaoflasherilla saa edes yhteyden koko vehkeeseen niin se ois aika hyvä merkki, tarkottais sitä et ne on riittävän identtiset keskenään g30 kanssa et firmiksen modaaminen ei välttämättä ookkaan iso rasti.

Kuulemma myös virallisessa applikaatiossa voi säätää nopeutta, kerrohan siitäkin sit muutama sananen et tekeekö sillä mitään ja mitä sen kautta voi säätää.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
6
mites ylämäet, tuntuuko niissä tuo ''tehonlisäys''?
jos toi asetusvalikon puuttuminen on isoin pettymys, niin tuossa ei sitten ole omaan käyttöön mitään vikaa :D vielä kun osaisi päättää minkä skuutin ostaisi
Ei ollut akku vielä täysi, mutta käväisin kaupassa. Kyllä ylämäessä tuntuu tehonlisäys!

Nyt kun bluetooth yhteys löytyy voisiko fläshäys onnistua näihinkin
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Ei ollut akku vielä täysi, mutta käväisin kaupassa. Kyllä ylämäessä tuntuu tehonlisäys!

Nyt kun bluetooth yhteys löytyy voisiko fläshäys onnistua näihinkin
Onhan se bluetooth-yhteys koko ajan ollut käytettävissä vanhassakin mallissa toisen brändin appia hyödyntäen. Sillä varauksella toki, että rautaversioita lienee erilaisia, joissa osassa on voinut olla koko BT disabloitu tai puuttua.

Tähän asti tiedossa olevana erona tähän omaan vertailukohtaani on vain se, että Augment tarjoaa uuteen itse virallista sovellusta. Tämän etuna puolestaan tähän saakka lukemani perusteella on vain tarkempi tieto akun varaustilasta.

Siitähän meillä ei kai ole mitään käsitystä, tukeeko kumpikaan - ES One 10 tai ES 210 - firmiksen latausta tuon yhteyden kautta. Ne antavat dataa, ottavat vastaan muutamia asetuksia ja laitteen voi lukita. Homma on voitu tehdä niin, ettei bluetoothin kautta millään ilveellä tapahdu muuta.

Vanha versio löytyy Xiaoflasherilla - jolla tosin löytyy telkkarinikin - nimellä "Daystar" ja siihen saa yhteyden siinä mielessä, että sovellus ilmoittaa "connected". Siinä kaikki. Pelkkää viivaa näkyy kaikilla riveillä, ja jos jotain yrittäisi tehdä, oletan että joko ei tapahtuisi mitään tai laite brickkaantuisi.

Tosin tästä päätellen "Daystarina" tunnistautuvissa HX:n skoottereissa vaikuttaisi olevan valmius firmispäivitykseen langattomasti:

Custom-romeja ei ole toistaiseksi tullut vastaan. Ehkä aihio ei ole kiinnostanut ketään riittävästi.
 
Viimeksi muokattu:

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Elisalla nuita ilmeisesti on varastossa. Saa nähdä.
Jos viittaat Elisan "reilusti verkkokaupan varastossa" tekstiin niin sama väittämä oli jo viikko sitten Elisan tuotesivuilla eikä ole koko aikana muuttunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Jos viittaat Elisan "reilusti verkkokaupan varastossa" tekstiin niin sama väittämä oli jo viikko sitten Elisan tuotesivuilla eikä ole koko aikana muuttunut.
Ihan normaalia et kamat tulee varastoon saldoille ennen julkasua. Tänäänhän noita on saanu alkaa myydä ja verkkokaupan tiedoissa ainakin normaalisti näkyy et tänään niitä on myös myyty/lähetetty.
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
6
Onhan se bluetooth-yhteys koko ajan ollut käytettävissä vanhassakin mallissa toisen brändin appia hyödyntäen. Sillä varauksella toki, että rautaversioita lienee erilaisia, joissa osassa on voinut olla koko BT disabloitu tai puuttua.

Tähän asti tiedossa olevana erona tähän omaan vertailukohtaani on vain se, että Augment tarjoaa uuteen itse virallista sovellusta. Tämän etuna puolestaan tähän saakka lukemani perusteella on vain tarkempi tieto akun varaustilasta.

Siitähän meillä ei kai ole mitään käsitystä, tukeeko kumpikaan - ES One 10 tai ES 210 - firmiksen latausta tuon yhteyden kautta. Ne antavat dataa, ottavat vastaan muutamia asetuksia ja laitteen voi lukita. Homma on voitu tehdä niin, ettei bluetoothin kautta millään ilveellä tapahdu muuta.

