Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
25.05.2020
Viestejä
11
Omaa lautaa flashatessa totesin tuon ble:n olevan avainasemassa. Tosin mielestäni alkujaan oli 1.0.0 ja päivitys siitä 0.9.0 josta taas 1.1.0 ratkaisi ongelmia.
Ja tosiaan sekä downg että xiaoflasher plus orggis tarvittiin jotta tuon homman sai kasaan. Yhdellä versiolla ei yksi softa yhdistänyt eikä toisella toinen. Joku versio taas kaatoi xiaoflasherin toiminnan kokonaan, mitään ei saanut sillä sisään.
En tainnut aiheesta postata tänne mutta pitää katsoa, löytyykö vielä muistiinpanoja, missä järjestyksessä ja millä softalla homma onnistui.

Homea älä käytä jos ei ole pakko. Siitä et saa kuin ongelmia. Ja toisaalta... Joku firmisyhdistelmä oli tosiaan sellainen, jolla se ei edes suostunut yhdistämään.

Eli ihan suoraviivaista tuo homma ei vaikuta olevan ja jokaista kombinaatiota ei välttämättä netistä heti löydä. Ehtii hikoilla toisenkin kerran ihan perusjutuissa mutta pahimmillaan tuo menee toki kaapelihommiksi.


Olin jo yllä olevan kirjoitellut joten jääkööt tuohon.

Mutta parametreista on kyllä montaa ajatusta eikä sinällään selvää "tee näin"-dokkaria. Myös itsellä vähän hakusessa, mikä olisi se paras setup mutta taas toisaalta ei kiinnostaisi kokeilla loputtoman montaa variaatiota ihan jo varmuuden vuoksi.
Nyt laudassa on sisällä CFW fullspeed ihan xiaoflasherista mutta mukava olisi tietää, mitä parametreja siinä on käytetty. Mikään full speed ei tosiaan kuitenkaan kyseessä ole (ainakaan nyt sisällä oleva) koska huiput on se noin 27 km/h
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
Joo yli tehokas kers voi antaa akuille liikaa virtaa. Itsellä Xiaomi M365 Pro jossa pidän suosiolla mediumilla vaikka vakio softa sallisi kovemman. Eipä tule ainakaan siitä ongelmia. Olisi välillä kyllä se kovempi mukavampi niin saisi risteyksiin liukuessa nopeammin pysähdyksiin ilman jarruja ja enemmän virtaa takaisin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Nopeasti katottuna sanoisin että osta augmentti mielummin, taikka segwayn maxi. Näyttäisi samat statsit augmentin kanssa olevan (moottori ja akku).
Juu, ei heti tulisi mieleen maksaa tuollaisia summia jostain satunnaisesta nimettömästä halpiksesta hobbyhallista. Tai ostaa mitään jostain viyun hobbyhallista.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
Itellä sisässä nyt tosiaan tuolta e-distancen linkkaamalta venäläissivulta Gonka-versio ilman mitään omia modifikaatioita. Huiput tällaisen 105 kiloisen alla 31-32 km/h ja mäkiä kiipeää mukavammin.

Alkuperäisen firmiksen kanssa mulla oli kers low asetuksessa niin nyt se tuntuu toimivan tehokkaammin. Oon ymmärtäny et liian tehokas kers ei välttämättä oo hyvä asia
Vilkuileppa, millaisia tehoja moottorille ajetaan. Itsellä tosiaan se noin 750W on maksimi nyt käytössä olevalla. Joku täällä kertoi ajavansa 850+ watilla joka alkaa jo kuulostaa aika kovalta.

Ja tosiaan kiinnostaa kyllä, mitä normioloissa suoralla pätkällä noilla nopeuksilla on lukemien puolesta tarjolla. Itselle riittää se 26-27 km/h todellista aivan mainiosti ja pysytään vielä hyvin liki laillistakin. Kiinnostaa kuitenkin, paljonko vaikuttaa jos tuosta nostetaan jonkin verran nopeuksia.

