Sähköskootterit / sähköpotkulaudat

Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
G30 ei kulje tasaisella yli 32kmh vaikka firmiksessä asettaisi maksiminopeuden 45kmh kun moottorin sarjanumero alkaa 6:lla. Olen harkinnut gen2-moottorin tilaamista aliexpressistä, mutta postikulujen kanssa sille tulisi hintaa lähes 200€ :cry:
Tuollainen vajaa 40kmh maksimi gen2 moottorilla olisi just täydellinen pitkille siivuulle ja laillisen rajoilla, lähes tyhjällä akullakin pääsisi 30 mikä on gen1 maksimivauhti täydellä akulla.
Tuleeko nykyään uusina tilatut skuutit tuolla Gen2 moottorilla?
 
Liittynyt
20.01.2017
Viestejä
172
Dääm.. täytyy laittaa rde.fi:lle sähköpostia mistä tilasin tuon vehkeen, että millä moottorilla skuutti on ja pystyykö siihen vaikuttamaan.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Dääm.. täytyy laittaa rde.fi:lle sähköpostia mistä tilasin tuon vehkeen, että millä moottorilla skuutti on ja pystyykö siihen vaikuttamaan.
Ne ei välttämättä pysty sanoa siihen mitään koska sen näkee vain avaamalla paketin ja katsomalla takarenkaasta. Luin juttua että pahveissa voisi lukea jossain kohtaa v1.0 ja v1.1 mutta tuota v1.1 on ollut gen1-moottorilla myös. Samoin oli liikkeellä tietoa että tän vuoden puolella valmistetut olisi gen2 mutta sekään ei pidä paikkaansa.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Itseäni kiinnosti tuo myös vaimolle, mutta päädyin sitten "varman päälle" siihen Augment ES One 10:iin mistä täällä ollut puhetta. katsotaan kuinka käy - postissa jumittanut nyt koko päivän..

Mutta se päällimmäinen syy miksi nuo fluxit jäi multa välistä oli ainakin mulle epäselvyys että voiko se emäntä saada tommosella sakot vai ei. Kyselin asiasta kickerin asiakaspalvelusta:

--------
Mene ja tiedä miten noita sitten vahditaan, jossain ihan maalla tuskin (?), mutta emäntä kun joutuu liikkumaan aivan hki keskellä niin ei viitsi riskeerata.
täällä lahdessa on tullutkin poliisit vastaa eikä viellä mitään ole pysäytellyt tai tullut testailee ku ollaan ajettu ihan normisti
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
16
täällä lahdessa on tullutkin poliisit vastaa eikä viellä mitään ole pysäytellyt tai tullut testailee ku ollaan ajettu ihan normisti
Ei kai ne lähde pysäytteleen jos ei silmämääräisesti selvää ylinopeutta ajele. Tilasin lopulta tämän: Sähköpotkulauta GFS 350W - Euro Counters
Varmaa ajaa ihan asian. Tosiaan Xiaomiin perusversioon verrattuna tehokkaampi moottori ja ilmeisesti pidempi range.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
64
G30 ei kulje tasaisella yli 32kmh vaikka firmiksessä asettaisi maksiminopeuden 45kmh kun moottorin sarjanumero alkaa 6:lla. Olen harkinnut gen2-moottorin tilaamista aliexpressistä, mutta postikulujen kanssa sille tulisi hintaa lähes 200€ :cry:
Tuollainen vajaa 40kmh maksimi gen2 moottorilla olisi just täydellinen pitkille siivuulle ja laillisen rajoilla, lähes tyhjällä akullakin pääsisi 30 mikä on gen1 maksimivauhti täydellä akulla.
Gen 1 kulkee lisäakulla sen 40-45 km/h.
 