Vanha versio löytyy Xiaoflasherilla - jolla tosin löytyy telkkarinikin - nimellä "Daystar" ja siihen saa yhteyden siinä mielessä, että sovellus ilmoittaa "connected". Siinä kaikki. Pelkkää viivaa näkyy kaikilla riveillä, ja jos jotain yrittäisi tehdä, oletan että joko ei tapahtuisi mitään tai laite brickkaantuisi.

Tosin tästä päätellen "Daystarina" tunnistautuvissa HX:n skoottereissa vaikuttaisi olevan valmius firmispäivitykseen langattomasti:

Custom-romeja ei ole toistaiseksi tullut vastaan. Ehkä aihio ei ole kiinnostanut ketään riittävästi.
Löytyykö täältä osaavaa kaveria? Oma skuutti kyllä on mahdollista antaa ”prototyyppi” käyttöön. Ongelma taitaa olla, kun näitä Augmentin lautoja ei myydä kuin pohjoismaissa ja Ranskassa ja Itävallassa. Vanha lauta tosiaan tunnistautuu daystarina ja uusi augment.eco nimellä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Ongelma taitaa olla, kun näitä Augmentin lautoja ei myydä kuin pohjoismaissa ja Ranskassa ja Itävallassa.
Kuitenkin samoja on myyty laajemminkin eri nimillä. Sekä paikallisesti/kansallisesti että globaalisti kiinamarketeista. Voi kyllä olla, että valmistus- ja myyntimäärät ovat silti olleet aika pieniä verrattuna Xiaomiin. Luulisi sen tason harrastajien, jollaiset edes harkitsevat firmwaren reverse engineeringiä, tietävän yleisten kiinnostavien tuotteiden alkuperäisvalmistajat. Ja X8:n mekaaninen asettelu ja akkuratkaisu on sellainen, jonka luulisi monia teknisemmin orientoituneita kännimopoentusiasteja kiinnostavan. Ei ne kaikki virittele kilvettömiä kurapyöriä vaan käyttötarve ja mieleinen konsepti saattaa olla hyvin samantapainen kuin tällaisella keskivertokäyttäjällä Suomen säännöillä. Sillähän niitä yleisimpiä perusmalleja tuetaankin epävirallisin modein niin laajasti. :hmm:

Onko uusi Augmentin mopo jo tunnistettu? Näyttää saman tehtaan samalta tuotteelta päällepäin. HX:n sivuilta ei kuitenkaan löydy mitään toista X8:n näköistä, eikä X8:n optiona mainita 48 voltin järjestelmää tai suurempaa moottoritehoa. Liekö tällä kertaa kyseessä Augmentin custom-tilaus?
 
Liittynyt
15.04.2021
Viestejä
6
Kuitenkin samoja on myyty laajemminkin eri nimillä. Sekä paikallisesti/kansallisesti että globaalisti kiinamarketeista. Voi kyllä olla, että valmistus- ja myyntimäärät ovat silti olleet aika pieniä verrattuna Xiaomiin. Luulisi sen tason harrastajien, jollaiset edes harkitsevat firmwaren reverse engineeringiä, tietävän yleisten kiinnostavien tuotteiden alkuperäisvalmistajat. Ja X8:n mekaaninen asettelu ja akkuratkaisu on sellainen, jonka luulisi monia teknisemmin orientoituneita kännimopoentusiasteja kiinnostavan. Ei ne kaikki virittele kilvettömiä kurapyöriä vaan käyttötarve ja mieleinen konsepti saattaa olla hyvin samantapainen kuin tällaisella keskivertokäyttäjällä Suomen säännöillä. Sillähän niitä yleisimpiä perusmalleja tuetaankin epävirallisin modein niin laajasti. :hmm:

Onko uusi Augmentin mopo jo tunnistettu? Näyttää saman tehtaan samalta tuotteelta päällepäin. HX:n sivuilta ei kuitenkaan löydy mitään toista X8:n näköistä, eikä X8:n optiona mainita 48 voltin järjestelmää tai suurempaa moottoritehoa. Liekö tällä kertaa kyseessä Augmentin custom-tilaus?
Tuossa X8:n esittelyssä mainitaan uudet renkaat mitkä oli myös augmentin 210 mallissa ja lisäksi akun ja controllerin välinen uusi liitin oli tuola x8:n esittelyssä mikä löytyy myös nyt 210 mallista eli viittaisi tuohon 48V:n järjestelmään
 

Juffex

Kinostaja
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
779
Ihan normaalia et kamat tulee varastoon saldoille ennen julkasua. Tänäänhän noita on saanu alkaa myydä ja verkkokaupan tiedoissa ainakin normaalisti näkyy et tänään niitä on myös myyty/lähetetty.
Tämä nyt ei liittynyt asiaan yhtään mitenkään vaan siihen, että Elisan ilmoittamasta varastosaldosta ei voi vetää suoraan johtopäätöksiä, että olisi oikeasti heidän varastossaan valmiiksi toimitettavaksi.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tuli haettua E-Way E600 Max äsken kaupasta. Akun varaus puolillaan et nyt odotellaan et latautuu täyteen. Sovellusta pikaisesti katselin niin huippunopeuden voi säätää 20km/h, 22km/h ja 25km/h. Eli ei tolla tee käytännössä mitään kuitenkin kaikki pitää 25km/h. Tehot Eco, Drive, Sport vaikea sanoa vielä kuinka eroavat toisistaan.