KERS voi kyllä tehokkaimmillaan polttaa palikoita joten ei kovin suositeltavaa. Toisaalta voisi olla aivan paikallaan korkata se lauta ja katsoa tahnat kuntoon. Lämpöhalvauksen oma mitä ilmeisemmin ainakin sai ja reilusti ylimitoitetulla määrällä laatutahnaa ollaan järkevissä lukemissa. Tosin jos suomitakuu niin ehkä silloin ei kannata.
Seuraisin joka tapauksessa lämpöjä jos tuonkin verran otat ulos nopeutta tuolla painolla. Aika rapsakasti tehoa kun palaa jo tasamaalla oman tuntuman mukaan samassa tai reilummassakin painoluokassa (joo, joku ostaa kaupastakin sen 10+ kiloa helposti).

Ps. Nopeuksista puhelee yksi ja toinen. Kyllä, ainakin oma M365 Pro näyttää hyvinkin tarkkaan oikean nopeuden. GPS+"sitä ajat"-taulu ja ollaan luokassa 0,5 km/h extraa laudan näyttämässä.

Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Ps. Nopeuksista puhelee yksi ja toinen. Kyllä, ainakin oma M365 Pro näyttää hyvinkin tarkkaan oikean nopeuden. GPS+"sitä ajat"-taulu ja ollaan luokassa 0,5 km/h extraa laudan näyttämässä.

Edit... Pudotin tuosta todellisesta nopeudesta yhden pois. Kävin ilta-ajelulla ja ajoin vähän vajaalla akulla tauluun ja näyttämä oli korjatun mukanen.
Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/h

Heti jos tulee vähänkään alamäkeä niin vauhti menee yli 25 mutta muuten ei
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
64
Oma ninebot max g30d kulki 29-30 km/h kun vaihtoi regioniksi US:n. Gen1 moottorin vuoksi nopeus tippui melko nopeasti akun varauksen tippumisen takia niin, että kulki noin 25 km/h.

Nyt kun asensin lautaan lisäakun, se kulkee n. 40 km/h, ja nyt nopeus tippuu siihen 35km/h melkosen nopeasti, mutta tuo vauhti tuntuu enemmän kuin riittävältä. Lisäakun kanssa lauta tuntuisi kiipeävän vaikka puuhun. Heitin sillä n. 10 km matkan kaverin kotiin, eikä hyytynyt edes jyrkässä ylämäessä. Painoa laudalla oli yhteensä n. 140 kg. Maksimirangea en ole vielä lisäakun kanssa testaillut, mutta ainakin sen 40-45 km pääsi kun ajeli pääsääntöisesti 30-35 km/h sport modella.
 
Liittynyt
30.11.2016
Viestejä
1 837
En millään itse jaksaisi olettaa, että jotain mainoskylttejä on kunnolla säädetty tai ettei näyttämää jopa manipuloida. Tietysti näin pienissä nopeuksissa ollaan lähellä oikeaa yleensä jopa laitteiden omilla mittareilla. Silti pidemmän kuin hetkellisen ajon gps-seuranta kertoisi oikeaa tietoa paremmin. Kaksi merkitsevää numeroa ei riitä insinöörimäiseen pakkomielteiseen mittailuun, ja jos sitä ei kaivata, voi vaikka luottaa nopeusmittariin.
En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.

Ja tosiaan, tuokin näyttö tuli jo edeltävänä päivänä katsottua. Sopiva, tasainen suora niin gps+taulu+laudan mittarin vertailu tuli tehtyä. Tuo myöhempi maininta oli ilman gepsiä mutta vajaammalla akulla ja näyttämä oli taulussa ja laudan mittarissa hieman alempi.

Oma M365pro näyttää GPS mukaan 2-3km/h liikaa. Tasaisella minä 75kg lauta näyttää 27-28km/h ja todellinen 24-25km/h

Heti jos tulee vähänkään alamäkeä niin vauhti menee yli 25 mutta muuten ei
En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
En tiedä, mistä sait tuon mainoskyltin. Kyllä ne eri paikkoihin siirreltävät nopeusnäytöt ovat yllättävän tarkkoja ja koska niillä myös kerätään dataa kulloisenkin kohteen nopeuksista, ei data olisi minkään arvoista jos se ei olisi paikkaansa pitävää.

Ja tosiaan, tuokin näyttö tuli jo edeltävänä päivänä katsottua. Sopiva, tasainen suora niin gps+taulu+laudan mittarin vertailu tuli tehtyä. Tuo myöhempi maininta oli ilman gepsiä mutta vajaammalla akulla ja näyttämä oli taulussa ja laudan mittarissa hieman alempi.


En ole muuten tullut katsottua eri firmiksillä laudan näyttämää. Niissä lienee eroa koska laudat kuitenkin ovat samanlaisia ja itselläni näyttämä on tosiaan hyvinkin tarkkaan oikea.
Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Itsellä ihan vakio ja alkuperäinen, riittää nämä tehot minulle. Kolmeen ratsiaan joutunut täällä espoossa missä tarkistettiin sekä pyöräilijät ja lautailijat ja sakkoja jaettiin sen verran paljon etten ihan heti ole virittämässä.
Saakohan kohta enää edes kävellä ilman, että joutuu esitutkintatoimien kohteena hetkeksi kiinniotetuksi tekemättä mitään virhettä liikenteessä? 1984.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Ihan hyvä että vahtivat myös kevyttä liikennettä vai oletko erimieltä?
Kommentoin sitä, miten yllä olevan käsitin eli että ihmisiä olisi systemaattisesti ratsattu. En tosin taida uskoa että niin tapahtui eikä se taitaisi oikein kestää päivänvaloa.

Minkäänlainen "vahtiminen" ei ole "ihan hyvä" vaan saisivat keskittyä lailliseen toimintaansa. En ota ollenkaan hyvällä, jos tullaan häiritsemään ilman syytä. Riittävää ja valtuuksien mukaista kevyen liikenteen valvontaa on puuttua ylinopeutta ajaviin, varustepuutteisiin tai rikkeisiin. Eipä niihin tosin puututa vaan känniläiset saavat ihan rauhassa koheltaa vuokraskuuteilla, spandeksit kaahata ja riehua ja mulkut ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan. Jälkimmäinen piti oikein laillistaa pikku näpäytyksenä kunnon kansalaisia kohtaan.

Ajoneuvoliikenteessä ymmärrän satunnaiset pysäytyksetkin, vaikka siitäkin voi perustellusti olla eri mieltä ja se on ihan erillinen aiheensa. No okei, itse kallistun siihen, että mihinkään ei tulisi olla lupaa ilman vähintään "syytä epäillä"-tasoa. Tähän pääseekin joku älyn tonava heittämään tosi nasevasti että ajan varmaankin kännissä. Auts, hävisin.
 

Intel Core

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
01.07.2020
Viestejä
242
Kommentoin sitä, miten yllä olevan käsitin eli että ihmisiä olisi systemaattisesti ratsattu. En tosin taida uskoa että niin tapahtui eikä se taitaisi oikein kestää päivänvaloa.

Minkäänlainen "vahtiminen" ei ole "ihan hyvä" vaan saisivat keskittyä lailliseen toimintaansa. En ota ollenkaan hyvällä, jos tullaan häiritsemään ilman syytä. Riittävää ja valtuuksien mukaista kevyen liikenteen valvontaa on puuttua ylinopeutta ajaviin, varustepuutteisiin tai rikkeisiin. Eipä niihin tosin puututa vaan känniläiset saavat ihan rauhassa koheltaa vuokraskuuteilla, spandeksit kaahata ja riehua ja mulkut ajaa yksisuuntaista väärään suuntaan. Jälkimmäinen piti oikein laillistaa pikku näpäytyksenä kunnon kansalaisia kohtaan.

Ajoneuvoliikenteessä ymmärrän satunnaiset pysäytyksetkin, vaikka siitäkin voi perustellusti olla eri mieltä ja se on ihan erillinen aiheensa. No okei, itse kallistun siihen, että mihinkään ei tulisi olla lupaa ilman vähintään "syytä epäillä"-tasoa. Tähän pääseekin joku älyn tonava heittämään tosi nasevasti että ajan varmaankin kännissä. Auts, hävisin.
Itseasiassa siinä oli ihan "ratsia" ja tutkasivat jokaisen potkulaudan.

Siinä oli potkulautoja jotka oli tutkaan ajanut sen +40km/h
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
7
Noniin Augment lähti eilen tilaukseen ja hyvällä lykyllä tänään jo Tampereella. Kiitos foorumille myös mukavasta ale-koodista.

Onko kukaan tilannut kyseiseen lautaan lisäakkuja ulkomailta? Jos on niin mistä? Augmenntin aspakin lupaili syyskuussa lisäakkuja myyntiin mutta tilaamalla muualta voisi saada halvemmalla ja nopeammin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
145
Noniin Augment lähti eilen tilaukseen ja hyvällä lykyllä tänään jo Tampereella. Kiitos foorumille myös mukavasta ale-koodista.