Liittynyt
12.06.2020
Viestejä
118
Ei kai ne lähde pysäytteleen jos ei silmämääräisesti selvää ylinopeutta ajele.
juuri näin, ja jos joskus pysäyttää tarkistakseen ilman että olen ajanut ylinopeutta ja huomaa samalla tehot niin uskoisin että selviän sakotta kunhan olen asiallinen ja kerron miten olen asian käsittänyt itse olevan.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 073
Jotenkin veikkaan ettei mene kauan aikaa kun ensimmäinen on täällä ketjussa kertomassa, että poliisi pysäytettyään ei toiminutkaan niin kuin kuski olisi toivonut. Seuraamuksista kannattaa ainakin olla selvillä etukäteen.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
349
Ei kai ne lähde pysäytteleen jos ei silmämääräisesti selvää ylinopeutta ajele.
Selkeästi nähtävissä että tällainen liikkuminen tulee yleistymään reilusti ja sen myötä myös ylilyönnit. En pitäisi mitenkään mahdottomana että poliisit alkavat isommin ratsaamaan jokaisen vastaantulevan laudan silloin tällöin. En usko että selitykseksi riittää siinä kohtaa vastaus "en tiennyt".
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
6 111
Onko kaikki jotain luottotiedottomia ihmisiä vai onko luotto omiin ajotaitoihin sitä luokkaa ettei mitään voi ikinä sattua? Vakuuttamattomalla ja rekisteröimättömällä moottoriajoneuvolla kolaroidessa voi saada kivan kasan maksettavaa omien kuntoutusjaksojen lisäksi.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Samaa mäkin ihmettelen et otetaan riski joutua kunnon velkavankeuteen. Vaikka vika ei olisi itsessä kun joutuu onnettomuuteen missä itse tai toinen osapuoli vammautuu. Jos todetaan tieliikenteeseen soveltumaton ajopeli alla niin vakuutusyhtiö pesee kätensä. Maksavat kyllä vastapuolen materiaali- ja henkilövahingot mutta perivät ne sitten laittomalla ajopeliltä kulkevalta. Voi siinä miettiä kun on itse kuntoutuslaitoksessa ja tuodaan päivänpostia missä on useitten kymppitonnien lasku vakuutusyhtiöltä et oliko sen arvoista et pääsi ajaan yli 40km/h.

Mut jos on koko ikänsä elänyt sossun varoilla niin ei sillä sitten ole mitään merkitystä paljonko on ulosotossa velkaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
733
Selkeästi nähtävissä että tällainen liikkuminen tulee yleistymään reilusti ja sen myötä myös ylilyönnit. En pitäisi mitenkään mahdottomana että poliisit alkavat isommin ratsaamaan jokaisen vastaantulevan laudan silloin tällöin. En usko että selitykseksi riittää siinä kohtaa vastaus "en tiennyt".
Poliiseilla ei tule ikinä riittämään aikaa eikä kiinnostusta tommoseen. Mopoja on viritetty iät ja ajat, hyvä kun ehtivät niiden perään kerran kesässä. Ne kulkee sentään usein samalla väylällä millä se maijakin.
Ainoat jotka voi jäädä kiinni on nuo "3kw" vehkeet millä mennään, ei 30km/h, vaan paljon kovempaa.

Enkä tarkoita että homma fiksua olisi, mutta kyllä tuo poliisin pelko on jotain ihan yliammuttua.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Samaa mäkin ihmettelen et otetaan riski joutua kunnon velkavankeuteen. Vaikka vika ei olisi itsessä kun joutuu onnettomuuteen missä itse tai toinen osapuoli vammautuu. Jos todetaan tieliikenteeseen soveltumaton ajopeli alla niin vakuutusyhtiö pesee kätensä. Maksavat kyllä vastapuolen materiaali- ja henkilövahingot mutta perivät ne sitten laittomalla ajopeliltä kulkevalta. Voi siinä miettiä kun on itse kuntoutuslaitoksessa ja tuodaan päivänpostia missä on useitten kymppitonnien lasku vakuutusyhtiöltä et oliko sen arvoista et pääsi ajaan yli 40km/h.

Mut jos on koko ikänsä elänyt sossun varoilla niin ei sillä sitten ole mitään merkitystä paljonko on ulosotossa velkaa.
Tuostapa syystä olisikin hienoa kun nuo paremmat ja tehokkaammat mallit saisi laillisesti liikennekäyttöön aivan kuten ulkomaillakin, monet lähetit esim. saattaisi käyttää mielellään tällaisia ja saattas jopa synnyttää uusia yrittäjiä vähän niinkuin Electric Scooter Academy tekee.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Gen 1 kulkee lisäakulla sen 40-45 km/h.
Tästä haluaisin kuulla lisää, mitä siihen sisältyy ja onko joku asentanut? Volttejahan tämä tarvisi lisää, jatkamalla vakio 36v akkua range nousee mutta nopeus ei. Lisäakun pitäisi olla 48v tai enemmän jolloin taas pitäisi ohittaa sisäinen akku ja ladata lisäakkua jollain erillisellä laturihärvelillä. Miten laudan elektroniikka kestää volttien nostamista kun sitä ei ole suunniteltu siihen?
Olen vaan lukenut että yksi pellepeloton on vaihtanut laudan akun tilalle itse rakennellun 48v setin ja myisi sitä muillekin 599$ tms, ei lähelläkään kustannustehokas viritys.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Onko kaikki jotain luottotiedottomia ihmisiä vai onko luotto omiin ajotaitoihin sitä luokkaa ettei mitään voi ikinä sattua? Vakuuttamattomalla ja rekisteröimättömällä moottoriajoneuvolla kolaroidessa voi saada kivan kasan maksettavaa omien kuntoutusjaksojen lisäksi.
Puhumattakaan siitä kuinka helppo tolla sähköpotkulaudalla on sössiä kapeilla jalkakäytävällä ja ajaa esim jonkun mukulan päälle
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Itse kanssa ihmettelen näitä kovaa, yli 40 km/h kulkevia lautoja. Pieni kuoppa tms. ja laudan kanssa lennetään kovaa kyytiä katuun. :hmm:

Suosittelen moottoripyöräilyä erikseen. :cool:
Vaikka olisi isot renkaat niin tosiaan kuoppa voi olla todella pieni jotta yhtäkkiä löytää itsensä naamaltaan. Ja voin sanoa että tekee kipeää kun lennät stongan yli ja jalka osuu stongan päähän... Kokeiltu on. Housuihin ja 30cm repeämä ja jalkaa yhtä pitkä verinaarmu joka kesti ikuisuuden parantua täysin. On myös kokemusta pyörällä kaatuilusta ja ei tosiaan vaadi isoja vauhteja että saa isoa tuhoa ja pahoja vekkejä.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 073
Harkitaan, pitää ensin sattua jotain ennen kun tajuaa käyttää. Itsellä niin vitun iso pää ja vielä muttura päälaella niin näytän väkisinkin homolta kypärä päässä.
Itse löysin viimeinkin sopivan. Oma pää 63 ja tuossa tuntuu olevan vielä hieman säätövaraa eli 64 pitäisi myös onnistua, ellei pää ole ihan oudon muotoinen.

No, nyt on ES4 lauta fläshätty, kohta koeajolle.
Motor Power Constant 48000
Red "S" Maximum Speed 28km/h
White "S" Maximum Speed 25km/h
Cruise Control Delay 10s
Motor Start Speed 3km/h

Muut jätin vakiolle.

Ja tapa millä päivitys hoitui oli scooterhacking.org työkalu jolla valittiin ominaisuudet uuteen firmwareen, käytin classic työkalua koska siellä voi säätää tuon White "S" nopeuden myös. ScooterHacking.org :: ES/SNSC CFW Builder

Sieltä tehty .zip onedriven kautta(kun en jaksanut mitään johtoja ruveta etsimään) puhelimeen talteen.

Android puhelimeen EsDownG fläshäysohjelma, joka yhdistämisen jälkeen(jos appi ei käske yhdistäessä painamaan laudan virtanappia niin ei toimi kunnolla, piti käynnistää uusiksi muutamia kertoja) tarkistutti laudan version, kysyi missä olisi se rommi ja sitten vaan painettiin flashia ja odoteltiin ehkä minuutti. Homma valmis.
Näillä custom säädöillä kävin juuri testaamassa rangea.
12km jonkun verran korkeusvaihteluja matkalla ja osa mäistä jyrkkiä, kokoajan "punainen S" moodi päällä, 28km/h koko matka.
Repussa sen verran kuljetettavaa että puntari näytti kuskin painoksi 120kg.
Lähtiessä 99% akkua, palatessa 41%

Eli oletettavasti tämän tapaisessa ajossa noin 20km pääsisi ennen akun tyhjenemistä. Joku 60kg kuski ehkä 40km?
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Jos 25km/h ei riitä ja haluaa et se kulkee 45km/h niin miks ei vaan osta sähköskootteria? Niis on paljon paremmat ajo-ominaisuudet, ei maksa paljoakaan enempää ja saa ajaa täysin laillisesti...
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Luulen että näillä viesteillä tavoitatte jokaisen yli 25km/h lautailevan ja saatte heidät miettimään asioita.

Todennäköisesti laihduttavat, leikkaavat tukkansa ja menevät töihin. Lisäksi ostavat moposkootterit ja siirtyvät isoille teille.

Kiitos huolestuneista viesteistänne, kiitos.
 

rehunmasiina

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
551
Edellä se tulikin mitä itekkin meinas kirjootella. Kuitenkin hurjastelijoita skuuttien käyttäjissä ja muutenkin osaamattomia liikenteessä, niin jotenkin tuallaiset pitää saada kuriin ja ihan oma-aloitteisesti.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Ongelma tuossa on että kohta ollaan tilanteessa että päästään tarpeeksi otsikoihin ja aletaan vaatia korttia/ajokielto pyöräteille tai muita idiootti rajoituksia jos jengi ei osaa ajella kiltisti.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Jos 25km/h ei riitä ja haluaa et se kulkee 45km/h niin miks ei vaan osta sähköskootteria? Niis on paljon paremmat ajo-ominaisuudet, ei maksa paljoakaan enempää ja saa ajaa täysin laillisesti...
Usein keveyden kannalta on parempi tuollainen jonka vielä saa kannettua sisälle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
240
Skootterin voi jättää pihalle lain mukaan samoihin paikkoihin kun pyörät. Ja akku on monessa irroitettava ja kotona ladattavissa.
Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
Ei vaan ihan skootteri Skootterin. Jos haluaa sitä 45kmh ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
573
Eipä saa sähkömopolla ajella pyörätiellä. Oma työmatka pyöräteitä pitkin muutaman kilometrin lyhyempi ja siksi valitsinkin skuutin enkä mopoa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
Skootterin voi jättää pihalle lain mukaan samoihin paikkoihin kun pyörät. Ja akku on monessa irroitettava ja kotona ladattavissa.
Ja varkaat pöllimässä tai penikat hajottamassa, ei kiitos, tästä syystä sähkövehkeet on järkevä valinta eikä bensa skootteri tai sähkö skootteri kun sen saa lain mukaan kantaa sisälle, bensa vehettä ei saa.
Olisin minä ostanut bensa skootterin vaan ei viiti pihalla pitää, kellarissakaan tuskin saa säilyttää, sähköskootteria saisi pitää kellarissa mutta kevyempänä mallina se kulkee sisällekin.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 511
Ja varkaat pöllimässä tai penikat hajottamassa, ei kiitos, tästä syystä sähkövehkeet on järkevä valinta eikä bensa skootteri tai sähkö skootteri kun sen saa lain mukaan kantaa sisälle, bensa vehettä ei saa.
Olisin minä ostanut bensa skootterin vaan ei viiti pihalla pitää, kellarissakaan tuskin saa säilyttää, sähköskootteria saisi pitää kellarissa mutta kevyempänä mallina se kulkee sisällekin.
En nyt tiedä. Pistää satulan alle liikehälyttimen ja hyvin pysyy porukka poissa. Nimimerkillä kokemusta on kun ei ollut varaa kunnon autoon niin ostin bensaskootterin. Lukolla yöksi tolppaan tms ja tadaa. Ei ikinä mitään ongelmaa.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
310
En nyt tiedä. Pistää satulan alle liikehälyttimen ja hyvin pysyy porukka poissa. Nimimerkillä kokemusta on kun ei ollut varaa kunnon autoon niin ostin bensaskootterin. Lukolla yöksi tolppaan tms ja tadaa. Ei ikinä mitään ongelmaa.
Lämpötolppaan se bensaskootteri pitäs sitoa kymmenellä lukolla ja hälyttimet ainakin pitäs olla, melkeen pitäs rivariin silloin muuttaa niin saa omalle pihalle sen.
Tästä syystä mieluummin sähkölaitteisiin olen alkanut kääntämään ajatusta, esim. Velocifero Mad kulkee kantamalla sisälle vielä.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Mimmoisia lautoja löytyy irrotettavalla akulla? Kerrostaloasujana M365 Pro menee vielä kepeästi rappusia könyten himaan, mutta entäs jos päivittäisi johonkin jousitettuun järeämpään malliin? Itse en ole törmännyt kuin Mercane MX60:een.
Ainakin tulevat segway g30 max pro ja plus mallit on irrotettavilla akuilla ja lisävarusteena tarjolla 1000wh akku vakion 551wh sijaan
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
Vakuutusyhtiö ei korvauksia evää ellei onnettomuuden syy ole ylinopeus.
 