Cruice Controllerin voi säätää 1-10s välein. Varmaankin tarkoittaa kauanko pitää pitää kaasua pohjassa et lukittuu. Sliding Start onnistuu 1km/h - 8km/h. Tuolla lukee myös 0 (Close) mut oletan että toi tarkoittaa ettei toiminto ole käytettävissä. Eli ei voi paikaltaan lähteä. No illalla oon viisaampi kun lähden testiajolle.

Sitten tuolla on jarruteho 80% ja kiihdytysteho 80% oletuksena. Saa myös 100% mut testailen et mitä vaikutusta noilla on.

Melkoinen kokoero m365:sen perusmalliin. Mut tykkään. Iso mies tarttee ison lelun. Harmikseni en ole päässyt testaamaan G30 et voisi vertailla et onko kuinkakin eroa. Mut uskon et m365:sen päihittää 100-0
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Tuli haettua E-Way E600 Max äsken kaupasta. Akun varaus puolillaan et nyt odotellaan et latautuu täyteen. Sovellusta pikaisesti katselin niin huippunopeuden voi säätää 20km/h, 22km/h ja 25km/h. Eli ei tolla tee käytännössä mitään kuitenkin kaikki pitää 25km/h. Tehot Eco, Drive, Sport vaikea sanoa vielä kuinka eroavat toisistaan.

Cruice Controllerin voi säätää 1-10s välein. Varmaankin tarkoittaa kauanko pitää pitää kaasua pohjassa et lukittuu. Sliding Start onnistuu 1km/h - 8km/h. Tuolla lukee myös 0 (Close) mut oletan että toi tarkoittaa ettei toiminto ole käytettävissä. Eli ei voi paikaltaan lähteä. No illalla oon viisaampi kun lähden testiajolle.

Sitten tuolla on jarruteho 80% ja kiihdytysteho 80% oletuksena. Saa myös 100% mut testailen et mitä vaikutusta noilla on.

Melkoinen kokoero m365:sen perusmalliin. Mut tykkään. Iso mies tarttee ison lelun. Harmikseni en ole päässyt testaamaan G30 et voisi vertailla et onko kuinkakin eroa. Mut uskon et m365:sen päihittää 100-0
Perussetit siis. Näemmä myös firmiksen voi päivittää ton ohjelman kautta, mikä antaa vähintään sen verran toivoa et se on bluetoothin välityksellä tehtävissä puhelimen kautta.

Jos viitit, niin testaa m365 tools ja xiaoflasher et mitä ne osaa laudasta kertoa, vai osaavatko mitään. Molemmissa on G30 Maxille tuki, niin jos oikeen hyvä tuuri käy, tukee se totakin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Kumpikin sovellus saa yhteyden mut kaikki tieto on unknown tai N/A eli ei tunnista toistaiseksi kyseistä tuotetta.
Jes, näin arvelinkin. Kiitti kuitenkin varmistuksesta. Sit vaan sormet ristiin et joku ihmettelee asian mahdollisimman nopeasti, pääsee sit ihmettelemään päätöksiä.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Moi, lyhyt kysymys: Missä skuutissa eniten vastinetta rahalle? Budjetti tiukka max. 300.

Kugoo S1 Plus oman etsimäni perusteella voisi olla se.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Itse olen juuri matkalla Verkkokauppaan hakemaan omaa E600:sta. Hyvä kuulla että ainakin vaikuttaa hyvältä. Saa nähdä miten paketin kuljetus onnistuu :D. Laudan päällä on tullut ajettua milloin koiranruokasäkin kanssa kuin latoen iso paketti laudalle ja itse istuen päällä... Saa nähdä miten Xiaomi kuljettaa E-waytä vai sanooko hv koska kilpailija :D
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Itse olen juuri matkalla Verkkokauppaan hakemaan omaa E600:sta. Hyvä kuulla että ainakin vaikuttaa hyvältä. Saa nähdä miten paketin kuljetus onnistuu :D. Laudan päällä on tullut ajettua milloin koiranruokasäkin kanssa kuin latoen iso paketti laudalle ja itse istuen päällä... Saa nähdä miten Xiaomi kuljettaa E-waytä vai sanooko hv koska kilpailija :D
Tuast kuljetuxest vois jo vireon jakaa, kun ei se E600 paketti ihan piänikään ole.
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Moi, lyhyt kysymys: Missä skuutissa eniten vastinetta rahalle? Budjetti tiukka max. 300.

Kugoo S1 Plus oman etsimäni perusteella voisi olla se.
Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
 

Jerry Brudos

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
154
Kugoo S1 plus taitaa olla eniten vastinetta rahalle. Omaan 260€ maksaneeseen Kugoo S1 pro olen tyytyväinen ja 350w moottorista löytyy hyvin potkua ja tulee vuokraskoottereilla kulkevia ohiteltu suorilla. En ole vielä törmännyt yhteenkään <350€ lautaan jossa moottori on yhtä voimakas. Itse ostin Geekbyingista, siellä kun saa vielä ensi-tilaus kuponkeilla hintaa tiputettu.
Sulla kun on kokemusta, niin pitääkö näiden kosteussuojauksesta olla huolissaan, tai onko jotain muita vinkkejä mitä kannattaa tweakata, jos tähän päätyy?
 
Liittynyt
14.02.2017
Viestejä
1 348
Sulla kun on kokemusta, niin pitääkö näiden kosteussuojauksesta olla huolissaan, tai onko jotain muita vinkkejä mitä kannattaa tweakata, jos tähän päätyy?
En osaa sanoa S1 plussasta, siinä kun näyttäisi olevan paljon korjattu S1 pro ongelmia. Ainakin S1 pron kanssa tärkein "tweakki" oli se että tiivistää kaikki kolot ja reunat silikonilla tai teipillä jotta voi sateisinakin päivinä töihin ajella.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Pulloteline löysi ohjaustangosta sellaisen paikan missä se ei pääse enää notkahtamaan vinoon tölkin painosta, eikä vetämään aputankoa alas ja vielä pystyy silti ohjaamaan kypärän vilkkuja vasemman käden etusormella ajon aikana.

IMG_20210415_153931.jpg
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Tuast kuljetuxest vois jo vireon jakaa, kun ei se E600 paketti ihan piänikään ole.
Videota ei valitettavasti ole :D. Kuvan otin :D
20210415_192911.jpg

Mitä itse lautaan juuri kasattuna tulee niin ensivaikutelma on ristiriitainen... Helvetin iso ja jämäkän tuntuinen vs M365 Pro. Taka-akselilla on säätöshimmit äkkiä katsottuna. Kontrollit toimivat nätisti. Toisaalta pienet yksityiskohdat kuin valot. Ajovalon kuvio on ainakin olkkari testissä täysin naurettava ja takavalo on enemmän oranssi kuin punainen. Lokarit taas on kovaa kohtuu kiiltävää helposti naarmuuntuvaa muovia. Näytöllä ei näy virrat päällä akkuprosenttia ladatessa. Soittokello ei toimi vakiona ollenkaan. Saa nähdä mitä on ajaa. Mutta on ristiriitaiset fiilikset.

EDIT: Korjaan. Soittokello toimii mutta vaatii pirusti enemmän voimaa kuin olettaisi. Toinen veikeys. E-way app yhdistää lautaan suoraan ilman mitään ongelmia.... PAITSI ettei yhteys ole jostain syystä kunnollinen. Aka ohjleman mukaan yhteys muodostuu mutta todellisuudessa app kaatuu heti kun yrität muuttaa mitään asetuksia. Aka perus virrat päälle ja paina nappia kunnes piippaa auttoi ja data alkoi liikkumaan. Asetukset saa muutettua todella hyvin vakio ohjelmaksi aka sliding start eli mistä vauhdista moottori lähtee on säädettävä, cruisen aktivointiaika on säädettävä, teho ja sähköjarrun määrä on säädettävä, rajoittimen nopeus on säädettävä (lain sallimissa rajoissa)... Aka voit käytännössä muokata suurinta osaa asetuksista mitä esim itse muokkasin kun tein Xiaomiin custom firmiksen.

EDIT2: Vinkkejä kuljetukseen. Paketin mukana ympärillä olevat muoviset remmit eivät kestä kantamista. Meinasin lentää portaat alas selälleen koska toinen katkesi neljänteen kerrokseen tuota kantaessa. Toinen, paketti on varsin ärsyttävän muotoinen eli jos et ole masokisti... älä hae kävellen tms vaan ota suosiolla auto kuljettamiseen. Painoa kuitenkin paketilla se 24kg muistaakseni paketin mukaan.

Edit3: Holy hell that thing moves compared to the M365 Pro. Tein 200m testilenkin äkkiä. Vaatii ihan eri ajotyylin kuin Xiaomi. A, pitää muistaa mikä pää jarruttaa, B, pitää muistaa mikä pää vetää, C, hyrrävoimat tulevat esiin ja tuota pitää ajaa enemmän kuin mopoa. Mitä muihin huomioihin tulee niin jarru on säädettävissä ilman työkaluja. Kahva jämäkkä mutta itse jarru on ainakin parin jarrutuksen perusteella vaikeampi arvioida kuin Xiaomiin takajarru koska pitoa on pirusti enemmän kun kyse on etuharrusta. Lisäksi tuli mieleen, koska jarru on edessä niin miten paljon esim liukuportaista meno vaikeutuu. Xiaomin pystyi alas mennessä pitää takajarrulla paikoillaan jolloin lokari ei ottanut osumaa. Ja mitä valoon tulee niin ulkona huomattavasti parempi ja pesee Xiaomin mennen tullen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Videota ei valitettavasti ole :D. Kuvan otin :D


Mitä itse lautaan juuri kasattuna tulee niin ensivaikutelma on ristiriitainen... Helvetin iso ja jämäkän tuntuinen vs M365 Pro. Taka-akselilla on säätöshimmit äkkiä katsottuna. Kontrollit toimivat nätisti. Toisaalta pienet yksityiskohdat kuin valot. Ajovalon kuvio on ainakin olkkari testissä täysin naurettava ja takavalo on enemmän oranssi kuin punainen. Lokarit taas on kovaa kohtuu kiiltävää helposti naarmuuntuvaa muovia. Näytöllä ei näy virrat päällä akkuprosenttia ladatessa. Soittokello ei toimi vakiona ollenkaan. Saa nähdä mitä on ajaa. Mutta on ristiriitaiset fiilikset.

EDIT: Korjaan. Soittokello toimii mutta vaatii pirusti enemmän voimaa kuin olettaisi. Toinen veikeys. E-way app yhdistää lautaan suoraan ilman mitään ongelmia.... PAITSI ettei yhteys ole jostain syystä kunnollinen. Aka ohjleman mukaan yhteys muodostuu mutta todellisuudessa app kaatuu heti kun yrität muuttaa mitään asetuksia. Aka perus virrat päälle ja paina nappia kunnes piippaa auttoi ja data alkoi liikkumaan. Asetukset saa muutettua todella hyvin vakio ohjelmaksi aka sliding start eli mistä vauhdista moottori lähtee on säädettävä, cruisen aktivointiaika on säädettävä, teho ja sähköjarrun määrä on säädettävä, rajoittimen nopeus on säädettävä (lain sallimissa rajoissa)... Aka voit käytännössä muokata suurinta osaa asetuksista mitä esim itse muokkasin kun tein Xiaomiin custom firmiksen.

EDIT2: Vinkkejä kuljetukseen. Paketin mukana ympärillä olevat muoviset remmit eivät kestä kantamista. Meinasin lentää portaat alas selälleen koska toinen katkesi neljänteen kerrokseen tuota kantaessa. Toinen, paketti on varsin ärsyttävän muotoinen eli jos et ole masokisti... älä hae kävellen tms vaan ota suosiolla auto kuljettamiseen. Painoa kuitenkin paketilla se 24kg muistaakseni paketin mukaan.
Mitäs muuten se laturi sanoo? Virallisissa spekseissä on mainittu et 48v akku, mutta laturi olis 42v 2A? Pitääkö paikkaansa vai onko se laturi 54v kuten pitäis olla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Mitäs muuten se laturi sanoo? Virallisissa spekseissä on mainittu et 48v akku, mutta laturi olis 42v 2A? Pitääkö paikkaansa vai onko se laturi 54v kuten pitäis olla.
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
 

living_death

★ Still alive ™
Liittynyt
15.11.2016
Viestejä
6 876
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Akuissa ainakin tällä hetkellä 48v.

Sen kokeilin että 0kmh sähkölähtö onnistuu. Aka laitetta tulee todellakin kohdella kuin mopoa. Muuten tulee vahinkoja jos unohtaa virrat päälle ja painaa vahingossa kaasua.
Oletettavasti lataus ei oo ihan 100%? Oman logiikan mukaan tossa pitäis olla 13s akku, eli täydessä latingissa pitäs olla 54,6v. Vaatii toki et laturista löytyy sit sama, oliko tossa muuntaja sisäänrakennettu lautaan vai erillinen mötikkä?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
Sama setti. Mutta tuo piru keulii heti :D.