Onko kukaan tilannut kyseiseen lautaan lisäakkuja ulkomailta? Jos on niin mistä? Augmenntin aspakin lupaili syyskuussa lisäakkuja myyntiin mutta tilaamalla muualta voisi saada halvemmalla ja nopeammin.
Mihin käyttöön lisäakkua? Onko tarvetta niin pitkälle siivulle tai jatkuvalle ajamiselle, ettei yhdellä pärjää?

Itse nappaan akun aina mukaan, kun jätän laudan esim. kirjastolle. Akkua on todella perse raahata mukana.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
7
Mihin käyttöön lisäakkua? Onko tarvetta niin pitkälle siivulle tai jatkuvalle ajamiselle, ettei yhdellä pärjää?

Itse nappaan akun aina mukaan, kun jätän laudan esim. kirjastolle. Akkua on todella perse raahata mukana.

Lähinnä kiinnostelee tuo isommalla kapasiteetilla myyntiin tuleva akku, esim Levy plus (joka on siis sama lauta) tarjoaa jo tätä isompaa akkua valikoimassaan.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Kelatkaa poliisit pysäyttäny ylinopeuden takia noin 3-4 kertaa, eikä oo tullu edes kovaa sanomista , sanonu vaa että noi tekijän laidat kulkee sen verta kovaa että malttakkaa ajaa keskustassa ja ihmisten seassa vähän hiljempaa ja jos halutaa päästellä niin sit jossai yksityisillä. Poliisit suhtautuu Lahdessa ainakin lepposasi näihin laitoihin
 
Liittynyt
04.12.2016
Viestejä
1 644
Kelatkaa poliisit pysäyttäny ylinopeuden takia noin 3-4 kertaa, eikä oo tullu edes kovaa sanomista , sanonu vaa että noi tekijän laidat kulkee sen verta kovaa että malttakkaa ajaa keskustassa ja ihmisten seassa vähän hiljempaa ja jos halutaa päästellä niin sit jossai yksityisillä. Poliisit suhtautuu Lahdessa ainakin lepposasi näihin laitoihin
Saiko ne poliisit tallennettua tutkalla sitä maagista pysähtyvyyttä myös? :)
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Onko jotain syitä olla päivittämättä uusinta firmistä M365 pro lautaan, jos ei aio käyttää kuin alkuperäis firmistä?

Tai onko noista muista firmiksistä jotain selkeää hyötyä miksi kannattaisi laittaa?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
182
Muistelisin, että täällä mainittu maan vaihto appiin. Vaikuttaako kulkuihin Ninebot ES4 kulkuihin, jos vaikka laittaa apista maaksi Kiina? Ennen viimeisintä päivitystä meni 30 km/h. Päivityksen jälkeen 28 km/h, mikä sekin on tosi hyvä, kun ei tarvitse sakkoja jännittää niin. Tuntuu sekoavan voiman ulostulo, jos laittaa valot päälle. Tänään meni samalla turboasetuksella 25 km/h ja muutenkin tuntui huonommin kiihtyvän. Tätä on tehnyt jo pitkään, että arpoo voiman ulosannin päiväkohtaisesti. Akussa ollut virtaa reislusti yli puolet aina ja silti vaihtelee.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Tallinnassa tuli juuri ajeltua jatkuvasti monta päivää putkeen Boltin laudoilla(Ninebot max) ja Tuulin laudoilla myös, joista en tunnistanut merkkiä.
Ninebotilla kun menin hotellilta satamaan kaikkien tavaroiden roikkuessa mukana niin painoa oli noin 150kg ja silti kiihtyi iloisesti. Joillakin huonommilla asfalteilla kyllä tuli ikävä jousitusta.

Mutta lomakokemuksena niin hienoa liikkua kaikki välit laudalla laillisesti myös kävelyteillä hintaan 0€ aloitus ja 10c minuutti, että varmaan tulee tulevaisuuden lomakohteista katsottua heti valintavaiheessa että löytyykö vastaavaa paikanpäältä.
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Kyllähän se on hyvä että ylilyöntejä valvotaan, ei tuollaisen +40km/h kulkevan äänettömän ohjuksen paikka ole jalkakäytävällä
Kyllä spandexit on vielä äänettömiä, ilmanvastus liian suuri niin ei voi kelloakaan pitää ja katse on asfaltissa! Ja menee heittämällä 40+ kun spandexeis kiitää ja vähän vehnäjauhoa nokan alla! Täs just nyt lueskelin fasebuukissa kuinka spandexilainen valitti kuinka oli joutunu ajamaan ojaan, koska edessäolleet lapset potkulautoineen eivät olleet väistäneet, sen seurauksena naama mustana ja niskat sun muut kipeenä..

ps. itse olisin varmasti hidastanut vauhtia mutta mikä minä olen spandexien ammattitaitoa ohjeistamaan!
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Hesarin uutisissa eilen joku on ajellut fillarilla kameraan viittäkymppiä. kahdesti. 40 alueella toki. Veikkailivat siellä kysessä olevan laiton sähkömopo :)
 

oma

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
154
Hesarin uutisissa eilen joku on ajellut fillarilla kameraan viittäkymppiä. kahdesti. 40 alueella toki. Veikkailivat siellä kysessä olevan laiton sähkömopo :)
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
No jaa.... Itse ajoin 45kmh+ maasturilla jossa semi keskeltä sileät katukumit ihan vain hetkellisiä huippuja kokeillessa. Eli luulisi kevyellä katupyörällä olevan helppo nakuttaa 50kmh+.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
7
Noniin tässä vähän rapsaa ensi kosketuksista Augmentiin.

Lauta saapui eilen ja latauksen jälkeen heti testiajolle. Rajoitin päällä nopeus tosiaan 25km/h, asetuksista rajoittimen poistamalla nopeus nousi 30km/h enimmillään. Laudan tuntuma todella mukava ja kiihtyi reippaasti. Jyrkimpiin mäkiin nopeus putosi 18km/h ja muutamalla avustus potkulla helposti takaisin 25km/h. Painoa itselle varusteiden kanssa noin 80kg. Jarruista kuuluu vähän outo rahina jarruttaessa, onkohan ominaisuus vai pitäisikö olla yhteydessä firman asiakaspalveluun asiasta?

Tänään sitten oli tosikoitoksen vuoro, työmatka. Matkaa töihin pyöräteitä pitkin kertyy 22km ja etukäteen hieman jännitti miten pärjää tuon koko matkan. Akun varaus näkyy Es 10 vain palkkoina, joten akun todellinen tilanne ei näy tarkasti. Matkaa ollessa jäljellä noin 6km varaus putosi yhteen palkkiin ja ajattelin jo että bussi kutsuu pian, mutta yhden tehokkaan jarrutuksen jälkeen näytössä näkyi taas kaksi palkkia ja usko asiaan palasi. Työpaikan pihalle päästessä yksi palkki akkua ja matkamittarissa 22km, ulkona lämpöä noin 11 astetta matkan aikana.

Summa summarum, hyvältä vaikuttaa! Ostamisen taka-ajatuksena oli korvata osa työmatka-ajosta laudalla ajettavaksi ja tähän selvästi Es pystyy. Syksyllä saapuvan sovelluksen myötä akun varauksen valvominen toivottavasti helpottaa ja tulossa oleva isomman kapasiteetin akku vaikuttaa myös kiinnostavalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 659
Taitaa vissiin olla laudat vähän kivenalla kun haaveilen tuosta Xioamin M365 laudasta mutta joka paikassa loppu.. olis näppärä työmatkalle ku duunikaverillaki on tommonen.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
692
30km/h pyöräilee suoralla nyt jokainen ripeästi pyöräilevä kaveri. Ja kyl pyöräilyä harrastava saa helposti +40km/h keskarin ainakin lyhyellä 10kilsan lenkillä.
 
Liittynyt
09.01.2017
Viestejä
624
Joo vaikee sanoo mut kyllä noi spandexiäijät ainaki sen jotain 40kmh painelee menee mutta viiskymppiä kuulostaa jo aika Tony Montana meiningiltä ihan pelkillä bundesliiga pohkeilla.
Tjoo näkyy suurinosa kokovartalo sukkahousuilijoista menevän ohi kun mode kakkosella 30-33km/h meen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
345
Noniin tässä vähän rapsaa ensi kosketuksista Augmentiin.

Lauta saapui eilen ja latauksen jälkeen heti testiajolle. Rajoitin päällä nopeus tosiaan 25km/h, asetuksista rajoittimen poistamalla nopeus nousi 30km/h enimmillään. Laudan tuntuma todella mukava ja kiihtyi reippaasti. Jyrkimpiin mäkiin nopeus putosi 18km/h ja muutamalla avustus potkulla helposti takaisin 25km/h. Painoa itselle varusteiden kanssa noin 80kg. Jarruista kuuluu vähän outo rahina jarruttaessa, onkohan ominaisuus vai pitäisikö olla yhteydessä firman asiakaspalveluun asiasta?

Tänään sitten oli tosikoitoksen vuoro, työmatka. Matkaa töihin pyöräteitä pitkin kertyy 22km ja etukäteen hieman jännitti miten pärjää tuon koko matkan. Akun varaus näkyy Es 10 vain palkkoina, joten akun todellinen tilanne ei näy tarkasti. Matkaa ollessa jäljellä noin 6km varaus putosi yhteen palkkiin ja ajattelin jo että bussi kutsuu pian, mutta yhden tehokkaan jarrutuksen jälkeen näytössä näkyi taas kaksi palkkia ja usko asiaan palasi. Työpaikan pihalle päästessä yksi palkki akkua ja matkamittarissa 22km, ulkona lämpöä noin 11 astetta matkan aikana.

Summa summarum, hyvältä vaikuttaa! Ostamisen taka-ajatuksena oli korvata osa työmatka-ajosta laudalla ajettavaksi ja tähän selvästi Es pystyy. Syksyllä saapuvan sovelluksen myötä akun varauksen valvominen toivottavasti helpottaa ja tulossa oleva isomman kapasiteetin akku vaikuttaa myös kiinnostavalta.
tuon 1 palkin jälkeen vielä tulee vilkkuva palkki jolla pääsee joitakin metrejä tosin vauhti tippui johonkin 20km/h ja kiihtyvyys nolliin (200m ajoin itse ennenkuin olin jo kotona joten en tarkkaa tiedä).
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
270
Dodiih, Augment ES 10 One tilattu lisälaturilla. Kertamaksulla kun sain frendiltä hyvän koodin, nyt vasta huomasin että täälläkin on ollut jotain koodia tarjolla. No ei kai se paljon parempi ole. :D

Lisälaturi siksi, että työmatka 16-18 kilsaa hieman reitistä riippuen ja haluan ladata töissä. En aio tosin todellakaan joka päivä tota matkaa ajaa, ehkä välillä yhdistäen julkisiin (jotka ei oo kovin näppäriä kuin virasto-ja museokeskustaan Stadissa meneville). :)

Snadisti heräteostos. Skuuttia tehnyt mieli vuoden kaksii, nyt tuli aika. Talouden toinen auto menee hetkeksi pois uuden tieltä, niin katsotaan miten pärjätään yhdellä. Tosin testiolosuhteet surkeat, toinen auto seissyt maaliskuun alusta kun ollaan oltu etätyömoodissa. :p
 
Liittynyt
13.08.2020
Viestejä
4
Mitenkäs näissä laudoissa menee takuut. Esim jos tilaan EU alueelta espanjasta niin onko siihen täysi takuu voimassa Suomessa?

Tietenkin huolloissa voi joutua lähettelee ja kestää todella kauan.
Kaverini tilasi FLJ:n espanjasta ja toimitus kesti pari viikkoa. Kuulema suomalaisia hemmoja jotka niitä siellä myy ja on asiallista toimintaa. Vastaavat hyvin viesteihin. Nettikaupan osoitetta en nyt muista, mutta voin kysyä. Kyllä takuuasiat on EU:ssa aika pitkälti samat joka maassa.
 
Liittynyt
06.08.2020
Viestejä
7
Onkohan joku päivittänyt Augmentiin firmwarea tuon Bongo series A sovelluksen kautta? Jos on niin vaikuttiko lautaan jotenkin?
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
2
Liekö kukaan pohtinut mitä tapahtuisi jos Augmentin takana oleva yhtiö (Augment Bike Oy) menisi konkurssiin seuraavan kahden vuoden aikana? Noussut tässä kesän aikana välillä mieleen kun puntaroinut minkä laudan hankkisi (en siis ainakaan vielä ole ko. firman asiakas). Sopimusehdoissa näyttää lukevan, että lauta on sopimuskauden ajan firman omistama. Voisiko siis hypoteettinen konkurssipesä vaatia omansa pois, vaikka asiakas olisi maksanut tuon koko sopimuskauden etukäteen? Lopussahan on vielä se 29€ summa, ennen kuin laudan omistusoikeus siirtyy asiakkaalle. Oma epäluuloisuus kummunnut siitä, kun firma kuitenkin tarjoaa lautaa käytännössä samaan hintaan kuin jos ostaisi vastaavan omakseen kaupasta, ja siihen saa vielä kaiken lisäksi tarvittavat huollot päälle. Voiko kokonaiskuva olla kannattava?

En tunne konkurssikäytäntöjä, mutta lienee hyvin mahdollista että konkurssitilanteessa ne, jotka ovat maksaneet koko sopimuskauden etukäteen, saavat ainakin mahdollisuuden lunastaa laudan heti tuolla 29€ hinnalla. Kuluttajalla kuitenkin yleisesti ottaen hyvin vahva suoja, ja tässä skenaariossa lauta kuitenkin maksettu jo lähestulkoon kokonaan. Tällöin saamatta jäisi vain tuo huoltolupaus... Tämä siis puhtaasti spekulaatiota, en tiedä mikä olisi todellisuus.

Pahoittelut jos jonkun jo laudan tilanneen mielenrauha järkkyy. Hyvä diilihän tuo tuntuisi olevan muuhun markkinatarjontaan nähden mikäli sopimuskausi menee maaliin onnellisesti.

Edit: poistetaan netistä löytyneitä yhtiön talouslukuja, kun eivät ole aivan tuoreita.
 
Liittynyt
10.03.2017
Viestejä
4 231
Liekö kukaan pohtinut mitä tapahtuisi jos Augmentin takana oleva yhtiö (Augment Bike Oy) menisi konkurssiin seuraavan kahden vuoden aikana? Noussut tässä kesän aikana välillä mieleen kun puntaroinut minkä laudan hankkisi (en siis ainakaan vielä ole ko. firman asiakas). Sopimusehdoissa näyttää lukevan, että lauta on sopimuskauden ajan firman omistama. Voisiko siis hypoteettinen konkurssipesä vaatia omansa pois, vaikka asiakas olisi maksanut tuon koko sopimuskauden etukäteen? Lopussahan on vielä se 29€ summa, ennen kuin laudan omistusoikeus siirtyy asiakkaalle. Oma epäluuloisuus kummunnut siitä, kun firma kuitenkin tarjoaa lautaa käytännössä samaan hintaan kuin jos ostaisi vastaavan omakseen kaupasta, ja siihen saa vielä kaiken lisäksi tarvittavat huollot päälle. Voiko kokonaiskuva olla kannattava?

En tunne konkurssikäytäntöjä, mutta lienee hyvin mahdollista että konkurssitilanteessa ne, jotka ovat maksaneet koko sopimuskauden etukäteen, saavat ainakin mahdollisuuden lunastaa laudan heti tuolla 29€ hinnalla. Kuluttajalla kuitenkin yleisesti ottaen hyvin vahva suoja, ja tässä skenaariossa lauta kuitenkin maksettu jo lähestulkoon kokonaan. Tällöin saamatta jäisi vain tuo huoltolupaus... Tämä siis puhtaasti spekulaatiota, en tiedä mikä olisi todellisuus.

Pahoittelut jos jonkun jo laudan tilanneen mielenrauha järkkyy. Hyvä diilihän tuo tuntuisi olevan muuhun markkinatarjontaan nähden mikäli sopimuskausi menee maaliin onnellisesti.

Edit: poistetaan netistä löytyneitä yhtiön talouslukuja, kun eivät ole aivan tuoreita.
Uskon, että konkurssipesä haluaa kyllä ne laudat myydä osamaksulla ostajille ennemmin, kuin vaatia niitä takaisin mikäli niin huonosti kävisi.
 
Liittynyt
09.08.2020
Viestejä
5
Segway ninebot g30 max tuli eilen ja hyvältä vaikuttaa. Jämäkän oloinen laite, jakso viedä meikäläistä 30 km/h pikku vastatuuleen vaikka painoa on se 110kg. Ihmettelin heti että miten se kulkee ton 30 kun piti mennä vaan 25 vakiona. Ite en oo tehny sille mitään. Kannattaako näissä ajaa toi akku aina tyhjiin ja sit laturiin vai voiko heittää laturiin vaikka ois 40% akkua jäljellä..mietin et kärsiikö akku ajan kanssa kun on lataillu niin että se ei ole ollu täysin tyhjä.
 
Liittynyt
06.02.2018
Viestejä
1 351
Ei koskaan täysin tyhjäksi. Täyteen lataus (tai 90% mieluummin) vasta ennen ajelemaan lähtöä. Jos olet ajamatta useamman viikon niin lataa 70-80% eli älä säilytä pitkiä aikoja täynnä eikä varsinkaan tyhjänä (varastointilataus).
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 025
Noniin, sainpas tän ketjun taas kahlattua läpi kun ollut pitkään lukematta.

Itellä meni vähän ohi se miten se 12v lisäakku joku laitto omaan g30:seen ja myös ketä laittoi m365 prohon lisäakun??

Laitoitteko samalla tavalla kuin ite eli siihen vinopystyputkeen teline ja koteloon Liitokala tms merkkinen. Sitten custom romia sisään mikä on lisäakun kanssa pakollinen tai se yksi täppä mikä estää lataamasta orkkis akkua tästä uudesta.
Just m365 tools näytti et joku 46km ajettu ja jäljel joku 16km mut laitoin lataukseen :thumbsup: Omallani uskon pääseväni n 60km matkan nopeuden siitä hirveästi kärsimättä. Seilaa siis 25-28kmh välillä. Toki mittarivirheen kanssa... millä gps olette tuon oikean nopeuden testannut?

Sitten mitä tulee noihin fat läskiskoottereihin @SiB77 niin annoit kyllä aika huonon kuvan niistä sillon joskus. Ite en kyllä oikein ole samaa mieltä kanssasi.
Just alkuviikosta haettiin isälle tommonen Kontion Premium Red pack kaikilla herkuilla. Akkuhan tuossa mallissa on se 60v12ah ja itellä painoa joku 78kg. Akku oli silloin ladattu valmiiksi eli pystyin ajamaan laitteen kotiin n. 17km ja vielä jäi 2 palkkia 4:stä eli jopa vakio akulla sen +30km saattaa päästä. Tuohon on se ns tehoakku 60v20ah myös tilattu ja voin kertoa siitäkin jos jotakuta kiinnostaa. Sillähän pitäisi sitten lähemmäs 60km päästä.
Eipä tuota laitetta voi kiukkuiseksi sanoa, melko lepposa ja mukava ajaa, varsinkin kun voi istua kunnon jakkaralla. Myös takapenkki löytyy ja kokeiltu on lähes 200kg kuormaa kaksi päällä ja jaksoi liikkua. Kantama varmasti tuolloin kärsii. Kyllähän tolla poitsua paremmin kyyditti kuin mun m365 pro:lla jossa pikkusarvet pojallakin, ollut jo kauan :D

Se on toki fakta että niin kiinan vehje tuo on kuin vain olla ja voi, harakan varpaita joka paikassa ja laatu esim lattian akkukotelossa aika meh ja kun kurkkasi nopeuskontrolli luukun alle niin en mä tolla kyllä ajaisi edes pienessä tihkusateessa.
Muuten kyllä kiva laite mutta kun toi m365 pro vaan on niin kätevä niin en tiiä viittiskö moista läskiä ostaa, tekis kyllä mieli mutta...:hmm: Sähköläskipyöräkin kun löytyy myös :thumbsup:
20200814_102125.jpg


Sitten vielä lopuksi kuinka itellä tuo Liitokala on laitettuna, eikä estä taittamasta tuota ohjaustankoa kiinnitys salpaan :thumbsup::)
Vielä kun rengas tai renkaat puhkeisi ni saisi 10" renkaat alle jotka jo tuossa odottelisi hyllyssä korokepalojen kera. Kyllä prossa ainakin renkaat kestää, nyt joku 400km ajettu ;)
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Kilpasarjaa pukkaa. Alkaa tuntua siltä että kohta kaikilla on spotkikset. Joku Williams voisi tehdä tiliä sillä että myisi vaikka kisavehkeensä komponetteja muidenkin käyttöön.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 373
Viestejä
4 158 941
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom