- Liittynyt
- 18.10.2016
- Viestejä
- 11 037
Höps. En minä mitään oletuksiani kertonut vaan ihan koneenrakennuksen perusoppimäärään nojaten yleisesti riidattomia faktoja. Ei ole temppu eikä mikään tehdä hyvin jäykkä avorunkoskootteri, jos vähän piirtovaiheessa nähdään vaivaa, etenkin kun voidaan laittaa huoletta pari kiloa lisää. Kantavuudeksi voidaan mitoittaa yhtä hyvin 80 kuin vaikkapa 180 kg. Ei tässä ole mitään epäselvää, enkä todellakaan pidä hyvin perusteltuja näkemyksiäni omana tietonani jatkossakaan, ainakaan minkään "kuulikko, poika" -vastineen johdosta. Joku roti.Oletus on aina oletus kun tosiaan kaikki ei ole niitä 60-80 kiloisia..suomessa kun on paljon myös miehiä joilla elopainoa on reilustikkin yli 100kg.Ja mitä tollasta muutaman satkun potkulautaa kävin kokeileen niin ,se oli kuin olis trampoliinin päällä ollut.Jätetään noi omat teoriat oletukset ihan sinne omaan "tietoon"vaan .
Ja ei tuollainen kehtorunko tuo sitä jäykkyyttää vain teoriassa vaan ihan käytännössäkin.
Eikä ns. kevyen potkulaudankaan kantavuus lopu mihinkään joidenkin ylpeydenaiheena olevaan neuvolapunnitusrajaan. Joo, useimmat vähän liikaa joustavat omaan makuuni "jo" tällä pari kiloa alle neuvolarajan jäävällä ruhollani, mutta kestävät enemmän. G30 on niin jämäkkä, että uskallan ekstrapoloida alarungon olevan ihan riittävän jäykkä vaikkapa 140 kg asti. Muiden osien kestävyydestä en sano mitään.