living_death
★ Still alive ™
- Liittynyt
- 15.11.2016
- Viestejä
- 6 876
Hyvä ostosTuli sit tilattua toi segway max g30...eli ei D-malli
Hyvä ostosTuli sit tilattua toi segway max g30...eli ei D-malli
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.Omaa lautaa flashatessa totesin tuon ble:n olevan avainasemassa. Tosin mielestäni alkujaan oli 1.0.0 ja päivitys siitä 0.9.0 josta taas 1.1.0 ratkaisi ongelmia.
Ja tosiaan sekä downg että xiaoflasher plus orggis tarvittiin jotta tuon homman sai kasaan. Yhdellä versiolla ei yksi softa yhdistänyt eikä toisella toinen. Joku versio taas kaatoi xiaoflasherin toiminnan kokonaan, mitään ei saanut sillä sisään.
En tainnut aiheesta postata tänne mutta pitää katsoa, löytyykö vielä muistiinpanoja, missä järjestyksessä ja millä softalla homma onnistui.
Homea älä käytä jos ei ole pakko. Siitä et saa kuin ongelmia. Ja toisaalta... Joku firmisyhdistelmä oli tosiaan sellainen, jolla se ei edes suostunut yhdistämään.
Eli ihan suoraviivaista tuo homma ei vaikuta olevan ja jokaista kombinaatiota ei välttämättä netistä heti löydä. Ehtii hikoilla toisenkin kerran ihan perusjutuissa mutta pahimmillaan tuo menee toki kaapelihommiksi.
Olin jo yllä olevan kirjoitellut joten jääkööt tuohon.
Mutta parametreista on kyllä montaa ajatusta eikä sinällään selvää "tee näin"-dokkaria. Myös itsellä vähän hakusessa, mikä olisi se paras setup mutta taas toisaalta ei kiinnostaisi kokeilla loputtoman montaa variaatiota ihan jo varmuuden vuoksi.
Nyt laudassa on sisällä CFW fullspeed ihan xiaoflasherista mutta mukava olisi tietää, mitä parametreja siinä on käytetty. Mikään full speed ei tosiaan kuitenkaan kyseessä ole (ainakaan nyt sisällä oleva) koska huiput on se noin 27 km/h
Joo yli tehokas kers voi antaa akuille liikaa virtaa. Itsellä Xiaomi M365 Pro jossa pidän suosiolla mediumilla vaikka vakio softa sallisi kovemman. Eipä tule ainakaan siitä ongelmia. Olisi välillä kyllä se kovempi mukavampi niin saisi risteyksiin liukuessa nopeammin pysähdyksiin ilman jarruja ja enemmän virtaa takaisin.Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.
Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
Juu, ei heti tulisi mieleen maksaa tuollaisia summia jostain satunnaisesta nimettömästä halpiksesta hobbyhallista. Tai ostaa mitään jostain viyun hobbyhallista.Nopeasti katottuna sanoisin että osta augmentti mielummin, taikka segwayn maxi. Näyttäisi samat statsit augmentin kanssa olevan (moottori ja akku).
Vilkuileppa, millaisia tehoja moottorille ajetaan. Itsellä tosiaan se noin 750W on maksimi nyt käytössä olevalla. Joku täällä kertoi ajavansa 850+ watilla joka alkaa jo kuulostaa aika kovalta.Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.
Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/hPs. Nopeuksista puhelee yksi ja toinen. Kyllä, ainakin oma M365 Pro näyttää hyvinkin tarkkaan oikean nopeuden. GPS+"sitä ajat"-taulu ja ollaan luokassa 0,5 km/h extraa laudan näyttämässä.
Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.
En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/h
Heti jos tulee vähänkään alamäkeä niin vauhti menee yli 25 mutta muuten ei
Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.
Ja tosiaan, tuokin näyttö tuli jo edeltävänä päivänä katsottua. Sopiva, tasainen suora niin gps+taulu+laudan mittarin vertailu tuli tehtyä. Tuo myöhempi maininta oli ilman gepsiä mutta vajaammalla akulla ja näyttämä oli taulussa ja laudan mittarissa hieman alempi.
En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.
Saakohan kohta enää edes kävellä ilman, että joutuu esitutkintatoimien kohteena hetkeksi kiinniotetuksi tekemättä mitään virhettä liikenteessä? 1984.Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.
Ihan hyvä että vahtivat myös kevyttä liikennettä vai oletko erimieltä?Saakohan kohta enää edes kävellä ilman, että joutuu esitutkintatoimien kohteena hetkeksi kiinniotetuksi tekemättä mitään virhettä liikenteessä? 1984.
Kommentoin sitä, miten yllä olevan käsitin eli että ihmisiä olisi systemaattisesti ratsattu. En tosin taida uskoa että niin tapahtui eikä se taitaisi oikein kestää päivänvaloa.Ihan hyvä että vahtivat myös kevyttä liikennettä vai oletko erimieltä?
Itseasiassa siinä oli ihan "ratsia" ja tutkasivat jokaisen potkulaudan.Kommentoin sitä, miten yllä olevan käsitin eli että ihmisiä olisi systemaattisesti ratsattu. En tosin taida uskoa että niin tapahtui eikä se taitaisi oikein kestää päivänvaloa.
Minkäänlainen "vahtiminen" ei ole "ihan hyvä" vaan saisivat keskittyä lailliseen toimintaansa. En ota ollenkaan hyvällä, jos tullaan häiritsemään ilman syytä. Riittävää ja valtuuksien mukaista kevyen liikenteen valvontaa on puuttua ylinopeutta ajaviin, varustepuutteisiin tai rikkeisiin. Eipä niihin tosin puututa vaan känniläiset saavat ihan rauhassa koheltaa vuokraskuuteilla, spandeksit kaahata ja riehua ja mulkut ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan. Jälkimmäinen piti oikein laillistaa pikku näpäytyksenä kunnon kansalaisia kohtaan.
Ajoneuvoliikenteessä ymmärrän satunnaiset pysäytyksetkin, vaikka siitäkin voi perustellusti olla eri mieltä ja se on ihan erillinen aiheensa. No okei, itse kallistun siihen, että mihinkään ei tulisi olla lupaa ilman vähintään "syytä epäillä"-tasoa. Tähän pääseekin joku älyn tonava heittämään tosi nasevasti että ajan varmaankin kännissä. Auts, hävisin.
Mihin käyttöön lisäakkua? Onko tarvetta niin pitkälle siivulle tai jatkuvalle ajamiselle, ettei yhdellä pärjää?Noniin Augment lähti eilen tilaukseen ja hyvällä lykyllä tänään jo Tampereella. Kiitos foorumille myös mukavasta ale-koodista.
Onko kukaan tilannut kyseiseen lautaan lisäakkuja ulkomailta? Jos on niin mistä? Augmenntin aspakin lupaili syyskuussa lisäakkuja myyntiin mutta tilaamalla muualta voisi saada halvemmalla ja nopeammin.
Mihin käyttöön lisäakkua? Onko tarvetta niin pitkälle siivulle tai jatkuvalle ajamiselle, ettei yhdellä pärjää?
Itse nappaan akun aina mukaan, kun jätän laudan esim. kirjastolle. Akkua on todella perse raahata mukana.
Juu, eli ei siis "tarkistettu potkulautailijat ja pyöräilijät". Asia kunnossa.Itseasiassa siinä oli ihan "ratsia" ja tutkasivat jokaisen potkulaudan.
Siinä oli potkulautoja jotka oli tutkaan ajanut sen +40km/h
Saiko ne poliisit tallennettua tutkalla sitä maagista pysähtyvyyttä myös?Kelatkaa poliisit pysäyttäny ylinopeuden takia noin 3-4 kertaa, eikä oo tullu edes kovaa sanomista , sanonu vaa että noi tekijän laidat kulkee sen verta kovaa että malttakkaa ajaa keskustassa ja ihmisten seassa vähän hiljempaa ja jos halutaa päästellä niin sit jossai yksityisillä. Poliisit suhtautuu Lahdessa ainakin lepposasi näihin laitoihin
Liekkö takavarikoivat kameran? Rikollisen kova pysähtyvyys kun ollut laudassa.Saiko ne poliisit tallennettua tutkalla sitä maagista pysähtyvyyttä myös?
Heejehe, ei saanu ku kundi viitsinyt mitää ylimäräsiä jutska. Kunhan pääs jatkaa matkaa, noh kyl se video viel tuleeLiekkö takavarikoivat kameran? Rikollisen kova pysähtyvyys kun ollut laudassa.
Hyvä että saadaa rikolliset pois liikenteestäItseasiassa siinä oli ihan "ratsia" ja tutkasivat jokaisen potkulaudan.
Siinä oli potkulautoja jotka oli tutkaan ajanut sen +40km/h
Kyllähän se on hyvä että ylilyöntejä valvotaan, ei tuollaisen +40km/h kulkevan äänettömän ohjuksen paikka ole jalkakäytävälläHyvä että saadaa rikolliset pois liikenteestä
Ei sen paikka ole jalkakäytävällä, vaikka kulkisi vain sen sallitun 25.Kyllähän se on hyvä että ylilyöntejä valvotaan, ei tuollaisen +40km/h kulkevan äänettömän ohjuksen paikka ole jalkakäytävällä
Kyllä spandexit on vielä äänettömiä, ilmanvastus liian suuri niin ei voi kelloakaan pitää ja katse on asfaltissa! Ja menee heittämällä 40+ kun spandexeis kiitää ja vähän vehnäjauhoa nokan alla! Täs just nyt lueskelin fasebuukissa kuinka spandexilainen valitti kuinka oli joutunu ajamaan ojaan, koska edessäolleet lapset potkulautoineen eivät olleet väistäneet, sen seurauksena naama mustana ja niskat sun muut kipeenä..Kyllähän se on hyvä että ylilyöntejä valvotaan, ei tuollaisen +40km/h kulkevan äänettömän ohjuksen paikka ole jalkakäytävällä
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.Hesarin uutisissa eilen joku on ajellut fillarilla kameraan viittäkymppiä. kahdesti. 40 alueella toki. Veikkailivat siellä kysessä olevan laiton sähkömopo
No jaa.... Itse ajoin 45kmh+ maasturilla jossa semi keskeltä sileät katukumit ihan vain hetkellisiä huippuja kokeillessa. Eli luulisi kevyellä katupyörällä olevan helppo nakuttaa 50kmh+.Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
Tjoo näkyy suurinosa kokovartalo sukkahousuilijoista menevän ohi kun mode kakkosella 30-33km/h meen.Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
tuon 1 palkin jälkeen vielä tulee vilkkuva palkki jolla pääsee joitakin metrejä tosin vauhti tippui johonkin 20km/h ja kiihtyvyys nolliin (200m ajoin itse ennenkuin olin jo kotona joten en tarkkaa tiedä).Noniin tässä vähän rapsaa ensi kosketuksista Augmentiin.
Lauta saapui eilen ja latauksen jälkeen heti testiajolle. Rajoitin päällä nopeus tosiaan 25km/h, asetuksista rajoittimen poistamalla nopeus nousi 30km/h enimmillään. Laudan tuntuma todella mukava ja kiihtyi reippaasti. Jyrkimpiin mäkiin nopeus putosi 18km/h ja muutamalla avustus potkulla helposti takaisin 25km/h. Painoa itselle varusteiden kanssa noin 80kg. Jarruista kuuluu vähän outo rahina jarruttaessa, onkohan ominaisuus vai pitäisikö olla yhteydessä firman asiakaspalveluun asiasta?
Tänään sitten oli tosikoitoksen vuoro, työmatka. Matkaa töihin pyöräteitä pitkin kertyy 22km ja etukäteen hieman jännitti miten pärjää tuon koko matkan. Akun varaus näkyy Es 10 vain palkkoina, joten akun todellinen tilanne ei näy tarkasti. Matkaa ollessa jäljellä noin 6km varaus putosi yhteen palkkiin ja ajattelin jo että bussi kutsuu pian, mutta yhden tehokkaan jarrutuksen jälkeen näytössä näkyi taas kaksi palkkia ja usko asiaan palasi. Työpaikan pihalle päästessä yksi palkki akkua ja matkamittarissa 22km, ulkona lämpöä noin 11 astetta matkan aikana.
Summa summarum, hyvältä vaikuttaa! Ostamisen taka-ajatuksena oli korvata osa työmatka-ajosta laudalla ajettavaksi ja tähän selvästi Es pystyy. Syksyllä saapuvan sovelluksen myötä akun varauksen valvominen toivottavasti helpottaa ja tulossa oleva isomman kapasiteetin akku vaikuttaa myös kiinnostavalta.
Kaverini tilasi FLJ:n espanjasta ja toimitus kesti pari viikkoa. Kuulema suomalaisia hemmoja jotka niitä siellä myy ja on asiallista toimintaa. Vastaavat hyvin viesteihin. Nettikaupan osoitetta en nyt muista, mutta voin kysyä. Kyllä takuuasiat on EU:ssa aika pitkälti samat joka maassa.Mitenkäs näissä laudoissa menee takuut. Esim jos tilaan EU alueelta espanjasta niin onko siihen täysi takuu voimassa Suomessa?
Tietenkin huolloissa voi joutua lähettelee ja kestää todella kauan.
Uskon, että konkurssipesä haluaa kyllä ne laudat myydä osamaksulla ostajille ennemmin, kuin vaatia niitä takaisin mikäli niin huonosti kävisi.Liekö kukaan pohtinut mitä tapahtuisi jos Augmentin takana oleva yhtiö (Augment Bike Oy) menisi konkurssiin seuraavan kahden vuoden aikana? Noussut tässä kesän aikana välillä mieleen kun puntaroinut minkä laudan hankkisi (en siis ainakaan vielä ole ko. firman asiakas). Sopimusehdoissa näyttää lukevan, että lauta on sopimuskauden ajan firman omistama. Voisiko siis hypoteettinen konkurssipesä vaatia omansa pois, vaikka asiakas olisi maksanut tuon koko sopimuskauden etukäteen? Lopussahan on vielä se 29€ summa, ennen kuin laudan omistusoikeus siirtyy asiakkaalle. Oma epäluuloisuus kummunnut siitä, kun firma kuitenkin tarjoaa lautaa käytännössä samaan hintaan kuin jos ostaisi vastaavan omakseen kaupasta, ja siihen saa vielä kaiken lisäksi tarvittavat huollot päälle. Voiko kokonaiskuva olla kannattava?
En tunne konkurssikäytäntöjä, mutta lienee hyvin mahdollista että konkurssitilanteessa ne, jotka ovat maksaneet koko sopimuskauden etukäteen, saavat ainakin mahdollisuuden lunastaa laudan heti tuolla 29€ hinnalla. Kuluttajalla kuitenkin yleisesti ottaen hyvin vahva suoja, ja tässä skenaariossa lauta kuitenkin maksettu jo lähestulkoon kokonaan. Tällöin saamatta jäisi vain tuo huoltolupaus... Tämä siis puhtaasti spekulaatiota, en tiedä mikä olisi todellisuus.
Pahoittelut jos jonkun jo laudan tilanneen mielenrauha järkkyy. Hyvä diilihän tuo tuntuisi olevan muuhun markkinatarjontaan nähden mikäli sopimuskausi menee maaliin onnellisesti.
Edit: poistetaan netistä löytyneitä yhtiön talouslukuja, kun eivät ole aivan tuoreita.
Tarkoitatko minulle tuota viestiä ja siis mistä löytyy joku croppaus ja mitä se tekeeSiitä löytyy croppauskin.