Ja on erillinen murikka. Ja akku ei täynnä. Siksi tein vain pika testauksen että toimii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Sama setti. Mutta tuo piru keulii heti :D.

Ja on erillinen murikka. Ja akku ei täynnä. Siksi tein vain pika testauksen että toimii.
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Jees, no raportoihan et mitä sanoo täydessä latingissa. Eiköhän se sen 54,6v oo, eikös siinä murikassakin joku merkintä oo et millä jännitteellä se lataa? Virallisten speksien 42v 2A on pakko olla väärin, mut tais siellä muutakin olla vähän pielessä....

Olikos tossa nyt täyskumirenkaat vai pelkästään sisäkumiton ilmalla täytettävä? Sehän oli kans vähän epäselvää.
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Ajotuntumasta päättelisin että ainakin jonkinlaiset honeycombit siellä tosiaan on. Aka rengas on osittain kennorakennetta sisältävä eikä vain porattu reikiä. Ei venttiileitä. Murikka sanoo 54.6v output. Ja tosiaan se on vielä todettava että se tuntuu. Ihan eri kiihtyvyys kuin vanhassa CW sisällä. Paljon vakaampi (toki isompikin). Vaatii tosiaan paljon enemmän "kunnioitusta" ajaessa. Ei voi vaan vetää kaasu pohjassa kanttareilta tms. Hiekalla paikoiltaan ei sudi mutta nurmella löi samantien tyhjää. Ja takana tosiaan vaikuttaisi olevan jonkinlainen abs koska täysjarrutuksessa jätti katkoviivaa asfalttiin.
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
E-Way E600 Max

Joo laturin ulostulo on 54.6V ja 2A. Eli kyllä sillä akuston täyteen saa. Kävin kanssa heittämässä 10km testilenkin. Kylän isoimpia mäkiä kävin testaamassa mitä m365 ei jaksanut kivuta. Tehoa kyllä löytyy mutta vaikka akusto iso niin myös prosentit juoksee silmissä kun kiipee pitkään jyrkkää mäkeä.

Tykästyin renkaisiin vaikka ovatkin sisältä kennorakennetta. Itsellä elopaino huitelee 140kg tietämillä niin eivät tuntuneet kovilta vaan oikeesti vähän joustivat. Voi olla et jollain 80kg hemmolla noi ehkä tuntuvat kovilta. Ihan surutta ajelin sepelin päällä kun ei tartte pelätä renkaan puhkeamista.

Cruise ei mielestäni ollut kovin hyvä. Sen aktivoituminen on typerä. eli jos oli määritetty 2 sekunttia niin ihan sama oliko kiihdytys vasta menossa niin kun aika tuli täyteen niin Cruise kytkeytyi päälle. Eli itselläkin kävi niin kun lähdin ylämäkeen kiihdyttään niin cruise löi päälle 10km/h vauhdista sit piti painaa uudestaan kaasua ja cruise löi päälle seuraavaksi 16km/h kohdalla. useamman kerran sai uudestaan aloittaa kaasunpainamisen et sai tavoitettua 25km/h vauhdin.

Mut kiihtyvyys on kyllä kiva. Laitteen oma paino vähän yllätti vaikka tiesin kyllä paljonko painaa. Mut kun pitää kantaa kämppään kahdet raput niin kyllä toi oikeesti painaa ettei kyllä viitti ihan kokoajan olla edestakas kantelemassa. Vaikka m365 painaa jotain 13kg ja tämä E600Max 18kg niin on toi 5kg ero iso kun lähdetään kantamaan.

PS. Akusta kului 32% 10km ajolenkillä. Mut oli täyttä testaamista. Paljon jyrkkiä ylämäkiä ja jarruttelua. Sit elopaino 140kg niin ei mikään ihme. huomenna heitän vähän perinteisemmän lenkin niin näkee todellista kulutusta.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Joo, joku heittikin epäilystä et ne honeycombit on vaan näkymättömissä ulkonäkösyistä. Lasken kyllä ite ton miinukseks, sillä se ilmarengas on vaan niin mahdottomasti mukavampi ja ainakin M365 kanssa rangekin kasvaa ilmalla vrt solidit. Muistelisin kans et huippunopeutta kanssa menettää. Tuskin kuitenkaan vanteessa/moottorissa on valmiina venttiilille paikkaa et olis niinkin yksinkertanen homma kun sahata ne kiinteät renkaat helvettiin ja lyödä G30 Maxin tubelessit tilalle? Toki siihen joku venttiilikin pitäs sit keksiä, et ehkä menee turhan hankalaks sit. En vaan ite noitten kiinteiden ajotuntumasta oikeen välitä.