Liittynyt
01.04.2019
Viestejä
195
Tottakai joku vakuutusyhtiö sen mummon lonkkaleikkauksen ensin maksaa. Mutta se tullaan perimään laittoman tieliikenteeseen kelpaamattoman sähköpotkulaudan kuskilta. Jos kyseisessä laitteessa olisikin liikennevakuutus niin ei olisi mitään ongelmaa mutta sitä ei siihen saa. Vaikka onnettomuus ei olisi ollenkaan sun vika jos mummo vaikka hyppää pusikosta eteen niin ei auta.
 

donpeksi

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
777
Herättelin vaan ajatuksia kun moni puhui vaan poliisille kiinni jäämisestä ylinopeudesta. Se on vielä pieni sakko siihen verrattuna kun jyräät jonkun mummon yli ja se murtaa lonkkanssa. Oletko myös valmis maksamaan lonkkaleikkauksen, koska vakuutusyhtiö pesee kätensä tapauksesta.
En ole valmis maksamaan. Ehkä myyn tämän 500W laittoman tappovehkeen pois.

Ajatuksena ostaa seuraavaksi 2x800w tuplaveto, hieman ripeämpi potkulauta. Työnnän sitä myös kaupassa vierellä. Nautin myös jos muita vituttaa asia.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 380
Tottakai joku vakuutusyhtiö sen mummon lonkkaleikkauksen ensin maksaa. Mutta se tullaan perimään laittoman tieliikenteeseen kelpaamattoman sähköpotkulaudan kuskilta. Jos kyseisessä laitteessa olisikin liikennevakuutus niin ei olisi mitään ongelmaa mutta sitä ei siihen saa. Vaikka onnettomuus ei olisi ollenkaan sun vika jos mummo vaikka hyppää pusikosta eteen niin ei auta.
Ei niitä peritä autoilijoiltakaan, ellei onnettomuus johdu laittomuuksista. Epäilen ettei perittäisi potkulaudankaan tapauksessa.
 
Liittynyt
02.04.2020
Viestejä
64
Tästä haluaisin kuulla lisää, mitä siihen sisältyy ja onko joku asentanut? Volttejahan tämä tarvisi lisää, jatkamalla vakio 36v akkua range nousee mutta nopeus ei. Lisäakun pitäisi olla 48v tai enemmän jolloin taas pitäisi ohittaa sisäinen akku ja ladata lisäakkua jollain erillisellä laturihärvelillä. Miten laudan elektroniikka kestää volttien nostamista kun sitä ei ole suunniteltu siihen?
Olen vaan lukenut että yksi pellepeloton on vaihtanut laudan akun tilalle itse rakennellun 48v setin ja myisi sitä muillekin 599$ tms, ei lähelläkään kustannustehokas viritys.

Tilasin 12 V lisäakun (ei ole vielä saapunut), jolloinka yhteensä tulee olemaan se 48 V. Ostin eräältä tyypiltä, joka teki aluksi vain kokeilumielessä muutaman tuollaisen lisäakun. Ne saikin sitten suurempaa suosiota ja nyt se on tehnyt niitä paljon ns. ”harrastuksena”. Hän valmistaa akut niin, että kaikki johdot tulee valmiina ja ei tarvitse muuta kuin liittää lisäakku alkuperäiseen akkuun ja ilmeisesti laittaa jokin cfw. Ohjeet akun asentamiseen ja cfw:n lataamiseen tuli sähköpostilla. Tuo jolta akun tilasin, on testannut akkuja paljon ja etsinyt sopivia osia juuri ninebot Maxiin. Hintaa akulla oli n. 180$, ja siihen tuli melko suolanen toimitusmaksu 75$.
 

Kosm

Tukijäsen
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 015
Olisiko suosituksia U-lukosta jonka mukana tuleva teline mahtuu n. 6 cm paksun rungon ympärille? Ja pitäisi olla yhdestä kohdasta kiinnitettävä malli vaan kun tuossa ES One 10 tangossa on vain yksi kapea kohta mihin teoriassa mahtuu teline.
 
Liittynyt
16.08.2019
Viestejä
16
Espoossa nyt kaksi kertaa ollut poliisi tutkamassa juuri sähköpotkulautailijoita ja sakkoja on jaettu.
Se on hyvä että lapsoset saadaan pois rässimästä noilla liian isoilla vauhdeilla, ennen kun jotain sattuu.

Tänäänkin kaks likkaa paineli isoo alamäkee kakspäällä ilman kypärää ja maija tuli vastaan. En nähnyt pysäyttikö, tai tekikö ees mitään väärää,mut oli kyllä mielenkiintosen näköstä (varmaan samaa oisin harrastanut jos tollanen peli ois ollut yläaste-ikösenä)

Mut en kyl jaksa uskoa että noita esim.gigantista ostettuja rajotettuja lautoja kukaan sakottaa, vaikka menis alämäkeen sen 27kh/h. Eri asia jos viritetyt yms, laudat. Jos siellä päin on ns.pilli herkässä, niin oon ihan tyytyväinen taas etten asu pk-seudulla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Tuli nyt haettua tuo perus xiaomi m365 ja nyt tarvis varmaan jonkun lukko/hälytinsetin että tuon voi johonkin muualle kuin kotiin tai toimistolle jättää hetkeksi

Katselin että levyjarruhälytintä oli tämmöistä saatavilla Levyjarrulukko varashälyttimellä – Sähköpotkulaudat.fi
Tuossa kuitenkin lukee
HUOM: Sopii Xiaomi M365 ja M365 PRO -sähköpotkulautoihin, poislukien uusimmat M365 mallit joissa jarrulevyn reikien läpimitta on alle 6 mm. Mittaa siis reikien koko ennen tilaamista.
Ja kuten arvata saattaa niin 4mm rei'illä oma kuin uusi on. Mistähän nyt siis jokin vastaava? Aikani googlailin ja oikein missään ei tietenkään ole tarkempia tietoja lukoista, joten arvo siinä nyt sitten. Joku pieni mieluiten vähän mekkalaa pitävä vekotin tuohon olisi hyvä löytää että edes vähän olisi kynnystä varastaa. Olisiko mitään vinkkiä heittää?

Tosin äkkiäkös tuolta pari reikää avartaa yli 6 millisiksi...
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Tuli nyt haettua tuo perus xiaomi m365 ja nyt tarvis varmaan jonkun lukko/hälytinsetin että tuon voi johonkin muualle kuin kotiin tai toimistolle jättää hetkeksi

Katselin että levyjarruhälytintä oli tämmöistä saatavilla Levyjarrulukko varashälyttimellä – Sähköpotkulaudat.fi
Tuossa kuitenkin lukee Ja kuten arvata saattaa niin 4mm rei'illä oma kuin uusi on. Mistähän nyt siis jokin vastaava? Aikani googlailin ja oikein missään ei tietenkään ole tarkempia tietoja lukoista, joten arvo siinä nyt sitten. Joku pieni mieluiten vähän mekkalaa pitävä vekotin tuohon olisi hyvä löytää että edes vähän olisi kynnystä varastaa. Olisiko mitään vinkkiä heittää?

Tosin äkkiäkös tuolta pari reikää avartaa yli 6 millisiksi...

Ei se hälytin paljoo estä varastamista enää siinävaiheessa ku lauta on heitetty pyörätelineestä farmarin takakonttiin.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
210
Poliiseilla ei tule ikinä riittämään aikaa eikä kiinnostusta tommoseen. Mopoja on viritetty iät ja ajat, hyvä kun ehtivät niiden perään kerran kesässä. Ne kulkee sentään usein samalla väylällä millä se maijakin.
Ainoat jotka voi jäädä kiinni on nuo "3kw" vehkeet millä mennään, ei 30km/h, vaan paljon kovempaa.

Enkä tarkoita että homma fiksua olisi, mutta kyllä tuo poliisin pelko on jotain ihan yliammuttua.
On yksi asia että "ajaa kiltisti kun poliisi näkee" ja on toinen asia että joutuu onnettomuuteen ja sitten kulkupeli todetaan laittomaksi - oli siinä itse sitten aiheuttaja tai uhri. En riskeeraisi, mutta kukin toki tavallaan. Vakuutukset, kypärät, turvavyöt ja kaikki muutkin turvalaitteet on täysin turhia jos on semmoinen kristallipallo ettei onnettomuuksiin koskaan joudu -_-
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737

Ei se hälytin paljoo estä varastamista enää siinävaiheessa ku lauta on heitetty pyörätelineestä farmarin takakonttiin.
Joo, ei estä mutta ei kiinnosta kilokaupalla lukkoroinaa roudata mukana tai maksaa siitä satasia. Ihan sama mikä lukko niin lähtee jos on lähteäkseen. Sitten haetaan vakuutuksesta uusi. Pointti on lähinnä vaikeuttaa hommaa edes vähän
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
210
Augment ES One 10 napsahti tänään matkahuoltoon (siellä oli varmaan kymmenen identtistä pakettia odottamassa noutajaa) ja sain sitten emännän ekaa kertaa koskaan lenkille mukaan. Minä juoksin ja hän pörötteli laudalla menemään. Oli enemmän kuin tyytyväinen ja tämä tuntui kuulemma paremmalta kuin ne Hki vuokraskuutit (en ole kokeillut niitä enkä tunne). Nyt miettii voisiko ajaa reilu 20km töihin tuolla... vähän epäilen, mutta eiköhän tuokin tule testattua vielä testimielessä jos ei muuten.

Mutta tänään tehtiin sitten 8km kierros asfaltilla ja ulkoilureiteillä - hyvin meni mäet ja kaikki. Näin äkkiseltään vaikutti oikein hyvältä hankinnalta. Tarvinee jossain välissä vielä testa kuinka pitkälle tuolla oikeasti pääsee. Ei mitään hajua millä se teoreettinen max 40km on arvottu, jos 30km kulkis ne se olisi jo aika komia.
 
Liittynyt
24.01.2017
Viestejä
699
Joo, ei estä mutta ei kiinnosta kilokaupalla lukkoroinaa roudata mukana tai maksaa siitä satasia. Ihan sama mikä lukko niin lähtee jos on lähteäkseen. Sitten haetaan vakuutuksesta uusi. Pointti on lähinnä vaikeuttaa hommaa edes vähän
No osta joku perus vaijerilukko. Ja et mitään vakuutuksesta saa jos se ei ole lukittuna vakuutusyhtiöiden hyväksymällä lukolla kiinni. Jos nää menee tuon saman pykälän mukaan kuin polkupyörät.

Edit. perun sanani vaan myyntipuhe työ hyväksyntä lukossa.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 622
Viestejä
4 196 868
Jäsenet
70 754
Uusin jäsen
Leevi L

Hinta.fi

Ylös Bottom