Jees, no on sitten akun puolesta kaikki kondiksessa. Taitaa venata vaan sitä et joku avaa ne tulvaportit ja sen nopeusrajotuksen saa auki. Mielenkiinnolla kans odotan et minkälaista rangea tolta sopii odottaa ns. oikeessa käytössä. Toi ilmotettu lukema kun on mitattu 60kg kuskilla, 15kmh, tasasella ilman tuulta niin se on about niin pielessä todellisuudesta kun voi vaan olla :dead:
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Joo itsellä toi Cruise ongelma ilmeentyi juuri ylämäessä. Voi olla et kiihtyvyys oli liian hidasta. Huomenna testaillaan lisää ja haetaan sopivaa aikaa aktivoitumiselle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
En tiedä, vertaisin tämän hetken tuntumaa aikalailla samantyyppiseksi kuin M365. Ja noiden pitäisi vielä pehmetä vähän ajan kuluessa. Jos tosiaan ovat ns oikeat honeycombit niin sanoisin plussaksi vaikka ilmarengas on aina ilmarengas. Oikea honeycomb kun ei ole vain pelkkää reikää kumin sisällä vaan siellä on selkeä rakenne joka on suunniteltu joustamaan terävissä osumissa ja pitämään rengas jäykkänä normi ajossa. Samaa tekniikkaa kuin mitä autojen renkaisiin tulossa kadulle pikkuhiljaa. Armeijavehkeissähän noita ymmärtääkseni on jo. Nuo ovat takuulla simppelimpää designia vs full on honeycomb renkaat mutta jo semi hyvä design pitäisi olla varsin hyvä kompromissi ilmakumin ja täyskumin välillä ollen huomattavasti joustavampi kuin perus täyskumi jossa reikiä läpi.

Painoa tuolla tosiaan on ja itsekin sen kyllä huomasin kun kannoin neljänteen kerrokseen. Ei kyllä itselle mikään ongelma mutta jos olet kevyempi/et niin vahva niin kannattaa ottaa huomioon. Cruisen laitoin 3s kuten oli Xiaomissa CW:ssä. En huomannut moista käytöstä. Voisiko tuo paino olla se ero että itse ehdin kiihdyttää siihen 25kmh nopeammin ja laite huomaa yhä kiihtyvänsä tarpeeksi kovaa ettei cruisea aktivoida tms. Itsellä painoa ilman reppua yms se n.75kg.
Joo, pitäs kyllä päästä ihan testaamaan miltä ne tuntuu ajaessa. M365 kanssa nyt kerinny tottumaan 10" ilmarenkaiden tuntumaan ja se on ihan eri mitä ne 8.5" oli. Toki tää nyt ei oo tän hetken murhe kun suurin jännitys nykyhetkellä on se et jaksaako joku alkaa ton firmistä sörkkimään tai xiaoflasheriin kehittelemään tukea. Oikeastaan ainut kysymys enää, toki rangekin kiinnostaa jne. Kaupunkiajossahan 25kmh riittää varsin hyvin, mut jos ihan huvikseen lähtee lenkkiä heittämään missä on pitkiä suoria niin siinä se 25kmh tuntuu kyllä jo auttamattoman hitaalta. Painon nyt ei luulis olevan ongelma, ei tota tarvi kun rappusia kantaa ja se n. 25kg menee kyllä ellei aivan täysin naru äijä ole.

Mielenkiintonen värkki kyllä kieltämättä, jos softapuoli saadaan vaan läväytettyä auki ja osat kestää niin lienee ihan turvallista todeta et mahdollisesti yks paras mahdollinen vaihtoehto minkä voi suoraan paketista suomesta tilattuna nostaa. Toki vastapainona Max G30 on sen 500€ just nyt uutena ja nordbot myy siihen suoraan käyvää 48V akkua johonkin 400€ pintaan. Toki maksaa enemmän, mut se akku on isompi (21Ah) ja plussapuolena se et se toinen akku jää ylimääräseks, kunhan se G30 Rita tulee saataville niin jos olis oikeen kova äijä niin sen liittäis siihen kylkeen, toki laudan paino tässä vaiheessa on jo siellä 30kg kieppeillä ja sit ei enää kummasti nauratakkaan, mut nopeutta ja rangea löytyy aivan varmasti riittävästi siinä vaiheessa :rofl:

Kolmas vaihtoehto noi aliexpressin väkivaltavehkeet, reilulla tonnilla sellanen värkki et poliisit takavarikoi laudan heti nähdessään tai vaihtoehtosesti sopivasta nopeudesta äkillinen vauhdin pysähtyminen ja etutangon yli lennettyä suoraan sairaalaan, tai hautaan. Taidan lopettaa noiden kattomisen tähän paikkaan ettei käy huonosti.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Vaatii ihan eri ajotyylin kuin Xiaomi. A, pitää muistaa mikä pää jarruttaa, B, pitää muistaa mikä pää vetää, C, hyrrävoimat tulevat esiin ja tuota pitää ajaa enemmän kuin mopoa. Mitä muihin huomioihin tulee niin jarru on säädettävissä ilman työkaluja. Kahva jämäkkä mutta itse jarru on ainakin parin jarrutuksen perusteella vaikeampi arvioida kuin Xiaomiin takajarru koska pitoa on pirusti enemmän kun kyse on etuharrusta.
Sillä oletuksella, että tuo on fyysisesti hyvin samankaltainen kuin G30, niin eikös olekin aika miellyttävä? Onhan se jollain tavalla kankeampi kuin pikkupotkulauta, mutta tuntuu vastaavasti ihan oikealta ajoneuvolta. Jonkinlainen tunne hyrrävoimastakin tosiaan jo on, kun pyörät eivät ole ihan lankarullan kokoiset. Lisäksi se lisäpaino on näiden tapauksessa lähinnä siellä lattiassa, mikä tekee jämäkämmäksi kuin pelkät 10 tuuman pyörät tekisivät kevyemmän ja/tai kevyempipohjaisen ajokin.

Se painoero 13-14 kilosta 18-19 kiloon on enemmän kuin arvaisi. Eikä se ole siitä kiinni, ettei raavas lyhyt ja läski aikuinen mies jaksaisi kantaa, vaan jälkimmäisessä on jo vaivaksi asti hitausmomenttia käänneltäväksi, oli laite sitten talutettavana, vetolaukkuna tai kannossa. Voisin arvata, että ihan sama koettu ero olisi näissä 60-kiloisen tai 120-kiloisen bodarin käsittelyssä.
Kerran kaupassa käsi lipesi kaasuvipuun, mutta onneksi ei tapahtunut sen kummempaa kuin, että ostoskori kaatui dekin päältä lattialle.

Työnnän lautaa kaupassa aina keskitangosta ohjaten ja toisella kädellä heittelen ostoksia koriin.
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 658
Yleisen kanssaihmisten turvallisuuden takia(ja jotta vältetään kauhujen lapsiperheen tavoin paskomasta asioita) ei tietenkään ole aivan soveliasta pitää ajovirtaa kytkettynä sähköajoneuvoa sisätiloissa talutettaessa. Tähänhän ei mitenkään selkeästi pelkkä potkustarttimoodi auttaisikaan, koska se voi olla säädetty sen verran hitaalle rajanopeudelle, että lähtee taluttaessa helposti liikkeelle.
Tää kans herätti vähän ihmetystä, miks siinä laitteessa täytyy olla virrat päällä sisätiloissa kun se kirjaimellisesti käynnistyy sit pihalla nappia painamalla ja on lähtövalmiina sekunissa? Ellei sit oo joku sellanen ratkasu sisässä et säätää nopeusrajotuksen aina käynnistäessä jonkun applikaation kautta, ja ilman sitä rajotus on aina 25, mutta ei nyt senkään luulis olevan kovin iso vaiva suorittaa siellä pihalla.
 
Liittynyt
10.04.2020
Viestejä
379
Ja DNA:lla vahvaa suorittamista.
Hienokseltaan asiaan liittyvänä, lisää vahvaa suorittamista DNA:lta:

Kun ei vielä ollut pipoa kummempaa päänsuojaa, tilailin DNA:lta kevytpotan ensin tietty oleellista yksityiskohtaa, eli kokoa tiedusteltuani.
"Siinä on säätövaraa" oli vastaus, jolloin kyselin kumpaa vaihtoehdoista (54-57cm vai 57-61cm) heidän myymänsä on, kun ei ole mainittu eikä tilatessakaan sitä kysytä.
Lupasivat selvittää ja soittaa takaisin, jolloin naureskellen veikkasin tulevankin vastauksen olevan luokkaa "Siinä on säätövaraa". :cautious:

Kauaa ei mennyt soittoa odotellessa ja vastaus oli sananmukaisesti "Siinä on säätövaraa"! o_O

Tiedoksi tuotteesta mahdollisesti muille kiinnostuneille: Koko ei ollut kumpikaan Wittin ilmoittamista, vaan 54-58cm.
Pitää kokeilla mahtuuko tuon kanssa mitään päähinettä alkukevään ja loppusyksyn koleampia kelejä varten. Jos ei mahdu, palautukseen menee.

Ja niin, Livall lienee(?) se oikea valmistaja, mutta näitä Wittin versioita DNA kauppaa. Eikä ole saanut vieläkään kokoa kauppansa sivulle.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom